Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Geležinkeliai Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Cheb - Mariánské Lázně
    Foto 2025.05


    Traukinys atvažiavo iš tų pačių Karlovy Varų








    Prasilenkiame su kitus traukiniu


    124 km/h


    Grįžome į savo Marianskes Laznes

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Chebo stotis iš išorės
    Aplinka nekokia - slampinėja čigonai bet rie keleivių nesikabinėja


    Šalia - Chebo autobusų stotis


    Stotį suprojektavo Josef Danda 1962m., ji pastatyta iki 1970 metų.
    Stoties pastatas paskelbtas kutūros paminklu


    Viduje


    Šiek tiek keista, kad stotjye nėra jokio dienos traukinių tvarkaraščio - matai iik artimiausios valandos atvykstančius ir išvykstančius traukinius


    Čekijos tolimųjų reisų schema
    (paspaudus - didesnis vaizdas)




    Išėjimas į miestą


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Chebo stoties peronas
    Traukinys iš kaimyninio Plzeno regiono




    Iš Chebo stoties traukiniai į Vokietiją važiuoja net 4 kryptimis - į kaimyninius Marktredwitzą (30 km), Hofą (50 km), taip pat į Zwickau (100 km) ir Niurnbergą (170 km)


    Niurnbergo traukinys




    Marktredwitzo truakinys


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tarp Karlovy Varų ir Chebo


    Nuo viršaus matosi ir tas gražusis kurortas






    Vaizdai pro langą








    Atvykome į Chebą

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Karlovy Vary. Pagrindinė (aukštutinė) geležineklio stotis
    Foto 2025.05
    Peronas. Mūsų traukinys į Chebą vėluoja 10 minučių


    Tokia automotrise Čekijoje pirmą kartą važiavau gal kokiais 1998 metais




    Atvažiuoja traukinys






    Pagal tvarkaraštį matosi kad traukintsys atvyko iš Plana u Marianskych Lazni stoties


    Manevriniai lokomotyvai ir krovininai vagonai




    Dar viena automotrisė stambesniu planu


    Pagaliau pasirodė ir mūsų traukinys į Chebą


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Karlovy Vary, nádraží
    Foto 2025.05








    Peronas


    Iš senosios stoties turbūt liko tik stoginių konstrukcijos su papuošimais


    Stotis žiūrint iš perono pusės


    Pėsčiųjų tiltas


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Atgal iš Karlovy Varų grįžome pagrindiniu geležinkeliu per Chebą iš pagrindinės (aukštutinės) stoties

    wwww.mapy.cz

    Atstumas per Chebą ilgesnis nei per kalnus - 84 km (54 km iki Chebio ir 30 km iki Marianskų Laznių
    Tikėjomės Chebe persėsti, nes pagrindiniame kelyje važinėja daugiau traukinių.
    Bileto kaina dviem - 315 CZK (12,70 EUR)

    Karlovy Varų (Karlsbado) pagindinę geležinekelio stotį 1945 m. subombardavo sąjungininkai.
    Po karo kelis dešimtmečius stovėjo laikinas stoties pastatas su būtinomis modernizacijomis. Jis nugriautas 2015 m.. Nauja stotis pastatyta per kelerius metus.
    Foto 2010 m., iki rekonstrukcijos


    Foto 2017 m., rekonstrukcijos metu

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Karlov...ra%C5%BE%C3%AD)

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Bečov nad Teplou - Karlovy Vary dolní nádraží
    Foto 2025.05
    Susiradau langą į užpakalinę kabiną


    Březová tvenkinys


    Karlovy Vary-Březová


    Tunelis


    Tiltas


    Tiltas iš toliau


    Tas pats tiltas iš apačios:
    https://www.google.com/maps/place/Ka...oASAFQAw%3D%3D

    Karlovy Vary-Aréna


    Karlovy Vary dolní nádraží - žemutinė stotis
    Per II pasaulinį karą senosios stotys byvo sugriautos
    Karlovy Vary ruri dvi pagrindines stotis ir abi jos viena už kitą baisenės.


    Dar pora mūsų traukinuko nuotraukų




    Žemutinės stoties viduje


    Už šios Tito - Ceasescu brutalizmo stiliaus geležinkelio stoties yra priemiesčio ir tarpmiesčio autobusų stotis


    Iš pradžių atrodė kad Karlovų Varų traukos taškai yra toli, todėl pažiūrėjome ir vietos autobusų (ne)važinėjimo tvarkaraščius. Bet viskas buvo kur kas paprasčiau - nuo šios stoties apie 10 minučių kelio iki promenados šalia Teplos upės. Pakeliui šiek tiek keistai atrodo imperatoriaus Pranciškaus Juozapo laikų secesijos stiliaus namai stovintys Moskevská, Krymská, Jaltská gatvėse - bet tai jau kitos temos objektas
    Vienu žodžiu, kelionė traukiniu iki Karlovy Varų buvo sklandi ir maloni

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou
    Ties Teplá miesteliu


    Poutnov. Apleistos stotys visur vienodai liūdnos


    Geležinkelis eina Teplos upės (Teplá) slėniu


    Prasideda kalnai, yra keli tuneliai.


    Mes prieš porą dienų važiavome iš Loket pilies per Bečovą į Marianskes Laznes
    Porą kartų buvo kertamas šis geležinkelis




    Bečov nad Teplou (Bečovas prie Teplos).




    Tvarkaraštis. Šiame užkampyje yra nemažai traukinių


    Čia prasilenkia traukiniai Mariánské Lázně - Karlovy Vary ir dar vienas traukinys važiuoja šonine linija iki Rakovníko




    Kadangi šioje linijoje į Bečovą per dieną važiuoja 9 poros traukinių iš Mariánské Láznių ir 14 - iš Karly Varų, tai traukiniu galima patogiai aplankyti šį miestelį su dviguba pilimi.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary dolní nádraží
    Iš Marianskių Laznių į Karlovy Varus traukiniais galima nuvažiuoti dviem būdais - tiesesniu ir lėtesniu kalnuotu keliu per Bečovą prie Teplos arba aplink per Chebą,
    Išbandėm abu kelius.

    Liniją per Bečovą aptarnauja privatus operatorius GW Train Regio
    Kelionės pirmyn telefoninis žemėlapis iš www.mapy.cz


    Važiuojant pirmyn į tą pusę kasininkė klausė ar turime grynųjų - atseit vagone bus pigiau. Bet mus tenkino bilietai iš kasų už 244 kČ (9,85 EUR).
    Beje, šis traukinys atvyksta į Karlovy Varų žemutinę stotį (dolní nádraží), kuri yra arčiau centro, tik su viešuoju transportu ten kur kas prasčiau nei pagrindinėje stotyje.


    Už lango atvažiuoja regioninis traukinys


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Čekija, Mariánské Lázně stotis
    Foto 2025.05


    Troleibusų stotelė


    Autobusų stotis


    Stoties viduje


    Tvarkaraštis
    Tolimesni traukiniai vyksta į Prahą, Plzeną, Karlovy Varus ir Chebą


    GW Train Regio traukinių linijos Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary tvarkaraštis
    Bilietas iki Karlovy Vary (~54 km) kainavo 244 CZK (9,85 EUR)


    Išėjimas į peroną











    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    CZ. Stránovský viadukt
    Stranovo viadukas yra Vidurio Bohemijoje, Krnsko vietovėje (apie 5 km nuo Mladá Boleslavo miesto), 1865 m. nutiestoje geležinkelio linijoje Praha - Turnovas. Jis pastatytas 1924 metais.
    Viadukas turi tris gelžbetonines arkas, kurios iš dalies remiasi į pirmojo originalaus 1864 m. tilto atramas ir akmeninius stulpus, iš dalies – į savo pamatus. Ant arkų rėmų, laikančių keturių metrų pločio tilto denį, yra 11 arkadų. (... ). Viaduko ilgis yra 152 m, tilto arkų tarpatramis – 28 m (...), didžiausias važiuojamosios dalies aukštis virš žemiausio tilto taško – iki 27 m.

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Str%C3...%C3%BD_viadukt
    Foto 2025.05






    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Geležinkelio pervaža Komáromo mieste, senajame plente Nr.1 Djoras (Győr) - Budapeštas (Budapest)
    Foto 2025.04


    Šlagbaumas pėstiesiems ir dviratininkams


    Vengrų lokomotyvai dažnaui būna išpaušyti


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Hradec Králové hlavní nádraží
    Atostogaudami Čekijoje specialiai nuvažiavome į Hradec Králové, kuris garsėja tarpukario funkcionalizmo architektūra.
    Tarpukario dvidešimtmečio pastatų jame daugiau nei Kaune, yra keli urbanistinai perliukai. Tačiau tie funkcionalizmo pastatai nėra vientisoje teritorijoe ir išmėtyti po nemažą teritoriją - skirtingai nuo Kauno ar Gdynės.

    Vienas gražiausių pastatų to laikotarpio - Hradec Králové centrinė stotis.
    Ją 1928 - 1929 m. suprojektavo Václav Rejchl ir jo brolis Jan Rejchl. Stotis pastatyta 1935 m.
    Daugiau - Vikipedijoje https://cs.wikipedia.org/wiki/Hradec...ra%C5%BE%C3%AD

    Foto 2022.07


    Josefo Škodos skulptūra, vaizduojanti du šviesos nešėjus su sparnuotu ratu.




    Viduje erdvu ir šviesu




    Merkurijus


    Bokšto aukštis - 46 metrai
    Paskutinis taisė Romas; 2024.11.13, 00:37. Priežastis: Rejchl

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Teko važiuoti traukiniu iš Budapešto į Šiooofoką prieš kokius 20 metų. Tada nelabai dar buvo fotografuojančių telefonų, bet kelias nuotraukas turiu. Ačiū Romas už reportažą!

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Atgal grįžome tiesioginiu traukiniu Budapeštas - Kesthely
    Šiofoko (Siófok) stotis nuo bėgių pusės




    Mūsų traukinys


    Vietinė ižymybė - poetas Sándor Weöres ant aprūkusio MAV-Trakcio lokomotyvo Nr. 480 022






    Vėl Kesthely stotis




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Balatonszentgyörgy - Siófok




    Palei pietinį Balatono ežero krantą kelias dešimtis kilometrų tęsiasi tokia Šventoji ar Jūrmala (ežeras - bėgiai - gatvė - namukai - restoranėliai - ežeras), kur stočių pavadinimai dažniausi prasideda raide "B"; Balatonmáriafürdő, Balatonfenyves, Balatonboglár, Balatonszemes, Balatonszárszó, Balatonföldvár ir t.t.








    Fonyód stotis

    Prasilenkimas su keleiviniu traukiniu Balatonlelle stotyje




    Krovininis traukinys Balatonszemes stotyje




    Jau gražesni namai


    Šiofokas (Siófok)




    Stotis iš miesto pusės
    Paskutinis taisė Romas; 2025.04.27, 08:54. Priežastis: Ištrintas dublis

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nuo Kestėjaus (Keszthely) iki Balatono pietinėje dalyje esančio Šiofoko (Siófok) kurorto yra apie 80 km, kelionė trunka apie valandą.
    Bilietas į vieną pusę kainuoja 1490 HUF (3,89 EUR).
    Kasoje susipažinau su vengriško tarimo ypatybėmis - jei pažymėtas ilgas balsis, tai reikia išdainuoti Šioooofok. Na, bet gavau bilietus ten kur reikia.


    Traukinys Győr - Kestejely - Pecz atvyko kiek vėluodamas


    Traukinys buvo apypilnis, bet mes važiavome tik vieną stotelę


    Prie magistralinio kelio Budapeštas - Liubliana esanti mazginė Balatonszentgyörgy stotis.
    Pabuvus kelias dienas jau išmokome skaityti kilometrinius vengriškus vietovardžius darydami pauzes. Juk viskas taip paprasta: Balaton + Sent + Djordi (Balatono šventas Jurgis)


    Persėdimas. Malonu, kad kitas traukinys mūsų palaukė




    Paskutinis taisė Romas; 2024.07.25, 09:55.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kol atvažiavo mūsų traukinys, buvo laiko pasidairyti po Kestėjaus (Keszthely) stotį
    Foto 2024.05
    Traukinys iš Budapešto


    Šiuos lokomotyvus gamino Vengrijos Ganz-MÁVAG


    Automotrisė važiuojanti artimais maršrutais


    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Traukiniu aplink Balatono ežerą

    Vengrijos geležinkelių žemėlapio pietvakarinės dalies fragmentas

    https://upload.wikimedia.org/wikiped...of_Hungary.png

    Foto 2024.05
    Keszthely [Kestėj'us]
    Kaip ir Estergome (Esztergom) šalia yra autobusų ir geležinkelio stotys


    Kesthely geležinkelio stotis nuo miesto pusės neatrodo itin įspūdingai


    Laukiamoji salė viduje


    Jauki ir praktiška laukimo erdvė pavėsyje




    Geležinkelio stotis nuo bėgių pusės


    Geležinkelių tvarkaraštis (paspaudus - didesnis vaizdas)
    Traukiniai važinėja į Budapeštą, Djorą, Pečą. Persėdus Tapocoje galima apvažiuoti Balatoną ir iš šiaurės pusės.

    Komentuoti:

Working...
X