Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kauno geležinkelio stotis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    2006 01 04

    Comment


      #22
      Aciu, Liutai uz fotografija. Nezinojau kad bent is fasado puses Kauno gel. stotis atrodo stambesne uz Vilniaus.

      Comment


        #23
        Parašė Varlamas
        Aciu, Liutai uz fotografija. Nezinojau kad bent is fasado puses Kauno gel. stotis atrodo stambesne uz Vilniaus.
        Sioje nuotrauko dar puses nesimato

        Comment


          #24
          Geležinkelio stoties rūmai slepia istorinę mįslę
          Dainoras LUKAS


          Kaunietė teigia, kad šeštojo dešimtmečio pradžioje ant pastato buvo iškalta patriotiškai skambanti frazė lietuvių kalba

          Po “Kauno dienos” rašinio apie Geležinkelio stoties rūmų remontą sulaukėme daug atsiliepimų dėl paveldo specialistų reikalavimų išsaugoti buvusią sovietmečio architektūrą. Tuo tarpu viena kaunietė prisiminė, kad ant stoties kadaise buvo iškabintas užrašas lietuvių kalba, kurį iki šiol prisimena.

          Nustebino užuomina apie laisvę

          Bronė P. (redakcijai pavardė žinoma) pasakojo prisimenanti ant stoties fasado buvusį užrašą lietuvių kalba. “Aš kasdien pro ten eidavau, todėl jį išmokau. “Iš pelenų, nykių griuvėsių tėviškė pakilo - žėrėk ir šviesk per amžius laisvės saulę klestinčiai Lietuvai”, - padeklamavo 77 metų kaunietė.

          Ji sakė, kad frazė atsirado netrukus po stoties statybos, kuri baigėsi 1952 metais. “Keista, kad nebuvo žodžių “Tarybų Lietuvai”. Šiuos žodžius kasdien matydavau važinėdama į Šančius. Užrašą mačiau kokį pusmetį. Raidės buvo išgraviruotos arba iškaltos, panašios spalvos kaip tinkas. Tuos žodžius vis kartodavau ir džiaugdavausi, kad kažkas išdrįso taip užrašyti. Man tai buvo stebuklas, juk tais laikais lietuvybė buvo slopinama”, - jaudindamasi pasakojo moteris.

          Tikslus vertimas iš rusų kalbos

          Stoties remontą prižiūrintis Nekilnojamųjų kultūros vertybių ekspertas Kęstutis Linkus susidomėjo šiuo pasakojimu. Jis sakė neradęs nuotraukų su tokiu užrašu ar dokumentų, kurie tai paliudytų.

          “Bet visai galimas daiktas, kad toks užrašas buvo. Tai yra tikslus vertimas rusiškos frazės, kuri pagal projektą turėjo būti iškalta ant rūmų fasado”, - sakė K.Linkus.

          Jis parodė iš “Lietuvos geležinkelių” gautą projektą, kuriame matosi minima frazė. Rusiškai ji skambėjo taip: “Iz pekla i mračnich ruin k svietu vozpriala otčizno solnce svobodi - vo vieki nemerkni, gori nad svietučej Litvoj”.

          “Galiu tik spėti, kad užrašas galėjo atsirasti 1953 metais po Sovietų Sąjungos vadovo Josifo Stalino mirties. Tikiuosi, kad dar pavyks kažką sužinoti. Gal atsiras daugiau žmonių, kurie apie tai paliudys? O gal pavyks rasti užrašo liekanas, kai statybininkai pradės remontuoti fasadą”, - viliasi K.Linkus.

          Jeigu užrašas būtų rastas, ar jis turėtų būti atkurtas? “Mes nieko nereikalaujame atkurti, o tik išsaugoti autentiškus elementus. Labiausiai norėtųsi išsaugoti grindis pagrindinėje salėje, kur matyti tautiški ornamentai”, - sakė K.Linkus.

          Atkurti sovietmečio simbolikos nereikalaujama

          Paveldo specialistas nereikalauja atkurti ir kitų - sovietmetį primenančių elementų. Ant rūmų buvo pastatytas vieno garsiausių Lietuvos skulptorių Konstantino Bogdano 1951 metų diplominis darbas - dekoratyvinė grupė “Pramonė ir žemės ūkis”, kurią sudarė vyro ir moters figūros bei Lietuvos Tarybų Socialistinės Respublikos (LTSR) herbas. Ši kompozicija įrengta 1952 metais, po kovo mėnesio įvykusio rūmų atidarymo.

          “Ji buvo nugriauta maždaug 1974-1975 metais. Kompozicija buvo pagaminta iš betono, jau trupėjo, be to, buvo tapusi atgyvena. Patys geležinkelininkai be didelio triukšmo ją nugriovė. Tada buvo įrengtas gaublys, dar vėliau - sparnai, kurie naudoti prieškario laikų geležinkelio emblemoje. Dabar liko tik raidės LG, jos nekaip atrodo. Reikėtų rasti geresnį sprendimą, nes šiuo metu ant rūmų trūksta meninio akcento”, - mano K.Linkus.

          Dabartinė geležinkelio stotis pastatyta pagal “Sojuztransprojekt” Leningrado skyriaus projektą. Apie jį jau buvo rašyta 1945 metais “Tarybų Lietuvos” laikraštyje. Be kita ko, straipsnyje minima, kad prie įėjimo bus pastatytos J.Stalino ir V.Lenino skulptūros. “Nežinau, ar šis projektas įgyvendintas, neradau jokių nuotraukų”, - sakė K.Linkus. Gali būti, kad ir į šį klausimą padės atsakyti liudininkai.

          Kauno diena

          Comment


            #25
            Parašė mitoo Rodyti pranešimą
            smagi tema ) pagaliau musu saleles trukinukai atsigauna ir pagaliau Kauno stotis pakils is seno rustaus miego - atrestauruoja ja !!!!!!!!!!! smagumelis
            Gal kas kartais turi/gali padaryti nauju fotografiju is renovuojamos Kauno gel. stoties?

            Comment


              #26
              Būnant Kaune, nepraleidau progos apžiūrėti ir rekonstruojamą Kauno geležinkelio stotį. Peronai sparčiai atsinaujina



              Viduje vienas korpusas jau veikia. Dabar jis kitaip išdėstytas, perskeltas į du aukštus, tiesa, ne viskas dar įrengta.





              Kiti korpusai rekonstruojami. Patiko jog daiktų saugojimo kamerose informacija pateikiama net 8 kalbomis: be lietuvių, yra anglų, vokiečių, rusų, prancūzų, ispanų, lenkų ir kinų.

              Comment


                #27
                Kauno geležinkelio stotis laukia atgimimo

                Jau kuris laikas pastabūs kauniečiai pasigenda bene pusę amžiaus virš pagrindinių Kauno geležinkelio stoties durų kabėjusio laikrodžio. Ne vienam jis buvo tapęs tikru šios vietos simboliu. Tačiau miestiečiai neturėtų nerimauti - Kauno įvaizdžio dalimi tapęs laikrodis valandas vėl skaičiuos duris atvėrus restauruotai miesto geležinkelio stočiai.
                "Laikrodis buvo nukabintas pradėjus stoties fasado renovacijos darbus. Pasibaigus remontui jis bus toks pat, kaip buvo, ir kabės toje pačioje vietoje, tad visi Kauno gyventojai kaip ir seniau galės skirti pasimatymus ant laiptų, po laikrodžiu", - šypsodamasis kauniečius ramino AB "Lietuvos geležinkeliai" filialo "Kauno geležinkelių infrastruktūra" direktorius O. Slepakovas.

                Miestiečių laukia dar viena gera žinia - planuojama, kad po geležinkelio stoties stogu prisiglaus įspūdingas muziejus, suteiksiantis galimybę susipažinti su laikinosios sostinės geležinkelio istorija. O būsimi šio muziejaus eksponatai į Kauną plaukia jau dabar. Vakar į geležinkelio stotį buvo atgabenta 54 metų senumo lengvoji nukeliamoji moto drezina ID1, ar, paprasčiau tariant, geležinkelio vežimėlis, kuris stovės būsimojo muziejaus prieigose. Iš restauratoriaus atgabentos, dar dažais kvepiančios drezinos nepraleido progos išbandyti muziejaus įkūrimo iniciatorius O.Slepakovas. Geležinkelio vežimėlį užkėlus ant bėgių, AB "Lietuvos geležinkeliai" filialo "Kauno geležinkelių infrastruktūra" direktorius O.Slepakovas drąsiai sėdo už drezinos vairo ir pademonstravo, kaip toji veikia. Iš šono žiūrint, šis vežimėlis kiek priminė motociklą: užkuriamas koja, benzininis variklis, "plieninį žirgą" primenantys garsai.
                "Muziejuje bus eksponuojami senieji geležinkeliečių laikraščiai, žurnalai, žibintai, bėgiai ir visa kita su traukiniais bei jų istorija susijusi atributika", - ranka rodydamas į autentiškus sendaikčius, kol kas išrikiuotus darbo kabinete, pasakojo vyras. O.Slepakovas prisipažino eksponatus muziejui kaupęs dar nuo 1990 m.
                "Specialiai po sendaikčių turgų nevaikštau. Didžiąją dalį eksponatų dovanoja buvę geležinkelio darbuotojai. Man pačiam labiausiai patinka autentiški, nerestauruoti sendaikčiai", - apie savo aistrą autentiškiems daiktams pasakojo kaunietis.
                Šiuo metu remonto darbai Kauno geležinkelio stotyje pamažu eina į pabaigą.

                Eksploatacijai jau priduota dešinė pastato pusė - keleiviai ja jau gali naudotis.
                Atrestauruota ir kairioji pastato pusė, baigiami centrinės salės remonto darbai - čia šiuo metu vyksta apdaila, lempučių ir švieslenčių kabinimas.
                Jei niekas nesutrukdys, stoties renovacijos darbai turėtų būti baigti kitų metų pirmame ketvirtyje, žiemai einant į pabaigą. Direktorius užsiminė, kad naujovė restauruotame geležinkelio stoties pastate bus ne tik muziejus.
                "Pagrindinėje salėje bus laikraščių kioskas, jei verslininkai pareikš norą, bus galima prekiauti gėlėmis. Visame pastate ir jo prieigose jau dabar pastatytos naujos vaizdo kameros. Saugumo sumetimais visi įrašai bus saugomi. Į restauruotą pastatą įsikels ir visa Kauno geležinkelio infrastruktūros administracija, kuri iki šiol buvo išskirstyta po atskiras patalpas aplink pagrindinį pastatą", - pasakojo O.Slepakovas.
                Vyro teigimu, atsinaujins ne tik senasis stoties pastatas, bet ir stoties pavėsinės, peronai.

                www.delfi.lt

                Comment


                  #28
                  Pranešimai apie garvežį (-ius) perkelti į naują temą Garvežiai Lietuvoje
                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                  Comment


                    #29
                    Naujoji Kauno geležinkelio stotis "Kaunas - 1"

                    1. Nuoroda į stotį.


                    2. Artėjam prie stoties. Apačioje atomobilių stovėjimo aikštelė.


                    3. Bendras stoties vaizdas.


                    4. O štai ir traukinukas stotyje
                    Rieda gatvėmis, keliais, laukais mėlyna citrina - pagauk, jei sugebėsi...

                    Comment


                      #30
                      Gal yra koks update'as is Kauno Gel. stoties rekonstrukcijos? Ypac fotografijas butu idomu isvysti...

                      Comment


                        #31
                        Keletas nuotraukų yra prie "Kauno projektų" temos:
                        http://www.miestai.net/forumas/showp...postcount=2123
                        www.donatas-mazeika.lt

                        Comment


                          #32
                          Atrodo tikrai neblogai! Butu labai idomu ir vidu stoties isvysti.

                          Comment


                            #33
                            BrokenCloud nuotraukos, paimtos iš temos http://www.miestai.net/forumas/showt...151#post290151



























                            Comment


                              #34
                              Kauno geležinkelio stotis ilgisi keleivių

                              Stotis ilgisi keleivių. Straipsnis apie situaciją Kauno geležinkelio stotyje, kol uždarytas geležinkelio tunelis.
                              http://kauno.diena.lt/dienrastis/mie...eleiviu-195367

                              Comment


                                #35
                                Piešinys šalia traukinių tvarkaraščio

                                Įprasta manyti, kad geležinkelio stotyje svarbiausia tiksli informacija: vieta, iš kurios pajuda traukinys, kryptis, kuria jis pasuks po keliolikos minučių, ir stotelė, kurioje baigs savo kelionę.

                                "Laukdamas traukinio gali žiūrėti į tvarkaraščius, švieslentę arba tiesiog vartyti laikraščius. Žinoma, yra ir kitų – malonesnių būdų užpildyti laukimą", – šyptelėjo Respublikinės Vilniaus psichiatrijos ligoninės ryšių su visuomene skyriaus vedėja Janina Utkuvienė.

                                Antradienio popietę apsilankę geležinkelio stotyje tuo įsitikino ir patys keleiviai. Vienoje salių į miestiečius žvelgė kelios dešimtys įvairiausių paveikslų – pieštų kreidelėmis ant kartono, aliejiniais dažais ant drobės arba lietų akvarele. Juos stoties lankytojams pristatė Respublikinės Vilniaus psichiatrijos ligoninės pacientai. "Retai einu į parodas, todėl jos pačios mane susirado. Įdomu ir nemokama", – atidžiai apžiūrinėdama piešinius prasitarė traukinio į Kybartus laukianti kaunietė Aldona.

                                Menininkų amžius įvairus, jų sugebėjimai – taip pat. Tačiau ligoninės darbuotojai tikino miestiečių teismui išrinkę geriausius darbus. Paklausta, kodėl vilniečių paveikslai eksponuojami Kauno, o ne Vilniaus geležinkelio stotyje, J.Utkuvienė tikino, esą sostinės gyventojai jau persisotinę nuo kultūrinių renginių ir įvairių parodų. "Be to, jūsų stotis gražesnė ir erdvesnė nei Vilniuje", – tikino J.Utkuvienė. Piešiniai geležinkelio stotyje bus visą gegužės mėnesį, todėl juos galės pamatyti ir ankstyvųjų, ir naktinių traukinių laukiantys keleiviai.

                                Kaunodiena.lt
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                  Piešinys šalia traukinių tvarkaraščio

                                  Įprasta manyti, kad geležinkelio stotyje svarbiausia tiksli informacija: vieta, iš kurios pajuda traukinys, kryptis, kuria jis pasuks po keliolikos minučių, ir stotelė, kurioje baigs savo kelionę.

                                  "Laukdamas traukinio gali žiūrėti į tvarkaraščius, švieslentę arba tiesiog vartyti laikraščius. Žinoma, yra ir kitų – malonesnių būdų užpildyti laukimą", – šyptelėjo Respublikinės Vilniaus psichiatrijos ligoninės ryšių su visuomene skyriaus vedėja Janina Utkuvienė.

                                  Antradienio popietę apsilankę geležinkelio stotyje tuo įsitikino ir patys keleiviai. Vienoje salių į miestiečius žvelgė kelios dešimtys įvairiausių paveikslų – pieštų kreidelėmis ant kartono, aliejiniais dažais ant drobės arba lietų akvarele. Juos stoties lankytojams pristatė Respublikinės Vilniaus psichiatrijos ligoninės pacientai. "Retai einu į parodas, todėl jos pačios mane susirado. Įdomu ir nemokama", – atidžiai apžiūrinėdama piešinius prasitarė traukinio į Kybartus laukianti kaunietė Aldona.

                                  Menininkų amžius įvairus, jų sugebėjimai – taip pat. Tačiau ligoninės darbuotojai tikino miestiečių teismui išrinkę geriausius darbus. Paklausta, kodėl vilniečių paveikslai eksponuojami Kauno, o ne Vilniaus geležinkelio stotyje, J.Utkuvienė tikino, esą sostinės gyventojai jau persisotinę nuo kultūrinių renginių ir įvairių parodų. "Be to, jūsų stotis gražesnė ir erdvesnė nei Vilniuje", – tikino J.Utkuvienė. Piešiniai geležinkelio stotyje bus visą gegužės mėnesį, todėl juos galės pamatyti ir ankstyvųjų, ir naktinių traukinių laukiantys keleiviai.

                                  Kaunodiena.lt
                                  Stai ir nuotrauka.

                                  Comment


                                    #37
                                    puiki ideja, galima butu ir dazniau kazka panasaus suorganizuoti. Juk tai kainuoja ne finansus, o viso labo siek tiek geranoriskumo ir pastangu

                                    Comment


                                      #38
                                      Kada Kauno stotyje atsirado tunelis i peronus?

                                      Comment


                                        #39
                                        Dar karta klausiu, kada Kauno stotyje atsirado tunelis i peronus?

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Dar karta klausiu, kada Kauno stotyje atsirado tunelis i peronus?
                                          Požeminė perėja? Argi ji ne nuo pat stoties pastatymo ten yra?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X