Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Panaikinti geležinkelio ruožai ir uždarytos stotys

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    O čia kada ši nuotrauka daryta ?

    Comment


      #62
      O čia šią vasarą. Liepos mėnesį...

      Comment


        #63
        Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

        Geležinkelis nuo Pabradės iki Pastovių nutiesė vokiečiai I pasaulinio karo metais.
        Jis buvo labai vingiuotas, su nemažais aikščių skirtumais.
        Kada jis buvo sujungtas su Bologojės- Molodečno-Mastų-Siedlcų geležinkeliu, sunku pasakyti.
        Frontas 1915-1918 m. stovėjo ties Pastovimis-Adutiškiu.


        Žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net/
        Paskutinis taisė Romas; 2008.11.23, 10:33.

        Comment


          #64
          Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

          Dar šiek tiek istorijos

          Lenkų laikais šis geležinkelis buvo gana svarbus - Vilniaus vaivadijai priklausė visas šiaurės rytinis kampas vos ne iki Polocko


          1939 m. Lenkijos geležinkelių žemėlapis: http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php

          Mazginės stotys buvo:
          Łyntupy / Lentupis - siaurieji geležinkeliai į Švenčionėlius ir į Kobylniką (dab. Naročių)
          Woropajewo / Varapajevas - platusis geležinkelis į Drują

          1939 m. iki mazginės Krulevščiznos (Królewszczyzna) stoties kasdien ėjo 1 keleivinis traukinys, 1 dyzelinis traukinys (iki pasienio stoties Zahacie) ir 1 prekinis-krovininis traukinys.
          Iki Lentupio (Łyntupy) kasdien kursavo dar 3 dyzelinių traukinių poros.

          Iki Adutiškio (Hoduciszki) keleivinis traukinys važiuodavo apie 3 valandas. Palyginimui greitasis traukinys didesnį atstumą iki Pariečės tuomet nuvažiuodavo per 1½ valandos.
          1939 m. Lenkijos geležinkelių tvarkaraštis: http://parovoz.com/schedules/wilno19...ewszczizna.php

          --------

          Sovietmečiu čia važiuodavo tik viena traukinių pora. Iš Vitebsko žaliai dažytas garvežys atitempdavo kelis vagonus ryte, o išvažiuodavo vakare (apie 18:30).

          Apie 1975-1980 m. nutiestas ruožas nuo Adutiškio iki Didžiasalio statybinių medžiagų kombinato.
          Paleistas dyzelinis traukinys iš Vilniaus iki Didžiasalio. Jis iš Vilniaus išvažiuodavo apie 7 ir 20 valandą.
          Tuomet buvo tokios stotys ir stotelės:
          st. Pabradė
          Pavoverė
          Zalavas
          Gelednė
          -LT/BY-
          Rudnia
          Peskariški
          st. Lyntupy / Lentupis
          Razlohi
          Kamajka
          -BY/LT-
          st. Adutiškis->
          -LT/BY-
          Pastavy / Pastovys


          Istoriškai susiklostė, kad visas ruožas priklausė BelŽD - Baltarusijos geležinkeliams. Adutiškio stotis oficialiai vadinosi Godutiški. Nutiesus šaką iki Didžiasalio, visas ruožas iki Adutiškio atiteko PbltŽD - Pabaltijo geležinkeliui.

          Anuomet buvo ir daugiau panašių teritorinių nesutapimų:
          - Pariečė (ruože Vilnius-Gardinas) priklausė PbltŽD (visas ruožas Vilnius - Druskininkai priklausė Pabaltijo geležinkeliui)
          - Stasylos (ruože Vilnius-Lyda) priklausė Pabaltijo geležinkeliui, o Šalčininkų pusstotė (Velikije Solečniki) - jau BelŽD

          Sovietmečiu buvo planai nutiesti ruožą (~80-100 km) nuo Krulevščiznos iki Oršos-Lepelio geležinkelio. Tuomet šis geležinkelis būtų tapęs magistraliniu kaip alternatyva Vilniaus-Minsko-Oršos-Maskvos geležinkeliui

          -----

          Subyrėjus Sovietų Sąjungai geležinkelių ribos buvo sutapatintos su naujųjų valstybių sienomis. Kilo daug ginčų dėl Adutiškio stoties (buvosios Lietuvos pusėje). Buvo sutarta, kad Lietuvai atiteks vieneri bėgiai į Didžiasalio pusę, o siena bus tarp bėgių.

          Netrukus Lietuvai šio geležinkelio nebereikėjo - keleivių susisiekimas sumažėjo atsiradus vizoms, o Didžiasalio gamykla subankrutavo.

          Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
          Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.

          Daugiau apie šį geležinkelį - atskiroje temoje Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis-(Didžiasalis)-Krulevščizna
          Paskutinis taisė Romas; 2009.08.13, 09:24. Priežastis: Pridėta nuoroda

          Comment


            #65
            Atkelti ir (ar) nukopijuoti prane6imai iš temos Geležinkeliai Lietuvoje.
            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

            Comment


              #66
              taip tai siaurojo gelezinkelio liekanos kitais metais sia pralaida planuojame remontuoti . naudosime gabijonus

              Comment


                #67
                Va ką radau beveik netyčia (Vilniaus kraštas tarpukariu):

                Apšvieskite mane kas žinote: ar tas ruožas per Lietuvą Trakiszki - Orany buvo nutiestas dar cariniais metais ir kokio pločio originali vėžė buvo?
                Paskutinis taisė Wycka; 2008.12.06, 17:47.
                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  #68
                  Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                  Va ką radau beveik netyčia (Vilniaus kraštas tarpukariu):
                  Atvaizdas
                  Tas žemėlapis jau buvo šioje temoje puslapiu aukščiau (žr. Pabradės - Adutiškio geležinkelį)

                  "Netyčia" radus, nepakenktų ir nuoroda:
                  http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php

                  Comment


                    #69
                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                    Tas žemėlapis jau buvo šioje temoje puslapiu aukščiau (žr. Pabradės - Adutiškio geležinkelį)

                    "Netyčia" radus, nepakenktų ir nuoroda:
                    http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php
                    Kritiką priimu, apsižioplinau, tačiau pas tave, Romai, žemėlapis kažkodėl tarsi "nukirptas", o pas mane jo daugiau. Kita vertus, kam reikia nuorodos, tepaspaudžia dešiniu pelės klavišu ant žemėlapio ir pasirenka "Properties".
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      #70
                      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                      Va ką radau beveik netyčia (Vilniaus kraštas tarpukariu):
                      Apšvieskite mane kas žinote: ar tas ruožas per Lietuvą Trakiszki - Orany buvo nutiestas dar cariniais metais ir kokio pločio originali vėžė buvo?
                      Originali veze buvo 1524 mm. Kaip ir visas gelezinkelis Peterburgas - Varsuva.
                      Tik Pirmojo pasaulinio metu vokieciai ji pertiese 1430 mm vezei.

                      Comment


                        #71
                        Gal reikėtų atskirų temų panaikintiems geležinkelių ruožams:
                        Pabradė - Lentupis - Adutiškis - Didžiasalis
                        Varėna - Alytus
                        Darbėnai - Skuodas (Eimantas sukūrė temą Geležinkelio linija Kretinga - Skuodas - Mažeikiai )
                        Marcinkonys - Pariečė - Druskininkai

                        Panaikintoms esamų ruožų stotims gal reikėtų atskiros temos pagal ruožus (atskirose temose būtų ir esamos, ir panaikintos stotys). Ruožų priskaičiavau tik 2 magistralinius ir 10 kitų. Ruožus gal reikėtų suskirstyti taip (gal yra ir geležinkelininkų kelių numeracija, galima būtų prisitaikyti):
                        Magistraliniai ruožai
                        Kena-Vilnius-Kaišiadorys-Kaunas-Kazlų Rūda-Kybartai
                        Kaišiadorys-Radviliškis-Klaipėda + atšaka Palemonas-Gaižiūnai

                        Kiti ruožai (juos galima išskirti vėliau)
                        Klaipėda-Šilutė-Pagėgiai
                        Radviliškis-Tauragė-Pagėgiai
                        Radviliškis-Panevėžys-Šapeliai
                        Vilnius-Stasylos
                        Vilnius-Švenčionėliai-Turmantas
                        Lentvaris-Varėna-Marcinkonys
                        Šiauliai-Joniškis
                        Kužiai-Mažeikiai
                        Kazlų Rūda-Šeštokai-Alytus (atšaka Šeštokai-Trakiszki/Trakiškiai)
                        Švenčionėliai-Utena

                        Nors, matant kaip sėkmingai panaikintų geležinkelių ruožų temoje diskutuojama apie manevrinius lokomotyvus, veikiančio Alytaus-Šeštokų kelio remontą ar apie Berlyno šturmą, tai turbūt sunkiai įgyvendinama.
                        Paskutinis taisė Romas; 2008.12.13, 07:52. Priežastis: Pridėta nuoroda

                        Comment


                          #72
                          Gal kas turite informacijos apie traukinį Klaipėda-Ryga. Atsimenų jį matydavau Aucėje, juo akmeniškiai važiuodavo iš Klaipėdos, o Aucėje persėsdavo į autobusą Aucė-Naujoji Akmenė.
                          Taip pat informacijos - apie šį geležinkelio ruožą. Kiek žinau Mažeikiai-Klaipėda apaugę krūmais, o ruože Mažeikiai-Rengė-Ryga kursuoja keleivinis traukinys Rengė-Ryga. Žmonės labai kovojo - vos ne mitingais stotyje, kad neuždarytų šios linijos (teta netoli gyvena tai skaitydavau laikraščius).

                          Comment


                            #73
                            Taigi stebėdamas panemunę per Google earth prie pagėgių rodos atradau buvusią geležinkėlio bėgių trasa, (Tarp Pagėgių ir Tilžės) stebint trąsą matosi,kad ten turėjo būti du nemažo ilgumo tiltai, vienas per Nemuną, kitas per kažkokius pelkynus. Gal galit apšviest?
                            :

                            Google Earth nuoroda:

                            55° 6'39.86"N 21°51'41.66"E
                            DINGĘS MIESTAS - MERKINĖ <<

                            Comment


                              #74
                              Koordinatės tai ne tos... Bet gal turėjai omenyje šita?

                              http://narrow.parovoz.com/maps/tilzit.jpg
                              http://narrow.parovoz.com/maps/Pagegiai-map.jpg

                              Comment


                                #75
                                Parašė Depeche Rodyti pranešimą
                                Taigi stebėdamas panemunę per Google earth prie pagėgių rodos atradau buvusią geležinkėlio bėgių trasa, (Tarp Pagėgių ir Tilžės) stebint trąsą matosi,kad ten turėjo būti du nemažo ilgumo tiltai, vienas per Nemuną, kitas per kažkokius pelkynus. Gal galit apšviest?
                                :

                                Google Earth nuoroda:

                                55° 6'39.86"N 21°51'41.66"E
                                na jei ta pagal Udriaus pirma nuoroda,
                                tai yra linija iki Sovietsko ir ji veikianti
                                Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.

                                Comment


                                  #76
                                  Taip, čia sėkmingai veikiantis geležinkelis į Tilžę.. Bet ten kur nurodo Depeche'as yra kažkokia pylimo atšaka, tiesa, nesimato jokių tilto pėdsakų. Nors II pasaulinio karo metais galėjo būti kažkokių atsarginių variantų pastatyta.
                                  Paskutinis taisė Sula; 2009.03.08, 19:50.

                                  Comment


                                    #77
                                    Kas jį ten žino, gal jis turėjo omenyje šiek tiek dešniau einantį siauruką Tilžė - Pagėgiai - Smalininkai...

                                    Comment


                                      #78
                                      na pats google paziurejau, su per nemuna einanciu tiltu yra viso trys,
                                      o is palydovo gan gerai pritraukta nuo pagegiu iki sovietsko, ir sovietsko stotis puikiai matyt.
                                      tik link KLP ir taurages neberodo nieko ydomaus

                                      na kiek talinija vaziavau tai nemaciau kad butu tiltai siaurukui
                                      Drąsa, išdidumas, kova už savo teises – pagrindiniai girtumo požymiai.

                                      Comment


                                        #79

                                        turėjau omeny tai, iš palydovo, gan lanbai primena buvusius bėgius. Atsiprašau, kad šiek tiek per didelė foto.
                                        DINGĘS MIESTAS - MERKINĖ <<

                                        Comment


                                          #80
                                          Tai niekas neatsakys>>?
                                          DINGĘS MIESTAS - MERKINĖ <<

                                          Comment

                                          Working...
                                          X