Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Garvežiai Lietuvoje
Collapse
X
-
Ne atvažiavo, o atitempė šilumvežisvakar ryte apie 7 valandą išriedėjo iš Radviliškio ir apie 10 valandą jau buvo stotyje.
Tai L-0814 serijos garvežys, kuris po resturacijos papuoš Kauno tunelio prieigas. Specialiai bus įrengta aikštelė privažiavimui.
Komentuoti:
-
Kauną puoš atnaujintas senukas garvežys
„Pagaliau ir mūsų miestą papuoš daugeliui tik kino filmuose ar senose nuotraukose matytas garvežys“,- džiaugėsi bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Kauno infrastruktūros direktorius Olegas Slepakovas.
Šios bendrovės Vilniaus lokomotyvų depo Kauno cecho meistrai netrukus pradės restauruoti 1950 metų gamybos garvežį „L-0814“. Vakar iš Radviliškio geležinkelio depo į Kauną atbuksyruotas garvežys buvo smarkiai surūdijęs, aptekėjęs mazutu ir aprūkęs suodžiais.
„Padirbėti teks iš peties, tačiau mūsų meistrams tai ne naujiena. Jau turime neblogos patirties aprūpindami restauruotais garvežiais kitus Lietuvos miestus“, – sakė Kauno cecho direktorius Eugenijus Tauklys.
Iš pradžių nuvalys rūdis
Tai jau ketvirtasis garvežys, kurį kauniečiai atnaujina. Panašius meistrų dailiai atnaujintus lokomotyvus jau turi Ignalina, Vilnius ir Klaipėda.
Nedidelis garvežys jau senokai puošia ir Šiaulių geležinkelio stotį. Meistrams iš pradžių teks smarkia smėlio srove nuvalyti visas rūdis ir tepalą. Kitais metais bus iš naujo perdaryta visa cilindrinė dalis, perdažyta ir atnaujinta mašinisto kabina.
„Tikimės, kad garvežys bus restauruotas kitų metų rudenį“,- sakė O.Slepakovas.
Pastatys greta tunelio
Vilniuje ir uostamiestyje garvežiai pastatyti šalia geležinkelio stoties. Kaune buvo ketinta suremontuotą garvežį pastatyti priešais Geležinkelio stotį, tačiau paaiškėjo, kad 106 tonas sveriančios „senienos“ gali neatlaikyti pėsčiųjų perėjos perdangos.
Galiausiai nuspręsta pastatyti garvežį miesto pusėje, greta įvažos į geležinkelio tunelį.
„Šią mintį man pasufleravo sena nuotrauka“, – sakė O. Slepakovas, rodydamas archyve rastą 1929 metų nuotraukos kopiją. Joje užfiksuotas iš tunelio išvažiuojantis garvežys.
Trauks turistus
Šiai minčiai pritarė ir miesto meras Andrius Kupčinskas, pažadėjęs, kad iki garvežio bus įrengtas privažiavimas ir sutvarkyta aplinka.
Tikimasi, kad ši vieta taps nauju ne tik turistų, bet ir jaunųjų kauniečių traukos centru.
Šiai idėjai pritarė atvykusi pasižiūrėti į seną garvežį ir Kultūros paveldo departamento Kauno padalinio vadovė Irena Vaškelienė.
„Geležinkelininkai jį stato savo teritorijoje, tad mes jokių nurodymų negalime duoti“, – sakė I.Vaškelienė.
Dar likusios kelios senienos
Aštuntame praėjusio amžiaus dešimtmetyje dar buvo galima išvysti keletą garvežių, pūškuojančių įvairiose geležinkelio atkarpose.
Vėliau nurašyti garvežiai buvo nuvežti į Radviliškio geležinkelio depą ir palikti likimo valiai. Keletas jų buvo išardyti ir parduoti kaip metalo laužas.
Šiuo metu čia dar yra likę keletas garvežių. O.Slepakovas viliasi, kad ateityje pavyks vieną iš jų prikelti naujam gyvenimui.
„Linksminančiais turistus panašiais garvežiais garsėja Lenkija, Vokietija, kitos šalys. Kuo mes prastesni už jas?“ – svarstė O.Slepakovas.
Komentuoti:
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąOi tiesa, sako į Kauną šiandien atvažiavo garvežys L, tik va numerio nežinau... Ryt žinosiu. Stovės jis netoli tunelio, tik va nudažyti reikia. Kažkodėl IF myli garvežius, o va.. LG ne...
Komentuoti:
-
Oi tiesa, sako į Kauną šiandien atvažiavo garvežys L, tik va numerio nežinau... Ryt žinosiu. Stovės jis netoli tunelio, tik va nudažyti reikia. Kažkodėl IF myli garvežius, o va.. LG ne...
Komentuoti:
-
[/IMG]
Garvežys L-0106 ruošiamas dažymui. Veliau jis stovės IF-3 teritorijoje kaip paminklas.
Komentuoti:
-
O be to ir tas L nieko bendro su nepriklausomos Lietuvos geležinkeliais neturi.
Komentuoti:
-
Parašė udrius Rodyti pranešimątai ten stovi siauryko garvežys PT-4. Savo laiku jis dirbo Pavenčių cukraus fabrike ir su Lietuvos geležinkeliais nieko bendro neturi.
Komentuoti:
-
Parašė Himleris Rodyti pranešimąTai kad Šiauliuose ir taip jau stovi paminklinis garvežys
Komentuoti:
-
Šiaulių pagalbinio traukinio teritorijoje stovi garvežys L-0106. Ruošiamas dažynui, veliau bus pastatytas IF-3 teritorijoje. Veliau bus nuotraukų.
Komentuoti:
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąBūtinai visus reikia išsaugoti, tiek ir beliko. Dar galėtų Kretingoje (ten žmonių praeina, nėra visiškai tuščia stotis) ir kitose stotyse sustatyti. O vieną veikiantį padaryti. Yra keleivinių garvežių Lietuvoje? L kiek žinau krovininis, o kiti kaip?
Komentuoti:
-
Būtinai visus reikia išsaugoti, tiek ir beliko. Dar galėtų Kretingoje (ten žmonių praeina, nėra visiškai tuščia stotis) ir kitose stotyse sustatyti. O vieną veikiantį padaryti. Yra keleivinių garvežių Lietuvoje? L kiek žinau krovininis, o kiti kaip?
Komentuoti:
-
Parašė Himleris Rodyti pranešimąTikiuosi nesiruošia pjaustyti
Komentuoti:
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąKeturi, vasarį dar du bus. Vakar pravažiuojant du mačiau ceche, Radviliškyje.
P.S. Šiauliuose, kur stovi gaisrinis ir remontinis traukiniai, sniego valymo agregatai, pastatytas garvežys, jei neklystu L serijos, kažkada Nepriklausomybės laikais jau dažytas, su užrašu Lietuvos geležinkeliai priekyje.
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąGal kas žinot kiek jau naujųjų Siemens euroruneriu pasekė Lietuvą ?
P.S. Šiauliuose, kur stovi gaisrinis ir remontinis traukiniai, sniego valymo agregatai, pastatytas garvežys, jei neklystu L serijos, kažkada Nepriklausomybės laikais jau dažytas, su užrašu Lietuvos geležinkeliai priekyje.
Komentuoti:
Komentuoti: