Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Garvežiai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • udrius
    replied
    Šiaip jau foto kad iš laikraščio tai bent parašyti būtų galima

    Komentuoti:


  • vectron
    replied
    Ne atvažiavo, o atitempė šilumvežis vakar ryte apie 7 valandą išriedėjo iš Radviliškio ir apie 10 valandą jau buvo stotyje.

    Tai L-0814 serijos garvežys, kuris po resturacijos papuoš Kauno tunelio prieigas. Specialiai bus įrengta aikštelė privažiavimui.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Atvažiavo būsimas eksponatas

    Komentuoti:


  • Kema
    replied
    Kauną puoš atnaujintas senukas garvežys

    „Pagaliau ir mūsų miestą papuoš daugeliui tik kino filmuose ar senose nuotraukose matytas garvežys“,- džiaugėsi bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Kauno infrastruktūros direktorius Olegas Slepakovas.

    Šios bendrovės Vilniaus lokomotyvų depo Kauno cecho meistrai netrukus pradės restauruoti 1950 metų gamybos garvežį „L-0814“. Vakar iš Radviliškio geležinkelio depo į Kauną atbuksyruotas garvežys buvo smarkiai surūdijęs, aptekėjęs mazutu ir aprūkęs suodžiais.

    „Padirbėti teks iš peties, tačiau mūsų meistrams tai ne naujiena. Jau turime neblogos patirties aprūpindami restauruotais garvežiais kitus Lietuvos miestus“, – sakė Kauno cecho direktorius Eugenijus Tauklys.

    Iš pradžių nuvalys rūdis

    Tai jau ketvirtasis garvežys, kurį kauniečiai atnaujina. Panašius meistrų dailiai atnaujintus lokomotyvus jau turi Ignalina, Vilnius ir Klaipėda.

    Nedidelis garvežys jau senokai puošia ir Šiaulių geležinkelio stotį. Meistrams iš pradžių teks smarkia smėlio srove nuvalyti visas rūdis ir tepalą. Kitais metais bus iš naujo perdaryta visa cilindrinė dalis, perdažyta ir atnaujinta mašinisto kabina.

    „Tikimės, kad garvežys bus restauruotas kitų metų rudenį“,- sakė O.Slepakovas.

    Pastatys greta tunelio

    Vilniuje ir uostamiestyje garvežiai pastatyti šalia geležinkelio stoties. Kaune buvo ketinta suremontuotą garvežį pastatyti priešais Geležinkelio stotį, tačiau paaiškėjo, kad 106 tonas sveriančios „senienos“ gali neatlaikyti pėsčiųjų perėjos perdangos.

    Galiausiai nuspręsta pastatyti garvežį miesto pusėje, greta įvažos į geležinkelio tunelį.

    „Šią mintį man pasufleravo sena nuotrauka“, – sakė O. Slepakovas, rodydamas archyve rastą 1929 metų nuotraukos kopiją. Joje užfiksuotas iš tunelio išvažiuojantis garvežys.

    Trauks turistus

    Šiai minčiai pritarė ir miesto meras Andrius Kupčinskas, pažadėjęs, kad iki garvežio bus įrengtas privažiavimas ir sutvarkyta aplinka.

    Tikimasi, kad ši vieta taps nauju ne tik turistų, bet ir jaunųjų kauniečių traukos centru.

    Šiai idėjai pritarė atvykusi pasižiūrėti į seną garvežį ir Kultūros paveldo departamento Kauno padalinio vadovė Irena Vaškelienė.

    „Geležinkelininkai jį stato savo teritorijoje, tad mes jokių nurodymų negalime duoti“, – sakė I.Vaškelienė.

    Dar likusios kelios senienos

    Aštuntame praėjusio amžiaus dešimtmetyje dar buvo galima išvysti keletą garvežių, pūškuojančių įvairiose geležinkelio atkarpose.

    Vėliau nurašyti garvežiai buvo nuvežti į Radviliškio geležinkelio depą ir palikti likimo valiai. Keletas jų buvo išardyti ir parduoti kaip metalo laužas.

    Šiuo metu čia dar yra likę keletas garvežių. O.Slepakovas viliasi, kad ateityje pavyks vieną iš jų prikelti naujam gyvenimui.

    „Linksminančiais turistus panašiais garvežiais garsėja Lenkija, Vokietija, kitos šalys. Kuo mes prastesni už jas?“ – svarstė O.Slepakovas.
    Lrytas.lt

    Komentuoti:


  • LT-1
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    Oi tiesa, sako į Kauną šiandien atvažiavo garvežys L, tik va numerio nežinau... Ryt žinosiu. Stovės jis netoli tunelio, tik va nudažyti reikia. Kažkodėl IF myli garvežius, o va.. LG ne...
    O kaip tu manai, kam prilauso tie IF'ai ?

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Oi tiesa, sako į Kauną šiandien atvažiavo garvežys L, tik va numerio nežinau... Ryt žinosiu. Stovės jis netoli tunelio, tik va nudažyti reikia. Kažkodėl IF myli garvežius, o va.. LG ne...

    Komentuoti:


  • K a J o t
    replied
    [/IMG]
    Garvežys L-0106 ruošiamas dažymui. Veliau jis stovės IF-3 teritorijoje kaip paminklas.

    Komentuoti:


  • Taut.
    replied
    O be to ir tas L nieko bendro su nepriklausomos Lietuvos geležinkeliais neturi.

    Komentuoti:


  • Taut.
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    tai ten stovi siauryko garvežys PT-4. Savo laiku jis dirbo Pavenčių cukraus fabrike ir su Lietuvos geležinkeliais nieko bendro neturi.
    Tai taip, bet argi jo neužtenka.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Parašė Himleris Rodyti pranešimą
    Tai kad Šiauliuose ir taip jau stovi paminklinis garvežys
    tai ten stovi siauryko garvežys PT-4. Savo laiku jis dirbo Pavenčių cukraus fabrike ir su Lietuvos geležinkeliais nieko bendro neturi.

    Komentuoti:


  • Taut.
    replied
    Tai kad Šiauliuose ir taip jau stovi paminklinis garvežys

    Komentuoti:


  • K a J o t
    replied
    Taip. Bus pastatytas kaip paminklas

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Normaliai kaip paminklas?

    Komentuoti:


  • K a J o t
    replied
    Šiaulių pagalbinio traukinio teritorijoje stovi garvežys L-0106. Ruošiamas dažynui, veliau bus pastatytas IF-3 teritorijoje. Veliau bus nuotraukų.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    SO17 ir TE irgi krovininiai?

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
    Būtinai visus reikia išsaugoti, tiek ir beliko. Dar galėtų Kretingoje (ten žmonių praeina, nėra visiškai tuščia stotis) ir kitose stotyse sustatyti. O vieną veikiantį padaryti. Yra keleivinių garvežių Lietuvoje? L kiek žinau krovininis, o kiti kaip?
    Lietuvoje yra šių markių garvežiai - L, TE(vokiški) ir SO17. So17 pats seniausias, ir beje ilgiausiai naudotas. Dėl veikiančių - gi žinai, koks bus LT1 atsakymas. Beje, dalis iš jų įtraukti į kilnojamų vertymių sąrašą. Aišku, tai nesakysim kas tai padarė ( :-) ), bet aišku, tik ne LG.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Būtinai visus reikia išsaugoti, tiek ir beliko. Dar galėtų Kretingoje (ten žmonių praeina, nėra visiškai tuščia stotis) ir kitose stotyse sustatyti. O vieną veikiantį padaryti. Yra keleivinių garvežių Lietuvoje? L kiek žinau krovininis, o kiti kaip?

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Parašė Himleris Rodyti pranešimą
    Tikiuosi nesiruošia pjaustyti
    Kiek žinau, kauniečiai nori vieną L pasistatyti prie stoties

    Komentuoti:


  • Taut.
    replied
    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
    Keturi, vasarį dar du bus. Vakar pravažiuojant du mačiau ceche, Radviliškyje.
    P.S. Šiauliuose, kur stovi gaisrinis ir remontinis traukiniai, sniego valymo agregatai, pastatytas garvežys, jei neklystu L serijos, kažkada Nepriklausomybės laikais jau dažytas, su užrašu Lietuvos geležinkeliai priekyje.
    Tikiuosi nesiruošia pjaustyti

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Gal kas žinot kiek jau naujųjų Siemens euroruneriu pasekė Lietuvą ?
    Keturi, vasarį dar du bus. Vakar pravažiuojant du mačiau ceche, Radviliškyje.
    P.S. Šiauliuose, kur stovi gaisrinis ir remontinis traukiniai, sniego valymo agregatai, pastatytas garvežys, jei neklystu L serijos, kažkada Nepriklausomybės laikais jau dažytas, su užrašu Lietuvos geležinkeliai priekyje.

    Komentuoti:

Working...
X