Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naktiniai traukiniai Europoje ir Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Naktiniai traukiniai Europoje ir Lietuvoje

    Naktiniai traukiniai – Europoje sparčiai populiarėjantis transportas, kasmet atidaromi nauji maršrutai. Todėl pats metas atskirai temai, čia bus galima įkelti naujienas iš Europos, diskutuoti apie Lietuvoje buvusius ir būsimus naktinius traukinius, siūlyti savo variantus.

    Lietuvoje daugelį metų turėjome vienokių ar kitokių naktinių traukinių, paskutinį kartą prieš karantiną. Jeigu niekas nepasikeis, panašu, kad jų sulauksime tik 2036-2040 m. Aš siūlyčiau tiek nelaukti, o pradėti veikti dabar. Mano pasiūlymas bus šioje temoje, keliais pranešimais žemiau.
    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    #2

    1. BUVĘ NAKTINIAI TRAUKINIAI LIETUVOJE



    Vilnius-Kaunas-Šiauliai-Klaipėda
    Kursavo iki 2006 m. sausio pradžios. Forume yra atskira tema:

    Vasarą naktinis traukinys į Klaipėdą: būti ar nebūti?

    Jeigu norite nueiti į citatų šaltinius, spauskite rodykles
    Parašė specialistas Rodyti pranešimą
    Naktinį traukinį Vilnius-Kaunas-Klaipėda buvo planuota atšaukti jau 1993 m., pradėjus kursuoti tarp Vilniaus ir Klaipėdos "Baltijai" ir "Pajūriui". Tik dėl vienos priežasties jis dar važinėjo daugiau, kaip dešimtmetį - dėl sutarties su įkalinimo įstaigų departamentu. Kas antrą dieną prie traukinio sąstato buvo prikabinamas specialus vagonas-izoliatorius, kuriame buvo gabenami kaliniai į įkalinimo vietas, areštines, teismus ir kitur. Lėšos gaunamos už vagono nuomą praktiškai padengdavo visas traukinio kursavimo sąnaudas. 2006 m. įkalinimo įstaigų departamentui nutraukus vagono nuomos sutartį ir kalinius pradėjus gabenti spec. autobusais, buvo atšauktas ir šio traukinio kursavimas.
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    "Naktinė Klaipėda" per visą savo istoriją važinėjo ištisus metus. Kažkuriais iš paskutiniųjų metų buvo sumanyta leisti kas antra naktis, o tai buvo didelė kvailystė. Formaliai biurokratams kaip tai atrodo, - nežinau. O keleiviams apie naktinio traukinio (iš pradinės stoties išvykstančio vienos dienos vakarą, į paskutinę atvykstančio kitos rytą) važiavimą "tik lyginėmis mėnesio dienomis" arba "tik nelyginėmis mėnesio dienomis" susiorientuoti sunku.
    Dabar apie "naktinės Klaipėdos" važiavimą rudens-žiemos-pavasario periode klausimų nekyla: tokiu metų laiku šio traukinio nereikia.




    Talinas-Šeštokai-Varšuva
    („Balti Express“ Talinas-Šeštokai + suderintas persėdimas Šeštokuose + naktinis Vilnius-Šeštokai-Varšuva)

    Balti Express kursavo nuo 1993 m. gegužės iki 1997 m. liepos. Beje, vakar sukako maršruto atidarymo 30-metis:
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    gegužės 23 d. sukaks 20 metų nuo keleivinio traukinio maršruto atsiradimo iš Talino į Varšuvą per Šeštokus. Būtent 1993m. gegužės 23 d. rytą ėjome pažiūrėti iki tol Lietuvoje nematyto keleivinio traukinio.
    Šeštokai-Varšuva kursavo iki 2004 m., kai maršrutą pakeitė lenkų geležinkeliams PKP priklausantis naktinis autobusas.

    Parašė Vitas Rodyti pranešimą

    Pačioje „Balti ekspreso“ važinėjimo pradžioje (nuo 1993.05.23 iki 1994m. pavasario) iš Talino į Šeštokus rytą atvažiavusį Estijos keleivinį traukinį pakeisdavo lenkiškas, iš Varšuvos per naktį atvažiavęs maršrutu Warszawa-Bialystok-Elk-Olecko-Suwalki-Šeštokai. Vakare iš Varšuvos per Sokulką atvykęs ir keleivius Estijos traukiniui perdavęs lenkiškas traukinys naktį į Varšuvą grįždavo per Elką.
    Prieš 15 metų [1993 m.] iš Šeštokų į Varšuvą ir iš Varšuvos į Šeštokus važinėjusių naktinių traukinių (iš Šeštokų išvykdavo ~22:30h) dabar būtų galima pavydėti.
    Ir gal pasiguosti, ant kiek atgal nuėjo visas progresas, geležinkelyje per LT-PL seiną pasiektas 1992 metais...
    Vilnius-Varšuva buvo tiesioginis traukinys su kintamos vėžės ratais. Tik miegamieji vagonai:
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą

    Keleiviniai vagonai su kintamos vėžės ratais tame Varšuva-Vilnius traukinyje tik miegami (kupe) ir buvo. Drįsčiau teigti, kad per tokios klasės vagonus ir atitinkamą bilieto kainą jais tas traukinys subankrutavo(ne vienas autorius rašo, kad keleivių būdavo mažai).
    Kaip tik tas traukinys Varšuva-Šeštokai-Vilnius atsirado, iškart atkreipė dėmesį į Vilnių ir atgal važiuoti patogiu tvarkaraščiu. Patogus jis buvo praktiškai iš visų savo maršruto stočių Lietuvoje (bent jau iš Šeštokų ir Marijampolės). Viliojančiai jis atrodė į Vilnių važiuoti ir iš Kauno, nes greitųjų elektrinių tada daug nebuvo, o visose stotelėse stoviniuojančiu važiuoti oi kaip nesinorėjo. Kartą panorau juo važiuoti iš Marijampolės į Vilnių. Bet greitai „atšokau“. „Atšokti“ privertė arti 50 Lt bilieto kaina (Šeštokų traukiniu dar dabar po visos eilės brangimų ji tik 18+ litų. Ne kartą tada Vilniaus, Kauno, Šeštokų, Marijampolės stotyse pabuvau kasininkių „kvotėju“ dėl šio traukinio bilietų kainos. Pasirodo, vien vietos tokiame vagone kaina buvo solidi, antroji kainos dalis – panaši į traukinio Vilnius-Šeštokai (tada ji buvo greituoju tarifu). Ne kartą LG direkcijai siūliau nuo Vilniaus iki Mockavos (iki kur vežė LG šilumvežis M62) į sąstatą kabinti paprastą sėdimąjį vagoną, bet tieks valdininkams tokie pageidavimai pro vieną ausį įeidavo, pro kitą išeidavo. Taip kad tas traukinys nusibaidė dalį klijentų, kurie galėjo juo pasinaudoti važiuodami iš Marijampolės į Kauną ir Vilnių, iš Kauno į Vilnių. Rytą iš Šeštokų į Kauną važiuoja dyzelinis traukinys, vakare Vilniuje ar Kaune ilgiau pabuvus namo į Suvalkiją 22-23h tuo traukiniu grįžti atrodė viliojančiai, bet dėl „pasakiškos“ kainos tokias viliones teko vyti kuo toliau.

    Drįstu teigti, kad bilietus susibranginęs lygiai taip nustojo egzistuoti pagrindinis šios temos "herojus" - greitasis Estijos traukinys "Balti ekspress" Talinas-Šeštokai.

    2010 m. situacija – berods tik vienas dieninis traukinys su persėdimu Šeštokuose:
    Jau keletą metų iš Vilniaus į kaimynines ES šalis nebevažiuoja nė vienas tiesioginis traukinys. Iki 2004-ųjų gruodžio kursavęs naktinis Vilnius–Varšuva pakeistas autobusu, o traukinių į Rygą ar Taliną taip pat nebėra. Išlikę tik maršrutai į Rusiją ir Baltarusiją.

    Į Varšuvą vis dar galima važiuoti su persėdimu Šeštokuose. Bet šiuo maršrutu važiuoja labai mažai keleivių.
    Susiskaldę Europos geležinkeliai neatlaiko konkurencijos, veidas.lt, 2010 m.
    O čia šioks toks nukrypimas: kaip nepatogu būdavo keliauti iš Europos vieninteliu likusiu dieniniu traukiniu. Žmonės turėdavo maldauti užlaikyti traukinį, nes persėdimui pagal tvarkaraštį skiriamos tik 5 minutės (tiksliau: gal net nebuvo mąstoma, kad kažkas kažkur norės persėsti).

    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    Taip, traukinys TLK 2002 Viena-Varšuva (tikriausiai su vagonais iš Bratislavos, Budapešto ?) į stotį Warszawa Centralna atvyksta 7:25h, t.y.- 5 minutėmis vėliau už traukinio į Šeštokus išvykimą. Vasarą internete žaidžiau mažiau, tai nelabai ir pastebėjau, kada užsienyje kokio traukinio grafikas keitėsi (dargi Lietuvoje sužiūrėti reikėjo), bet lyg prisimenu, kad pavasarį traukinys iš Vienos atvažiuodavo 20 minučių anksčiau.
    Važinėdamas po Suvalkiją, kelis kartus susiruošęs važiuoti traukiniu Šeštokai-Vilnius arba jam iš paskos vykstančiu Marijampolė-Kaunas, sužinojau apie būsimą 20-30 min. vėlavimą. Apie vėlavimo priežastis paklausęs kasininkės, vis sužinodavau kad vėlavimą sukėlė vėlavęs lenkų traukinys.
    Kodėl jis vėlavo? Kelis kartu pasiklausus iš Lenkijos parvažiuojančių keleivių pavyko sužinoti, kad iš Vienos, Budapešto ar Bratislavos grįžtančių lietuvių grupės šiame traukinyje išsireikalavo sulaikyti traukinį į Šeštokus ir taip išsikovojo galimybę spėti persėsti.




    Ryga-Vilnius-Minskas-Kijevas
    Maždaug tokiu maršrutu kursavo iki ~2006 m.
    Atkurtas 2018 m., nutrauktas 2020 m. dėl koronaviruso

    Diskusija vyksta 2006 m., jau praėję 9 metai po paskutinio Talinas-Šeštokai reiso, tačiau žmonės vis tiek ieškodavo galimybių važiuoti traukiniu. Pasirodo, buvo ir ukrainietiškas naktinis traukinys, turbūt į Kijevą:
    Parašė toshas Rodyti pranešimą
    Kad toks dalykas egzistavo sunku patikėt, kuomet dabar net nėra reiso kuriuo būtų galima nuvykti pvz iš Vilniaus į Rygą. Na, neskaitant vasarinio ukrainietiško traukinio, kuriuo net važiuodamas iš Šiaulių Rygon turi pirkti patalynę ir mokėt apie 50 lt, o geležinkelio kasos pačios nerekuomenduoja šiuo traukiniu važiuot.
    Tarp Latvijos ir Estijos berods apskritai miręs susisiekimas traukiniais, ar ne? Na kagi , pagrindinis Baltijos šalių susisiekimas su užsieniu - į Maskva.
    Kitas forumietis tuoj pat atsako, kad jau to naktinio traukinio nėra [2006 m.]. Įdomu tai, kad tas reisas atgims tik 2018 m. rugsėjį ir išnyks 2020 m. per karantiną.



    Vilnius-Kaunas

    Tai nėra „tikras“ naktinis traukinys. 2017 m. vasarą dėl Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos kursuodavo po vieną „naktinį“ reisą. Įdomu, kad buvo suderintas persėdimas į oro uosto autobusą, ko dabar net dienos metu nėra.
    Nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 18 d. papildomas naktinis traukinys maršrutu Vilnius-Kaunas iš Vilniaus išvažiuos kasdien 1 val. 35 min., o Kauną pasieks 2 val. 40 min. Iš Kauno geležinkelio stoties oro uostą keleiviai galės pasiekti autobusais, kurių grafikai suderinti su traukinių grafikais. Iš Kauno papildomas naktinis traukinys išvyks kasdien 1 val. 50 min., o į Vilnių grįš 2 val. 56 min.
    Nakties metu traukiniai į Kauną ir atgal važiuos kasdien iki rugpjūčio 18 d., kol vyks Vilniaus oro uosto rekonstrukcija.

    Traukinių tvarkaraščiai suderinti su autobusų tvarkaraščiais, todėl atvykę į Kauno geležinkelio stotį keleiviai galės persėsti į Kauno miesto 29 E autobusą, kuris juos nuveš į Kauno oro uostą. Nakties metu į Kauno geležinkelio stotį atvykstantis traukinys stos 11-tame kelyje. Keleivių patogumui į oro uostą vežantis autobusas keleivių lauks šalia 11-to kelio esančioje autobusų aikštelėje, todėl persėsti iš traukinio į autobusą bus galima greitai ir patogiai.



    Restorano vagonai Lietuvoje

    Ar Lietuvoje naktiniame traukinyje buvo restorano vagonai? Kiek teko skaityti forumą, to nebuvo. Europoje kai kur tai dar praktikuojama. Pvz. Suomijoje restoranas naktiniame traukinyje dirba visą laiką, išskyrus tarp 2 val. ir 4 val. nakties. Įdomu: Lietuvoje restoranai apskritai išnyko gana neseniai – tik 2012 m.:
    Parašė 2pajuris Rodyti pranešimą
    Lyg tais Nuo 2012 m. vasario 1d. restoranai i Klaipeda nebevazineja, kol kas neribotam laikui atsaukti. Gal iki naujo traukiniu grafiko, o paskui neaisku ar vel paleis ar ne.

    Pabaigai, forumiečio pasisakymas iš 2009 m.:
    Parašė alm Rodyti pranešimą
    Bet aš prieš tai, kad varinėti traukinius už valstybės pinigus vien dėl to, kad kažkas nori važiuoti būtent traukiniu. Autobusai pavienius žmones po kaimus išvežioti gali žymiai pigiau.
    Traukinių reikia. Bet juos reikia dotuoti tokius, kurie duoda principinę naudą. Traukiniai tarp Vilniaus ir Kauno geras pavyzdys - sutrumpina kelionės laiką tarp pagrindinių miestų.
    Patogus traukinys Talinas-Varšuva (ar Vilnius) per railbaltika bėgius ar dabartiniais irgi galėtų būti naudingas - didesnius atstumus važiuoti traukiniu (ir ypač naktiniu su miegamom vietom) gali būti jau žymiai patogiau. Padėtų pritraukti naujų keleivių, daugiau turistų būtų.
    Europinę vėžę iki Kauno JAU turime – jau nuo 2015 m.!!! Kasdien važiuojantis dieninis traukinys atsirado tik 2022 m. gruodį!!!


    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    Comment


      #3
      2. NAKTINIAI TRAUKINIAI EUROPOJE: NAUJIENOS

      Kaip minėjau, pastaruosius kelerius metus naktiniai traukiniai atgimsta.

      Dabartinis naktinių traukinių maršrutų žemėlapis.
      Šaltinis: Back-on-Track.eu

      Click image for larger version  Name:	B-o-T-NightTrainMap-2023@4x-1448x2048.jpg Views:	0 Size:	316,7 kB ID:	2053219



      Stokholmas-Hamburgas-Berlynas


      Po 20 m. pertraukos, 2022 m. jungtis atkurta.
      For more than 20 years there had been no direct trains between Sweden and Germany and now for much of the year travellers will have a choice of two rail services.
      Private rail company Snalltaget is already providing trains on a Stockholm to Berlin route via Hamburg, which operates between early April and late September.
      Now the Swedish national rail operator SJ is to launch a SJ EuroNight service on Stockholm to Hamburg route, which will depart daily year round.
      Šaltinis
      Šiais metais maršrutas pratęsiamas.
      Swedish operator SJ will extend its existing EuroNight service to Berlin starting from the end of March.
      Šaltinis
      Maršrutą pasiūlė Švedija!!! Kodėl Lietuva negali pasiūlyti maršruto į Lenkiją?
      Back in October, Ms Senninger and her husband travelled on the then newly-launched sleeper service from Stockholm to Hamburg,<...>
      The SJ night train has nine coaches, and capacity to carry 400 passengers. Dan Olofsson, head of tendered services at SJ, says the new service was proposed by the Swedish government, "as they wanted to move more people towards climate-friendly travelling, and one of the solutions was the night train between Sweden and Germany".
      Šaltinis




      Austrijos geležinkelių ÖBB prekinis ženklas: Nightjet traukiniai

      2021 m. atidarytas ÖBB maršrutas Viena-Paryžius.
      The journey takes 14 hours and runs three times a week in both directions, with prices from around €30 for a seat to €120 and up for a private compartment.

      In summer 2023, Nightjet will launch new-gen trains that rival first-class flights in comfort. Expect wireless charging stations, free wifi, bicycle and snow sports equipment storage and private compartments with their own showers and toilets.
      Šaltinis




      Šitas maršrutas bus šiemet bus sudažnintas, kartu su maršrutu Briuselis-Viena:
      Meanwhile, existing sleeper train service Nightjet, which is owned by Austrian Railways, will later this year start operating its Brussels-Vienna and Paris-Vienna lines on a daily basis, up from three times a week.
      Šaltinis




      2022 m. gruodį ÖBB Nightjet maršrutas Viena-Milanas buvo pratęstas iki Genujos ir La Spezia. Šaltinis




      2022 m. gruodį atidarytas ČD (Čekijos geležinkelių) maršrutas Ciūrichas-Praha per Bazelį ir Frankfurtą.
      The new route, a revival of a service that closed down in 2017, will launch on 11 December.

      Travellers can already take a sleeper train between Zurich and Prague via Linz in Austria, but this train is often heavily subscribed.
      The train will be jointly operated by the national rail providers of the Czech Republic, Austria (ÖBB), Switzerland (SBB) and Germany (DB).
      Šaltinis


      Paskutinis taisė taccido; 2023.05.24, 20:38.
      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

      Comment


        #4

        3. NAKTINIAI TRAUKINIAI EUROPOJE: BŪSIMI MARŠRUTAI



        Next year, 2023, travellers will be able to drift off to sleep in Brussels and wake up in Warsaw. In 2024, an overnight route will begin running between Zurich and Barcelona.

        Šaltinis



        European Sleeper

        RYTOJ (2023-05-25) startuoja naujas privačios kompanijos European Sleeper maršrutas Briuselis-Amsterdamas-Berlynas (2024 m. bus pratęstas iki Prahos).
        https://www.europeansleeper.eu/en
        But why between Brussels and Berlin? "There's no other night train on this route," says Mr Engelsman. "About six years ago German railways ended the night train service. I was frustrated about it as it always seemed pretty well booked." Šaltinis: BBC, 2023 m.



        Midnight Trains
        Dar vieni privatininkai iš Prancūzijos, turintys nemenkų ambicijų:


        French night train business Midnight Trains says it wants to "reawaken the enchanting experience of the night train" when it launches its first luxurious services from Paris in 2024. Aiming to ultimately serve more than 10 destinations include Rome, Porto and Edinburgh, it claims its trains will be like "hotels on rails" that have old-fashioned "glorious roaring 20s charm". BBC, 2023 m
        https://www.midnight-trains.com/en/home

        Click image for larger version  Name:	midnight trains.png Views:	0 Size:	315,7 kB ID:	2053223


        Click image for larger version  Name:	midnight 2.png Views:	0 Size:	2,21 MB ID:	2053224




        4. NAKTINIAI TRAUKINIAI EUROPOJE: BENDRA SITUACIJA


        EU member states are increasingly aligning their support for sleeper trains – but more must be done. For instance, there needs to be an agreement at the EU-level of a common definition of ‘sleeper or night train’ so as to allow a reduction of track access charges, which are partly responsible for bloated ticket prices. By singling out night trains as a stand alone segment of the transport market, EU governments can ensure that their viability is not undermined by excessive mark-ups to infrastructure charges.

        There also needs to be a policy and financial mechanism to help operators buy new night trains or modernise existing rolling stock as night trains tend to have higher average unit costs. In this vein, the European Investment Bank (EIB) launched the​​ Green Rail Investment Platform which hopes to fast track the implementation of rail investment. Night trains are also part of the EU-wide digitalisation push, as new technologies can help increase the rail network’s capacity for sleeper trains and speed up travel times with improvements in signalling and traffic management. The European Rail Traffic Management System (ERTMS) is a major industrial project streamlining the digitalisation of the rail network to make it safer, more competitive and increase the level of integration across the European railway network.
        2022-05 Šaltinis




        There was a time decades ago when overnight trains crisscrossed the European continent. Those were the glamourous days of rail travel, celebrated in thrillers like Agatha Christie’s Murder on the Orient Express and Graham Greene’s Stamboul Train. Alas, those night trains gradually fell out of favor as low-cost airlines like Ryanair and easyJet proliferated, doing short work of connecting European cities.

        Fast forward to 2023, and the good news for those who love rail travel is that sleeper trains have not only returned, thanks to partnerships between national and private rail companies. They’re proliferating, with new trains and routes that have just started or are in the planning stages. Once considered unnecessary and outdated, overnight trains are now seen as intelligent, sensible, and even essential to combat pollution from air travel around the crowded skies of the continent.

        Green travel considerations aside, one of the best reasons to take a city-to-city night train trip is that it allows you to travel efficiently from the center of one city to the center of another. There are no airport transfers, no need to arrive at an airport many hours ahead of time, and none of the all-too-typical airport delays. One more financial benefit: when you’re tucked into your sleeper berth, you’re not paying for a hotel room for that night.
        Šaltinis: Forbes, 2023-04-20




        ‘We are full’: the rebirth of Europe’s sleeper trains | Financial Times, 2023



        Naujas ÖBB naktinių traukinių užsakymas

        https://www.youtube.com/watch?v=7pZk...TheManinSeat61

        Click image for larger version  Name:	nightjet1.png Views:	0 Size:	746,6 kB ID:	2053226


        Kapsulės biudžetiniams keliautojams:

        Click image for larger version  Name:	nightjet2.png Views:	0 Size:	652,4 kB ID:	2053227
        Vaizdai iš: https://www.nightjet.com/en/komfortk...eue-generation


        Kaip ir rašoma straipsniuose, trūksta šiuolaikinius poreikius atitinkančių vagonų: pajėgios nacionalinės bendrovės dažniausiai jų neužsakinėja, išskyrus ÖBB ir dar kelis pavienius atvejus, o mažos privačios bendrovės, norinčios tų vagonų, to tiesiog nepajėgia padaryti. Be to, naktiniams traukiniams ir šiaip dabar labai nepalanki aplinka: teisinis reguliavimas, mokesčiai, prastas informacijos pateikimas, bilietų užsakymas ir pan. Dėl to kai kam jau pažįstamas Europos geležinkelių aktyvistas ir tinklaraštininkas Jon Worth ir yra sukūręs kampaniją Back-on-Track už naktinius traukinius.
        Paskutinis taisė taccido; 2023.05.24, 20:31.
        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

        Comment


          #5
          5. NAKTINIAI TRAUKINIAI LIETUVOJE: DABARTINIAI PLANAI

          Kaip žinote, dabar vykdomas Rail Baltica projektas. Rezultatas: turėsime T-formos greitojo geležinkelio ruožą iš Lenkijos į Latviją su atšaka Kaunas-Vilnius. Atsiras keleiviniai traukiniai: greitieji ir regioniniai.

          Tačiau naktinis traukinys Varšuva-Vilnius turėtų atsirasti tik praėjus 10 metų po projekto užbaigimo! T. y. Rail Baltica pagal pradinį planą turėjo būti visiškai užbaigta 2026 m., o naktinis traukinys atsirasti tik 2036 m. (Šaltinis, p. 173)

          Bet juk neseniai sužinojome, kad projekto užbaigimas pavėlintas. Jungtis su Lenkija iš abiejų pusių atsiras geriausiu atveju 2028 m., o visa Rail Baltica bus užbaigta tik 2030 m. (spėju, kad Kaunas-Vilnius ruožas bus užbaigtas būtent tada, jei ne vėliau). Tai jeigu naktinis traukinys pradės važinėti tik 10 metų po tikrosios pradžios, turėsime laukti iki 2040 metų – liko tik 17 metų!!!

          Mano nuomone, visiška kvailystė yra laukti 13-17 metų. Dar daugiau – manau, kad išvis neturėtume laukti net Rail Balticos užbaigimo. Juk jau dabar žmonės ieško patogių ir ekologiškų būdų keliauti, ES suinteresuota palaikyti geležinkelių transportą, mažinti skrydžius. Lietuva lygiai taip pat turi būti suinteresuota turėti patogų transportą su Europa, užmegzti tampresnius verslo ryšius, gauti papildomų turistų, didinti žinomumą. Galų gale, kiek dešimtmečių galima sėdėti transportiniame užpakalyje, atsiskyrusiems nuo Europos?







          6. NAKTINIAI TRAUKINIAI LIETUVOJE: MANO PASIŪLYMAS


          Click image for larger version  Name:	NTRA A.jpg Views:	0 Size:	84,1 kB ID:	2053222

          Viskas aprašyta tinklaraščio straipsnyje:

          Idėja: naktiniai traukiniai į Lietuvą
          Straipsnis pritaikytas žmonėms, nesidomintiems traukiniais, todėl galite dalintis su kitais žmonėmis. Stengiausi situaciją pateikti kuo trumpiau ir nuosekliau:

          Turinys
          1. Kodėl dabartinė situacija yra bloga?
          2. Europos naktinių traukinių renesansas
          3. Naktinius traukinius pamatysime tik po 13-17 metų?
          4. Ką daryti? Veikti jau dabar
          5. Kokių ir kiek vagonų reikia?
          6. Perspektyva: Berlynas, Viena ir Praha per vieną naktį


          Esmė trumpai:
          Lietuvoje pirmojo naktinio traukinio sulauksime geriausiu atveju 2036-2040 metais, tik praėjus 10 m. po Rail Balticos užbaigimo. Bet primenu: Kaunas JAU DABAR pasiekiamas europine vėže. Kodėl negalima pradėti naktinių traukinių kursavimo jau po poros metų? Tam reikėtų tik nedidelio skaičiaus vagonų ir galbūt kooperuotis su lenkais. Jau PO ~2 METŲ galėtume turėti patogesnį ir ekologiškesnį susisiekimą su Europa, sulauktume daugiau turistų, augintume klientų bazę, o po 2030 m. jau galėtume naktiniais traukiniais pasiekti Berlyną, Prahą ir Vieną. KAM LAUKTI DAR 13-17 METŲ?
          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

          Comment


            #6
            Kam tie brangiai kainuojantys naktiniai traukiniai ateityje, jeigu jau dabar galima nebrangiai ir patogiai nuvažiuoti automobiliu?
            Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

            Comment


              #7
              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Kam tie brangiai kainuojantys naktiniai traukiniai ateityje, jeigu jau dabar galima nebrangiai ir patogiai nuvažiuoti automobiliu?
              Tikrai patogu ir pigu vairuoti 15 valandų
              100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

              Comment


                #8
                Parašė taccido Rodyti pranešimą

                Tikrai patogu ir pigu vairuoti 15 valandų
                Su dviem pertaukomis?

                Comment


                  #9
                  Parašė taccido Rodyti pranešimą
                  Tikrai patogu ir pigu vairuoti 15 valandų
                  Iš Berlyno išvažiavau 6am, Vilniuje buvau 11pm (buvo 2 1valandos sustojimai pavalgyti + 30min sustojimas apsiprekinti Kauflande (nes Lenkijoje viskas yra pigiau). Visą kelią laikiau 80-85km/h (net greitkelyje), kad neviršyti 3,6l/100km. Pavyko - bendros kuro sąnaudos buvo 3,5l/100km.
                  Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                  Comment


                    #10
                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                    Iš Berlyno išvažiavau 6am, Vilniuje buvau 11pm (buvo 2 1valandos sustojimai pavalgyti + 30min sustojimas apsiprekinti Kauflande (nes Lenkijoje viskas yra pigiau). Visą kelią laikiau 80-85km/h (net greitkelyje), kad neviršyti 3,6l/100km. Pavyko - bendros kuro sąnaudos buvo 3,5l/100km.
                    Arba sedi i naktini truakini, pavalgai, paziurai filma, padirbi kazka jei reik, puikiai issimiegi ir dar nusiprausi. Tikrai nera malonu vairuot 15-17h, kai galima to nedaryt ir dar apturet visus patogumus.

                    Comment


                      #11
                      Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

                      Arba sedi i naktini truakini, pavalgai, paziurai filma, padirbi kazka jei reik, puikiai issimiegi ir dar nusiprausi. Tikrai nera malonu vairuot 15-17h, kai galima to nedaryt ir dar apturet visus patogumus.
                      Žiūrint kiek bagažo ir koks būtent tikslas. Jei į Berlyną ar Vieną be daiktų ir spec poreikių - dar geriau nuskrist. Kratytis traukinių visą dieną irgi menkas malonumas. Išsimiegot irgi geriau viešbutyje nei traukinyje. Su interrailu važinėjau naktiniais. Net lova hostelyje būdavo labai komfortiška po nakties traukinyje.

                      Comment


                        #12
                        Naktiniai traukiniai tiek į Varšuvą, tiek į Berlyną iš Kauno galėtų vaikščioti kad ir nuo rytojaus, jei tik tinkami riedmenys būtų nupirkti.

                        Comment


                          #13
                          Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
                          Arba sedi i naktini truakini, pavalgai, paziurai filma, padirbi kazka jei reik, puikiai issimiegi ir dar nusiprausi. Tikrai nera malonu vairuot 15-17h, kai galima to nedaryt ir dar apturet visus patogumus.
                          O tas naktinis traukinys "atsigulė ant šono", nes LTG vadovybėje neliko nei vieno geležinkeliečio, o vien "bandelių kepėjos".
                          Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                          Comment


                            #14
                            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                            O tas naktinis traukinys "atsigulė ant šono", nes LTG vadovybėje neliko nei vieno geležinkeliečio, o vien "bandelių kepėjos".
                            O tamsta neplanuoji eiti į vadovybę?

                            Comment


                              #15
                              Parašė digital Rodyti pranešimą
                              O tamsta neplanuoji eiti į vadovybę?
                              Su tokiais žmonėmis LTG nenustebsiu, jei jie panaikins visus keleivinius traukinius kaip Albanijoje.

                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Iš Berlyno išvažiavau 6am, Vilniuje buvau 11pm (buvo 2 1valandos sustojimai pavalgyti + 30min sustojimas apsiprekinti Kauflande (nes Lenkijoje viskas yra pigiau). Visą kelią laikiau 80-85km/h (net greitkelyje), kad neviršyti 3,6l/100km. Pavyko - bendros kuro sąnaudos buvo 3,5l/100km.
                              Tikrai manau, kad geriausia būtų panaikinti visus traukinių bėgius ir padaryti 10 juostų greitkelius.
                              Paskutinis taisė transit; 2023.06.04, 01:28.

                              Comment


                                #16
                                Parašė digital Rodyti pranešimą
                                O tamsta neplanuoji eiti į vadovybę?
                                Jeigu Lieuvos geležinkelių darbuotojai po 25 metų darbo Lietuvos geležinkeliuose gautų pensiją, kuri būtų = 100% atlyginimo (ir ta pensija būtų mokama iš Lietuvos biudžeto) - eičiau.
                                Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                  Iš Berlyno išvažiavau 6am, Vilniuje buvau 11pm (buvo 2 1valandos sustojimai pavalgyti + 30min sustojimas apsiprekinti Kauflande (nes Lenkijoje viskas yra pigiau). Visą kelią laikiau 80-85km/h (net greitkelyje), kad neviršyti 3,6l/100km. Pavyko - bendros kuro sąnaudos buvo 3,5l/100km.
                                  Blemba, smaukytis 15val kelyje važiuojant 85km/h tai jau tikras mazochizmas.
                                  Sudeginti 10-15 litrų daugiau kuro ir sumažinti keliones trukmę keliomis valandomis, vietoje to jau sedėti ramiai ir alų gerti.
                                  Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
                                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                    Blemba, smaukytis 15val kelyje važiuojant 85km/h tai jau tikras mazochizmas.
                                    Ne mazochizmas, o taupumas. Kai aš važiuoju į Klaipėdą darbo reikalais valdiška mašiną (ne traukiniu), aš ten atvažiuoju daug greičiau, nes nereikia mokėti už kurą.
                                    Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      Ne mazochizmas, o taupumas.
                                      Kai tamstos laikas toks pigus, tada taip. Bet daugumai forumiečių yra atvirkščiai - jų laikas brangesnis už sutaupyto kuro kainą.

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė digital Rodyti pranešimą
                                        Kai tamstos laikas toks pigus, tada taip. Bet daugumai forumiečių yra atvirkščiai - jų laikas brangesnis už sutaupyto kuro kainą.
                                        OK, atvažiuosime mes į Palangą valandą anksčiau, kas pasikeis? Tuo labiau, kad važiuojant automobiliu mūsų šeima neteršia aplinkos, nes degalai nebuvo pirkti Lietuvoje.
                                        Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X