Naujas elektrinis traukinys VMK-001, bendras kiniečių ir gruzinų gaminys. Kėbulas iš Kinijos, vežimėliai ir elektrinė dalis gruzinų. Važiuoja maršrutu Tbilisis-Batumis Atvaizdas
Pusvagoniai su azoto trąšomis Batumio uoste Atvaizdas
Naujas elektrinis traukinys VMK-001, bendras kiniečių ir gruzinų gaminys. Kėbulas iš Kinijos, vežimėliai ir elektrinė dalis gruzinų. Važiuoja maršrutu Tbilisis-Batumis
Pusvagoniai su azoto trąšomis Batumio uoste
Grūdovežiai
Ukrainos keltas "Geroj Šipki" prie Batumio pakrantės.
Su vagonais ir nuleidęs inkarą... Uoste tuo metu švartavosi anksčiau į Klaipėdą iš Mukrano plaukiojęs "Greifsvald". Dviese netelpa.
Tai ER2 su savadarbe kabina, yra ir kitokių variantų, bet ši modernizacijos su bjaurojimu praktika baigta šiuo metu.
Machindžauri stotis yra už miesto ribos, bet tai pagrindinė keleivinė miesto stotis, po linijos centre uždarymo. Arčiau miesto yra krovininė stotis, ten šalia statė ir naujus keleivinius rūmus, bet jie nebaigti ir projekto dėl didesnės kainos atsisakyta.
Beje, kam reikėjo kurti atskirą temą Gruzijos geležinkeliams, kai iki šiol sėkmingai apie juos diskutavome temoje "Buvusios TSRS šalių geležinkeliai"???
Todėl kad tokia tų šalių traktuotė jau beviltiškai paseno. Ypač po Rusijos-Gruzijos karo.
Baku - Tbilisis geležinkelis jau egzistavo, tačiau Gruzijoje esanti jo dalis Akhalkalaki-Marabda-Tbilisi bus renovuojama siekiant padidinti pralaidumą iki 15 milijonų tonų krovinių per metus. Šiam tikslui naftos turtingas Azerbaidžanas skyrė 200 milijonų JAV dolerių lengvatinę paskolą Gruzijai. Iš viso bus nutiesta 105 kilometrai naujo keležinkelio - 76 kilometrai Turkijoje ir 29 kilometrai Gruzijoje. Akhalkalaki mieste Gruzijoje bus statoma bėgių keitimo stotis, nes vežės plotis Gruzijoje ir Turkijoje skiriasi. Šaltinis
Įdomu ir tai, kad po Bosforo sąsiauriu Turkijoje yra tiesiamas 13,6 km geležinkelio tunelis, kuris sujungs Turkijos Europinę ir Azijos dalis. Tai bent jau teoriškai atvers galimybę gabenti krovinius traukiniu nuo pat Baku iki Londono.
Šis projektas taip pat įdomus ir geopolitine prasme. Geležinkelis aplenkia Armėniją, nors jei būtų tiesiamas jos teritorija, geležinkelis būtų trumpesnis. Taip yra dėl prastų Turkijos bei Azerbaižaino santykių su Armėnija. Šis geležinklelis taip pat sustiprins šio regiono nepriklausomybę nuo Rusijos ir Irano, nes atvers alternatyvų maršrutą prekėms ir keleiviams į vakarus.
Komentuoti: