Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Visgi ne visus projektus taisydami, taiso į gerą. Pvz. tas pats T. Narbuto g. takas, buvo PP stadijoj suderėtas ar iškart pristatytas 3,5 m pločio, slapta suprojektavo 3 m. Išlindus į viešumą, dabar piarinantis giriasi taisydami iki tų anksčiau numatytų 3,5 m – bet prisipažįsta, jog „platins” tik atskirose atkarpose, nors vietos ten visur yra. Aišku, numato atskirai ir kitų naujų smulkmenų.

    Kaip tame posakyje: „Norėdamas padaryti geriau – padaryk blogiau, o po to atstatyk, kaip buvo.” Yra daugiau tokių suknisimo pavyzdžių, tiek remonto būdu tiesti takai Justiniškių g. (siaurino šaligatvius nuo pristatytų schemų), tiek viadukas per T. Narbuto g. visaip nupigintas.

    Comment


      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

      kokybė/kiekybė
      Kad toks įspūdis susidaro iš pastarųjų projektų, kad svarbiausia prakišti kiekį, o į kokybę vargiai ar atsižvelgiama.
      Daugiau mano nuotraukų >>
      Mano rajonas ir apylinkės >>

      Comment


        Kurie Lietuvos miestai labiausiai automobilizuoti? Skaityti visą straipsnį

        Kiek mačiau, dar niekur nebuvo Lietuvos miestų palyginimo pagal modalinį pasiskirstymą. Prireikė atsidaryti kiekvieną DJP, susirašyti skaičius į Excelį ir padaryti kelias diagramas. Deja, Druskininkus ir Tauragę teko išmesti, nes neaišku, kiek kelionių ten atliekama pėsčiomis. Taip pat įdomumo dėlei palikau atskirus Birštono miesto ir Birštono „vienkiemio“ (nemiesto) duomenis. Rezultatas toks (pradedant nuo labiausiai automobilizuotų iki mažiausiai):

        Click image for larger version  Name:	modalinis pasiskirstymas lietuvos miestuose.png Views:	0 Size:	103,1 kB ID:	1872304

        TOP 4 labiausiai vaikščiojantys miestai:
        Visaginas (47 % kelionių),
        Vilniaus centras (41,7 %),
        Birštonas (40,3 %),
        Plungė (37 %).

        TOP 3 labiausiai dviračius mėgstantys miestai:
        Palanga (23 %, patys gyventojai tiek važinėja?),
        Alytus (11 %),
        Jonava (7,7 %).
        Po to: Kėdainiai, Trakai ir Visaginas (7-6 %).

        B. Viešojo transporto populiarumas
        Šičia tiesiog išėmiau automobilių dalį ir išrikiavau miestus pagal VT:

        Click image for larger version  Name:	vt-populiarumas Lietuvoje A.png Views:	0 Size:	56,5 kB ID:	1872305
        Kuo mažesnis miestas, nuo nepatrauklesnis VT
        Jeigu keturiuose didžiuosiuose miestuose VT kelionių dalis siekia 25-30 %, tai nuo Panevėžio prasideda garmėjimas į dugną: Panevėžyje dar 14 %, o visuos mažesniuose miestuose viso labo nuo 11 iki vos 3 %. Jeigu Visagine, Palangoje ar Plungėje dar nemažai žmonių vaikšto, tai kokioje Jonavoje belieka automobilis (spėju, tą lemia miestų (ne)kompaktiškumas).

        Nuoroda į pilną tinklaraščio straipsnį
        Paskutinis taisė taccido; 2021.03.24, 16:53.
        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

        Comment


          Parašė taccido Rodyti pranešimą
          Kurie Lietuvos miestai labiausiai automobilizuoti? Skaityti visą straipsnį


          TOP 3 labiausiai dviračius mėgstantys miestai:
          Palanga (23 %, patys gyventojai tiek važinėja?),
          Alytus (11 %),
          Jonava (7,7 %).
          Po to: Kėdainiai, Trakai ir Visaginas (7-6 %).
          Kažkur buvo kalbėta, kad miestai skirtingai skaičiuoja keliones dviračiu - pvz Vilnius neįtraukia į statiską poilsinių/pramoginių kelionių, o skaičiuoja tik tikslines keliones (į darbą, parduotuvę ir pan), dauguma kitų miestų įtraukia visus pasivažinėjimus dviračiais. Ne veltui Palangos procentas toks didelis, net Kauno 4% atrodo smarkiai per didelis lyginant su Vilniaus 1% (iš akies Vilniuje dviratininkų daugiau).

          Comment


            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

            Kažkur buvo kalbėta, kad miestai skirtingai skaičiuoja keliones dviračiu - pvz Vilnius neįtraukia į statiską poilsinių/pramoginių kelionių, o skaičiuoja tik tikslines keliones (į darbą, parduotuvę ir pan), dauguma kitų miestų įtraukia visus pasivažinėjimus dviračiais. Ne veltui Palangos procentas toks didelis, net Kauno 4% atrodo smarkiai per didelis lyginant su Vilniaus 1% (iš akies Vilniuje dviratininkų daugiau).
            Na taip, bet ir šiaip duomenys nelabai patikimi. Bet kažkiek situacija matosi.
            Vilniaus duomenys iš 2016 m., tai įdomu, kokiais tempais dviratininkų dalis paaugo/augs artimiausiais metais dėl geresnės infrastruktūros.
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Pasirodo Birštono kaime nevaikštoma išvis

              Comment


                Tai kad ten niekur nenueisi, reik per greitkelį (tiksliau sakant, greitkeliuką) pereiti. Arba:
                Parašė taccido Rodyti pranešimą
                duomenys nelabai patikimi.

                Comment


                  Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
                  Tai kad ten niekur nenueisi, reik per greitkelį (tiksliau sakant, greitkeliuką) pereiti. Arba:
                  Pietiniame Vilniuje irgi tik viena kelionė iš 200-tų vyksta pėsčiomis.

                  Comment


                    Kaip suprantu pietų Vilnius dar apima (žemuosius) Panerius. Ten galima pėsčiomis vaikščioti, nes yra perėjos, kita pritaikyta įranga, juk šaligatviai ten yra. O Birštono vienkiemyje nieko nėra.

                    Comment


                      Parašė lanxtot Rodyti pranešimą
                      Kaip suprantu pietų Vilnius dar apima (žemuosius) Panerius. Ten galima pėsčiomis vaikščioti, nes yra perėjos, kita pritaikyta įranga, juk šaligatviai ten yra. O Birštono vienkiemyje nieko nėra.
                      Teisingai. Skirtingų Vilniaus dalių skaičius paėmiau iš čia, 5 paveiksliuko: https://judumas.vilnius.lt/informaci...es-keliaujame/
                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                      Comment


                        Parašė taccido Rodyti pranešimą

                        Teisingai. Skirtingų Vilniaus dalių skaičius paėmiau iš čia, 5 paveiksliuko: https://judumas.vilnius.lt/informaci...es-keliaujame/
                        Tai visai logiška, kad vaikščiojančių ten nedaug, nes be Vilkpėdės ir Panerių ten tik kaimai miškuose, o dar vietomis atskirti greitkelių ir geležinkelio.
                        Post in English - fight censorship!

                        Comment


                          MIesto magistralių šalininkams reiktų pasigilinti į šiuolaikinius miesto planavimo ir judėjimo mieste principus, pasižiūrėti Youtube video apie darnų judumą, galiausiai skirti dėmesio pačios Vilniaus miesto savivaldybės priimtam Darnaus judumo planui ir kokie tikslai ten keliami, nes toks jausmas, kad daug kas įsivaizduoja miestas realybėje turi kapšą pinigų, o inžinieriai dėlioja gatves ir magistrales taip pat kaip Cities: Skylines

                          Comment


                            Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                            MIesto magistralių šalininkams reiktų pasigilinti į šiuolaikinius miesto planavimo ir judėjimo mieste principus, pasižiūrėti Youtube video apie darnų judumą, galiausiai skirti dėmesio pačios Vilniaus miesto savivaldybės priimtam Darnaus judumo planui ir kokie tikslai ten keliami, nes toks jausmas, kad daug kas įsivaizduoja miestas realybėje turi kapšą pinigų, o inžinieriai dėlioja gatves ir magistrales taip pat kaip Cities: Skylines
                            Visas tas darnumas neveiktų be magistralių, kurios nukrauna eismą nuo mažesnių gatvių. Tik jų dėka galime džiaugtis ramybe mažesnėse gatvėse, darnumu, judumu, dviračiais, paspirtukais ir kitais puikiais dalykais.
                            Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                            Mielosios Grigiškės

                            Comment


                              Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                              MIesto magistralių šalininkams reiktų pasigilinti į šiuolaikinius miesto planavimo ir judėjimo mieste principus, pasižiūrėti Youtube video apie darnų judumą, galiausiai skirti dėmesio pačios Vilniaus miesto savivaldybės priimtam Darnaus judumo planui ir kokie tikslai ten keliami, nes toks jausmas, kad daug kas įsivaizduoja miestas realybėje turi kapšą pinigų, o inžinieriai dėlioja gatves ir magistrales taip pat kaip Cities: Skylines
                              O gal reikėti miestus planuoti pagal realybę, o ne visokias neįgyvendinamas darnaus judumo plano fantazijas?

                              O jeigu miestas dėliotu gatves kaip per Cities: Skylines tia būtų labai gerai, deja situacija tokia, kad gatvės kaina paprastai būna dviguba vien iškraustyti visokius apleistų "nu bet niekaip neparduosiu" sklypų savininkams.

                              Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                              kokias jus pasakas pasakojat... triuksmas nuo VA girdisi ŠIMTAIS metru nuo jo. Dar jis atsimusa nuo namu ir toliau keliauja net po tokius kiemus, kur tiesiogiai net nesimato vietos kur tas aplinkelis eina.
                              Kadangi pats gyvenu šimtas metrų nuo to aplinkelio tai kaži kuris čia pasakas seka. Triukšmo buvo tik statybų metu.


                              Comment


                                Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                Būtų gera apklausa gyvenančių prie Talino ar Pavilnonių gatvių, ar norite, kad Jūsų gatvės taip ir išliktų perkrautos ir naudojamos ne pagal savo paskirtį, kategoriją, ar reikia įrengti normalią jungtį su VA? Įdomu kiek iš jų palaikytų tų fantazuotojų, nenorinčių matyti realų poreikį pusę?
                                Jie sako, kad iki 2030 m. kelionių automobiliais sumažės 40%.

                                Comment


                                  Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                  Jie sako, kad iki 2030 m. kelionių automobiliais sumažės 40%.
                                  Turbūt rūkė Petro Gražulio parduotą marihuaną https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...rotu-19030989/

                                  Comment


                                    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                    Na o as 440 m nuo aplinkelio, jei pravesti statmena tiesia linija. Vakare, nakti ar tiesiog tylia diena triuksmas girdisi, jei atidarytas langas. Nors paties kelio nesimato. Turbut priklauso ir nuo to kokiame aukste gyveni.

                                    P.S. tarybmeciu gatves ir buvo deliojamos pagal Cities: Skylines principa ir visokie "neparduosiu" nemaise, nes nebuvo privacios nuosavybes. Bet turbut ne butum pirmas atsisakyti teises valdyti savo NT vardan to kad salyje butu gatves tiesiamos kaip nusisviete kazkuriam cinovnikui?
                                    Na taip, aukštis turės įtakos kiek duobė apsaugos. Aš gyvenu trečiame aukšte, nors ir devintame gyvenantys kaimynai neminėjo kad kas nors girdisi.

                                    Sovietmečiu problema buvo ne tai kur galėjo dėlioti gatves o kokie urbanistikos standartai buvo (na dar ir tokie dalykai kaip antkapiai naudojami medžiagom kas aišku blogai). Vakaruose yra toks terminas eminent domain. Nesvarbu tu nori ar nenori atsisakyti teisės į savo NT, valstybės/miesto reikšmė yra svarbesnė.

                                    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                    Izoliuota magistrale kuri niekur is niekur neveda? Nuo ko ja reikia izoliuoti, nuo jos naudotoju, kurie gyvena salia? Tai ne jungiamoji gatve kuri jungtu nutolusius rajonus kaip Narbuto gatve, Laisves pr prie Litexpo ar Pilaities prospekta, ejusi savo laiku per laukus. Siaurine gatve yra grynai viduje rajonu tarp daugiabuciu, kokia prasme kazka ten izoliuoti?
                                    Tokios minties net nebuvo, pagrindine dabartinio plano mintis kaip tik si karta buvo ta gatve kuo labiau integruoti i miesta pristatant aplink ofisu, dviraciu taku, paleidus VT ir t.t.
                                    ??? Tai kad čia kaip tik jungiamoji gatvė kurią pusė šiaurinės miesto dalies gyventoju važiuotu iki vakarinio aplinkelio.
                                    Taip, dabar jungiamają gatvę pavadins C kategorija ir poto vėl stebėsis kodėl gavosi kaip ukmergės gatvėje.

                                    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                    Turbūt rūkė Petro Gražulio parduotą marihuaną https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...rotu-19030989/
                                    marihiana prekiauja VMS:
                                    https://drive.google.com/file/d/1DpF...Nb_FN0P86/view
                                    82 psl:
                                    iki 2030 metų vienam gyventojui tenkantis kelionių automobiliu skaičius
                                    sumažės 40%, žuvusiųjų miesto gatvėse skaičius – 77%, įprastiniu kuru varomų transporto priemonių rida –
                                    53%, o lengvųjų automobilių ir viešojo transporto teršalų emisija – 80%.

                                    Comment


                                      Susisiekimo paslaugos pristatė savo strateginį planą iki 2030m. https://beta.vilniustransport.lt/.../JUDU%20strategija...

                                      Paryškinau akį patraukusias mintis raudonai. Dokumente nuo 37psl yra nemažai detalizacijos apie tikslus artimiesiems metams (pvz. pėsčiųjų laukimo trukmės mažinimas)

                                      Click image for larger version  Name:	Darnus judumas.png Views:	0 Size:	391,3 kB ID:	1878110
                                      Paspaudus didesnis vaizdas.
                                      Paskutinis taisė Riedis; 2021.04.16, 12:51.
                                      Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                      Comment


                                        Parašė MrDarkness Rodyti pranešimą

                                        Man apskritai nesuprantamas žmonių priešinimasis Šiaurinei gatvei. Gyvenantiems Pašilaičiuose ar Justiniškių šiaurinėje dalyje yra labai "patogu" iki Ukmergės gatvės sukiojant ratus per žiedus, ar pasiekti aplinkelį per Pavilnionių(kuri atrodo kaip Rusijos giluma). Vien dėl šito šita gatvė reikalinga, plius atsirastų daugiau dviračių takų, būtų sutvarkytas tas šabakšnynas ir miestas pagaiau turėtų gatvę einančią skersai miesto iš vakarų į rytus. Akivaizdu, kad Šiaurinė gatvė reikalinga
                                        Man kaip gyvenanciam ~200m nuo busimos Siaurines gatves tai yra laukiamiausias Vilniaus projektas tiek kiek cia gyvenu. Susisiekimas seskineje rytu-vakaru kryptimis yra tragiskas. Jau nekalbu apie Pasilaiciu gyventojus kuriem isvis tragedija nuvaziuoti rytu puse.

                                        Vienintelis klausimas ar reikia 6 juostu gatves? Ne, nereikia. Uztektu 4, su autobusu juosta kiekviena kryptim.

                                        Comment


                                          Parašė MrDarkness Rodyti pranešimą

                                          Man apskritai nesuprantamas žmonių priešinimasis Šiaurinei gatvei. Gyvenantiems Pašilaičiuose ar Justiniškių šiaurinėje dalyje yra labai "patogu" iki Ukmergės gatvės sukiojant ratus per žiedus, ar pasiekti aplinkelį per Pavilnionių(kuri atrodo kaip Rusijos giluma). Vien dėl šito šita gatvė reikalinga, plius atsirastų daugiau dviračių takų, būtų sutvarkytas tas šabakšnynas ir miestas pagaiau turėtų gatvę einančią skersai miesto iš vakarų į rytus. Akivaizdu, kad Šiaurinė gatvė reikalinga
                                          Man kaip gyvenanciam ~200m nuo busimos Siaurines gatves tai yra laukiamiausias Vilniaus projektas tiek kiek cia gyvenu. Susisiekimas seskineje rytu-vakaru kryptimis yra tragiskas. Jau nekalbu apie Pasilaiciu gyventojus kuriem isvis tragedija nuvaziuoti rytu puse.

                                          Vienintelis klausimas ar reikia 6 juostu gatves? Ne, nereikia. Uztektu 4, su autobusu juosta kiekviena kryptim.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X