Economist publikuoja lenteles, kurios rodo, kad didžiausios pagalbininkės rusams apeiti sankcijas Europoje yra Lenkija , Lietuva, Latvija ir Estija. Ne kokia Vokietija ar dar kas nors. Nugi bet mes valiutą išsiurbiam ...
Jeigu anksčiau vokiečiai tiesogiai veždavo mersus į RF, dabar veža per Lietuvą ir Kazachstaną, tai skaitosi, kad vokiečiai sankcijų neapeina, tik mes?
Economist publikuoja lenteles, kurios rodo, kad didžiausios pagalbininkės rusams apeiti sankcijas Europoje yra Lenkija , Lietuva, Latvija ir Estija. Ne kokia Vokietija ar dar kas nors. Nugi bet mes valiutą išsiurbiam ...
Nors pas juos tokia situacija su civiline aviacija tokia nuo pat sssr žlugimo. Kai kurie konstruktorių biurai per 32 metus nesukūrė nei vieno naujo lėktuvo, kiti po 1 - 2.
Dar gruodį Tatarstano pramonės ir prekybos ministras kliedėjo kad galėtų gaminti po 100 Ту-214 į metus, nors pagal Kompleksinę vystymo programą numatyta pagaminti tik 115 Ту-214 iki 2030 m.
Dar vienas straipsnis apie Rusijos "aviapromo" problemas
Moscow Times 2023.03.01 В России провалили начало выпуска импортозамещенных SSJ-100 и МС-21 из-за «технических сложностей» Rusija sužlugdė importuojamus lėktuvus pakeisiančių SSJ-100 ir MS-21 gamybos pradžią dėl „techninių sunkumų“. https://www.moscowtimes.ru/2024/03/0...nostei-a123163
ENG - gal bus vėliau
Tikėsimės, kad su panašiomis problemomis susiduria ir karinių orlaivių gamyba.
Deja ne, Rusijos resursai pirmiau skiriami karui. Viena iš vėlavimo priežasčių įvardijamas ir specialistų trūkumas - jie dirba karo pramonei.
Dar tame straipsnyje yra svajuko dramblionės, kad po "SVO" (karo Ukrainoje) užbaigimo bus nematytas Rusijos aviacijos pramonės proveržis. Daugiau plėstis neverta - ši tema apie sankcijas, o ne apie šlapius rusų aviatorių sapnus.
Rusai pripažino, kad Boeing ir Airbus lektuvų pakeitimo rusiškais analogais (vad. "importozamieščėnijos") programa užstrigo bent dviem metams.
Ir kaip tie apsunkę nuo "tėvyninės gamybos" detalių rusiški lėktuvai primena anų laikų anekdotus apie didžiausias pasaulyje sovietines mikroschemas.
Kommersant 2024.03.01 Rusijai savo lėktuvus sunku pakelti
Visų naujų civilinių orlaivių pristatymo datos buvo atidėtos porai metų.
Šimtų milijardų rublių vertės programa vietiniams orlaiviams tiekti atidedama dvejiems metams. Kalbame apie visus civilinius projektus – MS-21, SJ-100, Tu-214, Il-114 ir Baikal.
Aviacijos pramonė neturi laiko išbandyti orlaivių per 2022 m. nustatytus terminus, o jų charakteristikos neatitinka iš pradžių planuotų. Taip flagmanas MS-21 tapo beveik 6 tonomis sunkesnis, todėl jo skrydžio nuotolis ir aukštis gerokai sumažėjo. Rusojos pramonės ir prekybos ministerija tikisi, kad atsilikimas nuo tiekimo planų bus kompensuotas ateityje.
Nemažai Kommersant šaltinių mano, kad šie lūkesčiai SVO ["spec. karinės operacijos] sąlygomis yra neįmanomi
Didžiojo dvidešimtuko viršūnių susitikime Rio de Žaneire dalyvavęs Rusijos užsienio reikalų ministras negalėjo iš karto skristi į šalies sostinę susitikti su Brazilijos prezidentu Lula da Silva. Valstybiniam Il-96, kurio atvyko S. Lavrovas, reikėjo pasipildyti degalų, tačiau viena iš lėktuvus degalais aprūpinančių įmonių atsisakė papildyti Il-96 degalų atsargas, kad jai nebūtų įvesta antrinių Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) sankcijų.
Remiantis žiniasklaida, brazilai galiausiai S. Lavrovui pasiūlė į susitikimą su Brazilijos prezidentu skristi kaip „eiliniam keliautojui“ Brazilijos užsienio reikalų ministro Mauro Vieira orlaiviu.
Manoma, kad po susitikimo S. Lavrovas išskris jau savo lėktuvu, kuris pasipildys degalų atsargas kur nors kitur. S. Lavrovas šią savaitę lankosi Lotynų Amerikos šalyse. Prieš tai jis viešėjo Kuboje bei Venesueloje, o vėliau nuvyko į G20 susitikimą Brazilijoje
Nafta yra gyvybinė prekė, visi jos nori kuo daugiau, tuo pigiau. Sankcijos sunkiai jai sueis, nebent norime visiškos rusijos blokados ir naftos kainų skrydžio į kosmosą (o ten jau garantija, kad visur putinistus-populistus išrinks). Vat jei rusija pardavinėtų masiškai kokius "Hands-bags", "Perfumes", "iphone" ir t.t. - brandines prekes, tada sankcijos veiktų. Žmonės nenorėtų pirkti ir sankcijos lengviau susektų iš kur prekės ateina.
Kalbant apie "brand'us" - dar kartą įrodo, kad BVP skaičiai kuriuos matome pvz Europoje yra labiau "oriniai" jei eina kalba apie tai, kas gyvybiškai svarbu - karinė pramonė. Už Hermes hand-bags iš pabūklų nepašaudysi.
Čia kažkoks matyt buhalterinis triukas, kada kokius mokėjimus reikia daryti, gal kuriuos kažkiek nukelti galima. Kitaip tokio stebuklo būti nu niekaip negali.
Beje mane kitas dalykas domina. Dar 2014 metais po Malaizijos lainerio numušimo rusams buvo įvestos šiokios tokios sektorinės sankcijos. Viena iš svarbiausių buvo draudimas tiekti į Rusiją technologinę įrangą naftos ir dujų gavybai. Tada buvo šnekų ir daug, kad rezultatas čia nėra labai greitas, bet nuo kokių 2019 metų rusai susidurs su rimtomis gavybos problemomis, o nuo kokių 2021 metų Rusijos naftos gavyba pradės byrėti ir susitrauks trečdaliu ir pan. Tą kalbėjo tiek Vakarų kai kurie specialistai, tiek tokie rusų opoziciniai "pseudoekspertai" kaip Krutichinas (ne veltui taip sakau, nes jau ne vienus metus kartais paklausau šio žmogaus pasisakymus ir praktiškai visos jo prognozės neišsipildo).
Dabar jau galima konstatuoti, kad praėjus 10 metų Rusijos naftos gavyba nepatyrė jokių žymesnių problemų. Niekur nematau jokios analizės kodėl: ar per tą laiką Kinija įvaldė tokios įrangos gamybą ir tapo pakaitalu rusams, ar patys rusai kai ką išmoko pasigaminti, ar įsiveža kontrabanda (nors tokių straipsnių irgi nemačiau ir sunkoka būtų padaryti tokią kontrabandą pvz. per kokią Kirgiziją siunčiant naftos gavybos įrangą). Būtų įdomu pamatyt tokią analizę, nes ji gana indikatyviai rodytų Vakarų galimybių ribas šiuolaikiniame pasaulyje.
Šiaip jau kritimas yra (ir augimo šiemet neprognozuoja net pati RF vyriausybė). Kitas klausimas dėl jo priežasčių.
Kaliningrado gubernatorius įsitraukia į rinkiminę kampaniją Lietuvoje. Vakar parašė savo X:
Всех действующих и бывших сотрудников железных дорог Литвы и членов их семей призываю на очередных выборах помнить географию и простую мысль: "Дружба с Россией = процветание литовского народа"
Visus buvusisu ir esamus LG darbuotojus ir jų šeimų narius kviečiu artimiausiuose rinkimuose prisiminti geografiją ir paprastą mintį: Draugystė su Rusija = lietuvių tautos klestėjimas. Va taip vat
Rusijos biudžeto pajamos skaičiuojamos rubliais. Rublio vertė nukrito ir už barelį gauni mažiau dolerių, bet daugiau rublių.
P.S.
Bet net ir skaičiuojant doleriais manau kad biudžeto pajamos yra daug maž panašios - varo tanklaiviai milijonus tonų naftos į Indiją ir Kiniją ir vargo nemato. Kinija pagamina beveik viską, ko reikia Rusijai. Ko Kinija nepagamina, tą nusiperka iš Vakarų per Kirgizijas ir Tadžikistanus.
0,014 iki 0,011 grubiai tiek nukrito rublis. Nepadengia 76 proc tik tai.
Esmė tame, kad pagrindinis augimas yra ne naftos-dujų pajamose, o kitose, ten - 85%.
Čia kažkoks matyt buhalterinis triukas, kada kokius mokėjimus reikia daryti, gal kuriuos kažkiek nukelti galima. Kitaip tokio stebuklo būti nu niekaip negali.
Beje mane kitas dalykas domina. Dar 2014 metais po Malaizijos lainerio numušimo rusams buvo įvestos šiokios tokios sektorinės sankcijos. Viena iš svarbiausių buvo draudimas tiekti į Rusiją technologinę įrangą naftos ir dujų gavybai. Tada buvo šnekų ir daug, kad rezultatas čia nėra labai greitas, bet nuo kokių 2019 metų rusai susidurs su rimtomis gavybos problemomis, o nuo kokių 2021 metų Rusijos naftos gavyba pradės byrėti ir susitrauks trečdaliu ir pan. Tą kalbėjo tiek Vakarų kai kurie specialistai, tiek tokie rusų opoziciniai "pseudoekspertai" kaip Krutichinas (ne veltui taip sakau, nes jau ne vienus metus kartais paklausau šio žmogaus pasisakymus ir praktiškai visos jo prognozės neišsipildo).
Dabar jau galima konstatuoti, kad praėjus 10 metų Rusijos naftos gavyba nepatyrė jokių žymesnių problemų. Niekur nematau jokios analizės kodėl: ar per tą laiką Kinija įvaldė tokios įrangos gamybą ir tapo pakaitalu rusams, ar patys rusai kai ką išmoko pasigaminti, ar įsiveža kontrabanda (nors tokių straipsnių irgi nemačiau ir sunkoka būtų padaryti tokią kontrabandą pvz. per kokią Kirgiziją siunčiant naftos gavybos įrangą). Būtų įdomu pamatyt tokią analizę, nes ji gana indikatyviai rodytų Vakarų galimybių ribas šiuolaikiniame pasaulyje.
Komentuoti: