Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie IT duomenų saugumą

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • digital
    replied
    Mikroschema ne (nors gali), o štai seni kondensatoriai dažnai išsipučia.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Nulūžti gali automobilio variklis ar pakaba, bet ne kompiuterio mikroschema (arba spausdintuvas staiga spausdina tik po 1 lapą/min, nes jis nėra suderinamas su atnaujinimais).
    Paskutinis taisė Aleksio; 2021.03.29, 18:44.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Yra tokia sąmokslo teorija, kad programinės įrangos gamintojai užprogramuoja savo įrangą tik kelių metų normaliam darbui, o po to prasidėda "oj... ajj... neveikia..."
    Tiesiog kai nusiperki vieną daiktą, juo nesirūpini, neatnaujini ir tik didini apkrovas tai visai normalu, kad kažkada viskas nulūžta. Normaliam daiktui reikia palaikymo.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    https://www.vz.lt/transportas-logist...urtipirmadieni
    Nei vienas sveikas protaujantis IT žmogus nelaiko kritinių sistemų ant 10 metų serverio tulike.
    Tokio senumo serveriams gamintojai net neteikia protingomis kainomis Care pack'ų. Arba jų kaina pakyla iki kosmoso.
    Yra tokia sąmokslo teorija, kad programinės įrangos gamintojai užprogramuoja savo įrangą tik kelių metų normaliam darbui, o po to prasidėda "oj... ajj... neveikia..."

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Čia ne viem MD. visoje valstybės sistemoje serveriai kabo ant 10+ metų senumo įrangos ir kaip vienas IT skyriaus vadivas pasakojo - kai sugenda kas einam kanibalizuoti mažiau naudojamo serverio nes dalių keitimui metų biudžete skirta apvalus nulis.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Finansų ministrė Gintarė Skaistė, dėl kelias dienas trunkančio chaoso dėl Muitinės elektroninių sistemų gedimo, paaiškino, kad tai yra ilgalaikio buvusių Vyriausybių aplaidumo pasekmė. Pasak ministerijos pranešimo, akivaizdu, jog Muitinės informacinės sistemos nebuvo prioritetas, tam taip pat nebuvo skiriamos reikiamos lėšos. VŽ rašė, kad šiuo metu sugedęs muitininkų serveris yra 10 metų senumo.
    https://www.vz.lt/transportas-logist...urtipirmadieni
    Nei vienas sveikas protaujantis IT žmogus nelaiko kritinių sistemų ant 10 metų serverio tulike.
    Tokio senumo serveriams gamintojai net neteikia protingomis kainomis Care pack'ų. Arba jų kaina pakyla iki kosmoso.
    Finansų ministerija taip pat informuoja, jog Muitinės departamentas prieš penkerius metus kreipėsi į Vyriausybę ir informacinės visuomenės plėtros komitetą (IVPK) dėl lėšų senų serverių atnaujinimui, tačiau lėšos nebuvo skirtos.
    Karbauskiui ir skvernui MD tikrai nebuvo prioritetas.
    Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos lyderiui Ramūnui Karbauskiui priklausančiam „Agrokoncernui“ teko sumokėti daugiau kaip du milijonus eurų antidempingo muitų mokesčių už iš Rusijos įvežtas trąšas.
    https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos...iais-13428292/
    Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė AB „Agrokoncernas“ skundą Muitinės departamentui dėl sprendimo mokėti antidempingo muitą panaikinimo – jį bendrovei teks sumokėti.
    https://www.vz.lt/pramone/2021/01/27...usimoketi-teks
    Paskutinis taisė Arunasx; 2021.03.26, 20:20.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    O tai teisiškai galima skaityti žinutes visų vartotojų?
    Kodėl analogiškai draudžiama sms skaityti be teismo leidimo konkrečiam žmogui?
    Teisinis precedentas bus kuriamas dabar teismuose, kai visokie sulaikytieji skųs šito teisėtumą, tai tada ir žinosime. Ieškant daugiau naujienų apie šitai man teko surasti straipsnį, kad UK Aukščiausiame Teisme jau šį mėnesį yra sukurtas precendentas, kad tai nepažeidžia teisių identiškoje byloje.

    Edit: https://www.computerweekly.com/news/...-Supreme-Court
    Law enforcement agencies are prohibited by law from using evidence obtained through interception in criminal trials in the UK.

    But three Appeal Court judges found in February that communications from the EncroChat network had not been intercepted, but had been obtained through “equipment interference” – or hacking.

    The appeal hinged on Section 4 of the Investigatory Powers Act 2016, also known as the Snooper’s Charter, which applies different legal regimes to communications intercepted in “real time” and to data obtained through equipment interference.

    Judges ruled that it was obtained by remotely interrogating the random access memory (RAM) of the phone, and so could be lawfully obtained under a targeted equipment interference (TEI) warrant obtained by the NCA and used as evidence in court.

    It emerged that the French gendarmerie infiltrated EncroChat servers in Roubaix, France, and used them to send a software implant to phone users worldwide, under the guise of a software update.

    During phase one of the attack, French investigators were able to harvest historic messages, notes and photographs that had been stored on the phones. During phase two, investigators used the implant to sweep up large volumes of text messages from phone users around the world, storing them on a server at CN3, the French digital crime unit.

    The French authorities have not disclosed how the implants planted on EncroChat phones worked, citing national security reasons.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    D. Zaveckas. Neveikiantys muitinės serveriai: agonija ar signalas pokyčiams?
    Sėkmės receptas

    1. Tokio dydžio įstaigoms (kaip muitinė) turi vadovauti itin geri profesionalai. Pagrindiniai vadovų komandos atrankos kriterijai turėtų būti: patirtis kituose darbuose, sėkmingų projektų portfelis, įvairialypė patirtis ir IT pagrindai. Tiesa, pastarasis kriterijus nėra kertinis, mat apie 80% darbo, visgi, yra nyki vadyba, biudžetų planavimas, užsibrėžtų tikslų įgyvendinimas ir t.t.

    Žmogaus augimas ir tobulėjimas organizacijos viduje yra sveikintinas reiškinys, bet vadovauti tokio lygio komandoms gali tik žmogus, matęs pasaulio.

    2. Informacinių sistemų vadovas ar įstaigos informacijos vadovas (angl. Chief Information Officer, CIO), nesvarbu, kaip pozicija vadinasi, turėtų būti renkamas labai atsakingai, pasitelkus darbuotojų paieškos kompanijas ir numatant jam biudžete atitinkamą eilutę. Šiandienos rinkos realybė tokiose pozicijose yra 80.000 – 120.000 Eur per metus (nuo maždaug 6.600 Eur iki 10.000 Eur per mėnesį). Tai gali viršyti vadovo algą, bet jei paskaičiuotume, kokią žalą daro tokie įvykiai, kaip muitinėje, suprastume, kodėl šie žmonės to verti.

    3. IT vadovas įmonės ar organizacijos hierarchijoje neturi būti nustumtas į patį galą. Jis turi būti tiesiogiai pavaldus CEO ir turėti labai aiškius įgaliojimus. Toks žmogus turi galėti veikti, nes dauguma atvejų bėdos viešajame sektoriuje yra ne įrangos ar pinigų srityje, o tame, kad nėra kam priimti sprendimus. Tai daugeliu atvejų lemia vidinė viešojo sektoriaus kultūra, kai valdininkai kratosi atsakomybės ir bijo priimti sprendimus.

    4. Vyriausybė privalo pagaliau išoperuoti ir didžiausią valstybės opą – mažiausios kainos kriterijų viešuosiuose pirkimuose. Nežinau, kokia padėtis yra statyboje ar kituose sektoriuose, bet IT srityje šis kriterijus visiškai netinka. Juo vadovautis, kuriant IT produktus, yra pražūtinga.

    Gal vyriausybei gali patarti buvusi Viešųjų pirkimų vadovė Diana Vilytė, kuri, kaip suprantu, dabar kuruoja IT reikalus RC. Ji yra įsigilinusi į abi puses: ir IT, ir viešuosius pirkimus.

    5. IT biudžeto planavimas turi keistis. Privalu atskirti projektines lėšas nuo kasdieninės veiklos ir priežiūros. Reikėtų atsirasti atskirą eilutę mokymams. Be to, organizacijų IT biudžetai turi didėti kartais, nes specialistų kainos auga. Norint išlikti konkurencingiems, kito kelio nėra.

    6. Lietuva senai išaugo savo naminius rūbus – reikia imti pavyzdį iš estų ir olandų, kurie savo IT viešuosius konkursus vykdo anglų kalba, siekdami prisikviesti tarptautinių tiekėjų. Mes jau turime šių šalių verslo atstovybių, skatiname juos augti, mokėti mokesčius, tai tegu jie vykdo ir viešuosius projektus, tegu neša savo šalių gerąsias praktikas pas mus.

    7. Reikėtų paskatinti outsourcinti (liet. pirkti iš trečiųjų šalių) viską, kas neprieštarauja geriausioms praktikoms. Kurti vidinius departamentus dėl netęstinių projektų yra klaida ir bėda. Taip pat privalu skatinti organizacijas pirkti prekes ir paslaugas iš keleto skirtingų tiekėjų, 80% IT biudžeto negali būti nukreipta vienam tiekėjui ar prekės ženklui.

    8. Valstybėje jau turime įstaigą, kuri yra atsakinga už IT reikalus. Tai Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK). O jeigu ją turime, tai reikia ją įgalinti, kad ji kurtų geriausias praktikas, padėtų atsirinkti tiekėjus, kuruotų didžiausius valstybinius projektus ir t.t. Negali gi vežimo traukti gulbė, lydeka ir vėžys į skirtingas puses, nes vežimas liks stovėti vietoje.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Problema ne nauja.
    Poros metų senumo straipsnis

    Что не так с информационной системой литовской таможни?


    https://www.cargonews.lt/aktualii/%D...%D0%B9-%D0%BB/

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Tokios problemos ir prie sienos su KLG.

    Технический сбой на литовской стороне привел 23 марта к осложнениям во время пропуска транспорта на пограничном пункте «Чернышевское — Кибартай». Об этом сообщает ТАСС со ссылкой на Калининградскую областную таможню.

    Проблемы на серверах литовцев возникли с 4:00 до 12:00. В связи с этим они не принимали автомобили. Ту же информацию сообщил накануне в Instagram губернатор Антон Алиханов: «185 машин приняли за сутки при мощности в 150 в сутки. Литовцы с 4 утра перестали принимать машины от нас», — написал он.

    Подробнее на РБК:
    https://kaliningrad.rbc.ru/kaliningr...79473740b8d6d8

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Egipte Sueco kanalas, o Lietuvoje - muitinės serveris

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Zorro Rodyti pranešimą
    Avarija Registrų centro serverinėje ir su tuo susijusios e.sveikatos bėdos paskatino diskusijas apie viešojo sektoriaus požiūrį į informacinių sistemų patikimumą. 15min išsiaiškino kelias institucijas, kurios neturi rezervinio duomenų centro – įvykus panašaus pobūdžio avarijai, jų sistemos irgi susidurtų su rimtomis bėdomis.
    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1356336?copied
    Registrų Centras. Part 2
    Pasienyje su Baltarusija vis dar driekiasi kilometrinės eilės, Muitinė IT sistemų sutvarkymo terminą paslinko į pirmadienį https://www.15min.lt/verslas/naujien...ni-667-1477248
    Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ penktadienį išplatino viešą kreipimasi į finansų ministrę Gintarę Skaistę, ragindama skubiau atstatyti jau ketvirta para neveikiančias Muitinės departamento IT sistemas. Vežėjus piktina tai, kad iš valstybės sulaukia tik pažadų, o IT atstatymo darbų baigtis vėl nukelta, nors vežėjai toliau skaičiuoja nuostolius. Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje įstrigusių vilkikų eilė vis ilgėja – čia jau driekiasi 2400 transporto priemonių. Ypač kritinė situacija formuojasi Baltarusijos pusėje – per naktį eilėje laukiančių vilkikų čia išaugo iki 2100. Situacija Lietuvos pusėje panaši kaip vakar – vidinėse muitinėse čia įstrigę apie 300 vilkikų.
    Stovinčio vilkiko 1 para kainuoja €300. x2400=0.7 mln
    Ketvirta para ir problemos galo nematyti. 1 valandos bendra prastova atpirktų servaką.
    Ši problema ryškiai siejasi ir su kita istorija: https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...yles-17944776/
    Nekaltinu išskirtinai MD, manau tai pasekmė ir Karbauskio kadencijos, kai suėdė MD vadovybę už baudą jo Agrokoncernui dėl trąšų aferų. Vadovo nėra iki šiol.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą



    Stebėtina, bet kol kas Vyriausybei beveik nusispjauti. Įtariu, kad muitinės vadovybė jokių išvadų nedarys, o gal net gaus valstybės apdovanojimus už "krizinės situacijos suvaldymą"...
    O Batkai bus pretekstas skiesti, kad Lietuva specialiai krovinius užlaiko, nes bus labai sunku paaiškinti IT sistemos gedimą tiek laiko trunkantį.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Zorro Rodyti pranešimą

    Nuo antradienio neveikia Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (MDAS), Nacionalinė tranzito kontrolės sistema (NTKS), Duomenų apie Lietuvos Respublikos prekybos srautus su Europos Sąjungos (ES) šalimis narėmis surinkimo ir apdorojimo sistema (IDAIS).
    „Linava“... išplatino viešą kreipimasi į finansų ministrę Gintarę Skaistę, ragindama skubiau atstatyti jau ketvirta para neveikiančias Muitinės departamento IT sistemas
    Stebėtina, bet kol kas Vyriausybei beveik nusispjauti. Įtariu, kad muitinės vadovybė jokių išvadų nedarys, o gal net gaus valstybės apdovanojimus už "krizinės situacijos suvaldymą"...

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Dėl sugedusio Muitinės departamento serverio pasienyje su Baltarusija ketvirta para įstrigę tūkstančiai vilkikų, tačiau įstaiga IT sistemų atkūrimo darbų datą vis stumia tolyn. Žadėjusi pataisyti sistemas iki ketvirtadienio popietės, šiandien sutrikusią informacinių deklaravimo sistemų veiklą Lietuvos muitinė žada atkurti jau tik pirmadienį 14 valandą. Tuo tarpu eilės prie Lietuvos sienos su Baltarusija nemažėja, o Muitinė grįžo prie popierinių deklaracijų.

    https://www.15min.lt/m/id/verslas/tr...ni-667-1477248

    Nuo antradienio neveikia Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (MDAS), Nacionalinė tranzito kontrolės sistema (NTKS), Duomenų apie Lietuvos Respublikos prekybos srautus su Europos Sąjungos (ES) šalimis narėmis surinkimo ir apdorojimo sistema (IDAIS).

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Kai "gangsteriai" "įsimena tavo vardą ilgam" paprastai tai reiškia smagius pasivažinėjimus bagažinėje. Nors Šileris (toks lietuvis vokišku vardu ir pavarde ) jau ir seniau bebaimis buvo.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    O tai teisiškai galima skaityti žinutes visų vartotojų?
    Kodėl analogiškai draudžiama sms skaityti be teismo leidimo konkrečiam žmogui?

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied

    Trečią parą prie Lietuvos ir Baltarusijos sienos ties Medininkais – spūstis. Ketvirtadienio vidurdienį Baltarusijos pusėje laukė daugiau nei 700 automobilių, kituose dviejuose punktuose – dar tiek pat. Lietuvos muitinės departamento atstovai pripažįsta, kad tai jų sistemų kaltė, ir žada sutvarkyti problemas dar ketvirtadienį. Sienos pralaidumas per paskutinę parą kiek padidėjo, tačiau kartu paaugo ir vilkikų eilė.

    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1476494?copied

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Mašinos pasienyje stovi jau trečią parą. Lietuvos muitinė toliau maitina pažadais. Kai kas Vyriausybėje nesuvokia, kad eilės pasienyje dar ne viskas. Praktiškai neveikiant sistemoms, užstrigusi visa užsienio prekyba su trečiosiomis šalimis (šiek tiek gelbėja dar neužmirštos popierinės deklaracijos, bet jas vis vien teks suvesti, todėl vengiama priiminėti). Trumpam įsivaizdavimui tai yra beveik 100 mln. EUR per parą.
    Ačiū Dievui, kad esame ES, o tai už savaitės jau sutriktų daugelio prekių ir žaliavų tiekimas.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Jo vardą gangsteriai įsimins ilgam: lietuvis su FTB ir Europolu nokautavo milžinišką nusikaltėlių tinklą
    Šių metų kovo 10 dieną Europolas paskelbė, kad kartu su įvairiais teisėsaugos padaliniais Belgijoje, Prancūzijoje ir Nyderlanduose sėkmingai nulaužė bei atrakino „Sky ECC“ šifravimo programą. Teisėsauga oficialiai paskelbė, kad maždaug nuo šių metų vasario vidurio buvo stebimi apytiksliai 70 tūkstančių Europoje esančių vartotojų susirašinėjimai. Per Belgijoje ir Nyderlanduose surengtas masines kratas buvo sulaikytas įspūdingas skaičius itin rimtus nusikaltimus padariusių bei kruopščiai planavusių asmenų iš skirtingų nusikalstamų grupuočių.

    Europolo atstovai neslepia, kad tai viena iš didžiausių visų laikų operacijų, kai tarptautiniu mastu veikiantys nusikaltėliai buvo sulaikyti susirašinėjimo programėlės dėka. Neabejojama, kad tarp susirašinėjančių buvo ir Lietuvos piliečių. Bet kas įdomiausia, kad prie šios neeilinės operacijos ženkliai prisidėjo ir jau beveik metus Hagoje esančioje Europolo būstinėje kibernetinių nusikaltimų centro vadovu dirbantis lietuvis Edvardas Šileris.

    Komentuoti:

Working...
X