Parašė andyour
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		O kas liečia transportą - reikia jį vystyti, nes be transpoto viskas yra niekas.
 Aš tikrai manau, kad mes galime pasiekti vidutinį vakarų Europos ekonomikos išsivystimo lygį, prie kurio jau sėkmingai artėjame pastaruosius 20 metų. Tiesą sakant prie to lygio artėja kone visa rytų Europą ir tik laiko klausimas kada rytų Europa galutinai išsilaižys socializmo žaizdas ir susilygins su vakarų Europa. Suprantama, kad tam, kad ekonomiškai prisivyti vakarų šalis Lietuvai reikės persiorientuoti į aukštesnės vertės produktų ir paslaugų kūrimą, reikės daug daugiau investuoti į mokslą, tyrimus, inovacijas. Reikės išgyvendinti korupciją ir šešėlį ir dar daug kitų namų darbų. Tai yra būtinos sąlygos išsivysčiusios šalies tapimui. Tačiau jeigu norime pasiekti ką nors daugiau, nei kad vidutinį ES lygį, tai tam jau reikėtų kažkokių įgimtų ar įgytų pranašumų. Tokie pranašumai gali būti nafta (Kataras, Norvegija, Arabų emiratai), gali būti finansiniai centrai (Liuksemburgas, Šveicarija), gali būti ekonominiai gigantai, prekiaujantys doleriais (USA) arba gali būti tranzitinės šalys (Singapūras, Honkongas, Olandija). Tai iš visų šitų variantų Lietuva realiai gali pasinaudoti tik vienu - geografine padėtimi, kuri suteikia galimybę tapti tiltu tarp rytų ir vakarų. Pvz. šiuo metu Klaipėdoje, dėl jos geografinės padėties, steigiamas konteinerių hub'as, iš kurio bus paskirstomi kroviniai po Baltijos jūros uostus. Tokį Hub'ą Baltijos jūroje kol kas turi tik Lenkija. Išvysčius konteinerių tranzitą bus sukurtas tiesioginis laivų susisiekimas su dauguma Baltijos jūros uostų, tai reikš jog koks nors Staticus, kuris fasadus gamina ne tik Quadrum'ui, tačiau daugiausiai Skandinavijos rinkai, turės puikias transportavimo galimybes. Transportas tokioje produkcijoje užima labai didelę dalį savikainos, dėl to išvystytas tranzitas ir susisiekimas yra vienas pagrindinių faktorių, reikalingų investicijoms į gamybą privilioti. O Lietuvoje vystomas ne tik konteinerių hub'as, tačiau tuoj atsiras ir pirmasis rusiškos ir europietiškos geležinkelių vėžės susikirtimas ir pan. Tai yra natūralus ir įgimtas Lietuvos geografinis pranašumas, kuris atitinkamai Lietuvai gali suteikti konkurencinį pranašumą. Ta padėtis, kai esame kryžkelėje tarp rytų ir vakarų, reiškia ne tik tranzitą, tai reiškia, kad vakarų įmonės gali steigti Lietuvoje atstovybes, kurios aptarnautų ir Rusijos rinką ir atvirkščiai - Rusijos įmonės gali steigti padalinius Lietuvoje, kad žengtų į vakarų rinką, kaip kad šiuo metu daro iš Rusijos į Lietuvą įžengę kompiuterinių žaidimų kūrėjai. Jeigu tapsime ekonominiais, politiniais ir tranzito vartais tarp rytų ir vakarų Europos - tai reikš labai didelę ekonominę naudą. O tam Lietuva turi geriausias pozicijas regione, kurias suteikia geografinė padėtis ir daugiakalbė visuomenė.
							
						

Comment