Parašė D.P
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
LT-BY. Lietuvių - gudų santykiai. LDK palikimo dalybos
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Baltarusiai beveik prarado savo etniškumą, todėl dabar mėgina prisiklijuoti tai lietuvišką prigimtį, tai slavišką, bet kai kyla konfrontacijos tarp praktiškai nesuderinamų dalykų pradedamos kurti pseudokilmės ir lietuviai tampa žmudzinais, o Lietuva- Litva. Tokie dalykai dar ryškiau matomi, tuomet kai vyksta asimiliacijas katalizuojantys veiksniai, kaip dabar vykstantys Ukrainoje. Man net pasidarė smalsu, ką Baltarusija darys įsprausta į kampą, kai rusai kėsinasi į visas rusakalbes žemes ir kai Baltarusija yra prie bankroto ribos.Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kaip kam baltarusiškas kniazius Alherd Vitebske?
Plačiau žr. straipsny: http://news.vitebsk.cc/2014/06/24/u-...otarepartazh/#У Віцебску ўсталявалі помнік князю Альгерду. Фотарэпартаж

			
		
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Bent senoviško paminklų stiliaus, ir neatrodo "girtas" kaip Gediminas Katedros aikštėje.Parašė sostapilis Rodyti pranešimąKaip kam baltarusiškas kniazius Alherd Vitebske?
Plačiau žr. straipsny: http://news.vitebsk.cc/2014/06/24/u-...otarepartazh/#
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tiksliai, kažkokį sovietinio multiko herojų primena, gal kokį Aleksandrą Nevskį...Parašė Depeche Rodyti pranešimąŠiaip realistiška idėja man patinka, bet padarytas tarsi iš multiko.
Šiaip, pas juos ir savimonė panaši, sovietinių multikų gnoseologija.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tai kad niekas nežino, nei kaip iš tikro Nevskis, nei kaip Algirdas atrodė. Bet įdomiausia istorikų išvada apie Nevskį yra ta, kad iš tikro nebuvo jokio Ledo mūšioParašė oranger Rodyti pranešimąTiksliai, kažkokį sovietinio multiko herojų primena, gal kokį Aleksandrą Nevskį...
Šiaip, pas juos ir savimonė panaši, sovietinių multikų gnoseologija.
							
						
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Gal kokia nuorodą duosit apie tą išvadą?Parašė J.U. Rodyti pranešimąTai kad niekas nežino, nei kaip iš tikro Nevskis, nei kaip Algirdas atrodė. Bet įdomiausia istorikų išvada apie Nevskį yra ta, kad iš tikro nebuvo jokio Ledo mūšio
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Pasiskaičiau giliau apie šią ekvestrinę skulptūrą. Įdomios autoriaus iš Minsko, Sergėjaus Bondarenko, idėjos. Šis gavęs užsakymą sukurti Algirdo skulptūrą, nes anksčiau sukurta Vitebsko skulptoriaus Valerijaus Mogučijo skulptūra buvo... Atmesta. Taigis, buvo pasirinktas Minsko skulptorius, kuriam teko dirbti 7 mėn. po 18 val per parą. O štai aukščiau minėtos autoriaus "įdomios" mintys:
"Pavaizdavau Algirdą su itališkais XVI amžiaus šarvais. Sakalas lyg valdžios simbolis. Kunigaikštis joja ne į karą, tačiau ir ne į medžiokę",- paslaptingai komentuoja autorius.
 
							
						
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tai gal pirštis Vitebsko kunigaikštytei, ir užgrobti likusias Rusios žemes? Neskaičiau straipsnio jei ką.Parašė sostapilis Rodyti pranešimąPasiskaičiau giliau apie šią ekvestrinę skulptūrą. Įdomios autoriaus iš Minsko, Sergėjaus Bondarenko, idėjos. Šis gavęs užsakymą sukurti Algirdo skulptūrą, nes anksčiau sukurta Vitebsko skulptoriaus Valerijaus Mogučijo skulptūra buvo... Atmesta. Taigis, buvo pasirinktas Minsko skulptorius, kuriam teko dirbti 7 mėn. po 18 val per parą. O štai aukščiau minėtos autoriaus "įdomios" mintys:
"Pavaizdavau Algirdą su itališkais XVI amžiaus šarvais. Sakalas lyg valdžios simbolis. Kunigaikštis joja ne į karą, tačiau ir ne į medžiokę",- paslaptingai komentuoja autorius.
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Apie tai pirmą kartą išgirdau "Radio Svoboda" laidoje prieš keletą metų, diskutavo du rusų istorikai kad tai yra nereali ir išpūsta istorija.Parašė laimutis Rodyti pranešimąGal kokia nuorodą duosit apie tą išvadą?
Dabar jau ir rusų saituose apie tai diskutuojama, tiesa gal nebe istorikų kaip suprantu:
http://earth-chronicles.ru/news/2013-12-17-56254
http://www.pravda.ru/science/useful/...475-history-1/
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Parašė J.U. Rodyti pranešimąTai kad niekas nežino, nei kaip iš tikro Nevskis, nei kaip Algirdas atrodė.
Panašu, kad taip. Tačiau žino kaip atrodė Kęstutis. Abu lyg ir broliai, turbūt atrodė panašiai.
Tiesa, sutinku, jog nekažin kas matyti, apie Vytauto išvaizdą žinių kurkas daugiau.
Beje, kaip bebūtų keista, LDK sostinėje su Lietuvos karalių įamžinimu padėtis nekokia... Net Algirdas pirmiau atsirado Vitebske... O kas dėl jojančio Algirdo, lietuviai nejodinėdavo, tiksliau prieš mūšį nulipdavę nuo žirgų, nes juos gerbė, laikė šventais, be to jie buvo brangūs. Kas be ko ir tokio balno būti negalėjo. XVI amžiaus šarvai no comments, juk ne Matejkos laikai...
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Sovietmečiu buvo išėjusi tokia baltarusių istoriko knyga. Пашуто. Образование Литовского государства.O kas dėl jojančio Algirdo, lietuviai nejodinėdavo, tiksliau prieš mūšį nulipdavę nuo žirgų, nes juos gerbė, laikė šventais, be to jie buvo brangūs.
Knyga gan pažangi, todėl išleista visai nedideliu tiražu. Joje rašoma, kad lietuvių kariuomenėje kiekvienas karys turėjo mažiausiai du žirgus ir juos pastoviai keisdavo vienam pavargus. Tik tuo galima paaiškinti tokį lietuvių kariuomenės manevringumą ir žaibiškai įveikiamus didelius nuotolius.
Taigi, ko gero jodinėdavo. Gal būt nejodinėdavo būtent kovos žirgu?
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Šitą pasaką apie prieš mūšį nulipdavusius karius ir nejodinėjančius lietuvius (turbūt tada skraidė mūšyje kaip nindzės) sukurpė istorikas Nikžentaitis taip parodęs kokia buvo atsilikusi Lietuvos raitoji kariuomenė, ką kitą pasako užsienio kronikos. Dėl šarvų tai galėjo bent nukopijuoti iš to pačio Kęstučio antspaudo, yra ir archeologinių žinių.Parašė sostapilis Rodyti pranešimąAtvaizdas
Panašu, kad taip. Tačiau žino kaip atrodė Kęstutis. Abu lyg ir broliai, turbūt atrodė panašiai.
Tiesa, sutinku, jog nekažin kas matyti, apie Vytauto išvaizdą žinių kurkas daugiau.
Beje, kaip bebūtų keista, LDK sostinėje su Lietuvos karalių įamžinimu padėtis nekokia... Net Algirdas pirmiau atsirado Vitebske... O kas dėl jojančio Algirdo, lietuviai nejodinėdavo, tiksliau prieš mūšį nulipdavę nuo žirgų, nes juos gerbė, laikė šventais, be to jie buvo brangūs. Kas be ko ir tokio balno būti negalėjo. XVI amžiaus šarvai no comments, juk ne Matejkos laikai...
Bet paminklas vis tiek daro neblogą įspūdį, įdomu būtų sužinoti ką apie mūsų paminklus kunigaikščiams tada galvojo užsienio gyventojai.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kažin ar tiek žirgų įmanoma buvo turėti. Galbūt tik diduomenė galėjo tai sau leisti. O šiaip iš vėlesnių laikų yra kariuomenės surašymai, tai taip, žemaičiai XVI amžiuje duoda beveik du tūkstančius žirgų, rusėnų kunigystės vos po keliasdešimt... Turbūt proporcijos per pusantro šimto metų negalėjo labai jau drastiškai pakisti?Parašė J.U. Rodyti pranešimąSovietmečiu buvo išėjusi tokia baltarusių istoriko knyga. Пашуто. Образование Литовского государства.
Knyga gan pažangi, todėl išleista visai nedideliu tiražu. Joje rašoma, kad lietuvių kariuomenėje kiekvienas karys turėjo mažiausiai du žirgus ir juos pastoviai keisdavo vienam pavargus. Tik tuo galima paaiškinti tokį lietuvių kariuomenės manevringumą ir žaibiškai įveikiamus didelius nuotolius.
Taigi, ko gero jodinėdavo. Gal būt nejodinėdavo būtent kovos žirgu?
Gudavičius tą patį porina, beje. Šiaip žirgai brangūs būdavo, dar ir šiaip pusiau šventas gyvulys. Negražu jo nesaugoti. Tiesa, tas pats Algirdas ar ne iš Bizantijos mielai pirkosi geresnius žirgus?Parašė laimutis Rodyti pranešimąŠitą pasaką apie prieš mūšį nulipdavusius karius ir nejodinėjančius lietuvius (turbūt tada skraidė mūšyje kaip nindzės) sukurpė istorikas Nikžentaitis taip parodęs kokia buvo atsilikusi Lietuvos raitoji kariuomenė, ką kitą pasako užsienio kronikos. Dėl šarvų tai galėjo bent nukopijuoti iš to pačio Kęstučio antspaudo, yra ir archeologinių žinių.
Bet paminklas vis tiek daro neblogą įspūdį, įdomu būtų sužinoti ką apie mūsų paminklus kunigaikščiams tada galvojo užsienio gyventojai.
Ne, ne skraidė, daugiausia gudus lankininkus panaudodavo priešą apšaudyt iš toli, o dar geriau jei totorių būriai tai atlikdavo, nes tie labai preciziškai pataikydavo į kaklą ar akį, kur net kryžiuočiai neturėjo šarvo, o jei vistik priešas prisiartindavo, įbesdavo jam lietuviška ietimi!
 Jei ir tai nepadėdavo, tekdavo sukandus dantis lietuviškuoju skydu gintis ir baltišku kalaviju atsikapoti 
Paminklas geras vien tuo, kad ant žirgo, o ne po žirgu. Aišku pats simbolizmas šiek tiek atstumiantis, nes netikras, suklastotas ir gali būti kaip priemonė vėliau stumti pseudomokslines teorijas bei jomis užkrėsti mases.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Bebarzdis turėtų būti. Bent taip per "Istorijos detektyvus" teigiama, remiantis pasakojimu apie tris stačiatikybę priėmusius lietuvius Algirdo aplinkoje, kurie išsiskyrė iš kitų būtent savo užsiželdintomis barzdomis.
http://www.delfi.lt/news/daily/lithu....d?id=64630161
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tam tikruose regionuose žirgus gyvus ar sukapotus rituališkai laidodavo (Prūsijoje ir Vidurio Lietuvoje), net nebūtinai jo raitelį laidojant, t.y. kažkokiomis kitomis progomis/sumetimais; taip kad jei negaila gausiai aukoti žirgų būdavo, tai negi gaila ir į mūšį joti, jei tai suteikia pranašumą?Parašė sostapilis Rodyti pranešimąK
Šiaip žirgai brangūs būdavo, dar ir šiaip pusiau šventas gyvulys. Negražu jo nesaugoti.
M. Bertašiaus Marvelės kapinyno tyrimai:
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/m...5#.U69A2UDyR3Q
Comment
 


							
						
Comment