Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Sveikata, medicina, mityba

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Ar IKI nokina medžiuose?
    IKI yra parduotuvė. Kartais užveža nokintų mango iš Izraelio. Mažiukai su viduje tamsiai oranžinės spalvos.

    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Pakanka informacijos, kad fruktozė net pavojingesnė už gliukozę. Aišku, tai daugiau galioja perdirbtai fruktozei (kukurūzų sirupas), o vaisius yra whole food. Bet senovėje žmonės vaisius valgydavo tik sezono metu, o ne ištisus metus kaip dabar. Ir išvedamos veislės vis saldėja, nes taip juk skaniau. Tai šiuolaikinis žmogus tos fruktozės įvairiais pavidalais gauna tiek, kad reikėtų kalbėti apie jos perteklių, o ne trūkumą. Kadangi priklausomybė nuo saldumo yra didelė, tai ir kuriamos visokios teorijos, kaip tai yra sveika ir gerai. Savaime suprantama, kad ananasai ir apelsinai yra daug skaniau nei kopūstai ir pomidorai .
    Tačiau tu kopustų šiaip sau nevalgai. Tu į juos vinioji mėsytę su riebaliukais ir termiškai apdoroji, kad geriau įsisavintų organizmas. Tada užsikandi duona su joje esančiu cukrumi. Retomis išimtimis darai salotas su aliejumi, riešutukais, sezamu, grietine, majonezu, kurias valgai prieš sotų antrą patiekalą po kurio dar ne retu atveju seka riebus ir saldus desertas. Taip pat viską užsigeri su gėrimu su cukrumi.

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Wat???
      Tu pažiūrėk kaip jie sudžiūvę. Valgydamas termiškai neapdorotus vaisius greičiau gausi galą, nei priaugsi svorio.

      Comment


        Parašė andyour Rodyti pranešimą

        Tu pažiūrėk kaip jie sudžiūvę. Valgydamas termiškai neapdorotus vaisius greičiau gausi galą, nei priaugsi svorio.
        Tai čia labai blogai, kažkokie visiškai sugriuvę skeletai be raumenų, nelabai sveikatai atrodo tos fruktozės prisiriję. Greitai pareis visi sąnariai ir stuburas su tokia mityba.
        Flickr

        Comment


          Jei tik vaisius valgo, tai pas juos turėtų būti rimtas baltymų ir riebalų deficitas. Norint iš vaisių gauti pakankamai baltymų, reikėtų valgyti juos kilogramais. Tai iš kur tų raumenų gali būti. Pvz., viename avokade, kuriame riebalų ir baltymų gana daug (kaip vaisiuje), baltymų vis tiek tik maždaug 5 g. Tai kiek per dieną jų reikėtų suvalgyti? Be to, tai nėra vaisius, kuris būtų labai skanus.

          Comment


            Visi šitie ir kitokie dalykai (tokios "dietos") yra kraštutinumai, kurių reikia vengti.

            Comment


              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

              Tai čia labai blogai, kažkokie visiškai sugriuvę skeletai be raumenų, nelabai sveikatai atrodo tos fruktozės prisiriję. Greitai pareis visi sąnariai ir stuburas su tokia mityba.
              Tačiau kaip matom nuo angliavandenių dietos svoris neauga, o net gi krenta. Jis pats viename video teisingai yra pasakęs, kad žmonės dažnai mano, jog kažkuris vienas mitybos elementas lemia viską. Kaip šiuo atveju senasnamas iki pamėlynavimo įrodinėja jog angliavandeniai yra blogis ir nuo jų auga svoris, kad tik jie dėl visko kalti, o ne apskritai neteisinga kompleksinė mityba.
              Paskutinis taisė andyour; 2018.01.25, 08:39.

              Comment


                Parašė andyour Rodyti pranešimą

                Tačiau kaip matom nuo angliavandenių dietos svoris neauga, o net gi krenta. Jis pats viename video teisingai yra pasakęs, kad žmonės dažnai mano, jog kažkuris vienas mitybos elementas lemia viską. Kaip šiuo atveju senasnamas iki pamėlynavimo įrodinėja jog angliavandeniai yra blogis ir nuo jų auga svoris, kad tik jie dėl visko kalti, o ne apskritai neteisinga kompleksinė mityba.
                Kai kurie žmonės turi gerą apykaitą, gali kasdien valgyti picas ir svoris neaugs, tai čia joks argumentas. Realybė, kad dauguma nutunka būtent nuo angliavandenių, nes jie kelia insuliną, kuris įjungia riebalų kaupimo režimą. Aišku, vaisiai turi mažesnį glikemijos indeksą nei miltiniai produktai, bet tik juos valgant neturėsi sveiko ir stipraus kūno, kraujagyslių ir t.t. Todėl ir afrikiečiai gyvena taip trumpai.
                Paskutinis taisė Lettered; 2018.01.25, 09:00.
                Flickr

                Comment


                  Nutunka nuo persiėdimo. Tik riebalais persiėsti sudėtinga, greitai ateina alkis. Taip ir reikia aiškinti žmonėms, o ne angliavandeniai blogis, suprask jų valgyti negalima apskritai. Tada atsiranda tokių video, kur vien valgant angliavandenius krenta svoris. Paprastas žmogus tikės tuo ką mato.

                  Comment


                    Parašė andyour Rodyti pranešimą
                    Nutunka nuo persiėdimo. Tik riebalais persiėsti sudėtinga, greitai ateina alkis. Taip ir reikia aiškinti žmonėms, o ne angliavandeniai blogis, suprask jų valgyti negalima apskritai. Tada atsiranda tokių video, kur vien valgant angliavandenius krenta svoris. Paprastas žmogus tikės tuo ką mato.
                    Ne nuo persiėdimo, o konkrečiai nuo angliavandenių, gali valgyti saldainius, nepersivalgyti ir svoris vis tiek augs. Atitinkamai gali valgyti mėsą, būti sotus ir svoris neaugs.
                    Flickr

                    Comment


                      Taigi rašiau, kad galima mesti svorį ir valgant batoną, tik nereikėtų to vadinti pilnaverte mityba. Vaisiai yra neperdirbtas produktas, tai pats savaime nėra blogas, tačiau tai nereiškia, kad reikia valgyti vien tik vaisius. Jei žmonės valgytų vien neperdirbtus produktus, tai dėl sveikatos ir svorio didėjimo daug rūpintis nereikėtų. Tačiau greta vaisių juk valgo ir perdirbtą fruktozę, gliukozę bei apdorotus miltus. Būtent tada ir prasideda angliavandenių keliamos problemos. Tas pats ir su riebalais: kenkia būtent perdirbti riebalai (transriebalai, rafinuoti aliejai), o ne apskritai visi riebalai.
                      Jei tau ta tema įdomi, tai išbandyk po porą savaičių skirtingų dietų ir palygink rezultatus. Aš, pavyzdžiui, esu liesas ir valgydamas riebiai. Bet neriboju ir neperdirbtų angliavandenių (kai kurios kruopos, vaisiai). Tačiau duoną ir bet kokius kitus grūdinius kepinius valgau labai retai. Daug svarbiau, ar produktas perdirbtas, ar neperdirbtas, o ne kuriai produktų grupei priklauso. Angliavandeniai puolami todėl, kad daug jų suvartojama perdirbtu pavidalu - cukrus skverbiasi į visus produktus, o kepyklėlės dygsta ant kiekvieno kampo.
                      Paskutinis taisė senasnamas; 2018.01.25, 09:17.

                      Comment


                        Parašė andyour Rodyti pranešimą
                        Nuo vaisių niekad neprisivalgysi, nes jie nekoloringi. Tačiau, jie išgyvena taip maitindamiesi ir nejausdani alkio. Tik jie valgo labai kokybiškus tropinius vaisius, sunokusius ant medžių, ne ant palangės. Tokių ir Lietuvoje esu matęs IKI.
                        Tad vien patys angliavandeniai nėra žalingi. Žalingas yra cukrus dėl to, kad jis koncentratas angliavandenių. Taip pat cukrus žalingas kombinacijoje su riebalais ir gal krakmolu (miltais).
                        Sektantų ir bepročių yra tikrai įvairių. Vieni valgo tik vaisius, kiti gi sviestą į kavą pila.

                        Mano manymu svarbu real life situacija. Įmanoma valgant vien saldumynus, bet esant kaloriniame deficite, numesti svorio. Deja tai nesuderinama su normaliu gyvenimu.

                        Galima numesti svorio valgant HIGH CARB LOW FAT - bet pamirštama, kad baltymai ir riebalai yra būtini, o angliavandeniai fiziologiškai visiškai nebūtini, jei pakankamai gaunama baltymų.

                        Nes blogiausia - yra riebalų ir angliavadenių kombo. Spurgos, picos, kebabai. Nes kuo daugiau angliavandenių, tuo daugiau jų oksiduojama, nes nėra kur saugot - arba virsta riebalais arba dega, nes glikogeno visi per daug turi ir taip. Tuo pačiu metu suvalgyi riebalai atsideda į atsargas dėl pakilusio insulino. Ir jeigu taip kasdien - tada ir nutunkama.

                        Tikro maisto (real food, unprocessed, be pridėtinio cukraus) mitybos planas yra optimaliausia ir jame natūraliai bus mažai angliavandenių. Jei valgoma pusryčius - verta rinktis kiaušinius pvz. Per pietus galima valgyti mėsą, salotas ir mažo GI indekso angliavandenį pvz grikius. Vakarienei galima valgyti kokį tai mėsos apkepą ar vegetarišką patiekalą iš daržovių. Vėl bus mažai angliavandenių ir daug mums būtinų medžiagų.

                        Comment


                          Parašė andyour Rodyti pranešimą

                          Tačiau kaip matom nuo angliavandenių dietos svoris neauga, o net gi krenta. Jis pats viename video teisingai yra pasakęs, kad žmonės dažnai mano, jog kažkuris vienas mitybos elementas lemia viską. Kaip šiuo atveju senasnamas iki pamėlynavimo įrodinėja jog angliavandeniai yra blogis ir nuo jų auga svoris, kad tik jie dėl visko kalti, o ne apskritai neteisinga kompleksinė mityba.
                          Jei žmogus valgo western diet ir jam auga svoris - išmetus iš dietos angliavandenius svoris labai greitai krenta ir dėl to ir buvo jie apkaltinti. Senasnamas teisingai sako - didžiausia dalis yra PERDIRBTI angliavandeniai kaip miltai, makaronai, picos, spurgos, dribsniai, fruktozės sirupas. Perdirbtas maistas beveik visada turi refined carbs IR RIEBALŲ ant viršaus, kurie atsideda į atsargas jei valgoma kartu su tais refined carb'ais kaip pvz batonas su sviestu.Batonas sukels insuliną o visas sviestas eis į atsargas. O jei tarkim ant sviesto kepsim kokią cukiniją - tiek insulino nesukils ir sviestą kūnas metabolizuos.

                          Ilgalaikėje perspektyvoje tiesiog verta mažinti processed food ir rinktis angliavandenius tokius kaip grikiai ir bulvės (su lupenom ) (bet ne makaronus ir bulkas), ir nevengti riebalų bei mėsos.

                          Comment


                            Parašė Pedigree Rodyti pranešimą
                            Galima numesti svorio valgant HIGH CARB LOW FAT - bet pamirštama, kad baltymai ir riebalai yra būtini, o angliavandeniai fiziologiškai visiškai nebūtini, jei pakankamai gaunama baltymų.
                            Kažkur skaičiau, kad viskas yra atvirkščiai. Baltymai labiausiai reikalingi vaikams, nes jie auga, jei dirbi fizinį darbą ar rimčiau sportuoji. Dėl riebalų nieko negaliu pasakyti, bet avokade šimte gramų yra 23% dienos normos.

                            Comment


                              Parašė Pedigree Rodyti pranešimą
                              Ilgalaikėje perspektyvoje tiesiog verta mažinti processed food ir rinktis angliavandenius tokius kaip grikiai ir bulvės (su lupenom ) (bet ne makaronus ir bulkas), ir nevengti riebalų bei mėsos.
                              Kad nuo miltų+cukrus auga svoris, tą galima jau ant savęs įsitikinti kelių mėnesių bėgyje. Šiaip, koncentruoti natūralūs vaisių cukrai yra ne tas pats, kas juos valgyti valgant vaisius. Natūraliai tiek negausi jų. Visus desertus būtų galima pakeisti saldžiais vaisiais. Žmogų įkalbėti pereiti prie vaisių desertų yra lengviau, nei jam pareikšti, kad jis negali visai valgyti desertų. Nesekmė garantuota.

                              Comment


                                Kažkur skaičiau, kad viskas yra atvirkščiai.
                                Rasti galima bet ko - reikia atsirinkti ir vadovautis sveiku protu. Baltymų perteklius tikrai nėra gerai - suaktyvina procesus, susijusius su senėjimu ir kai kuriomis ligomis. Riebalai pats geriausias energijos šaltinis, nes nestimuliuoja insulino, kuris yra storėjimo ir senėjimo hormonas . Bet tai nereiškia, kad reikia valgyti vien tik riebalus. Esant fiziškai aktyvesniam reikia ir angliavandenių, bet tie angliavandeniai neturi būti makaronai, batonai ir sausainiai.
                                Paskutinis taisė senasnamas; 2018.01.25, 10:12.

                                Comment


                                  Tai reziumė, angliavandeniai yra gerai, bet tik vaisių forma. Baltymai tik jei sportuoji ar dirbi fizinį darbą. Riebalai bet kokiu atveju gerai.
                                  Paskutinis taisė andyour; 2018.01.25, 11:02.

                                  Comment


                                    Low carb high fat yra trend of the year tarp endurance atletų. Nemažai pažįstamų buvo labai užsikabinę, bet aš visada buvau skeptiškas.

                                    Kol kas rimčiausias darbas kurį esu skaitęs yra šitas - http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...73230/abstract

                                    Didžiausia bėda kad iš angliavandenių galima gauti daug daugiau energijos nei riebalų su vienodu deguonies kiekiu. Todėl VO2 ženkliai išauga.
                                    Iš asmeninės patirties tą galiu patvirtinti, nes visi mano "riebalų dietos megėjai" draugai po intensyvių 80-100+ km dviračiu būdavo visiškai nusikalę ir be energijos, kai tokioms distancijoms iš angliavandenių gautos energijos pilnai užtekdavo.
                                    If a lion could speak, we could not understand him.

                                    Comment


                                      Taip, sporte yra savų niuansų - angliavandeniai (anglys ) yra tiesiog efektyvesnis kuras. Dažniausiai blaškomasi tarp dviejų kraštutinumų: arba makaronai, sausainiai ir Coca Cola, arba pereinama prie visiško angliavandenių minimumo. Bet niekas netrukdo laikytis labiau subalansuoto požiūrio: išmesti tik perdirbtus angliavandenius ir vietoj jų padidinti natūralių riebalų kiekį. Perdirbti angliavandeniai pateisinami nebent ilgų varžybų metu. O po varžybų nėra jokio reikalo kimšti saldumynus.
                                      Kai kurie sportininkai lengvesnėmis dienomis arba likus kažkiek laiko iki svarbių varžybų praktikuoja ketogeninę mitybą, kad pamokytų kūną imti energiją iš riebalų. Tai aktualu, kai varžybos tęsiasi 2 val. ir ilgiau. Nežinau, kiek tai veiksminga, bet atrodo logiška. Arba treniruojasi nevalgę (saikingai alkani).
                                      Kai kurie (ne sportininkai) dažnai ir tunka dėl to, kad organizmas nesugeba gaminti energijos iš riebalų ir sukeldamas alkį reikalauja angliavandenių. Vieni gali lengvai visą dieną išbūti be maisto, kitiems tai yra rimta kančia.
                                      Paskutinis taisė senasnamas; 2018.01.25, 11:09.

                                      Comment


                                        Kai kurie sportininkai lengvesnėmis dienomis arba likus kažkiek laiko iki svarbių varžybų praktikuoja ketogeninę mitybą, kad pamokytų kūną imti energiją iš riebalų.
                                        Atvirkščiai, ne likus kelioms dienoms, bet minimum kelias savaites prieš varžybas. Kiek laiko, tai kaip suprantu vis dar mokslinių diskusijų klausimas.

                                        Ir ne lengvesnėmis dienomis, o pakankamai sunkiomis dienomus, kad organizmą treniruoti skaidyti riebalus pasibaigus gliukozei kraujuje, tai maždaug >2val.
                                        If a lion could speak, we could not understand him.

                                        Comment


                                          Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                                          Low carb high fat yra trend of the year tarp endurance atletų. Nemažai pažįstamų buvo labai užsikabinę, bet aš visada buvau skeptiškas.

                                          Kol kas rimčiausias darbas kurį esu skaitęs yra šitas - http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...73230/abstract

                                          Didžiausia bėda kad iš angliavandenių galima gauti daug daugiau energijos nei riebalų su vienodu deguonies kiekiu. Todėl VO2 ženkliai išauga.
                                          Iš asmeninės patirties tą galiu patvirtinti, nes visi mano "riebalų dietos megėjai" draugai po intensyvių 80-100+ km dviračiu būdavo visiškai nusikalę ir be energijos, kai tokioms distancijoms iš angliavandenių gautos energijos pilnai užtekdavo.
                                          Šitą dalyką toks Phinney ištyrė dar 1983:

                                          https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6865775
                                          https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6865776

                                          Iš esmės - jeigu valgei daug carbs ir perėjai ant high fat dietos - rezultatai kris. Tačiau po kurio laiko, kai įvyksta fat adaptation (pasigamina naujų mitochondrijų, fermentų, hormonų profilis pasikeičia) rezultatai netgi tampa geresni. Bėda, kad tai užtrunka 4-8 sav. Bet dabar nemažai maratonininkų eksperimentuoja ir prisitaikę prie šitos dietos netgi pagerina savo rekordus. Tame ir esmė, kad su mažesniu deguonies kiekiu išgauni daugiau energijos.

                                          Sunkumų kilnotojams tai ko gero nėra tiek daug naudos iš šitų dietų.

                                          Bet kai kalbama apie bendros populiacijos sveikatą, kurie nesportuoja - tai mažinti angliavandenių (bulkų, makaronų) visiems labai naudinga, tuo pačiu padidinant sveikųjų riebalų (visų išskyrus trans ir omega 6).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X