Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kaimas ar miestas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Jei yra sočiai žaliųjų erdvių, erdvūs būstai su normaliu kiekiu natūralios šviesos, nėra per didelių pastatų... Tada vargu ar bus pasiektas „didelis tankumas“.


    Darbas iš namų ir eprekyba labai netoli teleportacijos. Nebent optimizuotu maršrutu n+k siuntinių vežantis kurjeris irgi per daug eismo.
    Gali būti pasiektas normalus tankumas.

    El. prekyba ir maisto kurjeriai nieko gero, nes žudo miesto gyvybingumą.

    Jau net Varšuvoje aktyvistai atkreipė dėmesį į sparčiai plintančių paštomatų žalą aplinkai ir miestui. Nežinau, kaip Lietuvoje, bet kai kur užsienyje yra ir „tamsiųjų virtuvių“ problema.
    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    Comment


      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

      Su „pėsčiomis pasiekiamu parku“ yra didelė problema kaip tai apibrėši. Galima kaip dabar kas yra labai graudus minimumas. Galima kaip bandė prastumti gentviliukas, kas būtų ganėtinai liūdna. Bet pro langą žalumos irgi turi būti. Aišku geriau ne iš aukštai neįžiūrima pievutė, o medžiai ir t.t.

      E-prekyba atrodo kaip automobilio problema tik jei esi fundamentalistas, kuriam reikia išvis uždrausti bet kokį transportą. Bet tada ir paprasta prekyba yra problema, nes į paprastas parduotuves prekės irgi kažkaip patenka
      Na galime imti pavizdį kad ie iš tos pačios Olandijos. Jie pridarė tyrimų ir nusprendė kad jeigu objektas >1km reikšminga dalis pradeda rinktis motorizuotą transportą, jei >2km dauguma persėda į automobilius ar VT. Tai va, parkas 1 km spinduliu yra visiškai įgyvendinamas variantas ir jeigu būtų įgyvendinti parkų planai tai realiai ir egzistuojantis Vilniuje.

      Kad su medžiais už lango kaip tik kovojama - užstoja šviesą.

      Į parduotuves prekės patenka centralizuotai, o ne išvežiojant po vieną kiekvienam.

      Comment


        Parašė taccido Rodyti pranešimą

        Gali būti pasiektas normalus tankumas.

        El. prekyba ir maisto kurjeriai nieko gero, nes žudo miesto gyvybingumą.

        Jau net Varšuvoje aktyvistai atkreipė dėmesį į sparčiai plintančių paštomatų žalą aplinkai ir miestui. Nežinau, kaip Lietuvoje, bet kai kur užsienyje yra ir „tamsiųjų virtuvių“ problema.
        Tai mūsų tikslas ar miesto kaip dėl savęs egzistuojančio atskiro organizmo gerbūvis? Ar žmonių poreikiai? Ar žmogui tikrai reikia tų apsipirkinėjimo ritualų blaškantis po parduotuves ir taikantis prie jų darbo laiko? Kaip ir parduotuvių darbuotojams klausimas ar malonu dirbti ilgai vakarais ir savaitgaliais. Gal sekmadienį uždarinėt nekropolius ir darbo dienom.

        Comment


          [QUOTE=MedinisStrazdas;n2007013]

          Na galime imti pavizdį kad ie iš tos pačios Olandijos. Jie pridarė tyrimų ir nusprendė kad jeigu objektas >1km reikšminga dalis pradeda rinktis motorizuotą transportą, jei >2km dauguma persėda į automobilius ar VT. Tai va, parkas 1 km spinduliu yra visiškai įgyvendinamas variantas ir jeigu būtų įgyvendinti parkų planai tai realiai ir egzistuojantis Vilniuje.

          Kad su medžiais už lango kaip tik kovojama - užstoja šviesą.


          1km spindulys su tvorom, retais tiltais ir reljefu gali lengvai virsti 30min kelione į vieną pusę. Sakyčiau turėtų būti 10-15min einant vidutiniu pėsčiojo greičiu. T.y. ~1km ėjimo su vienu-dviem šviesoforais.

          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
          Į parduotuves prekės patenka centralizuotai, o ne išvežiojant po vieną kiekvienam.
          Kurjerių maršrutai ištobulinti iki negalėjimo ir vienu reisu surenka/išvežioja krūvą prekių. Negabaritinės prekės kurios vežamos atskirai šiaip ar taip atskira kategorija ir skalbyklės namo neparsineši.

          Comment


            Parašė mantasm Rodyti pranešimą
            1km spindulys su tvorom, retais tiltais ir reljefu gali lengvai virsti 30min kelione į vieną pusę. Sakyčiau turėtų būti 10-15min einant vidutiniu pėsčiojo greičiu. T.y. ~1km ėjimo su vienu-dviem šviesoforais.



            Kurjerių maršrutai ištobulinti iki negalėjimo ir vienu reisu surenka/išvežioja krūvą prekių. Negabaritinės prekės kurios vežamos atskirai šiaip ar taip atskira kategorija ir skalbyklės namo neparsineši.
            Studijoje kurią mačiau tai jie matavo tą 1 KM maršrutu kuriuo eina, o ne spinduliu žemėlapyje, bet kaip suprantu ten mažai tokių vietų kad kvartalas aptvertas su 1 išėjimu.

            Aha, taip ištobulinti kad man atvežęs prekę iš karto į kitą rajoną važiuoja, matyt vienintelis visame rajone užsisakinėju. Tuo tarpu po 5 min atvažiuoja sekantis barboros mašiniukas į tą pačią laiptinę tik jau kitam butui

            P.S. esu vežęs 30 KG stambia-gabaritinę prekę troleibusu.

            Comment


              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
              Studijoje kurią mačiau tai jie matavo tą 1 KM maršrutu kuriuo eina, o ne spinduliu žemėlapyje, bet kaip suprantu ten mažai tokių vietų kad kvartalas aptvertas su 1 išėjimu.
              Na tai tada reikia tik teisingai apibrėžti teisės aktuose. Ir įskaičiuoti vėliau galimai atsirasiančias kliūtis. Pradedant mokyklų tvorom ir nebaigiant aptvertais baugiabučiais. Nes kitaip 1km pataps oro linija į kitą upės pusę

              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
              Aha, taip ištobulinti kad man atvežęs prekę iš karto į kitą rajoną važiuoja, matyt vienintelis visame rajone užsisakinėju. Tuo tarpu po 5 min atvažiuoja sekantis barboros mašiniukas į tą pačią laiptinę tik jau kitam butui
              Visada pasitaiko atvejų kai galima patobulinti labiau. Arba iškrito koks įdomesnis atvejis kai pvz nebeliko vietos šaldytuve. Ir gavo permest užsakymą į kitą, kuriam pakeliui. Jei važiavo pro tą patį daugiabutį į tolimesnius rajonus, užsukti į kiemą nėra didelė gaišatis.

              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
              P.S. esu vežęs 30 KG stambia-gabaritinę prekę troleibusu.
              Skalbyklė biški daugiau nei 30kg sveria

              Comment


                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą


                Darbas iš namų ne visiems įgyvendinamas, o e-prekyboje vis tiek išlieka automobilio problema, tik vairuoja išvežiotojas.
                tau uždraudžiam dirbti ne namie, uždraudžiam viską pirkti ir problem solved. Miestui bus gerai ir gyventojams nebus streso. Win-win.

                -

                Comment


                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Tai mūsų tikslas ar miesto kaip dėl savęs egzistuojančio atskiro organizmo gerbūvis? Ar žmonių poreikiai? Ar žmogui tikrai reikia tų apsipirkinėjimo ritualų blaškantis po parduotuves ir taikantis prie jų darbo laiko? Kaip ir parduotuvių darbuotojams klausimas ar malonu dirbti ilgai vakarais ir savaitgaliais. Gal sekmadienį uždarinėt nekropolius ir darbo dienom.
                  Tai sakot, kad parduotuvės dirba ilgais vakarais ir savaitgaliais, bet vargšui žmogui kažkaip sunku taikytis prie darbo laiko?

                  Dabar Lietuvoj prekybos centrai dirba berods 365 dienas per metus, išskyrus Lidlą, o sekmadienio vakare tarp 21-22 val. po milžiniškus plotus vaikšto trys žmonės kaip muziejuje. Aš galiu kokioj Marijampolėj ar Šiauliuose sekmadienį 22:30 atėjęs į Maximą pirkti ne tik dešras, bet ir grėblius ar drabužius. O kai kur Europoje pusmilijoniniame ar milijoniniame mieste po 20 val. dirba viena krautuvė traukinių stotyje, kur tik maistas. Tai kuriuo atveju didesnis gerbūvis?

                  O elektroninė prekyba žudo miesto gyvenimą ir korona tą labai aiškiai parodė.
                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                  Comment


                    Parašė taccido Rodyti pranešimą
                    Tai sakot, kad parduotuvės dirba ilgais vakarais ir savaitgaliais, bet vargšui žmogui kažkaip sunku taikytis prie darbo laiko?
                    Sakau, kad elektroninė prekyba leis atsisakyti parduotuvių darbo savaitgaliais (ar bent sekmadieniais) ir vėlai vakarais.

                    Parašė taccido Rodyti pranešimą
                    Dabar Lietuvoj prekybos centrai dirba berods 365 dienas per metus, išskyrus Lidlą, o sekmadienio vakare tarp 21-22 val. po milžiniškus plotus vaikšto trys žmonės kaip muziejuje. Aš galiu kokioj Marijampolėj ar Šiauliuose sekmadienį 22:30 atėjęs į Maximą pirkti ne tik dešras, bet ir grėblius ar drabužius. O kai kur Europoje pusmilijoniniame ar milijoniniame mieste po 20 val. dirba viena krautuvė traukinių stotyje, kur tik maistas. Tai kuriuo atveju didesnis gerbūvis?
                    Palaikau antrą variantą papildytą elektronine prekyba

                    Parašė taccido Rodyti pranešimą
                    O elektroninė prekyba žudo miesto gyvenimą ir korona tą labai aiškiai parodė.
                    Kokia prasmė iš to „miesto gyvenimo“? Kad tuzinui forumiečių būtų maloniau paspoksot pro langą į zujančius žmones?

                    Elektroninė prekyba geriau už mažas parduotuvėles n+k kampų. Kiek pardavėjui, tiek pirkėjui.

                    Comment


                      Parašė taccido Rodyti pranešimą
                      O elektroninė prekyba žudo miesto gyvenimą ir korona tą labai aiškiai parodė.
                      Ne žudo, o kaip tik pagyvina. Pvz. vietoje beprasmio vežimėlio stumdymo Barbora atveža maistą tiesiai į namus, o tą sutaupytą laiką gali skirti pvz. nuėjimui į teatrą ar restoraną.
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                        tau uždraudžiam dirbti ne namie, uždraudžiam viską pirkti ir problem solved. Miestui bus gerai ir gyventojams nebus streso. Win-win.
                        Arba tiesiog vykdom normalią urbanizaciją be suburbijos nuodų?
                        Parašė taccido Rodyti pranešimą

                        Dabar Lietuvoj prekybos centrai dirba berods 365 dienas per metus, išskyrus Lidlą, o sekmadienio vakare tarp 21-22 val. po milžiniškus plotus vaikšto trys žmonės kaip muziejuje. Aš galiu kokioj Marijampolėj ar Šiauliuose sekmadienį 22:30 atėjęs į Maximą pirkti ne tik dešras, bet ir grėblius ar drabužius. O kai kur Europoje pusmilijoniniame ar milijoniniame mieste po 20 val. dirba viena krautuvė traukinių stotyje, kur tik maistas. Tai kuriuo atveju didesnis gerbūvis?
                        o eletroninėje parduotvėje galiu grėblius ar drabužius pirkti kad it 01:30. Ir dar pasiimti galėsiu kada man patogu. Jeigu jums ėjimas į prekybcentrius yra "miesto gyvenimas" tai ačiū nereikia tokio gyvenimo.

                        Comment


                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                          Arba tiesiog vykdom normalią urbanizaciją be suburbijos nuodų?
                          OK, uždraudžiam statyti mažesnius negu 12 aukštų ir 100 butų namus ir visi bus laimingi (ne).
                          -

                          Comment


                            Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                            OK, uždraudžiam statyti mažesnius negu 12 aukštų ir 100 butų namus ir visi bus laimingi (ne).
                            Kad ir kaip norėtum, tankis negali būti viena šeima ant 1500 m2 sklypo. Bent jau ne „priemiestyje“ ir tikrai ne mieste.

                            Comment


                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                              vietoje beprasmio vežimėlio stumdymo Barbora atveža maistą tiesiai į namus, o tą sutaupytą laiką gali skirti pvz. nuėjimui į teatrą ar restoraną.
                              Jeigu aš žinočiau, kad jie atvež man užsakytą maistą rytoj 11.40 - būtų super, bet taip nėra, todėl kasdien po darbo užsukti į parduotuvę 10 minučių yra daug patogiau.
                              Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                              Comment


                                Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                OK, uždraudžiam statyti mažesnius negu 12 aukštų ir 100 butų namus ir visi bus laimingi (ne).
                                Nustokite kovoti su šiaudinėmis baidyklėmis tada galėsime diskutuoti.

                                Comment


                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                  Sakau, kad elektroninė prekyba leis atsisakyti parduotuvių darbo savaitgaliais (ar bent sekmadieniais) ir vėlai vakarais.



                                  Palaikau antrą variantą papildytą elektronine prekyba



                                  Kokia prasmė iš to „miesto gyvenimo“? Kad tuzinui forumiečių būtų maloniau paspoksot pro langą į zujančius žmones?

                                  Elektroninė prekyba geriau už mažas parduotuvėles n+k kampų. Kiek pardavėjui, tiek pirkėjui.
                                  Nu aišku, kokia gi ten miestų prasmė. Juk galima pasistatyti priemiestyje kažkur vidury lauko namą, dirbti per internetą, užsisakinėti maistą iš barboros, o kitas prekes iš amazonės. Ko ne gyvenimas Kai norėsis kokios iškilmingesnės vakarienės, koks nors vergas už centus atveš į plastikinius indelius supiltą sriubą ir nuo žvyrkelio duobių susikalatojusias salotas

                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                  Ne žudo, o kaip tik pagyvina. Pvz. vietoje beprasmio vežimėlio stumdymo Barbora atveža maistą tiesiai į namus, o tą sutaupytą laiką gali skirti pvz. nuėjimui į teatrą ar restoraną.
                                  Abejoju. Sakykim knygynams elektroninė prekyba kenkia, nes į knygyną užsuks mažiau žmonių ir kažkuris filialas užsidarys. O tai jau tam tikras praradimas tai miesto daliai.

                                  Taip pat smulkūs verslai irgi kenčia. Vakaruose tai gal aktualiau, kur yra šeimos verslai, skaičiuojantys dešimtmečius ir kartais šimtmečius: kepyklėlės, mėsinės, knygynai, kavinės, restoranai, užeigos.

                                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                  Arba tiesiog vykdom normalią urbanizaciją be suburbijos nuodų?


                                  o eletroninėje parduotvėje galiu grėblius ar drabužius pirkti kad it 01:30. Ir dar pasiimti galėsiu kada man patogu. Jeigu jums ėjimas į prekybcentrius yra "miesto gyvenimas" tai ačiū nereikia tokio gyvenimo.
                                  Gaila, kad jums miesto gyvenimas asocijuojasi vien su ėjimu į prekybcentrius. Matyt toks vyraujantis vilniečių suvokimas.
                                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                  Comment


                                    Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                    Abejoju. Sakykim knygynams elektroninė prekyba kenkia, nes į knygyną užsuks mažiau žmonių ir kažkuris filialas užsidarys. O tai jau tam tikras praradimas tai miesto daliai.

                                    Gaila, kad jums miesto gyvenimas asocijuojasi vien su ėjimu į prekybcentrius. Matyt toks vyraujantis vilniečių suvokimas.
                                    Tai čia būtent jums ir asocijuojasi, nes jūs teigiate kad be prekybcentrių nebus miesto gyvenimo. Cituoju:
                                    El. prekyba ir maisto kurjeriai nieko gero, nes žudo miesto gyvybingumą.
                                    Kažkaip po elektroninės prekybos papilitimo knygynai kaip tik džiaugiasi kad žmonės daugiau skaito (vadinasi daugiau parduoda).


                                    Comment


                                      Parašė taccido Rodyti pranešimą

                                      Nu aišku, kokia gi ten miestų prasmė. Juk galima pasistatyti priemiestyje kažkur vidury lauko namą, dirbti per internetą, užsisakinėti maistą iš barboros, o kitas prekes iš amazonės. Ko ne gyvenimas Kai norėsis kokios iškilmingesnės vakarienės, koks nors vergas už centus atveš į plastikinius indelius supiltą sriubą ir nuo žvyrkelio duobių susikalatojusias salotas
                                      Man atrodo šioje diskusijoje reikėtų išsigryninti definicijas, pvz. kas tai yra priemiestis. Vilniaus atveju tai būtų Grigiškės, Lentvaris, o ne "namas vidury laukų".
                                      If a lion could speak, we could not understand him.

                                      Comment


                                        Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                                        Man atrodo šioje diskusijoje reikėtų išsigryninti definicijas, pvz. kas tai yra priemiestis. Vilniaus atveju tai būtų Grigiškės, Lentvaris, o ne "namas vidury laukų".
                                        Nu kad ne, namas vidurį laukų dabar labai populiarus priemiestis, tokių "kotedžų" kvartalai tik dygsta.

                                        Comment


                                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                          Nu aišku, kokia gi ten miestų prasmė. Juk galima pasistatyti priemiestyje kažkur vidury lauko namą, dirbti per internetą, užsisakinėti maistą iš barboros, o kitas prekes iš amazonės. Ko ne gyvenimas Kai norėsis kokios iškilmingesnės vakarienės, koks nors vergas už centus atveš į plastikinius indelius supiltą sriubą ir nuo žvyrkelio duobių susikalatojusias salotas
                                          Na tai kokia prasmė pagal tamstą? Apsipirkinėt trinantis po gatves? Kol ieškosi kokioj mažoj parduotuvėlėj turi ko nori, nebeliks ir laiko į restoraną...

                                          Beje, nuo pandemijos laikų pagrinde aplankau visokius įdomius restoranėlius užmiesčiuose ar provincijoj. Įdomu pažiūrėt naujas vietas. Bet matyt taip irgi griaunu miesto gyvenimą nebešerdamas abejotinos kokybės ėdyklų su kostminėm kainom. O eiti į kelias geras vėl ir vėl kažkaip atsibosta.

                                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                          Abejoju. Sakykim knygynams elektroninė prekyba kenkia, nes į knygyną užsuks mažiau žmonių ir kažkuris filialas užsidarys. O tai jau tam tikras praradimas tai miesto daliai.
                                          Labiausiai knygynus žudo mada atiduoti pusę ploto kavinei. Lieka daug mažesnis asortimentas ir... tenka užsisakinėti internetu.

                                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                          Taip pat smulkūs verslai irgi kenčia. Vakaruose tai gal aktualiau, kur yra šeimos verslai, skaičiuojantys dešimtmečius ir kartais šimtmečius: kepyklėlės, mėsinės, knygynai, kavinės, restoranai, užeigos.
                                          Smulkūs verslai internetuose labai sėkmingai kovoja su amazonais ir t.t. Mėsinės ar kepyklėlės internetai nenukonkuruos. Asmeniškai kartais užsisakau barborą su atsiėmimu (nes vaikščiot po maximą tikrai ne miesto gyvenimas) ir kol surenka aplankau mėgstamas mažas parduotuvėles.

                                          Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                          Gaila, kad jums miesto gyvenimas asocijuojasi vien su ėjimu į prekybcentrius. Matyt toks vyraujantis vilniečių suvokimas.
                                          Papasakokit savo supratimą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X