Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nauja Panevėžio autobusų stotis

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Manau toks pastatas sugeneruos jiems tuos 700 tūkst. atgal gana greit.
    Padarys dar stovėjimą mokėjimą ir bus "išspręsta" stovėjimo problema.
    Attached Files

    Comment


      Nepaisant to, kas autobusų sumažėję kaip minimum 2 kartus lyginant su tarybiniais, laikais, Panevėžio stotyje gan ankšta autobusams. O vizualizacijoje iš viso dar mažiau vietos stoties aikštei. Tas parkelis dabartinės stoties aišktėje gali būti ir mažesnis trečdaliu.
      Paskutinis taisė Al1; 2017.04.14, 12:35.

      Comment


        Pažiūrėjau į maps.lt ir į vizualizaciją, tai išvykimo vietų skaičius panašus.
        Dabartiniu metu didelė dalis aikštelės yra skirta autobusams stovėti: poilsio-pasiruošimo zona prieš kelionę.
        Turbūt ta zona po pertvarkos būtų minimali.

        Comment


          Tai kur autobusai stovėtų? Gatvėse? Ar turėtų važinėti į autobusų parką? Žodžiu, gautųsi kaip Kaune. Tik dar blogiau, nes aplinkinėse gatvėse vietos autobusams tikrai nėra. Nebent keletui autobusų kažkaip būtų numatytos vietos parkinge.

          Comment


            Projektuoja stotį kokiai 50-iai metų, žiūri į perspektyvą.
            O perspektyva tokia, kad kasmet -2 tūkst. gyventojų. Kam tų hektarų priasfaltuoti?

            Comment


              Savivaldybė nagrinėja verslo siūlymą investuoti į naują autobusų stotį
              PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ
              Komunikacijos skyrius
              2017.04.28


              Paskelbusi viešą investuotojo atrankos konkursą ir gavusi investicijų projekto pasiūlymą, Panevėžio miesto savivaldybė jau dabar gali konkrečiai įvertinti naujos autobusų stoties su visa reikiama infrastruktūra perspektyvas. Savivaldybė džiaugiasi, kad galimų investuotojų siekis atnaujinti centrą, jį padaryti patogesnį gyventojams, iš esmės pakeisti autobusų stotį su jos nugyventa aplinka paremtas realizuojamais sprendimais ir priemonėmis.

              Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko studijos parengta naujos autobusų stoties ir jos prieigų sutvarkymo vizija sulaukė labai didelio miestiečių, verslo palaikymo, teigiamai įvertinta Lietuvos architektų sąjungos Panevėžio skyriaus architektų urbanistų ekspertų tarybos.

              Šiuo metu svarstomi galimo investuotojo pateikti dokumentai. Sukaupta patirtis ir siūloma plėtra rodo, kad tai kompetentingas ir stiprus įvairių projektų vystytojas. Pasiūlymas patrauklus, išsamus, labai reikalingas miestui, patogus miestiečiams, atveria naujas smulkiojo verslo perspektyvas. Šiandien dar turime darbų, kuriuos tikimės užbaigti iki derybų pabaigos“, – teigia Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėja Daiva Gasiūnienė.

              Investicijos naujai autobusų stočiai projektuoti bei statyti taptų svariu indėliu gerinant miesto centro viešąją infrastruktūrą, kompleksiškai sietųsi su Savivaldybės suplanuotais dabartinės autobusų stoties pastato bei prieigų atnaujinimo projektais.

              ...............Galutinis sprendimas dėl investuotojo pasiūlymo turėtų būti priimtas vasarą.

              „Tikimės, kad urbanistiniai architektūriniai sprendimai padidins miesto centrinės dalies patrauklumą, suteiks miestiečiams, svečiams malonumą pasivaikščioti centrinėje miesto dalyje, o verslui – didesnes galimybes lengviau pasiekti savo klientus“, – teigiamai projektą vertina Miesto plėtros skyriaus vedėjas Jokūbas Leipus.

              Comment


                Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą
                Projektuoja stotį kokiai 50-iai metų, žiūri į perspektyvą.
                O perspektyva tokia, kad kasmet -2 tūkst. gyventojų. Kam tų hektarų priasfaltuoti?
                Tai tada iš viso nereikia jokios naujos stoties. Kosmetiškai paremontuoti esamą ir gerai. O dar po 20 metų pakaks ir lauko tualeto, konteinerio su kasa-dispečerine ir poros miesto tipo paviljonų perone.

                Comment


                  Pagal esamą situaciją ir perspektyvą, tai tikrai užtenka esamos.
                  Jos užteko ir mieste gyvenant 1,5 kart daugiau žmonių.
                  Nebuvo nei protestų nei dar kažko. Visos valdžios sėkmingai marinavo tą stoties projektą, reklamavosi, kad tuoj tuoj čia bus kažkas tokio. Važiuos visas pasaulis žiūrėti kaip padarėm.
                  Šypseną jau sukelią tie kiekvienos valdžios norai paversti tą stotį kažkuo tokių, bet....keičiasi valdžios ir nieko. Gal dabartinė su architektu-meru priešaky bei su ES parama ką nors ir pajudins.
                  Suremontuotų esamą pastatą, nacionalizuotų greta stoties esanti seną pastatą vaiduoklį, įsileistų kokį maisto operatorių, išasfaltuotų aikštelę ir per akis.

                  Atvažiuoja keli autobusai per valandą ir išvažiuoja...Miega vairuotojai toje aikštelėje laukdami kelionės ir tiek. Pasiplanuos laiką ir atvažiuos tiesiai iš autobuso parko, dvi minutės kelio.

                  Privatus investuotojas trina rankom ir tikisi, kad už 700 tūkst. išeis nusipirkti sklypą centre, sukalti ten kažin ar tinkantį kelių aukštų monstrą-aikštelę, apačioje įkurs PC ir tiek žinių.

                  Comment


                    Aš kažkaip už visos teritorijos perstatymą, labai puiki ir šiuolaikiška idėja, bet svarbu priderint aikštelės išorės spalvą.

                    Comment


                      Parašė Panevezietis Rodyti pranešimą
                      Pagal esamą situaciją ir perspektyvą, tai tikrai užtenka esamos.
                      Jos užteko ir mieste gyvenant 1,5 kart daugiau žmonių.
                      Nebuvo nei protestų nei dar kažko. Visos valdžios sėkmingai marinavo tą stoties projektą, reklamavosi, kad tuoj tuoj čia bus kažkas tokio. Važiuos visas pasaulis žiūrėti kaip padarėm.
                      Šypseną jau sukelią tie kiekvienos valdžios norai paversti tą stotį kažkuo tokių, bet....keičiasi valdžios ir nieko. Gal dabartinė su architektu-meru priešaky bei su ES parama ką nors ir pajudins.
                      Suremontuotų esamą pastatą, nacionalizuotų greta stoties esanti seną pastatą vaiduoklį, įsileistų kokį maisto operatorių, išasfaltuotų aikštelę ir per akis.

                      Atvažiuoja keli autobusai per valandą ir išvažiuoja...Miega vairuotojai toje aikštelėje laukdami kelionės ir tiek. Pasiplanuos laiką ir atvažiuos tiesiai iš autobuso parko, dvi minutės kelio.

                      Privatus investuotojas trina rankom ir tikisi, kad už 700 tūkst. išeis nusipirkti sklypą centre, sukalti ten kažin ar tinkantį kelių aukštų monstrą-aikštelę, apačioje įkurs PC ir tiek žinių.
                      Man visada buvo keista kaip toks miestas gyvendavo su tokia maža stotim.

                      Comment


                        Naujoji autobusų stotis. Ar ir šį kartą velnias pasislėpė detalėse ?

                        Ne vieną skandalą sukėlusi Panevėžio autobusų stoties pertvarkymo epopėja, panašu, juda į priekį. Jau greitai miesto Taryba turės tvirtinti susitarimą su vienintele investuotoja, patalpas prekybos tinklui „Iki“ nuomojančia bei kitus NT ir ne tik projektus plėtojančia bendrove UAB „Baltisches Haus“.

                        Būtent ši bendrovė 2016-ųjų rudenį pati pasamdė Nacionalinės premijos laureatą architektą Rolandą Paleką ir pasiūlė savivaldybei naują autobusų stoties pastato ir aplinkos sutvarkymo miesto centre viziją. Beje, pačio prof. Rolando Paleko pavardė panevėžiečiams jau pažįstama. Būtent jam dalyvaujant Senvagės sutvarkymo projektų konkursą skandalingai laimėjo su mero sūnumi siejama MB „Pupa – strateginė urbanistika“.
                        Pagal ją siūloma esamą autobusų stotį sukeisti vietomis su vadinamuoju „alyvų“ arba dar kitaip „čigonų“ parkeliu, o dabartinę asfalto aikštę paversti parku. Tokiu atveju žalioji zona persikeltų į teritorijos vidų, arčiau stoties pastato. Stoties peronas taptų skvero tęsiniu. Pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau J. Basanavičiaus g. ir Savanorių a. pietinės dalies.



                        Vietoje automobilių aikštelės šalia esantį prekybos centrą valdanti UAB „Baltisches Haus“ pasistatytų kelių aukštų ažūrinį multifunkcinį pastatą, kurio pirmame aukšte būtų paslaugų ir komercinės patalpos, o kituose aukštuose – apie 450 automobilių stovėjimo vietų aikštelė. Dabartinį stoties pastatą siūloma ne griauti, o rekonstruoti, daug dėmesio skirti pėsčiųjų ir dviračių zonoms.
                        Bandydami suprasti, kodėl garsi bendrovė atsigrežė į Panevėžį ir pateikė TOKIĄ dovaną sugrįžkime į ne tokią jau tolimą praeitį. Jau po visų skandalų su PST ir BIG konsorciumu 2015 m. vasario 23 d. miesto Taryba pritarė sprendimui „Dėl pritarimo Panevėžio miesto integruotos teritorijos vystymo 2014-2020 m. programai“, kurią po metų patvirtino ir Vidaus reikalų ministras. Šioje programoje pateiktas 2015 m. Savivaldybės užsakymu, konkursą laimėjusios UAB „Geotaškas“ parengtas preliminarus investicinis projektas „Autobusų stoties teritorijos konversija, pritaikant komercinei ir bendruojmenių veiklai“. Investicijų projekto parengimo kaina – 7800 eurų. Už projektą sumokėta biudžeto lėšomis. Centrinei projektų valdymo agentūrai projekto paraška turėjo būti pateikta 2016 m.

                        Pagal UAB „Geotaškas“ parengtą projektą turėjo būti visiškai renovuotas esamas stoties pastatas, antrame aukšte įkuriant administracines patalpas o pirmąjį atiduodant komercijai ir bendruomenės reikmėms. Tai pat būtų sutvarkoma stoties aikštė, paliktos keleivių įlaipinimo/išlaipinimo aikštelės o „alyvų“ skverelis išliktų ir net būtų padidintas trikampio tarp įvažiavimo į stotį bei išvažiavimo iš prekybos centro „IKI“ sąskaita. Numatyta darbų pabaiga 2016 m. galas. Štai čia sustokime ir prisiminkime kas gi valdo šalia autobusų stoties esantį prekybos centrą. Tikriausia niekaip neatspėsite, kad tai ta pati, geraširdiškai net Nacionalinės premijos laureato projektą savivaldybei pasiūliusi UAB „Baltisches Haus“.

                        Ko ne ko bet su teritorijos , t. y. automobilių stovėjimo aikštelės dalies praradimu verslininkai susitaikyti, matyt, negalėjo. Net ir nebūnant komercijos specialistu aišku, kad centre esančiam ir nuomotojų gausa nepasižyminčiam prekybos centrui ir taip tuštėjančiame mieste prarasti stovėjimo aikštelės dalį reikštų mirtį. Užtenka apsidairyti po apmokėjimo už transporto parkavimą įvedimo ištuštėjusias Panevėžio centro parduotuves. Štai tada, matyt ir buvo rasti keliai į architektų, valdančių Panevėžį širdis, o gal ir dar kur nors… Pasitelkus laureato pavardę, ar radus kitus argumentus, te aiškinasi tie, kam tai priklauso.

                        Panašu, kad tie argumentai įtikino, nes netrukus miesto Taryba pritaria viešosios partnerystės projektui, paskelbus konkursą pradėta ieškoti privataus investuotojo ir o, stebukle, nežiūrint įvairiausių reikalavimų gausos ( techninės ir architektūrinės aplinkos įvertinimo išsamumas, techninių-architektūrinių sprendimų detalumas ir išbaigtumas; architektūrinė raiška bei estetika; inovatyvumas; integralumas ir funkciniai ryšiai su miesto centru; investicijų projektui įgyvendinti siūlomo organizacinio modelio, su teisine aplinka susijusių pasiūlymų išsamumas, detalumas ir įgyvendinimas ir t.t.) atrankoje dalyvauja vienintelis pretendentas ir investuotojo konkursą laimi būtent aukščiau aprašytą projektą pasiūliusi UAB „Baltisches haus“.

                        Suma, kurią privatus investuotojas siūlosi investuoti į naujos autobusų stoties statybas – 700 000 Eur. Už šiuos pinigus turėtų būti pastatytas naujas iki 600 kvadratinių metrų ( projekte nurodomas 475 kv.m. plotas ) vieno aukšto autobusų stoties pastatas bei peronas su atvykimo ir išvykimo aikštelėmis Savanorių a. vietoj esamo vadinamojo „alyvų“ parkelio.

                        Tuo tarpu pati Savivaldybė aujos autobusų stoties teritorijos sutvarkymui iš ES planuojama gauti 2,8 mln. Eur paramos o pats miestas ketina prisidėti dar 0,5 mln. Eur. Galutinė projekto vertė, bent jau mums, kol kas nežinoma.

                        Po keletos mėnesių derybų parengtas ir suderintas gudriai suręstas Investicijų sutarties projektas jau svarstomas miesto Tarybos komitetuose ir artimiausiu metu bus teikiamas miesto Tarybai. Panagrinėkime ir mes.
                        Pradžioje Savivaldybės turtiniu įnašu (Automobilių stovėjimo aikštelės ir naujosios autobusų stoties sklypais) padidinamas UAB „Autobusų parkas“ įstatinis kapitalas. Iš kart po to naująjai autobusų stočiai statyti miesto savivaldybės valdomas UAB „Panevėžio autobusų parkas“ bei investuotojo konkursą laimėjusi UAB „Baltisches Haus“ įsteigs UAB „X“ (pavadinimas kol kas nežinomas), kurios įstatinis kapitalas viso labo 2500 Eur.
                        Pagal UAB „X“ steigimo sutartį 1275 Eur vertės akcijų ( 51 proc.) įsigys UAB „Baltisches Haus“, o mažesniąją dalį 1225 Eur vertės akcijų (49 proc.) įsigys UAB „Panevėžio autobusų parkas“.

                        Netrukus po įsteigimo naujosios įmonės įstatinis kapitalas bus padidintas turtiniu įnašu- automobilių stovėjimo aikštelės ir naujos autobusų stoties sklypais, kuriuos, sutvarkiusi visus dokumentus ankščiau UAB „Panevėžio autobusų parkas“ perdavė miesto savivaldybė ir piniginiu investuotojo įnašu. Ir koks gi tas įnašas?

                        Štai čia ir prasideda mįslės. Sutartyje rašoma – “Investuotojas, neviršijant Maksimalios investicijų sumos (700 000 Eur.- tiek konkurse pasiūlė investuotojas), į UAB „X“ įstatinį kapitalą įneš piniginį įnašą, kurio dydis bus toks, kad, atsižvelgiant į nustatytą Panevėžio autobusų parko turtinio įnašo vertę, po UAB „X“ įmonės įstatinio kapitalo padidinimo būtų išlaikyta proporcija, jog UAB „X“ 49 proc. akcijų priklausytų UAB „Panevėžio autobusų parkas“, o 51 proc. akcijų priklausytų Investuotojui“.

                        Toliau dar gražiau- siekiant užtikrinti sutarties sąlygų tinkamą įvykdymą numatyta, kad UAB “Panevėžio autobusų parkas“ įkeis Investuotojo naudai Panevėžio autobusų parko turimus 49 proc. UAB „X“ akcijų.

                        Ir kokie gi tie įsipareigojimai, kurių užtikrinimui reikia net akcijas užstatyti? Bandydami ieškoti atsakymų randame labai jau įdomių teiginių. Pasirodo, Investuotojui dėl Savivaldybės ar UAB „Panevėžio autobusų parkas“ kaltės nutraukus investicijų sutartį Savivaldybė ar UAB „Autobusų parkas“ įsipareigoja stoties išpirkti statybai įsteigtos UAB „X“ akcijas pagal sutartyje pateiktą formulę bei per 3 mėnesius suteikti finansavimą UAB „X“ iš kurio pastaroji grąžina Investuotojo paskolintą sumą su susikaupusiomis palūkanomis. Savivaldybė ir UAB „Autrobusų parkas“ veikdami kaip solidarūs skolininkai sumoka 20 proc. baudą skačiuojant ne nuo investuotos o jau nuo Maksimalios investicijų sumos ( t. y. 700 000 Eur.). t.y 140 000 Eur. Voilà !
                        Na, o ką įsipareigoja Investuotojas ? Investuotojas, pagal sutartį, neviršijant maksimalios 700 000 Eur sumos, suteikia finansavimą Investicijų projekto įgyvendinimui investuojant į UAB „X“ įstatinį kapitalą, bei suteikiant paskolą steigiamai UAB „X“. Paskola suteikiama 2 metų laikotarpiui ir mokama dalimis pagal projekto įgyvendinimo faktinį poreikį. Taip pat numatomos ir palūkanos. Pabaigus statybos darbus, t. y. gavus statybos pabaigos aktą, UAB „X“ būtų nedelsiant padalinta į dvi bendroves. Viena priklausytų UAB „Panevėžio autobusų parkui“, kita UAB „Baltisches Haus“. Kas atsitiks jei numatyta suma nebus skirta, arba įkasus kapsulę paaiškės, kad jos vertė 700 000 Eur. ir pinigų reikia daugiau? O gi nieko. Ieškokit pinigų patys-Jūsų problema.

                        UAB „Panevėžio autobusų parkas“ įmonei nuosavybės teise atitektų: naują autobusų stotis (visi ją sudarantys statiniai, jei jų būtų keli) bei naujos autobusų stoties sklypas, o Investuotojo įmonei nuosavybės teise atiteks Automobilių stovėjimo aikštelė be jokių papildomų apribojimų. Taip pat sutariama, kad pasibaigus projektui ir padalinus UAB „X“ į dvi bendroves visas įsipareigojimas dėl paskolos su susikaupusiomis palūkanomis grąžinimo tenka Investuotojo įmonei.

                        O kaip gi Nacionalinės premijos laureato projektas, kurį kilniaširdiškai Savivaldybei įpiršo bendrovė ? Gal tai dovana miestui ? Baikit, nemanau. Investicijų sutartyje numatyta, kad iki investicijų sutarties pasirašymo į naujos Panevėžio miesto autobusų stoties projektinių pasiūlymų parengimą faktiškai investuota, dokumentais pagrįsta suma yra įskaitoma į Investuotojo pagal sutartį atliktą investicijų sumą ir Projekto įmonė (UAB „X“) iš Investuotojo suteiktos paskolos nedelsiant nuperka iš Investuotojo atitinkamą rezultatą – projektinius pasiūlymus. Uždirbo Nacionalinė vertybė savo sidabrinius, atgaus juos ir Investuotojas. Už dyką pietų nebūna, tiesa?

                        Kita vertus, perskaičius parengtas sutartis, niekaip neapleidžia klausimas – kam iš vis reikalingas toks investuotojas ir tokios gudrios schemos ? Juk pinigai išrasti jau labai seniai. Ar negalima buvo aikštelės sklypą parduoti aukcione ir už gautus pinigus pastatyti naują autobusų stotį ? Specialistų vertinimu tik vieno, aikštelės, 39,71 a. sklypo komercinė kaina būtų nuo 450 000 Eur. iki 496 000 Eur. O kur dar dabartinės autobusų stoties 44,99 a. sklypas, kurio apytikslė kaina būtų net 517 000 Eur. ? Ar neužtektų šių pinigų naujai, moderniai, stočiai? Galų gale, ar tokie jau dideli tie pinigai net 3,3 mln. į teritorijos sutvarkymą ketinančiai investuoti Savivaldybei? Juolab, kad kalba eina tik apie 475 kv.m. pastatą ir lengvų konstrukcijų peroną. Neseniai duris atvėrusi panašaus dydžio (420 kv.m.) tačiau 2 aukštų naujoji Ukmergės autobusų stotis atsėjo apie 800 tūkst. Eur. Aišku, dar prireikė pinigų asfaltavimui ir kitiems, nenumatytiems darbams, tad mūsų skaičiavimu, ukmergiškiai naujos stoties statybai išleido netoli 1 mln. Eur. Dabar, kaip jau tapo įprasta, vėl viskas suvelta. Gal ne veltui sakoma, velnias slypi detalėse…

                        Beje, o koks miesto Tarybos priimto sprendimo draudžiančio daugiau nei 1000 kv. m. komercinių patalpų statybą likimas? Žiūrint į pateiktą planą, panašu, kad vien tik planuojamas esamos aikštelės prie buvusio SEB banko užstatymas leis 860 kv.m. pasididinti prekybos plotą, o kur dar pirmo aukšto patalpos po visa stovėjimo aikštele ar prisijungtas šalia esantis buvusio SEB banko pastatas, kartu galimai suformuojantis vieną didelį prekybos centrą ? Ar pateisinamas toks prekybos monstro atsiradimas miesto centre ? Kaip bus valdomi transporto srautai, tarša ir taip vienoje iš judriausių miesto gatvių ? Galų gale, kodėl tokios sąlygos suteikiamos vienai įmonei? Kuo blogesnė pvz „Lidl“, kuriai remiantis tuo pačiu Tarybos nutarimu prieš keletą metų buvo uždrausta statyti parduotuvę Smėlynės gatvėje netoli buvusio „Mėsos“ kombinato ? Tikimės, kad atsakymų sulauks ne tik Tarybos nariai, bet ir miesto bendruomenė.

                        http://www.paninfo.lt/ar-ir-si-karta...lypi-detalese/

                        Comment


                          Šiaip aš esu visiškai prieš tokį nevykusį projektą.........vienintelis kuris man patinka tai nebent bokštas su dideliu laikrodžiu, na daugiaaukštė aikštelė butų neblogai, tik nepatinka išvažiavimas iš jos prie pat sankryžos, kur turėtu kelti didelius nepatogumus eismui. Ir to modernumo aš nematau.....

                          Pagaliau: Panevėžys turės modernią autobusų stotį

                          Panevėžio miesto savivaldybė, autobusų parkas ir UAB „Baltisches haus“ pasirašys investicijų sutartį dėl naujos autobusų stoties statybų. Tam šiandien pritarė Savivaldybės taryba.

                          UAB „Baltisches haus“ skirs iki 700 tūkst. Eur (be PVM) naujai autobusų stočiai (dabartinės vietoje, Savanorių a. 5) su peronu projektuoti, statyti, aplinkai sutvarkyti – numatoma, kad tiek ir užteks šiems darbams atlikti. Už projektavimą ir statybas bus atsakinga bendrovė. Investuotojui naudoti bus perduota šalia „Iki“ prekybos centro esanti 0,4 ha automobilių stovėjimo aikštelė.
                          Su naujos autobusų stoties projektu bus siekiama rengti vietoj dabartinio perono (kiemo aikštelė) planuojamo įrengti naujo skvero projektas. Pastarojo įgyvendinimu rūpinsis Savivaldybė su autobusų parku.

                          Naujos autobusų stoties statybų pradžia – 2019 m. ruduo, naudojimo – 2020 m. pavasaris.

                          Autobusų stoties investuotojo konkursas vyko 2017 m. vasario-kovo mėnesiais.

                          Investuotojas atrinktas pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus.
                          Naujienų portalas JP savo skaitytojams pateikia ir šiandien Tarybos posėdyje vykusio balsavimo dėl naujos autobusų stoties rezultatus.

                          Už tai, kad Panevėžyje atsirastų nauja autobusų stotis balsavo 22 Tarybos nariai, 6 – susilaikė.


                          Panevėžio miesto tarybos balsavimo rezultatai

                          Dėl investicijų sutarties dėl Panevėžio miesto autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos ir naujos Panevėžio miesto autobusų stoties statybos investicijų projekto tarp Savivaldybės, UAB „Baltisches haus“ ir UAB „Panevėžio autobusų parkas“ projekto patvirtinimo

                          UŽ: Sankauskas Rimantas, Vadopolas Povilas, Kukuraitienė Zita, Josas Tomas, Sėdžius Laimutis, Čeponis Algis, Lukoševičius Kęstutis, Bečelis Juozas, Petrauskas Alfonsas, Kuzmienė Galina, Viržintas Virginijus, Balčiūnas Arūnas, Luomanas Petras, Masiliūnienė Loreta, Račkauskas Rytis Mykolas, Ridikas Rimantas, Simėnas Daumantas, Staugaitis Valdas, Valkiūnienė Birutė, Varna Aleksas, Vasiliauskaitė Vitalija, Viržonis Darius,

                          SUSILAIKĖ: Satkevičius Vitalijus, Umbrasienė Gema, Grėbliūnas Maurikijus, Šileikis Gintaras, Leliukas Mantas, Ivonaitis Albinas.

                          https://jp.lt/pagaliau-panevezys-tur...utobusu-stoti/

                          Comment


                            Kol kas parodytas tik eskizas-priešprojektinis pasiūlymas (spaudoje). Architektas "užmetė kontūrus".

                            Bus ruošiamas techninis darbo projektas. Derins su visuomene, institucijomis.

                            Nemanau, kad bus suderinti blogi įvažiavimai.

                            Manau, tas projektas bus atidžiai patikrintas.

                            Comment


                              Tarybos daugumos pareiškimas dėl bandymo stabdyti autobusų stoties modernizavimo procesus

                              Panevėžio miesto savivaldybės tarybos daugumos pareiškimas dėl bandymo stabdyti autobusų stoties modernizavimo procesus.

                              Panevėžyje šiais metais bus pradėti vykdyti didieji infrastruktūros projektai. Akivaizdu, kad to gyvybiškai reikia daugelį metų konservatorių valdymą, bet ne šeimininko ranką mačiusiam miestui. Tai svarbu kiekvieno panevėžiečio gyvenimo kokybei užtikrinti.

                              Deja, bet dar akivaizdžiau, kad Panevėžyje susiklosčiusi labai keista tradicija. Politiniai oponentai bet kokį miesto laimėjimą vertina kaip savo pralaimėjimą, todėl panašu, kad jaučia pareigą sau ir savo partijoms stabdyti miesto atnaujinimo procesus. Klausimas tik, kodėl primityvus siaurų partinių interesų ir ambicijų iškėlimas virš miesto gyventojų poreikių jiems atrodo adekvatus.
                              Miesto vizitinė kortelė – autobusų stotis – jau daugelį metų yra tapusi apleisto miesto simboliu. Jos modernizavimas taps viso miesto atsinaujinimo simboliu. Tai, jų supratimu, blogiausias įmanomas scenarijus. Reikia stabdyti. Reikia pasitelkti partines struktūras mieste ir sostinėje.

                              Šiandien svarstysime projektą, kuris ne tik leis pastatyti naują autobusų stotį su jai reikalinga infrastruktūra, tačiau ir modernizuoti aplinkines viešąsias erdves.

                              TAIP PAT SKAITYKITE: Pagaliau: Panevėžys turės modernią autobusų stotį

                              Antikorupcinis vertinimas atliktas ir konstatuota, kad antikorupciniu požiūriu rizikingų teisės akto projekto nuostatų nėra.

                              Bet visa tai nesvarbu. Svarbu, kad miestas neatsinaujintų. Svarbu stabdyti viską. Nesugebėjus padaryti patiems, negalima leisti kitiems.

                              Partija, šitiek metų stekenusi miestą, panašu, lengvai ir greitai sustoti neketina. Daugybę metų vairavę miestą į griovį, niekam neleis iš to griovio išsiropšti. Gyventojų interesai? Miesto gerovė? Nesuprantamos sąvokos tiems, kuriems asmeninės ir partinės pergalės yra svarbesnės.

                              https://jp.lt/tarybos-daugumos-parei...vimo-procesus/

                              Comment


                                Panevėžio meras tiki, jog naujos autobusų stoties statybos prasidės dar šiais metais

                                Praėjusią savaitę Panevėžio miesto taryba priėmė sprendimą dėl naujosios autobusų stoties. Apie tai – pokalbis su Panevėžio miesto meru Ryčiu Račkausku.

                                – Kodėl tiek metų Panevėžyje nebuvo atnaujinama autobusų stotis?
                                – Jau ir sunku suskaičiuoti, kiek įvairiausių pasiūlymų ir planų šia tema yra girdėję panevėžiečiai. Kažkada ją norėta kelti į Kniaudiškių kvartalą, geležinkelio stoties rajoną, autobusų parko teritoriją Beržų gatvėje. Tačiau visa tai ir liko kalbomis, kurios suaktyvėdavo kaskart artėjant rinkimams.

                                Svarstymai iškelti stotį iš centro buvo, ko gero, patys keisčiausi. Visais laikais autobusų stotys buvo integruotos į miesto centrą ir jų iškėlimas į pakraščius nepasiteisino. Sumanymas stotį iškelti į autobusų parko teritoriją iš principo atrodė „neskaniai“, nes būtų padidinęs finansinę naštą Savivaldybei. 2015 m., kol nebuvome gavę investuotojo pasiūlymo, galimybės leido modeliuoti tik ribotą dabartinio stoties pastato atnaujinimą, o keleivių atvykimo ir išvykimo aikšteles uždengti stogine.

                                Buvo rengiamas investicinis projektas, tačiau akivaizdu, kad jį įgyvendinę nebūtume nei atgaivinę stoties prieigų, nei turėję šiuolaikišką stotį, kokią galime turėti dabar.
                                – Kuo šis projektas patrauklesnis už anksčiau svarstytas alternatyvas?

                                – Šis projektas išskirtinis keliais aspektais. Pirmiausia jis įdomus, modernus ir labai apgalvotas. Ši miesto vieta pasikeis iš esmės. Dabartinis stoties pastatas bus atnaujinamas ir įgis kitą paskirtį. Jame įsikurs turizmo, verslo informacijos centrai ir kt. Dabartinio didžiulio asfaltuoto ploto vietoje bus įrengtas skveras, taigi turėsime dar vieną patrauklią vietą panevėžiečiams ir miesto svečiams.

                                TAIP PAT SKAITYKITE: Pagaliau: Panevėžys turės modernią autobusų stotį

                                Naujosios stoties pastatas bus statomas dabar neužstatytame trikampyje, skiriančiame įvažą į stotį ir išvažiavimą. Peronas su atvykimo ir išvykimo aikštelėmis bus įkurtas vietoje dabartinės žaliosios zonos. Šie darbai bus atliekami už investuotojo lėšas. Investuotojas taip pat planuoja dabartinės stovėjimo aikštelės šalia prekybos centro vietoje įrengti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, kurios taip reikia miesto gyventojams.

                                Toks autobusų stoties ir prieigų išdėstymas daug racionalesnis urbanistiniu požiūriu, leis daug efektyviau organizuoti eismą.


                                Ne mažiau svarbi ir finansinė nauda miestui. Pagal praėjusią savaitę Tarybos priimtu sprendimu patvirtintą sutartį su investuotoju, pastarasis įsipareigoja užtikrinti finansavimą naujosios stoties statybai. Taigi mes ne tik pritraukiame investicijų į miestą, bet kartu sutaupome lėšų, kurias galime skirti kitoms miesto viešosioms erdvėms.

                                – Kaip vertinate viešojoje erdvėje pasirodžiusias dvejones dėl sutarties skaidrumo?

                                – Galiu pasakyti trumpai: dezinformacija ir bandymas trukdyti miestui atsinaujinti. Sutartis su investuotoju buvo rengiama kone metus, dirbo kvalifikuoti teisininkai, todėl ji paruošta tikrai profesionaliai.


                                Oponentai bando klaidinti visuomenę, neva šia sutartimi siekiama užvaldyti žemę, ant kurios dabar įrengta automobilių stovėjimo aikštelė prie prekybos centro. Tačiau sutartyje nieko tokio nėra – žemė kaip yra, taip ir lieka valstybinė, tiesiog sudaromos sąlygos vietoj dabar esančios parkavimo aikštelės įrengti daugiaaukštę.

                                TAIP PAT SKAITYKITE: Tarybos daugumos pareiškimas dėl bandymo stabdyti autobusų stoties modernizavimo procesus

                                Miesto centrinėje dalyje trūksta parkavimo vietų, modernios stoties ir patrauklių jos prieigų. Visa tai galime turėti, įgyvendinę šį projektą.

                                Norėtųsi tikėti, kad gyvybiški miesto interesai nusvers norą savanaudiškai politikuoti ir jau šių metų pabaigoje tapsime statybos darbų pradžios liudininkais.
                                https://jp.lt/panevezio-meras-tiki-j...-siais-metais/

                                Comment


                                  Autobusu stotis šiandien, jokiu darbu dar nera....







                                  Vienintelis atsinaujinimas tai konteinerinis spaudos kioskelis



                                  Beje man mieliau šitas projektas, nei kuri išrinko...





                                  Comment


                                    Naujos Panevėžio autobusų stoties gali ir nebūti: prokurorai įspėjo savivaldybės vadovą nedaryti teisės pažeidimų

                                    Panevėžio apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokuroras Remigijus Senkus, nagrinėdamas iš Lietuvos Respublikos generalinės prokuratūros persiųstą 2018 m. balandžio 26 d. Lietuvos Respublikos Seimo Audito komiteto pirmininkės prašymą dėl viešojo intereso gynimo bei Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos prašymą dėl galimo viešojo intereso pažeidimo, nusprendė įspėti Panevėžio miesto Savivaldybės administracijos direktorių Rimantą Paužą nedaryti teisės pažeidimų.

                                    Kaip numatyta prokuratūros įstatyme, kad prokurorai, turėdami pagrindą manyti, kad yra pažeisti teisės aktų reikalavimai, gindami viešąjį interesą, turi įgaliojimus nutarimu įspėti valstybės pareigūną, valstybės tarnautoja ar jiems prilyginta asmenį, kad nedarytų teisės pažeidimų.

                                    Nagrinėjamu atveju pažeidimas fiksuotas Skelbime dėl investuotojo atrankos, Atrankos sąlygose ir jų prieduose nenurodant, kad po projekto įmonės tikslų įgyvendinimo (naujos Panevėžio miesto autobusų stoties pastatymo), automobilių stovėjimo aikštelės sklypas ir ant jo stovinti automobilių stovėjimo aikštelė pereis Investuotojo įmonės nuosavybėn, taip pažeidžiant esminių Atrankos sąlygų nenurodymą.

                                    Taip pat pažeidimas fiksuotas Atrankos sąlygų prieduose nurodant automobilių stovėjimo aikštelės sklypą bei Investicijų sutarties projekte nurodant automobilių stovėjimo aikštelės sklypą ir ant jo stovinčią automobilių stovėjimo aikštelę, kaip perteklinį valstybinį įnešamą turtą į projekto įmonę, kuriam Investicijų sutartimi nenumatomas Investuotojo skirtinos investicijos ir kuris visiškai nepadeda užtikrinti numatomų projekto įmonės būsimų tikslų įgyvendinimo, todėl laikytinas pertekliniu ir nereikalingu.

                                    Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius R. Pauža, kaip atsakingas asmuo rengiant ir įgyvendinant šią investiciją, įspėjamas nedaryti teisės pažeidimo yra įpareigojamas pašalinti iš Investicijų sutarties projekto automobilių stovėjimo aikštelės sklypą ir ant jo stovinčią automobilių stovėjimo aikštelę bei teikti Panevėžio miesto savivaldybės tarybai iš naujo tvirtinti Investicijų sutarties projektą be jame esančios automobilių stovėjimo aikštelės sklypo ir ant jo stovinčios automobilių stovėjimo aikštelės.

                                    https://jp.lt/naujos-panevezio-autob...ses-pazeidimu/

                                    Comment


                                      Panevėžio architektai ragina politikus nestabdyti miesto atsinaujinimo

                                      Lietuvos architektų sąjungos Panevėžio skyriaus Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos nariai vėlų trečiadienio vakarą išplatino pareiškimą, skirtą Panevėžio miesto žmonėms bei Panevėžio miesto tarybos nariams.

                                      Jame architektai teigia, jog miesto gyventojai sunerimę stebi vėl iš naujo eskaluojamą visiems panevėžiečiams aktualią ir skaudžią temą – autobusų stoties ir gretimų teritorijų sutvarkymo projektą.

                                      Tiesos neatitinkanti informacija

                                      Kaip rašoma pareiškime, šių metų birželio 26 d. viešojoje erdvėje pasirodė straipsnis „Dėl autobusų stoties prabilo ir architektai“.

                                      „Atsakingai pareiškiame, kad tai tiesos neatitinkanti informacija. Antraštė yra klaidinanti. Straipsnyje išsakytos mintys yra tik vieno architekto. Primename, kad Lietuvos Architektų sąjungos Panevėžio skyriaus Architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje 2016 m. rugsėjo 8 d. buvo svarstyta „Panevėžio autobusų stoties ir gretimų teritorijų sutvarkymo koncepcija“ ir dauguma svarstyme dalyvavusių AUET narių jai pritarė. 2018 m. kovo 20 d. buvo svarstytas „Autobusų stoties teritorijos detalusis planas“. AUE Tarybos nariai pritarė pateiktiems autobusų stoties teritorijos detaliojo plano sprendiniams“, – rašoma architektų išplatintame pareiškime.

                                      Svarbūs miestui sprendimai

                                      Panevėžio architektai teigia, jog tai labai svarbūs miestui sprendimai ir kviečia miesto politikus nestabdyti miesto atsinaujinimo.

                                      Beje, kaip tik šiandien Panevėžio miesto taryboje ir bus svarstomas klausimas Panevėžio miesto autobusų stoties. Jame Tarybos nariai spręs, ar pritarti autobusų stoties atsinaujinimui.

                                      Taryba taip pat ketina priimti sprendimus dėl senojo autobusų stoties pastato pritaikymo komercinei ir bendruomenių veiklai, ketina steigti viešąją įstaigą Panevėžio keleivinis transportas ir taip žengti žingsnį įsileidžiant privačius vežėjus į miesto viešąjį transportą.

                                      Kelia susirūpinimą

                                      Opozicijai susirūpinimą kelia planai atsisakius senosios stoties statyti naują pastatą bei su tuo susiję sprendimai. Šių metų sausį Panevėžio politikai pritarė sutarties su bendrovės „Baltisches haus“ investicijų projektui, pagal jį bendrovė, investavusi iki 700 tūkst. eurų į naujos stoties statybas, įgytų prie stoties esančią automobilių stovėjimo aikštelę, be aukciono valdytų aikštelės sklypą, jai būtų teikiama pirmenybė sklypą įsigyjant.

                                      Statybas ir projektavimą vykdytų bendra „Baltisches haus“ ir „Panevėžio autobusų parko“ įmonė, po statybų stotis ir sklypas liktų savivaldybei, aikštelė ir jos sklypas – investuotojui.

                                      Užkliuvo projektas

                                      Sutarties projektas kliuvo ir Panevėžio apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokurorams. Administracijos direktoriui atsiųstas įspėjimas, kad vykdant investuotojų atranką ir viešai neinformavus, jog jis galės įgyti automobilių stovėjimo aikštelę, pažeisti „konstituciniai sąžiningos konkurencijos imperatyvai“. Įspėjama, kad sutartis, jei ji būtų pasirašyta, pažeistų teisės aktus.

                                      Savo ruožtu vicemeras Aleksas Varna BNS sakė, kad įvertinus įspėjimus, kol kas apsiribojama senosios stoties klausimu, kur verslininkai nedalyvauja. Atnaujinus pastatą, stoties administracija keltųsi į laikinas patalpas.

                                      Steigiama viešoji įstaiga

                                      Tuo metu nauja viešoji įstaiga Panevėžio keleivinis transportas, anot A. Varnos, steigiama siekiant sudaryti galimybę dalyvauti maršrutų konkursuose privatiems vežėjams. Įstaiga rūpintųsi maršrutais, bilietais, infrastruktūra ir kitais klausimais, bet ne pačiu viešuoju transportu.

                                      „Įstaigos veikloje galės dalyvauti visos regiono savivaldybės: Panevėžio miesto ir rajono, Rokiškio, Kupiškio, Pasvalio ir Biržų. Jos galės būti dalininkėmis, mes turėsime organizuoti visą transportą, kad jis būtų patogus žmonėms visame regione“, – tikino vicemeras.

                                      https://jp.lt/panevezio-architektai-...atsinaujinimo/

                                      Comment


                                        Gera žinia panevėžiečiams: politikai pritarė naujos autobusų stoties statybaipapildyta laikinojo mero komentaru

                                        Šiandien Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė, kad ES finansavimui gauti būtų teikiamas autobusų stoties teritorijos konversijos, pritaikant komercinei ir bendruomenių veiklai, projektas.

                                        Numatoma rekonstruoti dabartinį autobusų stoties pastatą (Savanorių a. 5): apšiltinti sienas ir stogą, pakeisti langus, sutvarkyti šildymo, gaisrinę, apsaugos sistemas, inžinerinius tinklus, perplanuoti ir sutvarkyti vidaus patalpas.

                                        Atnaujintame pastate įsikurtų Turizmo informacijos ir Verslo konsultacinis centrai, atsirastų poilsio bei higienos patalpos, multifunkcė erdvė bendruomenės renginiams bei kt.

                                        Preliminari projekto vertė – per 861,2 tūkst. Eur. Iš jų 732 tūkst. Eur – ES lėšos, po 64,6 tūkst. Eur – valstybės ir miesto biudžeto.

                                        Paraiška Centrinei projektų valdymo agentūrai turi būti pateikta iki gruodžio 31 d.
                                        Autobusų stoties konversija būtų finansuojama Didžiųjų miestų kompleksinės plėtros („Urban“) programos lėšomis. Pagal ją Panevėžiui 2014-2020 m. ES investicijų laikotarpiu numatyta beveik 20 mln. Eur, Savivaldybė juos ketina panaudoti 14 projektų.

                                        Panevėžio politikai dar šių metų sausį nutarė, kad stotis turėtų įsikurti naujame pastate. Tuomet svarstyta, kad naują stotį galėtų statyti bendrovė „Baltisches haus“. Pagal svarstytą sutarties projektą bendrovė į naują stotį būtų investavusi iki 700 tūkst. eurų, už tai investuotojui būtų atitekęs šalia esantis sklypas. Tačiau po teisėsaugos pastabų, kad tokia sutartis gali pažeisti sąžiningą konkurenciją, ji liko nepasirašyta.
                                        Laikinasis Panevėžio miesto meras Aleksas Varna BNS sakė, kad dabar svarstoma, jog nauja stotis galėtų būti statoma už ES lėšas.

                                        „861 tūkst. eurų būtų senajai stočiai, naujajai dar neturime projekto, sunku pasakyti, kiek ji kainuotų, bet iš struktūrinių fondų būtų galimybė gauti apie 0,5 mln. eurų“, – teigė A. Varna.

                                        Stoties iškėlimui iš senojo pastato kai kurie miesto politikai prieštarauja. Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovė Gema Umbrasienė posėdyje ketvirtadienį siūlė senosios stoties rekonstrukcijos projektą pakoreguoti taip, kad pastate toliau veiktų ir stotis. Ji po posėdžio BNS aiškino, kad naujos stoties statyba būtų žymiai ilgesnis procesas.

                                        „Mes manome, kad naujos stoties statymas už keliasdešimties metrų būtų neekonomiška, ypač vėstant ekonomikai. Aš manau, kad autobusų stotis puikiausiai veiktų tame pačiame rekonstruotame pastate“, – BNS sakė G. Umbrasienė.

                                        „Autobusų stoties atnaujinimo klausimas keliauja kažkur tolyn laike, kokiu būdu, už kokius pinigus tai bus daroma, mes nežinome“, – apgailestavo ji.

                                        Laikinasis meras tikisi, kad naujos stoties statyba galėtų prasidėti 2019 metų pavasarį.

                                        https://jp.lt/gera-zinia-panevezieci...ties-statybai/


                                        Comment


                                          Kelias į stotį – per STT

                                          Dešimtmečius naujos autobusų stoties laukusiam ir prie jos atnaujinimo gerokai priartėjusiam Panevėžiui vėl gresia likti murdytis toje pačioje pelkėje. Savivaldybei rengiant paraišką dėl finansavimo esamo stoties pastato rekonstrukcijai, Seimo narys Povilas Urbšys spaudžia Vidaus reikalų ministeriją (VRM) kreiptis į Specialiųjų tyrimų tarnybą.

                                          Spaudžia ministeriją


                                          Tokios iniciatyvos ėmęsis parlamentaras teigia turintis informacijos, kad STT agentai domisi autobusų stoties reikalais ir netgi apklausė kai kuriuos asmenis. P. Urbšys teigia ir pats abejojantis dėl šio projekto. Jis tikina ilgai nesupratęs, kad esamą stoties pastatą ketinama rekonstruoti ir dar pastatyti naują.

                                          P. Urbšio vizitų sulaukusi VRM pati nusiuntė į Panevėžį delegaciją patikrinti ažiotažą sukėlusį projektą, o paskui pripažino nieko abejotino neįžvelgusi. Ministerijai neskubant dėl autobusų stoties reikalų kreiptis į STT, parlamentaras nesudeda rankų ir žada to pasiekti per premjerą.

                                          Vietos valdžia tokį P. Urbšio rūpinimąsi strateginio projekto skaidrumu vertina kaip cinišką politinį ėjimą rengiantis kitąmet vyksiantiems mero rinkimams.

                                          Sulaukė signalų

                                          Panevėžio savivaldybę prieš mėnesį sudrebinęs pradėtas ikiteisminis tyrimas, ant atsarginių suolelio trims mėnesiams pasodinęs svarbiausią jos asmenį – merą bei jo patarėją, gali nublankti prieš bręstantį dar vieną.


                                          Vidaus reikalų viceministras Arūnas Gražulis „Sekundei“ patvirtino, jog svarstoma paklausti STT, ar šioji nesiaiškina ir autobusų stoties projekto peripetijų.

                                          „Vienas iš variantų gali būti paprašyti STT paaiškinti, ar kas nors dėl šio projekto daroma.“ A. Gražulis


                                          Viceministras teigia, jog tokia iniciatyva kilo ne iš pačios ministerijos.
                                          „Pretenzijų Panevėžio savivaldybei dėl šio projekto neturime. Bet esame gavę šiokios tokios informacijos. Kol kas ją analizuojame ministerijos viduje. Vienas iš variantų gali būti paprašyti STT paaiškinti, ar kas nors dėl šio projekto daroma“, – teigė A. Gražulis.
                                          Viceministras sako informacijos šaltinių neatskleisiantis.
                                          Anot jo, kol kas ministerija nemato priežasčių, kodėl Panevėžio autobusų stoties projektas galėtų būti stabdomas. „Kol kas nematome pagrindo stabdyti. Mes tik esame gavę susirūpinimo signalų“, – sako A. Gražulis.
                                          Nors Europos Sąjungos finansinės paramos etapas, suteikęs galimybę penkiems didiesiems šalies miestams sutvarkyti savo viešąsias erdves, baigiasi 2020 m., o europinę paramą gavę projektai privalo būti užbaigti iki 2023-iųjų, pasak viceministro, laikas nėra delsiančiųjų sąjungininkas. „Visi statybų projektai turi vieną didelį trūkumą – paprastai jie ilgai užtrunka. Todėl tų, kas vėluos, gali laukti niūri ateitis“, – „Sekundei“ teigė A. Gražulis.

                                          Eis iki premjero

                                          VRM informacijos šaltiniu neslepia esąs P. Urbšys. Seimūnas neneigia raginantis ministeriją rašyti paklausimą STT dėl Panevėžio autobusų stoties projekto. „Kad STT domisi stotimi, informaciją ministerijai suteikiau aš. Man teko bendrauti su asmeniu, kuris tuo klausimu buvo apklaustas. Logiška, kad dabar ministerija turi pateikti paklausimą STT, kokiais aspektais domimasi autobusų stoties projektu“, – įsitikinęs P. Urbšys.
                                          Anot jo, vienas Panevėžio architektas, neseniai viešojoje erdvėje išsakęs nepritarimą naujos stoties projektui, į STT iškviestas po to, kai šioji kitame ikiteisminiame tyrime jau buvo pareiškusi įtarimus Panevėžio merui Ryčiui Račkauskui bei dar penkiems asmenims. Tai, kad VRM jau bemaž savaitę nereaguoja į raginimą siųsti raštą STT, parlamentarą stebina. „Tada reikės, ko gero, su premjeru kalbėtis“, – dar aukščiau žada kreiptis P. Urbšys. STT Panevėžio valdyba paneigė, jog domimasi ir autobusų stotimi. Valdybos atstovės ryšiams su visuomene Ritos Škutienės teigimu, šiuo metu atliekamas ikiteisminis tyrimas dėl galimos korupcijos Panevėžio savivaldybėje nesusijęs su autobusų stoties reikalais. Anot jos, nėra ir dėl stoties apklaustų asmenų.

                                          Nežinojo, ką komanda dirba

                                          Iniciatyvą, kad Panevėžio autobusų stoties reikalai iš tiesų pasiektų STT, rodantis Seimo narys tvirtina norintis įsitikinti, ar viskas šiame projekte skaidru. Kol kas jam miglotas atrodo Savivaldybės planas už ES lėšas rekonstravus esamą stoties pastatą į jį iš Kranto g. perkelti Verslo konsultacinį centrą bei Turizmo informacijos centrą, veikiantį Laisvės a., o stotį įkurdinti pastačius naują. „Aišku, yra teisėti Savivaldybės tarybos sprendimai. Bet klausiu VRM, ar jai atrodo normalu, kad prieš kurį laiką ES lėšos buvo skirtos Verslo konsultaciniam centrui Kranto g. įrengti, o dabar vėl ES pinigai būtų leidžiami tam pačiam centrui įrengti jau kitoje vietoje?“ – ministerijai abejones dėl panevėžietiškojo projekto racionalumo sėja P. Urbšys. Parlamentaras tvirtina ilgą laiką nežinojęs, kokią autobusų stoties viziją turi Panevėžio valdantieji. Esą per jo paties vardu pavadintą sąrašą į miesto Tarybą išrinkti politikai nebuvo su juo atviri iki galo.
                                          „Įsivaizdavau, kad esamą stoties pastatą nušluos nuo žemės, jo vietoje nieko neliks. O kad bus du pastatai – rekonstruotas senasis ir statomas naujas, man naujiena“, – tikino P. Urbšys.

                                          Referento pareigos netiko

                                          Seimo narys tvirtina nežinodamas situacijos valdantiesiems nuolatos akcentuodavęs, jog autobusų stoties sutvarkymas turi būti šios kadencijos prioritetas. Vis dėlto neslepia net mero R. Račkausko prašomas nesutikęs tarpininkauti dėl vizitų į ES paramą administruojančią Centrinę projektų valdymo agentūrą ar kitas valstybės institucijas. „Buvo įspūdis, kad jis nori, jog būčiau vos ne jo referentas ir paskambinčiau susitarti dėl mero susitikimų“, – piktinosi P. Urbšys.

                                          Parlamentaras teigia tik iš VRM sužinojęs, kad Panevėžio savivaldybė dar 2015-aisiais turėjo parengtą projektą ir jau buvo galima skelbti konkursą dėl autobusų stoties ir jos teritorijos atnaujinimo. Pagal jį būtų rekonstruotas dabartinis pastatas, pastatyta stoginė, bet apie naujo stoties pastato statybas nebuvę kalbos. „Meras man nutylėjo aplinkybę, kad jau iki jo buvo viskas parengta. Kam reikėjo R. Račkauskui viską užsukti iš naujo? Autobusų stoties problema prieš 10 metų konservatorių buvo įstumta į neskaidrų akligatvį, o dabar vėl sprendžiama su neskaidriais nutylėjimais“, – aiškintis imasi P. Urbšys.

                                          Siūlo palikti kitiems

                                          Dabartinis projektas, kuris iš esmės pakeistų Savanorių aikštės veidą, Seimo nariui atrodo neracionalus ir neekonomiškas. Savivaldybės bei miesto architektų tarybos argumentai, kad rekonstravus senąjį pastatą pritaikant jį kitoms reikmėms, o naujajai stočiai pastačius modernių architektūrinių formų statinį bei sukeitus vietomis parką ir autobusų terminalą, Panevėžys atsikratytų kaimo įvaizdžio ir kilstelėtų į didmiesčių lygą, P. Urbšio neįtikina.
                                          „Dėl noro patenkinti architektūrines ambicijas Panevėžys gali prarasti milijoną. Žmonės jau taip pavargę dėl tos stoties šunvotės, jog jiems svarbu, kad tik kažkas būtų“, – grėsmę mato parlamentaras. Savivaldybę jis kaltina forsuojant stoties projektą, nors, pasak P. Urbšio, tam nėra reikalo. Anot jo, po rinkimų atėjusiai naujai Tarybai pavasarį dar nebūtų vėlu projektą koreguoti. Pats P. Urbšys irgi turi ambicijų dalyvauti vasarį vyksiančiuose rinkimuose ir atsisėsti į Panevėžio mero kėdę.

                                          Baiminasi dėl finansavimo

                                          Esamą autobusų stoties pastatą Savivaldybė planuoja rekonstruoti už ES paramą. Kad gautų tam lėšų, paraišką turi suspėti pateikti iki šių metų gruodžio paskutinės dienos. „VRM turės priimti sprendimus dėl projekto finansavimo. Aišku, jei jai daromas spaudimas, gali lėšų ir neskirti – Panevėžys vienareikšmiškai nukentės. Visokios skleidžiamos abejonės dėl projekto skaidrumo ne padeda jį įgyvendinti, o trukdo“, – teigė Savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža.
                                          Anot jo, senąjį pastatą rekonstruojant, tuo pačiu metu būtų statomas naujas. Modernus statinys apželdintu stogu iškiltų laisvame valstybinės žemės sklype greta dabartinio įvažiavimo į stotį. Jo statybai, pasak R. Paužos, taip pat planuojama gauti ES finansavimą.
                                          Seimūno pareiškimus apie Savivaldybę prislėgsiančią milijoninę skolą direktorius vadina laužtais iš piršto. Anot jo, Savivaldybei prie šių ES finansuojamų projektų tektų prisidėti po 15 proc., o tai galėtų sudaryti apie 1 mln. Eur. „Savivaldybės metinis biudžetas 90 mln. Eur. Tik bendro susitarimo reikalas, kaip paskirstyti pinigus. Milijonas biudžetui nėra ta suma, dėl kurios reikėtų gąsdinti“, – sako R. Pauža.

                                          Anksčiau Savivaldybė rengėsi naująją stotį patikėti pastatyti privačiam investuotojui. Mainais jam būtų atiduota automobilių stovėjimo aikštelė miesto centre, greta prekybos centro. Visgi prokuratūrai įspėjus nedaryti teisės aktų pažeidimo, privataus investuotojo indėlio atsisakyta. „Jei per keletą metų įrodysime teisme, kad vis dėlto buvome teisūs, nuo to stotis nepasistatys ir miestiečiams nebus geriau“, – sako R. Pauža.

                                          Tačiau jis teigia negalintis pateisinti sėjamų abejonių dėl neva perteklinių Savivaldybės ambicijų pastatyti naują stotį. Kartu būtų pertvarkyta visa Savanorių a. teritorija – esamų autobusų stotelių vietoje, priešais daugiabučio namo langus, įrengtas jaukus parkas, o alyvų skvero vietoje, išsaugant čia augančius vertingus medžius, – laukiamasis. Pasak R. Paužos, stotį įrengus arčiau gatvės ir J. Basanavičiaus g. sankryžos, autobusai nebesuktų ratų aplink, kaip kad dabar, todėl sumažėtų oro tarša ir gyventojų butuose girdimas transporto triukšmas. „Kas iš to, jei esamą stotį perdažytume? Ji vis tiek liktų ta pati.
                                          O Panevėžiui reikia modernios. Juk galime turėti ir naują parką, ir naują stotį“, – sako administracijos direktorius.

                                          Kaltina politiniu cinizmu

                                          Kad nuo P. Urbšio buvo nuslėpta informacija apie Savivaldybės planus esamą stoties pastatą rekonstruoti ir pastatyti naują, kategoriškai nesutinka Panevėžio meras Rytis Račkauskas. Anot jo, būtų sunku įsivaizduoti, kad Seimo narys galėjo nežinoti, kas vyksta Panevėžyje, jei ir visuomenei stoties pertvarkymo vizija viešinama nuo 2016-ųjų. Pasak R. Račkausko, stoties projektui parlamentaras niekada nėra prieštaravęs.
                                          „Dabar P. Urbšys daro 180 laipsnių posūkį ir tai galėčiau paaiškinti tik taip – projektą bandoma stabdyti tik dėl ciniškų politinių išskaičiavimų. Bet jei žmogus veržiasi valdyti miestą ir neturi supratimo, ką dvejus metus jo komanda dirbo, man kyla klausimas dėl paties adekvatumo“, – sako Panevėžio meras.
                                          Anot jo, P. Urbšys net neprieštaravęs, kad naująją stotį statytų privatus investuotojas už savo lėšas. Seimūno metamas koziris, esą Savivaldybei su stoties projektu dar nėra kur skubėti, merą pykdo. „Stoties reikalai tęsiasi nuo 2016 m. ir tai vadinama skubotumu? Mano akimis, kaip tik tas projektas juda per lėtai.
                                          Pats P. Urbšys mus visą laiką ragino skubėti, kad greičiau matytųsi rezultatas. Dabartinė jo pozicija vienareikšmiškai rodo pasikeitusius paties politinius planus. Kadangi mus suvokia jau kaip ne savo komandą, suprantamas jo interesas, kad iki kadencijos pabaigos nuveiktume kuo mažiau. P. Urbšys žaidžia politinį žaidimą, kuris, mano akimis, nuo miesto interesų skiriasi“, – pareiškė R. Račkauskas.

                                          Pataria nesikišti

                                          Meras neslepia, kad atėjus į valdžią buvo rastas pirmtakų palikimas – modeliuojamas stoties sutvarkymo investicinis projektas. Pasak R. Račkausko, pagal tuometes finansavimo taisykles buvo labai ribotos galimybės atnaujinti stotį – tebuvo įmanoma tik paremontuoti esamą pastatą nekeičiant net jo tūrio bei pastatyti stoginę. „P. Urbšys, būdamas istorikas, sprendžia apie projektų racionalumą.
                                          Man labiau imponuoja Nacionalinės premijos laureato architekto R. Paleko logiškesni argumentai, siūlantys racionalesnę eismo transporto sistemą – ne po visą Savanorių aikštę ratu varinėti autobusus, o juos kompaktiškai įkurdinti prie gatvės. Geriausia šnekėti apie tai, ką išmanai, o ne kas atrodo“, – sako meras.
                                          Jį stebina seimūno priekaištai Panevėžiui, jog švaistomos ES lėšos viena po kitos įrenginėjant patalpas Verslo konsultaciniam centrui. Pasak R. Račkausko, Savivaldybei amžinai stinga tvarkingų patalpų, kurias būtų galima skirti kokiai nors veiklai. „Ar tai yra blogai, kad pasinaudojant ES parama jos suremontuojamos?“ – atkerta meras.

                                          Skaitykite daugiau: https://naujienos.alfa.lt/leidinys/sekunde/172651/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X