Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[†] Vilniaus miesto bažnyčios

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • index
    replied
    Parašė Maxas Rodyti pranešimą
    Būtent šiame straipsnyje ir rašoma apie cerkves ir kokios jos galėjo būt. Svogūnai irgi neišimtis.
    Gal būtų galima šį straipsnį kur nors rasti elektroniniame formate?

    Komentuoti:


  • music
    replied
    Parašė Maxas Rodyti pranešimą
    Gal yra koks nors meno teoretikų ar kritikų šaltinis, kur teigiama, kad neskoningas dabartinis fasadas?


    Būtent šiame straipsnyje ir rašoma apie cerkves ir kokios jos galėjo būt. Svogūnai irgi neišimtis.
    Proporcijos, aukso pjūvis ir pan. Dabartinė to neturi. Be to, Vilniaus baroko mokyklos vienas skiriamųjų ženklų- du aukšti, liauni bokštai.
    Kazimiero man visada panešėjo į Šv. Dvasios, tačiau paskutinė atrodo graksčiau, gražiau. Gaila, kad pastaroji taip sukomponuota į urbanistinę situaciją, kad neturi pagr. fasado ir tik iš toli ar aukštai galima ją apžvelgti.
    Kazimiero gi bažnyčios proporcijos tiesiog sugriūva. Gal jei fasadas baigtųsi viena linija, atrodytų geriau, dabar gi bent man, nei šis nei tas.



    Ir dar, ta, atsiprašant, spalva.. Tipinė šizofreniška lenkijos renovuojamų tarybinių daugiabučių spalva Deja, vadovaujantis polichromijos tyrimais, galiu nudžiuginti tokių spalvų megėjus- taip ateityje "atkuriant istorinę teisybę" gali atrodyti dauguma Vilniaus šventovių..
    Paskutinis taisė music; 2010.06.16, 00:30. Priežastis: pridėjau pasipiktinimą dėl originalių spalvinių sprendimų "atkūrimų"- pasityčiojimo iš estetikos

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Parašė laimutis Rodyti pranešimą
    Dabar buvo proga atkurti barokinį Šv.Kazimiero bažnyčios fasadą,nei sukišti pinigai į neskoningą dabartinį fasadą.
    Gal yra koks nors meno teoretikų ar kritikų šaltinis, kur teigiama, kad neskoningas dabartinis fasadas?

    Esu skaitęs knygą LDK GOTIKA : SAKRALINĖ ARCHITEKTŪRA IR DAILĖ.Čia yra Algės Jankevičienės straipsnis DVIEJŲ STILIŲ SINTEZĖ XVI a. VILNIAUS CERKVIŲ ARCHITEKTŪROJE.
    Būtent šiame straipsnyje ir rašoma apie cerkves ir kokios jos galėjo būt. Svogūnai irgi neišimtis.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Parašė Maxas Rodyti pranešimą
    Siulyciau pasiskaityt viena is VDA leidiniu apie Lietuvos gotika. Ten labai placiai yra aptariama 14-15 amziu architektura. Tyrinetojai iki siol negali nustatyt kokios visgi buvo tos senosios cerkves, ar su svogunais ar be ju. Yra dvi nuomones. Ir jos abi yra teisingos. Ir cia kalba eina ne apie unijos laikus, kai cerkves buvo perstatomos, o apie 14-15 amzius, kai cerkviu buvo dauguma. Todel negalima teigt kad cerkves buvo be svogunu. O mineta Dvasios cerkve pastatyta veliau.
    Esu skaitęs knygą LDK GOTIKA : SAKRALINĖ ARCHITEKTŪRA IR DAILĖ.Čia yra Algės Jankevičienės straipsnis DVIEJŲ STILIŲ SINTEZĖ XVI a. VILNIAUS CERKVIŲ ARCHITEKTŪROJE.

    Dabar buvo proga atkurti barokinį Šv.Kazimiero bažnyčios fasadą,nei sukišti pinigai į neskoningą dabartinį fasadą.

    Šv.Kazimiero bažnyčios fasadas prieš rekonstrukciją



    Litografija Iš knygos LIETUVOS TSR DAILĖS IR ARCHITEKTŪROS ISTORIJA. TOMAS I 1987 M.
    Paskutinis taisė laimutis; 2010.06.15, 22:40.

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Siulyciau pasiskaityt viena is VDA leidiniu apie Lietuvos gotika. Ten labai placiai yra aptariama 14-15 amziu architektura. Tyrinetojai iki siol negali nustatyt kokios visgi buvo tos senosios cerkves, ar su svogunais ar be ju. Yra dvi nuomones. Ir jos abi yra teisingos. Ir cia kalba eina ne apie unijos laikus, kai cerkves buvo perstatomos, o apie 14-15 amzius, kai cerkviu buvo dauguma. Todel negalima teigt kad cerkves buvo be svogunu. O mineta Dvasios cerkve pastatyta veliau.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Parašė Maxas Rodyti pranešimą
    Štai dar pridedu Kamarausko Vilniaus akvarelę.
    Pažiūrėkite į bendrą urbanistinį kontekstą, o tai juk vaizdas dar prieš Vilniaus įjungimą į Rusijos imperiją.

    Atvaizdas
    Vienintelis pastatas Šv.Jono bažnyčia pavaizduota tokia kokia išliko.Tokių cerkvių kokias pavaizdavo Kamarauskas iki pat XIX a. Vilniuje nebuvo.Cerkvės statytos po ilgo draudimo jas steigti,statytos panašios į bažnyčias,dalis LDK stačiatikių jau linko į uniją su katalikais.Visos Vilniaus cerkvės buvo gotikinio stiliaus.Cerkvę nebent priminė trisienė apsida ir interjeras.Net baroko stiliumi rekonstruotos cerkvės priminė bažnyčias.

    Šv.Dvasios cerkvė iki 1836-1837 m. rekonstrukcijos



    Visai nepanašu į cerkvę. XIX a. caro valdžia sunaikino barokinę išvaizdą,nes jiems tai visai nepriminė didžiosios Rusijos.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Kokios cerkvės matomos šitam piešiny? Šiaip jau greičiausiai jų išvaizda yra sufantazuota, nes jų svogūnuota architektūra yra grynai rusiška ir nebuvo paplitusi Lietuvoje iki pat carinių laikų. Lietuvoje cerkvės dažniausiai atrodė kažkaip taip:

    Panašiai atrodė ir stačiatikių katedra (dar dabar matosi tokių gotikinių bokštelių likučiai) ir dabartinė graikų katalikų bažnyčia.

    Komentuoti:


  • Justin
    replied
    Apie kažkada buvusį urbanistinį kontekstą irgi, mano nuomone, galima būtų diskutuoti. Juo labiau, kad cerkvės projektuotos ir iš pagrindų kurtos kaip tokios, visiškai tarnaujančios provoslavų tikėjimui. Konkrečiai kaip pavyzdį imant Kazimiero bažnyčią - tai buvo net ne rekontrukcija, o dalinis perstatymas, pritaikant katalikų bažnyčią stačiatikiams. Ką dabar matome labiau primena nesaikingą bei nenuoseklią eklektinę architektūrą. Mano asmenine nuomone, carinės Rusijos vykdytos katalikų bažnyčių rekonstrukcijos tiek Vilniuje, tiek visoje šalyje buvo ir išlieka neigiamas reiškinys.

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Yra ir fantazijos, bet kontekstą jis puikiai vaizdavo, nes rėmėsi įvairiais istoriniais šaltiniais.
    Kogero darydamas šį piešinį rėmėsi aprašymais ir cerkvių/bažnyčių tų metų žemėlapiu. O cerkvės tuo metu buvo bizantikos ir lietuviškos gotikos mišinys.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Na kai kurie jo piesiniai tai pafantazuota siek tiek

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Parašė DeSadas Rodyti pranešimą
    na cia kiek suprantu yra rekonstrukciniai piesiniai..., jis pats gime kai siena jau buvo nugriauta.
    Taip rekonstrukciniai, Kamarauskas dažniausiai piešė rekonstrukcijas. Pvz valdovų rūmai ir t.t.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    na cia kiek suprantu yra rekonstrukciniai piesiniai..., jis pats gime kai siena jau buvo nugriauta.

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Čia būtent ta ''rusų miesto'' dalis, iš Užupio pusės.
    Paskutinis taisė Maxas; 2010.06.15, 09:38.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    is kurios vietos cia piesta?

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Štai dar pridedu Kamarausko Vilniaus akvarelę.
    Pažiūrėkite į bendrą urbanistinį kontekstą, o tai juk vaizdas dar prieš Vilniaus įjungimą į Rusijos imperiją.

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Stačiatikių bažnyčios Vilniaus senamiestyje niekada nebuvo svetimkūnės. Prisiminkim, kad nemažai LDK kunigaikščių žmonų buvo stačiatikės. Taip buvo statomos jau nuo 14a. cerkvės, kurių tam tikru istorijos laikotarpiu buvo netgi daugiau, nei katalikų bažnyčių Vilniuje. Vilniuje net buvo viena senamiesčio dalis vadinama rusų miestų. Vilnius visada buvo margiatautis daugiakultūris miestas.
    Todėl nepasakyčiau, kad Kazimiero bažnyčia iškrenta iš visumos - ji vistiek artima barokui. Aš bučiau tik už jos vidurinio bokštelio atstatymą. Tada niekas ir nesakytų, kad bažnyčia kaip
    pritūpusi višta-perekšlė..
    Kazimiero bažnyčia yra vertinama tokia, kokia yra dabar.

    O paminėtas Antalieptės pvz žinoma, kad teigiamas, nes pakeist į bažnyčią buvo visai nesunku. Mažai elementų reikėjo pakeist.

    Komentuoti:


  • music
    replied
    Parašė Maxas Rodyti pranešimą
    Aš labai atsargiai žiūriu į tokius atstatymo/rekonstravimo/restauracijos klausimus.
    Aš asmeniškai norėčiau, kad Šv. Kazimiero bažnyčia būtų rekonstruojama pagal paskutinįjį projektą. Trūksta tik vidurinio bokštelio. Aš prieš radikaliąsias rekonstrukcijas, juolab Kazimiero bažnyčia į cerkvę buvo perstatoma nenaudojant neobizantiškų elementų, panaudoti vėlyvajam barokui, rokokui būdingas detales. Tais metais buvo rekonstruojama daug šventovių. Rekonstruojamos buvo netik šventovės, bet ir Vilniaus senamiesčio dauguma pastatų, todėl dabar net nesistebim, o kur gi tas gotikinis senamiestis? Atsakymas - mada architektūroje. Todėl pvz ir Vilniaus katedra buvo perstatoma kelis kartus, kad atrodytų šiuolaikiškesne. Juk klausimas grąžinti gotikinę katedrą net ir neiškyla. Būtų tiesiog nelogiška švaistyti lėšas, niokoti architektūros paminklus, juos perstatant.
    Šventovė buvo tiesiog atnaujinta tokia kokia yra, ir Kazimiero bažnyčia irgi. Šventovė atnaujinta pagal tarpukario laikų projektą, o Kazimiero bažnyčios atnaujinta tai, kas išliko po karų.

    Atkreipkite dėmesį, kad po 2 pasaulinio karo nebuvo atstatytas vidurinis bokštelis

    prieš karą:
    Atvaizdas


    po karo:
    Atvaizdas


    dabar:
    Atvaizdas


    foto iš: http://www2.lrs.lt/kt_inst/pamink/poses/r104.htm
    Mano manymu jos architektūra, nugriovus bokštus, buvo suniokota.
    Lenkai jai bandė grąžinti ankstesnį vaizdą, bet labai lėtai, o atgavus Vilnių mažai kas spėta padaryti.. Kodėl neatkuriama dabar, nesuprantu
    Estetiškai geriau atrodė XVIII a. ne kaip kad dabar, pritūpusi višta-perekšlė..

    Komentuoti:


  • Justin
    replied
    Bet racionaliai mąstant, tai paveldo išsaugojimo būtinumas ir vykdymas figūruoja einamuoju laikotarpiu, galbūt nežvelgiant į ateitį. Bendroje Vilniaus senamiesčio estetikoje dominuoja klasicizmas bei barokas, o stačiatikių bažnyčios įsiterpia į urbanistinį miesto kontekstą kaip svetimkūniai. Ir nors dabartinis Kazimiero bažnyčios eksterjeras nėra visiškai artimas stačiatikių architektūrai (kaip ir šv. Dvasios cerkvės), bet tuo pačiu ir iškrenta iš miesto baroko dominančių visumos. Po 50 metų gyventojai tiesiog žinotų faktą, jog tais ir tais metais buvo atkurta pradinė pastato išvaizda, kuri buvo pakeista Carinės Rusijos metais. Viską keičia tik laikas, po kurio konstatuojamas paveldas, kartais neatsižvelgiant į bendrą estetinį urbanistinį kontekstą. TSRS laikais vykdytų rekonstrukcijų perstatymas/atkūrimas nelaikomas problema.

    Kaip pavyzdį carinės cerkvės rekonstrukcijai bei barokinio eksterjero atkūrimui galima būtų pateigti Antalieptės bažnyčią:

    prieš:


    ir po:



    Šios bažnyčios buvo perstatytas frontonas, bei nugriauti bokštų viršutiniai tarpsniai, kurie iki šiol neatstatyti.


    Ir nors greičiausiai tai nėra realu, bet aš norėčiau matyti atkurtą pirminį Kazimiero bažnyčios variantą, kadangi buvusį eksterjerą laikau reikšmingesniu miesto kontekste bei estetiškesniu, negu esantis dabar.
    Paskutinis taisė Justin; 2010.06.15, 00:20.

    Komentuoti:


  • Maxas
    replied
    Aš labai atsargiai žiūriu į tokius atstatymo/rekonstravimo/restauracijos klausimus.
    Aš asmeniškai norėčiau, kad Šv. Kazimiero bažnyčia būtų rekonstruojama pagal paskutinįjį projektą. Trūksta tik vidurinio bokštelio. Aš prieš radikaliąsias rekonstrukcijas, juolab Kazimiero bažnyčia į cerkvę buvo perstatoma nenaudojant neobizantiškų elementų, panaudoti vėlyvajam barokui, rokokui būdingas detales. Tais metais buvo rekonstruojama daug šventovių. Rekonstruojamos buvo netik šventovės, bet ir Vilniaus senamiesčio dauguma pastatų, todėl dabar net nesistebim, o kur gi tas gotikinis senamiestis? Atsakymas - mada architektūroje. Todėl pvz ir Vilniaus katedra buvo perstatoma kelis kartus, kad atrodytų šiuolaikiškesne. Juk klausimas grąžinti gotikinę katedrą net ir neiškyla. Būtų tiesiog nelogiška švaistyti lėšas, niokoti architektūros paminklus, juos perstatant.
    Šventovė buvo tiesiog atnaujinta tokia kokia yra, ir Kazimiero bažnyčia irgi. Šventovė atnaujinta pagal tarpukario laikų projektą, o Kazimiero bažnyčios atnaujinta tai, kas išliko po karų.

    Atkreipkite dėmesį, kad po 2 pasaulinio karo nebuvo atstatytas vidurinis bokštelis

    prieš karą:


    po karo:


    dabar:


    foto iš: http://www2.lrs.lt/kt_inst/pamink/poses/r104.htm

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Parašė Zorro Rodyti pranešimą
    Vilniaus Dievo Gailestingumo šventovė 2008

    http://www.miestai.net/forumas/showp...8&postcount=57
    Ačiu už nuotraukas,gaila,kad ją nerestauravo pagal XIX a. piešinį,butų atgavusi barokinį fasadą su portalu,ir žemais bokštu stogeliais.Dabar nauji šalmai atkurti pagal 1848 m. cerkvės projektą nieko bendro neturi su katalikišku pastatu.
    Man asmeniškai nesuprantama,kodėl Vilniuje nuo bažnyčių ir cerkvių nepašalina caro laikų fasadų prielipų,reikia gražinti bažnyčioms buvusį vaizdą.

    Ypač keistas Šv.Kazimiero bažnyčios restauravimas.Buvo sutvarkytas visas pagrindinis fasadas,paliktas buvusios cerkvės vaizdas su žemais bokštais ir dekoru.Negi buvo sunku atkurti jezuitų baroką,juk tai pirmoji barokinė bažnyčia lietuvių etninėse žemėse.

    Šv.Kazimiero bažnyčios fasadas prieš 1864-1867 m. rekonstrukciją



    Tokį vaizdą daugelis norėtų matyti dabar vietoj dabartinio vaizdo.

    Komentuoti:

Working...
X