Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus tarpukario architektūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Vilniaus architektas Stanisław Bukowski
    Su Vilniaus urbanistikos biuro kolegomis prie Katedros aikštės pertvarkymo projekto maketo
    Apie 1936-1939 m.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis...(in%C5%BCynier)


    https://medium.com/@czesci_proste/ur...i-453b974124e8

    Daugiau nuotraukų: https://polona.pl/search/?filters=ke...sTextContent:0

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dalinai realizuotas 1937-1941 m. prof. Romualdo Gutto urbanistikos biuro projektas - Katedros aikštės sutvarkymas
    Aišku, kad Lietuvos ir Sovietų laikais neliko J.Piłsudskio paminklo rytinėje aikštės pusėje
    Pagrindinė prof. Romualdo Gutto idėja buvo realizuota - iškastas gruntas Katedros aikštėje, kad Katedra atrodytų aukštesnė.

    Słowo 1937 m. balandžio 22 d.


    Du straipsniai apie 1937 m. Katedros aikštės sutvarkymo projektą
    Paspaudus-didesnis vaizdas



    Jagiellońska biblioteka cyfrowa / Krokuvos Jogailos universiteto biblioteka
    https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publ...tent?&ref=desc

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Stanisław Bukowski prižiūri pastato statybą

    https://polona.pl/item/stanislaw-buk...#info:metadata

    Apie 1931-1936 metus Vilniuje buvo statoma nemažai pastatų su arkomis - mokykla Antakalnyje, poliklinika dab. Kauno / Vytenio g. kampe
    Labiausiai tas pastatas panašus į dabartinį LR KT pastatą Gedimino pr. 36

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vilniaus architektas Stanisław Bukowski

    Vilniaus stadionas
    Vilniaus stadionas Piramonte (Pioromonte) buvo atidarytas 1929 m. birželio 15 d.


    Gal kam nors pavyks surasti 2000 veitų Vilniaus stadiono Pioromonte projektą, kurį 1937-1938 m. projektavo prof. Romualdo Gutto vadovaujamas Vilniaus urbanistikos biuras; projekte dalyvavo ir Stanisław Bukowski.
    Miejski Komitet WF w 1937 roku zlecił architektowi Romualdowi Guttowi opracowanie na nowo planów Parku Sportowego. W nowym projekcie ograniczono teren i nie obejmowano już cmentarza żydowskiego. Kryty basen i Dom Sportu były nadal uwzględniane, ale R. Gutt skupił więcej uwagi na obiektach położonych bezpośrednio na stadionie. Dwupoziomowa kryta dachem trybuna na 2000 widzów, miała pod częścią z ławkami zostać wykorzystana na wszystkie niezbędne dla sportowców pomieszczenia (szatnie, łazienki, salki treningowe, kuchnie, magazyny) oraz na biura Ośrodka WF.
    Prace rozpoczęto w połowie 1937 roku, prowadzono je w ciągu całego 1938 i planowano zakończyć w lecie następnego roku. Za kierowanie robotami odpowiedzialny był kpt. Janusz Żmudziński, nowy komendant Ośrodka WF. Wojna przerwała dalsze etapy rozbudowy.
    Stadionas 1944 m. vokiečių darytoje nuotraukoje

    Wilnioteka 2017.11.17 Zanim zniknie "Žalgiris", czyli jak powstawał stadion w Wilnie
    http://www.wilnoteka.lt/artykul/zani...adion-w-wilnie

    Toje pačioje vietoje po karo pagal Viktoro Anikino projektą pasitelkiant vokiečių karo belaisvius buvo pastatytas Spartako (vėliau - "Žalgirio") stadionas.


    Kitas nerealizuotas arch. Stanisławo Bukowskio projektas - baseinas Lukiškėse.
    Vienu ryškiausių moderniosios architektūros visuomeninės paskirties objektų galėjo tapti plaukimo baseinas Vilniuje, kurio konkursinį projektą 1940 m. parengė S. Bukowskis53 [35, 36 il.]. Varšuvos politechnikos absolvento inžinieriaus architekto, urbanistoto, paminklų konservatoriaus S. Bukowskio, 1936–1940 m. dirbusio R. Gutto asistentu urbanistikos biure Vilniuje, projektas – puikus Varšuvos modernizmo architektūros mokyklos pavyzdys.
    Baseiną, manoma, planuota statyti buvusioje Lentpjūvių (Tartaki) gatvėje, Neries vingio teritorijoje tarp dabartinės A. Goštauto g. ir Gedimino prospekto.


    Rasa Butvilaitė. Vilnius 1919–1939 metais: naujo architektūrinio tapatumo kūrimas
    VDY leidykla. Acta Academiae Artium Vilnensis 94 / 2019
    http://leidykla.vda.lt/Files/file/Ac...Butvilaite.pdf
    Paskutinis taisė Romas; 2020.10.19, 16:58. Priežastis: Citavimas

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Vilniaus architektas Stanisław Bukowski (Stanislavas Bukovskis) tarpukariu dar buvo jaunas Varšuvos Politechnikos absolentas. Jis per keletą metų spėjo pasižymėti ne tik kaip prof. Romualdo Gutto Vilniaus urbanistiko biuro urbanistas, bet ir kaip Vilniaus Katedros restauratorius bei pirmųjų Vilniaus sporto statinių projektuotojas. Gaila, kad nespėta realizuoti baseino projekto Lukiškėse.
    Po II pasaulinio karo ištremtas iš Vilniaus ("repatrijavo") ir tęsė profesinę veiklą Balstogėje.

    arch. Stanisław Bukowski (* 21.01.1904, Rypin, † 01.03.1979, Białystok)
    Stanisław Bukowski - architekt, urbanista, konserwator zabytków, wykładowca akademicki.
    Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej (1933).
    Starszy asystent w Katedrze Architektury Wnętrz i Krajobrazu Politechniki Warszawskiej (1934). Asystent prof. Romualda Gutta w Miejskim Biurze Urbanistycznym w Wilnie (1936-40).
    Kierownik Pracowni Konserwacji Zabytków Architektury w Białymstoku (...).

    Autor m.in.:
    - budynek Szkoły Powszechnej (1938-39) w Wilnie - współautor Romuald Gutt;
    - stadion sportowy w Wilnie (1938);
    - budynek mieszkalny w Wilnie (1940) - współautor Mojżesz Cholem;
    - odbudowa zespołu pałacowo-ogrodowego Branickich w Białymstoku (1946-55) - nagroda Komitetu Urbanistyki i Architektury 1956;
    (...)

    Konkursy m.in.:
    - na opracowanie plastyczne mauzoleum grobów królewskich w Katedrze Wileńskiej (1937) - I nagroda.

    Członek SARP O. Wilno (do 1939).
    Członek SARP O. Białystok (po 1945).

    http://www.inmemoriam.architektsarp...._bukowski,6638

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mojżesz Cholem / Mozė Cholemas (1888 - 1944)
    Individualaus namo Aukštutiniame Pavilnyje (Kolonia Górna) projektas.
    Ul.Głośna 23 (poseja 175), dab. Garsioji g. 21

    Dom Adolfa Sienkiewicza w Nowej Górnej Kolonii Wileńskiej / A.Sienkievičiaus namas Aukštutiniame Pavilnyje






    Projektas buvo derinamas 1939 metų vasarą, prieš pat prasidedant II pasauliniam karui
    Arch. M.Cholemo parašas


    Prašymas jau vokiečių okupacijos laikais 1941.10.21 (lietuvių kalba)


    Dabartinis vaizdas

    https://sienkiewiczowie.pl/dom-adolf...ii-wilenskiej/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mojżesz Cholem / Mozė Cholemas (1888 - 1944)
    Šis architektas dabar labai mažai minimas ir užmiršas (ar užmiršintas) kaip ir dauguma tarpukario Vilniaus architektų
    Vienas pastatas tikrai gerai visiems žinomas - tai Tauro g. 10 B.Sruogos ir V.Mykolaičio-Putino muziejus



    Namo storija
    Architektūra
    Architektas – Mozė Cholemas. Namas statytas 1936–1938 metais.
    Šis konstruktyvių formų keturaukštis pastatas įterptas į perimetrinį gatvės užstatymą. Pagrindinis fasadas sukomponuotas stambiomis tūrinėmis formomis. Į priekį ištrauktos 2 skirtingo dydžio pirmo aukšto iškyšos, o joms akompanuoja trečio ir ketvirto aukšto masyvūs balkonai. Tiek balkonai, tiek pirmo aukšto iškyšos suliniuotos horizontaliomis įrėžomis, paryškintos tamsesnės spalvos tinku. Konstruktyvių, geometrinių formų fasadu, geromis proporcijomis, įdomia apdaila šis daugiabutis išsiskiria iš kitų to laikotarpio Vilniaus racionalizmo architektūros pastatų. Namas turi dvi laiptines – iš gatvės ir kiemo pusės. Kiemo pusės laiptinė buvo skiriama tarnams, jų durys veda į butų virtuves. Kieme buvo pastatyti garažai.

    Apie Tauro g. 10 namo 3 butą
    Anksčiau – Tauro g. 21–3 / Liepos 21 Nr. 10-3
    Pirmoji gyventoja Ana Palkovska bute laikinai apsistojo 1939.10.20. Kartu su A. Palkovksa 1939.10.22 apsigyveno siuvėja Zofija Stanislava Pamula (abi moterys gyvena iki 1940 m.). 1940.01.08 į butą atsikrausto Jerzy Goralski bei prekybininkas Savelijus Guralskis, kartu su jais apsigyvena ir Dwejra Goralska Lazar. Zofija Stanislava Pamula iš buto išvyksta vasario 2 d.

    Balys Sruoga su šeima į dabartinį Tauro g. 10 namo 3 butą (tuomet Tauro g. 21–3) atsikraustė 1940 m. (...) 1943 m. šiame bute B. Sruoga suimamas ir išvežamas į Štuthofo koncentracijos stovyklą. (...)
    1944 m. rudenį buvusiame Vinco Krėvės (rašytojas emigravo iš Lietuvos) bute nr. 1 pirmame aukšte apsigyveno V. Mykolaitis-Putinas.
    1947 m. po B. Sruogos mirties V. Mykolaitis-Putinas su šeima persikėlė į 3 butą ir jame gyveno iki savo mirties 1967 m.

    https://www.putinomuziejus.lt/namo-istorija/

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Arch. Mojżesz Cholem Moses Cholem (1888 - 1944)
    ​Członek SARP O. Wilno (przed 1939).
    Absolwent Instytutu Inżynierów Cywilnych w Petersburgu.

    Własna praktyka architektoniczna i wykonawstwo budowlane w Wilnie.
    Autor m.in.:
    - gmach Towarzystwa Kredytowego, ul. Jagiellońska, Wilno (1930-31);
    - dom wielorodzinny Dawida Strugacza na Górze Bouffałowej w Wilnie (1933);
    - dom wielorodzinny Owsieja Rupajco, ul. Witoldowa, Wilno (1934);
    - dom wielorodzinny Heleny Jelec, ul. Mickiewicza, Wilno (1937);
    - budynek mieszkalny w Wilnie (1940) - współautor Stanisław Bukowski.

    Rozstrzelany przez hitlerowców w Wilnie.

    http://www.inmemoriam.architektsarp....z_cholem,14451

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Radau įdomią Vilniaus architekto Stanislavo Bukovskio (Stanisław Bukowski) nuotrauką.
    Kas tas Bukowskis?

    Namas A.Jakšto 14 apie 1938-1940 m.
    Arch. Stanisław Bukowski, Mojżesz Cholem (Moses Cholem)


    Pabandžiau paieškoti informacijos internete
    Bukovskis + Jakšto 14 - tuščia
    Bukowskis - jau kažką randa:


    Užuominą apie apie arch M.Cholemą yra tik tame pačiame VDU leidinyje

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    M.Drėmaitė apie įstiklintą fasadą: naikinamos vertingosios savybės
    https://www.15min.lt/verslas/naujien...ti-973-1118526

    MARIJA DRĖMAITĖ: Gedimino pr.27 yra vienas geriausių Vilniaus tarpukario pastatų
    http://pilotas.lt/2019/03/22/archite...kario-pastatu/

    Administracinio pastato Vilniuje, Gedimino pr. 27 pirmojo aukšto perimetrinis įstiklinimas sukėlė nemažai triukšmo. Viešojoje erdvėje kilo diskusijos, neigiamas išvadas pateikė Vilniaus regioninė architektūros taryba, nestigo architektų ir žinomų žmonių kritikos.
    Labai geras interviu su Marija Drėmaite apie tokiu stiklinimus istoriniuose pastatuose. Rekomenduoju paskaityti.

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Vytauto 24 namo laiptine:
    Attached Files

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    15min.lt.2018.11.07
    Įstiklinto fasado istorija: architektai konstatavo – pastato vertingosios savybės pažeistos
    Vilniaus regioninė architektūros taryba (RAT) nutarė, kad įstiklinus pastato, esančio greta Gedimino pr. ir A.Jakšto gatvių sankryžos, pirmo aukšto fasadą, buvo pažeistos vieno ryškiausių Vilniaus tarpukario modernizmo architektūros pavyzdžių vertingosios savybės.

    Taip pat nustatyta, jog projektų rengimo etape architektas nedalyvavo, tokiu būdu pažeidžiant LR Statybos įstatymo 25 straipsnio 1 punktą, bei projektų autorinė vykdymo priežiūra nebuvo vykdoma, tokiu būdu pažeidžiant LR Statybos įstatymo 36 straipsnio 1 punktą“, – rašoma RAT išvadoje. Architektų tarybos teigimu, projekto autoriai neturi architekto išsilavinimo, „kuris būtinas, dirbant su aukštą kultūrinę vertę turinčiais architektūros objektais“. Be to, ekspertų vertinimu, įgyvendinti sprendiniai neatitinka suderintų projektų – vietoje lauko kavinės laikinos stiklo atitvaros, sumontuotos už kolonų, padarytos „šiltos“ vitrinos tarp kolonų, įrengtas šildymas ir grindys. (...)

    Lietuvos architektų rūmai ketino įvertinti ir architekto, parengusio projektą, etiką. Projekto autorius yra architektas Rolandas Andrijauskas, kuris verčiasi individualia veikla. Tiesa, jis nėra Rūmų narys. (...)

    Irmanto Gelūno nuotr.


    Pastatų komplekso administracinis pastatas, adresu Gedimino pr. 27, pastatytas 1938 metais pagal architektų Stanislavo Mužynskio (Stanisław Murzyński) ir Ježio Soltano (Jerzy Sołtan) projektą, o į Kultūros paveldo vertybių registrą įtrauktas 1993 metais. Be kitų svarbių ir saugotinų dalykų, Kultūros paveldo vertybių registre rašoma, kad šio pastato vertingosios savybės – „fasadų architektūrinis sprendimas – funkcionalizmo stiliaus fasadų architektūrinio sprendimo visuma; fasadų architektūros tūrinės detalės – išsikišusi kampinė pastato dalis pietryčių pusėje, paremta kolonomis, po ja įtraukta užapvalinta ir įstiklinta 1 a. dalis“.

    Mato Šiupšinsko koliažas


    https://www.15min.lt/verslas/naujien...os-973-1055300

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Gal nelyginkime tarpukario ir santykinai naujos (apie 1970-1975 m.) sovietinio laikotarpio architektūros.
    Operos teatro atveju, jei būtų paminklinis pastatas (gal jis toks ir yra), tas įstiklinimas irgi būtų su klaustuku.

    Gedimino pr. 27 pastatas su tais akvariumais yra visiškai sudarkytas.
    Dar vienas skirtumas - kad tas darkymas vyksta pačiame miesto centre, pagrindinėje gatvėje.

    Komentuoti:


  • Kitas
    replied
    Toks pat perstatymas yra padarytas ir Operos ir baleto teatre - anksčiau po juo buvo galima praeiti didele plačia galera (?), bet po rekonstrukcijos, kuri buvo tikrai senai, visa erdvė uždengta ir ten net mažoji operhauzo salė padaryta. Tai mano klausimas būtų šitam ponui Parulskiui ir kompetetingiem forumo nariam - tenai nėra pažeidimo, darkymo, naikinimo ar pan?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lrytas.lt 2018.06.18
    Po architektų bruzdesių feisbuke – paveldo sargai skubiai šaukia tarnybinį patikrinimą
    Socialinio draudimo bendrovės pastatas, architektai Stanislavas Mužinskis ir Ježis Soltanas , 1938 m. Sudarkytas 2018 m.”, – sudėjęs gretimai dvi nuotraukas, kaip anksčiau ir kaip dabar atrodo pastatas, esantis Vilniuje, Gedimino g. 27, savo feisbuko sienoje pakomentavo žinomas architektas Audrius Ambrasas. (...)





    „Viskas suderinta, viskas sudėliota su institucijomis, yra leidimas. Padarėme viską, kaip priklauso, turime projektą. Ir pamatysite, ten bus labai gražu, kai pabaigsime. Dar ne viskas ten pabaigta. Likę nesugraduoti skirstymai, ten dar dėsis juostelės, viskas ten bus gerai, pamatėliai apsitvarkys ta pačia spalva, stiklą patamsinsime, kad jis neblizgėtų, bus puikiai“, – portalui lrytas.lt pagvirtino dabartinis pastato savininkas Kazimieras Musteikis. (...) Tai, kad leidimas išties yra duotas ir remontas vyksta legaliai, patvirtino ir vyriausiasis Vilniaus miesto architektas Mindaugas Pakalnis (...)

    „Darbai administraciniame pastate (unikalus kodas Kultūros vertybių registre 15904), esančiame Gedimino pr. 27/2, Vilniuje, atliekami pagal Kultūros paveldo departamento Vilniaus skyriuje 2014 m. rugpjūčio 20 d. suderintą tvarkomųjų statybos darbų, paprastojo remonto, projektą.
    Šiandien Kultūros paveldo departamente nuspręsta nedelsiant reaguoti į esamą situaciją dėl kultūros paveldo objekte vykdomų darbų ir sudaryti komisiją, kuri įvertins šių tvarkomųjų darbų suderinimo aplinkybes. Pagal departamento Vilniaus skyriaus 2014 m. liepos 31 d. išduotus specialiuosius paveldosaugos reikalavimus ir projektinius pasiūlymus buvo parengti lauko terasos įstiklinimo paprastojo remonto sprendiniai, be to suderintas pirmo aukšto langų keitimo aprašas.
    Projekto sprendiniais numatyta nekeičiant pastato tūrio, įstiklinti atvirą, pastato pirmo aukšto dalį, nuo gatvės ribojamą kolonomis. Įstiklinamoje pastato dalyje planuojama įrengti sezoninę kavinę. Lauko terasos įstiklinimo paprastojo remonto projektui buvo siūloma pritarti ir kartu su projektu 2014 m. rugpjūčio 19 d. pateiktoje paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės akte, kuriame teigiama, kad numatomi darbai atitinka Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklių bei kitų nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus. (..)

    1938-aisiais pastatytas pastatas į Kultūros paveldo vertybių registrą įtrauktas 1993 metais. Viena iš vertingų savybių yra „fasadų architektūrinis sprendimas – funkcionalizmo stiliaus fasadų architektūrinio sprendimo visuma; fasadų architektūros tūrinės detalės – išsikišusi kampinė pastato dalis PR pusėje, paremta kolonomis, po ja įtraukta užapvalinta ir įstiklinta 1 a. dalis“ .

    https://www.lrytas.lt/bustas/archite...inima-6645724/
    Lrytas.lt 2018.07.02
    Ernestas Parulskis
    Vilnius ritasi į beskonystės prarają – nei verslas, nei paveldo sargai nebeturi stuburo
    Aišku, pastato Gedimino prospekte savininkai, įstiklinę atvirą pirmo aukšto galeriją ir šaligatvį pakeitę plytelių grindimis, pasielgė ne kaip Vilniaus savivaldybė, pardavusi miesto kino teatrą, o tik kaip įžūlus kaimynas, pastatęs bute nebetelpantį milžinišką fikusą laiptinėje ir išpūstomis akimis aiškinantį, kad tai yra absoliučiai nuoširdi geradarystė ir dovana kaimynams. Pikčiausia, kad jie puikiai supranta – nuosavas fikusas daugiabučio laiptinėje ir šaligatvio gabalo apsitvėrimas yra savanaudiškas viešosios erdvės nusavinimas, kuris mus, normalius kaimynus ir miestiečius, baisingai erzina.
    Šalia irzulio atsiradusį nusivylimą maitina kitas šaltinis. Pastatą su dabar jau įstiklinta galerija 1938-aisiais suprojektavo jauni lenkų architektai, kurso draugai, ką tik baigę Varšuvos politechnikos institutą, būsimos architektūros žvaigždės, būsimi architektūros profesoriai Krokuvoje ir Bostone – Stanisławas Murczyńskis ir Jerzys Sołtanas. (...)

    Iš kitos pusės žiūrint, kaltinti architektūrinio aristokratizmo trūkumu jauną ir godų Lietuvos verslą nėra korektiška. Jį reikia diegti jėga, aukštais įėjimo slenksčiais ir neformalizuota, edukacine, globėjiška kontrole. Vėlgi, formaliai žiūrint, Vilniaus savivaldybės Kultūros paveldo apsaugos skyriaus paaiškinimas, kad „..įstiklinimas tarp kolonų skaidraus stiklo lengvomis berėmėmis konstrukcijomis nepažeidžia ir nežaloja pastato (...) vertingųjų savybių, netrukdo jo apžvelgti ir nedaro neigiamos įtakos pastatui“ neturėtų kelti ginčų – taip, viskas kiaurai matosi.

    Bet šitoks formalus teisingumas labiausiai ir nuvilia, nes tėra (...) gudravimas. Nes akivaizdu, kad praeiviams skirtos galerijos įstiklinimas žaloja vertingąsias pastato savybes. Jei Murczyńskis su Sołtanu būtų norėję vietoj galerijos – svarbiausio elemento, suteikiančio modernistiniam fasadui būtiną dinamiką ir intrigą, padaryti aklinas stiklo vitrinas, taip ir būtų padarę.
    Tarpukario meistrai gerai mokėjo montuoti didelius, labai didelius langus. Kadangi Murczyńskis su Sołtanu buvo talentingi architektai ir žinojo, kur yra jų suprojektuoto pastato vertingosios savybės, vitrinų ten neatsirado. Nors, įtariu, tuometiniai užsakovų atstovai gal ir galėjo painkšti dėl nenaudingai išnaudojamo ploto, bet buvo nutildyti tų, kurie supranta stiprios architektūros naudą ir turi pakankamai pinigų už tai sumokėti.

    Pesimistas sakytų, kad šiandien Vilniuje nei verslas, nei juos prižiūrintys paveldo saugotojai tokio stuburo nebeturi ir miestas ritasi į beskonystės prarają. Įstiklinta galerija – ir dar keliolika neseniai įvykusių urbanistinės beprotystės pavyzdžių pesimistinę gaidą paverčia liūdesio daina.

    https://www.lrytas.lt/bustas/archite...uburo-6832212/

    Komentuoti:


  • kept
    replied
    Džiaugiuosi, kad Jums patiko mano atrastas J. Tłomakowskio projektas
    Todėl šiandien dalinuosi tekstu apie „naują“, nors ir seniai žinomą tiltą Vilniuje. 1930 m. sausio 19 d. Malonaus skaitymo.

    Mylimas Vilnius – 1930 m. sausio 19. Nauji tiltai Vilniuje! I

    Paskutinis taisė kept; 2015.02.16, 19:11.

    Komentuoti:


  • Alfas Vingys
    replied
    Pagal lenkmečio urbanisto Januszo Tlomakowskio planą, dabar Vilnius atrodytų kaip Prancūzijos sostinė. Bet pagal pasaulines urbanistikos tendencijas kurtas projektas liko popieriuje.


    lrytas 2015-02-04
    Dangoraižius Vilniuje architektas regėjo jau prieš 80 metų

    http://kultura.lrytas.lt/istorija/da...es-80-metu.htm

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    /\ Ačiū už nuorodą.
    Vilniaus archyvuose turbūt yra dar ne tokių atradimų.



    http://www.15min.lt/naujiena/ziniosg...2-426899?cf=df

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Labai įdomus straipsnis:

    1931-ieji. Utopinis Vilniaus perstatymo planas

    Miestas kaip taisyklingas apskritimas. Aplink jį – plati magistralė su tramvajaus linijomis ir automobilių keliais. Žvaigždinės sankryžos ir miestą kertantys bulvarai, dangoraižiai ir krematori-umas Naujininkų viduryje. Tai tik kelios idėjos, planuotos Vilniuje mažai žinomo lenkų urbanisto Januszo Tłomakowskio.k

    Komentuoti:


  • oivej
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Lombardas A.Smetonos gatvėje.
    Dabar - "Maximos" (buv. "Minimos") parduotuvė

    dar iš kitos pusės



    ir moderniškas langas gale



    gal dar liko.

    Komentuoti:

Working...
X