Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Cockpit Voice Recorder From Doomed Lion Air 737 Reveals Frantic Struggle To Stop Nosedive

    Dar apie Lion Air. Ar pilotai, suprasdami, kad įranga kvailioja, negalėjo atjungti visų tų išmanių programų ir tiesiog valdyti rankiniu būdu? Ar skubotas instrukcijų vartymas skrydžio metu rodo prastą pilotų paruošimą?

    According to a new report, the cockpit voice recorder of the October crash which killed all 189 people onboard reveals that the pilots were scouring the plane's manual to understand why the plane kept lurching downwards - only to run out of time before it hit the water, reports Reuters, citing three people with knowledge of the cockpit voice recorder contents.
    The captain fought to climb, but the computer, still incorrectly sensing a stall, continued to push the nose down using the plane’s trim system. Normally, trim adjusts an aircraft’s control surfaces to ensure it flies straight and level.
    They didn’t seem to know the trim was moving down,” the third source said. “They thought only about airspeed and altitude. That was the only thing they talked about.
    https://www.zerohedge.com/news/2019-...C7qG2uV9KxasTU

    Comment


      „Lion Air“ katastrofa: pilotų kabinos įrašas atskleidžia paskutinius pilotų veiksmus ir žodžius https://www.15min.lt/naujiena/aktual...ius-57-1118996
      Nepirk iš Decathlon, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, Volfas Eng, Procter & Gamble / Gillette
      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

      Comment


        Keista, negi tokiose situacijose negalima išjungti auto sistemų?

        Comment


          Parašė digital Rodyti pranešimą
          Keista, negi tokiose situacijose negalima išjungti auto sistemų?
          Kiek skaičiau, tai šita sistema ir buvo sukurta veikti kuomet autopilotas išjungtas. Jos veikimas pakabintas kartu su Speed Trim sistema, jeigu būtų ją išjungę, tuomet būtų išjungę ir MCAS, bet kaip suprantu pagal checklistus pilotam būtų užtrukę daug laiko prieiti iki šitos sistemos išjungimo.

          Ai dar tiesa lygtais trumpam pavykdavo išjungti naudojant papildomus input'us ant vairalazdęs, bet MCAS buvo taip sukurta, kad po 5 sekundžių vėl įsijungdavo. Suprogramuota katastrofai. Ironiška, kad greičiausiai pasimauta ant per didelės kompiuterizacijos, kuo ilgai buvo kaltinamas Airbus.

          Comment


            Reisui prieš tą lemtingą Lion Air skrydį labai pasisekė, nes kartu skrido trečias pilotas, kuris žinojo, ką tokiu atveju daryti. Galima mesti kaltę ant bendrovės, kad po to normaliai neišsiaiškinusi problemos, vėl leido tam lėktuvui skristi. Amerikiečių pilotai irgi nepatenkinti instrukcijomis, susijusiomis su ta MCAS, tik jiems gal nepasitaikė situacija, kad sugestų jutiklis.

            Pilot Who Hitched a Ride Saved Lion Air 737 Day Before Deadly Crash

            That extra pilot, who was seated in the cockpit jumpseat, correctly diagnosed the problem and told the crew how to disable a malfunctioning flight-control system and save the plane, according to two people familiar with Indonesia’s investigation.
            The so-called dead-head pilot on the flight from Bali to Jakarta told the crew to cut power to the motor in the trim system that was driving the nose down, according to the people familiar, part of a checklist that all pilots are required to memorize.
            https://www.bloomberg.com/news/artic...GNfYM-sIn5SlO8
            Paskutinis taisė senasnamas; 2019.03.20, 22:51.

            Comment


              Parašė tomtom Rodyti pranešimą

              Kiek skaičiau, tai šita sistema ir buvo sukurta veikti kuomet autopilotas išjungtas. Jos veikimas pakabintas kartu su Speed Trim sistema, jeigu būtų ją išjungę, tuomet būtų išjungę ir MCAS, bet kaip suprantu pagal checklistus pilotam būtų užtrukę daug laiko prieiti iki šitos sistemos išjungimo.

              Ai dar tiesa lygtais trumpam pavykdavo išjungti naudojant papildomus input'us ant vairalazdęs, bet MCAS buvo taip sukurta, kad po 5 sekundžių vėl įsijungdavo. Suprogramuota katastrofai. Ironiška, kad greičiausiai pasimauta ant per didelės kompiuterizacijos, kuo ilgai buvo kaltinamas Airbus.
              Na jei įsijungia kas 5 sekundes, man mažų mažiausiai keista. Žinant, kad daviklių gedimai ir paduodama neteisinga info yra visiškai įmanomas gedimas, nenumatyti, kad esant tokiai situacijai jų algoritmas tampa žudikišku, man atrodo neįmanomas variantas. Čia turėtų būti dar n saugiklių numatyta tokiai situacijai išvengti.

              Ką dar vertėtų pastebėti, kad MCAS yra skirta valdymo skirtumo tarp 737NG ir 737MAX panaikinimui. Išjungus MCAS, pasikeičia ir valdymo specifikos, o pilotai sertifikuoti tik 737NG.

              Comment


                Parašė rmss Rodyti pranešimą

                Na jei įsijungia kas 5 sekundes, man mažų mažiausiai keista. Žinant, kad daviklių gedimai ir paduodama neteisinga info yra visiškai įmanomas gedimas, nenumatyti, kad esant tokiai situacijai jų algoritmas tampa žudikišku, man atrodo neįmanomas variantas. Čia turėtų būti dar n saugiklių numatyta tokiai situacijai išvengti.
                Tas įsijungimas po 5s kaip suprantu veikia tik keičiant trim tais papildomais input'ais, ir nėra kažkoks funkcionalumas, o tiesiog taip gavosi baigus programuoti visą MCAS sistemą. jeigu būtų išjungę pilnai, tai būtų turbūt viskas ok. Bet aš ekspertas tik tiek kiek pasiskaičiau internete, gal kažkas gali tai patvirtinti, kas nusimano geriau.

                Parašė rmss Rodyti pranešimą
                Ką dar vertėtų pastebėti, kad MCAS yra skirta valdymo skirtumo tarp 737NG ir 737MAX panaikinimui. Išjungus MCAS, pasikeičia ir valdymo specifikos, o pilotai sertifikuoti tik 737NG.
                Teisingai, būtų sudėtingiau suvaldyt, jeigu būtų tos sąlygos, kur justusi disbalansas dėl variklių (ir teoriškai netgi nelegalu pilotuoti), bet ekspertai teigia, kad pilotai greičiausiai susitvarkytų ir incidentų būtų išvengta.
                Šiaip jo, liūdna, nes panašu, kad jau buvo nemažai pilotų susidūrę su tos sistemos nesklandumais, tik kažkaip nepasklido plačiai ta informacija. Įdomu, kiek statistinis pilotas pats savo iniciatyva domisi tokiom detalėmis ir naujomis sistemomis, kurių veikimo principai kaip ir vieši, bet nepushinami į mokymus ir sertifikacijas.

                Comment


                  Parašė tomtom Rodyti pranešimą

                  Tas įsijungimas po 5s kaip suprantu veikia tik keičiant trim tais papildomais input'ais, ir nėra kažkoks funkcionalumas, o tiesiog taip gavosi baigus programuoti visą MCAS sistemą. jeigu būtų išjungę pilnai, tai būtų turbūt viskas ok. Bet aš ekspertas tik tiek kiek pasiskaičiau internete, gal kažkas gali tai patvirtinti, kas nusimano geriau.
                  Ar galite neišmanėliui paaiškinti, kas yra trim ir kokia to funkcija?

                  Comment


                    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                    Reisui prieš tą lemtingą Lion Air skrydį labai pasisekė, nes kartu skrido trečias pilotas, kuris žinojo, ką tokiu atveju daryti. Galima mesti kaltę ant bendrovės, kad po to normaliai neišsiaiškinusi problemos, vėl leido tam lėktuvui skristi. Amerikiečių pilotai irgi nepatenkinti instrukcijomis, susijusiomis su ta MCAS, tik jiems gal nepasitaikė situacija, kad sugestų jutiklis.

                    Pilot Who Hitched a Ride Saved Lion Air 737 Day Before Deadly Crash



                    https://www.bloomberg.com/news/artic...GNfYM-sIn5SlO8
                    Kažkodėl prisiminė senas anekdotas apie milicininkus - kodėl patruliuoja trise. Vienas moka rašyti, kitas - skaityti na o trečiasis prižiūri tuo du įtartinus inteligentus ...

                    Comment


                      Parašė tomtom Rodyti pranešimą

                      Tas įsijungimas po 5s kaip suprantu veikia tik keičiant trim tais papildomais input'ais, ir nėra kažkoks funkcionalumas, o tiesiog taip gavosi baigus programuoti visą MCAS sistemą. jeigu būtų išjungę pilnai, tai būtų turbūt viskas ok. Bet aš ekspertas tik tiek kiek pasiskaičiau internete, gal kažkas gali tai patvirtinti, kas nusimano geriau.
                      Pilnai išjungti - tumbleriai, ir ne prieš nosį o šone.
                      Ir tik pakankamai logiška - pradėjus valdyti ranka automatinė korekcija atsijungia 5s. Kurį laiką tai sekėsi daryti. O kas paskui - ar pavargo pirštas, ar apėmė neviltis, ar nuo "amerikietiškų kalnelių pasisilinko krovinys ... BBŽ

                      Click image for larger version

Name:	lionair-report.jpg
Views:	75
Size:	194,8 kB
ID:	1708902

                      Tyrėjai Lions turėjo priekaištų dėl keleivių ir krovinio paskirstymo ...

                      Parašė tomtom Rodyti pranešimą
                      Teisingai, būtų sudėtingiau suvaldyt, jeigu būtų tos sąlygos, kur justusi disbalansas dėl variklių (ir teoriškai netgi nelegalu pilotuoti), bet ekspertai teigia, kad pilotai greičiausiai susitvarkytų ir incidentų būtų išvengta.
                      Šiaip jo, liūdna, nes panašu, kad jau buvo nemažai pilotų susidūrę su tos sistemos nesklandumais, tik kažkaip nepasklido plačiai ta informacija. Įdomu, kiek statistinis pilotas pats savo iniciatyva domisi tokiom detalėmis ir naujomis sistemomis, kurių veikimo principai kaip ir vieši, bet nepushinami į mokymus ir sertifikacijas.
                      JAV bendrovės elgėsi įvairiai - užsisakė papildomus displėjus kapitonui, ar raudoną indikatorių, signalizuojantį apie AOA jutiklių parodymų nesutapimą.

                      Po Lions katastrofos Boening išleido vartotojo vadovo papildymą, kuris turėjo būti isegtas ir t.t.

                      Bet Namibian turbūt pradėjo skaityti kaip ir Lions - skrydžio metu prasidėjus problemoms - ir dar tik 200val stažą turintis antrasis pilotas.

                      Comment


                        Parašė Shernas Rodyti pranešimą
                        Bet Namibian turbūt pradėjo skaityti kaip ir Lions - skrydžio metu prasidėjus problemoms - ir dar tik 200val stažą turintis antrasis pilotas.
                        Airbusai nekrenta ir su dar mažiau patirties turinčiais antraisiais pilotais, tad ne čia problema.
                        Kas per lėktuvas, kuriam suvaldyti reikia užsisakyti kažkokį papildomą tiuningą? Atrodo, kad tikrai dar ilgai max'ai nekils, jei apskritai kada nors tai įvyks.
                        Flickr

                        Comment


                          Kažkodėl prisiminė senas anekdotas apie milicininkus - kodėl patruliuoja trise. Vienas moka rašyti, kitas - skaityti na o trečiasis prižiūri tuo du įtartinus inteligentus
                          Čia kartu ir geras pavyzdys, kaip žmogiškasis veiksnys daug reiškia sugedus technikai. Dažnai kalbama, kad avarijos įvyksta dėl žmogiškojo veiksnio, todėl diegiama vis daugiau automatikos, kad pilotui "nereikėtų nieko daryti", tik sėdėti ir stebėti. Bet kai ta technika sugenda, tada žmogiškasis veiksnys vėl tampa svarbus, bet nebūtinai tam pasiruošęs.

                          Comment


                            Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
                            Ar galite neišmanėliui paaiškinti, kas yra trim ir kokia to funkcija?
                            Aukščio vairo korekcija, kad vairalazdei esant neutralioje padėtyje orlaivis skristų horizontaliai. Valdoma atskirais mygtukais ant vairalazdės.

                            Click image for larger version

Name:	_P3E0360.jpg
Views:	79
Size:	11,0 kB
ID:	1708910
                            https://www.youtube.com/watch?v=U8gGUJN17m4

                            Comment


                              Boeing didn’t want to re-engine the 737–but had design standing by

                              With nearly 400 Boeing 737 MAXes grounded across the globe, few will remember that Boeing didn’t really want to do the MAX.

                              Officials in 2010-2011 engineered the MAX as a fallback airplane in case its hand was forced by Airbus as it first pondered and then launched the A320neo.

                              Jim Albaugh, then president of Boeing Commercial Airplanes, didn’t want to re-engine the 737. He wanted a new airplane.

                              The president of Boeing Commercial Airplanes at the time, Jim Albaugh, and the head of the 737 program then, Mike Bair, talked down the thought of re-engining the 737 even as it was developed. Albaugh wanted a new, clean sheet airplane to replace the 737.

                              When Airbus was about to land American Airlines with a huge order for the A320 family, both the ceo and neo, Boeing’s hand was forced. Within 48 hours, Jim McNerney, Albaugh’s boss, made the decision to go forward with what would become the MAX.

                              LNA dug into its archives for recorded interviews, transcripts and events with Albaugh and Bair. What follows paints the picture of Boeing’s view at the time about the 737 re-engining. LNA also spoke last year with a former Boeing engineer who worked on the MAX program. This interview was before the Lion Air crash in October.
                              Flickr

                              Comment


                                Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                Čia kartu ir geras pavyzdys, kaip žmogiškasis veiksnys daug reiškia sugedus technikai. Dažnai kalbama, kad avarijos įvyksta dėl žmogiškojo veiksnio, todėl diegiama vis daugiau automatikos, kad pilotui "nereikėtų nieko daryti", tik sėdėti ir stebėti. Bet kai ta technika sugenda, tada žmogiškasis veiksnys vėl tampa svarbus, bet nebūtinai tam pasiruošęs.
                                Vis, ne tik pilotai atbunka kai ilgą laiką viskas gerai ... O į treniruotes , ypač gimstančių jau įdegusiais šalyse, greičiausia žiūrima atsainiai ar aplamai pataupo. Pvz. Lions valdžia dėl AOA jutiklių neatitikimo lemputės - neprivaloma ir nedėsime.

                                Comment


                                  Parašė Shernas Rodyti pranešimą
                                  Pvz. Lions valdžia dėl AOA jutiklių neatitikimo lemputės - neprivaloma ir nedėsime.
                                  Lions ar Ethiopian valdžia turėjo nepasitikėti FAA sertifikavimu? Čia tas pats, kas kaltinti tą Toyota CH-R vairuotoją, kad pasitikėjo NCAP automobilių sertifikavimu ir neįsidėjo papildomai oro pagalvių ar kokių papildomų daviklių, kad jos tikrai išsiskleistų.
                                  Flickr

                                  Comment


                                    Boeing yra už ką kaltinti, Lion Air irgi yra, dėl Ethiopian kol kas neaišku, dėl skirtingų šalių pilotų lygio irgi neaišku. Galbūt tiesiog sėkmė, kad tas jutiklis nesugedo išsivysčiusios šalies bendrovei. Ir neaišku, kaip būtų susitvarkę kitų bendrovių pilotai. Aišku, JAV bent jau didesnis privalomų skraidymo valandų minimumas. Souhwest Airlines, rodos, minėjo 1500 val. Tai pilotas jau savaime yra daugiau patyręs, net jei yra tik pradedantysis.

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      Airbusai nekrenta ir su dar mažiau patirties turinčiais antraisiais pilotais, tad ne čia problema.
                                      Šitiems pavyzdžiui užteko aukščio suvaldyti:

                                      "On 5 November 2014, Lufthansa Flight 1829, an Airbus A321 was flying from Bilbao to Munich when the aircraft, while on autopilot, lowered the nose into a descent reaching 4000 fpm."

                                      Šitiems - ne :

                                      "Air France Flight 447 (AF447/AFR447)[a] was a scheduled international passenger flight from Rio de Janeiro, Brazil, to Paris, France, which crashed on 1 June 2009. The Airbus A330, operated by Air France, stalled and did not recover, eventually crashing into the Atlantic Ocean at 02:14 UTC, killing all 228 passengers and crew on board."
                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                      Kas per lėktuvas, kuriam suvaldyti reikia užsisakyti kažkokį papildomą tiuningą? Atrodo, kad tikrai dar ilgai max'ai nekils, jei apskritai kada nors tai įvyks.
                                      Valdymo instrukciją lėktuve reikėtų skaityti prieš skrydį.
                                      Ir, jei dėl Lions - vartotojo vadove minimos situacijos to dar nebuvo, tai nuo 2018 lapkričio 06 konkretaus atvejo aprašymu turėjo būti papildyta.
                                      Paskutinis taisė Shernas; 2019.03.21, 11:28.

                                      Comment


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Lions ar Ethiopian valdžia turėjo nepasitikėti FAA sertifikavimu? Čia tas pats, kas kaltinti tą Toyota CH-R vairuotoją, kad pasitikėjo NCAP automobilių sertifikavimu ir neįsidėjo papildomai oro pagalvių ar kokių papildomų daviklių, kad jos tikrai išsiskleistų.
                                        Kokią įrangą reikėtų instaliuoti į BMW kad nesukeltų daugumos avarijų? Smegenis vairuotojui?

                                        Comment


                                          Parašė Shernas Rodyti pranešimą

                                          Kokią įrangą reikėtų instaliuoti į BMW kad nesukeltų daugumos avarijų? Smegenis vairuotojui?
                                          Šiuo atveju BMW įranga būtų koregavusi važiuoti automobilį tiesiai net jei vairuotojas suka vairą.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X