Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kaip ir kiekvienais metais stengiuosi trumpai apžvelgti praėjusių metų, didžiausias aviacijos nelaimes. Pradžiai truputis statistikos. 2018 m. tikrai buvo išskirtiniai, nes komercinių incidentų skaičius ženkliai išaugo, iš viso buvo užfiksuoti 18 atvejų, kurių metu žuvo 561 žmogus. Pernai nukentėjo 59 asmenys, tad nelaimingų atvejų skaičius išaugo net 900 %.



    2018 m. Lėktuvų avarijose Rusijoje, Irane ir Nepale žuvo 195 žmonės vos per vieną mėnesį, nuo vasario 11 d. iki kovo 12 d. Norėčiau truputį plačiau aptarti pagrindinius incidentus bei faktorius lėmusius šias nelaimes.

    Saratov Airlines skrydis 703
    Lėktuvas - 7 metų, Antonov An-148-100B, žuvo 71 žmogus. Skrydis iš Maskvos į Omską truko vos kelias minutes, viso skrydžio metu nuolat kito lėktuvo aukštis ir greitis, dėl klaidingų indikatorių rodmenų pilotai prarado lėktuvo kontrolę. Šioms avialinijoms 2015 m. buvo uždrausta skraidyti tarptautinėje erdvėje. Tyrimo metu buvo nustatyt, jog pagrindinė nelaimės priežastis laiku nepakeisti tepalai ir neišvalyti oro starterio filtrai.


    Iran Aseman Airlines skrydis 3704
    ATR 72-212 pagamintas prieš 24 metus, žuvo 66 asmenys. Vietinis skrydis iš Tehrano to Yasuj, sudužo atsitrenkęs į kalno šlaitą praėjus valandai nuo pakilimo. Lėktuvas skrido 14 000 pėdų aukštyje, nors minimalus leistinas aukštis toje vietoje yra 15 500 pėdų. Pagrindinė lėktuvo žemėjimo iki 14 000 pėdų priežastis, tyrimo išvadose nurodyta, kaip apledėję sparnai. Taip pat buvo konstatuota, kad lėktuvas prieš skrydi nebuvo tinkamai paruoštas – nebuvo naudojamos priemonės apsaugančios nuo ledo susidarymo skrydžio metu.

    US-Bangla Airlines skrydis 211
    Bombardier Dash 8 Q400 pagamintas 2001 m. Skrydis iš Dhaka, Bangladešas į Tribhuvan Katmandu. Žuvo 71 žmogus. Lėktuvui nusileidus jis nuslydo nuo tako ir užsidegė. Pagrindinės priežastys lėmusios šį incidentą buvo prasta komunikacija tarp bokšto ir pilotų, taip pat įtakos turėjo piloto nuovargis ir stresas. Pirmojo bandymo tūpti metu pilotas artėjo prie neteisingo tako.



    Cubana de Aviación skrydis 972

    Beveik prieš 39 metus pagamintas Boeing 737-201. Vietinis skrydis Kuboje iš Havanos į Holguín, žuvo 112 žmonių. Skrydį vykdė Meksiko čarterinė kompanija Global Air. Lėktuvas sudužo vos pakilęs iš oro uosto. Šiam lėktuvui anksčiau buvo uždrausta skraidyti Gjanos oro erdvėje, dėl eilės saugumo ir priežiūros taisyklių nesilaikymo – viena iš jų, bagažu perkrautas lėktuvas. Pagrindinė katastrofos priežastis – per staigus kylimas, ko pasekoje, lėktuvas neteko keliamosios galios (stall) ir nukrito.


    Lion Air skrydis 610

    Ir turbūt garsiausiai nuskambėjusi 2018 m. aviakatastrofa – Lion Air skrydis iš Džakartos į Pangkal Pinang, kurios metu žuvo visi keleiviai ir įgula – 189 asmenys. Vos poros mėnesių, visiškai naujas Boeing 737 MAX 8. Lėktuvas nukrito į Javos jūra praėjus vos 13 minučių nuo pakilimo.
    Viso skrydžio metu pilotai turėjo problemų su aukščio ir greičio indikatoriais. Keletas dienų prieš, panaši situacija skrendant šiuo lėktuvu buvo ištikusi kitą įgulą – dėl šios priežasties buvo pakeistas AoA sensorius (Angle-of-attack). Boeing teigia, kad pilotai neturėjo įgūdžiu naudotis „pitch trim runaway“ – prietaisas reguliuojantis atakos kampą.

    Indonezijos atstovai, kaltina Boeing dėl blogai veikusių sensorių, dėl ne laikų įsijungusios „anti – stall“ sistemos ir netinkamo instruktažo pilotams.



    Saugių skrydžiu !
    Paskutinis taisė Ciurlionis; 2019.02.18, 08:50.
    Aviate, navigate, communicate

    Comment


      Džakartos oro uoste pakilę avialinijų „Lion Air“ keleiviai tikrai nesitikėjo tokios kelionės pabaigos. Orlaivis Pontianako miesto oro uoste nuslydo nuo tūpimo tako ir įstrigo netoliese esančiame lauke. Laimei, didelės nelaimės pavyko išvengti ir per incidentą niekas nenukentėjo. Tačiau iš lėktuvo evakuoti keleiviai buvo nustebinti, kai pamatė, kad orlaivio ratai kone visiškai nugrimzdę į permirkusią žemę. Pasak saugumo tinklo, „Lion Air“ avialinijos nuo 2002 m. patyrė 11 su saugumu susijusių incidentų. https://www.15min.lt/video/pavojinga...mo-tako-154594

      Comment


        Apie Nepalo aviacijos lygį daug pasakantis faktas – avarijos metu žuvo turizmo ministras.

        Nepal Tourism Minister Adhikari among 7 dead in helicopter crash

        https://www.aljazeera.com/news/2019/...bdMrlm2XtKzQgo

        Comment


          Sudužo į Keniją skridęs „Ethiopian Airlines“ lėktuvas

          Oro linijų „Ethiopian Airlines“ atstovas paskelbė, kad sudužo jos lėktuvas, skridęs į Kenijos sostinę Nairobį. Orlaivyje buvo 149 keleiviai ir aštuoni įgulos nariai.
          Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...uDYu9pg&copied

          Comment


            Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
            Sudužo į Keniją skridęs „Ethiopian Airlines“ lėktuvas



            Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...uDYu9pg&copied
            Ir vėl 737 MAX 8, jei incidentai susiję, tai ne kokie laikai Boeingo laukia.

            Comment


              kaip suprantu pakilimo metu suduzo....idomiai...kiba uzstalino

              Comment


                Parašė Jopapa Rodyti pranešimą
                kaip suprantu pakilimo metu suduzo....idomiai...kiba uzstalino
                flightradar rodo kelionė nutrūksta 2.5 km aukštyje.

                Comment


                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                  flightradar rodo kelionė nutrūksta 2.5 km aukštyje.
                  Tokiame aukstyje jau autopilotas manau turetu but ijungtas?Na idomu koedl taip ivyko,lauksim juoduju deziu parodymu

                  Comment


                    Dar pernai buvo išrinktos kaip geriausios Afrikos avialinijos.

                    Click image for larger version

Name:	5D496C1F-64B2-44CE-844E-19862BCC864F.jpeg
Views:	36
Size:	214,7 kB
ID:	1705733



                    Flickr

                    Comment


                      Jeigu tai vyksta "ant lygios vietos", tai Boeing turėtų rimtai susimąstyti. Nors versti žmogiškam faktoriui visada lengviau ir patogiau.

                      Comment


                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                        Jeigu tai vyksta "ant lygios vietos", tai Boeing turėtų rimtai susimąstyti. Nors versti žmogiškam faktoriui visada lengviau ir patogiau.
                        Manau Boeing padarys tyrimą ir išvadoje 99% proc kad bus žmogiška klaida, nes avialinijos blogai instruktavo pilotus kaip elgtis įvykus kokiam nors specifiniam nekritiniam gedimui

                        Comment


                          Parašė tomtom Rodyti pranešimą

                          Manau Boeing padarys tyrimą ir išvadoje 99% proc kad bus žmogiška klaida, nes avialinijos blogai instruktavo pilotus kaip elgtis įvykus kokiam nors specifiniam nekritiniam gedimui
                          "Vistiek visi jie vagys" lygio komentaras. Reikia nė trupučio neišmanyti apie aviaciją, kad būt 99% tikram, kad bus pro pirštus pažiūrėta ir nurašyta kaip žmogiškasis faktorius be didesnių paskekmių.

                          Comment


                            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                            "Vistiek visi jie vagys" lygio komentaras. Reikia nė trupučio neišmanyti apie aviaciją, kad būt 99% tikram, kad bus pro pirštus pažiūrėta ir nurašyta kaip žmogiškasis faktorius be didesnių paskekmių.
                            Kokios buvo prieš pasekmės dėl B737 MAX katastrofos?
                            Flickr

                            Comment


                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Kokios buvo prieš pasekmės dėl B737 MAX katastrofos?
                              Dieną prieš buvo pakeistas AoA sensorius (Angle-of-attack), bet Boeing teigia, kad pilotai nemokėjo naudotis "pitch trim runaway".
                              ​​​​​​
                              Prieš pasirodant Boeing 737 MAX buvo daug spekuliacijų, kad jų varikliai per daug išstumti į priekį, kas gal būt galėtų paveikti balansą.

                              Šiaip pačios avialinijos tikrai labai geros.

                              Nauji lėktuvai vienas po kito nekrenta, juolab geru oru.
                              ​​​​​
                              Aviate, navigate, communicate

                              Comment


                                Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

                                Dieną prieš buvo pakeistas AoA sensorius (Angle-of-attack), bet Boeing teigia, kad pilotai nemokėjo naudotis "pitch trim runaway".
                                ​​​​​​
                                ​​​​​
                                Visur einama link automatinio valdymo, bet nėra "apsaugos nuo durniaus"?
                                Mano manymu, tam, kad šiuolaikinis didelis lėktuvas nukristų idealiomis sąlygomis reiktų nebent kirviu perkirsti pagrindinę laidų pynę.

                                Comment


                                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                  Visur einama link automatinio valdymo, bet nėra "apsaugos nuo durniaus"?
                                  Mano manymu, tam, kad šiuolaikinis didelis lėktuvas nukristų idealiomis sąlygomis reiktų nebent kirviu perkirsti pagrindinę laidų pynę.
                                  Airbuse taip, skirtingai nei Boeing, net ir turėdamas "glass cockpit" 737 MAX vis vien yra 1967 m. patobulintas modelis ir iki šiol nemažai valdymo yra: push, trim, engage - daugiau manualinio valdymo.

                                  O dėl to "pitch trim" yra atskira istorija, taip tai automatizuota sistema: kaip ir minejau, naujasis Boeing 737 MAX turi didesnio diametro variklius, labiau išstumtus į priekį ir arčiau sparno.

                                  Didesnio kampo atakos metu, kylant didesniu kampu (čia veikia anksčiau minėti AoA sensoriai) išoriniai dizaino pakitimai gali destabilizuoti lėktuvą, ir jo kilimo kampą priartinti prie "stall", būtent dėl šios priežasties yra sumontuota "Maneuvering Characteristics Augmentation System", pasak Boeing dėl nemokėjimo naudotis šia sistema galima lėktuvą įvesti į "nose down".

                                  Bet kas jei iš tiesų sensoriai siunčia bloga signalą, o ši sistema, siekdama apsaugoti lėktuvą nuo stall, pasiunčia jį į nėrimą nosimi žemyn?
                                  Paskutinis taisė Ciurlionis; 2019.03.10, 14:15.
                                  Aviate, navigate, communicate

                                  Comment


                                    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
                                    Bet kas jei iš tiesų sensoriai siunčia bloga signalą ir ši sistema, siekdama apsaugoti lėktuvą nuo stall, pasiunčia jį į nėrimą nosimi žemyn?
                                    OK, sistema nesuveikė (arba suveikė blogai), bet kabinoje juk buvo pilotai. Nejaugi jie nesugebėjo momentaliai sureaguoti, atjungti autopilotą (senesniose 737 tam pakaktų šiek tiek stipriau patraukti šturvalą) ir toliau valdyti lėktuvą rankomis?

                                    Comment


                                      Na kol kas nežinome, kas nutiko būtent šiuo atveju.
                                      Aviate, navigate, communicate

                                      Comment


                                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                        OK, sistema nesuveikė (arba suveikė blogai), bet kabinoje juk buvo pilotai. Nejaugi jie nesugebėjo momentaliai sureaguoti, atjungti autopilotą (senesniose 737 tam pakaktų šiek tiek stipriau patraukti šturvalą) ir toliau valdyti lėktuvą rankomis?
                                        FR24 duomenis aukštis virš žemės buvo iki 1000ft, kas gali būti per mažai recoverinti.

                                        Comment


                                          Mano manymu, tam, kad šiuolaikinis didelis lėktuvas nukristų idealiomis sąlygomis reiktų nebent kirviu perkirsti pagrindinę laidų pynę.
                                          Technika irgi gali sukvailioti. O kai jos daug ir kas nors sutrinka, žmogus nesugeba per trumpą laiką su ja "susidoroti". Žiūrint į oro linijas, kurioms nutiko nelaimės su šiuo lėktuvu, peršasi išvada, kad turbūt pilotai per silpnai paruošti naujam ir išmaniam lėktuvui.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X