Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VNO] Tarptautinis Vilniaus oro uostas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Tik ministro buvo pastebėta: čia yra tik idėjinis eskizas. Kas ir kaip bus - paaiškės eigoje.

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Tik ministro buvo pastebėta: čia yra tik idėjinis eskizas. Kas ir kaip bus - paaiškės eigoje.
      Taip, būtų bloga idėja palikti tą spuogą, tokį, koks jis yra

      Ten ir slypi tie koridoriai ir lapiojimai aukštyn žemyn.
      Aviate, navigate, communicate

      Comment


        Prieš tris metus:

        Comment


          Parašė deep'as Rodyti pranešimą
          Seniai laukta žinia. Skuodis sako stalininę trobą griausim ir statysim rimtą terminalą.
          NAX, Laisvės partijos atstovams tik griauti tepavyksta ... o statybos - geriausiu atveju gardas iš aprūdyjusio kampuočio ant Žaliojo tilto.

          Comment


            Parašė Shernas Rodyti pranešimą

            NAX, Laisvės partijos atstovams tik griauti tepavyksta ... o statybos - geriausiu atveju gardas iš aprūdyjusio kampuočio ant Žaliojo tilto.
            Būtent, pernai sustabdė naujo terminalo statybas, "nes nebėra keleivių", o dabar paišo kažkokias vizualizacijas vietoje esamo terminalo.
            Flickr

            Comment


              Blogiausias dalykas dabartiniame oro uoste yra ne tas sovietinis fasadas, kuris realiai tarnauja tiesiog kaip fasadas (iš esmės, jį laisvai būtų galima nuardyti ir pakeisti kitu), bet ta 2007 m. statyta dalis, tinkanti provincijos oro uostui - mažam, ankštam, nepatogiam. O dabar visas pyktis nukreipiamas ne ten, kur reikia. Kalčiausia čia netoliaregiška rekonstrukcija atlikta tipiškos lietuviškos chaltūros metodais 2007 m.

              Comment


                Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                Būtent, pernai sustabdė naujo terminalo statybas, "nes nebėra keleivių", o dabar paišo kažkokias vizualizacijas vietoje esamo terminalo.
                Kažkokius sprendimus priiminėti reikia. Nes net dabar, kai keleivių apmažėję, išvykimo terminale vyksta kažkoks nekoordinuojamas veiksmas.
                Tai ir kyla klausimas, ar palikinėti tą seną pastatą ir kažkam jį pritaikyti, ar griauti.Nuo to priklausytų tolesnė pertvarka arba plėtra.

                Comment


                  Parašė Tikras architektas Rodyti pranešimą
                  Blogiausias dalykas dabartiniame oro uoste yra ne tas sovietinis fasadas, kuris realiai tarnauja tiesiog kaip fasadas (iš esmės, jį laisvai būtų galima nuardyti ir pakeisti kitu), bet ta 2007 m. statyta dalis, tinkanti provincijos oro uostui - mažam, ankštam, nepatogiam. O dabar visas pyktis nukreipiamas ne ten, kur reikia. Kalčiausia čia netoliaregiška rekonstrukcija atlikta tipiškos lietuviškos chaltūros metodais 2007 m.
                  Tai ta dalis projektuota, kai keleivių VNO buvo apie 1 mln. Realiai dabar reikalinga ne rekonstrukcija, o naujas terminalas, kuriam vietos šiaip yra sočiai, o stalininį terminalą galima palikti kaip muziejų ar administracijai ir aptarnaujančioms įmonėms.

                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                  Kažkokius sprendimus priiminėti reikia. Nes net dabar, kai keleivių apmažėję, išvykimo terminale vyksta kažkoks nekoordinuojamas veiksmas.
                  Tai ir kyla klausimas, ar palikinėti tą seną pastatą ir kažkam jį pritaikyti, ar griauti.Nuo to priklausytų tolesnė pertvarka arba plėtra.
                  Tai kodėl sustabdytos naujo terminalo statybos? Kaip Tikras architektas ir minėjo, stalininis terminalas apskritai ne problema, čia labiau ieškoma atmaskių savo neveiklumui, kodėl nepastatyti ar nepradėti statyti nauji terminalai, kuriems vietos sočiai ir negriaunant stalininio terminalo.
                  Paskutinis taisė Lettered; 2021.09.21, 09:02.
                  Flickr

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                    Tai kodėl sustabdytos naujo terminalo statybos? Kaip Tikras architektas ir minėjo, stalininis terminalas apskritai ne problema, čia labiau ieškoma atmaskių savo neveiklumui, kodėl nepastatyti ar nepradėti statyti nauji terminalai, kuriems vietos sočiai ir negriaunant stalininio terminalo.
                    Minima, kad projektas buvo nutrauktas dėl finansinių priežasčių. Tai gal dabar jau surado pinigų?

                    Negriauti seno aišku galima. Tik ką su juo daryti? Oro uostui jo, kiek suprantu, nereikia. Palikti kaip dabartinius Sporto rūmus - ne variantas..

                    Comment


                      Parašė Sula Rodyti pranešimą

                      Minima, kad projektas buvo nutrauktas dėl finansinių priežasčių. Tai gal dabar jau surado pinigų?

                      Negriauti seno aišku galima. Tik ką su juo daryti? Oro uostui jo, kiek suprantu, nereikia. Palikti kaip dabartinius Sporto rūmus - ne variantas..
                      Padaryti galima labai daug ką, tik reikia bent kiek fantazijos turėti, nuo restorano iki muziejaus. Net Londone nenugriovė seno terminalo (dabar ten liktai biurai), nors vietos švelniai tariant truputį mažiau nei prie VNO, kur plyni laukai.

                      Flickr

                      Comment


                        Man šitie planai skamba neįtikėtinai vien dėl finansavimo, jeigu vienam terminalui nesukrapšto, tai kaip suras dviems? Aišku realiau nei visiškai naują oro uostą pastatyti, kur net atmetus jo trūkumus manau jog būtų nerealu pastatyi arba užtruktų pusę amžiaus.

                        Comment


                          Pinigų naujam terminalui yra. Berods po mėnesio bus skelbiamas naujas rangos konkursas.

                          Comment


                            Dėl išvykimo terminalo statybų: Pandemijos sąlygomis užtruko finansavimo patvirtinimas ir statybų konkursą laimėjusi Mitnija šį pavasarį paprašė nutraukti sutartį, nes tiesiog nenorėjo sėdėti be darbo ir laukti. Gal tas finansavimas būtų atsiradęs po dar kelių mėnesių ir būtų jau statybos prasidėjusios, gal ir ne. Konkurso laimėtojo pasitraukimas dabar reiškia naują konkursą su visom su tuo susijusiom procedūrom, tad realiai gavosi papildomi metai laiko (ir turbūt didesnė kaina dėl statybos kaštų išaugimo).

                            Šitame forume yra įprasta matyti dalykus super supaprastintai: bet koks vėlavimas yra tolygu idiotizmui, nekompentencijai ir neveiklumui, neįvertinant kad bet koks didelių projektų įgyvendinimas nepriklauso nuo tiesiog vieno politiko ar biurokrato noro ir galimybių, bet yra eilę metų derinamas ir planuojamas dalykas tarp daug skirtingų institucijų. Vien apie VNO rekonstrukciją:

                            „Ministerija savo biudžetus baigia dėliotis, matome, kad šį kartą startuotume tiek su skolintomis lėšomis, tiek su Susisiekimo ministerijos. (…) Valstybės paramą turėsime suderinti su Europos Komisija ir tai greičiausiai būtų tik 25 proc. visos projekto sumos“, – teigė Lietuvos oro uostų vadovas. Jis neatmetė, kad naujo konkurso vertė bus didesnė nei pirmojo: „Brangsta viskas, medžiagos, darbai, tai sunku prognozuoti, koks bus skirtumas nuo prieš tai buvusios kainos, kurią rangovas buvo įvardinęs“. M. Gelžinis yra sakęs, jog ŠIB paskola būtų galima kompensuoti iki 65 proc. projekto vertės. ŠIB pernai trijų šalies oro uostų modernizavimui paskolino 70 mln. eurų. „Vis dar turime sutartį su ŠIB, ji galiojanti. Per tuos trejus metus tikimės, kad ir atsigavimas bus, ir turėsime daugiau savų lėšų, nes 2023-2024 metais aviacija planuoja jau bent sugrįžimą į 2018-2019 metų lygį, manau, ir mūsų situacija pagerės iki to laiko“, – teigė M. Gelžinis.

                            ‎‎Plačiau: https://sa.lt/vilniaus-oro-uosto-ter...elbti-rugseji/
                            VNO terminalo statybos lėšos ateina iš: 1) Nuosavų Lietuvos oro uostų įmonės lėšų. 2) Šiaurės Investicijų Banko paskolos. 3) Valstybės biudžeto su Europos komisijos palaiminimu.
                            Natūralu, kad praeitą žiemą finansavimo niekas neskubėjo patvirtinti, kai buvo pilnas karantinas, 85% kritę keleivių srautai, ir neaišku kiek greitai vakcinos padės ekonomikai atsigauti. Galime pasidžiaugti, kad dabar situacija atrodo žymiai geriau, ir tikiu kad kitais metais matysime statybų darbus.

                            Comment


                              Tiek Talinas, tiek Ryga turi senuosius terminalus (Ryga ir lokaciją pakeitė), bet nei vieni nesugalvojo lipdyti prie jų 4 terminalų. Klausimas ar tikrai turėtų būti griaunami pastatai įtraukti į KP, todėl, kad kažkas buvo prastas analitikas ir tą pačią klaidą kartojo 1998 m., po to 2008 m., ir dabar norėjo 2020 m.?

                              Kas kaltas, kad pusę oro uosto yra apleisti sovietiniai pastatai, o plėtrą į šiaurę riboja, kažkieno gudri mintis įrengti kapines už oro uosto tvoros?



                              Aviate, navigate, communicate

                              Comment


                                Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

                                Taip, būtų bloga idėja palikti tą spuogą, tokį, koks jis yra

                                Ten ir slypi tie koridoriai ir lapiojimai aukštyn žemyn.
                                Tą spuogą galimą kaiptaliai pertvarkyt, ir bus pertvarkoma, o pats oro uostas tampa stipriai funkcionalesnis kai yra pašalinami stalinistinis ir 90-ujų terminalai, kurių rekonstrukcija yra praktiškai neįmanoma.

                                Comment


                                  Is virsaus puikiai matosi, kad naujas "sedevras" uzima 6x daugiau ploto negu senasis, tad, kad neimanoma pertvarka negriaunant senojo yra paprasciausias melas

                                  Click image for larger version  Name:	Capture.JPG Views:	0 Size:	252,9 kB ID:	1913695

                                  Labai geras variantas butu nuriauti ta visa naujaji "sedevra", vietoj jo pastatyti nauja atvykimo terminala, ji sujungti su sone pastatytu isvykimo terminalu, o senaji pastata ikomponuot i naujaji oro uosta ir jame padaryt instagramable restorana/duty free parduotuve, kur zmones noretu labiau leisti pinigus nei overpricintoje charlie pizzoje ar panasiai, Galetu, kad ir koks food courtas but, su staliukais virsuje, o per viduri kokia didele kaledu eglute ziema, variantu yra daug, reikia tik fantazijos.

                                  Man paliko dideli ispudi Strasburo stotis, kuri nepaisant to, kad buvo "tipine" (panasiu stociu daug Vakaru Europoje) ir statyta "okupantu" (kai miesta valde vokieciai, vokieciu architekto), pastata buvo pasirinkta nenugriaut, o apgauti ispudingu kupolu, kuriame viskas siuolaikiska, pritaikyta moderniems laikams, neigaliesiems. Pigiau butu buve irgi tiesiog nugriauti ir pastaty eiline generic TGV stoti, kuriu pilna visoje Prancuzijoje

                                  Click image for larger version  Name:	BahnshofStrassburg_c_Reithmeier__2_.jpg Views:	0 Size:	116,1 kB ID:	1913694Click image for larger version  Name:	BahnshofStrassburg_c_Reithmeier__1_.jpg Views:	0 Size:	123,4 kB ID:	1913693
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Labai gaila jei pagal sita vizija planuoja pastatyti visa oro uosta pagal ta 2024 prielipa. Sitas naujas terminalas yra kaip laikinas Rimi stiliaus angaras, tai realiai yra pleistras o ne strateginis ir perspektyviai apgalvotas projektas. Jau jeigu planuoja rekonstruot visa oro uosta, tada tegu surengia konkursa su salyga numatyti pastovu veikima statybom vykstant, bet labai mesinori vel klijuot frankensteina ir planuot viska on the go.

                                    Comment


                                      Parašė kasparas.v Rodyti pranešimą
                                      Jau jeigu planuoja rekonstruot visa oro uosta, tada tegu surengia konkursa su salyga numatyti pastovu veikima statybom vykstant
                                      Vietos naujam terminalui yra daugiau nei pakanka - reikia jį statyti iš Lydos plento pusės (kur dabar yra atliekų surinkimo aikštelė).
                                      Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                      Comment


                                        Mačiulio pastebėjimai:

                                        „Jokia valstybė, joks miestas, nei pritraukė, nei atbaidė nei turistų, nei verslininkų savo oro uosto pastatu, kad ir koks nepatogus, nekvepiantis ar nestiklinis jis būtų“, – reaguodamas į siūlymą griauti Vilniaus oro uostą, sako „Swedbank“ vyr. ekonomistas Nerijus Mačiulis.

                                        https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...-uosto-pastatu
                                        Aviate, navigate, communicate

                                        Comment


                                          Kažkaip labai jau neobjektyviai įvertino. Ypač turint omenyje, kad ministro siūlymas griauti buvo paminėtas tik kaip vienas galimas variantas su žvaigždute, kad nuspręsti turi specialistai kartu su architektais.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X