Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šventosios uostas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Šventosios uostas perduotas Palangos savivaldybei

    VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija Šventosios uosto valdymą oficialiai perdavė Palangos miesto savivaldybei. Tikimasi, kad ateityje šis uostelis taps dar vienu pajūrio traukos centru poilsiautojams bei priekrantės žvejams pritaikytu, šiuolaikišku uosteliu.

    „Europos Komisijos buvo pasakyta, kad Šventosios uostas nebus skirtas krovai, nes jo paskirtis – rekreacinė, žvejybinė. Manau, kad šiemet buvo priimtas labai teisingas sprendimas ir įvairių institucijų bendru sutarimu padarytas didžiulis darbas – priėjome prie bendro vardiklio ir pagaliau galime žengti naują žingsnį Lietuvos istorijoje. Remiantis europine ir pasauline praktika toks uostas, su jam keliamais uždaviniais, galėtų tvarkytis savivaldos pagrindu“, – sakė Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis.

    Iki šiol Šventosios uostą valdžiusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra parengusi Šventosios uosto atstatymo projektą ir buvo pateikusi paraišką ES paramai gauti. Tačiau Europos Komisija (EK) atsisakė skirti lėšų uostui atstatyti. EK pateikė išvadą, kad šio uosto paskirtis – rekreacinė, o ne pramoninė ar krovininė, todėl ES investicijos iš transporto sektoriui numatyto finansavimo negalimos. Tad Uosto direkcija sutiko, kad Šventosios uosto valdymas būtų perduotas Palangos miesto savivaldybei, kurios finansavimo galimybės uosto atstatymo darbams yra didesnės.

    „Šventosios uostas labiau turizmo ir žvejybos uostas, tad Susisiekimo ministerija negali finansuoti jo išvystymo. Už minėtas sritis yra atsakingos kitos ministerijos. Šiandieną yra tam tikri europiniai pinigai, į kuriuos dabar atsiranda galimybė pretenduoti ir juos panaudoti investicijoms į Šventosios uostą. O iš to pirmiausiai išloš Palangos savivaldybė“, – teigia susisiekimo viceministras Paulius Martinkus.

    „Esu dėkingas dabartinei Vyriausybei už aiškų matymą ir kryptį, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija turi užsiimti komercinėmis funkcijomis. Didžiulė padėka Palangos miesto vadovybei, kad ji turi ryžto ir labai prasmingą matymą išvystyti uostą. Tikime, kad ateityje tai bus dar vienas puikus, pilnas gyvybės traukos objektas tiek čia gyvenantiems, tiek poilsiautojams mūsų pajūryje, taip pat vietą čia ras ir senas tradicijas turintys šventojiškiai žvejai“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

    Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 857 „Dėl turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise Palangos miesto savivaldybei“, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija Palangos miesto savivaldybei perdavė valdyti, naudoti ir disponuoti patikėjimo teise valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą – Šventosios uostą.

    „Šventosios uosto atgaivinimas neabejotinai yra svarbus Vakarų Lietuvos regiono ekonominei plėtrai bei Lietuvos kaip jūrinės valstybės įvaizdžiui. Vakarų Lietuvos regionui šis objektas yra itin reikšmingas ne tik ekonominiu, bet ir socialiniu, turizmo plėtros požiūriu, ne mažiau svarbu ir sukurti reikiamą infrastuktūrą priekrantės žvejams. Būtent žvejams reikiamos infrastruktūros sukūrimas – žvejų laivų ir įrangos laikymo patalpų įrengimas, automobilių stovėjimo aikštelės ir kt. – yra pirmas žingsnis, kurį planuoja žengti Palangos miesto savivaldybė, siekdama atgaivinti Šventosios uostą“, – teigia Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.

    Šventosios uosto išorinė akvatorija užima 209,6 ha, o bendras vidinės akvatorijos ir žemės plotas – daugiau kaip 16 ha. Palangos miesto savivaldybei perduotos valdyti, naudoti valstybei nuosavybės teise priklausančios krantinės, ilgalaikis materialusis turtas bei ten esantis nekilnojamasis turtas.

    Comment


      Kodėl Šventosios uostas tapo municipalinis

      Vyriausybės sprendimui perduoti Šventosios valstybinį jūrų uostą patikėjimo teise valdyti Palangos savivaldybei pritaria ne visi. Yra manančiųjų, kad Lietuvai reikalingas rezervinis valstybinis, o ne municipalinis uostas. Šventosios uostui atstatyti reikia apie 100 mln. eurų. Iš kur Savivaldybė gali gauti tiek pinigų? Jeigu valstybė nesugebėjo to padaryti, negi įstengs Savivaldybė?

      ...

      Comment


        Tai dabar teks visą laiką ant rankų nešioti arba šliuzus statyti jachtų kilnojimui

        Comment


          O tam rusiskam kurorte kas nors atplaukia dar?!

          Comment


            Šventosios uostas apie 1939 m. Nežinomas autorius.



            https://www.limis.lt

            Comment


              Šventosios uostas: vėl metami pinigai į balą?
              Esant dabartinei situacijai, kai ketinama uždrausti menkių žvejybą ištisus metus, kai žvejai prakalbo apie pasiryžimą pjaustyti savo laivus ir trauktis iš verslo, Palangos savivaldybės pradedamas antras Šventosios uosto atstatymo etapas, iš esmės skirtas žvejams, iššoko kaip Pilypas iš kanapių. Vieni sveikina tokį ryžtingą žingsnį, kiti sako, kad ne nuo to galo pradedama statyti, treti - tie skirti 1,7 mln. eurų yra tik lašas jūroje ir esą būsią išmesti į balą...
              Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

              Comment


                Šventosios jūrų uosto projektas įtrauktas į Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo priemonių planą

                Kovo 11-osios išvakarėse Palangą pasiekė puiki žinia – šiandien Šventosios jūrų uosto atstatymo projektas įtrauktas į Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo priemonių planą.

                Comment


                  Šventosios jūrų uosto atstatymas prasideda – pasirašyta rangos darbų sutartis

                  Šventosios jūrų uosto atstatymo darbams uždegta žalia šviesa – šiandien pasirašyta žvejybos infrastruktūros sukūrimo rangos darbų sutartis. Ją parašais patvirtino Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė ir UAB „Plungės lagūna“ vykdomasis direktorius Povilas Batavičius. Planuojama, kad darbai uosto teritorijoje prasidės jau gegužę.

                  Šventosios jūrų uosto atstatymas svarbus ne tik kurorto gyventojams, vietos ir užsienio svečiams, bet ir turizmo verslo atstovams, buriavimo sporto entuziastams ir, žinoma, – priekrantės žvejams. Būtent nuo jiems skirtos infrastruktūros sukūrimo pradedami uosto atstatymo darbai.

                  Pasirašydami sutartį, rangovai įsipareigojo per pusantrų metų (iki 2022 m. rugsėjo sutvarkyti ir pailginti krantinę, įrengti slipą, padedantį žvejams lengviau nuleisti į vandenį savo valtis, taip pat – gervę, skirtą iškrauti sugautą laimikį, žvejybos įrangą, valtis. Ne mažiau svarbus darbas – pastato, skirto žvejų valtims, žvejybos įrangai bei pagautam laimikiui laikyti, statyba.

                  Siekiant užtikrinti patogų privažiavimą, projekto įgyvendinimo metu bus rekonstruota ir į Šventosios uostą vedanti Prieplaukos gatvė. Taip pat bus įrengta priekrantės žvejams labai reikalinga automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje vienu metu galės stovėti apie 50 transporto priemonių. Joje žvejai galės patogiai ir saugiai laikyti ne tik savo automobilius, bet ir priekabas.

                  Įgyvendinus šį Šventosios jūrų uosto statybos etapą, bus ne tik įrengta visa žvejams reikalinga infrastruktūra, bet ir sutvarkyta bei apželdinta uosto teritorija.

                  Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus pabrėžė, jog Šventosios jūrų uosto statyba – labai svarbus projektas, įtrauktas ir į Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo priemonių planą. „Džiaugiuosi kad Palangos miesto savivaldybės iniciatyvą atstatyti Šventosios uostą palaiko Vyriausybė, Aplinkos ministerija, Žemės ūkio ministerija. Šiuo metu priekrantės žvejai neturi galimybės patogiai privažiuoti prie jūros ir į vandenį nuleisti savo valtis. Įgyvendinus žvejybos infrastruktūros sukūrimo darbų etapą, jie galės patogiau ir saugiau užsiimti žvejyba, naudotis modernia žvejams reikalinga įranga. Kitas laukiantis Šventosios jūrų uosto atstatymo etapas – molų statyba. Tikimės, kad bus rasta lėšų šiems būtiniems darbams, antraip tolesni uosto statybos darbai nebetektų prasmės. Juo labiau kad molai, be savo pagrindinės funkcijos, atiliktų ir kitą ne mažiau svarbią – stabdydami smėlio migraciją, jie padėtų spręsti aplinkosaugines problemas“, – kalbėjo Š. Vaitkus.

                  Comment


                    Mindaugas Pakalnis pasidalino nuotraukomis soc. tinkle.

                    Comment


                      Parašė bato_usai Rodyti pranešimą
                      Šventosios jūrų uosto atstatymas prasideda – pasirašyta rangos darbų sutartis

                      Šventosios jūrų uosto atstatymo darbams uždegta žalia šviesa – šiandien pasirašyta žvejybos infrastruktūros sukūrimo rangos darbų sutartis. Ją parašais patvirtino Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė ir UAB „Plungės lagūna“ vykdomasis direktorius Povilas Batavičius. Planuojama, kad darbai uosto teritorijoje prasidės jau gegužę.

                      Šventosios jūrų uosto atstatymas svarbus ne tik kurorto gyventojams, vietos ir užsienio svečiams, bet ir turizmo verslo atstovams, buriavimo sporto entuziastams ir, žinoma, – priekrantės žvejams. Būtent nuo jiems skirtos infrastruktūros sukūrimo pradedami uosto atstatymo darbai.

                      Pasirašydami sutartį, rangovai įsipareigojo per pusantrų metų (iki 2022 m. rugsėjo sutvarkyti ir pailginti krantinę, įrengti slipą, padedantį žvejams lengviau nuleisti į vandenį savo valtis, taip pat – gervę, skirtą iškrauti sugautą laimikį, žvejybos įrangą, valtis. Ne mažiau svarbus darbas – pastato, skirto žvejų valtims, žvejybos įrangai bei pagautam laimikiui laikyti, statyba.

                      Siekiant užtikrinti patogų privažiavimą, projekto įgyvendinimo metu bus rekonstruota ir į Šventosios uostą vedanti Prieplaukos gatvė. Taip pat bus įrengta priekrantės žvejams labai reikalinga automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje vienu metu galės stovėti apie 50 transporto priemonių. Joje žvejai galės patogiai ir saugiai laikyti ne tik savo automobilius, bet ir priekabas.

                      Įgyvendinus šį Šventosios jūrų uosto statybos etapą, bus ne tik įrengta visa žvejams reikalinga infrastruktūra, bet ir sutvarkyta bei apželdinta uosto teritorija.

                      Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus pabrėžė, jog Šventosios jūrų uosto statyba – labai svarbus projektas, įtrauktas ir į Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo priemonių planą. „Džiaugiuosi kad Palangos miesto savivaldybės iniciatyvą atstatyti Šventosios uostą palaiko Vyriausybė, Aplinkos ministerija, Žemės ūkio ministerija. Šiuo metu priekrantės žvejai neturi galimybės patogiai privažiuoti prie jūros ir į vandenį nuleisti savo valtis. Įgyvendinus žvejybos infrastruktūros sukūrimo darbų etapą, jie galės patogiau ir saugiau užsiimti žvejyba, naudotis modernia žvejams reikalinga įranga. Kitas laukiantis Šventosios jūrų uosto atstatymo etapas – molų statyba. Tikimės, kad bus rasta lėšų šiems būtiniems darbams, antraip tolesni uosto statybos darbai nebetektų prasmės. Juo labiau kad molai, be savo pagrindinės funkcijos, atiliktų ir kitą ne mažiau svarbią – stabdydami smėlio migraciją, jie padėtų spręsti aplinkosaugines problemas“, – kalbėjo Š. Vaitkus.
                      Cia tokia smulkme...kad sventojoje is esmes nebera zveju....

                      Comment


                        Parašė KUBILISTANAS Rodyti pranešimą

                        Cia tokia smulkme...kad sventojoje is esmes nebera zveju....
                        Atsiras pramoginė žvejyba ir laivyba. Turistai, kurortas.

                        ​​​​​

                        Comment

                        Working...
                        X