Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[ALY] Alytaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    4 labai mazai perveza ruoze nuo "Izomegos" iki Gulbynes. Reikia marsrutu pertvarkos. A. Jonyno gatve apleista visai.

    Comment


      #42
      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      "Kautra" jokiu autobusu gali ir nepalesti, o peremusi miesto marsrutus (ar didesne ju dali) ir toliau vezioti keleivius mikrautobusais. Na gal keliuose marsrutuose ir paleistu darbo dienomis po viena-kita midibusa.
      Kažkodėl labai abejoju, jog Kautra norėtų į Alytų leisti savo naujus ir efektyviai naudojamus Crafterius, o senesnių VW LT46 yra likę labai nedaug. Taigi, išeitis lieka tik pirkti naujus midi klasės autobusus, kurių Temsa kataloguose nepastebėjau, todėl reikėtų rinktis kitą autogamintoją, kurio sąlygos nebūtų tokios palankios...
      Daugiau mano nuotraukų >>>

      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

      Comment


        #43
        Arba pirkti padevetus autobusus.

        Comment


          #44
          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Raliai gal ir apsimoketu paleisti autobusus vos trimis marsrutais - 7, 8 ir 13. Gal dar 14. Taciau didesnes talpos (9-10 m) autobusai kazin ar paisteisntu. Midibusai - optimaliausias pasirinkimas.

          Siaip tai mieste reiketu marsrutu reorganizacijos. Siuo metu mieste pakaktu apie 4-5 pagrindiniu marsrutu ir dar kokiu 4-5 papildomu.

          "Kautra" jokiu autobusu gali ir nepalesti, o peremusi miesto marsrutus (ar didesne ju dali) ir toliau vezioti keleivius mikrautobusais. Na gal keliuose marsrutuose ir paleistu darbo dienomis po viena-kita midibusa.
          Įvedus mėnesiunius bilietus, manau daug keleivių turėtų 5 maršrutas, visdėlto pro kolegiją važiuoja, tai maršrutas tarp stoties, centro ir kolegijos būtų.

          Comment


            #45
            5 marsrutas - jame dirba tik vienas mikraoutobusas. Kolegijos studentai visi ratuoti.

            Comment


              #46
              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Arba pirkti padevetus autobusus.


              Jei jau tau parduoda padeveta autobusa,tai gali susitqaikyti su tuo ,kad eksploatavimo ir remonto islaidos bus labai dideles.

              Comment


                #47
                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                5 marsrutas - jame dirba tik vienas mikraoutobusas. Kolegijos studentai visi ratuoti.
                5 maršrute darbo dienomis dirba 4 mikroautobusai
                Žr. 1 psl.
                Paskutinis taisė taccido; 2010.01.02, 23:39.
                100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                Comment


                  #48
                  Bet keleiviu daugiausia vaziuoja nuo Gulbynes iki Pirmojo Alytaus (Piliakalnio mokyklos). Merkines gatveje ir i SB "Nemunas" keleiviu nedaug. Daugiau ju buna tik pavasari-rudeni.
                  I gelezinkelio stoti ir Sukurio g. taip pat keleiviu nedaug. Itariu, kad tikrai visi keturi mikroautobusai nevaziuoja nei i gelezinkelio stoti ir Sukurio gatve, nei i SB "Nemunas", o savavaliskai susitrumpina marsruta kur nors ties autobusu parko ivaziavumu ar Merkines gatveje esancioje aiksteleje, kuri kazkada buvo galine 1, 2 (veliau 5) autobusu marsruto aikstele.

                  Comment


                    #49
                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Bet keleiviu daugiausia vaziuoja nuo Gulbynes iki Pirmojo Alytaus (Piliakalnio mokyklos). Merkines gatveje ir i SB "Nemunas" keleiviu nedaug. Daugiau ju buna tik pavasari-rudeni.
                    I gelezinkelio stoti ir Sukurio g. taip pat keleiviu nedaug. Itariu, kad tikrai visi keturi mikroautobusai nevaziuoja nei i gelezinkelio stoti ir Sukurio gatve, nei i SB "Nemunas", o savavaliskai susitrumpina marsruta kur nors ties autobusu parko ivaziavumu ar Merkines gatveje esancioje aiksteleje, kuri kazkada buvo galine 1, 2 (veliau 5) autobusu marsruto aikstele.
                    Perveža nemažai keleivių iki Sūkurio g. darbo dienomis. Gal savaitgaliais ir nelabai, bet matau, kad iki Likiškių nemažai įlipa.
                    Dėl sukčiavimų nežinau tiksliai, gali būti, kad į geležinkelio stotį ir neužsuka kada nors, bet netikiu, kad neužvažiuoja iki Sūkurio g. - ten juk tik vienintelis maršrutas ir yra. Kad sutrumpina maršrutą Kalniškės gatvėje - visiška nesąmonė. Jei norėtų sutrumpint savavališkai maršrutą Kalniškės gatvėje - jie turėtų nelaipinti keleivių visoje Naujojoje gatvėje.
                    Tad šitie įtarinėjimai kažkokie nepagrįsti, priedo dar tvirtinot, kad penktu važiuoja tik 1 mikroautobusas.
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      #50
                      Zinios del mikroautobusu skaiciaus marsrute pasenusios, nes siuo marsrutu nesinaudoju. Kodel turetu nelaipinti keleiviu visoje Naujojoje? Jei mato, kad keleiviai islipo visi prie Gulbynes, tai ir apsisuka Kalniskes g. Arba netgi pacioje Kalniskes, Naujosios ir Putinu sankryzoje.

                      O tokiu vaizdeliu, kai sioje sankryzoje apsisukineja 7 ir 8 ir 14 marsrutu mikroautobusai, esu mates ne viena. Apsisuka ir paima keleivius centro link. Ypac savaitgaliais po pietu. Nors keleiviu prie "Bangos" buna nuolat. Na, aisku, cia jie visi vaziuoja viena kryptimi, tai galbut tai paaiskina tokio savivaliavimo priezastis.

                      Comment


                        #51
                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Zinios del mikroautobusu skaiciaus marsrute pasenusios, nes siuo marsrutu nesinaudoju. Kodel turetu nelaipinti keleiviu visoje Naujojoje? Jei mato, kad keleiviai islipo visi prie Gulbynes, tai ir apsisuka Kalniskes g. Arba netgi pacioje Kalniskes, Naujosios ir Putinu sankryzoje.

                        O tokiu vaizdeliu, kai sioje sankryzoje apsisukineja 7 ir 8 ir 14 marsrutu mikroautobusai, esu mates ne viena. Apsisuka ir paima keleivius centro link. Ypac savaitgaliais po pietu. Nors keleiviu prie "Bangos" buna nuolat. Na, aisku, cia jie visi vaziuoja viena kryptimi, tai galbut tai paaiskina tokio savivaliavimo priezastis.
                        Tai matėt 5-o maršruto mikroautobusą apsisukantį toje vietoje? Aš ne. Ir nemanau, kad taip būna. Nebent kokį sekmadienį, kai tik vienas mikroautobusas, bet vistiek, kadangi atvažiuoja kas valandą, turi būti keleivių.
                        Spėju, kad tie 7, 8, 14 apsisuka paskutiniais reisais, nes kitu laiku susidarkytų visas grafikas (vienas mikroautobusas atvažiuotų pirmiau už kitą), o kai jau paskutiniai reisai, tvarkaraštis ne toks svarbus.
                        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                        Comment


                          #52
                          Studentai gal ir ratuoti, bet jeigu jie gautų nusipirk mėnesinį bilietą su 80% nuolaidą, ko dabar padaryt negali, tai manau ir jų važiuojančių VT padaugėtų.

                          Comment


                            #53
                            Nemanau, kad labai. Kas studijuoja Alytaus kolegijoje? Vietiniai, kurie gyvena pas tevelius, ir todel gali sau lesti vazineti automobiliu. O kitame mieste studijuojantys susiduria su islaidomis (barakaas arba butas, keliones namo i kita miesta, maitinimasis), kurios yra gerokai didesnes nei islaidos kurui per menesi. Todel ir turi mazesnes galimybes isigyti bei islaikyti automobili.

                            Comment


                              #54
                              Jeigu jau taip skaičiuoti, tai dirbantiems Alytuje tuo labiau lengvesnė išeitis automobilis, jeigu jau studentai pas tėvelius gyvenantys ratuoti, tai tėveliai tuo labiau, tai pagal šitą išvadą vienintelis VT reikalingas neratuotiems pensininkams iki poliklinikos pavežėti )

                              Comment


                                #55
                                O manot, kad kitaip yra. Juk naudotis mikroautobusais vaziuojant i darba ar i mokslus kasdien yra brangiau nei masina. Juk bilietas kainuoja 1,5 Lt. I abi puses 3 Lt. Menesinius nera. Kai kuriems reikia dar ir persesti. Tai iseina 6 Lt. Alytuje, kuriame diziausias keliones atstumas nesiekia 10 km, vaziuoti masina iseina pigiau arba tiek pat. Greiciau ir su komfortu nuo duru iki duru.
                                Todel pagrindiniai keleiviai ir yra pensininkai, neigalieji, moksleiviai, t.y. lengvatininkai, mazas pajamas gaunantys asmenys. Bet tokie dazniausiai vaiksto. Tiesa, studentai turi 50 proc. lengvata. Bet per daug nesismulkina del 30 Lt skirtumo.
                                Idomu, kiek Alytuje pervezama keleiviu per viena dabo diena? Atrodo, kad ne daugiau 10000-12000.

                                Comment


                                  #56
                                  Buves "Alytaus AP" autobusas parduodamas autoplius.lt

                                  Comment


                                    #57
                                    Sveiki. Atsimenu šitame forume buvo kažkieno įkeltas straipsnis apie Alytaus autobusų parko istoriją. Man nepavyksta rasti naršant forumą šio straipsnio, gal galit padėti?

                                    Comment


                                      #58
                                      Galiu padet, kreipkis i mane.

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė dyttrich Rodyti pranešimą
                                        Sveiki. Atsimenu šitame forume buvo kažkieno įkeltas straipsnis apie Alytaus autobusų parko istoriją. Man nepavyksta rasti naršant forumą šio straipsnio, gal galit padėti?
                                        Čia perkėliau tik savo pranešimus. Jų neištryniau ir temoje "Viešasis transportas".



                                        Kaip jau žadėjau, rašau apie Alytaus miesto transportą. Šiokia tokia istorinė "apybraiža". Literatūros ar informacijos apie tai niekur nėra. Tai, kas parašyta, yra mano asmeniniai atsiminimai, todėl gali būti ir netikslumų. Laukiu patiksminimų.

                                        Nežinau, kada Alytuje ėmė kursuoti miesto autobusai.
                                        1963 m. pradėjo veikti šaldytuvų gamykla, 1968 m. - Medvilnės kombinatas, įsikūrę toli už miesto (tuometinio) ribų. Darbininkams nuvežti ir parvežti reikėjo organizuoti autobusų eismą. Tačiau ar tai buvo miesto, ar priemiesčio maršrutai, ar įmonės pačios savo autobusais vežiojo darbininkus, aš nežinau. Tačiau aštuntojo dešimtmečio pradžioje Alytuje jau kursavo miesto autobusai. Aštuntajame dešimtmetyje keleivius vežiojo LAZ 695E autobusai.
                                        1973 m. autotransporto įmonė gavo primuosius Ikarus 260, o 1980 m. miesto gatvėmis ėmė riedėti Ikarus 280. Aštuntajame dešimtmetyje Alytaus gatvėmis ėmė kursuoti Ikarusai, ir devintojo dešimtmečio pradžioje (o gal dar aštuntojo pačioje pabaigoje), LAZ'ai išnyko is miesto maršrutų.

                                        Naujoji gatvė Putinuose, 1972 m. Iš "Alytaus naujienų".
                                        Sankryža - tikriausiai Naujosios ir Miklusėnų g. Ant kalnelio matosi stotelės.




                                        Medvilnės kombinatas, apie 1979 m. Iš http://antanas.rinkevicius.googlepages.com/20.pp




                                        Alytus aštuntojo ir devintojo dešimtmečių sandūroje. Nuotraukos Z. Bulgakovo iš fotoalbumo "Alytus".
                                        Tolumoje - stotelė prie poliklinikos. Pastačius pervažą per geležinkelį, stotelė centro link buvo perkelta į Putinų pusę. O senosios stotelės centro link įvaža tapo greitėjimo juosta išsukant į Naująją gatvę.



                                        Aikštelėje už geležinkelio buvo 9 ir 11 autobusų žiedas - "Pard. "Eglė"; matosi įlaipinimo stotelės įvaža.




                                        Iki 1986 m. Alytuje buvo, berods, per 20 autobusų maršrutų. Didžiausias maršruto numeris, jei neklystu, buvo 18. Tačiau kai kurie maršrutai buvo su A raidėmis. Apie laikotarpio iki 1986 m. maršrutus man mažai kas žinoma.

                                        1986 m įvyko maršrutų optimizacija. Liko 11 maršrutų:

                                        1. Chemijos gamykla – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Mineralinės vatos gamykla
                                        2. Merkinės g. – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                                        3 greitasis. Parduotuvė „Žuvintas“ – Pramonės g. – Panemunė [keli reisai rytinio piko metu, darbo d.]
                                        4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [darbo d.]
                                        4. TSO – Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [po vieną ar tai du reisus rytinio ir tiek pat reisų vakarinio piko metu, darbo d.]
                                        4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Putinai [išeiginėmis d.]
                                        5. Centras – Geležinkelio stotis
                                        6. Žemaitės g. – Centras – J. Jonyno g. – Pramonės g. – Panemunė [iki maždaug 14 val.]
                                        6A. Žemaitės g. – Centras – A. Jonyno g. – Panemunė – Pramonės g. [nuo maždaug 14 val.]
                                        6. Žemaitės g. – Gardino g. – A. Jonyno g. – Panemunė [keli reisai tiek rytinio, tiek vakarinio piko metu pro senąją geležinkelio stotį Gardino g.]
                                        7. Siuvimo fabrikas – Sviesto gamykla
                                        8. Chemijos gamykla – Sviesto gamykla
                                        9. Parduotuvė „Eglė“ – Vidzgiris – Autobusų stotis – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                                        10. Centras – Mineralinės vatos gamykla
                                        11. Parduotuvė „Eglė“ – Vidzgiris – Autobusų stotis – Mineralinės vatos gamykla [darbo d.]
                                        11. Parduotuvė „Eglė“ – Vidzgiris – Centras [darbo d. ne piko metu kai kurie reisai buvo trumpinami iki žiedo Komjaunimo aikštėje]

                                        Kiek pamenu, iki maršrutų optimizacijos 9 maršruto numeis buvo 17, o 11 - 18. 4 maršrutas lygtai nepasikeitė. Lygtai buvo maršrutas, jungęs Siuvimo fabriką su Chemijos gamykla...

                                        Komjaunimo a. (dabar Rotušės a.) buvo autobusų žiedas, kuriame galinė stotelė buvo 5, 10 ir 11 maršrutų autobusams. Taip pat šioje stotelėje stodavo 6 ir 6A autobusai, važiuojantys Panemunės link.

                                        Komjaunimo a. 1976 m. V. V. Stanionio nuotr.



                                        Komjaunimo a. 1986 m. V. V. Stanionio nuotr. Matosi stotelė.



                                        1986 m. Komjaunimo a. V. V. Stanionio nuotr.




                                        1987 m. Komjaunimo a. pradėjus miesto Vykdomojo komiteto pastato statybą (dab. savivaldybės pastatas, arba Rotušė), žiedas buvo panaikintas. Tačiau 5 ir 10 autobusų maršruto pradžia liko centre: važiuodami Naująja gatve link centro, jie sukdavo į Tvirtovės g., tada į Ligoninės g., toliau – Vilniaus g. ir išvažiuodavo į V. Kapsuko g. (Jotvingių g.). T. y. apvažiuodavo kvartalą. Kai vairuotojui prasidėdavo pertraukia, autobusai iš Vilniaus g. važiuodavo tiesiai į autobusų stoties (V. Kapsuko g. 5, ne į stotį dabartinio Jotvingių turgaus vietoje) aikštę.
                                        6 ir 6A autobusai į Žemaitės gatvę buvo nukreipti iš V. Kapsuko g., į K. Požėlos (Ulonų g.), Vytauto g. ir toliau Gardino g. Tuomet buvo panaikinti pikiniai 6 autobuso reisai Gardino g.
                                        Dabar nepamenu, ar 11 autobusas ne piko metu taip pat ėmė važiuoti į stotį, ar jau iki žiedo iš Komjaunimo a. iškėlimo buvo pakeisti 11 ir 9 autobusų maršrutai.
                                        Berods tais pačiais 1987 m. buvo pastatyta geležinkelio pervaža, sujungusi Jazminų ir Naująją gatves. Todėl 9 ir 11 autobusų maršrutų trasos buvo pakeistos. Autobusai ėmė važiuoti visa Likiškėlių gatve, Jazminų g. ir išvažiuodavo į Naująją g. prie poliklinikos.
                                        9 autobuso maršrutas prasidėdavo centre, o tiksliau, autobusas, atvažiavęs į centrą, sukdavo į autobusų stoties aikštę ir išlaipindavo keleivius joje. Įlaipinimas buvo, aišku, ne autobusų stotyje, o stotelėje „Autobusų stotis“ (link Rotušės a.)
                                        4 autobusas poilsio d. apvažiuodavo Putinus Žuvinto, A. Jonyno, Putinų ir Naująja gatvėmis.

                                        TSO – Tarprajoninė statybos organizacija, vėliau Rajoninė statybos organizacija (RSO) Kaniūkuose. Dabar tai UAB „Skirnuva“ ir jos dukterinės įmonės.

                                        Taigi, nuo berods 1987 iki 1990 m. (tikrai) ekonominės blokados buvo tokie autobusų maršrutai:

                                        1. Chemijos gamykla – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Mineralinės vatos gamykla
                                        2. Merkinės g. – Ligoninės g. - Petkevičiaus g. – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                                        3 greitasis. Parduotuvė „Žuvintas“ – Pramonės g. – Panemunė [keli reisai rytinio piko metu, darbo d.]
                                        4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [darbo d.]
                                        4. RSO – Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Šaldytuvų gamykla [po vieną ar tai du reisus rytinio ir tiek pat reisų vakarinio piko metu, darbo d.]
                                        4. Siuvimo fabrikas – A. Jonyno g. – Putinai [išeiginėmis d.]
                                        5. Centras – Geležinkelio stotis
                                        6. Žemaitės g. – A. Jonyno g. – Pramonės g. – Panemunė [iki maždaug 14 val.]
                                        6A. Žemaitės g. – A. Jonyno g. – Panemunė – Pramonės g. [nuo maždaug 14 val.]
                                        7. Siuvimo fabrikas – Sviesto gamykla
                                        8. Chemijos gamykla – Sviesto gamykla
                                        9. Centras – Vidzgiris – A. Jonyno g. – Sviesto gamykla
                                        10. Centras – Mineralinės vatos gamykla
                                        11. Siuvimo fabrikas – Vidzgiris – Mineralinės vatos gamykla [darbo d.]

                                        Kartais autobusų trasos ilgesniam laikui keisdavosi dėl vykdomų statybų, kapitalinių gatvių tvarkymo ar požeminių komunikacijų tiesimo darbų. Taip 9 ir 11 autobusai ilgą laiką iš Likiškėlių g. sukdavo į Statybininkų g., tuomet į Volungės g. ir išvažiuodavo į Jazminų gatvę. Buvo du periodai (dėl Likiškelių mikrorajono statybų, antrasis jau po Nepriklausomybės atkūrimo), kurie truko daugiau nei po metus, kai 9 ir 11 autobusai taip važiuodavo.
                                        Dėl Ligoninės g. dažnokų remontų 1988-1990 ilgesniam laikui 1 ir 2 autobusai važiuodavo V. Kapsuko gatve, pro autobusų stotį, o 5 ir 10 maršruto autobusai apsisukdavo autobusų stoties aikštėje.
                                        1989-1990 m. pradž. Alytuje miesto maršrutų aptarnavimui darbo dienomis buvo naudojama apie 32-34 autobusus Ikarus 260 ir 280. Mano duomenimis prie miesto maršrutų tuomet Alytuje buvo „pririšti“ 38 ar 39 autobusai, iš jų trečdalis – Ikarus 280. Tiesa, keli Ikarus 260 kartais aptarnaudavo ir priemiestinius maršrutus. 1988-1989 m. miesto maršrutams aptarnauti buvo nupirkta 1 vnt. Ikarus 260 (0441 ЛИР) ir 7 vnt. Ikarus 280 (0248 ЛИР, 0577 ЛИР, 1017 ЛИР, 1118 ЛИР, 1471 ЛИР, 1472 ЛИР, 1928 ЛИР).

                                        Po to sekė tik nuosmūkis.

                                        Bus daugiau.
                                        Paskutinis taisė Al1; 2010.04.08, 20:07.

                                        Comment


                                          #60
                                          Tęsiu toliau... Apie Alytu...

                                          1990 m. Maskvai paskelbus ekonominę blokadą Lietuvai, autobusai važiuodavo tik piko metu, tačiau ir tai žymiai rečiau. Ne piko metu kursuodavo tik 5 ir 9 maršrutų autobusai. Ir tai 1-2 kartus per valandą. 5 autobuso maršrutas buvo sutrumpintas iki Putinų. Iki geležinkelio stoties autobusas važiuodavo tik prieš traukinio atvykimą. 1, 2, 3 autobusai buvo panaikinti

                                          Atšaukus ekonominę blokada, liko tik autobusų maršrutai nuo 4 iki 11.
                                          5 maršrutas buvo reorganizuotas į maršrutą Merkinės g. – Autobusų stotis – Geležinkelio st. Sparčiai dygstant nuosavų namų rajonui už TV bokšto, 5 autobusas, važiuodamas iš geležinkelio stoties ėmė užsukinėti į Sūkurio g.
                                          Dėl pradėtų ir užstrigusių (kokie tai metai buvo (1990 – 1993) – pinigų viskam trūko) kapitalinių Gardino gatvės rekonstrukcijos darbų, 6 ir 6A autobusų trasa perkelta iš Vytauto ir Gardino g. į Birutės g.
                                          Poilsio dienomis 9 autobuso maršrutas sutrumpintas iki Putinų (apvažiuojant rajoną Žuvinto, A. Jonyno, Putinų, Naująja gatvėmis)
                                          Kurį laiką 9 autobusas darbo d. Pramonės rajone važiuodavo kaip 6 ir 6A autobusai. Tačiau to greitai buvo atsisakyta. Ir vėl 9 maršruto autobusas važiavo kaip anksčiau.

                                          Siekiant pagerinti susisiekimą pagrindine miesto arterija – Naująja gatve, apie 1991 ar 1992 m. buvo paleistas naujas autobusų maršrutas – Nr. 12 Centras – Putinai. Tačiau jis pragyvavo neilgai. Nors keleivių buvo, tačiau, tikriausiai dėl autobusų trūkumo, jis buvo panaikintas. Autobusų nuolat mažėjo.
                                          4 autobusų maršrutas darbo d. buvo panaikintas, o poilsio d. buvo reorganizuotas apjungiant 4 ir 10 autobusų maršrutus. 10 autobusas ėmė važiuoti tik darbo d. Taigi, 4 autobusas ėmė važiuoti maršrutu Siuvimo fabrikas (AB „Dainava“) – Autobusų st. – Mineralinės vatos gamykla (AB „Izomega“).
                                          Šeštadieniais anksti rytais 4 autobusas darydavo kelis reisus iki UAB „Skirnuva“ – veždavo žmones į Kaniūkų turgų. Darbo dienomis (vėliau berods tik antrad., ketv.) ir poilsio dienomis 4 autobusas darydavo kelis reisus (vėliau liko tik 2) į Užupių kapines. Apie 1998-2002 metus 4 autobusas darbo d. rytais važiuodavo į Užupių kaimą.
                                          Apie 1993 ar 1994 metus 5 autobuso trasa nuo Merkinės g. žiedo buvo pratęsta iki sodų bendrijos „Nemunas“, nes ten žmonės ėmė keltis nuolatiniam gyvenimui.
                                          Grąžinus šv. Kazimiero bažnyčią tikintiesiems, atsirado poreikis sekmadienį paleisti autobusą iš Vidzgirio. Nes šis rajonas iki Marijos Krikščionių Pagalbos bažnyčios pastatymo priklause šv. Kazimiero bažnyčios parapijai. Todėl nuo 1991 ar 1992 m. sekmadieniais 9 autobusas darydavo reisus iki AB „Dainava“ prieš ir po dviejų dieninių mišių.
                                          Berods 1993 pab. ar 1994 pradž. buvo paleistas naujas žiedinis autobusų maršrutas, vėlgi Nr. 12 Autobusų stotis – Vidzgiris – Naujoji g. – Autobusų stotis. Jis buvo skirtas pagerinti Vidzgirio ir Likiškėlių gyventojų susisiekimą su centru.

                                          Berods 1993 m. miesto gatvėse pasirodė pirmieji privatūs autobusai. Jų veikla buvo epizodinė ir niekaip teisiškai nereglamentuota. Keleivių vežimui buvo naudojami LAZ'ai, PAZ'ai ir netgi vienas Magirus Deutz (MB O3xx serijos analogas). Taip pat buvo keli vežėjai mikroautobusai "Latvija". Daugiausiai šie autobusai ir mikroautobusai kursavo 7 ir 9 maršrutais. Tačiau chaotisškai atsiradę gatvėse, jie taip pat greitai ir išnyko...

                                          Autobusų parko padėtis buvo prasta. Autobusai seno, detalių trūko, nes pinigų trūko, tiekimas buvo prastas, kuro kainos augo...
                                          1993 m. pab. du iš keturių ar tai penkių 9 maršruto autobusų grafikų atidavė privatininkams. Šie ėmė vežti keleivius su senais KAVZ ir LAZ autobusais. Autobusų parko autobusų bilietai negaliojo. Vėliau važinėjo PAZ‘ai ir LAZ‘ai. Gana greitai po 12 maršruto paleidimo, jis taip pat buvo perleistas privatininkui su LAZ‘u. Šį maršrutą visą laiką (tiek autobusų parkas, tiek privatininkas) aptarnavo vienas autobusas iki pat jo panaikinimo. Taip pat vienas 7 –ojo maršruto grafikas buvo atiduotas privatininkui su LAZ autobusu. Galbūt net ir du – dabar jau nepamenu.

                                          1995 metais eksperimento tvarka kai kuriuose maršrutuose atsirado kontrolieriai - konduktoriai. Tačiau keleiviai įilipdavo ir išlipdavo per visas duris. Ši tvarka pasiteisino ir 1996 m. kontrolieriai - konduktoriai nuolat dirbo visuose autobusuose.
                                          Buvo žengtas dar vienas žingsnis. 1997 m. buvo pertvarkyta įlaipinimo ir išlaipinimo tvarka - keleiviai galėjo įlipti tik per priekines duris, o išlipti per likusiais. Tai pagerino pinigų surinkimą. Netgi 1997 metais keleivių vežimas miesto maršrutais tapo pelningu! Bent taip rašė "Alytaus naujienos". Tačiau tai prailgino kelionės laiką 1,5-2 kartus.

                                          1997 m. 9 maršruto trasa į centrą buvo pakeista – iki tol autobusas važiavo Pulko g. ir apsisukdavo autobusų st. aikštėje. Naujoji trasa buvo tokia: iš Pulko g. autobusas sukdavo į Rūtų g. ir ja važiuodavo iki Jotvingių g., sukdavo į Jotvingių g. T.y. maršrutas nebesibaigdavo autobusų stoties aikštėje. Taip buvo padaryta, kai priemiestinių autobusų peronas buvo perkeltas į tarpmiestinio pusę, o aikštė panaudota automobilių stovėjimo aikštelei įrengti.
                                          1997 metų pabaigoje autobusų parkas po 7 metų pertraukos gavo (paskutinis centralizuotas autobusų pirkimas respublikos AP) 2 naujus miesto tipo autobusus Karosa B732. Tačiau tik vienas iš jų paskirtas miesto maršrutų aptarnavimui. Antrasis paskirtas aptarnauti priemiestinius maršrutus.

                                          Tęsinys bus

                                          Comment

                                          Working...
                                          X