Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[ALY] Alytaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Užsukimas į ligoninės kiemą yra visiškas debilizmas. Nes nuo Poliklinikos stotelės iki poliklinikos 3 kartus toliau. Ir nieko. Kas per ponai, kad nori, jog iki ligoninės durų privežtų ir mikrobai grūstųsi ir taip ankštoje aikštelėje prie ligoninės?
    Reikėtų perkelti stotelę Ligoninės g. nuo sankryžos arčiau įvažiavimo į ligoninę. Taip, gatvė tik 2 juostų ir įvažos stotelei įrengti nėra kur, nes šaligatvis siauras, bet ir mikrobai ar autobusai dažnai nevažinėja. Taip kad su eismo sustabdymu problemų nebūtų.
    Tai į polikliniką eina dar šiek tiek sveikesni žmonės O užsukimas į ligoninės kiemą yra turbūt geriausias dešimtmečio darbas, padarytas iki Kautros.
    Pirma, tai patogumas keleiviams – nereikia tiek vaikščiot po aikšteles ir siaurus šaligatvius, tada pereit perėjos su nenuleistais bortais ir dar prieit nežinia kur (už sankryžos) esančią stotelę. Šiaip ar taip, atstumas yra atstumas. O ir gatvės perėjimas jau daug ką reiškia psichologiškai, ypač žmogui su ramentais.

    Antra – psichologinis dalykas, VT prestižo pagerinimas. Pirmą kartą gyvenime padaryta kažkas žmogaus patogumui. Kodėl ligoninės teritorijoj yra šimtai parkavimo vietų ir užvažiavimų, o jau autobusas tai neturi užsukt? O didelis autobusas užsuka, nėra tragedijos. Londone dviaukščiai autobusai dar ne taip kraiposi po siauras gatveles ir gulinčius policininkus. Tegu ir čia pasikraipo, pats metas pradėt tarnaut žmonėm.

    Su ligonine išspręsta, gaila tik dėl autobusų stoties. Ten reikia pereiti dvi perėjas (14 juostų) su ilgais laukimo ciklais, pereiti visą aikštelę ir maksimą, ir tik tada pasieki stotį. Reikia pasilikt kokias 5 minutes vien tokiam ėjimui-stoviniavimui. Beveik galima teigt, kad jungties tarp tarpmiestinio ir miesto transporto nėra.
    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    Comment


      Į ligoninę eina ne ką kitokios sveikatos būklės žmonės nei į polikliniką. Nes iš esmės ligoninė kai kuriose srityse atlieka pirminės sveikatos priežiūros funkcijas. O tie, kurių sveikata prasta, kuriems reikia rimto gydymo, atvežami greitąja, šeimos narių arba atvažiuoja taksi. O ir iš tie keli reisai pro ligoninę kaip šuniui penkta koja... Va, jei būtų bent penki reisai per valandą, tai kitas reikalas.
      Kas dėl autobusų stoties, tai savivaldybei pačiai laikas būtų pasirūpinti jos grąžinimu į buvusios vietą. Ar ir toliau taip stovės pačiame centre plikas laukas? Ar geriau ten įkišti eilinį prekybos centrą? Savivaldybė galėtų gauti ES lėšų naujos AS statybai, taip pat ir verslas galėtų prisidėti, nes teritorija didelė, galima būtų įkišti ir nedidelį PC, ir biurų pastatą, ir parkingą, ir stotį.

      Comment


        svaiciojimai - sklypas parduotas, maximos nuosavybe. Savivaldybe gali ispirkt (to nebus) tik savivaldybes funkcijom vykdyti.
        Visu pirma didele klaida padaryta ja parduodant.. kaip ir isnuomuojant silumos uki... ir stratinant es lesas sporto rumams, stadijonui ir tiltui ...

        Dabar del ligonines - visam pasauli ligoninese vykdoma daug daugiau funkciju.. poliklinikose - tik seimos gydytojai. antrines ir tretines paslaugos ligonineje. uzdarius rajonu ligonines(o tas bus daroma po rinkimu) Alytuj veiksmo padauges (ypac is kitu rajonu) taipogi jau isteigta konsultaciju poliklinika. tad manau reisu i ligonine reikia ir ju tik dauges.
        "I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002


        - George W. Bush President of the USA

        Comment


          Sklypas Maximos, bet tai nereiškia, kad savivaldybė negali inicijuoti centro sutvarkymo, o buvusios stoties plotas kaip Alytui - milžiniškas. Tokią skylę centre laikyti? Savivaldybė neturi teisės ir galių pradėti proceso? Maxima galima spausti ir neleisti jai jokio ten milžiniško PC statyti. Tam savivaldybė turi mechanizmus. Taigi, gali priversti Maximą ir stotį įkomponuoti. Pačiai Maximai nuo to tik geriau. Nes dabar jau 11 metų praėjo, jei Maxima būtų galėjusi, tai būtų seniai PC įkišusį. Prisidėti savivaldybė irgi gali. Politinės valios stoka ir siauri interesai - štai kur stabdis.

          Stotis nebuvo parduoda, stotis atiteko Maximai bankrutavus autobusų parkui kartu su visu AP turtu.
          Konsultacijų poliklinika seniausiai veikia. Veiksmo nepadaugės, nes gyventojų mažėja. Dar kartą kartoju, kad į ligonines kreipiasi tie, kurie jau patys negali judėti. Poliklinikos stotelė yra kur kas toliau nei ligoninės. Todėl atstumas - ne argumentas. Užsukimas į ligoninę yra visiška nesąmonė. Lengvieji automobiliai irgi toliau šlagbaumo, kuris yra šalia autobusų aikštelės, neįleidžiami. O iki poliklinikos durų galima privažiuoti automobiliu, tuo tarpu VT keleiviai diskriminuojami. Dajoš visų mikjrobų užsukimą iki pat poliklinikos.
          Paskutinis taisė Al1; 2019.01.27, 21:12.

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            Konsultacijų poliklinika seniausiai veikia. Veiksmo nepadaugės, nes gyventojų mažėja. Dar kartą kartoju, kad į ligonines kreipiasi tie, kurie jau patys negali judėti.
            Į ligoninę važiuoja ne vien visiškai pajudėt negalintys žmonės. 2014 m. žmonės išsizyzė 10A maršrutą, po to ir 14A iš Vidzgirio (pirmą kartą kažkas važiavo iš Vidzgirio į Ligoninės gatvę, turbūt patvirtinsi). Paskui jau net esant 10A, ir 10-tas (paliktas Jotvingių gatvėj) pradėjo kai kuriais reisais užsukinėt pro ligoninę (gal 2016-17 metais?). Vadinasi, poreikis yra.
            Poliklinikos stotelė yra kur kas toliau nei ligoninės. Todėl atstumas - ne argumentas. Užsukimas į ligoninę yra visiška nesąmonė. Lengvieji automobiliai irgi toliau šlagbaumo, kuris yra šalia autobusų aikštelės, neįleidžiami. O iki poliklinikos durų galima privažiuoti automobiliu, tuo tarpu VT keleiviai diskriminuojami. Dajoš visų mikjrobų užsukimą iki pat poliklinikos.
            Kiekvienas atstumas yra argumentas, nes kiekvienos kelionės trukmę ir patogumą (= viso VT patogumą) nulemia iki stotelės einami atstumai. Tai, kad poliklinika yra toli, nereiškia, kad negalima padaryti patogesnės situacijos kitoje vietoje.
            Be to, kaip sakiau, čia buvo geras žingsnis gerinant VT prestižą ir keliant Ligoninės g. maršrutų populiarumą.
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Dar į ligonine važiuoja ir personalas bei ligonių lankytojai.

              Comment


                Aš nesakau, kad pro ligoninę neturi važiuoti. Aš sakau, kad užsukimas yra nereikalingas. Į ligoninę nevažiuoja tiek pacientų, kiek į polikliniką. Dauguma pacientų gali judėti, o jei negalim, tai VT jie nesinaudoja. Lankytojai ir personalas tuo labiau gali paeiti papildomus 50 metrų.

                Comment


                  Tvarkaraščius stops.lt skelbia likus dviem dienom iki įsigaliojimo O straipsnis išvis pasirodė išvakarėse: Patobulinti autobusų maršrutų grafikai Alytaus mieste – nuo vasario 1 d.

                  Detaliau apie pokyčius nuo vasario 1 d. pagal maršrutus:
                  1 MARŠRUTAS (AB Dainava, Vidzgiris, Pieninė). Atsirado rytinių ir vakarinių (23 val.) reisų su užsukimais iki „Pieninės“ ir „Litalkos“. Savaitgalio rytais atsirado ankstesnių reisų.
                  1A MARŠRUTAS (pro ligoninę). Minimalūs pokyčiai.
                  2 MARŠRUTAS (Med. reab. centras, Vilties g., Kepyklos g.,AB Dainava). Visomis dienomis pusvalandžiu pavėlintas paskutinis reisas iki 19:10-30, o savaitgaliais intervalas padidintas nuo 20 iki 30-35 min. (nuimtas vienas mikriukas). Kaip ir 12 maršutas, nuo šiol mikriukai iš Pramonės gatvės link Med. reab. centro važiuos kita gatve.
                  3 MARŠRUTAS (AB Dainava, Sodra, Jonyno g., Pieninė). Kaip ir 1 maršrute, atsirado reisai su užsukimais į „Pieninę“ ir „Litalką“. Savaitgalį visi reisai SUTRUMPINTI iki „Snaigės“, taip pat šiek tiek aplygintas grafikas, tarpai pamažinti.
                  4 MARŠRUTAS (Chemija, Vidzgiris, Pieninė). Šiek tiek pakoreguoti tvarkaraščiai, savaitgaliais taip pat sutrumpintas iki „Snaigės“.
                  4A MARŠRUTAS (pro Jurgiškių g.) Minimalūs pokyčiai, šeštadienio ir sekmadienio grafikai sujungti į vieną, savaitgalį irgi sutrumpintas iki „Snaigės“.
                  5 MARŠRUTAS (SB Nemunas, Ligoninė, Vidzgiris, Jonyno g., Med. reab. centras). Nuo šiol važiuos ne tik šeštadieniais, bet visomis poilsio dienomis. SB „Nemunas“ gyventojai po pusantro mėnesio atgauna sekmadieninį susisiekimą. Savaitgalį pridėtas vienas rytinis reisas.
                  6 MARŠRUTAS (Chemija, Naujoji g., Pieninė). Darbo dienomis paskutinis reisas pavėlintas pusvalandžiu. Poilsio dienomis intervalas praretintas nuo buvusių 20-40 min. iki 60-70 min.! Nuo šiol I Alytaus gyventojams ties „Chemija“ savaitgaliais visi penki maršrutai kursuos kas valandą: 4, 4A, 6, 10A, 12.
                  7 MARŠRUTAS (SB Nemunas, Naujoji g., Gel. stotis, Sūkurio g.) Kai kurie reisai šiek tiek paslankioti, kardinalių pokyčių nėra. Išlieka važiavimas tik šeštadieniais, vadinasi, Sūkurio ir gel. stoties rajono gyventojai jau penktus metus neturės sekmadieninio susisiekimo (tuo tarpu SB Nemunas ir Merkinės g. gyventojams sekmadieniais ką tik sugrąžintas susisiekimas 5-tu maršrutu. Geriau būtų 5-tą palikę tik šeštadienį, o 7-tą padarę visomis poilsio dienomis, tada neliktų sekmadieniais nepasiekiamų zonų).
                  8 MARŠRUTAS (SB Dainava,Gardino g., Naujoji g., Izomega). Minimalūs pokyčiai (5 min. ribose) ryte. Savaitgaliais 8-tas ir 10A dubliuodavosi net keletą kartų, tai savaitgalinis grafikas perslinktas per pusvalandį.
                  8U MARŠRUTAS. Minimalūs pokyčiai.
                  9, 9U MARŠRUTAI (AB Dainava, Santaikos g., Vidzgiris, Izomega). Minimalūs pokyčiai. Išlieka vienas tvarkaraščio išsigimimas – nuo AB Dainava darbo dienomis 17:56 važiuoja 9-tas, o 17:58 – 9U!
                  10 MARŠRUTAS (Chemija, Sodra, Naujoji g., Miklusėnai). Minimalūs pokyčiai.
                  10A MARŠRUTAS (pro Ligoninę). Minimalūs pokyčiai.
                  11 MARŠRUTAS (Lelijų g., Naujoji g., Panemunė, Pieninė). Minimalūs pokyčiai.
                  12 MARŠRUTAS (Chemija, Kauno g., Vilties g., Vidzgiris, Kepyklos g., AB Dainava). Minimalūs pokyčiai.

                  Gerai, kad savaitgaliais patrumpino daug ką iki Snaigės – sumažino oro vežiojimą. Bet kodėl tada pernai absoliučiai visus maršrutus nuo Chemijos pratęsė iki Miškininkų gatvės? Juk ten savaitgalį 100% oras vežiojamas, 5 reisai per valandą. Kaip jau sakiau – karpom vienoj vietoj, išlaidaujam kitoj. Dabar jau nebebus valios atšaukti neseną sprendimą...
                  Blogiausia, kad Sūkurio g. ir gel. stoties rajonas liko vienintelis, nepasiekiamas sekmadieniais! Verta prisimint, kad vos prieš keletą metų į Lelijų g. buv. 6 maršrutas grąžintas tik šeštadieniais iki 12 val., o dabar drožia kiekvieną poilsio dieną iki pat 19 val. (13 reisų lygiai kas valandą, dvipamaininis grafikas)! Į SB Nemuną grąžino gruodžio pabaigoje dingusį susisiekimą (11 reisų, paskutinis 19:17!) į Miklusėnus irgi grąžino (10 reisų, paskutinis 17:30). Net į Užupio kapines – tolimą skylę – poilsio dienomis yra 6 reisai, nors tai rajonas. O štai Sūkurio gatvei špyga taukuota. Leidžiam tuščius mikrius kas 15-30 min. į Miškininkų, Kauno, Kepyklos, Vingio gatves, o čia nei varganų 10 reisų nesukrapšto.
                  Paskutinis taisė taccido; 2019.02.02, 15:53.
                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                  Comment


                    Pagal komentarus facebook erdvėje panašu, jog Alytus gyventojų pasitikėjimas Kautros autobusais gerokai padidėjo įvedus elektroninį bilietą, su kuriuo galima nemokamai persėsti 30min.bėgyje.

                    Tiesa, pasitaikė ir nesklandumų, bet be jų niekas pirmyn nejudėtų:

                    https://alytausgidas.lt/naujiena/277...yre-nepatogumu

                    Comment


                      Įdomu. Alytuj va iškart vienkartinis atsirado, dar ir persėdimo galimybė. O Druskininkuose vienkartinių taip ir nėra.

                      Comment


                        Neradau "Miestų architektūros raida" potemės "Alytus po 1945", tai įdedu šią nuotrauką čia. Jeigu yra tokia tema, tai prašyčiau ten šią nuotrauką perkelti.
                        Alytaus autobusų stotis.

                        Alytus, okupuota Lietuva, gal kokie 1965-1975 m. Autorius: Leonas Čerškus


                        http://cubeupload.com/im/Savas/image0002.jpg


                        Comment


                          Alytuje brangs viešojo transporto bilietai – įspėjo iš anksto
                          Nuo sausio pirmosios Alytuje didinamos viešojo transporto kainos, įvedamas savaitinis bilietas. Apie tai pranešė miesto savivaldybė.

                          Vienkartinio elektroninio bilieto kaina keliama 10 centų, tad nuo Naujųjų metų jis kainuos 70 centų. Autobuse pirktas popierinis bilietas kainuos 20 centų brangiau – jo kaina nuo sausio 1-osios sieks 90 centų.

                          Taip pat 1 euru bus pakeltos ir mėnesinių bilietų kainos.

                          Pasak viešosios įstaigos „Alytaus infrastruktūra“ Viešojo transporto administravimo skyriaus vadovės Dianos Klimenkienės, kaina keliama norint sumažinti savivaldybės finansinę naštą ir išlaikyti paslaugos kokybę...

                          ...Savivaldybės taryba taip pat pritarė nuo naujųjų metų įdiegti savaitinį bilietą, kuris kainuos aštuonis eurus, o kelionės, turint šį bilietą, bus neribojamos...
                          Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                          Comment


                            Vietiniuose portaluose viduriuojama dėl tų 90 ct, bet juk realiai bilietas kainuos 70 ct, t.y. 10 ct brangiau nei dabar. Pasipildai kortelę kokiais 10 € ir nesuki galvos. O korteles nemokamai iki rugsėjo ar net spalio dalino.
                            Kita vertus, teoriškai vienkartinis bilietas tampa 4 centais brangesnis, negu Vilniuj. Gal Vilnius bijo brangint bilietus?

                            Bet kokiu atveju, per šiuos metus Alytaus viešojo transporto kokybė įveikė 20 m. atsilikimą ir susilygino su normaliais miestais. Išvijus dušmanus pagaliau yra ir bilietai, švieslentės, garsiniai pranešimai ir kitka. Dar ir tolygesnis maršrutų paskirstymas mieste, manau, labai teigiamas žingsnis. Senoji sistema buvo ydinga tuo, kad visas VT srautas kuo toliau, tuo labiau susikrovė į pagrindines arterijas. Galvodavau, kad bus labai sudėtinga grąžint reisus į šalutines gatves. Bet atsirado valios tą padaryt ir dabar matau, kad žmonės važiuoja ir kokia Jonyno gatve. Transportas nebekonkuruoja tarpusavyje ir gali egzistuoti ir šalutinėse gatvėse.
                            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                            Comment


                              Šiap praeità šeštadienį teko lanktytis Alytui, tikrai labai tvarkingai atrodė visas VT

                              Comment


                                Parašė taccido Rodyti pranešimą
                                Vietiniuose portaluose viduriuojama dėl tų 90 ct, bet juk realiai bilietas kainuos 70 ct, t.y. 10 ct brangiau nei dabar. Pasipildai kortelę kokiais 10 € ir nesuki galvos. O korteles nemokamai iki rugsėjo ar net spalio dalino.
                                Kita vertus, teoriškai vienkartinis bilietas tampa 4 centais brangesnis, negu Vilniuj. Gal Vilnius bijo brangint bilietus?

                                Bet kokiu atveju, per šiuos metus Alytaus viešojo transporto kokybė įveikė 20 m. atsilikimą ir susilygino su normaliais miestais. Išvijus dušmanus pagaliau yra ir bilietai, švieslentės, garsiniai pranešimai ir kitka. Dar ir tolygesnis maršrutų paskirstymas mieste, manau, labai teigiamas žingsnis. Senoji sistema buvo ydinga tuo, kad visas VT srautas kuo toliau, tuo labiau susikrovė į pagrindines arterijas. Galvodavau, kad bus labai sudėtinga grąžint reisus į šalutines gatves. Bet atsirado valios tą padaryt ir dabar matau, kad žmonės važiuoja ir kokia Jonyno gatve. Transportas nebekonkuruoja tarpusavyje ir gali egzistuoti ir šalutinėse gatvėse.
                                Vilnius kol kas nebrangina. Žmonės todėl ir nesinaudoja VT, kad jis neproporcingai brangus, ypač tokiame Alytuje. O savivaldybė pareiškė, kad didinama dėl "naštos" mažinimo savivaldybei. Aišku, našta savivaldybei dėl gaisro gamykloje atsirado nemaža, bet klausimas dėl kainos kėlimas buvo iškeltas ne pastarosiomis dienomis. Be to "Kautra" irgi tikriausiai prašys kompensacijos, nes gaisro metu maršrutai Pramonės rajone buvo sutrumpinti ir mikrobai važiavo tik iki Panemunės.

                                Comment


                                  Alytuje karantino laikotarpiu mieato autobusai vazines tik ryte 5-9h. ir popiet 14:30-16:30. Savaitgaliais reisai vykdomi nebus:

                                  https://m.alytusplius.lt/naujienos/p...este-nevazines
                                  Paskutinis taisė statyba; 2020.03.20, 23:08.

                                  Comment


                                    Atseit važiavimo laikai padaryti pagal gamyklas, tačiau akivaizdu, kad daug ir kitokiu laiku dirbančių gamyklų. Yra dirbančių vėliau nei 17 val., yra ir naktinės pamainos gamyklose. Ką jau kalbėti kad net tipinis žmogus, baigiantis darbą 17 val., negalės pasinaudot VT.

                                    Gal 16:30 ir geras laikas VT darbo pabaigai: kam reikia tvarkyti reikalus, ryte ir po pietų galima važinėti. Bet jeigu jau teigiama, kad pramonės rajonų darbininkams užtikrinamas susisiekimas, tai galėjo palikti bent pavienius reisus keliuose maršrutuose apie 23 val. darbininkams, gal dar kitais laikais, kada darbą baigia daugiau žmonių pramonės rajonuose. Iš esmės tereikėtų apie 2-5 reisus pridėt, ir būtų užtikrintas transportas.
                                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                    Comment


                                      Nieko nuostabaus, nemažai per šią savaitę įvairių valdžios organų ir institucijų priimtų sprendimų yra neadekvatūs: vieni perdėti, kiti, priešingai, per menki.

                                      Comment


                                        Šitoj temoj jau kuris laikas nebuvo apžvelgtos naujienos (visos – https://www.alytausinfrastruktura.lt...-ir-skelbimai/ ).

                                        Paskutinė naujiena – birželio mėnesio: Puiki žinia keleiviams: nuo birželio 15 d. Alytaus miesto viešasis transportas dirbs pilnu pajėgumu!
                                        Papildoma informacija: prašome atkreipti dėmesį, kad iki rugsėjo 1 d. nekursuos 5-ojo maršruto autobusas. Primename, kad šio autobuso maršruto galutines autobusų stoteles (SB „Nemunas“ ir Medicininės reabilitacijos ir sporto centras) galima pasiekti 2-ojo ir 7-ojo maršrutų autobusais, todėl keleiviai nenukentės. 5-ojo autobuso maršruto alternatyva yra 2-asis autobuso maršrutas, kuris kursuoja iki pat Medicininės reabilitacijos ir sporto centro, tuo tarpu SB „Nemunas“ keleivius, kaip įprasta, aptarnaus 7-asis autobusų maršrutas.

                                        Anksčiau, maršrutą Nr. 2, aptarnaudavo du autobusai, tačiau dėl didžiausių metinių nuostolių patiriamų būtent šiame maršrute, nuo birželio 15 d. važiuos vienas, t. y. autobusai šiuo maršrutu važiuos rečiau, todėl renkantis kelionę šiuo autobusu, prašome atkreipti dėmesį į tvarkaraštį.
                                        A) Jau grąžintas 5 maršrutas. Bet kažkodėl naujienų puslapyje apie tai papildomai nebuvo pranešta.

                                        B). Atsirado 3A maršrutas – tai 3 maršrutas, tik važiuojantis nebe Jonyno, o Naująja gatve. Iš esmės tai buvusio 7 maršruto atgimimas. Atrodo, kad iš trijų TP (transporto priemonių) dvi paliko 3 maršrute, o vieną permetė į 3A. Seniau 3 maršrutas turėjo apie 20 min. intervalą, dabar 3-čias apie 25-40 min., o 3A – 60 min. intervalą. Matyt, Jonyno gatvėje ne tiek daug keleivių. Kaip jau rašiau 2018 gruodį:
                                        Didžiausia klaida man vis dar atrodo 3-čias maršrutas. Juo važiuos vienas didelis autobusas, tvarkaraštis tankus, iki vėlumos (darbo dieną). Ir visa tai per Jonyno gatvę. Tačiau pagrindiniai traukos objektai, prekybos centrai, autobusų stotis liks nuošalyje ir dauguma keleivių negalės pasinaudoti 3-čiu maršrutu. Na, bent jau 1-mas važiuos pro autobusų stotį iki 22 val.
                                        Gaila, kad 3 maršrutas išskaidytas – tik daugiau painiavos. Deja, 2018 m. gruodį paskutiniai reisai buvo 22:30, o dabar viso labo 19:30.

                                        -----Panaikinti ir praretinti maršrutai nuo pertvarkos 2018 m., apžvalga------

                                        Įvykus maršrutų pertvarkai buvo pridaryta šiek tiek nesąmonių, apie jas jau ne kartą šioje temoje rašiau. Viena jų – itin dažnas važiavimas Kepyklos gatve.

                                        A) Kaip ir pranašavau, keistasis 12 maršrutas per Kepyklos g. panaikintas, nes akivaizdžiai pasitvirtino jo nesąmoningumas. Atsilaisvinęs mikriukas buvo panaudotas naujam 12 maršrutui (buvusiam 4-tam). Tiesa, užupinis 8U maršrutas su 1 TP panaikintas ir sukurtas naujas 12U (buvęs 4U).

                                        B) 2 maršrutas, iš principo neblogas, buvo praretintas. Iš pat pradžių važiavo 3 TP kas 20 minučių (net ir savaitgalį), kas buvo absoliuti nesąmonė. Tada buvo paliktos 2 TP kas 30 minučių. Ta 1 TP buvo permesta į 11 maršrutą, kurio intervalas sumažėjo nuo 60 iki 30 minučių (norėta padaryti, kad ir Panemunės, ir Kurorto gyventojai piko metu būtų aptarnaujami vienu metu, kas su 60 min. intervalu buvo neįmanoma).
                                        Anksčiau, maršrutą Nr. 2, aptarnaudavo du autobusai, tačiau dėl didžiausių metinių nuostolių patiriamų būtent šiame maršrute, nuo birželio 15 d. važiuos vienas, t. y. autobusai šiuo maršrutu važiuos rečiau, todėl renkantis kelionę šiuo autobusu, prašome atkreipti dėmesį į tvarkaraštį. [alytausinfrastruktura.lt]
                                        O dabar matom, kad nuo birželio mėnesio 2 maršrutas turi tik 1 TP. Kur dingo atsilaisvinęs mikriukas? Man atrodo, buvo paskirtas 1 maršrutui. Kiek prisimenu, 1-mas seniau taip dažnai nevažinėdavo. 2018 m. gruodį buvo 3 TP ir 20 min. intervalai darbo dieną, dabar jau berods 4 TP su įvairiais intervalais, dažniausiai 17-25 min., tačiau pavieniais atvejais vos 8 ar 4 min.!

                                        Realiai buvo panaikintos nesąmonės – pernelyg dažnas važinėjimas periferijoje. Bet kaip matom, Dainavoje intervalas padidėjo nuo 30 iki 60 min., o Jonyno g. nuo 20 iki 30 min. Dainava lieka šiek tiek nuskriausta. Manyčiau, kad tiek Jonyno g., tiek Dainavoje reikėtų palaikyti 30 min. intervalą darbo dienomis. Gal ir Kepyklos gatvėje būtų galima palaikyti 30 min. intervalą, bet dabartinis 2 maršrutas veža tik į Dainavą, todėl tikriausiai nepatogus. Reikėtų naujo maršruto iš Kepyklos g. į Naująją g. arba per Vidzgirį.
                                        Paskutinis taisė taccido; 2020.09.17, 18:41.
                                        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                        Comment


                                          ------Problemų apžvalga------

                                          1. Netolygus reisų paskirstymas dienos metu. Suprantama, kad skirtingu dienos metu yra skirtingi keleivių srautai, tačiau reisų skaičius per valandą kartais mažėja/didėja neproporcingai daug. Pvz., 1 maršruto tvarkaraštyje, iš „Dainavos“, darbo dieną. 11-13 valandomis autobusai važiuoja 3, 4 ar net 5 kartus per valandą, o 14 valandą – tik vienas autobusas per valandą. Po to, 15-17 valandomis vėl 4 kartus per valandą. Akivaizdu, kad nenorima/nemokama suderinti tvarkaraščių taip, kad būtų daugmaž išlaikomas bent jau iš anksto apsibrėžtas maksimalus intervalas. Vakarų šalyse vyrauja taktiniai tvarkaraščiai, kai autobusai važiuoja daugmaž reguliariais intervalais. O štai Alytuje keleiviui iškrečiama kiaulystė – pravažiuoja trys autobusai 4-7 minučių intevalu ir staiga atsiranda 48 minučių tarpas! Reikia suvokt, kad jeigu maršruto intervalas šokinėja taip ekstremaliai – nuo 4 minučių iki 48 minučių, ir po to vėl sumažėja iki 7 minučių – keleivis nepasitikės viešuoju transportu. Pataikęs į tą nelemtą milžinišką 48 minučių tarpą, pradės galvoti, kad autobusai važiuoja retai.

                                          2. Nepatikimas kursavimas periferiniuose gyvenamuosiuose rajonuose. Kalbu apie Sūkurio gatvę, Druskininkų-Merkinės gatvės rajoną, Miklusėnus. Mikroautobusų intervalas išretėjęs iki maždaug 45 minučių, o paskutiniai reisai į centrą darbo dienomis yra 18:12, 18:21, 19:00. Darbo dienomis! Miklusėnų gyventojai nors turi galimybę pasinaudoti šiek tiek toliau važiuojančiu 12 maršrutu iki 23 val., o Sūkurio g. ir Merkinės g. rajonų gyventojai palikti „ant ledo“. Jeigu gyvenantieji šiuose rajonuose dirba mieste iki 18:30 arba iki 19 valandos, jie net negali grįžti namo! Apie kokį viešojo transporto patogumą galima kalbėti, jeigu nuo 18:30 neįmanoma grįžti namo?
                                          Kaip puikaus grafiko pavyzdį galėčiau nurodyti 11 maršrutą, kuris visą dieną kursuoja praktiškai vienodu intervalu, net savaitgaliais. Iki tobulumo trūksta nedaug – suvienodinti išvykimo laikus kiekvieną valandą ir pridėti daugiau reisų vakare, kad visi dirbantieji galėtų sugrįžt. Laikų suvienodinmas nėra sudėtingas: 6:30, 7:00, 7:30, 8:00, 8:30 ir t. t. Jeigu autobusas važiuos kiekvienos valandos tą pačią minutę, žmonėms bus daug lengviau suprasti ir atsiminti tvarkaraštį bei planuoti savo laiką. Daugybėje užsienio valstybių autobusų išvykimo laikai kartojasi kiekvieną valandą – vienodas intervalas ir vienodi išvykimo laikai dažnai net padidina keleivių skaičių, nes lengviau suvokdamas ir įsimindamas tvarkaraštį keleivis labiau pasitiki viešuoju transportu ir dažniau juo naudojasi.

                                          3. Nefiksuotas darbo pabaigos laikas. Vidzgiris, I Alytus, Putinai aptarnaujami iki vėlaus vakaro, nes ten driekiasi pagrindiniai maršrutai, kur yra ir vėlyvieji reisai gamyklų darbuotojams. Bet aukščiau paminėti gyvenamieji nuosavų namų rajonai jau po 18:30 praktiškai nepasiekiami. Taip sukuriamas dvigubas standartas, kad vienų rajonų gyventojai gali važinėti vos ne iki vidurnakčio, o kitų rajonų gyventojai turi baigti darbą ar mieste susitvarkyti reikalus iki 18 valandos.
                                          Reikėtų padaryti taip: apsibrėžiam, kad iš Sūkurio g., Druskininkų g., Miklusėnų, Kurorto ir Panemunės bus užtikrinamas susisiekimas iki X valandos. Sakykim, paskutiniai reisai iš centro į šiuos mikrorajonus turėtų būti apie 19:30, o iš visų šių mikrorajonų atgal į centrą (ar iki stoties) apie 20:00. Tam tereikėtų 7-7A, 10A, 11 maršrutuose pridėti po 1-2 papildomus reisus darbo dienomis. Kažkodėl 2018-2019 metais 11 maršrutas, aptarnaujantis Panemunės ir Kurorto gyventojus, važinėdavo darbo dienomis net iki 21:30, o dabar tiki iki 18 valandos. Nežinia, kokiais sumetimais seniau buvo daromi tokie vėlyvūs reisai, bet akivaizdu, kad buvo kažkoks sumanymas. Kažkodėl Panemunės ir Kurorto gyventojai buvo aptarnaujami iki vėlumos, o Sūkurio g., Druskininkų g. ir Miklusėnų gyventojai buvo nuskriausti. Dabar jau Panemunės ir Kurorto gyventojai nuskriausti dar labiau, nei Miklusėnų ar Likiškių. Reikia taikyti vienodus standartus šiems daugmaž lygiaverčiams rajonams.
                                          Taigi, kaip sakiau, sprendimas yra „užfiksuoti“ paskutinių reisų laiką ir tą galbūt net per žiniasklaidą bei reklamą iškomunikuoti. Aišku, smagiau būtų, jeigu iš centro tie paskutiniai reisai būtų „apvaliu laiku“, pvz., 20:00. Įsivaizduokite – 20:00 valandą, vienodu metu 7, 10A ir 11 maršrutų mikroautobusai vienu metu išvažiuoja į Likiškius, Panemunę, Kurortą, Miklusėnus ir Druskininkų g. Kiekvienas šio rajono gyventojas žino, kad 20:00 yra paskutinis reisas iš centro – lengva įsiminti, nereikia nerimauti, galima ramiai sutvarkyti visus reikalus. Jeigu iš minėtų rajonų reikia į centrą – paskutinis reisas griežtai 20:30. Štai ką reiškia viešojo transporto patrauklumas – griežtai fiksuoti, lengvai įsimenami, reguliariai pasikartojantys išvykimo laikai.

                                          Minėtą paskutinių reisų „fiksavimą“ reikėtų padaryti ir savaitgaliais, nes iš centro į minėtus rajonus po 17:00 reisų nebelieka. Vėlgi reiktų aiškiai iškomunikuoti, pakabinti stotelės reklaminius plakatus, paskelbti per naujienų portalus – šių rajonų gyventojams susisiekimas iš centro užtikrinamas iki 18:00. Taigi, maždaug 18:00-18:10 maršrutų 7, 10A ir 11 mikroautobusai išvažinėja į savo rajonus, ir maždaug 18:30 grįžta iš tų rajonų į stotį/centrą.

                                          4. Tvarkaraščių pateikimas. Reikia supaprastinti tvarkaraščių pateikimą. Jeigu yra mašrutai 9 ir 9U, tai jų išvykimo laikus geriau pateikti kartu, prie 9U reiso prirašant „U“ raidę ar panašiai. Tokie giminingi maršrutai (su A ar U indeksu) tam tikroje vietoje išsiskiria arba prasitęsia tolyn, tačiau didžiąją dalį kelio važiuoja vienodai. Atėjus į stotelę ir ieškant anksčiausiai išvykstančio autobuso, žmonėms sunku sužiūrėti daugybę skirtingų tvarkaraščių lentelių (nes kelionės tikslas dažnai pasiekiamas keliais maršrutais). Daug patogiau būtų, jeigu giminingi maršrutai būtų pateikiami vienoje lentelėje, o ne atskirose. Viršuje būtų užrašoma „9, 9U“ – tai reiškia, kad nurodomas abiejų maršrutų grafikas. Prie tų išvykimo laikų, kai važiuoja 9U mikroautobusas pratęstu maršrutu, būtų užrašoma „U“ raidelė arba „9U“ ženkliukas. Taip žmonėms, kuriems neaktualus važiavimas iki Užupių, vienoje vietoje matytųsi visi išvykimo laikai.

                                          5. Viešojo transporto schema vis dar neatnaujinta ir rodo senąjį 12 maršrutą! Kiek galima laukti? Jau metai praėjo.

                                          6. Stops.lt/alytus yra žiauriai nedraugiška svetainė, kurioje nesidomintis transportu žmogus vargiai susigaudo. Jau ne pirmą kartą girdžiu skundus iš giminių ir pažįstamų.
                                          Paskutinis taisė taccido; 2020.09.17, 18:51.
                                          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                          Comment

                                          Working...
                                          X