Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Troleibusai pasaulio miestuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Bel-Air mazgas.



    Ten pat.



    Trigubo troleibuso interjeras. Vaizdas iš antros priekabos. Dešinėje pusėje tarp ketvirtų ir penktų (galinių) durų yra lentynos bagažui (nes trigubi važiuoja tik 10 marštrute iki oro uosto).




    Vaizdas pro langą iš antros priekabos



    Bel-Air.



    Marché g.






    Paskutinis taisė Al1; 2019.12.19, 21:16.

    Comment





      Posūkis iš Franchises g į Lyon g.



      Lyon g.



      Aéroport g. Meyrin, Ženevos kantonas. Oro uosto kontrolės bokštas.



      Ten pat.



      Servette g. prie geležinkelio stoties.



      Rive galinėje stotelėje.



      Pravažiavimas tarp Tour-de-l'Ile ir Moulins gatvių.

      Paskutinis taisė Al1; 2019.12.19, 21:40.

      Comment


        Pravažiavimas tarp Tour-de-l'Ile ir Moulins gatvių.



        Servette g. prie geležinkelio stoties.



        Ten pat.



        Croisette kelias, Vernjė, Ženevos kantonas.



        Ten pat.



        Louis-Casaï alėja, Vernjė, Ženevos kantonas.



        Châtelaine pr., Ženeva.



        Bel-Air. Važiuoja rezervu.



        Louis-Casaï alėja, Vernjė, Ženevos kantonas.



        Pabaiga.
        Paskutinis taisė Al1; 2019.12.19, 21:50.

        Comment


          Baltoji Cerkvė – Kijevo srities miestas, 205 tūkst. gyventojų. Miesto VT – troleibusai ir maršrutiniai taksi. Didesnė dalis maršrutinių taksi aptarnaujami midibusais, nors yra mikroautobusų.
          Troleibusų eismas prasidėjo 1980 m. Žlugus TSRS mieste buvo tik du troleibusų maršrutai, bet 2-ajame maršrute kasdien dirbo iki 50 troleibusų. Viename maršrute! Iš viso parke buvo apie 85 troleibusus. Maršrutas buvo ilgas ir jungė vieną miesto galą su kitu. Pats miestas, nors ir išsidėstęs abipus Rosės upės, bet dešiniakrantė dalis yra pagrindinė ir labiau ištęsta palei upę rytų-vakarų kryptimi. Rytinė dalis yra pramoninė.
          Per tris dešimtmečius susisiekimas troleibusais degradavo. Šiuo metu parke yra tik 25 troleibusai, o dirba maršrutuose iki 15 vnt. Iš viso yra 6 maršrutai. Dabar pagrindinis maršrutas yra 1-asis, juo troleibusai kursuoja dar kiek padoriau, kas 8-18 minučių piko metu ir kas 20-25 ne piko metu. Kituose maršrutuose dirba po 1-2 troleibusus, o intervalai 35-50-87 minutės.
          Pro Baltosios Cerkvės geležinkelio stotį troleibusai niekada nevažiavo. Užtat pagrindinio 1-ojo ir kelių kitų troleibusų galinė stotelė yra prie Rotoko geležinkelio stoties. Kažkada tai buvo pagrindinė priemiestinė stotis, aptarnaujanti rytinį pramoninį rajoną. Dabar ji visiškai šitos funkcijos netekusi, o priemiestiniais traukiniais ten važiuoja mažai keleivių, pagrinde sodininkai. Nepaisant to, troleibusai važiuoja iki žiedo prie šios stoties, nors pilnai galėtų apsisukinėti prie „Rosavos“ padangų gamyklos pagrindinio įėjimo, pro kurį troleibusai pravažiuoja tik viena kryptimi, važiuodami iš Rotoko miesto centro link. Būtų sutaupyta beveik 700 metrų oro vežiojimo...

          JuMZ T2, Levanevskogo prospektas. Visos šiame pranešime esančios nuotraukos iš šio prospekto.




          LAZ-52522.



          Troleibusai:
          Keletas ZiU-682, tame tarpe Ukrainoje surinktas Dnipro E187 (realiai Trolza, o dar konkrečiau ZiU-682 su nauju priekiu), taip pat keletas JuMZ T2, keletas MAZ Eton T103. Iš įdomesnės technikos - 4 vnt. Ikarus 280T iš Budapešto. Daugiau nei vienas Ukrainos miestas nėra nupirkęs Ikarus troleibusų iš Budapešto. Dar yra vienas LAZ-52522 ir pernai rudenį nupirktas naujas Dnipro T103.

          Vienkartinio bilieto kaina mano vizito metu 4 gr. Dabar 5 gr. Tokia kaina perkant troleibuse pas konduktorių ar vairuotoją. Konduktoriai yra tik 1-ame maršrute, ir tai ne visuose troleibusuose, o kituose maršrutuose bilietą reikia pirkti pas vairuotoja, nors į visus troleibusus įlipimas pro visas duris... Yra e-bilietas, nors kur jie yra, nemačiau, taip pat yra klientų aptarnavimo kasa, kur vienkartiniai kainuoja 4 gr. Ten parduodami ir mėnesiniai bilietai, kurie, kaip supratau, tik elektroniniai. Nors ne visuose troleibusuose yra elektroninio bilieto žymėjimo terminalai... Yra ir mobilioji programėle, bilietas kainuoja 4,5 gr. E-bilietas, aišku, galioja tik troleibusuose, o ne visame VT.

          ZiU-683.



          MAZ Eton T103.



          Ikarus 280T.











          Paskutinis taisė Al1; 2020.04.24, 08:06.

          Comment


            Levanevskogo prospektas.



            Ten pat.



            Ten pat.



            Oleksandryjskij bulvaras.



            Kiek kitoje Oleksandryjskij bulvaro vietoje.





            Ten pat, kiek paėjus.



            Irgi Oleksandryjskij bulvaras, tik kitoje vietoje.



            Oleksandryjskij bulvaras.



            Iš Družbos gatvės įsuka į Soborną skverą.




            Ten pat.



            Kniazia Volodymyra pr.



            Ten pat, tik priešingoje pusėje.



            Oleksandryjskij bulvaras.



            Pabaiga.
            Paskutinis taisė Al1; 2020.04.23, 21:31.

            Comment


              Kaip bebūtų keista, visame tame laužų eisme Ikarusai atrodo normaliausiai ir nedarantys gėdos, nu ir dar Maz 203T.
              "I killed the Bank" - Andrew Jackson

              Comment


                Ukraina
                Černigovas - srities centas, miestas su 287 tūkst. gyventojų (2020 m.). Miesto VT – troleibusai ir autobusai. Troleibusai pradėjo važinėti 1964 m. Šiuo metu mieste yra 10 maršrutų, nors jų skaičius kasmet keičiasi +/- 1-2. Vieni laikinai uždaromi, kiti atidaromi, apjungiami ir pan. Bendrai imant troleibusų tinklas apima gerokai daugiau nei pusę miesto. Taip pat Černigovo troleibusų parkas aptarnauja du autobusų maršrutus autobusais PAZ ir BAZ.
                Troleibusų parke yra apie 105 troleibusus, bet apie ketvirtadalis nenaudojamas. Pagrindinę parko dalį sudaro ZiU-682, pagaminti 1986-1992 m., JuMZ T2 ir naujieji Etalon Т12110 Barvinok. Pastarieji troleibusai gaminami Černigovo autogamykloje. Taip pat Černigove yra trys Etalon BKM 321 (baltarusiškas, bet galutinis surinkimas Černigovo autogamykloje) ir pora LAZ E183D1.

                LAZ E183D1, Rokossovskoho g.



                JuMZ T2, ten pat.



                Etalon Т12110 Barvinok, ten pat.



                Etalon Т12110 Barvinok, Rokossovskoho g., ten pat, tik kitoje gatvės pusėje



                Rokossovskoho g.





                ZiU-682, Peremohy pr.



                Ten pat, tik kitoje prospekto pusėje.



                Ten pat, tik kitoje prospekto pusėje, prie viešbučio "Ukraina".




                Paskutinis taisė Al1; 2020.05.20, 20:25.

                Comment


                  Troleibusai kursuoja gan retai, nors kai kuriose gatvėse, kur važiuoja kelių maršrutų troleibusai ta pačia trasa, gaunasi padorus dažnis. Be to mano vizito metu dėl gatvės kapitalinio remonto nevažiavo nei vienas troleibusas, kurių maršruto galinis taškas buvo geležinkelio stotis.

                  Kelionės kaina kai aš buvau - 4 gr., dabar jau 5 gr. Bilietus parduoda konduktorius. Yra elektroninis bilietas. Vienkartinė kelionė su juo kainuoja 3,95 gr. Kai aš buvau dar elektroninio nebuvo.

                  Toliau nuotraukos iš Peremohy pr. ir Miru pr. sankryžos.





                  Etalon Т12110 Barvinok. Tai panašus į Bogdan troleibusas, bet pagal saloną tai light versija, lyginant su Bogdanu.









                  Peremohy pr. ir I. Mazepy g. žiedas.


                  Paskutinis taisė Al1; 2020.05.20, 20:52.

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Tęsinys kiek vėliau, nes problemos su paveiksliukais.
                    Jei tik su talpinimu, talpink i imgur.com

                    Comment


                      Tai buvo laikinas sutrikimas.

                      Etalon BKM 321. I. Mazepy g.



                      Ten pat.



                      Peremohy pr. ir I. Mazepy g. žiedas.



                      I. Mazepy g.



                      Ten pat, kitoje gatvės pusėje.



                      Peremohy pr. ir I. Mazepy g. žiedas.



                      Pabaiga.

                      Comment


                        Penkiasdešimt baisios mėlynos spalvos atspalvių... Kiekvienas skirtingai nudažytas, jokios estetikos

                        Comment


                          Nudažyti vėliavos spalvomis. Kaip ir tvoros, tiltų turėklai ir pan. Ukrainoje. Atspalvis nesvarbu, kokius turi dažus, tokiais dažo.

                          Comment


                            Fotoreportažas iš Lozanos.

                            Lozana – Šveicarijos Vo kantono centras. Mieste gyvena 140 tūkstančių gyventojų, aglomeracijoje - apie 400 tūkst. Miesto plotas 41 kv. km.
                            Miesto VT per metus perveža 122 milijonų keleivių (2019 m. duomenimis, kasmet pervežimai po truputį auga). Pervežimai per paskutinį dešimtmetį išaugo šiek tiek daugiau nei trečdaliu. Kas yra visiškai nepasiekiama Lietuvoje su jos pagalvinės automobilizacijos politika.

                            Miesto konfigūracija sudėtinga, yra didelis (pagal plotą apie šeštadalis teritorijos) Lozanai priklausantis eksklavas. Taip pat gan sudėtingas reljefas. Miestas įsikūręs labai kalvotoje vietovėje, kuri per miesto gyvavimo laikotarpį kažkiek terasuota. Pietuose yra didelis Lemano (Ženevos) ežeras. Miesto VT – metro, troleibusai, autobusai (įskaitant kelias gretimų regionų ar vežėjų maršrutus, įvažiuojančius į Lozaną), siaurasis geležinkelis, RER priemiestiniai geležinkelio maršrutai miesto ribose. Keltai ežere neintegruoti, nes jie tarptautiniai (į Prancūziją priešingame krante).
                            Miesto VT organizavimu ir pervežimais užsiima „Transports publics de la région lausannoise“, sutrumpintai TL. Jos akcijų dalys priklauso Lozanos komunų susivienijimui ir kantonui. Apie 8 proc. akcijų priklauso bankui ir privatiems savininkams. Siaurojo geležinkelio operatoriumi yra TL, nors pats jis priklauso privatiems savininkams. Taip pat kelis privežamuosius maršrutus mikroautobusais aptarnauja privati įmonė, dirbanti pagal subkontraktą su TL.

                            Pirmoji miesto VT priemonė buvo funikulierius (vėliau dantytasis geležinkelis), dabar tai metro 2 linijos dalis, jungęs geležinkelio stotį ir ežero pakrantę. Nors atstumas nedidelis (tik 1 km), bet aukščių skirtumas ten nemažas. Buvo gabenami ir kroviniai. 1896 m. atsirado tramvajai. Tai buvo iš karto elektrinis tramvajus. Veikė dvi privačios tramvajų bendrovės, viena iš jų, kuri yra dabartinės TL pirmtakė, dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą nupirko antrąją priemiestinio tramvajaus bendrovę. Beje, funikulierius irgi priklausė tiems patiems savininkams, kaip ir TL bendrovė. Tramvajų sistemos piko metu veikė 13 linijų. 1929 metais TL pradėjo eksploatuoti autobusus. Informacijos pakankamai neradau, bet lygtai perėmė priemiestinę autobusų liniją iš kito vežėjo ir integravo į miesto VT. Pirmoji troleibusų linija atsirado 1932 m., iš dalies pakeitusi vieną tramvajaus liniją, o kiek vėliau ir ją visą. 1938-39 metais net penkios tramvajų linijos pakeistos troleibusais. Po karo bendrovė vis dar didele dalimi privati, nors dalis akcijų priklausė kantonui ar miestui. 1964 metais tramvajus galutinai uždarytas.

                            TL bendrovė palaipsniui buvo perimama kantono ir Lozanos komunų susivienijimo nuosavybėn. Pagrindinis perėmimo būdas – investuojant į VT plėtrą ir atnaujinimą buvo perimamos akcijos iš privačių savininkų. 1991 metais atidaryta dabartinė M1 metro linija, kuri iš pradžių buvo privati ir visai ne metro, bet vadinosi tramvajumi, tačiau nuo 2012 m. metų buvo išpirkta TL ir pavadinta metro. Dantytasis geležinkelis buvo konvertuotas į automatinį metro M2 ir nutiesta nauja linijos dalis toliau į šiaurę. M2 pirmoji dalis pradėjo veikti 2005m., po to buvo antrasis plėtros etapas.
                            2014 m. buvo suartėta su privačia siaurojo geležinkelio kompanija LEB (Lausanne-Échallens-Bercher), perimtas geležinkelio eksploatavimas (geležinkelis vis dar priklauso privatiems savininkams) ir jis integruotas į miesto VT sistemą. Šiuo metu vykdomas LEB geležinkelio Lozanos miesto ribose sukišimas į tunelį, padarant geležinkelį miesto ribose savotišku metro. Planuose naujos tramvajaus linijos tiesimas ir dar vienos metro linijos tiesimas, taip pat keturių BRT maršrutų trigubų troleibusų pagrindu įrengimas.

                            Didysis tiltas.


                            Comment


                              Troleibusai mieste paleisti 1932 m. Iki karo troleibusais buvo pakeistos net 6 tramvajų linijos. Tačiau Antrojo pasaulinio karo metu dviejose iš jų vėl atkurtas tramvajų eismas (matyt bėgiai buvo neišardyti, o KT lengvai įrengiamas). Net iki 1964 metų troleibusais buvo keičiami tik tramvajai. Pirma originali tik troleibuso linija atsirado 1969 m. Pagrindinės troleibusų linijų pertvarkos vyko dėl metro M1 ir M2 linijų tiesimo ir paleidimo. Tiesa, viena troleibusų linija buvo likviduota, vėliau atnaujinta ir vėl likviduota dėl to, kad gyventojams nepatiko KT, neva darkantis vaizdą. Kitos linijos dalis buvo pakeista autobusu irgi dėl tos pačios priežasties... 2018 metų pabaigoje likviduota troleibusų linija į Renaną (atskiras miestas Lozanos aglomeracijoje), vietoj jos turi būti nutiestas naujasis tramvajus. Kol kas buvusį troleibusų maršrutą aptarnauja autobusai.

                              Šiuo metu Lozanoje veikia 10 troleibusų linijų. Jos apima didelę miesto dalį, ypač centrinę. Iš viso parke yra 83 troleibusai, iš kurių 62 dvigubi žemagrindžiai ir 21 vnt. nežemagrindžių ~10-11 metrų ilgio ir 20 žemagrindžių priekabų jiems. Deja, troleibusų yra mažiau nei reikia, todėl dalis kai kurių maršrutų yra aptarnaujama ir autobusais. 2018 m. uždarius minėtą troleibusų maršrutą, kažkodėl tai dalis senų aukštagrindžių troleibusų (be priekabų) buvo parduota į Bulgariją, o ne panaudota vietoj autobusų kituose troleibusų maršrutuose...

                              Dvigubi troleibusai yra Hess BGT-N2C (Swisstrolley 3) ir Hess BGT-N2D (Swisstrolley 4) modelių; iš išorės skirtumai nedideli. Nežemagrindžiai troleibusai NAW/Lauber 91T, priekabos jiems Hess ir Hess/Lanz + Marti. Šie troleibusai eksploatuojami visada tik su priekabomis. Visi troleibusai, net ir nežemagrindžiai, turi dyzelinius generatorius.

                              NAW/Lauber 91T su Hess APM priekaba. Šie troleibusai buvo gaminti 1986-1990 metais, šio tipo priekabos - 1989 m. Lozana, Chauderon aikštė.



                              Ten pat. Priekaba naujesnė, Hess/Lanz + Marti, 2007 metų.



                              Lozana, Sallaz aikštė.



                              Ten pat.



                              Lozana, Béthusy pr. Priekaba iš arčiau.



                              Ten pat.



                              Galinė stotelė Val-Vert, Puli, Vo kantonas.


                              Ten pat.



                              Léman pr., Lozana.



                              Comment


                                Maršrutų numeracija vieninga su autobusais, tačiau pirmi dešimt numerių skirti tik troleibusams, autobusų šioje erdvėje nėra, nors du numeriai ir laisvi. Užtat yra du troleibusų numeriai 2X erdvėje. Buvo dar ir 17 numeris, bet šį maršrutą uždarė ir jį pakeis tramvajus.

                                Įlipimas per visas duris, durų atidarymas iš išorės ir iš vidaus mygtuko paspaudimu. Dalis stotelių troleibusams ir autobusams yra pagal pageidavimą, todėl reikia stabdyti lauke ranka, o viduje visi nuolat spaudžia „Stop“ mygtuką, nepriklausomai, stotelė privaloma sustoti, ar ne.

                                Troleibusai kursuoja darbo d. nuo 5.30 iki 0.30 val., intervalas 8-12 min. dienos metu, anksti ryte ir vėlai vakare kas 15-20 min. Pirmi ar paskutiniai 2-3 reisai maždaug kas 30 min. Poilsio dienomis pradeda kiek vėliau, apie 6 val. (ne visi maršrutai, kai kurie ir poilsio dienomis pradeda apie 5.30), intervalas 12-15 min., anksti ryte ir vėlai vakar kas 15-20 min.
                                Bilietai parduodami automatuose, kurie yra daugumoje stotelių, kai kuriuose kioskuose, taip pat keleivių aptarnavimo centruose (vardiniai mėnesiniai, lengvatiniai, vienkartiniai elektroniniai). Bilietų žymėti nereikia, išskyrus vienkartinius elektroninius. Tam yra kortelių validatoriai autobuse ar troleibuse prie antrų ar trečių durų, M1 traukiniuose ir M2 metro stotyse. Tačiau šio tipo bilietais naudojantis keleivius mačiau vos kelis kartus. Taip pat yra galimybė pirkti bilietą programėle ar SMS.

                                Lozana, Chauderon aikštė.



                                Lozana, Echallens pr.




                                Lozana, Echallens pr. Kitoje vietoje. Bėgiai LEB siaurojo geležinkelio.




                                Lozana, Chauderon a.



                                Ten pat, tik kitoje vietoje.



                                Lozana, Echallens pr. Troleibusų KT kertasi su LEB geležinkelio KT.



                                Lozana, Echallens pr.



                                Lozana, Echallens pr. Dešine prospekto puse eina LEB siaurasis geležinkelis (geltonai užbrūkšniuota).



                                Lozana, Echallens pr. Troleibusas ir LEB siaurojo geležinkelio traukinys.



                                Lozana, Echallens pr.



                                Lozana, Echallens pr. Troleibusų KT kertasi su LEB geležinkelio KT.


                                Comment


                                  Visi bilietai yra zoniniai, išskyrus trumpo atstumo (3 stotelės maks. vienkartinius). Bilietai yra tiek vietiniai, tiek ir šalies lygio, t.y., pavyzdžiui, SwissPass‘o kortelę galima papildyti Lozanos miesto VT bilietais. Tačiau jų žymėti nereikia, kontrolieriai turi nuskaitymo įrenginius.

                                  Kai kurios bilietų kainos.
                                  Trumpo galiojimo bilietas (30 min.) 2,30 franko. Valandinis 2 zonų (Didžiosios Lozanos – visa Lozana ir dalis aglomeracijos, dvi zonos) bilietas 3,7 franko, su lengvata 2,4 franko. P+R paros bilietas – 16 frankų tik Didžiosios Lozanos zonoje.
                                  Turistams aktualus paros bilietas, apimantis Didžiosios Lozanos zoną – 9,3 franko. Lengvatinis – 6,9 franko.
                                  Mėnesiniai: Didžiosios Lozanos zonoje 6-25 metų amžiaus keleiviams (įskaitant ir moksleivius, studentus iki 25 metų) - 52 frankai. Virš 25 metų – 74 frankai. Nuo 64/65 metų – 67 frankai.
                                  1 frankas ~ 0,9-0,93 euro.

                                  Aišku, kaip ir visoje Šveicarijoje, viešbučių ar hostelių gyventojai gauna nemokamą bilietą Didžiosios Lozanos zonai, galiojantį nuo apgyvendinimo iki išvykimo dienos.

                                  Troleibuso ir priekabos sukabinimas.







                                  Senesnio tipo Hess APM priekabos interjetas. Naujesnių irgi panašus. Priekabos žemagrindės.



                                  Mokomasis troleibusas. Lozana, Echallens pr. netoli Chauderon a.



                                  Ten pat, pravažiavus mokomajam troleibusui.


                                  Comment


                                    Kaip buvo minėta, net ir seni troleibusai turi autonominę eigą. Saint-François a. Stambi VT persėdimo vieta, nors tai tik stotelės gatvės abiejose pusėse.




                                    Tas pats troleibusas iš galo - važiuoja, o ne stovi ir laukia pagalbos.







                                    Saint-François a.



                                    Grand-Pont g. Didžiojo tilto prieigos.



                                    Lozana, Riponne a.



                                    Ant Didžiojo tilto.





                                    Lozana, Echallens pr.



                                    Lozana, Echallens pr. Dar nepanaikintas 17-as troleibusų maršrutas.

                                    Comment


                                      Lozana, Echallens pr.



                                      Ten pat, vaizdas Chauderon a. link.



                                      Ten pat.



                                      Piko metas. troleibusų spūstis ant Didžiojo tilto.



                                      Bel-Air stotelės (abiem kryptimis), Grand-Pont g.



                                      Tunelis. Tai tikrinis vietovės pavadinimas. Kažkada tai buvo VT mazgas. Dabar irgi VT netrūksta, bet jau nebe VT mazgas. Nors KT kabo virš abiejų eismo juostų, bet troleibusai važiuoja tik viena kryptimi (šioje vietoje jų maršrutas vienakryptis). Kita kryptimi vyksta tik autobusų eismas.



                                      Lozana, Béthusy pr.



                                      Tęsinys bus.


                                      Comment


                                        Čekija , Ostrava troleibusai 2020 metais
                                        Paskutinis taisė Etransport; 2020.07.03, 16:09.

                                        Comment


                                          Lenkija , Tychos (Tychy) troleibusai 2020

                                          Comment

                                          Working...
                                          X