Jonavos autobusų parkas: atsinaujinama laipsniškai
Septynis miesto, dvidešimt du priemiesčio ir vieną tarpmiestinį maršrutą aptarnaujantys „Jonavos autobusai“ neseniai nurašė paskutinį Lietuvoje pailgintą „Ikarus“. Net ir per krizę bendrovės darbuotojai stengiasi atnaujinti savo autobusų parką, suteikdami keleiviams galimybę keliauti patogiau.
Keleivių sumažėjo
Šiuo metu būtų sunku surasti miestą, kuriame keleivių skaičius nėra sumažėjęs – ne išimtis ir Jonava. Jonavos autobusų parko direktorius tikina, jog didžioji dalis maršrutų yra nuostolingi. „Didžiausi nuostoliai patiriami mieste, nes ten važinėja daugiausia autobusų. Per praėjusių metų pirmąjį pusmetį keleivių sumažėjo 14,8 proc., lyginant su 2008 metais, šiemet – 10,9 proc. Pagrindinė priežastis – bedarbystė, sumažėjo žmonių, važiuojančių į darbą. Vienas iš pagrindinių Jonavos centrų yra „Achema“, bet ir ten gamybos mastai dabar mažesni. Pastaraisiais mėnesiais keleivių sumažėjo dar labiau. Priemiestyje didžiausi nuostoliai patiriami vežant į kaimus, kuriuose gyvena nedaug žmonių, tačiau su kuriais būtina užtikrinti susisiekimą“, - pasakoja UAB „Jonavos autobusai“ direktorius Edmundas Mulokas.
Sumažėjo keleivių ir vieninteliame tarpmiesčio maršrute į Panevėžį. Priemiesčio maršrutais keleivių vežta 17,8 proc., o miesto – 21,8 proc. mažiau, lyginant su 2008 metais. Pasak E. Muloko, šis mažėjimas buvo drastiškas, o palyginti neblogų rezultatų pavyko pasiekti sumažinus sąnaudas – pernai nuvažiuoti šimtui kilometrų sunaudota 18,6 proc. mažiau degalų nei 2009 metais.
Piktina nelegalūs vežėjai
Nors Jonava įsikūrusi šalia geležinkelio, J. Mulokas tikina, jog vežėjai autobusais su šia transporto rūšimi nekonkuruoja. Daugiausia keleivių iš teisėto vežėjo atima nuosavais automobiliais žmones vežantys nelegalai ar legalūs, bet nekontroliuojami ir „grietinėlę“ nusigriebiantys maršrutiniai taksi.
E. Mulokas pasigenda valdžios atstovų veiksmų kovojant su nelegalais. Anot direktoriaus, prieš keldami mokesčius teisėtiems vežėjams, valdžios atstovai turėjo pasirūpinti neteisėta veikla besiverčiančių vežėjų pažabojimu. „Padidėjus PVM tarifui, mokesčių 2009 metais sumokėjome 540 tūkst. litų daugiau. O mokesčių nemokantys nelegalai ir toliau klesti, atimdami iš mūsų nemenką dalį keleivių“, - piktinasi E. Mulokas. Vežėjai už savo pinigus samdo saugos tarnybas, kurios drauge su policija organizuoja reidus. „Valdžios atstovai, padidinę mokesčius, privalėjo užtikrinti ir teisingas konkurencijos sąlygas“, - teigia E. Mulokas.
Prioritetas – mažesnėms transporto priemonėms
Jonavos autobusai savo autobusų parką atnaujina kasmet. Prieš keletą metų nupirkti du nauji „Volkswagen Crafter” mikroautobusai, o praėjusiais metais – „Mercedes-Benz Sprinter 515CDI”. Įsigyjama ir didesnių autobusų, tiesa, jie perkami ne nauji. Planų atnaujinti parką neatsisakoma ir šiemet.
„Jau nusipirkome 27 vietų nenaują „Mercedes-Benz“, taip pat netrukus turėtume pasirašyti sutartį dėl naujo „Vokswagen Crafter“ įsigijimo. Nedideli autobusai šiuo metu mums reikalingiausi. Į maršrutus, kur važiuoja daugiau keleivių, siunčiame „Irisbus Crossway“, „Setra“ ir kitus autobusus. Šiuo metu stengiamės pirkti ekonomiškas transporto priemones“, - sako E. Mulokas. Jonaviškiai laikosi strategijos pirkti naujus mikroautobusus, o didesnius autobusus – iki dešimties metų senumo.
Nurašė paskutinį „Ikarus 280“
Šių metų vasarą Jonavoje nurašytas paskutinis Baltijos šalyse miesto maršrutais keleivius vežęs „Ikarus 280“. Parko direktoriaus teigimu, per dvi dešimtis metų daugiau nei pusę milijono kilometrų įveikęs autobusas dar galėjo važinėti keletą mėnesių, tačiau vežėjai nerimavo, jog jam sugedus, sutaisyti gali nebepavykti. Šiuo metu gana geros būklės „Ikarus“ stovi autobusų parko teritorijoje. Netrukus „Jonavos autobusų“ darbuotojai ketina nurašyti ir dar keletą morališkai bei techniškai pasenusių transporto priemonių.
Ateitis
Dar 1977-aisiais statyta Jonavos autobusų stotis pastaruoju metu šiek tiek atnaujinta – įrengta laukimo salė keleiviams, sutvarkyti kabinetai. Planuota atnaujinti visą autobusų stoties pastatą, tačiau sunkmečio prispausti prekybos centrų tinklo savininkai, ketinę investuoti į prekybos centro statybą, kėlė vis didesnius reikalavimus. Koją pakišo ir tai, jog dalis dabartinio stoties pastato jau parduota privatiems verslininkams.
Nepaisant sunkmečio, Jonavos miesto savivaldybė savo biudžete šiemet numatė 300 tūkst. autobusų stoties rekonstrukcijai. Šiuo metu rengiamas atnaujintos stoties projektas. Pasak direktoriaus, rekonstrukcijos darbai gali būti pradėti jau šių metų rudenį.
Šių metų vasarą Jonavoje nurašytas paskutinis Baltijos šalyse miesto maršrutais keleivius vežęs „Ikarus 280“. Parko direktoriaus teigimu, per dvi dešimtis metų daugiau nei pusę milijono kilometrų įveikęs autobusas dar galėjo važinėti keletą mėnesių, tačiau vežėjai nerimavo, jog jam sugedus, sutaisyti gali nebepavykti. Šiuo metu gana geros būklės „Ikarus“ stovi autobusų parko teritorijoje. Netrukus „Jonavos autobusų“ darbuotojai ketina nurašyti ir dar keletą morališkai bei techniškai pasenusių transporto priemonių.
[/URL]
Like I understand via Google Translate, they're planning to forfend this bus?
Comment