Autobusų stotis yra pačiame pietiniame miesto pakraštyje ir dauguma maršrutų būtent ta kryptimi. Įtariu, kad yra stotelė centre ir Ramučių mikrorajone, bet tik tiems autobusams, kurie važiuoja į šiauriau N. Akmenės esančius kaimus.
Į Vilnių yra tik vienas TOKS reisas. Ryte iš Vilniaus, po pietų į Vilnių. Kiti būdai važiuoti į Vilnių yra per Kauną (N. Akmenės maršrutas ryte arba "Kautros" po pietų (50 min. vėliau nei TOKS'o)) arba Šiaulius. Tie abu autobusai į Kauną irgi važiuoja per Šiaulius, kaip ir TOKS'o į Vilnių. Į Šiaulius dar yra tarpmiestinis "Busturo" maršrutas per Joniškį ir keli priemiestiniai autobusai ir mikroautobusai.
Ramučiuose stotelės nėra, o dėl senosios AS, tai labai gali būti, nes ten pradžioje buvo..... Nepatikėsit, pats N. Akmenės centras. Iš kitos pusės, žinant, kad N. Akmenė buvo pradėta statyti "laisvųjų statybų" pagalba, dėl AS buvimo N. Akmenėje iki pat ~1965 m. tai labai abejoju
AS, aišku, atsirado ne iškarto. Pastatas galbūt buvo pastatyta apie 1960 m. +/1 metai kiti. Dabartinė stotis pastatyta tikriausiai apie 1975-1985 m.
Per aikštę prieš tą galimai stoties pastatą ėjo siaurojo geležinkelio bėgiai, kurie vedė nuo cemento gamyklos iki kažkokios statybinės ar sandėlių teritorijos, kuri buvo namų už mano nugaros, kai fotografavau tą galimai stotį, vietoje.
Mažeikių AP yra pagrindinis vežėjas rajone. Mažeikių AP veža tarpmiestiniais autobusais ir mikroautobusais į Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius.
Priemiestyje pelningiausias maršrutas į Viekšnius atiduotas privatininkams. Mažeikių AP autobusai į Viekšnius važiuoja tik kelis kartus, kai privatininkai beveik kas valandą.
Privatūs autobusai ir mikroautobusai į Viekšnius veža ne iš stoties, bet iš miesto autobusų stotelės šalia autobusų stoties. Nuotraukoje vienas iš dviejų matytų autobusų. Antrasis buvo Hino. Taip pat į Viekšnius važiuojančius mačiau du Iveco Daily.
Mieste Mažeikių AP aptarnauja du autobusų maršrutus - Nr. 4 ir 5. Autobusai kursuoja tik piko metu, 5 vakare kiek ilgiau - maždaug iki 19 val. Kiekviename maršrute dirba po vieną autobusą.
Tądien 4 maršrute dirbo MAN'as, o 5 - PAZ'as.
Taip pat egzistuoja Nr. 2 ir 3 mikroautobusų maršrutai. Tai privatininkų biznis. Važinėja senoki MB ir berods Iveco Daily mikroautobusai. Po vieną maršrute. Jei neklystu.
Kaip gi be Ikarusų. Vienas iš dviejų paskutiniųjų Mažeikių AP Ikarusų. Antrasis tądien buvo tremtyje rajone - Mažeikių AP turi kelis priemiestinius maršrutus tarp rajono miestelių.
Turi, bet ne kartą ir Klaipėdoje mačiau miesto autobusus iš Mažeikių. Taip kad miesto autobusai važiuoja dažnai jei ne nuolat. KLAP'as irgi "atsilygina" tuo pačiu. O Šilutės AP į Mažeikius kartais irgi siunčia miesto žemagrindį... Galėtų ir Ikarusą nusiųsti. Žvyrkeliu su juo teko važiuoti apie 80 km/h greičiu.
Tikiuosi, kad sovietmetį menantys "paskutiniai mohikanai" Šakių AP Laz'as ir Mažeikių AP Ikarusai dar sulauks kitų metų, bet matyt jie jiems bus paskutiniai. Žiūrėdamas į apie 1970 metus sukurtą Ikarusą, negali juo nesižavėti - net po 40 metų jis atrodo pad(oriai) dabartinių autobusų fone, jau nekalbant apie tai, kaip jis atrodė tais laikais - palyginkite 1973m. Ikarus 260 su tais laikais gamintais MB O305, MAN, jau nekalbant apie visokius VBK, Vest, Repstad ir kt. kėbulus - tai buvo revoliucinis autobusas tiems laikams ir būtų gaila, jei jis išnyktų be pėdsako...
Comment