Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Priemiesčio (rajonų) susisiekimas autobusais Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Berne praktiškai viena kryptimi priemiestiniai atlieka miesto maršrutų funkciją. Bet ir jiems yra alternatyva nuvažiuoti į stotį tik kitomis gatvėmis troleibusu.

    Comment


      #22
      Gal kas įsivaizduojate kaip apsisukinėja priemiestinių maršrutų autobusai ten, kur jų galiniame punkte nėra stotelės su aikštele (liaudiškai - žiedo), o tik paprasta stotelė (kišenė)? Atbuline eiga skersai kelio, laikinai užstabdant eismą, po kelis kartus trūktelint pirmyn-atgal, kol 180 laipsnių kampu autobusas išsitiesina vykimui atgaline kryptimi? Galimas pavyzdys - po Busoto reisų tarp Alytaus ir Vilniaus, sunaikinimo, kur Trakų rajonas kaip kompensaciją paleido 2 vakarinius reisus iki Dusmenų - kadangi Dusmenys iki šiol būdavo tik tranzitinė stotelė, autobusai joje paėmę/išleidę keleivius važiuodavo tiesiai, o dabar, nutrūkus tarpmiestinėms jungtims, atsirado priemiesčio maršrutų, kuriems ši stotelė, kur abejose kelio pusėse tėra paprastos "kišenės" - tapo galutine. Būtų įdomu pamatyti tokį reginį... Arba įrengiame normalų žiedą, kad apsisukimo manevrą atlikti paprasčiau be eismo stabdymo arba nebijoti pratęsti maršruto iki artimiausio kaimyninėje savivaldybėje esančio žiedo. Tiesa, pirmu atveju teks knisinėtis su kelių direkcija, kuri atsakinga už naujų stotelių projektavimą, kas užtruktų ne vienerius metus su visokiais derinimais. Atrodo taip paprasta - padaryti žiedą vietoje kišenės, bet ne. Net neįsivaizduoju, kaip tokiose vietose vyksta apsisukimo manevrai. Vienas gerųjų pavyzdžių, kaip turi atrodyti tokia vieta - Kelmės rajone esantys Kukečiai*, kur vienoje kelio pusėje yra tokia praplatinta kišenė, kur padaryta daugiau erdvės apsisukimo manevrui. O tuose pačiuose Dusmenyse ar dar kur, net neaišku, kurioje pusėje laukti autobuso - prieš apsisukimą ar po. Nes tvarkaraščiai egzistuoja tik popierinėse lentelėse su schematiškai išvardytais sustojimais, bet nėra detalių schemų, kur matytume, kaip tiksliai stojama. Nebent Tauragės krašto "Žaliasis regionas", kur per nuorodą pasiekiama svetainė stops.lt/taurage, kuri veikia tokiu pat principu kaip Vilniaus miesto transporto schema - detaliai, su visais užsukimais ir pavingiavimais, kurie tiksliai paaiškina, kur reikia laukti stovint, kad nepražiopsotum autobuso.

      * - https://www.google.com/maps/@55.6615...oASAFQAw%3D%3D

      Comment


        #23
        Konkrečiai Dusmenyse ten gi stotelė prie Koop parduotuvės. Ten ir aikštelė yra. Kadangi tikriausiai leidžiamas mikrobas, tai problemos apsisukti ten nėra. Taip, mikrobai gali atpsisukti tiesiog gastėje. Autobusai pavažiuoja iki artimiausios sankryžos. Kai kur yra aikštelės (ne prie stotelių), kai kur, jei yra, bet miesteliuose tai reta, galima apvažiuoti kvartalą gatvėmis.

        Comment


          #24

          Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
          Nebeliko keleivių, tiksliau liko 90% moksleivių, kurie ir taip važiuoja nemokamai, tad pridėjus visokias inkasacijas ir gaunasi minimalus skirtumas tarp nemokama/mokamo VT rajoninių savivaldybių biudžetam
          Bet kas per nesąmonė, kad moksleivius veža tie patys "bendro naudojimo" reisiniai autobusai, kurie tarsi skirti ir dirbantiems suaugusiems? Ar tai ne geltonųjų autobusiukų funkcija? Kažkada šito jau klausiau. Jų neužtenka ar kas yra? Ar pagalvojama apie epizodinius keleivius, kurie panorę nuvykti į kokį nuošalų kaimą, į kurį kursuoja tik priemiestis (tolimųjų reisų nėra) gali netilpti į reguliarų reiso autobusą, nes jame 99 procentus vietų užima moksleiviai? Ypač kai kone visose savivaldybėse priemiestis mikriukizuotas. Beje, kaip gali užtekti vieno, vos vieno popietinio reiso iš rajono centro parvežti visus mokinius į kaimą? Tarkime, yra reisas tik kokią 14 val. ir viskas. Negi visų klasių mokiniams paskutinė pamoka baigiasi tuo pačiu laiku tiek 5-okams, tiek 8-okams, kad taip vienu reisu po rajoną būtų "išvežiota" visa mokykla?

          Comment


            #25
            Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl sunyko priemestinis VT rajonuose, yra(buvo) mokykliniai autobusai.

            Comment


              #26
              Nežinau, kas blogiau - ar kai reguliariais reisiniais iš autobusų stočių išvykstančiais maršrutais naudojasi moksleiviai*, kurie vos telpa į mažos talpos autobusus, ar kai į mokyklinį autobusiuką įsiprašo suaugęs keleivis (nes į kaimą, kur jis gyvena, nebeveža joks reguliarus maršrutinis, tai belieka prašyti, kad mokyklinio vairuotojas priimtų ir pavėžėtų iki artimiausio miestelio).
              Pirmu atveju, į moksleiviais pergrūstą autobusą gali netilpti normalūs darbingo amžiaus žmonės (tokių nedaug, bet juk epizodinių keleivių gali pasitaikyti - kažkam sugedo mašina, kažkas išvis jos neturi ir sėdi namie, tačiau kartą per metus prireikė kažkur nuvykti). Antruoju atveju - kyla klausimas dėl vaikų saugumo, buvo čia prieš beveik 10 metų rašyta, kad geltonųjų mokyklinių vairuotojai kartais priima važiuoti akivaizdžiai ne mokyklinio amžiaus asmenis.
              * - nesuprantu, kam tada išvis stotelėse reikalingi grafikai, jei jais naudojasi tik mokiniai, kurie visus išvykimų laikus žino mintinai. Stotelėse ar autobusų stotyje iškabintas tvarkaraštis tarsi preziumuoja, kad šiame priemiesčio maršrute tarsi laukiami visi norintys važiuoti keleiviai, tačiau tu, suaugusysis įlipęs į tokį pasijauti tarsi užimtum tų mokinukų vietas. Tokia kelionė beveik niekuo nesiskiria nuo važiavimo geltonuoju autobusiuku.

              Comment


                #27
                Bajerių pamačiau ir Vilniaus priemiesčio maršrutuose: 101 ir 101A - du visiškai skirtingi maršrutai, bet vienas kažkodėl turi indeksą A, tuo tarpu 118 ir 124 - kone vienodi, ar net tiksliau neaišku, kodėl yra 118 apskritai, jei skiriasi kone stotele. Kitą vertus, dzin, vietiniai viską mintinai moka.

                Comment


                  #28
                  118 ir 124 visiškai skirtingi, turbūt turėjot omenyje 118 ir 122. Pastarasis pakeičia 118 penktadieniais-sekmadieniais ir važiuoja dviem stotelėm toliau, iki Kernavės (iš esmės kaip Kauno troleibusai 10 ir 10A, tik savaitgaliais ne trumpinamas, o ilginamas).

                  Bet numeracija, atrodo, priklauso nuo nuotaikos to žmogaus, kas tuos maršrutus kuria. Na, buvo vienas bandymas sunormalizuoti perteklinį numerių kiekį Nemenčinėje. Po to išėjo, kad du skirtingi maršrutai (net ne šiaip ilgesni-trumpesni-užsukimų variantai) su tuo pačiu 160 numeriu važiuoja, tik vienas iš jų ant poperiaus laikomas 160-2.

                  Lygiai taip pat kaip būdamas geros nuotaikos kažkas skelbti padorius Vilniaus rajono tvarkaraščius vrsa.lt, o po kelių metų:

                  Pažymime, kad Savivaldybė neturi prievolės skelbti tvarkaraščių. Keleivių patogumui informaciją apie vežėjus pateikia savo interneto tinklapyje.
                  Kas nematė, kviečiu pasižiūrėti, kokį patogumą VRAP tvarkaraščiai sukelia...

                  Visgi mane tai labiausiai šokiravo, kai kartą Naujojoje Vilnioje mačiau stovint Šalčininkų AP autobusą su užrašu 177 Naujoji Vilnia–Adomaičiai. Realybėje 175 važiuoja į Adomaičius, o 177 tik iki Lavoriškių. Esu matęs atvejų, kai Trakų rajone naudojamos tam pačiam maršrutui skirtingos lentelės: 293 Trakai–Kilimų fabrikas (teisinga) ir 283 Trakai–Lentvaris (skirta vienam reisui per dieną, vykstančiam tik iki Lentvario GS). Bet kad pačią lentelę taip sumautų...

                  Comment

                  Working...
                  X