Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Mettal
    replied
    stops.lt/kautra Bet tai nereiškia, kad ten vien Kautros maršrutai.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Ačiū. www.visimarsrutai.lt padeda kai nori surasti kas per ta miestą važiuoja.

    Galvoju, ar yra visų maršrutų sąrašas stulpeliu žemyn kur nors, ar tektų rankiotis paieškoje po vieną miestą suvedant?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    118.lt užima laiko? Veikia greitai. visimarsrutai.lt irgi ne visai tai, ko reikia. Ten tiesiog mršrutai pagal savivaldybes. Jei priemiesčio ar miesto maršrutams surasti tai tinka, tai tarpmiestinių sąrašo visos Lietuvos mastu nėra.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    visimarsrutai.lt - valstybinis puslapis, kur turėtų būti visi viešojo transporto maršrutai.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Egzotiniai maršrutai.

    Gal kas žino, ar yra vieta, kur internete sudėti visi maršrutai? Per www.118.lt paiešką galima rasti, bet tai užima daug laiko.

    Nes pasitaiko labai egzotiškų "Vilnius-Troškūnai" arba "Klaipėda-Visaginas".

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą

    Viskas gal ir gerai, tik apie autobuso keitimą maršrute turėtų būti nuoroda tvarkaraštyje, bent internetiniame.
    Turėtų. Bet jei Kodeksas nereikalauja, tai ir nėra. Apskritai tas Kodeksas seniena darosi.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
    Kam naudinga? Keleiviui, kuris kaip ir tiesioginį maršrutą turi - nereikia pirkti bilieto 2 kartus. Nereikia galvoti, ar spės persėsti vėlavimo atveju. Kautrai nauda tame, kad gali dirbti skirtingų filialų autobusai su skirtingose šalies vietose gyvenančiais vairuotojais. Šitaip nėra pažeidžiami darbo valandų režimai.
    Viskas gal ir gerai, tik apie autobuso keitimą maršrute turėtų būti nuoroda tvarkaraštyje, bent internetiniame.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Kam naudinga? Keleiviui, kuris kaip ir tiesioginį maršrutą turi - nereikia pirkti bilieto 2 kartus. Nereikia galvoti, ar spės persėsti vėlavimo atveju. Kautrai nauda tame, kad gali dirbti skirtingų filialų autobusai su skirtingose šalies vietose gyvenančiais vairuotojais. Šitaip nėra pažeidžiami darbo valandų režimai.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Neverta kurti temos.

    Maršrutas yra tolimojo susisiekimo pagal kriterijus.

    Keičia transporto priemonę? Gal išlošia kažką iš to?
    Vilnius-Prienai-Kaunas-Šakiai tai ne tas autobusas, kad važiuotų kam į Šakius reikia. Čia pavežėjimas pakeliui esančių keleivių. O tokiems geriau toks (su autobuso keitimu) nei jokio.

    http://118.15min.lt/transporto-tvark...71&actionId=32
    Kažkada buvo du skirtingi maršrutai: Vilnius-Prienai-Kaunas ir Kaunas-Šakiai. Antrasis pagal tuos kriterijus būtų vietinio susisiekimo. "Kautros" prestižas - tarpmiestiniai maršrutai (nors kai kurie vežėjai autobusų parkai jų nenori visai, pvz.- "Jonavos autobusai", "Kedbusas" ir kt). Taigi, sujungus du maršrutus (nors Kaune autobusas keičiamas) gavosi tarpmiestinis. Beje, tam "Kautros" autobusui grįžimas iš Šakių problemų nekelia: jis važiuoja maršrutu Šakiai-Kaunas-Vilnius (jau ne per Prienus) ir gana vėlai iš sostinės grįžta į Kauną.
    Kam naudingas maršrutų Šiauliai-Kaunas ir Kaunas-Vilkaviškis jungimas keičiant autobusą Kaune, neįsivaizduoju, nors iš Kauno 17:25h išvažiuoti papuola dažnai.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Neverta kurti temos.

    Maršrutas yra tolimojo susisiekimo pagal kriterijus.

    Keičia transporto priemonę? Gal išlošia kažką iš to?
    Vilnius-Prienai-Kaunas-Šakiai tai ne tas autobusas, kad važiuotų kam į Šakius reikia. Čia pavežėjimas pakeliui esančių keleivių. O tokiems geriau toks (su autobuso keitimu) nei jokio.

    http://118.15min.lt/transporto-tvark...71&actionId=32

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Čia "Kautros" žaidimai. (...)
    Tai žaidimai su autobuso keitimu maršrute. Gal būt net temą atskirą apie tai sukurti nepakenktų?

    Neseniai pastebėjau dar vieną autobusų keitimo žaidimą Kaune. Jis gal net šaškių, o gal ir šachmatų didmeistrius sudomintų.
    Iš Vilniaus 12:35 val. išvyksta "Kautros" autobusas maršrutu Vilnius-Trakai-Prienai-Kaunas-Šakiai, iš Šiaulių 14:10 val. maršrutu Šiauliai-Kėdainiai-Kaunas-Marijampolė-Vilkaviškis. Ir vienas, ir kitas autobusas nuvažiuoja tik iki Kauno. Kauno autobusų stotyje šiems maršrutams keičiami autobusai.
    Įdomu, kad "Kautros" Vilkaviškio filialo autobusui, iš Vilniaus atvažiavusiam per Prienus, Kauno autobusų stotyje darbas nesibaigia - jis kitą autobusą pakeičia maršrute Šiauliai-Vilkaviškis.
    Vieną šio pavasario dieną patyriau kelionės siurprizą. Iš Birštono į Kauną važiavau maršruto Vilnius-Prienai-Kaunas-Šakiai autobusu, Kaune dvi valandas pabuvęs išvažiavau 17:25 maršruto Šiauliai-Vilkaviškis autobusu. Tai abiejose atkarpose važiavo tas pats autobusas ir tas pats vairuotojas (nors, atrodytų, jis turėjo nuvažiuoti ne į Vilkaviškį, o į Šakius).
    Vis tik, autobuso keitimą maršrute turėtų rodyti bent internetinis tvarkaraštis.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Skaityk dar kartą, ką parašiau. Jokios monopolijos nesiūlau. Jokių konkursų, kurių metu, aišku, galima būtų išrinkti tik vieną vežėją ir tada tikrai būtų monopolija. Dabar yra rinka. Tik jį atsidūrusi tokiame kampe, kad be valstybės laikino įsikišimo nieko gero nebus. Visų pirma keleiviams. Vilniaus - Kauno ruože perteklinis autobusų kursavimas yra tik nedidelė problemų dalis. Didelė dalis Lietuvos iš viso neturi adekvataus VT ir tai yra valstybinės politikos nebuvimo rezultatas, tiksliau visiško nesikišimo ir palikimo "rinkos rankai" rezultatas. Jei Vilniaus - Kauno problemas ruožo galima išspręsti vienais metodais, nenaikinant konkurencijos, tik pakoreguojant padėti, tai visur kitur reikalingas gilus valstybinis reguliavimas. Deja, valstybė nieko nedarys, nes "rinkos" vėžys sugraužė smegenis.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Al1 siūlo kažkokią monopolijq.

    Gausis, kad jei VT kompanija laimėjo penkiem metams kokį 630 reisą, kaina gali būti, kad ir 10 e, keleivių bus, o konkuruojančius reisus panaikins.

    Komentuoti:


  • DArnas
    replied
    Tuo tarpu Busturas nuo gegužės 1 d. kiek pakėlė kainas savo „akcijiniams“ reisams:
    Šiauliai - Vilnius 8.35 kainuoja €9 vietoje €7.
    Šiauliai - Vilnius 12.20 kainuoja €8 vietoje €7,70.
    Vilnius - Šiauliai 13.00 kainuoja €9 vietoje €8,90.
    Vilnius - Šiauliai 16.05 kainuoja €9 vietoje €7.
    Vilnius - Šiauliai 18.25 kainuoja €8 vietoje €7.
    Logiškas sprendimas, sakyčiau. Vis tiek pigiau, nei traukinys.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Neateis joks pigus vežėjas. Dar kartą kartoju, kad reisų yra tiek daug, kad įsiterpti nėra kur, o su 3-5 reisais per dieną prieš 60+ nieko nepakeisi. Žmonės važiuoja tada, kada jiems patogu, o ne tada, kada 1 euru pigiau. Todėl tas pigus vežėjas bukai neužpildys savo autobuso ir pigiau veždamas dirbs nuostolingai. Gi dar kartą kartoju, kad vienintelė išeitis mažinti kainas yra organizuoti pilną autobusų užpildymą keleiviais. Tai įmanoma tik sumažinus esamų reisų skaičių, bet išlaikant priimtina intervalą tarp reisų. Keleiviui jokio skirtumo, ar laukti 10, ar 20 min. Čia ne miesto maršrutai.

    Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
    Abejoju, ar esant ES tas yra įmanoma - priverstinai liepti mažinti kainas. Vežėjas po tokių dalykų gali ministeriją į teismą paduoti, ir didelė tikimybė, kad laimės. SM gali priversti mažinti kainas, nebent jei sutiks kompensuoti skirtumą iki dabartinių kainų.
    Galima nustatyti maksimalias kilometro kainas. Jos gi buvo nuo pat 199x iki maždaug 2008-10 metų. Galima motyvuoti ekologija. Autobusai turi būti užpildyti, o ne važiuoti pustuščiai. Todėl mažinamas reisų skaičius, mažinama kaina, kad esami autobusai būtų užpildomi. Jokių kompensacijų nereikės, nes reiso metu netgi bus surenkama daugiau pinigų, nei dabar, kai autobusai neužsipildo. Taip, ir dabar yra reisų, kai autobusai užsipildo ir, aišku, vežėjai aiškins, kad va, jie praranda pajamas. Visgi bendros pajamos iš visų turimų reisų ruože turėtų nesumažėti ar netgi išaugti.

    Valstybė turi daugiau kištis, o ne klausyti liberalų kliedesių. Beje, ES numato kur kas didesnį VT reguliavimą, nei pas mus daroma. Tai pas mus yra visiškai laisva ir liberali rinka, o ne kur nors Vakaruose, kur nėra jokios rinkos. Kur tik traukinys ar traukinys ir geležinkelių autobusas, o alternatyva atsirado vos prieš kelis metus, bet ir tai menka. Visi tie liberalizacijų įstatymai ES buvo priimti būtent žiūrint į Vakarų Europos šalių VT būklę, o ne Rytų Europos, kur konkurencija veikia nuo pat 1990-91 metų. Tik vietiniai liberalai vis klykia, nieko neišmanydami, ir visur kišdami vieną receptą.
    Beje, pavyzdys yra Latvija. Ten valstybės mastu reguliuojami net priemiestiniai pervežimai ir kažkaip neteko skaityti, kad valstybė mokėtų kompensacijas. Ką turime Latvijoje - VT perveža daugiau keleivių, VT naudojasi ne vien tik socialiai remtini keleiviai ir studentai ar moksleiviai. Kainos mažesnės, autobusai užpildomi kur kas geria nei pas mus. Mikrobų mažai, vėlgi, nes yra keleivių normaliam autobusui.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.05.06, 07:01.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Vienintelis variantas - žemų kainų vežėjo atėjimas į pelningus reisus. Tik tai gali numušti kainą.

    Kitaip TOPS ir Kautra nereguoja, o Vlasava ir Transrevis ne žaidėjai.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
    Abejoju, ar esant ES tas yra įmanoma - priverstinai liepti mažinti kainas. Vežėjas po tokių dalykų gali ministeriją į teismą paduoti, ir didelė tikimybė, kad laimės. SM gali priversti mažinti kainas, nebent jei sutiks kompensuoti skirtumą iki dabartinių kainų.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Bet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".

    Ir ką tada?
    Nieko jie neatsisakys. Tarpmiestinis susisiekimas grynai komercinis. Jei važiuoja, vadinasi, pelninga. Jokios labdaros ten nėra. Ypač ten, kur važiuoja didieji. Rajoninius parkus remia savivaldybės ir kai kurie tarpmiestiniai maršrutai gali būti išlaikomi grynai socialiniais tikslais. Bet tokių tikriausiai vienetai.
    Aišku, šantažuoti valstybę gali. Kainos sumažinimas, jei autobusai užsipildys iki 80-100 proc. niekaip nesumažins vežėjų pajamų. Gal netgi jos padidės. Aišku, ne tiek, kiek padidėtų vežant už dabartinę kainą. Bet už dabartinę kainą ir dabartiniu tvarkaraščiu daugiau keleivių neatsiras.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.05.05, 15:59.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Bet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".

    Ir ką tada?
    Pasiūlymas maršrutu važinėti tik penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais, pirmadieniais. Tokių pavyzdžių daug.
    Vienas vežėjas atsisakys, sutiks kitas.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
    Bet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".

    Ir ką tada?

    Komentuoti:

Working...
X