Parašė SoulMulticast
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešasis transportas
Collapse
X
-
Nemanau, kad tinkama analogija. Manoji analogija buvo 'kam investuoti į naują laidinį telefono aparatą ir tą laidų infrastruktūrą, jeigu visiems aišku, kad jau greitai atsiras mobiliakai, kurie laidinius telefonus išstums iš rinkos'. Mano supratimu šiuo metu geriausia yra pirkti vidaus degimo varikliais varomus autobusus, nes paprasčiausiai tai yra ganėtinai pigesnis būdas atnaujinti viešąjį transportą, nei perkant troleibusus. Jeigu troleibusams nebūtų alternatyvų - aš žinoma kad nesakyčiau 'palaukiam 5 metus' kol ateis naujos technologijos. Bet jos yra ir tos alternatyvos yra daug pigesnės, dėl to nesuprantu kam investuoti didesnius pinigus į nueinančias technologijas. Beje troleibusai buvo nueinanti technologija netgi tada, kai jokių kalbų apie elektrobusus nebuvo ir jie pataps visiškai žlugusia technogija, kai elektrobusai pradės plačiau plisti.
-
Pigesnes alternatyvos troleibusams? Ar tie pakraunami autobusai yra pigesni, kiek? P.S. jei labai idomu galiu numesti linka i vokieciu straipsni, kur ju vtt ekspertai analyzuoja, jog ju prieziura yra brangi, genda jie dazniau uz iprastus ir tolko is ju net pas juos kol kas jokio.Parašė Eidvis Rodyti pranešimąMano supratimu šiuo metu geriausia yra pirkti vidaus degimo varikliais varomus autobusus, nes paprasčiausiai tai yra ganėtinai pigesnis būdas atnaujinti viešąjį transportą, nei perkant troleibusus. Jeigu troleibusams nebūtų alternatyvų - aš žinoma kad nesakyčiau 'palaukiam 5 metus' kol ateis naujos technologijos. Bet jos yra ir tos alternatyvos yra daug pigesnės, dėl to nesuprantu kam investuoti didesnius pinigus į nueinančias technologijas. Beje troleibusai buvo nueinanti technologija netgi tada, kai jokių kalbų apie elektrobusus nebuvo ir jie pataps visiškai žlugusia technogija, kai elektrobusai pradės plačiau plisti.
"Smotriu v knigu vizhu figu", kaip sako rusai. Ziurim ta pacia lentele ir matom ja visiskai skirtingai. Technologija nera "nueinanti". Naikintos tr linijos buvo tik keliose europos miestose (nes nelabai placiai ir buvo), o daugiausiai postsovietinese salyse, kur klesti korupcija ir nera pinigu transporto sistemos atnaujinimui. Dar tose salyse daug kur pagrindinis miesto transportas tapo "marsrutkes" - tai gal mum irgi siulai toki varianta?
Analizuojant ta lentele matosi, kad nauju liniju tikrai nera daug (bet yra kelios atidarytos ir po 2000) ir dauguma atsirado gan senai. Dabar gi pagrindine ju islikimo priezastis yra ekologija. Ir esamos linijos yra priziurimos. YPAC tokiose miestose kurie neturi elektriniu tramvaju, kaip Vilnius, jos turetu buti puoselejamos kaip auksas.
Comment
-
Aš kalbėjau apie vidaus degimo variklių varomus autobusus, kurie šiandienai yra pigesnė alternatyva troleibusams. Nors bandomieji elektrobusai jau važinėjo ir mūsų gatvėmis, tačiau kol kas jie dar nėra pigesnė alternatyva, tačiau tai tik laiko klausimas.Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimąPigesnes alternatyvos troleibusams? Ar tie pakraunami autobusai yra pigesni, kiek?
Na, tikrai gal mes kažką skirtingo žiūrim, nes pvz. vien Vokietijoje troleibuvai panaikinti buvo ~100 miestų ir liko vos pora. Prancūzijoj irgi beveik visur panaikinti, bet tingiu skaičiuot, nes lengviau suskaičiuot kur jie liko - trijuose miestuose. Suprantama, vakarų Europa kiek gudresnė buvo nei sovietų sąjunga ir ten troleibusų atsisakė kur kas ankščiau, postsovietinės šalys jų pradėjo atsisakinėti jau atgavusios nepriklausomybę ir žinoma šitoje vietoje mus vėl aplenks Talinas, kuris pirmas iš Baltijos šalių jų atsisakys. Ir tik keli miestai per visą pasaulį, kurie po 2000 m. nusprendė paleisti troleibusus - toks mažas procentas paprastai vadinamas 'išimtimi iš taisyklės'. Negi visas pasaulis, atsisakantis troleibusų, nukvako? Baikit, nemanau. Ir tai buvo prieš tai, tai ką jau kalbėti apie ne tokią tolimą ateitį, kai į rinką pasipils elektrobusai."Smotriu v knigu vizhu figu", kaip sako rusai. Ziurim ta pacia lentele ir matom ja visiskai skirtingai. Technologija nera "nueinanti". Naikintos tr linijos buvo tik keliose europos miestose
Comment
-
Vat tik nereikia čia kaišioti to, kas buvo Vakaruose po Antrojo pasaulinio karo iki maždaug devintojo dešimtmečio pabaigos - masinis viešojo transporto pogromas ir automobilizacija be alternatyvų keliauti kitaip. Pagaliau atsitokėjo ir VT vėl tapo prioritetu. Ir ne bet koks, o ekologiškas, kuriuo gali būti tik elektrinis VT.
Talinas joks rodiklis. Irgi kirmėlės smegenis graužia. Ir dar kaip pateikiama jų spaudoje - troleibusus keičiame ekologiškesnėmis transporto priemonėmis... Autobusas, tegul ir hibridas, po velnių, ekologiškesnis? Tramvajų plėtros nenusimato, išskyrus neilgą 2-3 km ilgio atšaka į oro uostą nuo esamos linijos.
Talinas, deja, elektrinio (ir ekologiško) transporto plėtros požiūriu nėra joks rodiklis. Jau greičiau Ryga iš artimiausių miestų. Va į ją reikia lygiuotis. Tik mikrobus jei Rygoje išnaikintų, tai būtų iš viso gerai.
Nesutikom. Ką reikšia 50 proc. augimas? Savaime nieko nereiškia. Nuo ko skaičiuojame? Aš dar kartą kartoju, kad elektros energijos generacijos augimo neprgnozuoja. Tai kuo bus varomi tie elektromobiliai?Parašė Eidvis Rodyti pranešimąJeigu lėtas augimas yra ~50% per metus - tai tokio 'lėto augimo' galėtų pavydėti sparčiausiai pasaulyje augančios sritis. Bet nebenoriu varyti į lankas ne tam skirtoje temoje, dar ir apie elektros generaciją ar net apie tai, kad pasauliniai karai vyko dėl naftos ir dujų
Džiaugiuosi, kad bent jau daugiau mažiau sutikom ties tuo, kad ličio, kaip ir naftos ar dujų, pasaulis vargu ar kada pritrūks.
https://www.eia.gov/energyexplained/...us_energy_home
Iš ten JAV pirminės energijos sąnaudos pagal sektorius:
Nu ir ką turime? Jei transporte būtų perėjimas prie elektros, tai transporto dedamoji konverguotų į elektros sektorių. Tarkim, pusė transporto per dekadą pereina prie elektros, atitinakamai, 14,5 proc. prisipliusuoja prie elekros generacijos t.y. elektros generacija turi išaugti trečdaliu.In 2016, the shares of total primary energy consumption for the five energy-consuming sectors were:
Electric power—39%
Transportation—29%
Industrial—22%
Residential—6%
Commercial—4%
Dabar žiūrim į tas JAV energetikos administracijos prognozes iki 40 metų ir ką matome?
Tai kuo labiau tikėti? Ar kažkokiais pseudoegzpertais iš geltonos spaudos, ar JAV valstybinių institucijų prognozėmis?
Būtent. Ir taip laukiant kaip išganymo tai tramvajaus, tai metro, tai elektrobusų vietoj troleibusų, galiausiai Vilniuje VT yra sužlugdytas ant tiek, kad liberalai jau ėmė draskyti maršrutus paketais ir galiausiai liks Vilnius su dyzeliniais autobusais. Ką jau ne vieną kartą rašiau.Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimąKokias cia nesamones kalbate? Tipo darom prielaida kad po pvz 5-8 metu atsiras normalus akumuliatoriai ir troleibusus gales pakeist elektrobusai, tai nereikia investuoti i troleibusus? O i dyzelinius, matyt, reikia? Superine logika
Po metu iseis naujas iphone /galaxy, kam tu perki dabar? Tai palauk to kuris bus po metu, o paskui dar palauk, nes vel naujas iseis 
Jau yra elektromobiliai, tai dabar niekas neperka dyzeliniu ar benzino varomu? Nes auto lifetime irgi yra kokie 15 metu. Kam pirkt dabar, reikia palaukt kokius 5 metus.. taip?
LED diodas buvo israstas 1962 metais. Tai matyt nuo to laiko iki kokiu 2010 neverta buvo investuot i gatviu apsvietima.
Jau seniai buvo svaigstama apie tai vandeniliu varomus automobilius ir autobusus - kur jie? Apie gamtinėmis dujomis varomus? Kur jie masiškai paplito? Kol elektromobiliai ir elektrobusai nebus patikimi, tol niekas jų masiškai nediegs. Kol kas to nėra. Reikai naudotis tuo, kas yra. Atnaujinus troleibusus, būtų galima 20 metų nesukti galvos. Tai pakankamas laikas, per kurį taps aišku, ar elektromobiliai (ir elektrobusai) tapo patikimais ir pigiais (lyginant su vidaus degimo varikliais varomu transportu, atitinkamai, ir su troleibusais), ir tada jau pirmiausia keisti autobusus elektrobusais, o galiausiai troleibusus elektrobusais.Paskutinis taisė Al1; 2017.05.23, 19:13.
Comment
-
Bene vienintėlis troleibusų privalumas yra jų ekologiškumas. Bet tai ištiesų yra labai hiperbolizuotas rodiklis, realiai jo vertė neturėtų būti labai jau reikšmingesnė, nei autobuso spalvos pasirinkimas. Nauji autobusai, o dar ir turint omeny hibridus ir suslėgtomis dujomis varomus autobusus, yra ganėtinai ekologiški ir eilinis žmogus nepajustų jokio oro užterštumo skirtumo tarp Talino ir Vilnius, net jeigu Vilniuje važinėtų vien tik troleibusai, o Taline vien tik benzininu varoma autobusai (žinoma nauji, o ne grabai). Skirtumas būtų daugiau psichologinis, o ne realus. Žinoma ekologiškumas irgi svarbu, bet tai yra tik vienas rodiklis iš daugybės kuriuos reikia įvertinti ir jo reikšmingumas tikrai ne pirmose vietose.Parašė Al1 Rodyti pranešimąTalinas joks rodiklis. Irgi kirmėlės smegenis graužia. Ir dar kaip pateikiama jų spaudoje - troleibusus keičiame ekologiškesnėmis transporto priemonėmis... Autobusas, tegul ir hibridas, po velnių, ekologiškesnis? Tramvajų plėtros nenusimato, išskyrus neilgą 2-3 km ilgio atšaka į oro uostą nuo esamos linijos.
Talinas, deja, elektrinio (ir ekologiško) transporto plėtros požiūriu nėra joks rodiklis.
Aš galiu garantuoti, kad tikrai nebus taip, jog pritrūksim elektrosAš dar kartą kartoju, kad elektros energijos generacijos augimo neprgnozuoja. Tai kuo bus varomi tie elektromobiliai?
Niekada to nebus. Kas gali nutikti, tai nebent elektros kaina pakilti. Ir kuo daugiau jinai pabrangs -> tuo elektros gamyba taps pelningesnė -> tuo daugiau norima pasidaryti pelno ir investuojama į naujus elektros generacijos pajėgumus -> išaugsi elektros generacija mažins jos kainas. Elektros nepritrūksim, nes rinka pati susireguliuos, galimas tik elektros kainos padidėjimas, tačiau kiek turėtų išaugti elektros kaina, kad elektra varomų transporto priemonių nuvažiuojamo kilometro kaina būtų didesnė, nei varomų benzinu? Elektra turėtų pabrangti trigubai! To tikrai nebus, nes trigubai brangesnė elektra reikštų nežmoniškus elektrinių pelnus ir neįmanoma, kad tokia pelninga terpė liktų neužpildyta. Galiausiai reikia įvertinti ir tai, kad panaudojus tą pačią naftą/dujas ne kurui gaminti, o elektrai, elektra galima būtų aprūpinti trigubai daugiau transporto priemonių, nei iš to pačio naftos/dujų kiekio pagaminto benzino autobusams.
Comment
-
O tiesa, koks yra hybrido likimas? Jau seniai nematytas gatvėse ir nieko apie jį negirdėti.Parašė Virtęs pelenais Rodyti pranešimąCastrosua hybrido akumuliatoriai nelaikė nei dviejų metų, o seni dyzeliai lengvai sukasi tris dešimtmečius. Progresas žmonių labui, vadinasi...
Comment
-
Stovi remonteParašė zn76 Rodyti pranešimąO tiesa, koks yra hybrido likimas? Jau seniai nematytas gatvėse ir nieko apie jį negirdėti.
Comment
-
Sveiki fanai. Kadangi kitos tinkamos vietos neradau, rašau čia. Turiu krūvą lankstinukų apie autobusus, jų modėlius, tipus ir pan. Medžiaga surinkta iš parodų. Nebeturiu vietos šios medžiagos saugoti, todėl gal atsiras žmogus, kuriam ta medžiaga įdomi ir nori ją priglausti. Jei ką sudominau, rašykit.
P.S. Medžiagos geras pirkinių maišas, todėl jį reikėtų pasiimti iš Šiaulių.
Comment
-
Ruošiasi sumažinti automobilių: turėsime pratintis prie viešojo transporto
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/grynas/gamta/ru....d?id=77278569Mūsų kraštui nebūdingos kaitros, nesiliaujančios liūtys, staigus ir stingdantis speigas – tik keletas pavyzdžių, kurie įrodo, kad ir Lietuvai nepavyksta išvengti klimato pokyčių. Specialistai svarsto, kaip sumažinti oro taršą, kad klimato kaita būtų kuo mažesnė. Apie tai diskutuota ir Aplinkos ministerijoje vykusioje konferencijoje „Tvaraus judėjimo mieste: klimatas, oras, sveikata“...Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...
Comment
-
Troleibusu per istoriją
http://www.gatvesgyvos.lt/kioskelis/...-per-istorija/Senasis troleibusas trumpam sugrįžta į trasą! Kovo 25 d. „Gatvės gyvos“ kviečia riedėti legendiniu „Škoda 9Tr“ ir susipažinti su Vilniaus transporto, pramonės, architektūros istorija, sužinoti, kuo ypatingi kelionės metu pravažiuojami tiltai, gatvės, gyvenamieji ir pramoniniai kvartalai.
- 2 patinka
Comment
-
Lietuvoje keleiviai dar vežiojami kaip prieš penkiasdešimt metų
https://tv.lrytas.lt/zinios/lietuvos...otyje-5286006/
Neskubėk ir nespėsi.
Comment
-
Kadangi metro skirta tema užrakinta, dalinuosi naujiena čia. Pirmasis naujos kartos (C30, Bombardier) metro traukinukas šiomis dienomis keliauja į Stokholmą.
Västerås miesto stotyje

Šaltinis

Šaltinis
Daugiau nuotraukų: Postvagnen
- 1 patinka
Comment
-
St. Peterburge paleistas privatus tramvajus pagal koncesijos sutarti (veikia iprasti miesto bilietai). Trasa 14km, dabar paleista dalis. Tiesa vietiniai marozai pacia pirma diena ji apsaude is traumatiniu ginklu.
Jau planuoja kita 20km trasa.
- 3 patinka
Comment
-
Viename iš postų, apie miestų keitimąsi ir VT tvarkymą rašiau ( bet dėl kažkokios priežasties jame neliko nuorodos ), kuriame parodyta kaip neypatingai turtingoje Almatoje pertvarkė VT judėjimą, įrengiant savotišką BRT, skyrus iš dviejų juostų viena VT. https://youtu.be/gYg0M_hhi_s?t=325Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.
- 2 patinka
Comment
-
Čia toks linksmas atradimas iš interneto platybių:
http://www.digitalmatatus.com/map.html
Nairobio matatu (mūsų mikrūškių atitikmuo) maršrutų žemėlapis. Įdomus tuo, kad maršrutai susiklostė stichiškai (vairuotojai važiuoja taip, kaip nori, t.y. ten kur yra keleivių) - bet visgi galima įžvelgti gan aiškią sistemą. Tiesa, visi maršrutai - iš pakraščių į centrą.
Comment
-
The U.S. Has a Fleet of 300 Electric Buses. China Has 421,000
Skaičiai ir tempai įspūdingi.In China, an electric bus wouldn’t be unusual at all. Out of almost 425,000 e-buses worldwide at the end of last year, some 421,000 were in China. The global e-bus fleet grew about 32% in 2018, according to a BloombergNEF report released Wednesday, with the vast majority hitting the road in China. Europe had only 2,250 electric buses, by BNEF’s count.
https://www.bloomberg.com/news/artic...bfHy9HPWbG1VRc
Comment





Comment