Iš esmės pagrindiniai tokių maršrutų klientai yra ukrainiečiai, kuriems nėra jokio skirtumo, per kur važiuoti, Lenkiją ar Baltarusiją, jiems niekur vizų nereikia. Tranzitinės Baltarusijos vizos reikia tik ES piliečiams.
Kiek jau kartų liberalizavo ir dar maža? Ką reiškia visiškai laisva rinka mes matome Lietuvoje - VT yra visiškas autsaideris, vežėjai veža tik ten, kur jiems pelninga, o ne žmonėms reikalinga. Žmonės renkasi automobilį.
Latvijoje, aišku, yra kita tvarka. Ten yra valstybinis užsakymas ir jo rėmuose organizuoti visi taprmiestiniai, o gal dalis ir priemiestinių, maršrutų. Bet kas važiuos maršrutu Ryga - Daugpilis per Biržus? Niekas.
Blablacar jau pernai perėmė Ouibus ir tik Prancūzijoje kol kas paliko Ouibus pavadinimą,
kitose rinkose tas pats puslapis jau yra vadinamas blablabus.com - https://www.ouibus.com/ https://de.blablabus.com/
Oficialiai pilnai Blablabus'as startavo rugpjūčio 1 d. Balblabus perėmė visą Ouibus tinklą Prancūzijoje. Kol kas dar ne visi (o tiksliau tik nedidelė dalis) autobusai perdažyti, ir Ouibus puslapis veikia, bilietai Prancūzijos rinkai parduodami per jį, o ne per blablabus.fr. Pagrinde jie išsiplėtė Vokietijoje ir Beneliukse. Žada ateiti dar šiemet į Lenkiją. Paryžiuje mačiau Blababus'o autobusą su lenkiškais numeriais, kuris važiavo maršrutu Paryžius - Amsterdamas.
Flixbus nupirko iš Prancūzijos kompanijos Transdev vietinį vežėją Isilines ir tarptautinį Eurolines. Su Isilines, kurios dirbo Prancūzijos viduje, viskas paprasta. Jos jau integruotos į Flixbus. O su Eurolines ne taip paprasta. Eurolines veiklos organizacija iš esmės skiriasi nuo Flixbus. Eurolines yra franšizė, o Flixbus - ne. Ir aš labaiabejoju, ar kai kurioms pervežimų kompanijoms, dirbančioms po Eurolines ženklu, bus naudinga pereiti į Flixbus. Vakarų Europoje kai kuriose šalyse tikriausiai taip. Bet, pavyzdžiui, kokioje Ispanijoje - ne. Italijoje - didelis klausimas. Net Lenkijoje taip pat didelis klausimas, ar Sindbad'as pereis. Nes Flixbus kelia daug didesnius reikalavimus vežėjui, autobusams, be to visus finansus tvarko pats Flixbus, o vežėjui mokama už ridą (ar kaip nors panašiai). Aš beveik garantuoju, kad TOKS ir "Kautra" neis bendradarbiauti su Flixbus. Esmė tame, kad maršrutai, kuriuos aptarnauja TOKS ir "Kautra", nepriklauso Eurolines. Jie priklauso konkrečiai TOKS ar "Kautrai". Eiti į Flixbus - reiškia atiduoti maršrutus. Kokia proga? Be to reikalavimai autobusams tokie, kad Flixbus maršrutais važinėjantys autobusai negali būti naudojami kitiems pervežimams. Nafig toks apynasris TOKS ir "Kautrai"? O dar ir finansus atiduoti Flixbusui? Kam to reikia? Daugiausia, dėl ko gali susitarti, tai dėl partnerystės su Flixbus. O tai reiškia, kad Flixbus tik platins bilietus ir tai tik ribotam vietų skaičiui. Tai reiškia, kad autobusų panaudojimui tikriausiai nebus iš Flixbus pusės perdėtų reikalavimų, net perdažyti nereikės, pakaks nedidelio lipduko Flixbus.
O šiaip tai ką, Europoje, kuri yra prieš monopolijas, laisvą rinką ir t.t. verslo laisves, iš esmės kuriasi autobusų monopolija. Kur žiūri atitinkami organai?
Pora klausimėlių.
1. Iš kur per Biržus į Rygą tie autobusai važiuoja?
2. Kodėl Biržuose turėjo būti išlipančių keleivių, jei tarptautiniai autobusai šalies viduje keleivių neveža?
Autobuso Černigovas-Klaipėda grafikas superpatogus važiuoti iš Kauno į Klaipėdą (Kaune būna dar neišaušus rytui).
Dėl vėlavimų perdaug nesistebiu: tarptautinių autobusų grafikai palyginus įtempti.
Paskutinis taisė Mettal; 2019.10.30, 13:34.
Priežastis: Pašalintas citavimas su visom nuotraukom
Biržai yra tarpinė. Realiai tai yra (Talinas) - Ryga - Daugpilis per Biržus. "Luxexpress" yra estų kompanija ir Latvijos viduje ji vežti keleivių negali. Todėl paleido maršrutą su užvažiavimu į Lietuvą. Latvijos organams tai nebuvo pakankamas argumentas, todėl matyt vėliau pratęse iki Talino, nes bėganti eilutė rodė maršrutą iš Talino. Nuotraukoje matosi Tallinn žodžio dalis.
Čia kažkas panašaus kaip "Kautros" Kaunas - Gardinas. Realiai tai du maršrutai Kaunas - Druskininkai ir Druskininkai - Gardinas. Nes jei būtų vienas, tai Lietuvos viduje keleivių nebūtų galima vežti.
Čia kažkas panašaus kaip "Kautros" Kaunas - Gardinas. Realiai tai du maršrutai Kaunas - Druskininkai ir Druskininkai - Gardinas. Nes jei būtų vienas, tai Lietuvos viduje keleivių nebūtų galima vežti.
Skirtingi autobusai?
Nes tokiu atveju bet ką galima sugalvoti, pvz lux express maršrutas nei Vilnius - Varšuva, o Vilnius - Kaunas, Kaunas - Suvalkai, Suvalka - varšuva, 3 maršrutai. Vežam vietinius Vilnius - Kaunas ir Suvalkai- Varšuva.
Į Gardiną važiuoja vienas ir tas pats autobusas. Lenkijoje vežti keleivius galima, todėl iš Suvalkų ar Bialystoko į (iš)Varšuvą žmonės važinėja autobusais, važiuojančiais į (iš) Vilnių ar Rygą, Taliną. Kitas dalykas, kad veža tik Luxexpress, o Eurolines ir Ecolines neveža, nors dėl Ecolines negarantuoju. Arba kaina nepatraukli, lyginant su Lenkijos vietinių vežėjų kaina.
Lietuvoje ir Latvijoje tarptautiniams autobusams uždrausta vežti vietinius keleivius. Bet draudimas galioja tik ES šalių vežėjams. Kas dėl Luxexpress maršuto Ryga - Daugpilis, tai Latvija tiesiog neišdavė leidimo estų firmai vežti vietiniais maršrutais. Todėl padarė maršrutą "tarptautiniu" su užvažiavimu į Biržus. Kiek jis apsimoka Luxexpress, parodys laikas. Juk konkuruoti reikia kaina, o kaina tokia, kokia yra - "tarptautiniams" lengvatų valstybė nekompensuoja, o Latvijoje lengvatinių keleivių yra daug kaip ir Lietuvoje. Nevežti lengvatininkų? Tai kas iš viso važiuos? Dar vienas dalykas - per Biržus gaunasi toliau, o tai papildoma kuro kaina ir laikas.
Biržai yra tarpinė. Realiai tai yra (Talinas) - Ryga - Daugpilis per Biržus. "Luxexpress" yra estų kompanija ir Latvijos viduje ji vežti keleivių negali. Todėl paleido maršrutą su užvažiavimu į Lietuvą. Latvijos organams tai nebuvo pakankamas argumentas, todėl matyt vėliau pratęse iki Talino, nes bėganti eilutė rodė maršrutą iš Talino. Nuotraukoje matosi Tallinn žodžio dalis..
Talinas tėra formalus galinis punktas, iš tiesų, autobusas važiuoja iki Rygos. Žinoma, Biržuose keleivių daug nebūna, nes pagrindiniai maršruto klientai - latviai, važiuojantys tarp Rygos ir Daugpilio.
Į Gardiną važiuoja vienas ir tas pats autobusas. Lenkijoje vežti keleivius galima, todėl iš Suvalkų ar Bialystoko į (iš)Varšuvą žmonės važinėja autobusais, važiuojančiais į (iš) Vilnių ar Rygą, Taliną. Kitas dalykas, kad veža tik Luxexpress, o Eurolines ir Ecolines neveža, nors dėl Ecolines negarantuoju. Arba kaina nepatraukli, lyginant su Lenkijos vietinių vežėjų kaina.
Lietuvoje ir Latvijoje tarptautiniams autobusams uždrausta vežti vietinius keleivius. Bet draudimas galioja tik ES šalių vežėjams. Kas dėl Luxexpress maršuto Ryga - Daugpilis, tai Latvija tiesiog neišdavė leidimo estų firmai vežti vietiniais maršrutais. Todėl padarė maršrutą "tarptautiniu" su užvažiavimu į Biržus. Kiek jis apsimoka Luxexpress, parodys laikas. Juk konkuruoti reikia kaina, o kaina tokia, kokia yra - "tarptautiniams" lengvatų valstybė nekompensuoja, o Latvijoje lengvatinių keleivių yra daug kaip ir Lietuvoje. Nevežti lengvatininkų? Tai kas iš viso važiuos? Dar vienas dalykas - per Biržus gaunasi toliau, o tai papildoma kuro kaina ir laikas.
Manau kad Luxexpress bano pritraukti keleivius šiuo atveju autobusų komfortų.
Talinas tėra formalus galinis punktas, iš tiesų, autobusas važiuoja iki Rygos. Žinoma, Biržuose keleivių daug nebūna, nes pagrindiniai maršruto klientai - latviai, važiuojantys tarp Rygos ir Daugpilio.
O už tai negali nubausti Latvijos transporto departamentas? Nes čia jau kaip neegzistuojančio maršruto registravimas...
O už tai negali nubausti Latvijos transporto departamentas? Nes čia jau kaip neegzistuojančio maršruto registravimas...
Teoriškai - gali. Bet Visgi Lux Express turi ne vieną tokį maršrutą, kuris formaliai yra kaip du atskiri maršrutai, tačiau visa maršruto atkarpa vykdoma nekeičiant autobuso. Be jau minėto Ryga-Daugpilis, taip pat yra Ryga-Minskas, kurio tvarkaraštyje numatytas persėdimas Panevėžyje, tačiau realybėje Panevėžyje autobusas nekeičiamas.
Teoriškai - gali. Bet Visgi Lux Express turi ne vieną tokį maršrutą, kuris formaliai yra kaip du atskiri maršrutai, tačiau visa maršruto atkarpa vykdoma nekeičiant autobuso. Be jau minėto Ryga-Daugpilis, taip pat yra Ryga-Minskas, kurio tvarkaraštyje numatytas persėdimas Panevėžyje, tačiau realybėje Panevėžyje autobusas nekeičiamas.
Tai kad prie autobuso keitimo formaliai negalima prikibti. Aš turiu omeny, kad maršrutas egzistuoja iki Talino, o realybėje jis tik iki Rygos. Va čia manau formaliai tikrai galima prikibti. Tai yra dviems maršrutams niekas nedraudžia leisti vieną ir tą patį autobusą. Bet du autobusai vienam maršrutui skamba keistai...
Viskas teisėta. Luxexpress turi daug maršrutų tarp Rygos ir Talino. Tai prikergia prie vieno ar kito iš jų maršrutą į Daugpilį. Autobuso keitimas ar tas pats autobusas neturi reikšmės. Realiai tie, kas važiuoja iš Talino, gali pirkti ir Bilietą Talinas - Daugpilis. Tarptautinio susisiekimo prasme tas maršrutas niekuo neypatingas. Visas prikolas tame, kad Luxexpress nori vežti keleivius tarp Rygos ir Daugpilio ir tam turi apeiti įstatymus išskaidant maršrutą į Ryga - Biržai ir Biržai - Daugpilis. Atitinkamai, priešinga kryptimi. Keleviams parduodami du bilietai, o ne vienas. Čia esmę ne užvažiavime į Lietuvos teritoriją, o maršruto pradiniame ir galutiniame taškuose. Todėl net jei autobusas važiuotų per Biržus, bet formaliai būtų vienas maršrutas, tai būtų pažeidimas. Bet jei į Lietuvą - vienas maršrutas, ir iš Lietuvos toliau į Latviją - kitas maršrutas, tai viskas gerai.
Comment