Kelias E262 Kaunas - Daugpilis - Rėzeknė - Ostrovas - (St. Peterburgas) Latvijoje turi numerį A13. Šiuo lkeliu iki Rėzeknės eina pagrindinis tranzitas iš Vakarų Europos į Rusiją per Latviją ir Lietuvą. Fūros miestus apvažiuoja aplinkkeliais - Daugpilį A14 ir A6, o Rėzeknę - Rygos-Sebežo-Maskvos plentu A12 / E22.
Foto 2011.07. Atkarpa nuo Daugpilio iki Agluonos kryžkelės
Daugpilis
Daugpilio geležinkelio aplinkkelio viadukas
Šviesoforinė sankryža su Daugpilio aplenkiančiu keliu A6 Ryga - Kraslava - Polockas - Smolenskas
Greičio ribojimas dėl nelygios kelio dangos
Malinova. Keliuose stulpeliai sustatyti kas 100 metrų.
Malinovoje provėžos ypač gilios
Pakelės paslaugų infrastruktūra
Keli kilometrai lygaus ir plataus plento
Tas puikus plentas netrukus pasibaigia
Riebinių nuovado riba. Anksčiau čia buvo Preilių rajono riba
Iš Rygos važiuojant namo per Daugpilį reikia laiko, kad pasigėrėti Dauguvos krantais.
Prieš Daugpilį yra apie 20 km autostradėlės, kuri nebaigta statyti - net išlikę pylimai nepastatytiems viadukams.
Līksna. Neogotikinė katalikų bažnyčia.
Prieš Daugpilį keliai išsisikiria
Posūkis į Daugpilio aplinkkelį
Sunumeruoti stulpeliai kas 100 metrų.
Daugpilio aplinkkelis A14 / E262 link Zarasų. Tiltas per Dauguvą
Ant tų pačių atramų yra ir Daugpilio geležinkelio aplinkkelio tiltas per Dauguvą
Už Sventės. Foto 2011.07
Kalkūnės kryžkelė. Aplinkkelis įsilieja į plentą A13
Teko ir man važiuoti iš Venspilio į Palangą. Nuo Venspilio iki Liepojos kelias dar pakenčiamas buvo.Ir nuo Liepojos prasidėjo misija kaip nepalikti auto važiuoklės Latvijoje.Pastebėjau nėra pas juos automatinių greičio matuoklių,kelio stulpelių ,kelio apsauginės tvoros nemačiusios dažų ko gero nuo sovietmečio.Liepojoje 9 ar 12 aukštų negyvenamas namas vaiduoklis už akių užkliuvo.O Venspilyje tvarka kaip bažnyčioje mūsų miestų merams yra ko iš jų pasimokyti.
Savaitgalį teko nuvažiuoti iki Liepojos. Galiu pasakyt, kad neatsimenu Lietuvoje baisesnio ar bent jau panašios būklės kelio kaip Latvijoje nuo sienos iki Liepojos.
Apie Latvijos kelius jų karikatūristai visada turi ką pasakyti
- Tėti, kodėl sakoma: saulė su dantimis?
- Todėl, kad ji graužia duobes, po velniais! Autorius: Gatis Šļūka http://www.delfi.lv/jokes/pictures.p...829258&pos=405
Nors šiemet Lietuvos miestuose ne ką mažesnės duobės...
Kelias P73 Vecumnieki - Nereta - Aknīste - Subate eina palei pat Lietuvos sieną. Jei būtų asfaltuotas, daug fūrų iš Rygos į Daugpilį važiuotų šiuo keliu, o ne M6, atkartojančiu visus Dauguvos vingius.
Foto 2010.05
Žiedinė kelio P86 ir kelio P73 kryžkelė
Posūkis į Neretą
Už Neretos yra pora posūkių sankryžose, kur pažymėta "Lietuvas robeža".
Ten - jau kelias P75 iš Jekabpilio į Viesytę, Neretą ir Suvainiškį
Žvyras iki pat sienos
Jau matosi Suvainiškio bažnyčios bokštai
Pasienio punktas Nereta / Suvainiškis. Iki Šengeno laikų čia dirbo latvių muitininkai
Paskutinis kelionės iš Rygos į Lietuvą etapas Sėlijoje (Augšžemėje)
Kelias P73 eina miškingomis retai apgyvendintomis vietomis apie 40 km. Jis kažkuo primena kelią P89 Ryga - Skaistkalnė - Biržai, tik šito kelio danga geresnės būklės, nes eismo beveik nėra
Viadukas per Krūstpilio - Jelgavos - Ventspilio geležinkelį
Daudzevos geležinkelio stotis
Žiedinė sankryža prie Daudzevos
Kaip ir Lietuvoje, čia labai retai žymimi rajoninių kelių numeriai
Žiedinė sankryža su keliu P73
Patiko kelių žymėjimas - kelias P89 yra net už 70 km, bet punktyru pažymėta, kad į Vecumniekus reikės važiuoti ir P89 keliu Skaistkalnė - Ryga. Pas mus net Vilniaus aplinkklelio Nr.106 ir kelio Nr.202 sankryžoje ties Pagiriais nepažymėti tranzitiniai keliai M3 ir M15.
Aizkrauklė - energetikų miestas, statytas tuo pat metu kaip ir Elektrėnai. Elektrinė pastatyta apie 1959 m., jai suteiktas vardas ne to miestelio, kuris yra prie užtvankos, to, kuris yra patvankos gale - Pliavinios (Pļaviņas) yra 45 km nuo užtvankos.
Pati energetikkų gyvenvietė iš pradžių net neturėjo padoraus vardo, ji vadinosi posiolok imeni P.Stučki, (pavadinta sniečkaus tipo vietinio komunistinio veikėjo vardu). Po to išaugęs miestelis tapo rajono centru ir vadinosi tiesiog Stučka. Geležinkelio stotis ir sovietmečiu vadinosi Aizkraukle.
Kažkokios analogijos yra ir pas mus - Ignalinos AE yra ~ 40 km atstumu nuo Ignalinos, o gyvenvietė buvo pavadinta komunistų veikėjo vardu (tiesa, mūsų elektrinė nebeveikia).
Komentuoti: