Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KLP] Baltijos prospekto rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • groundzer
    replied
    Projektuos naujas sankryžas

    Vidmantas Matutis

    Rengiamasi pertvarkyti Baltijos prospekto sankryžas. Uosto direkcijos skelbtą šio prospekto sankryžų rekonstrukcijos projektų rengimo konkursą laimėjo trijų bendrovių grupė.

    Rengė pakartotinį konkursą


    Pagal susitarimą veikiančios bendrovės Tiltų ekspertų centras, “Hidrostatyba” ir “Hidroterra” už 4,49 mln. litų parengs Baltijos prospekto sankryžų su Minijos gatve, Taikos prospektu ir Šilutės plentu tvarkymo siūlymus bei techninius projektus.

    Šių sankryžų dokumentų rengimo konkursas buvo skelbtas antrą kartą. Pernai neatsirado norinčių jame dalyvauti. Todėl šių sankryžų pertvarkymo planai jau vėluoja.

    Pabaiga – po penkerių metų

    Planuojama, kad Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos dokumentai bus parengti iki kitų metų vidurio. Šioje sankryžoje turėtų atsirasti tunelis.

    Likusių dviejų sankryžų, kurios taip pat bus dviejų lygių, tai yra važiuojančių automobilių srautai jose nesikirs, dokumentus ketinama parengti iki 2010 metų vasario.

    Iš karto planuojama pradėti pertvarkyti sankryžas. Pinigų tam, kaip užtikrino susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius, bus gauta iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo.

    Visas tris sankryžas žadama baigti iki 2013 metų.

    Baltijos prospektas taps centriniu išvažiavimo iš būsimojo keleivių ir krovinių terminalo keliu. Jį šalia Antrosios Smiltynės perkėlos numatoma pastatyti iki 2010 metų. Statybos prasidės šių metų pabaigoje.

    Rekonstruos Jakų žiedą

    Šiemet rugsėjį planuojama pradėti rekonstruoti ir Jakų žiedą. Jis yra tarsi Baltijos prospekto tęsinys išvažiuojant į autostradą.

    "Jakų žiedą planuojame pertvarkyti keliais etapais. Pirmiausiai maždaug už 100 mln. litų bus įrengtas viadukas, kuris tiesiogiai sujungs išvažą iš Klaipėdos su autostrada", - teigė A.Butkevičius.

    Vėliau bus tvarkomi įvažos į Palangos ir Šilutės plentus. Prieš Jakų gyvenvietę planuojama įrengti tiesioginį kelią į Palangos plentą, kad automobiliams nereikėtų sukti į Jakų žiedą.

    Planai: pirmiausia numatyta pertvarkyti šią Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžą, iš kur bus tiesioginis įvažiavimo kelias į naują keleivių ir krovinių terminalą.

    Klaipeda

    Komentuoti:


  • groundzer
    replied
    Tikesimes viskas eis sklandziai ir greitu laiku turesim nauja ir sutvarkyta Baltijos prospekta, bei keleiviu ir kroviniu terminala.

    Komentuoti:


  • Fanas
    replied
    Baltijos prospekto rekonstrukcija: pabaiga - 2013 m.


    Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) su trimis bendrovėmis pasirašė sutartį,pagal kurią bus parengti trijų Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai bei techniniai projektai.

    Teigiama, jog rekonstrukcija užtikrins ypač svarbią šios uostamiesčio magistralės rekonstrukciją.

    Anot KVJUD atstovų, augant krovos kompanijų pajėgumams bei sparčiai didėjant krovinių srautams, būtina užtikrinti, kad kroviniai iš uosto būtų gabenami greitai ir sklandžiai, nesukeldami uostamiesčio gatvėse autotransporto spūsčių. Baltijos prospektas - ypač svarbi uostamiesčio magistralė ir numatomas centrinis išvažiavimas iš būsimojo Keleivių ir krovinių terminalo (kurį 2010 metais planuojama pastatyti šalia 2-osios Smiltynės perkėlos, teritorijoje tarp Minijos, Varnėnų ir Nemuno gatvių bei Baltijos prospekto tęsinio).

    Todėl siekiant užtikrinti patogų keleivių ir krovinių judėjimą į / iš naująjį Keleivių ir krovinių terminalą, būtina atlikti Baltijos prospekto rekonstrukciją. Šiuo metu magistralėje - ypač intensyvus transporto judėjimas: čia nuolat susidaro transporto spūstys, o aplinkinių gyvenamųjų rajonų gyventojai kenčia nuo taršos ir triukšmo. Tam, kad būtų išspręstos minėtos problemos, bus atliktas trijų Baltijos prospekto sankryžų su Minijos, Taikos prospektu ir Šilutės plentu pertvarkymas.

    Europos Sąjungos (ES) BJR INTERREG IIIB programos „East-West Transport Corridor“ projekto lėšomis buvo atlikti Baltijos prospekto sankryžų inžineriniai–geologiniai tyrinėjimai ir parengta toponuotrauka, o KVJUD su UAB "Tiltų ekspertų centras“, "Hidrostatyba“ ir "Hidroterra“ pasirašė sutartį dėl trijų Baltijos prospekto sankryžų (su Minijos gatve, Taikos prospektu ir Šilutės plentu) projektinių pasiūlymų ir techninių projektų parengimo.

    Bendra sutarties suma siekia 4,49 mln. Lt.

    Planuojama, kad Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos projektiniai pasiūlymai ir techninis projektas bus parengti per 10 mėnesių - pagal detalųjį planą ši sankryža bus tunelio tipo. Kitų dviejų sankryžų (Baltijos ir Taikos prospektų bei Šilutės plento sankryžų) projektiniai pasiūlymai ir techniniai projektai bus parengti per 18 mėnesių, tai bus dviejų lygių tipo sankryžos.

    Parengus projektinius pasiūlymus ir techninius projektus, bus pradėti konkretūs Baltijos prospekto rekonstrukcijos darbai, kuriuos numatoma baigti 2013 metais. Rekonstrukcijos darbams tikimasi gauti ES sanglaudos fondų lėšas.
    http://www.ve.lt/?data=2008-08-06&ru...rub=1190113119

    Komentuoti:


  • ValdasJ
    replied
    Neatsirado norinčiųjų projektuoti sankryžų

    Pernai skelbtas konkursas dėl trijų Baltijos prospekto sankryžų - su Minijos gatve, Šilutės plentu ir Taikos prospektu - rekonstrukcijos projektavimo darbų neįvyko, nes neatsirado norinčiųjų tai daryti. Jis bus skelbiamas dar kartą.

    Tai nuspręsta vakar Susisiekimo ministerijoje vykusiame Keleivių ir krovinių terminalo statybos Klaipėdos uoste priežiūros komiteto pasitarime. Siekiant ateityje, kai bus pastatytas terminalas, išvengti didelių transporto problemų, kartu norima rekonstruoti ir šias labai svarbias uostamiesčio sankryžas.

    UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo (KKKT) direktoriaus Benedikto Petrausko manymu, projektuotojai turi labai daug darbo, nes visoje Lietuvoje remontuojama daug kelių, todėl nenori imtis sankryžų projektavimo. Kadangi paskelbtas konkursas vyksta apie 2 mėnesius, tad anksčiau gegužės tikėtis projektavimo darbų pradžios neverta. Projektuojama, ko gero, bus apie pusę metų.

    Tuo tarpu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiemet jau žada pradėti statyti naujojo terminalo krantines. Jų projektavimo darbai jau įpusėję ir turėtų būti baigti iki vasaros. Tada bus skelbiamas statybos rangovų parinkimo konkursas, ir rudenį tikimasi pradėti darbus.

    KKKT projektavimo darbų pradėti negali, nes dar nėra išsinuomojęs 7-8 ha rezervinės teritorijos. Klaipėdos miesto savivaldybė Vyriausybės nutarimu minėtą teritoriją jau perdavė Uosto direkcijai, tačiau pastaroji jos dar neišnuomojo KKKT, nes ne visi procedūriniai dalykai padaryti. Tam prireiks dar dviejų trijų mėnesių.

    Rezervinių teritorijų panaudojimas - naujas darbas direkcijai, tad ji susiduria su įvairiais sunkumais. Pasak B. Petrausko, norėtųsi, kad jie aktyviau būtų šalinamai, nes, be visų kitų dalykų, kyla ir statybos paslaugų kainos.

    Vakarykščiame pasitarime nuspręsta per maždaug mėnesį parengti minėto terminalo statybos įgyvendinimo programą. Joje bus nurodyti ir projektai, ir jų įvykdymo terminai, galbūt numatyta ir statybos darbų pabaiga. Kada bus baigtas statyti naujas terminalas, B. Petrauskas nesiryžo prognozuoti.

    Kadangi dėl naujo terminalo statybos iškyla nemažai problemų, nuspręsta, kad komiteto nariai rinksis kas mėnesį.

    Dalia BIKAUSKAITĖ
    ve.lt

    Komentuoti:


  • fatG
    replied
    Bent jau mano nuomone tai Baltijos prospekte žiedų vietoje reiktų statyti trijų lygių sankryžas su žiedais. Nes šviesoforinė sankryža vėl būtų galvos skausmas Šilutės plentu važiuojančiam transportui.

    Komentuoti:


  • laSSas_
    replied
    Įdomūs Klaipėdos administracijos sprendimai, kai tuo tarpu JAV vyksta atvirkštiniai procesai:
    http://www.economist.com/world/na/di...ory_id=9621685

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Kas čia per nesamonės su vieno lygio sankryžomis? pinigų neturi kur kišti? Kiš pinigus į vieno lygio sankryžas, o po to į dviejų, bet su kiekvienais metais brangesnes.

    Komentuoti:


  • fatG
    replied
    Uostamiestyje nebeliks žiedinių sankryžų

    GIEDRĖ BALČIŪTĖ

    Klaipėdoje ateityje gali nelikti žiedinių sankryžų.


    Prioritetine tvarka ruošiamasi rekonstruoti Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinę sankryžą, kurioje šiuo metu susidaro didžiausios transporto kamšatys. Vytauto liaudanskio nuotrauka


    Taip teigė Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius, komentuodamas būsimąją Baltijos prospekto rekonstrukciją, kurios projektą įgyvendins Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

    Vargina spūstys

    Apie būtinybę rekonstruoti Baltijos prospektą, kuriame yra dvi žiedinės sankryžos, kalbama seniai.

    Ties žiedinėmis sankryžomis, ypač Baltijos prospekto ir Šilutės plento, jau dabar nuolat susidaro transporto spūstys.

    „Pastačius naująjį keleivių ir krovinių terminalą, kuris 2009-aisiais turėtų atsirasti prie II Smiltynės perkėlos, eismo intensyvumas Baltijos prospektu dar labiau padidės. Stengiamės, kad nebūtų nepatogumų gyventojams“, - rekonstrukcijos būtinybę grindė R.Taraškevičius.

    Baltijos prospektą būtina rekonstruoti ir todėl, kad jis yra automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda, kuri yra IXB transporto koridoriaus dalis, tąsa. Norima IXB transporto koridorių pratęsti iki pat uosto (šiuo metu jis baigiasi ties sankryža su Minijos gatve).

    „Pakiš“ po Minijos gatve

    Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorius infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas sakė, kad norima Baltijos prospekto tąsą „pakišti“ po Minijos gatve. Šiuo tuneliu būtų galima pasiekti uosto teritoriją.

    Manoma, kad prioritetine tvarka reikėtų rekonstruoti Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinę sankryžą, kurioje šiuo metu susidaro didžiausios transporto kamšatys. Svarstoma, kad sankryžą būtų galima rekonstruoti dviem etapais. Pirmuoju etapu būtų įrengta vieno lygio šviesoforu reguliuojama sankryža, vėliau ji turėtų tapti dviejų lygių.

    Panašiai turėtų būti rekonstruota ir žiedinė Baltijos ir Taikos prospektų sankryža.

    Meras neslėpė, kad ateityje žiedinių sankryžų Klaipėdoje turėtų nelikti, nes esą jos nebetinka dabartiniams transporto srautams.

    Prireiks milijonų

    Kol kas neaišku, kiek kainuotų Baltijos prospekto rekonstrukcija. Anot A.Kamarausko, apytiksliai apskaičiuota, kad vienai sankryžai rekonstruoti gali prireikti apie 50 milijonų litų su dešimties milijonų litų paklaida į vieną ar į kitą pusę. Tikslesnės sumos paaiškės atlikus techninį projektą.

    Sprendžiant Baltijos prospekto problemas greičiau pajudės ir Jakų žiedo rekonstrukcija.

    Nors Jakų žiedą norėta rekonstruoti tik po kelerių metų, susisiekimo ministras siekia tai atlikti greičiau. Tad jau šiemet turėtų būti parengtas Jakų žiedo rekonstrukcijos projektas, o kitąmet numatyta pirmojo statybos darbų etapo pradžia.

    www.klaipeda.daily.lt

    Komentuoti:


  • fatG
    replied
    Nuosprendis žiedams


    Centrinės valdžios noras iki 2009 metų uoste pastatyti naują keleivių ir krovinių terminalą pagreitins ir uostamiesčio transporto sistemos skauduliais vadinamų Baltijos prospekto žiedinių sankryžų mirtį.

    Šiandien miesto valdžios, uosto ir "Lietuvos geležinkelių" atstovai tarsis dėl bendradarbiavimo sutarties, kuria uostininkai turėtų įsipareigoti finansuoti Baltijos prospekto žiedinių sankryžų rekonstrukcijos projektų rengimą ir šio prospekto pratęsimą iki būsimo terminalo.

    Šis pasitarimas turėjo įvykti jau penktadienį, tačiau Savivaldybės valdininkai nesuprato mero nurodymo pakviesti Uosto direkcijos vadovus.

    "Prieš pradedant funkcionuoti naujajam terminalui turi būti sutvarkytas ir Baltijos prospektas, kad išaugus transporto srautams visi miestiečiai ir šalia šios gatvės gyvenantys žmonės nepatirtų nepatogumų", - penktadienį sakė meras Rimantas Taraškevičius.

    Kadangi miesto valdžia yra nepajėgi finansuoti tokių keliasdešimt milijonų litų galinčių atsieiti projektų, Susisiekimo ministerija jau yra pareiškusi, kad jiems bus surasti kiti finansavimo šaltiniai. Kadangi Baltijos prospektas yra Savivaldybės nuosavybė, institucijos turi suderinti įvairius teisinius niuansus. Pasak mero, tai padaryti neturėtų būti sunku, nes precedentas jau yra - Uosto direkcija yra finansavusi Jūrininkų prospekto tiesimo darbus.

    Martynas VAINORIUS

    www.ve.lt

    Komentuoti:


  • zilviz
    replied
    Parašė Hazard Rodyti pranešimą
    Idomu koks likimas laukia situ zibintu
    kol kas nieko nesigirdėti.

    Komentuoti:


  • Hazard
    replied
    Idomu koks likimas laukia situ zibintu

    Komentuoti:


  • groundzer
    replied
    Vien tik projektavimo darbams - per 3 milijonus eurų

    Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastangomis iš Europos Sąjungos fondo jau gauta 800 tūkst. eurų būsimo keleivių ir krovinių terminalo bei Baltijos prospekto sankryžų projektavimo darbams.

    Klaipėdos miesto taryba jau patvirtino teritorijos tarp Varnėnų gatvės ir Baltijos prospekto tęsinio, kurioje bus statomas keleivių ir krovinių terminalas (šalia antrosios perkėlos), detalųjį planą. Susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus įsakymu patvirtintas preliminarus objektų, kuriems bus skirtas finansavimas iš 2007-2013 metų ES Sanglaudos fondo, sąrašas. Į jį įtrauktas ir naujasis terminalas Klaipėdoje.

    Šiuo metu dedama nemažai pastangų, kad 2009-ieji, jubiliejiniai Lietuvos vardo paminėjimo metai, būtų paminėti uoste naujo modernaus terminalo atidarymu. Darbų grafikas labai įtemptas.

    Šioje vietoje atsiras modernus keleivių ir krovinių terminalas

    Finansuoja TEN-T fondas

    Europos Sąjungos (ES) TEN-T fondas, skirtas multimodaliniams pervežimams skatinti, - vienas iš išlikusių fondų, kurio parama skirstoma centralizuotai, o ne per valstybes nares. Uosto direkcija pateikė jam paraišką prašydama finansuoti keleivių ir krovinių terminalo Klaipėdoje ir Baltijos prospekto sankryžų projektavimo darbus. Ją sudaro trys dalys: hidrotechninių statinių, trijų sankryžų rekonstrukcijos projektų rengimas ir projekto administravimas. Bendra šio 3 dalių projekto vertė, Uosto direkcijos specialistų manymu, - apie 3,2 mln. eurų.

    Uosto direkcijos pastangomis TEN-T fondas skirs 50 proc. lėšų, reikalingų projektui parengti - apie 1,6 mln. eurų. Į Uosto direkcijos sąskaitą jau pervesta pusė šios sumos - 800 tūkst. eurų.

    Nors projektavimo darbų apimtis didžiulė, tačiau tikimasi 2008-aisiais jau turėti visus minėtus, neišskiriant ir sankryžų, projektus.

    Hidrotechniniai statiniai

    Būsimas terminalas turės pirsą su dviem laivų pastatymo vietomis iš abiejų pusių ir vietoj dabartinių 80-81 krantinių rekonstruotą universalią krantinę, prie kurios galės būti švartuojami tiek ro-ro, tiek kito tipo laivai. Manoma, jog ši krantinė galės būti naudojama ir kruiziniams laivams priimti. Šiandien AB "Klaipėdos laivų remontas" nuomojamoje teritorijoje esanti kruizinių laivų krantinė yra 340 m ilgio. Jeigu vieną dieną reikėtų prie jos švartuoti du didesnius kruizinius laivus, gali kilti problemų. Pavyzdžiui, kruizinio laivo "Constellation" ilgis - 294 m, o vasarą per kruizinių laivų sezoną būna situacijų, kai keli laivai pageidauja atplaukti į Klaipėdą vienu metu.

    Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Algirdo Kamarausko teigimu, pastačius naują keleivių ir krovinių terminalą Klaipėdos uostas turės dar vieną gana patogioje vietoje miesto centro atžvilgiu krantinę su gera keleivių aptarnavimo suprastruktūra, tad bus išplėstos Klaipėdos kaip kruizinių laivų uosto galimybės.

    Konkursai paskelbti

    Be pirso ir krantinės projektavimo darbų, dar prašyta fondo lėšų geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę (pro jį važiuojama į antrąją perkėlą) rekonstrukcijos projektavimo darbams. Viadukas turėtų būti išplėstas į pietinę pusę tiek, kad po juo būtų vietos 6 keliams. Be to, lygiagrečiai jam turėtų atsirasti dar vienas tiltas, kad per Varnėnų gatvę būtų galima nutiesti antrą geležinkelį į jūrų krovos kompaniją "Bega", į bendroves "Baltijos" laivų statyklą ir "Klaipėdos laivų remontas".

    Jau yra paskelbti du atviri konkursai (informacija apie juos platinama ir ES šalyse) - pirso ir krantinės statybos bei geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę rekonstrukcijos techniniams projektams su projektiniais pasiūlymais rengti. Vokai su abiejų konkursų pasiūlymais turėtų būti atplėšiami gegužės pabaigoje.

    Šiuo metu Uosto direkcija ruošiasi skelbti konkursą, rengia dokumentus projekto administravimo paslaugai pirkti. Jį laimėjusi kompanija administruos projektą.

    Paruošiamieji darbai atlikti

    Uosto direkcija jau padarė nemažai paruošiamųjų darbų, susijusių su hidrotechninių statinių projektavimu, t. y. atliko geologinius tyrimus, išanalizavo laivybos sąlygas, tai, kokią įtaką darys naujas statinys Kuršių marių hidrologiniam režimui. Šie klausimai aptarti su šiandien į Klaipėdos uostą atplaukiančių keltų kapitonais, tad pasirinktas patogus pirso mariose kampas. Tai yra jau surinkti pradiniai duomenys, reikalingi pirsui ir krantinėms projektuoti. Šiuo metu baigiamas šių statinių poveikio aplinkai vertinimas.

    Didžioji dalis paruošiamųjų darbų bus finansuoti iš kito, INTERREG III B programos "East - West", projekto, kuriame dalyvauja Uosto direkcija, lėšų. Vadovaujantysis partneris šiame projekte yra Švedijos Blekingės regionas su Karlshamno uostu, į kurį plaukia keltai iš Klaipėdos. Švedai labai suinteresuoti naujo terminalo Klaipėdoje atsiradimu, nes mano, kad Pietų Švedijos jungtis su Klaipėda yra perspektyvi. Likę darbai bus finansuojami iš TEN-T fondo.

    Spręstinos transporto problemos

    Rengiant detalųjį teritorijos tarp Varnėnų gatvės ir Baltijos pr. tęsinio planą, Savivaldybė pareikalavo transporto srautų per miestą į uostą studijos, kurią atliko Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai. Jų manymu, transporto srautas Baltijos prospektu į uostą ir į AB "Smiltynės perkėla" perkėlą sudaro tik kelis procentus bendrojo automobilių srauto mieste. Vasarą šiuos procentus šiek tiek didina "Smiltynės perkėla", tačiau šiuo atveju važiuojama ne į uostą, o į Kuršių neriją. Mokslininkų apskaičiavimais, netgi pradėjus veikti naujajam keleivių ir krovinių terminalui, vertinant apskritai bendras automobilių transporto srautų augimo tendencijas mieste, uosto dalis kartu su "Smiltynės perkėla" sudarys iki 15-20 proc. bendro transporto srauto, kita dalis atiteks miesto transportui.

    Vertinant situaciją, kuri pastaruoju metu susidaro trijose Baltijos prospekto sankryžose, būtų logiška formuojant gerą privažiavimą prie naujo terminalo kartu išspręsti jau šiandien aštriai pasireiškiančias miesto transporto problemas. Sankryžų klausimas apsvarstytas miesto Savivaldybėje.

    Artimiausiu metu jos specialistai pateiks pirmines technines sąlygas, kaip tos sankryžos turėtų būti įrengtos, ar turėtų būti tuneliai, ar estakados ir t. t., tada Uosto direkcija skelbs projektinių pasiūlymų konkursą. A. Kamarausko teigimu, dėl vienos sankryžos sprendimas iš esmės yra priimtas, jis užfiksuotas ir detaliajame plane - įvažiavimas į keleivių ir krovinių terminalą per Minijos gatvę turėtų būti po gatve, t. y. Baltijos pr. baigsis tuneliu, vedančiu į Minijos gatvę.

    Pinigai - vienai sankryžai

    Pasak A. Kamarausko, vertinant lėšas, skirtas keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros įrengimui finansuoti, matyti, kad realiai bus pastatyti hidrotechniniai statiniai, sutvarkytas Varnėnų gatvės viadukas, ir dar liks pinigų vienos, t. y. Minijos gatvės ir Baltijos pr., sankryžos rekonstrukcijai finansuoti. Pagal detaliojo plano sprendinius ši sankryža turėtų būti įrengta iki terminalo funkcionavimo pradžios.

    Pasiūlymų dėl Baltijos pr. ir Šilutės pl., Baltijos pr. ir Taikos pr. sankryžų dar negauta, dar nežinia, iš kokių lėšų bus finansuojama jų rekonstrukcija.

    Vienai dviejų aukštų sankryžai, turinčiai didelį pralaidumą įrengti, specialistų teigimu, reikia keliasdešimties milijonų litų. Trims sankryžoms rekonstruoti reikalinga suma - per 100 mln. Lt. Tai didžiuliai pinigai ne tik miesto, bet ir šalies mastu.

    Pasak A. Kamarausko, dėl triukšmo pradėjus statyti terminalą ar dėl naujo terminalo padidėjusio oro užterštumo klaipėdiečiams nereikėtų baimintis. Projektuojant sankryžas bus atsižvelgta į šalia gyvenančių žmonių poreikius, t. y. projektavimo sąlygose bus nurodyta numatyti triukšmo slopinimo priemones. Įrengus pralaidžias sankryžas, autotransportas ilgai nestovės, tad oro tarša ne tik kad nedidės, bet ji turėtų sumažėti.

    Tam, kad būtų galima patogiai atvažiuoti į naująjį terminalą Vilniaus ir Kauno kryptimi, jau projektuojama Jakų žiedo sankryžos rekonstrukcija. Ši sankryža turėtų būti trijų lygių, kad didelis automobilių srautas vasarą būtų tvarkingai nukreipiamas Palangos link. Už šio projekto įgyvendinimą atsakinga Lietuvos kelių direkcija.
    Dalia BIKAUSKAITĖ
    www.ve.lt

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Baltijos prospektą užguls kelininkai

    Vincas Grigas

    Planuojama atnaujinti visas Baltijos prospekto sankryžas.

    Dabartinėse žiedinėse sankryžose bus įrengti viadukai arba tuneliai.

    Taip bus kovojama su išaugusiu automobilių srautu pastačius naują keleivių ir krovinių terminalą ties naująja Smiltynės perkėla.

    Šis terminalas turėtų būti pastatytas 2009 metais.

    „Pradėjome projektuoti pirsus ir krantines. Taip pat ruošiame techninį projektą geležinkelio viadukui per Varnėnų gatvę rekonstruoti. Jis bus praplėstas ir atsiras kitas šešių eismo juostų kelias“, - aiškino Uosto direkcijos direktorius infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas.

    Prieš pradedant veikti naujajam keleivių ir krovinių terminalui reikės rekonstruoti ir Baltijos prospekto bei Minijos gatvės sankryžą.

    Pirmiausia bus ruošiami projektiniai dokumentai. Tam iš Europos Sąjungos gauta beveik dešimt milijonų litų.

    Už šiuos pinigus taip pat bus parengti ir Baltijos prospekto sankryžų su Taikos prospektu bei Šilutės plentu projektai.

    Tačiau dar neaišku, kada bus tvarkomos šios sankryžos.

    Šiemet tikimasi parengti būsimojo keleivių ir krovinių terminalo krantinių, geležinkelio viaduko projektus, galbūt išrinkti rangovus.

    Realiai statybos prasidės tik kitų metų pradžioje. Kiek sudėtingiau su Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryža. Daugiau nei metų prireiks, kol bus atliktos visos teisinės procedūros norint imtis rekonstrukcijos. Kol kas nežinoma, ar po Minijos gatve bus statomas viadukas, ar tunelis.

    www.klaipeda.daily.lt

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Miesto planuose - terminalas ir Baltijos prospekto rekonstrukcija


    2009 metų liepą Klaipėdoje, greta naujosios perkėlos, turėtų pradėti veikti dar vienas keleivių ir krovinių terminalas.

    Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus infrastruktūrai Algirdo Kamarausko, Uosto direkcija jau yra parengusi šios teritorijos detalųjį planą, pradėti pirso, krantinių bei geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę projektavimo darbai.

    Tam, kad šis terminalas sklandžiai funkcionuotų, būtina atlaisvinti ir sutvarkyti greta jo esančią teritoriją ir, svarbiausia, rekonstruoti pagrindinę į jį vedančią transporto arteriją - Baltijos prospektą bei visas tris jau šiandien daug problemų keliančias sankryžas su Minijos gatve, Taikos prospektu bei Šilutės plentu. Taip pat norint išvengti transporto spūsčių miesto prieigose būtina pertvarkyti ir Jakų žiedą.

    Vakar miesto vadovai, Savivaldybės administracijos specialistai su Uosto direkcijos atstovais tarėsi, kokių veiksmų reikėtų imtis, kad kuo greičiau būtų galima skelbti konkursą Baltijos prospekto bei sankryžų rekonstrukcijos techniniam projektui parengti.

    Sutarta, kad būtina kuo skubiau parengti projektavimo sąlygas, taip pat suburti specialistų komisiją, kuri įvertintų bendrovių pateiktus projektinius pasiūlymus bei atrinktų patį geriausią.

    Pasak A. Kamarausko, Uosto direkcija jau yra gavusi Europos Komisijos patikinimą dėl visų projektavimo darbų finansavimo iš TEN-T fondo. Tam, anot direktoriaus, prireiks apie 3 mln. eurų.

    Bus sprendžiami ir turto klausimai. Šiuo metu UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas (buvusi UAB "Transfosa") užima 6,3 ha teritoriją, tačiau ruošiamasi prijungti dar 15 ha rezervinės uosto teritorijos.

    Norint ją atlaisvinti reikės išspręsti poros ilgam laikui išnuomotų žemės sklypų klausimą, iškeldinti gyventojus iš pagal detalųjį planą į būsimam terminalui priskirtą teritoriją patenkančių namų gyventojus, Kurčiųjų mokyklą.

    Problemų gali kilti ir dėl terminalo kaimynystėje, Merkio gatvėje, esančios garažų bendrijos. Taip pat iki galo nėra aiškus ir Strėvos gatvėje įsikūrusio Moksleivių saviraiškos centro likimas.

    Pasak A. Kamarausko, terminalo statybos ir Baltijos prospekto rekonstrukcijos darbus ketinama pradėti kitų metų pradžioje. "Kadangi projektas didžiulės apimties, bus dirbama etapais. Be to, vienu metu ėmus rekonstruoti visas tris sankryžas mieste neišvengiamai kiltų chaosas", - sakė A. Kamarauskas.

    Pasak jo, pirmiausia bus imtasi pertvarkyti arčiausiai būsimo terminalo esančią Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžą. Pagal projektą, ji bus požeminė. Ją pertvarkyti ketinama iki 2009-ųjų vidurio.

    Vėliau bus imtasi sankryžų su Taikos prospektu ir Šilutės plentu. Planuojama, kad dabartines žiedines pakeis dviejų lygių sankryžos. Atsižvelgiant į šiandienos kainas, vienos tokios sankryžos rekonstrukcijai reikėtų apie 50 milijonų litų.

    Anot A. Kamarausko, ne mažiau svarbi ir Jakų žiedo rekonstrukcija. Jos projektas jau ruošiamas. Šiuos darbus koordinuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija.

    Vilija ŠILINIENĖ
    www.ve.lt

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Terminalas paspartins Baltijos prospekto rekonstrukciją
    2007 m. Vasario 1 d.


    Iki 2009 metų vidurio Klaipėdos uoste turintis atsirasti keleivių ir krovinių terminalas (KKT) kainuos apie 200 milijonų litų. Kartu turėtų būti rekonstruojamos ir žiedinės Baltijos prospekto sankryžos, sprendžiamas mokyklos kurtiesiems bei gyventojų iškeldinimo iš rezervinės uosto teritorijos klausimas.

    Šiuo metu UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas (buvusi UAB "Transfosa") užima 6,3 hektaro teritoriją, tačiau ruošiamasi prijungti dar 15 ha rezervinės uosto teritorijos.

    Rezervinėje teritorijoje šiuo metu veikia mokykla kurtiesiems, yra Savivaldybei bei privatiems asmenims priklausančio nekilnojamojo turto. Suintensyvėjus eismui terminale, gyventi ir mokytis čia jau bus kenksminga.

    Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) infrastruktūros direktoriaus Algirdo Kamarausko, kol kas dėliojami galimi šios problemos sprendimo variantai. Mokyklą kurtiesiems iškeldinti neatsisako padėti ir KVJUD, tačiau dar diskutuojama dėl paramos formos.

    Tvarkys Baltijos prospektą

    Opiausiu klausimu lieka įvažiavimo į terminalą bei uostą problema. Jei šiuo metu Baltijos prospektu į uostą važiuoja vos 3 proc. viso šiai gatvei tenkančio automobilių srauto, tai pagal KKT studiją atlikusių vokiečių specialistų skaičiavimus, atidarius KKT, šis skaičius gali siekti 5 - 10 proc. Taigi KKT statyba paspartins ir Baltijos pr. rekonstrukciją.

    Baltijos prospekto žiedinių sankryžų su Šilutės plentu bei Taikos pr. pertvarkymas - Klaipėdos miesto savivaldybės reikalas. Tačiau Savivaldybė glaudžiai bendradarbiauja su KVJUD spręsdama šiuos klausimus. Vietoj dabar esančių žiedų turėtų atsirasti dviejų lygių sankryžos. Vienos sankryžos rekonstrukcijos kaina, atsižvelgiant į šiandienos rinką, galėtų siekti apie 50 milijonų litų.

    O Baltijos prospekto bei Minijos gatvės sankryža - įvažiavimo į terminalą kelias - KKT projekto sudedamoji dalis. Baltijos prospektas turėtų atsidurti po Minijos gatve.

    Anot A. Kamarausko, labai svarbi ir Jakų žiedo rekonstrukcija, kurią koordinuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Šio žiedo rekonstrukcijos projektai jau ruošiami.

    Abejoja, ar spės

    A. Kamarauskas abejoja, ar pavyks iki 2009 metų liepos mėnesio, kaip užsibrėžta, pabaigti statyti terminalą. Direkcijos atstovo nuomone, numatytu terminu realiausiai reikėtų tikėtis nebent pirso, prie kurio galėtų švartuotis laivai.

    Kadangi KKT projekto koordinatore paskirta KVJUD, pastaroji artimiausiu metu pradės rengti projektinius pasiūlymus ir surinkusi informaciją galės spręsti apie galimas realias infrastruktūros statybų kainas.

    Pasak A. Kamarausko, rasti objekto rangovus taip pat nebus paprasta, kadangi pastaraisiais metais rinkoje statybos darbų yra sočiai, todėl KVJUD tenkinančią kainą siūlančiųjų gali tekti paieškoti ir ilgėliau. Be kita ko, rangovų siūloma kaina gali augti, kadangi keičiasi ir statybų rinkos įkainiai.

    Finansavimą projektavimo darbams KVJUD jau yra užsitikrinusi iš Europos Sąjungos TEN-T programos, skatinančios multimodalinius pervežimus. Direkcijos paraiška programos administratorių jau patvirtinta, tačiau šiuo metu tikslinama paramos suma. KVJUD infrastruktūros direktoriaus teigimu, paramos suma turėtų siekti maždaug 2 milijonus eurų.

    KKT turėtų kainuoti apie 200 mln., KVJUD kartu su ES kofinansavimu investuos apie 106 mln. litų, likusios lėšos - privačių kompanijų investicijos į suprastruktūrą. 2007-2013 metų ES Lietuvai skirtoje Sanglaudos fondo paramoje jau numatyti šiam terminalui daugiau nei 100 milijonų litų. Tačiau šių pinigų, A. Kamarausko manymu, geriausiu atveju užteks krantinėms ir pirsui bei geležinkelio viadukui virš Varnėnų gatvės.

    Imantas PALIAKAS
    www.ve.lt

    Šitas straipsnis tinka ir Pajūrio infrastruktūros temai...
    Panaikinus dvi minėtas Baltijos prospekto žiedines sankryžas, liks tik viena probleminė žiedinė sankryža-Šilutės pl(Mokyklos g.)/Tilžės g.

    Komentuoti:


  • Adomux
    replied


    Yra atliekama studija Baltijos pr. rekonstrukcijai. Per Šilutės ir Taikos įrengti viadukus o po Minijos - tunelį. Ta pati studija numato ir Jakų žiedo rekonstrukciją.

    Komentuoti:


  • Adomux
    replied


    Yra atliekama studija Baltijos pr. rekonstrukcijai. Per Šilutės ir Taikos įrengti viadukus o po Minijos - tunelį. Ta pati studija numato ir Jakų žiedo rekonstrukciją.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Atnaujintos gatvės ir tiltai neišvaduos nuo kamščių

    Aušra Lukauskienė

    Klaipėdoje bus tiesiamos gatvės ir atnaujinami tiltai, todėl ilgai turėsime kęsti įvairius nepatogumus. Artimiausiu metu neverta tikėtis greitesnio susisiekimo tarp miesto centro ir miegamųjų rajonų.

    Trukdys degalinė

    Žiedinės magistralinių gatvių sankryžos jau seniai atgyveno. Ypač tai akivaizdu matant transporto kamščius visame Šilutės plente ir ypač sankryžoje su pagrindiniu įvažiavimo į miestą keliu - Baltijos prospektu. Sankryža bus dar labiau apkrauta, prie II Smiltynės perkėlos pastačius keleivinių ir krovininių laivų terminalą. Tiesiausias kelias iš jo išvažiuoti - Baltijos prospektu autostrados link. Specialistų nuomone, geresnio sprendimo kaip viaduko Šilutės plente statyba nebus. Ar netaps kliūtimi sankryžai rekonstruoti čia pastatyta „Statoil“ degalinė?

    „Šiandien statybininkai sugeba pastatyti tiltus apeidami kliūtis. Nemanau, kad degalinė trukdys įgyvendinti projektą. Jeigu reikėtų iškeldinti degalinę, tai būtų ypač sudėtinga ir brangu“, - sakė miesto meras Rimantas Taraškevičius.

    „Visada maniau ir šiandien taip galvoju, kad degalinės statyba pagrindinio įvažiavimo į miestą ašyje, prie tokios sankryžos, yra didelė klaida. Net jei nebūtų statomas tiltas“, - sakė R.Valatka. Jo nuomone, degalinę teks iškeldinti. Nebent pasikeitė reikalavimai ir kuro talpyklos gali būti po tiltais.
    "Klaipėda"
    Paskutinis taisė Eimantas; 2009.01.07, 23:14.

    Komentuoti:


  • Draugelis
    replied
    Bet norint ta duobe uzpilti kiek reikes grunto... Is kur tokios lėšos. Cia kazkas netaip.

    Butu tikslingiau manu padaryti koki viaduka ir is vis nereiketu jokiu sviesoforu

    Komentuoti:


  • win2k3
    replied
    Parašė Montezauras_klp
    Bet is tiesu gaila man to ziedo bus...Manau Lietuvoje nera tiek daug tokio tipo Na tik kad masinas jis labai traukia blogai
    Na dar vienas liks ziedas prie zardes

    Komentuoti:

Working...
X