Nebenaudojama atkarpa ir senasis Kelmės plentas 2106 viename kadre nuo kelio per Ventos - Dubysos kanalą. Kanalo nuotraukos Kurtuvėnų regioninio parko temoje
Nuotraukos iš dar vienos nebenaudojamos Via Hanseatica'os atkarpos einančios šalia Ventos - Dubysos kanalo ir dabartinio kelio 2106 Kelmė - Bubiai
Žemėlapis (maps.lt)
Palyginus šių dienų žemėlapį su Romo įmestu žemėlapiu matosi, kad dabar posūkis prieš sankryžą su keliu 215 Bubiai - Ramučiai netoli Bubių yra kur kas švelnesnis. Anksčiau toje vietoje buvo aštrus posūkis. Negaliu pasakyti tiksliai, bet atrodo, kad šis kampas buvo "nukąstas" apie 1975-1980 metus.
Übersichtskarte von Mitteleuropa 1:300 000
Lapas S56 Schaulen (1944 m.)
Žemėlapis iš www.mapywig.org
Iš karto turiu pasakyti, kad kelios ganėtinai svarbios nuotraukos "nuplaukė", nes jas sugadino fotoaparatas (raudono linijos, gali būti, kad jo tarnavimo laikas jau eina į pabaigą)
Ačiū už senojo tilto ir plento likučių nuotraukas
Būtų įdomu pamatyti ir senojo Šiaulių - Kelmės plento (dab. rajoninis kelias 2106) nuotraukas.
Senasis Kelmės plentas gali būti labai pasikeitęs, nes eismoinfo.lt vis pasirodydavo eilutės "medžių kirtimas kelio šalikelėse" būtent senajame Kelmės plente. Gal kada reikės pasižvalgyti .
Visgi, gaila, kad neišliko tiltas per Ventos - Dubysos kanalą.
Nuotraukos iš "Lietuvos tiltai senose nuotraukose' temos.
Jei senasis Šiauliai - Bubiai plentas iki pat susikirtimo su senuoju Kelmės plentu ėjo tiesia trajektorija (atrodo, kad taip ir buvo) jis turėjo būti kažkur čia:
Kadangi temos "seni keliai naujose nuotraukose" nėra nuotraukas įdėsiu čia .
Nuotraukos iš išlikusio senojo Šiauliai - Bubiai kelio.
Žemėlapis. Atvaizdas
Ačiū už senojo tilto ir plento likučių nuotraukas
Būtų įdomu pamatyti ir senojo Šiaulių - Kelmės plento (dab. rajoninis kelias 2106) nuotraukas.
Susidomėjęs pažiūrėjau senus žemėlapius. Pasirodo, senasis kelias ir iki naujo plento nutiesimo ties Bubiais darė posūkį į kairę palei Ventos - Dubysos kanalą link Kelmės.
Übersichtskarte von Mitteleuropa 1:300 000
Lapas S56 Schaulen (1944 m.)
Žemėlapis iš www.mapywig.org
Kadangi visos nuotraukos susijusios su "naujuoju" Kelmės plentu įdedu ir kelias netoli senojo kelio atkarpos esančio viaduko nuotraukas.
Viršuje A12, Kairėje Šiauliai, dešinėje Kelmė, "naujasis" plentas.
Apačioje, tiesiai Kelmė, 2106 "senasis" Kelmės plentas. Priešinga kryptimi, link Kurtuvėnų, krašto kelias 215 Bubiai - Ramučiai.
Apačioje
Jei neklystų, šis viadukas nebuvo rekonstruotas prieš 10-11 metų tiesiant Šiauliai - Bubiai "greitkelį", t.y. 4-ių juostų kelią. Tiltas per Dubysą tada buvo rekonstruotas.
Ir atkarpos pabaiga, toliau kelio nebėra. Beje, jei neklystų pradėjus tiesti "naująjį" Kelmės plentą kelias sukdavo kairėn (posūkis matomas kairėje) ir eidavo pro nedidelę gyvenvietę, vėliau grįždavo į "senojo" Kelmės plento trasą.
Du kadrai nuo naujojo tilto per Dubysą, A12. Pavasarį, kol medžiai dar nesužaliavo, sąlygos fotografuoti gerokai geresnės nei vasarą, kai medžiai užstoją vaizdą į tiltą.
"Senojo" Šiauliai - Bubiai plento tiltas per Dubysą prie Bubių. Pagrindinis srautas jo, žinoma, nebenaudoja. Juo naudojasi tik kelių namų gyventojai ir dviratininkai, kurie nori paįvairinti maršrutą ir nekvėpuoti šalia pravažiuojančių automobilių išmetamosiomis dujomis. O tokių tikrai nedaug .
Į šoną link lentpjūvės. Atrodo, kad prasidėjus kelio rekonstrukcijai (pradėjus tiesti "naująjį" Kelmės plentą, dabartinį A12) kelias kurį laiką sukdavo pro ją.
Kadangi temos "seni keliai naujose nuotraukose" nėra nuotraukas įdėsiu čia .
Taigi,
Nuotraukos iš išlikusio senojo Šiauliai - Bubiai kelio.
Žemėlapis.
Šioje atkarpoje liko tik toks keliukas.
Link Šiaulių. Kairėje matosi dalis tunelinio viaduko po A12. Kad kelias ėjo tiesiai galima spėti iš senesnių medžių linijos dešinėje bei, panašu, dalinai išlikusios kelio sankasos, kraštas matosi dešinėje nuotraukos dalyje, kitoje kelio pusėje.
Toliau. Kairėje gana status šlaitas, gal tai dalinai išlikęs kelio šlaitas.
Automagistralę pėstiesiems kirsti draudžiama ir nesvarbu koks eismo intensyvumas. A2 kelyje tai vieta, kur labiausiai apsimoka statyti viaduką pėstiesiems: šalia Ukmergė, kitoj kelio pusėj - sodininkų bendrija ir gyvenvietė.
Atrodytų, kad šalia Aukštelkės, kur eismo intensyvumas 11 777 per parą, vienoje pusėje bažnyčia su stotelėmis, kitoje miestelis, neapsimoka. Kaip ir sakiau, viską lemia AM statusas, tai, kad pastebimai daugiau automobilių pravažiuoja per A12 ties Aukštelke, panašu, nėra labai įdomu Kelių direkcijai.
Tas puikiai suprantama. Ir tai, kad viadukas statomas automagistralėje, būtų puikiai suprantama, jei eismo intensyvumas tame kelyje būtų bent apylygis A12.
Automagistralę pėstiesiems kirsti draudžiama ir nesvarbu koks eismo intensyvumas. A2 kelyje tai vieta, kur labiausiai apsimoka statyti viaduką pėstiesiems: šalia Ukmergė, kitoj kelio pusėj - sodininkų bendrija ir gyvenvietė.
Nori pasiekti saugumo rezultatų kaip įmanoma pigiau ir kiek leidžia tam standartai.
Tas puikiai suprantama. Ir tai, kad viadukas statomas automagistralėje, būtų puikiai suprantama, jei eismo intensyvumas tame kelyje būtų bent apylygis A12.
Bet kadangi šių kelių eismo srautų intensyvumas ganėtinai žymiai skiriasi šis sprendimas atrodo labai abejotinai. Statyti šviesoforą tokio eismo intensyvumo kelyje....Trūksta žodžių.
Beje, vardan konteksto, A9 tarp Šiaulių ir Radviliškio apie 8-9 tūkst. automobilių per parą, prie Šiaulių galbūt 12 tūkst. per parą, bet ten visur du lygiai. O čia pastatys šviesoforą.....Gražu.
Ties Aukštelke (netoli Šiaulių), ruože, kurio eismo intensyvumas pagal 2013 m. duomenis yra 11 777 automobilių per parą, bus įrengta šviesoforinė pėsčiųjų perėja.
Tuo tarpu A2 netoli Ukmergės, ruože, kurio eismo intensyvumas siekia 8588 bus pastatytas pėsčiųjų viadukas. Dvigubi standartai. Galima pridėti ir A11, kuriame bus įrengti net 5 šviesoforai, nors jo eismo intensyvumas taip pat didesnis nei minėtame A2 ruože.
Nori pasiekti saugumo rezultatų kaip įmanoma pigiau ir kiek leidžia tam standartai.
Ties Aukštelke (netoli Šiaulių), ruože, kurio eismo intensyvumas pagal 2013 m. duomenis yra 11 777 automobilių per parą, bus įrengta šviesoforinė pėsčiųjų perėja.
Valstybinės reikšmės magistralinio kelio Nr.A12 Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas 62,5 km esančios pėsčiųjų perėjos projektavimas ir rekonstravimas į šviesoforu reguliuojamą
Tuo tarpu A2 netoli Ukmergės, ruože, kurio eismo intensyvumas siekia 8588 bus pastatytas pėsčiųjų viadukas. Dvigubi standartai. Galima pridėti ir A11, kuriame bus įrengti net 5 šviesoforai, nors jo eismo intensyvumas taip pat didesnis nei minėtame A2 ruože.
Transporto infrastruktūros projektavimo bendrovė „Kelprojektas“ įgyvendins beveik 6 milijonų vertės magistralinio kelio Ryga‒Šiauliai‒Tauragė‒Kaliningradas (A12) ruožų rekonstrukcijos projektą.
Projektavimo darbai apims 50,22 km bendro kelio ilgio.
„Magistralinis kelias A12 priklauso tarptautiniam transporto koridoriui ir yra europinės reikšmės, todėl šio kelio būklė ir techniniai parametrai turi atitikti tarptautiniams keliams keliamus reikalavimus. Šiuo metu šio kelio ruožai Lietuvoje yra provėžuoti, jų danga nusidėvėjusi“, – sakė bendrovės „Kelprojektas“ generalinis direktorius Algimantas Medžiaušis.
Kelio ruožuose planuoja parengti rekonstrukcijos projektus daugiau nei pusantro šimto kelio statinių: 70 nuovažoms, 22 sankryžoms, 36 autobusų sustojimo aikštelėms, 30 pralaidų, 4 tiltams ir 5 viadukams ir kt. Be to, siekiant pagerinti eismo saugumą, kelio ruožuose bus suprojektuotos saugumo salelės.
Be įprastų kelio atnaujinimo ir platinimo bei jo dalių rekonstrukcijos projektų, magistralinio kelio A12 ruožams bus rengiami inžinerinių tinklų, elektros perdavimo linijos ir apšvietimo sistemos atnaujinimo projektai.
Projektavimo darbus planuojama užbaigti 2015 m. rugsėjį.
Komentuoti: