Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Prie onkologijos klinikos įleidžia be problemų, arba net neuždaro. Prie pagrindinio korpuso amžinos problemos. Ir vis vieną normaliai nepadaryta nuo sovietmečio laikų, nėra vežimėlių, ligonio nėra kur žmogiškai laikinai palikti, kol perstatysi automobilį.
    Geriausias variantas yra - atvažiuoji (į išsikirta 100m atkarpa), išlaipini invalidą/pensininką/ir t.t., jis eina į klinikas, tu važiuoji prie Jeruzalės IKI ir lauki skambučio. Viskas OK, visi patenkinti,

    Comment


      Parašė Sula Rodyti pranešimą

      Atsakykite, Jūs fiziškai neįgalų ligonį buvote vežęs į Santariškes?
      Neįgalieji iš viso trukdo gyventi normaliems žmonėms.
      Neteko, neįgalieji gali būti išleidžiami spec. sustojimo aikštelėse, kur parkingas būtų trumpalaikis iki 15 min trukmės, viršijus limitą mašina būtų nutempiama. Neįgalieji turi kovoti dėl savo teisių, bet nereik iš to daryti kažkokios super problemos. Esmė tokia, kad kiekviena smulkmena gali būti taisoma ir manau bus ištaisyta, bet visokie propagandiniai straipsniai kertą per pačią sistemos esmę - blogai daugiaaukštė aikštelė, gera - sena tvarka (betvarkė) ir statymas bet kur ir bet kaip. Logiška, kad pradžioje ten bus problemų Santariškių g., per 30 metų chaoso įvesti tvarką prireiks ne 1 mėnesio, bet gal net 1 metų.

      O piktybinis nenoras naudotis stovėjimo aikštele puikiai iliustruoja Pilaitės, Šeškinės, Karoliniškių realią tikėtiną situaciją, kai mikrorajone atsirastų analogiška aikštelė. Ten irgi visiems staiga būtų nepatogu, per toli, per brangu ir t.t. Valstybė (mes visi) sukišo daug pinigų į aikšteles ne tam, kad kažkas jomis nesinaudotų iš principo. Todėl akivaizdu, kad statyti tokias pat aikšteles, jas plėsti mikrorajonuose iš esmės tampa beprasmiška, nes kiekvienas nori parkingo po savo daugiabučio langu ir tik nemokamo. Socializmo virusas miršta berods trečioje kartoje?

      Comment


        Parašė Maduk Rodyti pranešimą
        Neteko, neįgalieji gali būti išleidžiami spec. sustojimo aikštelėse, kur parkingas būtų trumpalaikis iki 15 min trukmės, viršijus limitą mašina būtų nutempiama.
        Jei taip būtų, nebūtų ir didelės dalies pasipiktinimo bei žiūrėjimo pro pirštus į laužančius taisykles. Tik "neįgalieji" turėtų būti traktuojami plačiąja prasme - t.y. bilekoks ligonis gali būti išleidžiamas/paimamas toje trumpo sustojimo aikštelėje.

        Parašė Maduk Rodyti pranešimą
        Valstybė (mes visi) sukišo daug pinigų į aikšteles ne tam, kad kažkas jomis nesinaudotų iš principo. Todėl akivaizdu, kad statyti tokias pat aikšteles, jas plėsti mikrorajonuose iš esmės tampa beprasmiška, nes kiekvienas nori parkingo po savo daugiabučio langu ir tik nemokamo. Socializmo virusas miršta berods trečioje kartoje?
        Pataisyk jei klystu, bet man rodos Unipark aikšteles pastatė savo lėšomis ir mainais į tai kažkiek metų pasiims pajamas už jas. Čia kaip tik geras pavyzdys kaip privatus kapitalas po truputi verčia savivaldybę įvesdinėti tvarką. Nes savivaldybė pati noro neturėjo n metų.

        Comment


          Parašė Maduk Rodyti pranešimą
          . Valstybė (mes visi) sukišo daug pinigų į aikšteles ne tam, kad kažkas jomis nesinaudotų iš principo. Todėl akivaizdu, kad statyti tokias pat aikšteles, jas plėsti mikrorajonuose iš esmės tampa beprasmiška, nes kiekvienas nori parkingo po savo daugiabučio langu ir tik nemokamo. Socializmo virusas miršta berods trečioje kartoje?
          Aš visom rankom už naujas aikšteles. Beje, ten visos aikštelės yra privačios ar bent jau žinybinės (žemė gal ir valstybinė).

          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
          Geriausias variantas yra - atvažiuoji (į išsikirta 100m atkarpa), išlaipini invalidą/pensininką/ir t.t., jis eina į klinikas, tu važiuoji prie Jeruzalės IKI ir lauki skambučio. Viskas OK, visi patenkinti,
          Juokas juokais, bet teko naudotis ir tokiu variantu. Tik invalidą ne vieną palieki, aišku.
          Paskutinis taisė Sula; 2019.04.27, 09:36.

          Comment


            Pratęsiu parkavimo temą, kuri nukrypo į dviračių takų temą.

            Parašė dondc Rodyti pranešimą
            Ten uždara grupė, galėtum duot nuorodą į pranešimą (gal pavyks komentarus paskaityt) ir dar dėl visa ko pakopijuot tekstą čia? Gali nesuveikt nuoroda pašaliečiams.
            Poderskio postas Fabijoniškių FB, kur jis reagavo į kažkieno postą apie tai, kad savivaldybė nesprendžia parkavimo problemų, ryšium su tuo įžymiuoju BMW ant kalniuko. Reakcijos tas jo postas kažkaip nesusilaukė, nes matyt keliom dienom pavėluotas ir nugrimzdo žemyn.



            Asmenio posto iš FB messengerio nedalinu, nes neatsiklausiau, bet Poderskis patvirtino, kad problemą spręsim (sic), paminėjo galimas priemones ir tai, kad nebus lengva.

            Kaip bebūtų, čia yra turbūt pirmas normalus ir atviras labai aukšto rango savivaldybės žmogaus pripažinimas, kad problema yra, kad jis ją supranta ir kad ji bus sprendžiama. Skirtingai, nei ankščiau net iš paties gerbiamo Mero girdėti mykčiojimai ir atmazai. Dar labai svarbu tai, kad jis davė suprasti, jog problema yra ne parkingo vietų trūkumas, bet žmonių požiūris ir tingėjimas naudotis tam skirtais parkingais netoliese, kurių daugeliu atveju netrūksta.
            Paskutinis taisė John; 2019.04.27, 14:10.

            Comment


              Dažno piliečio psichologija tokia, kad jam būtina pasistatyti automobilį po langais, arčiau namų durų. Kur geriausios vietos: matosi turtas pro langą, mažesnis atstumas iki durų. Plius dar galiojantys nerašyti įstatymai: sovietinio mikrorajono ,,paniatkės" apie statymus kur galima ir negalima ir pasekmes, jei statysi, kur negalima. Galiausiai automobilis tokį žmogų padaro mažiau judriu, bukesniu, priklausomu, dalinai neįgaliu. Jis tampa iš dalies nepakaltinamu, nes tai juk tik parkavimas ne pagal taisykles - kas čia tokio, visi taip daro?

              Tad Vilniaus miesto savivaldybės administracijos (VMSA) atstovo siūlymai ieškoti aikštelės kažkur už N metrų (gal ir kilometrų), nejudriam, išlepintam piliečiui etatiniam KET pažeidėjui - pusiau pakaltinam nebus priimtinas, nebent VMSA aktyviau kovotų su panašiais KET pažeidėjais - žmogaus psichologija pasikeistų, tektų ieškoti alternatyvos per prievartą. Bausmės neišvengiamumas pavirstų į baimės jausmą ir nori nenori, bet tektų keisti įpročius.
              Paskutinis taisė digital; 2019.04.28, 00:41. Priežastis: ištrintas kvailas rantas ne į temą

              Comment


                Svarbu patys vilniečiai spaustų valdžią. Kaune dabar žmonės piktinasi, kad švaistomos lėšos visokiom mokslo salom ir stadionam, geriau daugiaaukščius parkingus pastatytų, kaip šiuolaikinis žmogus gali egzistuot be savo tačkės??? Antras dar juokingesnis pasipiktinimas , kad Cityb..bis,( taip Kaune vadina citybee), užima jų brangią parkavimo vietą pvz Šilainiuose.
                Paskutinis taisė Garbanius; 2019.04.28, 08:25.

                Comment


                  Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                  Svarbu patys vilniečiai spaustų valdžią. Kaune dabar žmonės piktinasi, kad švaistomos lėšos visokiom mokslo salom ir stadionam, geriau daugiaaukščius parkingus pastatytų, kaip šiuolaikinis žmogus gali egzistuot be savo tačkės??? Antras dar juokingesnis pasipiktinimas , kad Cityb..bis,( taip Kaune vadina citybee), užima jų brangią parkavimo vietą pvz Šilainiuose.
                  Tai kad tuose parkinguose niekas nestato. X5 turi būti pastatytas maksimaliai arti įėjimo į pastatą. Vilniečiai ir spaudžia valdžią, kad įrengtų kuo daugiau nemokamo parkingo prie durų.

                  Comment


                    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                    Svarbu patys vilniečiai spaustų valdžią. Kaune dabar žmonės piktinasi, kad švaistomos lėšos visokiom mokslo salom ir stadionam, geriau daugiaaukščius parkingus pastatytų, kaip šiuolaikinis žmogus gali egzistuot be savo tačkės??? Antras dar juokingesnis pasipiktinimas , kad Cityb..bis,( taip Kaune vadina citybee), užima jų brangią parkavimo vietą pvz Šilainiuose.
                    Skirtingi vilniečiai ir miesto svečiai suvokia parkavimo problemą irgi skirtingai, pagal savo intelekto lygį, atitinkamai jas sprendžia irgi pagal galimybes. Valdžia, kadangi rinkta daugumos irgi ,,dirba" kaip reikia tai daugumai. Siūlymai teikti Vilniaus m. sav. administracijai - VMSA (ponui Šimašiui kaip merui irgi, kurio garbė ir orumas ypatingai ginami šiame forume) kaip kompleksiškai spręsti parkavimo problemas mieste:

                    1. Visos nemokamos parkavimo vietos mieste tampa mokamomis, jas prižiūri VMSA;
                    2. Visos nemokamos parkavimo vietos kartu su keliais išnuomojamos privačiam investuotojui-operatoriui, jas prižiūri privati įmonė;
                    3. Blogai parkuojančius Vilniuje gaudytų papildomos VMSA darbuotojų pajėgos (darbuotojams būtų mokami priedai nuo pagautų pažeidėjų skaičiaus);
                    4. Blogai parkuojančius Vilniuje gaudytų specialios VMSA darbuotojų pajėgos (specialus skyrius), kiekvienam mikrorajonui po ekipažą;
                    5. Nevažiuojančių transporto priemonių-metalo atliekų ieškotų privačios įmonės, kurios gautų atlygį už tai;
                    6. Nelegalų parkavimą stabdančių inžinerinių priemonių įrengimas;
                    7. Plėsti privačias parkavimo aikšteles (privatus verslas);

                    Šimašiaus buvusi-nauja Vilniaus valdžia visus minėtus pasiūlymus atmeta arba tik pasvarsto, tačiau pati nieko rimto irgi nepasiūlo. Išvada, paremta faktais, kad dabartinė miesto valdžia parkavimo problemų Vilniuje neišspręs. Tad belieka toliau fiksuoti blogo parkavimo atvejus-KET pažeidėjus (užsiimti darbu dėl darbo), tikėtis naujos valdžios arba patiems eiti į valdžią

                    Comment


                      „Statyk ir važiuok“ aikšteles siūloma finansuoti iš Kelių programos


                      Bendrovė „Susisiekimo paslaugos“ BNS pranešė, kad šiemet sausį-kovą aikštelėse apsilankė daugiau kaip 7 tūkst. automobilių. 2017 metų antrąjį pusmetį, kai jos pradėjo veikti, jomis naudotasi 1,75 tūkst. kartų, o 2018 metais – 16,5 tūkst.
                      https://www.alfa.lt/straipsnis/50388...eliu-programos

                      Comment


                        Blogiausia kad rinkimuose nebuvo geros alternatyvos Šimašiui. Negi Zuokas ar Kreivys būtų kažkaip sprendę šią problemą? Manau geriausiu atveju irgi paliktų kaip yra. Blogiausiu - pjautų medžius ir asfaltuotų daugiau aikštelių.

                        Comment


                          Keli mano pasvarstymai apie parkavimo problemas, perpostinu is fb komentaru:


                          1. Naujos statybos namas, keturiasdešimt butų, parkingo vietų yra 26. KAIP?
                          Speciau 14 butu rekreacines paskirties. Ir jiems pagal istatyma parkingai nepriklauso. Visi zino kad istatymai neveikia taip kaip reikia bet iki siol niekas nieko nedaro, stampuojami negyvenamu patalpu namai ar viesbuciai kurie tampa butais ir vsio zakonno.

                          Kitavertus imant EU praktika daznai specialiai mazinamas parkavimo vietu skaicius, kad gyventojai NEnaudotu automobiliu kasdien. Kitaip nei JAV tai normali praktika.
                          Kita beda kai padaromas pozeminis parkingas, bet kazkodel parduodamas atskirai nuo butu. Puse jo neperka ir parkuoja gatveje po zenklais.
                          Cia prieinam prie to kad Lietuvoje tos likusios masinos visgi bus ir jos tiesiog ilsesis ant pievutes.

                          2. Is cia isplaukia antra beda - absoliutus nebaudziamumas visur aplink centra. Realiai Vilniuje gyventojai nemokamai savo iniciatyva atlieka savivaldybes funkcijas - raportuoja apie neteisingai priparkuotas masinas. Suomijoje irgi gyventojai patys ziuri ar kas neteisingai prisiparkavo, tik su tuo skirtumu, kad bauda lieka JU namu bendrijai. Parkingai priklauso bendrijoms ir jos pacios administruoja ket pazeidimus bei turi teise baudoti vairuotojus. Tai paplidomas pajamu saltinis namo prieziurai.

                          Kalbant apie bloga parkavima prie gatviu, tai savivaldybei tiesiog nereikalingi pinigai, ji mano kad ir taip gerai gyvena.

                          2 - automobiliu nutempimas.
                          Po to kai VMS triuskinamai pralaimejo kelis teismus nepatenkintu nutemptu automobiliu savininkams ji BIJO nutempineti masinas. Nesvarbu ar ji trukdo, ar nenaudojama, ar is gatves pasidare tiesiog metalo lauzo savartynas.
                          Jei istatymai netobuli ir isryskejo landa kuri leidzia laimeti teisma pries savivaldybe, reikia tuos istatymus keisti. Bet vietoj to aisku paprasciau nieko nedaryt ir viskas. Pas mus nueita paskutiniuoju keliu.

                          3. Lietuva viena nedaugelio europos saliu, neturinciu auto tarsos mokesciu, bei nuline paskata pirkti elektromobilius. Savaime aisku papildomi keli simtai euru i metus dauguma pigesniu auto vairuotoju paskatintu persesti i VT vietoj antro automobilio pirkimo seimai.

                          4 Cia prieinam prie kitos problemos - viesasis transportas. Dabar juo vaziuoti neimanoma, nes zmones seda i ji is bedos griebiantis paskutinio siaudo. Isivaizduokite kavine, naktini kluba, kazkokia viesa vieta kur susirinktu tokie zmones kuriu neileidzia kitur. Isivaizduojate publika? Noretumete ten eiti? Tai vat cia Vilniaus VT. Ir tai didziule socialine problema. Nes visi pradedant maziausiai uzdirbanciais gali leisti sau isigyti automobilius ir parkuoti juos mieste beveik nemokamai, isskyrus senamiesti.

                          Kiekvienas studentas turi at nori tureti masina. Berline 80% kelioniu mieste atliekamos viesuoju transportu, Vilniuje - 30%. Vargsi vokieciai neiperka automobiliu? Tikrai iperka, jie ju turi net daugiau vienam gyventojui nei mes. Tiesiog jie nenaudojami kasdieniems trumpoms kelionems.

                          Metro yra utopija, kuri issiurbs visa biudzeta, tad alternatyva autobusams galetu buti siuolaikiskas tramvajus (kurio viso irengimo kaina kaip vienos-dvieju metro stociu). Aisku Vilniuje jo galimybe nesvarstoma, nors mes esame vienintele jo neturinti Europos sostine. Kuo jis geresnis uz ratuotus draugus? Tuo kad neisima staciu posukiu, tolygiai isibegeja ir stabdo. Vidury begiu nebuna nuoteku suliniu, jais nekrato. Paprasta idiegti daviklius ir sureguliuoti sviesoforus taip kad jis nestotu sankryzose, taip sutekiant jam absoliutu pirmuma. Idealiai pasiekiamas riboto judejimo zmonems, padarius tinkamo aukscio platformas.

                          Aj koks tramvajus, kai 2019 metais vietoj apmokejimo banko kortele ar nors bilieteliu automato turiu trukdyti vairuotojui...

                          5. Parkavimas Vilniuje vienas pigiausiu europoje ir pigiausias Baltijos salyse. Jus galite toliau skustis, bet faktas lieka faktu. Man automobiliu nuvaziuoti is Zirmunu i kokia kavine Gedo prospekte yra pigiau nei CityBee paspirtuku net iskaitant raudonos zonos mokesti. Tai yra absurdas.

                          Reikia:
                          - ivesti tarsos mokescius,
                          - kiekvienas blogai prisiparkaves turi zinoti kad gaus bauda, kaip yra su nesumokanciais uz mokamas zonas,
                          - NEplesti esamu parkingu, nes tai tik augina automobilizacija
                          - uzdaryti senamiesti automobiliams, isskyrus vietinius gyventojus ir aptarnaujanti transporta. Baikti kliedieti, kad kazkas ismirs, kai visur isvyjus automobilius dideja apyvarta ir lankytoju srautai.
                          - pagaliau nutempineti trukdancias saugiam eismui masinas.
                          Ateityje:
                          - paleisti bent kelias tramvajaus linijas.
                          - priskirti parkingus su kiemais prie namu. O toliau jau gyventojai spres patys ar jie nori gyventi vidury parkingo viska pavertus asfalto laukais ar islaikyti pievas ir gamta savo kieme. Bet visa tai reikia daryti TIK apmokestinus automobilius bei dar pagerinus VT. Nes dabartineje situacijoje viskas virs Perkunkiemiais.
                          - plesti mokamas zonas, riboti stovejimo trukme.

                          Comment


                            1. Vilnius yra numatęs parkavimo vietų kvotas, daugiklius. Centrinėje dalyje daugiklis gali būti 0.5, t.y. parkavimo vietų 50% nuo butų, kitur (atokiau nuo centro) daugiklis 1 ir daugiau.

                            Comment


                              Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                              Aš nusiteikęs už miestų de-automobilizaciją, viešąjį transportą ir dviračių/pėsčiųjų infrastruktūros plėtrą.
                              Namuose 2 automobiliai.
                              Bet nuosavo namo kieme. O ne ant zaidimu aiksteles teslos. Cia jau skirtumas

                              Comment


                                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                1. Vilnius yra numatęs parkavimo vietų kvotas, daugiklius. Centrinėje dalyje daugiklis gali būti 0.5, t.y. parkavimo vietų 50% nuo butų, kitur (atokiau nuo centro) daugiklis 1 ir daugiau.
                                jie nusako minimalu ar maksimalu vietu kieki?

                                Comment


                                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                  jie nusako minimalu ar maksimalu vietu kieki?
                                  Ir minimalų ir maksimalų, priklausomai nuo zonos.

                                  Comment


                                    Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą

                                    Bet nuosavo namo kieme. O ne ant zaidimu aiksteles teslos. Cia jau skirtumas
                                    Tiesiog turėjau omenyje kad Lietuvoje taip pigu, paprasta ir patogu turėti automobilį, kad tiesiog neracionalu ta galimybe nepasinaudoti. Nors šiaip nei vairuoti, nei apskritai važiuoti automobiliu nemėgstu.

                                    Lietuvoje tiek įstatyminė bazė, tiek miestų infrastruktūra yra stipriai pro-automobilistinė.
                                    If a lion could speak, we could not understand him.

                                    Comment


                                      VT ten ir pravaziuoja 2 kartus per savaite nes juo niekas nevazineja, nes visi turi masinas. Kai kiekvienas turi masina ar tai miestas ar provincija, negali vystyti viesojo transporto. Netgi negali planuoti i prieki, nes neisivaizduoji kada kokie mokesciai bus ivesti ir kaip tai atsilieps. Net po mokesciu ivedimo praeis keli metai kol kazkas prades jaustis srautuose ir automobiliu kiekyje.

                                      Taip, tai mokesciai uz tai kad TURI masina. Nes vienintelis mokestis uz pravaziuota atstuma lengvuoju automobiliu yra kuro kaina. Jos dirbtinai labai didinti negalima, nes absoliuciai viskas pabrangs, o pilsim baltarusiskus degalus kaip kazkada. Kaip apmokestinti privacius auto nelieciant komercinio transporto? Tik per atskirus siai kategorijai tarsos mokescius bei akcizus. Akcizu musiskiai ivedineti neplanuoja, tad kodel gi neivedus tarsos mokesciu.

                                      Galima pravesti analogija su mokamu parkavimu. Jis gali buti nemokamas ir visi bus pikti, vazines ratais desimt kartu pirmyn atgal degins kura ir nervus ieskant laisvos vietos, arba galima civilizuotai ji apmokesti tokia kaina, kad visada butu laisva pvz 10% vietu. Ir kaip nebutu keista tik vienas euras per valanda puikiai reguliuoja pasiulos/paklausos balansa.

                                      Ka turetu pakeist du kart daznesnis TA dyzeliams? Masinu nuo to tikrai nors kiek pastebimai maziau netaps. Lietuva vel turi kazkoki isskirtini kelia, kad visiems ne per anksti mokesciams, o Lietuvai per anksti?
                                      Paskutinis taisė SoulMulticast; 2019.05.01, 00:41.

                                      Comment


                                        Parašė abruo
                                        Mokesčiai turi būti kuo labiau progresiniai, reikia taikytis į tuos, kurie gali susimokėti pagal turimas pajamas. Ir šiaip, nelabai įsivaizduoju, kaip provincijos gyventojas galėtų išsiversti be automobilio ir persėsti į VT. Nebent nuvažiavimui į rajono centrą, tam tai taip.
                                        Paskutiniai keli pranešimai labai nutolo nuo temos apie parkavimą.

                                        Comment


                                          Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                                          Tiesiog turėjau omenyje kad Lietuvoje taip pigu, paprasta ir patogu turėti automobilį, kad tiesiog neracionalu ta galimybe nepasinaudoti. Nors šiaip nei vairuoti, nei apskritai važiuoti automobiliu nemėgstu.

                                          Lietuvoje tiek įstatyminė bazė, tiek miestų infrastruktūra yra stipriai pro-automobilistinė.
                                          Su tokiu mažu gyventojų tankumu labai sunku sugalvoti ką nors racionalesnio. Plius dabar Lietuvoje žmonių gyvenimo būdas labai stipriai keičiasi, labai daug visi keliauoja po Lietuvą, visokie pažintiniai takai, apžvalgos bokštai, pajūris, pramogų/poilsai centrai kaip tonyresort, su dviračiais važinėjama ne tik prie namų ir visa tam taip pat reikalingas automobilis.

                                          Geras Užkalnio post'as apie parkavimą.

                                          Užstatėt mašiną? Dabar melskitės

                                          Koks Lietuvoje yra pragaro bardakas su automobilių statymu, supranti tik išvykęs iš šalies į kur nors, kur tos bėdos yra pusiau žmoniškai sprendžiamos. Tada supranti, kad Lietuvoje yra ne trūkumai, o šėtono nuosavas kiemas.

                                          Paskui perskaitai, kaip Kaune bliauna gyventojai, kuriems parduotuvė neleidžia statyt nemokamai mašinų savo teritorijoje, kuri yra prie jų darbo, nors jie taip įjunkę, ir darosi aišku, kad ne tik šėtono kiemas: dar ir psichiatrinė tiems, kas taip priprato prie betvarkės ir bespredielo, kad jie patrinka ir raganėja nuo bet kokio panašumo į tvarką.

                                          Paskui perskaitai, kad Vilniuje valdžia, užuot kažką sprendusi, giriasi plakatuose, kad sutvarkė daugiabučių kiemus ir jie “atgijo”. Tipo dabar ten yra jėga, nes tu supranti, pastatė sūpynes. Toms Viršuliškėms ir Bybijoniškėms reikia ne sūpynių ir gėlynų, o branduolinės bombos, bet kaip tai paaiškinti žmonėms, kurie įsitikinę, kad ten viskas gerai, tik reikia damafonus naujais pakeisti ir stiklų paketus į gelžbetonio grabus sukišti. Griauti, naikinti, į šipulius viską. Kur iškelti žmones? Tegu keliasi iš Vilniaus ir statosi individualius provincijoje su 50% valstybės subsidija, tuo pačiu ir regionai atgis, bet ne apie tai šneka. Čia jau bus kita tema.

                                          Pastebėkite, kad apie eismą aš rašau iš Los Andželo, kuris pats Amerikoje eismo prasme skaitosi pragaras ant ratų ir blogiausia vieta pasaulyje (nes jie nematė Vilniaus ir Geležinio vilko). Tipo kamščiai bedieviški ir totalus pasaulio galas, sako žmonės. Bet mes čia jau mėnuo, gyvenam Culver City, kuris yra miesto vakaruose, ir visur spėjam lengvai ir greitai: ir Downtown, ir Beverly Hills, ir West Hollywood, ir Santa Monica, ir į mūsų mylimus Beach Cities, ypač Manhattan Beach.

                                          Tai va apie parkingą. Per mėnesį nematėm gyvendami pačioje megapolio širdyje (o Greater Los Angeles, priminsiu aš jums, TERITORIJA DIDESNIS UŽ LIETUVĄ, tik gyventojų belekiek kartų daugiau) nė vieno užstatyto automobilio. Kodėl? Nes yra išspręstas parkingas, po velnių.

                                          Kaip? Individualūs namai turi garažus arba draiv-vėjus. Po kiekvienu daugiabučiu yra parkingas, ir ne toks, kaip Lietuvoje. Ta prasme, čia parkinge yra vietų visiems, kas gyvena name. Lietuvoje yra kaip? Naujos statybos namas, keturiasdešimt butų, parkingo vietų yra 26. KAIP??? “Nu tai gal ne visi turės mašinas”. Jūsų smegenys girdi, ką jūsų burna šneka?

                                          Nu kaip nesikeikti? MAŠINAS VISI TURI. Daugelis turi po dvi. 40 būtų reikia ne 26, o 56 vietų, ir dar gal kokių 4 vietų svečiams, valytojams, meistrams.

                                          Ir reikia VIETŲ, o ne tokių vietų, kurias vadina vietomis Lietuvoje. Tie planuotojai, kurie subraižo tokias vieteles, kaip apačioj Vilniuje po Kudirkos aikšte, turėtų būti ten nuvesti ir uždaužyti atidaromomis mašinų durelėmis. Iki mirties, pagal galiojančius įstatymus, priėmus atitinkamas pataisas.

                                          Ten galima normaliai pasistatyti tik tada, jei važinėji ne su mašina, o su kokia Smart nuopisa arba Mini Cooper skardine tapke. Ir tai durų neatidarysi normaliai, reiks atsargiai. Į tris normalias vietas nepastatysi vienas šalia kito trijų kompaktinių džipų (aš nekalbu apie normalius, didelius, kuriems net teoriškai vietos ten nėra) arba trijų normalių sedanų. “Kam tau mieste didelis džipas”, paklaus koks isteriškas automobilių nekentėjas su tapkėm. Už tai, kad noriu, ir čia dar laisva šalis. Vieninteliai du geri Ramūno Karbauskio dalykai buvo Eskaladė (nes jis nori važinėti traktorium ir važinėja, čia mes tokie žalieji su 5.6 litro varikliu). Bendrai ne du dalykai. Tik vienas. Greta būtų antras geras dalykas, jei jis visiems būtų pasakęs, kad myliu tą moterį ir čia mano širdies reikalai, atstokit. Bet nepasakė, todėl nelabai vyras. Bendrai ir dėl Eskaladės nelabai: nepasakė aiškiai, kad su kuo noriu, su tuo ir važinėju. Tada būtų tikras vyras, bet nebuvo.

                                          Tai va, Lietuvoje panašios parkingo vietos ir pardėse, ir daugiabučių garažuose. Sakyčiau, nuvežkit kas nors žmones į Ameriką ir parodykit, kaip atrodo amerikietiški parkingai. Bet kokia nauda? Jokios, nes tokius pat namus be parkingų statys ir tokius parkingus braižys tol, kol bus tie protiškai atsilikę individai, kurie perka butus namuose su neadekvačiu parkingu arba išvis be parkingo, nes žinote kodėl? “Nu gal kaip nors bus nes taip nebūna, kad niekaip nebūtų.” Nuo šito lietuviško debilizmo man prabunda agresija. Tai yra blogiausias katalikybės ir 50 metų sovietinės okupacijos padarinys. Kad gal kaip nors bus gerai, nu gal mažu gausis kažkaip savaime. Gal Maximoje pasistatysime ar kažką. Dievulis davė dantis, duos ir duonos. Perkūnėlis atsiuntė Audi, tai gal kažkaip duos ir parkingą.

                                          Suprantate? Čia iš tos pačios serijos. Keturis metus kažką zulinausi univere, Dievo pagalba gavau diplomą, tai gal kažkaip ir darbą kokį tai numes. Nu gal kažkaip kažką. Ne planuoti ir ne pastangas daryti kryptingai, o tikėtis stebuklo - čia yra didžioji liga. Ne kad lavintis, šviestis, tobulintis ir užsidirbti, o tikėtis, gal minimalkę padidins. Ne parkingo vieta pasirūpinti, o gal kaimynas bus išvažiavęs arba prie parduotuvės bus šlagbaumas sugedęs, tai statysim kaip nors ten, su Dievo pagelba.

                                          Tokia pati ligonių klinika yra ir restoranai, kuriuos esu milijoną kartų aptaręs. 40 sodinamų vietų, pakabų 12. Lietuvoje, kur 9 mėnesius visi vaikšto su paltais. “Nu gal kaip nors”, sako kabakų savininkai, ir jų balsai vos girdisi per lūžtančių pakabų garsą. Lietuviškas tikėjimas vietoje planavimo? Deja.

                                          Vilniuje nėra pakankamai vietų statytis automobiliams. Nėra. Bet žmonėms daeina sunkiai, nes taip laidai galvelėse sujunginėti.

                                          Tiems, kam sunkiai daeina, reikia aiškinti prieinamai: pastatė ant dvigubos geltonos, pastatė į invalido vietą, užstatė ką nors - atvažiuoja licencijuota komercinė bendrovė su žlobais be gailesčio ir be žmogiškumo, nejautrūs mamyčių ašaroms, kurios atvežė mylimus ubliūdkus į muzikos mokyklą ir “kur man statytis”. Niekur, važinėk taksi ir tuo pačiu taksi vežiok ubliūdką į jo choro užsiėmimus.

                                          Nelegaliai pastatyta mašina - nutempi kčiortu į aikštelę Aukštuosiuose Paneriuose, ir €300 eurų už nutempimą, €50 už paros saugojimą, €40 bauda už parkavimą ne vietoj, ir dar €2.50 kortelės aptarnavimo mokestis. Ai ir jeigu reikia paskambinti, tai padidinto tarifo numeriu.

                                          Nu staigiai atšoktų noras kūrybiškai parkuot. Staigiai. Geriausias derlius būtų prie mokyklų ir prie visokių užuolaidų salonų. “Aš čia tik pusei minutės”. Ramiai, mama, tuoj pažiūrėsim, kas greitesnis, tu ar tralas. Nes auklyba nebus efektyvi be skausmo.

                                          Los Andžele prie kiekvienos vietos, kur kėsinasi sabakos nelegaliai prisiparkuoti, yra lentelės, kuriose parašyta, kas tave mygom nutemps ir dar duotas LAPD (Los Angeles Police Department) website: galėsi išsamiai persiskaityti internetuose apie tai, kokiu pagrindu nutempė.

                                          Ir tada staigiai daug kam daeitų, kad neapsimoka Vilniuje su savo mašina važinėt. Ir pradėtų garsiai reikalauti iš valdžios ir iš nekilnojamojo turto plėtotojų, kad aš pirksiu butą tik su dviem parkavimo vietomis, ir tu man kontrakte parašysi parkavimo vietų išmieras ir bus tai esminė kontrakto sąlyga ir už nevykdymą tu taip užsibauduosi, kad maža nepasirodys.

                                          Kaip būna policijos mašinos "aš neimu kyšių", taip bus automobiliai su lipdukais "aš neperku buto be normalaus parkingo".

                                          Kai žmonės žinos, ko nori, tai pradės viskas taisytis. O jie žinos, ko nori, kai gyventi po senovei bus nebeįmanoma.

                                          Bet čia bus dar negreitai. Nes dėl ubagų kaimiečių balsuotojų ne tik parkingas yra problema. Pilnos gatvės ir keliai šūdinų, smirdinčių, pavojingų automobilių, su išpjautais katalizatoriais, dūmijančių ir vis tiek mes SAVO ŠALYJE, kur turi būti MŪSŲ ĮSTATYMAI ir kur draudžiama sekmadienį po trečios pirkti alaus, NEGALIME padaryti kasmetinės techninės apžiūros ir negalim padaryt pragaro bausmių už feikines apžiūras ir suvirintus iš dviejų automobilius ir atsuktus odometrus.

                                          Kai va už vieną feikinį apžiūrėjimą su techninės apžiūros sertifikatu kas nors iš meistriukų auksarankių gautų baudžiaką ir viso garažo konfiskavimą ir dar baudą 200,000 eurų, va tada prasidėtų techninės apžiūros su dideliu dėmesiu ir nuoširdžia meile savo darbui.

                                          Aišku, pusės tų suknistų grabų neliktų ant kelio ir šrotai užsipildytų dideliais kiekiais laužo, bet mes to ir siekiame. Beje, už "abandoned vehicles" tai irgi bus ne mažiau. Nelegaliai numestas rūdyti automobilis kai užtrauktų baudą po šimtą eurų per dieną, tai būtų mažiau nori mėtyt grabus kur papuolė. Neturi marozas pinigų? Ne bėda, mama turi butą, parduosim ir išieškosim šešias štangas už tuos du mėnesius, kai stovėjo automobilis numestas ant gatvės, plius teismo išlaidas, plius antstolio paslaugas.

                                          Kaip važinėti tiems, klausiate jūs, kas neįperka gero automobilio, įperka tik tokius nelegalius grabus, kurie paskutinį kartą buvo legalūs prieš 15 metų? Niekaip, viešuoju transportu arba pėsčiom. Labai padeda pėsčiom, gerai širdies ir kraujagyslių sistemai. Ilgiau gyvensi, jeigu tavo gyvenimas to vertas.

                                          Bet negalima palikti taip, kaip dabar, nes taip, kaip dabar, yra situacija, kur mes nedrįstame padaryti tvarkos, nes tvarka labai nepatiktų asocialams, marginalams, socialiniam dugnui ir taip pat mamytėms, kurios yra įsitikinusios, kad ubliūdkų vežiojimas po mokymo įstaigas joms suteikia teisę nesilaikyti galiojančių įstatymų. Ne, įstatymai galioja visiems vienodai, ir įstatymas, kad jį gerbtų, turi būti su raumeniu ir sunkiais, sunkiais kumščiais.

                                          Kad jau prašnekom apie mamytes, sakykit man, nuo kada vėl pasidarė priimtina ir nebaudžiama kalbėti vairuojant telefonu ir dar tekstinti? Paklauskit profesionalų: tekstintojas yra blogiau už girtą ir apsipūtusį, pagal tai, kaip paveikiamas jo dėmesys keliui. Jis yra blogiau už užsimerkusį prie pusantros tonos mirties bombos vairo. Nes užsimerkęs bent žino, kad užsimerkęs. O žmogus, tekstinantis prie vairo, galvoja, kad jis OK. Kur teisių atiminėjimas iš žėrtvų, kurios šparina ir vairuoja kalbėdamos, lyg joms negaliotų kelių eismo taisyklės? Kur joms baudos po 10,000 eurų?

                                          Klausiate manęs, kam tokios žutkos baudos. Nu kaip. Kai bus įgyvendinta Lietuvoje viskas, ką esu suplanavęs, keliuose RYŠKIAI sumažės autotransporto, reiškia, kris benzino pardavimai ir akcizų surinkimas. Drakoniškos bausmės (tokios, kad anstoliai atiminėtų butus iš telefonais kalbančių mamyčių) padės tvarkingai surinkti trūkstamas biudžeto pajamas.
                                          https://www.facebook.com/uzkalnis/po...18511859378143
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X