Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Lietuvos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pilviškiai. 136 kelio sankryža su 137 keliu

    Numatoma Pilviškių prieigose rekonstruoti 136 ir 137 kelių sankryžą į žiedinę



    Norint važiuoti iš 187-137 keliu iš Marijampolės į Jurbarką jokie kelio ženklai nepadės ir po numatomos rekonstrukcijos:


    Pilviškių prieigose - nuoroda į Pilviškius, bet ne į Šakius ar Jurbarką

    Rekonstrukcijos projektas: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...7974&LID=38462
    Komentarai apie sankryžų (ne)ženklinimą - temoje Kelių ženklinimas Lietuvoje
    Paskutinis taisė Romas; 2010.12.11, 18:01.

    Comment


      Ramučių kryžkelė

      Viena iš įdomesnių sankryžų, rekonstruojamų į žiedinę.

      Kelių numeracija ten visai nelogiška. 159 kelias nupaišytas iš Kuršėnų į Užventį, nors ten nėra didelių srautų. Vėliau atsirado 215 krašto kelias iš Bubių.
      Intensyviausias eismas vyksta Bubių - Kuršėnų kryptimi
      http://www.kelme.lt/content/download...s%20rastas.pdf



      Kažkada teko išbandyti asfaltuotą kelią iš Mažeikių į Vilnių, nukertant kelią nuo Kuršėnų tiesiai į Kelmę per šią sankryžą. Laiko susitaupė - greičiau nei važiuojant per Šiaulius ir tuo bjauriu keliu A9.
      Jei žiūrėti žemėlapį, 215, 159 ir 223 keliu (iki Varnių) bei 3203 (iki Rietavo keliu) būtų tiesiausias atstumas iš Šiaulių į Klaipėdą. Bet toks maršrutas tinkamas tik norint paįvairinti kelionę.


      2009 m. pabaigoje patvirtintas Ramučių sankryžos (159, 215 ir 2111 keliai) specialusis planas

      http://www.kelme.lt/layout/set/print...derinimais.pdf

      2010.05 patvirtintas žemės paėmimo visuomenės reikmėms projektas

      http://www.kelme.lt/content/download...prendiniai.pdf

      Comment


        Parašė Romas Rodyti pranešimą
        Paprastai Lietuvoje yra "+" arba "T" formos kryžkelės.
        Jei šalutinis kelias kerta pagrindinį įstrižai, stengiamasi daryti dvi "T" formos kryžkeles arba įrengti žiedines sankryžas. Jei esamoje T formos sankryžoje ne status kampas, siekiama gerinti matomumą, darant statų kampą (tokių sankryžų yra daug)
        http://www.lra.lt/files/rekomendacij..._sankryzos.pdf

        Žinomiausia nestandartinė kryžkelė yra Mikytuose (A12 su 230 keliu)
        Kad Mikytų kryžkelė yra ne su 230, o su 141 keliu
        Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
        Marsrutai.lt tinklaraštis!
        SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

        Comment


          Bandžiau paklausti lra.lt kokie numatomi projektai 2011-aisiais, tačiau pasirodo dar jie patys to tiksliai nežino
          Klausimas: Laba diena, noriu pasiteirauti kur galima rasti sąrašą projektų, kuriuos 2011 metais planuoja įgyvendinti automobilių kelių direkcija? Pernai dienraštis "Verslo žinios" dar prieš prasidedant 2010-iesiems straipsnyje aprašė pagrindinius projektus ir jiems būsimą finansavimą, tačiau šiemet dar nerandu tokių straipsnių ir info. Gal galėtumėte nurodyti kur galėčiau pamatyti 2011-iesiems planą? ( 2011-01-03 )

          Atsakymas: Dar nėra galutinai patvirtinta šių metų Kelių priežiūros ir plėtros programos sąmata, todėl duomenų kol kas pateikti Jums negalime.

          Comment


            Laukiu laukiu, tačiau nesulaukiu 2011 planuojamų didžiausių kelių infrastruktūros projektų sąrašo. Nutariau dar kartą pasiklausti:

            Klausimas: Laba diena,norėjau pasiteirauti - kada turėsite patvirtintą biudžetą ir bus aiškūs visi numatomi stambiausi pirkimai ir projektai 2011 metams? ( 2011-02-03 )
            Atsakymas: Informacija bus paskelbta Kelių direkcijos interneto svetainėje iki š.m. kovo 15 d.

            Kažkaip prastai jiems šiemet su informacijos pateikimu. Pernai ši informacija buvo jau žinoma neprasidėjus dar metams.

            Comment


              Transporto sektoriui šiemet numatyta 841,1 mln. Lt ES parama
              ...
              Anot susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, daugiausia ES paramos lėšų – 416,4 mln. Lt numatoma panaudoti valstybinės reikšmės keliams gerinti. Bus pradėtas tiesti Vilniaus išorinis pietinis aplinkkelis, tęsiama Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija, Jakų žiedinėje sankryžoje ties Klaipėda statomos estakados Kauno–Palangos ir Palangos–Kauno kryptimis. Planuojama toliau rekonstruoti europines magistrales Vilnius–Kaunas–Klaipėda, Vilnius–Lyda, Vilnius–Panevėžys–Šiauliai–Palanga, Vilnius–Prienai–Marijampolė. Prasidės Kairių ir Priekulės aplinkkelių tiesimo darbai.
              ... Be to, Vilniaus miesto savivaldybė turėtų pradėti Vilniaus vakarinio aplinkkelio II etapą, kuriam šiemet numatoma panaudoti 13,4 mln. Lt ES paramos.
              Šaltinis: http://www.transp.lt/lt/naujienos/10867

              Na, tai kaip ir svarbiausi infrastruktūros projektai yra aiškūs šiems metams. Viskas daugmaž žinoma, tik dar gerai, kad patikslinta dėl Kairių ir Priekulės aplinkkelių, bei Vilniaus vakarinio aplinkkelio II-ojo etapo.

              Comment


                Nežinau, įmesta lyg ir nebuvo. Šiek tiek istorijos apie Lietuvos kelius
                http://www.transp.lt/lt/informacijos...106?print=true

                Comment


                  Panevėžio rajone bus išasfaltuota per 8 kilometrus žvyruotų gatvių
                  2011-03-02 15:20
                  AINA


                  AB „Panevėžio keliai“, vykdydama Panevėžio rajono savivaldybės kelių ir gatvių II etapo rekonstrukcijos darbus, 2011 metais išasfaltuos 20 gatvių arba jų atkarpų.

                  Darbai jungtinės veiklos sutarties pagrindu bus vykdomi drauge su partneriais UAB „Panevėžio melioracija". Atsakingasis junginio partneris - AB „Panevėžio keliai".

                  Sutartis dėl šio projekto darbų su Panevėžio rajono savivaldybės administracija buvo pasirašyta 2011 metų sausio 10 d. Sutarties kaina su PVM ir užsakovo rezervu - 6,49 mln. Lt. Visi darbai bus atlikti iki 2011 metų pabaigos.

                  Prasidėjus darbų sezonui, vadovaujantis minėta sutartimi, Panevėžio rajono kaimų ir miestelių gatvėse, patekusiose į II-ąjį rekonstrukcijos etapą, bus stiprinamos esamos gatvių konstrukcijos, paklota 6 centimetrų storio viesluoksnė asfalto danga, sutvarkyti kelkraščiai, atlikta melioracijos tinklų rekonstrukcija, rekonstruotos ryšių linijos, atlikta elektros tinklų rekonstrukcija. Bendras rekonstruojamų gatvių ilgis - 8210 metrų.

                  Panevėžio rajono savivaldybės kelių ir gatvių II etapo rekonstrukcijos metu bus rekonstruojamos šios gatvės:

                  01. Ąžuolų gatvė Trakiškio kaime Miežiškių seniūnijoje. Rekonstruojama 52 m ilgio atkarpa.
                  02. Taikos gatvė Miežiškių miestelyje. Rekonstruojama 86 m atkarpa.
                  03. Stoties gatvė Gustonių kaime Naujamiesčio seniūnijoje. Rekonstruojama 745 m ilgio atkarpa.
                  04. Maironio gatvė Naujamiesčio miestelyje. Rekonstruojama 677 m ilgio atkarpa.
                  05. Rožių gatvė Ramygalos miestelyje. Rekonstruojama 242 m ilgio atkarpa.
                  06. Draugystės gatvė Vadoklių miestelyje. Rekonstruojama 496 m ilgio atkarpa.
                  07. Eglyno gatvė Jotainių kaime Vadoklių seniūnijoje. Rekonstruojama 126 m ilgio atkarpa.
                  08. Tvenkinio gatvė Upytės kaime. Rekonstruojama 322 m ilgio atkarpa.
                  09. Vepų kaimo kelias Karsakiškio seniūnijoje. Rekonstruojama 845 m ilgio atkarpa.
                  10. Marnako gatvė Tiltagalių kaime Karsakiškio seniūnijoje. Rekonstruojama 117 m ilgio atkarpa.
                  11. Kelias tarp kapinių ir Vytauto gatvės Krekenavos miestelyje. Rekonstruojama 197 m ilgio atkarpa.
                  12. Vilties gatvė Raguvos miestelyje. Rekonstruojama 212 m ilgio atkarpa.
                  13. Šermuksnių gatvė Fermos kaime Raguvos seniūnijoje. Rekonstruojama 148 m ilgio atkarpa.
                  14. Pievų gatvė Perekšlių kaime Smilgių seniūnijoje. Rekonstruojama 319 metrų ilgio atkarpa.
                  15. Nevėžio gatvė Dembavos kaime Velžio seniūnijoje. Rekonstruojama 839 m ilgio atlarpa.
                  16. Alantos gatvė Velžio kaime. Rekonstruojama 562 m ilgio atkarpa.
                  17. Aušrinės gatvė Velželio kaime Velžio seniūnijoje. Rekonstruojama 320 m ilgio atkarpa.
                  18. Kelias per Ūtos kaimą iki Panevėžio miesto aplinkkelio. Rekonstruojama 910 m ilgio atkarpa.
                  19. Vytauto gatvė Molainių kaime Panevėžio seniūnijoje. Rekonstruojama 305 m ilgio atkarpa.
                  20. Kelias per Pakuodžiupių kaimą Paįstrio seniūnijoje. Rekonstruojama 690 m ilgio atkarpa.

                  2010 metais AB „Panevėžio keliai" Panevėžio rajone atlikti darbai:

                  2010 metais AB „Panevėžio keliai" atliko Panevėžio rajono savivaldybės kelių ir gatvių I etapo rekonstrukcijos darbus. Projekto metu buvo rekonstruota 19 gatvių. Užsakovė - Panevėžio rajono savivaldybės administracija.

                  2010 metais AB „Panevėžio keliai" vykdė tilto per Molainos upę (Panevėžio rajone ties Molainių gyvenviete) valstybinės reikšmės krašto kelio Kėdainiai-Krekenava-Panevėžys 52,2 kilometre rekonstrukciją. Užsakovė - Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) prie LR Susisiekimo ministerijos.

                  Praėjusiais metais buvo rekonstruotas tiltas per Lėvens upę valstybinės reikšmės krašto kelio Daugpilis-Rokiškis-Panevėžys 92,78 kilometre ties Karsakiškio gyvenviete. Užsakovė - LAKD.

                  Žvyrkelių asfaltavimo programos darbų vykdymo metu 2010 metais Panevėžio rajone rekonstruoti du žvyrkelių ruožai: Kelio Berčiūnai-Dragonys-Gailiūnai ruožas nuo 4,35 iki 7,9 km (ruožo ilgis - 3,55 km) ir kelio Pumpėnai-Kriklėnai-Smilgiai ruožas nuo 1,57 iki 6,34 km (ruožo ilgis - 4,77 km).

                  Darbai buvo vykdomi vadovaujantis rangos darbų sutartimi su LAKD.

                  Valstybinės reikšmės krašto kelyje Anykščiai-Troškūnai-Panevėžys AB "Panevėžio keliai" rekonstravo 8,45 kilometro ruožą ir tiltą per Nevėžio upę. Minėti darbai buvo vykdomi vadovaujantis rangos darbų sutartimi su LAKD. Projektas - „Jungčių su tarptautiniais koridoriais plėtra. Valstybinės reikšmės kelių rekonstrukcija (II etapas), I sutartis".
                  Paskutinis taisė Vidma; 2011.03.04, 00:01.

                  Comment


                    Čia į temą:
                    Lietuvos keliams prižiūrėti, tiesti ir modernizuoti – 986,7 mln. litų

                    Šiemet Lietuvos kelių tinklui plėtoti ir saugaus eismo priemonėms diegti numatoma skirti 986,7 mln. Lt Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų – 105 mln. Lt daugiau nei 2010 m. Tokią Susisiekimo ministerijos parengtą šios programos finansavimo sąmatą šiandien patvirtino Vyriausybė.


                    Valstybinės reikšmės keliams tiesti, modernizuoti ir taisyti skiriama 156,4 mln. litų; tiltams, viadukams, estakadoms ir tuneliams statyti, rekonstruoti ir taisyti – 30 mln. litų. Be to, 90,6 mln. Lt bus panaudota kaip Lietuvos finansavimo dalis įgyvenant Europos Sąjungos remiamus projektus.

                    Gerinant eismo sąlygas ir saugą šalies regionuose, Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis bus tęsiama žvyrkelių asfaltavimo programa. Žvyrkeliams asfaltuoti šiemet skiriama 58 mln. Lt.

                    „Daugiau lėšų šiemet teks saugaus eismo programoms keliuose ir švietėjiškoms priemonėms – joms numatyta apie 30 mln. Lt. Dar 4 mln. Lt skiriami pėsčiųjų ir dviračių takams prie kelių įrengti“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

                    Programoje taip pat numatytos lėšos keliams projektuoti, jų ekspertizėms atlikti, mokslo tiriamiesiems darbams, kelių informacinėms sistemoms kurti.

                    Palyginti su praėjusiais metais, apie 10 proc. didinamos lėšos valstybinės reikšmės kelių priežiūrai, šiems darbams skiriama 267 mln. Lt. Kiekviename šalies regione keliais rūpinsis regioninės kelių priežiūros įmonės bei VĮ „Automagistralė“, prižiūrinti magistrales Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir Vilnius–Panevėžys.

                    Vadovaujantis Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, 20 proc. programos lėšų – 197,3 mln. Lt skiriama vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti bei saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.

                    Dar 5 proc. programos lėšų (49,3 mln. Lt) yra rezervinės – jos bus paskirstomos vėliau ir panaudotos valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti. Pastaruosius keletą metų didžioji dalis šių lėšų paprastai tekdavo vietinės reikšmės keliams ir miestų gatvėms gerinti.

                    Šaltinis http://www.transp.lt/lt/naujienos/10900
                    Na, ką - džiugu, kad biudžetas pilnėja Tik vis dar pasigendu šių metų patvirtintų projektų sąrašo. Tiesa dar toks pastebėjimas - kas čia per nesąmonė, kad biudžetas KPPP yra patvirtinamas tik kovo 2 d.? Juk turėtų tokiu metu jau konkursus būti paskelbę, kad tik normaliau atšilus, būtų galima kibti į darbus....

                    Comment


                      Nuo tranzitinio transporto gelbės keturi nauji aplinkkeliai
                      Saugant miestus nuo tranzitinio transporto srautų, šiais metais Lietuvoje numatoma pradėti tiesti keturis naujus aplinkkelius - Vilniaus išorinį pietinį, Kairių, Priekulės ir Palangos.

                      Comment


                        Ačiū už naujienas.

                        Pranešimas nukopijuotas į atskiras temas:
                        Vilniaus "išorinis" pietinis aplinkkelis - temoje [106] Tikrasis Vilniaus pietinis aplinkkelis
                        Kairių aplinkkelis - temoje [A9] Panevėžys-Šiauliai
                        Priekulės aplinkkelis - temoje [141] Kaunas - Jurbarkas - Šilutė - Klaipėda
                        Palangos aplinkkelis - temoje [A13] Klaipėda - Šventoji. Klaipėdos ir Palangos aplinkkeliai

                        Comment


                          Pagaliau paskelbti 2011 metų projektai:

                          http://www.lra.lt/lt.php/2011_m_plan..._pirkimai/8641

                          Comment


                            Šaunuoliai, projektus paskelbė kaip ir žadėjo - iki kovo 15 d.

                            Keletas šiek tiek maloniai nustebinusių projektų, apie kurių konkursą šiemet nebuvau girdėjęs:
                            • Panemunės–Sovetsko aplinkkelio su tiltu per Nemuną statyba. 474 m ilgio
                              tilto ir 89 m ilgio estakados statyba, 4 km naujo kelio tiesimas.
                            • Magistralinio kelio A1 Vilnius‒Kaunas‒Klaipėda ruožų nuo 10,00
                              iki 95,00 km ir nuo 107,00 iki 306,00 km rekonstravimo į automagistralės tipo kelią projektinių pasiūlymų (sprendinių) parengimas. Džiugu, kad dėl A1 reikalai juda. Tik čia toks juokelis - šiuo konkurso pavadinimu jie kaip ir pripažįsta, kad Kaunas - Klaipėda yra ne AM standarto kelias Tai jei per metus paruoš projektą, tai gal kitąmet pamatysim darbus, kurie bus skirti ne eiliniam dangos tvarkymui, o tam, kad kelias atitiktų AM kategoriją.
                            • Magistralinio kelio A6 Kaunas‒Zarasai‒Daugpilis ruožo nuo 0,00
                              iki 9,34 km (Zarasų aplinkkelio) tiesimo žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimas ir įgyvendinimas ir tiesimo projekto parengimas (Bendras kelio ruožo ilgis apie 9,34 km). Džiugu, kad aplinkkelių projektai toliau progresuoja.
                            • Magistralinio kelio A18 ruoţo nuo 17,31 iki 23,96 km (Šiaulių aplinkkelio) tiesimo teritorijų planavimo dokumentų parengimas. Bendras kelio ruožo ilgis apie 6,65 km. Ar tai yra rytinis Šiaulių aplinkkelis? Nelabai suprantu pagal aprašymą.
                            • Magistralinio kelio A9 Panevėžys‒Šiauliai ruožo nuo 41,17 iki 55,22 km rekonstravimo teritorijų planavimo dokumentų ir projekto parengimas.
                              Bendras kelio ruožo ilgis apie 14,05 km. Na, Radviliškis - Šeduva rekonstrukcijos į 2x2 greitkelio standarto kelią reikalai taip pat juda, tik matyt realūs darbai dar labai negreit, nes šito dokumentų rengimo ir planavimo konkurso trukmė - 3 metai
                            • Magistralinio kelio A14 Vilnius‒Utena ruožų rekonstravimo projektai.
                              Bendras kelio ruožo ilgis apie 63,80 km. 63,80 km ruožas tai skamba neblogai. Matyt kitąmet pamatysim didelę darbų aikštelę A14 kelyje. Tikrai reikia, nes betonkė ten jau labai susidėvėjusi.
                            • Magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis ruožo nuo 0,00 iki 22,80 km
                              rekonstravimo projektavimas. Čia matyt bus ruošiamas projektas 2+1 keliui.
                            • Nr.118 Kupiškis-Utena rekonstrukcija. 37,53-47,06 km - labai reikalingas remontas, tiesa sakant netgi galėtų ilgesnį ruožą remontuoti.

                            Comment


                              Parašė Xmaster Rodyti pranešimą
                              ...tam, kad kelias atitiktų AM kategoriją...
                              Jame neturi buti U-apsisukimų, VT stotelių, (į/iš)važiavimų be greitėjimo/lietėjimo juostų.
                              Na ir neturi buti bapcių su grybais/uogom šalikelyje...
                              Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                              Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                              Comment


                                Parašė vejass
                                Pagaliau paskelbti 2011 metų projektai:
                                http://www.lra.lt/lt.php/2011_m_plan..._pirkimai/8641
                                Ačiū už nuorodą.
                                Ten yra nemažai įdomių ir reikalingų projektų.

                                Bet dėl vieno būtinumo suabejojau:
                                Nr.4735 Rykantai–Lazdėnai, rekonstrukcija (45233142-6) 0,0-5,18 km
                                Pirkimo pradžia III ketv., trukmė 12 mėn.
                                Supaprastintas atviras konkursas

                                Šaltinis (41 psl.): http://www.lakd.lt/files/pirkimai/2011.pdf
                                Būtų rekonstruojamas vienintėlis išlikęs tarpukario bruko pavyzdys (neskaitant atkarpėlių Grigiškėse ir Stirniuose).
                                Nors tas kelias galbūt ne visai "politiškai korektiškas" (jį prieš karą nutiesė lenkai) ir vietiniai gyventojai (tiksliau, Vilniaus sodininkai) irgi turi teisę važinėti asfaltu, bet gerai būtų, jei paliktų kaip technikos paminklą bent mažą bruko atkarpėlę.

                                Kitais metais tai turbūt bus jau istorinės nuotraukos




                                Comment


                                  Labai gražus kelias... Kelias ir bažnyčia - du objektai dėl kurių buvo verta užsukti į Rykantus. Dabar teliks tik bažnyčia.. Beje, lenkai ar ne lenkai - tačiau ar nuo tarpukario šis kelias nors kartą buvo remontuotas?

                                  Comment


                                    Kelias gražus, jei važiuoji iki 1km, po to dantys byra

                                    Comment


                                      kelias grazus, o jei vaziuoji ne su kokia Renault Clio (nieko asmenisko, tiesiog palyginimas), o su stambesne ir kazkiek pakrauta masina, tai vienintelis komforto trikdis - padangu keliamas triuksmas.
                                      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                      Comment


                                        Parašė dariuks Rodyti pranešimą
                                        kelias grazus, o jei vaziuoji ne su kokia Renault Clio (nieko asmenisko, tiesiog palyginimas), o su stambesne ir kazkiek pakrauta masina, tai vienintelis komforto trikdis - padangu keliamas triuksmas.
                                        pvz.: su kamazu
                                        pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                                        Comment


                                          Rekonstruos 15 sankryžų bei įrengs 10 dviračių takų ruožų

                                          Kai tik leis oro sąlygos, Lietuvos keliuose prasidės eismo saugą gerinantys darbai – bus rekonstruojamos pavojingos sankryžos, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai. Vykdant ES remiamą eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo projektą, šiemet numatoma rekonstruoti 15 sankryžų bei įrengti 10 dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – beveik 20 km, skelbia Susisiekimo ministerija.

                                          Numatyti darbai keliuose gerokai padidins eismo saugą. Vien sankryžų rekonstrukcija turėtų panaikinti devynias „juodąsias dėmes“, o dešimtyje gyvenviečių, kurias kerta intensyvaus eismo keliai, vietiniai žmonės galės saugiau jaustis naudodamiesi naujais pėsčiųjų ir dviračių takais.

                                          „Dešimt iš penkiolikos tvarkomų sankryžų planuojama rekonstruoti į žiedines. Kitose sankryžose bus įrengtos saugumo salelės pagrindiniame ir šalutiniuose keliuose, ties perėjomis – iškilios greičio mažinimo priemonės“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

                                          Bendra projekto vertė – 34,3 mln. Lt. Jam suteikiama 28 mln. Lt Europos regioninės plėtros fondo parama. Be ES remiamų projektų, dar 4 mln. Lt pėsčiųjų ir dviračių takams tiesti šiais metais skiriami iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Už šias lėšas numatoma papildomai nutiesti apie 10 km dviračių takų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X