Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Krovininiai automobiliai 1945-1990 (GAZ, ZIL, MAZ, KamAZ...)
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 J.Basanavičiaus ir Komjaunimo (dab. Pylimo g.) kampas
 Antanas Sutkus, 1964 m.
  
 http://www.vyzdys.com/puslapis/antan...tminties-menas
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Adauktas Marcinkevičius (1936-1960)
 Geležinkelio pervažos 1958
  
 https://www.ldm.lt/wp-content/upload...dzeviciene.pdf
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Anykščiai 1966
 Fotogr. Izidorius Girčys (1903–1989)
 
 A. Baranausko aikštė, universalinė parduotuvė ir autobusų stotelė. Čia keleivius išleidžia ir įlaipina du priemiestiniai autobusai PAZ-672. Toliau matomas sunkvežimis GAZ-51 ir dar vienas nuvažiuojantis autobusas – tiesiog didmiesčio eismas!..
  
 http://www.anykstenai.lt/foto/foto_print.php?id=322
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Sukurta tema sovietinio laikotarpio krovininiams automobiliams - GAZ, ZiL, MAZ, KamAZ, KrAZ, KAZ....
 Tai irgi mūsų istorijos, ir ne tik technikos istorijos dalis.
 
 Sovietiniais laikais iki kokių 1965 metų ne autobusai. o sunkvežimiai buvo pagrindinė užmiesčio susisiekimo priemonė (išskyrus pagrindinius kelius).
 Iki kokių 1975 metų kaimuose nebuvo katafalkų, į kapines būdavo važiuojama sunkvežimiais
 Iki kokių 1979 metų sunkvežimiai laisvai važinėjo po beveik visų miestų centrus.
 Specialios paskirties automobilių, kaip gatvių laistymo, sniego valymo ar panelvežių kai kas nelabai ir prisimena.
 
 Kažkaip sunkvežimiai po 1965 ir ypač po 1980 metų nelabai lįsdavo į kadrą, nors važinėdavo per miestą. Po 1980 metų net sovietinėje propagandoje jau mažiau buvo šlovinami industriniai peizažai, daugiau būdavo fotografuojami miestų centrai.
 
 Peržiūrėjau 5 miestų sovietmečio temas, gaisrinių, kelių temas nuotraukų temas - iš apie 120 puslapių (apie 2400 pranešimų) šiai temai tiko tik apie 80 pranešimų. Įdomiausia, kad neradau nė vieno KamAz automobilio nuotraukos, kuri nuo 1982 metų buvo populiariausia sunkaus transporto priemonė. 
 
 Ir dabar dar galima pamatyti tų laikų sunkvežimius kur nors patvoryje ar iki šiol dirbančius (ypač gaisrinius) ZIL ar GAZ automobilius.
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Klaipėdos autotransporto įmonė Nr. 4, 198-
 
  
 https://www.epaveldas.lt/vbspi/biRec...ecordId=212433
 
 .jpeg) 
 https://www.epaveldas.lt/vbspi/biRec...ecordId=212222
 
 Nuotraukų autorius Bernardas Aleknavičius
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Virtuali paroda Sovietinės Lietuvos ekonomika: nuo industrializacijos iki nuolatinio stygiaus
 
 Siloso ruošimas mechanizuotu būdu. Apie 1955-1965 m.
  
 LYA, f. 16895, ap. 1, b. 61, l. 12-2.
 http://virtualios-parodos.archyvai.l...se-506#slide20
 
 Vilnius, 1966
 K. Poželos (dab. Geležinio Vilko) gatvė prie Vingo parko
  
 LCVA, 0-053101
 http://virtualios-parodos.archyvai.l...se-509#slide14
 
 Autostrada Vilnius - Kaunas (pastatyta 1965-1970 m.)
 Vilnius, Raudonosios armijos (dab. Savanorių pr.) 1966 m.
  
 LCVA, 0-025743-01.
 http://virtualios-parodos.archyvai.l...se-509#slide17
 
 Kaunas, Biruliškių sankryža 1970 m.
  
 LYA, f. 16895, ap. 1, b. 45, l. 15ap.
 http://virtualios-parodos.archyvai.l...se-509#slide18
 
 Vilnius 1971 m.
 Statomo Antakalnio transporto žiedo panorama
 
 LCVA, 0-056875.
 http://virtualios-parodos.archyvai.l...se-509#slide20
 
 Ignalinos atominės elektrinės statyba. Apie 1978-1983 m.
  
 LYA, f. K-1, ap. 46, b. 3941, l. 3-12.
 http://virtualios-parodos.archyvai.l...se-508#slide22
 
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 „Santaka“ 2008.06.27
 Keleiviai po karo buvo vežiojami ir sunkvežimiais, ir autobusais
 Šioje senoje nuotraukoje – visas Kapsuko (dabar Marijampolė) lėlių teatro autoūkis sunkvežimio GAZ-51 ir KAG-3, turėtas 1958 metais.
 Vėliau, apie 1960 metus, Kapsuko lėlių teatras persikėlė į Kauną.
  
 
 Vairuotojas Bronius Dabulevičius prisiminė, kad su autobusu KAG vežiojo aktorius, o rekvizitams vežti buvo samdomas sunkvežimis. Tuometiniam lėlių teatro direktoriui pavyko gauti paskyrą (kreditą) sunkvežimiui GAZ-51 įsigyti. Pats Kapsuko lėlių teatro direktorius važiavo į tuometinės Tarybų Sąjungos Gorkio automobilių gamyklą parvaryti gautą sunkvežimį. Dvi savaites pralaukė, kol išdavė automobilį, ir su džiaugsmu grįžo į Kapsuką. Tai buvo mašina – tikras tų laikų technikos progresas.
 
 Autobuso KAG pavadinimas šiandien Lietuvoje mažai ką sako. Tačiau prieš keletą dešimčių metų jis simbolizavo vienintelę Lietuvoje įmonę, gaminusią autobusus bei specialiuosius automobilius. Kauno autoremonto gamykla – tai iš jos pavadinimo pirmųjų raidžių sudaryta santrumpa KAG – turėjo įdomią istoriją. (...)
 
 GAZ-51 projektavimo darbai prasidėjo jau 1937 metais. Buvo nukopijuota amerikietiško sunkvežimio „Studebaker“ kabina ir kai kurie agregatai. Pirma mašina buvo pagaminta 1944 metais. Pirmoji pramoninė automobilių GAZ-51 partija pagaminta 1945 metais, o masinė gamyba pradėta nuo 1946 metų. Tuo metu tai buvo patikimas, racionalus ir ekonomiškas sunkvežimis. Masinė gamyba tęsėsi 29 metus ir, nepaisant šio automobilio garbingo amžiaus, dar ir šiandien jį galima sutikti Rusijos ar Lietuvos keliuose.
 
 http://www.santaka.info/?sidx=10406
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Foto 1949
  
 
  
 ЛЕТОПИСЬ ОДНОГО ДОМА / Vieno namo dienoraštis
 http://vilnius.penki.lt/diafilm/frame_kino1.html
 
 
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kauno HES statyba. Apie 1957-1959 m.
  
 https://www.youtube.com/watch?v=ZWpYF6gsazg
 
 Savivartis MAZ 205
  
 https://sites.google.com/site/zalien...wPrintDialog=1
 
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Adauktas Marcinkevičius (1936-1959)
 
 Vakaras prie Kauno stoties, 1958
  
 http://www.marcinkevicius.net/menine-fotografija
 
 
 Iš ciklo "Studentų vasaros darbai - 1959"
  
 
  
 http://www.marcinkevicius.net/studentu-vasaros-darbai
 
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Specialios paskirties sovietinės mašinos. Apie 1960-1970 m.
 Autorius nenurodytas
 
 Gatvių laistymo mašina
  
 
 Šiukšlių mašina GAZ-51 bazėje. Tokios šiukšliavežės mašinos atvažiuodavo 2 kartus per dieną, gyventojai būdavo kviečiami garsiu pypsenimu.
 Vėliau šiukšliavežės buvo GAZ-53 bazėje.
  
 
 Nuotraukos - iš rusiško Vilniaus tinklalapio http://vilnius.penki.lt/ albumo Вильнюс 1950-1980-х годов
 http://vilnius.penki.lt/galereja2.html
 - 5 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Naujojoje Vilniuje tokia tradicija gyvavo beveik iki 2000, jei neklystu. Tik buvo oranžinis Kamazas su pneumatiniu signalu ir viena karta apie 8 vakaro.Parašė Romas Rodyti pranešimąŠiukšlių mašina GAZ-51 bazėje. Tokios šiukšliavežės mašinos atvažiuodavo 2 kartus per dieną, gyventojai būdavo kviečiami garsiu pypsenimu.
 Vėliau šiukšliavežės buvo GAZ-53 bazėje.
  
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Čia deja ne kranas, o automobilinis bokštelis VS-22-MSParašė Romas Rodyti pranešimąKranas KS-2571 ZIL-130 bazėje (Автокран КС-2571 на шасси автомобиля ЗиЛ-130)
 Bartkuškio dvaras (Širvintų r.)
 Ne esme yra manyje. Muse, visuose musyse yra esme!
 - 1 patinka
 Comment







 
							
						






 
							
						 
							
						








 
							
						
Comment