Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviračių takai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Reikia pastebėti kad Google nėra gerai informuotas apie dviračių takus čia, todėl maršrutus geriau žiūrėti mapy.cz ar maps.me.
    O, geras, yra ir daugiau besinaudojančių tais žemėlapiais

    Ačiū už išsamų pasakojimą. Nežinojau, kad yra tokia dangų įvairovė
    Helio nerijoje atrodo važinėja traukinys. Ar nebandėte nuvažiuoti į vieną pusę traukiniu, o paskui grįžti dviračiais?

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Pacitavau nuotrauką iš temos "Pajūrio dviračių takai"
    Būtų labai gerai pasidalinti įspūdžiais apie Lenkijos Helio nerijos takus plačiau ir šioje temoje
    Ačiū

    Atsiliepdamas į dirbančiųjų pageidavimus, dalinuosi įspūdžiais apie Lenkijos Hel pusiasalio dviračių takus.

    Šių (2022) metų rugsėjo gale šovė mintis aplankyti Lenkijos pajūrį, susikrovėm dviračius ir išvažiavom į Juratą, iš kurios vėliau važinėjomės dviračiais po Helio (Hel) pusiasalį. Išilgai viso pusiasalio yra nutiesti dvračių takai, pažymėti ženklu R10.
    Reikia pastebėti kad Google nėra gerai informuotas apie dviračių takus čia, todėl maršrutus geriau žiūrėti mapy.cz ar maps.me.
    Takai trasoje R10 ne visur vienodi, galima būtų išskirti ruožus:

    Wladyslavovo - Chalupy - Kužnica - Jastarnia, takas eina palei plentą, nuo Chalupy prie vandens (Pucko įlankos), prieš Jastarnia vėl grįžta prie plento. Beveik visur trinkelės, gan lygu.

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_3.jpg Views:	0 Size:	252,3 kB ID:	1999619
    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_3a.jpg Views:	0 Size:	136,3 kB ID:	1999620

    Jastarnia - Jurata prasčiausias ruožas, danga iš betono plokščių su kiaurymėm, jei nepataikai į kiaurymę, tai tikrai pajausi plokščių sudūrimą. Nuotraukoje tokiom plokštėm grįsta vietinės reikšmės gatvė, dviračių take tokios pačios. Todėl gali būti maloniau už miesto sukti į mišką ir važiuoti miško takeliu.

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_2.jpg Views:	0 Size:	224,1 kB ID:	1999621

    Jurata - Hel, mieste trinkelės, užmiestyje gerai sutrambuotos atsijos, be stambių akmenų, beveik visur lygu, tik reikia žiūrėti kertant įvažiavimus.
    Juratoje takas praeina palei įlanką, buvo mintis pakrante važiuoti ir toliau mišku, bet už poros kilometrų atsirėmėm į tvorą, kuri leidosi net į vandenį - pasirodo čia Lenkijos prezidento vila.
    Juratoje:

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_Jurata.jpg Views:	0 Size:	77,4 kB ID:	1999626

    Link Hel:

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_1.jpg Views:	0 Size:	247,5 kB ID:	1999622

    Be šios pažymėtos trasos R10 , yra pažintinės karinės-istorinės trasos jūros pusėje tarp Hel ir Jurata. Stovis įvairus, keliose vietose smelis, kitur palygintas miško keliukas ir tiek.

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_5.jpg Views:	0 Size:	460,4 kB ID:	1999623

    Kai kur senos plytelės.

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_4.jpg Views:	0 Size:	283,3 kB ID:	1999624

    Toliau taip pat yra išlikęs senasis plentas nuo Jastarnia iki Kužnica, einantis mišku netoli jūros.

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_6.jpg Views:	0 Size:	265,0 kB ID:	1999625

    Ne visi miško keliukai tinkami pasiekti jūrą - daugumoje privažiavus geležinkelio bėgius rasite užrašus "Praėjimo nėra". Iš tiesų, bėgius perlipti su dviračiu ir kuprinėm gali būti nekomfortiška ir pavojinga. Geras pravažiavimas link jūros būna miesteliuose arba pvz. čia: https://goo.gl/maps/ZaFSjJRF1mm2tAnp8 .

    Keli svarbūs momentai: reikia žiūrėti į žymėjimus ant šaligatvio trinkelių, nes kai kur dviračių takas pilkas, o kai kur raudonas. Įvažiavimų susikirtimuose su dviračių taku praktiškai nėra pirmumo ženklų, tipo "važiuokit kaip išmanot".

    Bendras įspūdis - Liepojos, Šventosios, Palangos ir Nidos kokteilis. Prie miško keliukų praktiškai nėra šiukšlių dėžių, tik vienoje vietoje radome kažkieno padėtą kibirą. Todėl miškas gerokai prišiukšlintas.

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_siuksles.jpg Views:	0 Size:	349,2 kB ID:	1999627

    Ai dar užkliuvo kad prieš porą metų remontuojant dviračių taką "gruzas" papiltas ir paliktas šalia.

    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_1a.jpg Views:	0 Size:	280,6 kB ID:	1999628


    Visumoj patiko, gal kada nors grįšime. Nenorėčiau tik sezono metu, kai visos būdelės ir kemperių laukai užsipildys poilsiautojais.


    Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_mazaž.jpg Views:	0 Size:	337,8 kB ID:	1999629


    Paskutinis taisė gerietis; 2022.10.17, 20:12. Priežastis: gramatika

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Serbija. Belgradas / Novi Beograd
    Foto 2022.05
    Dviračių takas prie gatvės


    Parko gilumoje yra atskiri pėsčiųjų ir dviračių takai
    Įspėjimas apie pėsčiuosius




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    3,5 metro automobilius atlaikanti [Neringos] takas žinoma gerai, bet būtų užtekę padaryti tokį koks yra Lenkijos pajūryje, Hel pusiasalyje. Nežinau iš ko jis padarytas, bet dabar apytikriai 100 kartų geriau negu trupantis ir lopomas asfaltas. Tiesa, eksploatuojamas jis panašu dar tik du metus po remonto. (Čia rašo kad 2020 turėjo būti suremontuotas https://www.znajkraj.pl/rowerem-po-p...owa-Hel-Jurata )

    Duobių nėra, tik įkalnėse /nuokalnėse matomos nežymios vandens tekėjimo įstrižai tako pasekmės. Nuotraukos darytos po stipraus lietaus.

    Click image for larger version  Name:	dviračių_takas_Hel_IMG20220928145158.jpg Views:	0 Size:	260,0 kB ID:	1997619
    (...)
    Pacitavau nuotrauką iš temos "Pajūrio dviračių takai"
    Būtų labai gerai pasidalinti įspūdžiais apie Lenkijos Helio nerijos takus plačiau ir šioje temoje
    Ačiū
    Paskutinis taisė Romas; 2022.10.09, 19:43.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kuršių Nerijos rusiškoje dalyje pradėjo tiesti dviračių taką. Iš nuotraukos nelabai panašu į dviračių taką saugojamoje teritorijoje.

    Kgd.ru 2022.09.01
    На Куршской косе началось строительство велодорожки

    https://kgd.ru/news/society/item/101...o-velodorozhki
    Naujas dviračių takas ir Lietuvoje bus normalaus pločio palyginus su dabartiniu siauru senu.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kuršių Nerijos rusiškoje dalyje pradėjo tiesti dviračių taką. Iš nuotraukos nelabai panašu į dviračių taką saugojamoje teritorijoje.

    Kgd.ru 2022.09.01
    На Куршской косе началось строительство велодорожки

    https://kgd.ru/news/society/item/101...o-velodorozhki

    Komentuoti:


  • Bluefox
    replied
    Pasidalinsiu ir aš. Prieš kelias savaites numyniau nuo Visaginoiki Talino ir paliko labai gerą įspūdį tarpmiestinė infrastruktūra dviračiams Estijoje. Beveik viso mynimo metu buvo arba puikios kokybės atskiras dviračių takas kartais einantis net ne palei pagrindinį kelią (pavyzdžiui atkarpa Elva-Tartu) arba platesnis asfaltuotas kelkraštis už šoninės linijos.

    Taip pat vietomis buvo specialiai dviratininkams atstumo iki miestų ženklai, nors ir šio ženklinimo vietomis trūko ir tekdavo traukti navigaciją.

    Atkreipiau dėmėsį ir į tai, kaip su lenta iš tako pusės pridengti aštrūs kelio atitvaro kampai, labai reikėtų tokio sprendimo take palei S. Batoro g. Vilniuje.

    Apie Talino dviračių takus pilno įspūdžio nesusidariau, vietomis yra ilgi ir nuoseklūs takai, bet kai kur labai trūksta, padėjo tai, kad daug asfaltuotų šaligatvių, tačiau perėjose labai daug kur nuleisti bortai vis tiek pakelti per kelis centimetrus, kartą minant staiga atsidūriau priešais laiptus be jokio apvažiavimo.
    Attached Files

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Jep, Suwalkuose gana nauji tie takai ir, bent iš pažiūros, viskas padaryta daugmaž gerai.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Dar gan nustebino Suvalkų dviračių infastruktūra. Daugiausia tai šaligatvyję raudonom trinkelėm išklotos zonos, bet važiuot visai smagu, ir gausiai naudojama. Ryte commutina commuteriai, vakare sutemus jaunimas didelėm šaikom mina be šalmų ir be lempučių. Deja, foto nepadariau, va tik viena.

    Attached Files

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Buvau tik ką Berlyne. Važiavau traukiniais, taigi pasiėmiau sulankstomą dviratį. Įkvėptas Jon Worth, Suvalkų tarpą įveikiau dviračiu. Prasukau keliasdešimt km Berlyno gatvėmis.

    Įspūdžiai: Berlyno dviračių infrastruktūra gana marga. Kai kur tai tiesiog nupieštos dviračių juostos, kitur tai kitokia tekstūra išskirta ~1m pločio šaligatvio dalis. Kartais tai asfaltas, kartais betono trinkelės, kartais granito grindinys. Kai kur juosta pereina į taką šaligatvyje. Su pėsčiųjų takais vertikalaus atskyrimo beveik niekur nėra. Labai malonu tai, kad kur remontai ir eismo tvarkos pakeitimai, visur nupieštos laikinos dviračių juostos, tai per buvusią važiuojamąją dalį, tai per šaligatvius. Nepastebėjau juostų atsirandančių arba vedančių į niekur, viskas yra junglu ir kažkur atveda. "D kategorijos" gatvėse dvirtakių nėra. Vienoj vietoj nusistebėjau, kad ~6 m pločio gatvėj horizontalaus žymėjimo išvis nėra. Dviratininkų labai daug, dienos metu zuja visur ir pastoviai. Automobilių eismas daugiausia lėtas, vairuotojai pratę prie masės dviratininkų. Toliau, tegu kalba vaizdai:

    Attached Files

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    „Žalioji rodyklė” – iš tikro geltonoji, leidžianti sukti per raudoną:

    Swiss city Basel says trial allowing cyclists to turn right at red lights a success
    2014 m. https://road.cc/content/news/131018-...lights-success



    Click image for larger version Name:	Basel red light study (picture credit VDB).jpg Views:	0 Size:	263,9 kB ID:	1855061

    Sankryžoje atskiri šviesoforai, tiesiog įstrižiniam kirtimui į kairę:

    Click image for larger version Name:	Bern_Switzerland.jpeg Views:	0 Size:	210,5 kB ID:	1855062

    Švaicarijoje draudžiamas dviračių eismas šaligatviais, išskyrus vaikams iki 12 m.
    Pratęsiant apie Šveicariją: gera serija iš „Not Just Bikes“. Parodo daug viešojo transporto. Naujiena buvo: bėgiai pritaikyti dviračių eismui, el. pakrovimas parkinguose.

    Does Anyone Actually Cycle in Switzerland!?
    2022-07-04


    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Čia yra tos greitį mažinančios priemonės NL, kurių Vilniaus savivaldybės atstovai sakė negaminantys, todėl Lietuvoje tas nenumatoma. Panašu į viso labo betono lygias plokštes sudėtas kampu:
    The Best Dutch Cycling Infrastructure
    15 Jun 2020 // https://youtu.be/bMJaMy-0ChA
    Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	1541
Size:	1017,8 kB
ID:	1969928

    Šioje vietoje tiesiog banguotai kastuvu supylus pagrindus iš elementarios skaldos ir smėlio, užasfaltuota sudarant to paties asfalto bangeles:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1524
Size:	1,13 MB
ID:	1969929

    Tai bent raketų mokslas.
    Pilaitės pr. laukite šio sprendimo

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Čia yra tos greitį mažinančios priemonės NL, kurių Vilniaus savivaldybės atstovai sakė negaminantys, todėl Lietuvoje tas nenumatoma. Panašu į viso labo betono lygias plokštes sudėtas kampu:
    The Best Dutch Cycling Infrastructure
    15 Jun 2020 // https://youtu.be/bMJaMy-0ChA
    Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	1541
Size:	1017,8 kB
ID:	1969928

    Šioje vietoje tiesiog banguotai kastuvu supylus pagrindus iš elementarios skaldos ir smėlio, užasfaltuota sudarant to paties asfalto bangeles:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1524
Size:	1,13 MB
ID:	1969929

    Tai bent raketų mokslas.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Prieš porą metų buvo aršios diskusijos forume, apie nelegalių nuolydžių tiesiamus takus Vilniuje. Video apie naują dviračiams ir pėstiesiems 2020 m. pastatytą tiltą Nyderlanduose su tipiniu pandusiniu užvažiavimu. Charakteristikos: kaina 4,1 mln. €, nuolydžiai 2,6–3,1 %, plotis 4 m.

    A new bridge in Oirschot (NL)
    24 Jun 2020 // https://www.youtube.com/watch?v=Pger...l=BicycleDutch

    Komentuoti:


  • Ångstrom
    replied
    Kaip valomi dviračių takai Oulu, Suomijoje:

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Iliustracija iš Rygos, kodėl dviračių takai geriau už juostas: nes takų taip lengvai nenutrinsi
    https://twitter.com/AndrejsUrbans/st...81798314139657

    Kaip suprantu jos buvo labai populiarios bet dėl dviračiais nevažinėjančios visuomenės spaudimo buvo nutarta vieną iš jų paaukoti viešajam transportui. O juk galėjo padaryti gatvę netranzitine su užtvarais pasikeliančiais tik VT arba tarkim įvesti vienpusį eismą kaip kad yra nemažai kitų Rygos gatvių.

    Blogėja sąlygos ne tik dviratininkams bet ir pėstiesiems, nes dalis dviratininkų sugrįš ant šaligatvių, taip pat nebelieka bent minimalaus atskyrimo nuo automobilių/autobusų eismo taškančio balas po kiekvienos liūties.

    Click image for larger version  Name:	E-HBkKzWQAcA8CY.jpg Views:	0 Size:	44,7 kB ID:	1910036
    Paskutinis taisė themanual; 2021.09.06, 15:20.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Dviračių takai Rygoje, Latvijoje

    Senesnis dvirtakis, tačiau su įdomia infrastruktūra (ženklai virš galvos, pėsčiųjų trinkelių salelės, stop linijos, poilsio atrama)

    1.
    Click image for larger version

Name:	1 - Senas.jpg
Views:	1055
Size:	319,7 kB
ID:	1903427

    2.
    Click image for larger version

Name:	2 - Senas.jpg
Views:	1053
Size:	542,5 kB
ID:	1903429

    3.
    Click image for larger version

Name:	3 - Senas.jpg
Views:	1057
Size:	317,5 kB
ID:	1903421

    4.
    Click image for larger version

Name:	4 - Senas.jpg
Views:	1054
Size:	269,6 kB
ID:	1903424

    Naujutėlaitis dvirtakis

    1.
    Click image for larger version

Name:	1 - Naujas.jpg
Views:	1056
Size:	273,7 kB
ID:	1903423

    2.
    Click image for larger version

Name:	2 - Naujas.jpg
Views:	1064
Size:	223,0 kB
ID:	1903422

    3.
    Click image for larger version

Name:	3 - Naujas.jpg
Views:	1056
Size:	199,4 kB
ID:	1903430

    4.
    Click image for larger version

Name:	4 - Naujas.jpg
Views:	1065
Size:	211,9 kB
ID:	1903417

    Visai įdomus taisyklių priminimas su aktualiu scenarijumi

    Click image for larger version

Name:	1 - Auka.jpg
Views:	1049
Size:	437,6 kB
ID:	1903418

    Įdomus grindinio pritaikymas dviratininkams, bandant suderinti su autentiška danga.

    1.
    Click image for larger version

Name:	1 - Grindinys.jpg
Views:	1065
Size:	204,2 kB
ID:	1903416

    2.
    Click image for larger version

Name:	2 - Grindinys.jpg
Views:	1053
Size:	234,0 kB
ID:	1903420

    3.
    Click image for larger version

Name:	3 - Grindinys.jpg
Views:	1068
Size:	337,1 kB
ID:	1903428

    4. Click image for larger version

Name:	4 - Grindinys.jpg
Views:	1063
Size:	234,6 kB
ID:	1903419

    Latviškas humanizavimas

    1.
    Click image for larger version

Name:	1 - Humanizavimas.jpg
Views:	1056
Size:	441,5 kB
ID:	1903426

    2.
    Click image for larger version

Name:	2 - Humanizavimas.jpg
Views:	1060
Size:	380,9 kB
ID:	1903425

    3.
    Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1056
Size:	836,9 kB
ID:	1903431

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    „Žalioji rodyklė” – iš tikro geltonoji, leidžianti sukti per raudoną:

    Swiss city Basel says trial allowing cyclists to turn right at red lights a success
    2014 m. https://road.cc/content/news/131018-...lights-success

    Basel, the third most populous city in Switzerland, has been conducting a trial that allows cyclists to turn right at a red traffic light – and the results are a resounding success, with no collisions reported and pedestrians said to be in favour of the experiment.
    Click image for larger version  Name:	Basel red light study (picture credit VDB).jpg Views:	0 Size:	263,9 kB ID:	1855061

    Sankryžoje atskiri šviesoforai, tiesiog įstrižiniam kirtimui į kairę:

    Click image for larger version  Name:	Bern_Switzerland.jpeg Views:	0 Size:	210,5 kB ID:	1855062

    Švaicarijoje draudžiamas dviračių eismas šaligatviais, išskyrus vaikams iki 12 m.
    Paskutinis taisė dondc; 2021.01.16, 15:35.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Adminai nesuredagavo, pačiam irgi nepavykus – seną pranešimą talpinu naujai:
    2020.12.21, 13:50

    Bicycle Skyway, Xiamen, China

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Skyway, Xiamen, China.webp.png
Views:	1253
Size:	673,8 kB
ID:	1855047

    Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany

    Click image for larger version

Name:	Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany.jpg
Views:	1245
Size:	999,3 kB
ID:	1855048

    Click image for larger version

Name:	Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany 2.jpg
Views:	1241
Size:	1,02 MB
ID:	1855049

    Cycling through the trees, Limburg, Belgium

    Click image for larger version

Name:	Cycling through the trees, Limburg, Belgium.jpg
Views:	1237
Size:	402,4 kB
ID:	1855050

    Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL.jpg
Views:	1248
Size:	274,4 kB
ID:	1855051

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL 2.jpg
Views:	1242
Size:	461,3 kB
ID:	1855052

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL 3.jpg
Views:	1241
Size:	480,1 kB
ID:	1855053



    Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL.jpg
Views:	1243
Size:	398,2 kB
ID:	1855054

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 4.jpg
Views:	1249
Size:	326,6 kB
ID:	1855055

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 3.jpg
Views:	1242
Size:	222,8 kB
ID:	1855056

    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 2.jpg
Views:	1244
Size:	234,7 kB
ID:	1855057

    Dafne Schippers Bridge, Utrecht, NL

    Click image for larger version

Name:	Dafne Schippers Bridge, Utrecht, NL.jpg
Views:	1250
Size:	587,1 kB
ID:	1855058

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Paris by Bike
    https://www.nytimes.com/2021/01/06/o...aris-bike.html
    2021-01-06
    Per pandemiją žmonės pastebėjo, kiek daug vietos yra išskirta autotransportui, todėl ties Luvru išvis uždraudė asmeninį autotransportą, o patys masiškai persėdo ant dviračių ne tik pandemijos metu, bet dar prieš, kai viešojo trasnproto vairuotojai streiko metu nevežė liaudies. Nors Dviračių takų specialusis planas (toks yra ir Vilniuje) buvo įgyvendinamas itin vangiai, teisinantis, kad niekas dviračiais nemina, išaugus dviračių srautams, pastebėtas spaudimas valdininkams sparčiau įgyvendinti suderintą dviračių takų plėtros planą.

    PARIS — I used to consider the people who biked around this city to be members of a fearless warrior tribe. Mostly men, they dressed for battle in helmets, chain locks and reflective gear. The city’s few cycling lanes were shared with swerving buses or sandwiched between rows of pitiless drivers and were known as “les couloirs de la mort” — corridors of death.

    I’m risk averse, and I have three kids. For the first 16 years I lived here, I never got on a bike. But something changed recently, and it’s not just because I fear catching the coronavirus on the Métro. In a feat of urban chutzpah, Paris — though not yet a cyclists’ paradise — is becoming a cycling town.

    Komentuoti:

Working...
X