Parašė PoDV
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose
Collapse
X
-
-
Švedijos variante tiesiog tolimesnėse išankstinėse rodyklėse (kur nurodoma kiek iš kelio išeina išvažiavimų) nurodomi keletas išvažiavimo numerių (išskyrus atvejus kai paskui dalinama į raides a, b..., tada tiesiog nurodomas vienas numeris, o paskui pagal išvažiavimą - a, b ir t.t.). Toliau, jau prieš pat sankryžą, prieš kiekvieną nuovažą numeris yra pakartojamas.
Siūlau numeruoti pagal kelio kilometrą. Kryžkalnio numeris būtų 204 (nes 204 km nuo Vilniaus) Kryžkalnio mazgas su išvažiavimu Klaipėdos kryptimi #204, Vilniaus kryptimi į Tauragę/Kaliningradą #204A Vilniaus kryptimi į Šiaulius/Rygą #204B. Pagal užsienio praktikas, iš abejų kelio (šiuo atveju - A1) pusių turi būti toks pat numeris.
Comment
-
Palaikyčiau vokišką-lenkišką praktiką naudoti žodžius mazgams. Kas yra Kryžkalnis turbūt žino praktiškai visi. Mazgas #204... Nelabai. Ypač kai šalia yra (apytiksliai) #190 ir #220 mazgai. Be to, su numeruotais gautųsi tie patys mazgų numeriai skirtinguose keliuose. Būtų daug aiškiau "Kaunas-Kleboniškis" ir 'Kaunas-Lampėdžiai" nei #103 kelyje A1 ir #15 kelyje A5.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąPalaikyčiau vokišką-lenkišką praktiką naudoti žodžius mazgams. Kas yra Kryžkalnis turbūt žino praktiškai visi. Mazgas #204... Nelabai. Ypač kai šalia yra (apytiksliai) #190 ir #220 mazgai. Be to, su numeruotais gautųsi tie patys mazgų numeriai skirtinguose keliuose. Būtų daug aiškiau "Kaunas-Kleboniškis" ir 'Kaunas-Lampėdžiai" nei #103 kelyje A1 ir #15 kelyje A5.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Na, visur Europoje taip ir yra, kad būna tie patys numeriai kiekvienam maršrutui, tas pats toj pačioj Lenkijoj ir Vokietijoj. Kryžkalnis, galima sakyt, jau pažymėtas autostradose, reiktų artimiausiose ankstesnėse sankryžose nurodyti atstumą iki Kryžkalnio. Dėl sankryžų pavadinimų, tai nežinau, ne visur jie yra paplitę, jei įvestų papildomus ženklus sankryžos pavadinimui žymėti, aš būčiau už. Mano siūlomas variantas yra minimali investicija, nors pagal numerius atskirti sankryžas.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Bijau primeluoti, bet Vokietijoje ir Lenkijoje išvažiavimų/mazgo numeriui naudoja ne kilometrą tame kelyje, o yra bendras valstybinis mazgų sąrašas ir numeruoja kažkokia tvarka. Neteko matyti dviejų mazgų su tuo pačiu numeriu.
Lenkijos kelių entuziastams pavyko pramušti vyriausybėje tokią išvažiavimų numeraciją. Žemėlapis.
http://www.drogowskazclassic.pl/zaso...zwy_wezlow.pdf
Mažoms šalims, sakyčiau tikslingiau naudoti išvažiavimus pagal kilometrą, nes statant naujas sankryžas nereikia pernumeruoti viso tinklo. Lietuvos atveju, išvažiavimo numeriai nebūtų didesni negu 311, o kitur dažnesniu atveju neviršytų 100.Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.15, 20:16.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Taip ne kilometrų, o numeruoja iš eilės, bet skirtingiems maršrutams numeruoja iš karto nuo 1.Taip dar labiau padidėja tikimybė, kad skirtinguose maršrutuose pasikartos tas pats numeris.
Lenkijos kelių entuziastams pavyko pramušti vyriausybėje tokią išvažiavimų numeraciją. Žemėlapis.
http://www.drogowskazclassic.pl/zaso...zwy_wezlow.pdf
Kita vertus tokia turbūt ir yra logiškiausia. Jei ieškai pvz 21 išvažiavimo, įvažiavęs bet kurioje atkarpoje gali lengvai sekti savo padėtį ir stebėti kiek atskaitos taškų dar liko. Rašant numerius pagal kilometražą - sudėtinga sekti kada artės reikiamas išvažiavimas.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Taip, tik į vietinius kelius, o išsukimai į degalines, poilsio aikšteles ar kitas privačias teritorijas tokių neturėtų, nors ten irgi nuovaža. Tiesą sakant, teisingiausia būtų vadint ne nuovažos numeriais, o sankryžos numeriais, nes naudojamos sankryžoms žymėti, o nuovaža į degalinę, mano žiniomis, nėra laikoma sankryža, nors nežinau Blogiausiu atveju, sveika nuovoka irgi pagelbėtų
Aš siūlau švedišką variantą. Pačiam ženkle neretu atveju būtų mažai vietos, o ir tokie dalykai dar nereglamentuoti
Siūlau geltonus nuovažų ženklus kabinti kartu su visais išankstiniais ženklais, o kur jų trūksta su eismo krypčių nuorodiniais ženklais.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Mhm. Kažkodėl galvojau, kad biški kitokia numeravimo tvarka.
Kita vertus tokia turbūt ir yra logiškiausia. Jei ieškai pvz 21 išvažiavimo, įvažiavęs bet kurioje atkarpoje gali lengvai sekti savo padėtį ir stebėti kiek atskaitos taškų dar liko. Rašant numerius pagal kilometražą - sudėtinga sekti kada artės reikiamas išvažiavimas.
Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Gal siūlei ministerijai?
Galbūt tik dešinį posūkį turinčios sankryžos, nesudarančios skirtingų lygių sankryžos, galėtų turėti savo nuosavą numeraciją, pvz #D20, #D21 (dešinėje pusėje nuo Vilniaus) arba #K16, #K15 (kairėje pusėje nuo Vilniaus), kas bus neaktualu Via Balticai, bet aktualu seniesiems 2x2 ruožams, kurie tokias nuovažas turi. Jei numeracija eina atgal, tai ir tie numeriai kartu eina atgal, kad būtų sudaromas aiškus įspūdis, kad numeracija eina atgal
Comment
-
Parašė PoDV
Kol kas ne, bet kol kas kaupiu mintis kaip efektyviausiu esamu būdu pagerinti esamą tvarką, bandant spėti koks sprendimas sukeltų mažiausiai ginčų ministerijoj (nors ir nežinau kokios ten pas juos nuotaikos) Kol vyksta didelės rekonstrukcijos autostradose, tų geltonų numerių galim ir palaukt, bet kai bus baigti A1, A5 bei ypač lenkų S61 ruožas, tokius ženklus bandysiu siūlyti ir duodu 40% tikimybę, kad gali ir pasisekti, ypač matant S61 pavyzdį Toks ženklas ypač padėtų degalinių ženklinimui tam planuojame kelyje, kuriame degalinės nori tiesioginių išvažiavimų. Žinant, kad visos degalinės bus pasiekiamos tik per #21, #22, #23, #24 išvažiavimus, degalinės radimas turėtų būti (gerokai) palengvintas Tuos geltonus ženklus taip pat turėtų ir paslaugų išankstiniai ženklai Taip nuo Via Baltica kelio šitie išvažiavimų numeriai galėtų paplisti po visą Lietuvą ir ne tik greitkeliuose ir automagistralėse, bet ir visose keliuose, kuriuose pagrindinis susisiekimas eina per skirtingų lygių sankryžas ar visas kitas sankryžas, kurios eina tik per dešinį posūkį.
Galbūt tik dešinį posūkį turinčios sankryžos, nesudarančios skirtingų lygių sankryžos, galėtų turėti savo nuosavą numeraciją, pvz #D20, #D21 (dešinėje pusėje nuo Vilniaus) arba #K16, #K15 (kairėje pusėje nuo Vilniaus), kas bus neaktualu Via Balticai, bet aktualu seniesiems 2x2 ruožams, kurie tokias nuovažas turi. Jei numeracija eina atgal, tai ir tie numeriai kartu eina atgal, kad būtų sudaromas aiškus įspūdis, kad numeracija eina atgal
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąPalaikyčiau vokišką-lenkišką praktiką naudoti žodžius mazgams. Kas yra Kryžkalnis turbūt žino praktiškai visi. Mazgas #204... Nelabai. Ypač kai šalia yra (apytiksliai) #190 ir #220 mazgai. Be to, su numeruotais gautųsi tie patys mazgų numeriai skirtinguose keliuose. Būtų daug aiškiau "Kaunas-Kleboniškis" ir 'Kaunas-Lampėdžiai" nei #103 kelyje A1 ir #15 kelyje A5.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Formaliai netgi nuovažų numerius Išvažiavimas yra ko gero ilgiausias man žinomas žodis exit'ui vietine kalba pažymėti
Beje esu matęs Čekijoje, Austrijoje ir berods Slovakijoje ženklų, kur išvažiavimo numeriui pažymėti naudojamas žodis EXIT. Matyt naudotas kol nepasirodė dabartiniai šiose šalyse nuovažų simboliai
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
De facto Lietuvoje jau dabar taip ir dabar yra (tik per antrą galą ). Norint tiksliai nurodyti, kurioje vietoje išsukti iš kelio, dabar paprasčiausias būdas - išvadinti viską, kas parašyta ant ženklo (pvz. išsukti ties ženklu "Lazdėnai Rykantai", "Klaipėda Mozūriškiai", "Giedraičiai Dubingiai', "Telšiai Laukuva Kvėdarna"ir t.t.).
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
De facto tas yra turbūt visose pasaulio šalyse.
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
Tose, kur autostradose taikomas normalus žymėjimas - tikrai ne. Paprasčiau nurodyti išvažiavimo numerį, sankryžos pavadinimą, arba vieną kryptį (kuri yra unikali ir teisinga).Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.16, 09:31.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Šalia tų keletos krypčių (nuo 1 iki 3 ar daugiau) kai kuriuose šalyse (į kurias emigruoja dauguma emigruojančių lietuvių: UK, Norvegija ir pan.) papildomai yra įrengtas išvažiavimo numeris bei sankryžos pavadinimas. "Šilalė Laukuva Telšiai" manau būtų nemažoje dalyje šalių. Blogiau būtų daugiau krypčių.
Comment
-
Tuo pačiu būtų galima suteikti oficialius pavadinimus ir dideliems mazgams miestuose. Pvz koks Pedagoginio žiedas. Nebelikus pedagoginio teko išgirsti tiek pavadinimų, kad kartais sunku susigaudyti apie ką kalbama. Saltoniškų, Žvėryno, Konstitucijos, Panoramos, GV, Narbuto, Narbuto-GV-Ukmergės-Konstitucijos...
Comment
-
Štai ką buvau kažkada radęs... bet tik senoj versijoj užmačiau. old.eismoinfo.lt
Ne visos sankryžos turi tokius pavadinimus, nors pvz. visos sankryžos tarp Kauno ir Vilniaus turi tokius pavadinimus. Kurios neturi, tai pavadintos tiesiog "A2 ir 174 kelių sankryža" ir pan.
Spėju, kad tai gali būti ir oficialūs pavadinimai, tiesiog KET nėra numatę jų dėstymo kelio ženkluose.
Comment
-
Man visai patinka UK ir Airijos pavyzdys, kur aiškiai bei detaliai rašomos ir kryptys (miestai), ir išvažiavimų numeriai. Reikalui esant, prirašoma ir North/South, East/West, bet prie to per daug neprisirišama ir naudojama ten, kur kitu atveju galima susipainioti. Žemiau pavyzdys man patinkančio formato:
https://www.google.lt/maps/@53.48373...=lt&authuser=0
Dar vienas pavyzdys iš Airijos, kur tikrai aiškiai sužymimos kryptys:
https://www.google.lt/maps/@53.38991...=lt&authuser=0
Visų pirma, matome, kad tai yra 6-tas išvažiavimas. Pirma juosta nuvažiuosime į N3 kelią, kuris ves į Blanchardstown (artimiausias rajonas prie išvažiavimo), o toliau į Cavan (praktiškai paskutinis miestas tame kelyje). Likusiomis juostomos apskritai bus važiuojama Dublino aplinkeliu M50 į pietus (southbound), per kur galima patekti į Dun Laoghaire (žinoma Dublino dalis) ir galų gale į Wexford (tolimiausias miestas). Papildomo aiškumo prideda horizontalus ženklinimas ant kelio. Informacijos daug, bet lenta tikrai neperkrauta, juolab turint galvoje, kad užrašai dvikalbiai. Lietuvoje būtų dar mažiau to teksto.
Apskritai visi išvažiavimai Airijoje žymimi griežta eilės tvarka, ir palei tuos numerius jie tikrai ir būna įvardijami. Kita vertus, dažnai pagrindiniai nuvažiavimai žinomi ir senais pavadinimais (pvz., M50 išvažiavimas į N7 vadinamas „Red cow“). Analogiškai ir Lietuvoje tam pačiam Kryžkalniui būtų galima skirti numerį, tarkim, 20, ir tai tik priduotų papildomo aiškumo. Niekas nedraustų tos sankryžos toliau vadinti Kryžkalniu.
Kur kyla problema, taikant Airijos pavyzdį – Lietuvoje pilna „nereglamentuotų“ nuvažiavimų, visokiausių posūkių į lauko keliukus, apsisukimų ir t.t. Jeigu po naują numerį būtų skiriama kiekvienai šitai smulkmenai, turėtume veikiausiai kone triženklį skaičių per visą A1. Dėl to visai logiškas variantas yra žymėti išvažiavimus pagal kilometražą, nes ar taip ar taip jau bus tų didelių skaičių. Tiesiog reikėtų aiškiai paskaičiuoti, kiek yra visokių išvažiavimų, pamodeliuoti ir pažiūrėti, kas priimtiniau akiai.
Comment
Comment