Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforo lentelė su žalia rodykle

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė aRa Rodyti pranešimą
    Su Tamsta kiaulių neganiau, todėl pagrindo "tujintis" neįžvelgiu.
    Kiaulių ganymo laikai baigėsi praeito amžiaus antrame trečdalyje, o viduramžiškas "Jūsų didenybe" dar anksčiau, tai gal nereikia pereiti į asmeniškumus.

    Parašė aRa Rodyti pranešimą
    Važiuoju ten, kur laisviau (nors tai jau ne šios temos klausimas).

    Taigi, visai kaip Jūs
    Tai šios temos klausimas, nes pasirodo, negalima važiuoti pirma eismo juosta, nes neduok die, atsiras iš galo karalaitis, norintis sukti į dešinę per raudoną, ir gink die nespėsi persirikiuoti į antrą eismo juostą. Nors, kaip rodo mano pavyzdys, tie staigūs persirikiavimai į antrą juostą gali baigtis eismo įvykiu.

    Parašė aRa Rodyti pranešimą
    O dabar darkart perskaitykite mano citatą ir savo komentarą. Rašiau apie trukdymą (ir, kiek susidaro įspūdis, sąmoningą – nes "Aš važiavau tiesiai, tai jų pastangos bevertės" – čia apie tuos, kurie bandė pasitraukti ir atlaisvinti juostą sukantiems) galintiems pasukti į dešinę, o ne trukdymą eismui. Nusiinterpretavote...
    Pats nusiinterpretavote. Aš važiavau pirma eismo juosta ne tam, kad trukdyčiau sukantiems į dešinę, o dėl to, kad po darbo ten susidaro srautas, ir pirma eismo juosta tiesiog būtina važiuoti, kad spėtum pravažiuoti per žalią. O kad tie du gudručiai staigiai metėsi į antrą eismo juostą, tai ne tik jų bėdos - rezultatas - vėliau užsidegus žaliam signalui antra eismo juosta pravažiavo dviem automobiliais mažiau. Lentelė taupo degalus!

    Parašė aRa Rodyti pranešimą
    O čia jau prasideda mąstymas "į priekį" (kitais žodžiais – "toliau savo nosies") - jei kažkam gali sutaupyti laiko atsistodamas antrojoje juostoje ir tau tai nesukelia alergijos (kad kitas greičiau nuvažiuos), taip ir darai.
    Egiuxz teisingai tai įvardino – be taisyklių dar galima vadovautis ir žmogiškumo kriterijais.
    Žinai, jei aš taip kas kiekvieną sankryžą praleidinėdamas sukančiuosius į dešinę nardysiu iš pirmos eismo juostos į antrą, tai aš labiau galiu sukelti avarines situacijas, nei ramiai važiuodamas, kaip man priklauso, pirma eismo juosta.

    Parašė aRa Rodyti pranešimą
    Konkrečiais Jūsų paminėtais atvejais, jei sukančiųjų į dešinę tikrai yra vienetai, o važiuojantys tiesiai nesutelpa net ir į tris juostas, belieka sutikti su Tamsta.
    Kadangi prie savo situacijų paveikslėlių patingėjote paminėti tragišką sankryžų su tiek juostų nepralaidumą, komentavau pagal tai, kas buvo pateikta.
    Tai ir neteisink lentelių su žaliomis rodyklėmis visais atvejais. Kartais jos tikrai neturi nei naudos, nei prasmės, o tik sukelia bereikalingas ir pavojingas situacijas.

    Comment


      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Kiaulių ganymo laikai baigėsi praeito amžiaus antrame trečdalyje, o viduramžiškas "Jūsų didenybe" dar anksčiau, tai gal nereikia pereiti į asmeniškumus.
      Nereikia nusišnekėti iki "didenybių", tačiau gal teikitės rodyti elementarią pagarbą pašnekovui, tuo labiau nepažįstamam?

      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
      Tai ir neteisink lentelių su žaliomis rodyklėmis visais atvejais. Kartais jos tikrai neturi nei naudos, nei prasmės, o tik sukelia bereikalingas ir pavojingas situacijas.
      Pagaliau bent vienas teigiamas dalykas – pripažinote, kad lentelės nereikalingos tik kartais, o ne praktiškai visada (juk beveik visas jas reikia šalinti kaip blogį, ar ne?)

      Comment


        Parašė aRa Rodyti pranešimą
        Nereikia nusišnekėti iki "didenybių", tačiau gal teikitės rodyti elementarią pagarbą pašnekovui, tuo labiau nepažįstamam?
        Kreipdamasis į pašnekovą "tu" aš parodau, kad jis yra lygiavertis.

        Parašė aRa Rodyti pranešimą
        Pagaliau bent vienas teigiamas dalykas – pripažinote, kad lentelės nereikalingos tik kartais, o ne praktiškai visada (juk beveik visas jas reikia šalinti kaip blogį, ar ne?)
        Niekas nesako, kad reikia naikinti visas lenteles. Šioje temoje galima rasti pavyzdžių, kur aš manau, kad lentelės niekam nemaišo. O kur dar mano siūlymas padaryti "išmaniąsias" lenteles. Tiesiog reikia griežtesnių kriterijų, kad savivaldybės nekabintų reikia nereikia. Paskambina valdininkui nepatenkinti vairuotojai, pakabina valdininkas lentelę - juk nebebus skambučių!

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Niekas nesako, kad reikia naikinti visas lenteles. Šioje temoje galima rasti pavyzdžių, kur aš manau, kad lentelės niekam nemaišo. O kur dar mano siūlymas padaryti "išmaniąsias" lenteles. Tiesiog reikia griežtesnių kriterijų, kad savivaldybės nekabintų reikia nereikia. Paskambina valdininkui nepatenkinti vairuotojai, pakabina valdininkas lentelę - juk nebebus skambučių!
          Todėl kad jeigu dėl lentelės nepakabinimo formuojasi kamštis, žmonės kaltina ne ministerijos darbuotojus, kurie sugalvojo tas taisykles, o merą, kuris nepakabino lentelės. Taip kad lentelėse pliusų yra daug, o minusų du - nėra lentelės ir nemokantys važinėti "vairuotojai".

          Comment


            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
            Todėl kad jeigu dėl lentelės nepakabinimo formuojasi kamštis, žmonės kaltina ne ministerijos darbuotojus, kurie sugalvojo tas taisykles, o merą, kuris nepakabino lentelės. Taip kad lentelėse pliusų yra daug, o minusų du - nėra lentelės ir nemokantys važinėti "vairuotojai".
            Jei projektuotojų ir valdininkų galvose perpučiamos smegenėlės, tai aišku - lentelė vienintelis spūsčių sprendimo būdas. Vėl gi klausimėlis - jei lentelė tokia naudinga, kodėl jos neįsirengia absoliuti dauguma pasaulio šalių? Juk Lietuva, pirmaujanti pagal žūčių keliuose skaičių Europoje, turi tokį unikalų eismo reguliavimo būdą.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Vėl gi klausimėlis - jei lentelė tokia naudinga, kodėl jos neįsirengia absoliuti dauguma pasaulio šalių? Juk Lietuva, pirmaujanti pagal žūčių keliuose skaičių Europoje, turi tokį unikalų eismo reguliavimo būdą.
              Daugumoje šalių lentelės nėra, nes ten Kelių eismo taisyklių realiai nėra. O tose šalyse, kur taisyklės yra, bet lentelės nėra, reikia organizuoti reklaminę kampaniją ir papasakoti apie lentelę.

              Comment


                Parašė aRa Rodyti pranešimą
                Nereikia nusišnekėti iki "didenybių", tačiau gal teikitės rodyti elementarią pagarbą pašnekovui, tuo labiau nepažįstamam?
                Kalbant apie „tu“ ir „jūs“ vartojimą, jau praėjo tie laikai, kai „tu“ buvo vertinamas nemandagus kreipinys, kreipiantis į nepažįstamą asmenį. Tokia žodžio reikšmė atėjusi iš slavų kalbų grupės. O štai malonybinio kreipinio „jūs“ lietuvių kalboje, iki rusų kalbai pradėjus daryti įtaką, nė nebuvo. Be to, čia forumas - neformali aplinka. O ir patys esate abu ne nauji nariai, tad vienas su kitu bendraujate čia senokai, todėl „tu“ leksine prasme čia visai tinka, o sakymas, kad tai nepagarbu kalbiniu požiūriu nėra motyvuotas.
                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                Comment


                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                  Daugumoje šalių lentelės nėra, nes ten Kelių eismo taisyklių realiai nėra. O tose šalyse, kur taisyklės yra, bet lentelės nėra, reikia organizuoti reklaminę kampaniją ir papasakoti apie lentelę.
                  Skamba juokingai - šiais komunikacijų laikais, dar kažkam kažką pasakoti. Jei lentelė tokia naudinga, ji turėtų būti nukopijuota nuo mūsų be reklamos.

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Skamba juokingai - šiais komunikacijų laikais, dar kažkam kažką pasakoti. Jei lentelė tokia naudinga, ji turėtų būti nukopijuota nuo mūsų be reklamos.
                    Europoje eina kitu keliu - visuomeninis transportas, dviračiai, todėl automobilių ten mažėja, todėl mažėja ir lentelės poreikis. Lietuvoje automobilių daug, todėl lentelė reikalinga.

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      Europoje eina kitu keliu - visuomeninis transportas, dviračiai, todėl automobilių ten mažėja, todėl mažėja ir lentelės poreikis. Lietuvoje automobilių daug, todėl lentelė reikalinga.
                      Sekant tamstos logika, Lietuva - vienintelė Europos valstybė, turinti didelį automobilių skaičių. Bet lentelės neturi absoliuti dauguma pasaulio šalių. Išvada? Ten nėra daug automobilių?

                      Dar vienas klausimėis iš realaus gyvenimo. Naujoji sankryža Vilniuje prie Prismos. Abiejuose šalutiniuose keliuose pirma juosta skirta važiavimui tiesiai ir į dešinę, antra - į kairę. Lentelių su žaliomis rodyklėmis nėra. Sankryža veikia adaptyviai. Kaip organizuoti eismą, jei būtų lentelės šalutiniuose keliuose? Tarkim, įrengus lentelę, automobilis į dešinę pasuka per raudoną ir nuvažiuoja. Daviklis užfiksuoja iškvietimą, sustabdo bereikalingai eismą Pilaitės prospekte (nepatenkinti vairuotojai vėl skambina valdininkams). Tai įrengus lentelę davikliai nebereikalingi. Reiškia, Pilaitės pr. eismą reiktų stabdyti kiekviename cikle, tam, kad šalutiniam eismui kaskart užsidegtų žalias signalas?

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                        Sekant tamstos logika, Lietuva - vienintelė Europos valstybė, turinti didelį automobilių skaičių. Bet lentelės neturi absoliuti dauguma pasaulio šalių. Išvada? Ten nėra daug automobilių?

                        Dar vienas klausimėis iš realaus gyvenimo. Naujoji sankryža Vilniuje prie Prismos. Abiejuose šalutiniuose keliuose pirma juosta skirta važiavimui tiesiai ir į dešinę, antra - į kairę. Lentelių su žaliomis rodyklėmis nėra. Sankryža veikia adaptyviai. Kaip organizuoti eismą, jei būtų lentelės šalutiniuose keliuose? Tarkim, įrengus lentelę, automobilis į dešinę pasuka per raudoną ir nuvažiuoja. Daviklis užfiksuoja iškvietimą, sustabdo bereikalingai eismą Pilaitės prospekte (nepatenkinti vairuotojai vėl skambina valdininkams). Tai įrengus lentelę davikliai nebereikalingi. Reiškia, Pilaitės pr. eismą reiktų stabdyti kiekviename cikle, tam, kad šalutiniam eismui kaskart užsidegtų žalias signalas?
                        Kaip su sankryžomis, kur yra atskiros juostos sukti į dešinę, bet nėra daviklių ir atitinkamų šviesaforų su žaliu ciklu tik sukantiems į dešinę? Nuėmus visur lenteles, kaikuriose sankryžose labai padidėtų spūstys, nes dabar nemaža dalis automobilių į dešinę pasuka per raudoną.
                        Flickr

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                          Kaip su sankryžomis, kur yra atskiros juostos sukti į dešinę, bet nėra daviklių ir atitinkamų šviesaforų su žaliu ciklu tik sukantiems į dešinę? Nuėmus visur lenteles, kaikuriose sankryžose labai padidėtų spūstys, nes dabar nemaža dalis automobilių į dešinę pasuka per raudoną.
                          Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės nenurodo naikinti lenteles su žaliomis rodyklėmis esamose sankryžose. Be abejo, kai kur tai daroma - jei atsiranda pavojus eismo dalyviams ir išauga nelaimingų atsitikimų skaičius. Bet ne dėl naujų taisyklių. Tačiau rekonstruojant sankryžas, naudingiau ieškoti kitų alternatyvų nei lentelės.

                          Parašė Mr.x
                          jei sviesoforo programa padaryta normaliai, daviklis "deda skersa" ant sukancio i desine t.y. ijungs posuki desinen pvz kai masina pastoves ant daviklio 5-8 ar kita kieki sekundziu, jei trumpiau - reiskia masina nuvaziavo desinen pagal lentele ir nera reikalo stabdyt jokio eismo. bet kartoju - taip turi but parasyta programa.
                          Tai jis gali prastovėti ir ilgiau ir tik tada pasukti, juk piko metu gali nepavykti iš karto pasukti. O daviklis suveiks.

                          Parašė Mr.x
                          del tos desines juostos kuria vaziavot - ar Jums neatrodo kad ji butent del to ir tustesne ka dauguma tiesiog privengia vaziuot ja del to kad kazkas gali pasukt desinen, atkreipkit demesi pvz kad ir i savanoriu-utenos sankryza. vaziuojantys savanoriu pr. zino kad ten nera lenteles, ir abi juostos uzsipildo vienodai
                          Ar tai gerai, kad privengia? Ar nemažėja pralaidumas tiesiai? Ar visgi geriau, kaip minimoje Savanorių pr. - Utenos g. sankryžoje, kai srautai abiejose eismo juostose pasiskirsto vienodai, nes vairuotojai nejaučia streso ir nebijo stoti į pirmą juostą?
                          Paskutinis taisė Romas; 2014.04.26, 15:08. Priežastis: Sujungti 2 pranešimai iš eilės

                          Comment


                            Parašė Mr.x
                            tvarkoj. tada tarkim as, Aleksio ar kazkuris kitas lenteliu priesininkas pasuks i desine ir eismas NEBUS stabdomas, o Jus ar bet kas, ar pvz koks mokomasis gali stovet prie stop linijos ir tvarkingai palaukt kada jam uzsidegs zalia. juo labaiu piko metu. cia nematau jokiu problemu
                            Ne tai turiu omeny. Piko metu ne visuomet išeina iš karto pasukti į dešinę, nes vyksta intensyvus eismas skersine kryptimi. O į dešinę laukia du automobiliai. Davikliai užfiksuoja laukimą. Persijungia fazė - iš dešinės sankryžos pusės leidžiamas apsaugotas kairysis posūkis. Sukantieji į dešinę pasuka per raudoną. Davikliai jau užfiksavę laukimą ir įjungiama fazė sukantiems į dešinę bei važiuojantiems tiesiai. O kam? Automobilių jau nėra nė kvapo. Piko metas, stabdomas eismas...

                            Comment


                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Todėl kad jeigu dėl lentelės nepakabinimo formuojasi kamštis, žmonės kaltina ne ministerijos darbuotojus, kurie sugalvojo tas taisykles, o merą, kuris nepakabino lentelės. Taip kad lentelėse pliusų yra daug, o minusų du - nėra lentelės ir nemokantys važinėti "vairuotojai".
                              Jei vairuotojai „mokėtų“ važinėti ir vadovautųsi tarpusavio pagarba bei supratimu, tai nereikėtų net šviesoforų, pėsčiųjų perėjų ir pan. Bet taip niekada nebuvo ir nebus. Todėl, kol vairavimo kultūra yra dar žemame lygyje, reikia sumažinti taisyklių interpretavimų galimybes.
                              Pagalvokime logiškai: lentelė dalinai sumažina srautą, bet yra vietų, kur ji tik sukelia papildomas problemas. Panagrinėkime pasukimą į dešinę iš Konarskio gatvės į Pietaro (Vilniuje). Kalbu apie vakarinio piko metą. Į dešinę sukti leidžia papildoma lentelė, tai didelė dalis vairuotojų suka per draudžiamą šviesoforo signalą, nes įsivaizduoja, kad lentelė jiems suteikia pirmenybę. Jie net naglai lenda. Todėl vairuotojai, važiuojantys Pietaro gatve, link Savanorių prospekto, susierzina, nustoja kreiptį dėmesį į šviesoforo signalą ir taip užkemša sankryžą. Kad įsivaizduoti, kokia betvarkė ten būna, reikia pamatyti tą vaizdą. Kad papildomos lentelės pašalinimas toje vietoje nesukeltų kitų problemų, dar reikėtų bausti vairuotojus, kurie įvažiuoja į sankryžą, degant leidžiamam signalui, nors mato, kad bus priversti sustoti sankryžoje. KET tai draudžia, bet apie ši punktą „pamiršo“ beveik visi vairuotojai.

                              Comment


                                Parašė sknts Rodyti pranešimą
                                Jei vairuotojai „mokėtų“ važinėti ir vadovautųsi tarpusavio pagarba bei supratimu, tai nereikėtų net šviesoforų, pėsčiųjų perėjų ir pan. Bet taip niekada nebuvo ir nebus. Todėl, kol vairavimo kultūra yra dar žemame lygyje, reikia sumažinti taisyklių interpretavimų galimybes.
                                Pagalvokime logiškai: lentelė dalinai sumažina srautą, bet yra vietų, kur ji tik sukelia papildomas problemas. Panagrinėkime pasukimą į dešinę iš Konarskio gatvės į Pietaro (Vilniuje). Kalbu apie vakarinio piko metą. Į dešinę sukti leidžia papildoma lentelė, tai didelė dalis vairuotojų suka per draudžiamą šviesoforo signalą, nes įsivaizduoja, kad lentelė jiems suteikia pirmenybę. Jie net naglai lenda. Todėl vairuotojai, važiuojantys Pietaro gatve, link Savanorių prospekto, susierzina, nustoja kreiptį dėmesį į šviesoforo signalą ir taip užkemša sankryžą. Kad įsivaizduoti, kokia betvarkė ten būna, reikia pamatyti tą vaizdą. Kad papildomos lentelės pašalinimas toje vietoje nesukeltų kitų problemų, dar reikėtų bausti vairuotojus, kurie įvažiuoja į sankryžą, degant leidžiamam signalui, nors mato, kad bus priversti sustoti sankryžoje. KET tai draudžia, bet apie ši punktą „pamiršo“ beveik visi vairuotojai.
                                Kai kažkas kalba apie tai, kokia aukšta kultūra yra Vokietijoje, Nyderlanduose ir kituose "aukso" kraštuose, perskaičius šitą komentarą pasistoja elementarus klausimas: kodėl ten yra perėjos, šviesoforai, kelio ženklai? Jei ne įvairūs ribojimai, net prie aukščiausios kultūros chaosas bus.

                                Gana panašus į pateiktą pavyzdį mano pavyzdys: žieduose įvyksta daug avarijų, praktiškai niekas nepaiso ištisinės linijos užmiesty, daug kas neskiria žalios nuo raudonos ir nuo to susidaro kamščiai, avarijos, žūsta žmonės. Naikinkim visa tai!

                                Comment


                                  Kartais mane apima neviltis, kai tiek daug tokių žmonių aplink... Jei bandome diskutuoti, tai diskutuokime konstruktyviai, o ne destruktyviai. Toks vaizdas, kad kai kurie forumo dalyviai rašo tik dėl to, kad paprieštarautų, o ne kažką protingo pasakytų. Dabar tiesiog aiškinama, kad nieko keisti nereikia ir yra gerai taip, kaip yra. Tai jei nesinori pokyčių, tada pasiūlyčiau važinėti arkliniais vežimais, gal dar būtų galima toleruoti garinius automobilius. Esmė tame, kad visą laiką reikia tobulėti. Visuomenė po truputi ir gi tobulėja. Ieškoma naujų būdų, kaip sumažinti žūčių ir sužalojimų skaičių keliuose. Todėl reikia kai ko atsisakyti, kas buvo mums primesta jei norime tobulėti.

                                  Comment


                                    Parašė sknts Rodyti pranešimą
                                    Ieškoma naujų būdų, kaip sumažinti žūčių ir sužalojimų skaičių keliuose. Todėl reikia kai ko atsisakyti, kas buvo mums primesta jei norime tobulėti.
                                    Jeigu visi eismo dalyviai laikytųsi taisyklių, eismo įvykių skaičius sumažėtų - nuo šito reikia pradėti, o ne nuo lentelių nukabinimo ir griozdiškų šviesoforų pakabinimo.
                                    Dėl "sistema suveikė uždegti žalią, mašina pasuko pagal lentelę": galima įrengti linijinį daviklį, kuris fiksuotų, ar mašina vis dar stovi tiesiai, ar juda į dešinę - štai jums ir naujas būdas reguliuoti sistemą.

                                    Comment


                                      Parašė Mr.x
                                      jei jus sukat i desine tai jus stovit ne ant daviklio pries STOP linija, o jus stovit arba perejoj(ir maisot pestiesiems arba stovit jau uz maximaliai uz perejos kad pastebejus tarpa pasuktumet desinen. kur tuo metu antras automobilis nezinau, gal jis irgi jau bus uz daviklio, beto daugelyje sankryzu yra ir tolimas daviklis, ir gal but atvaziuoja ir trecias, ketvirtas automobilis kuris aktyvuos nutolusi davikli ir jam privaziavus uzsidegs zalia butent todel kad antras automobilis pastovejo ant daviklio tas 5-8 sekundes. ir vel as cia nematau nieko blogo, aisku sviesoforo programa turi but taip parasyta. kitas dalykas yra dar toks parametras kada masina dingo nuo daviklio - nera masinos - jungiasi pagrindine krypis. pvz pesciajam yra ilgas laikas nes pestysis salyginai letas, o transportui jei davikliai atsilaisvino - jungia pagrindine faze, is salutines daugeliu atv uztenka 3-5 sekundziu + visi tie pamirksejimai tarpinej fazej
                                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                      Dėl "sistema suveikė uždegti žalią, mašina pasuko pagal lentelę": galima įrengti linijinį daviklį, kuris fiksuotų, ar mašina vis dar stovi tiesiai, ar juda į dešinę - štai jums ir naujas būdas reguliuoti sistemą.
                                      Galima visko priprogramuoti, tik po to velnias žino, kaip viskas veiks. Iš kur sistema žinos, ar kirtęs "Stop" liniją vairuotojas pasuko į dešinę? Gal jis sustojo už "Stop" linijos važiuoti tiesiai. Tai jam niekada neužsidegs žalias, kol neprivažiuos kas nors iš galo? Arba pvz.: tikrai norintis per raudoną signalą sukti į dešinę sustoja prieš "Stop" liniją, nes per perėją eina pėstieji. Kiek sistema turi laukti, kol dings automobilis nuo daviklio, kad jo "nesuprastų" kaip važiuojančio tiesiai? Gal dar suprogramuoti algoritmą, kad sistema seka, kada pėstieji eina per gatvę? Galima pripaistyti visokių formulių ir algoritmų, tik kai reikės, kad jie veiktų, gali visas valdymas virsti chaosu.

                                      Adaptyvus valdymas ir yra tam, kad sistema kuo labiau prisitaikytų prie eismo poreikių. Ir lentelė čia dalinai praranda prasmę. Piko metu gali būti sunku per raudoną pasukti į dešinę dėl didelio eismo. Ne piko metu žalias signalas gali būti iškviestas užvažiavus ant daviklio, todėl ilgai laukti nereikės.

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                        Galima visko priprogramuoti, tik po to velnias žino, kaip viskas veiks. Iš kur sistema žinos, ar kirtęs "Stop" liniją vairuotojas pasuko į dešinę? Gal jis sustojo už "Stop" linijos važiuoti tiesiai. Tai jam niekada neužsidegs žalias, kol neprivažiuos kas nors iš galo?
                                        Viskas labai paprasta. Vienas jutiklis prie posūkį, kitas už, trečias tarp jų. Jei prieš Stop liniją suveikia pirmas, jam išsijungus suveikia antras ties sankirta, trečias laukia, kol suveiks. Jeigu antras nieko nebemato, trečias irgi nesuragavo, veikia viskas toliau, lyg būtų nuvažiavęs tiesiai.

                                        Arba pvz.: tikrai norintis per raudoną signalą sukti į dešinę sustoja prieš "Stop" liniją, nes per perėją eina pėstieji. Kiek sistema turi laukti, kol dings automobilis nuo daviklio, kad jo "nesuprastų" kaip važiuojančio tiesiai? Gal dar suprogramuoti algoritmą, kad sistema seka, kada pėstieji eina per gatvę? Galima pripaistyti visokių formulių ir algoritmų, tik kai reikės, kad jie veiktų, gali visas valdymas virsti chaosu.
                                        Viskas irgi paprasta. Asfalte įtaisomi tik į metalą reaguojantys jutikliai, pėsčiųjų eismą seka kiti jutikliai. Jeigu jie nieko nebefiksuoja, tai įsijungia jau aprašytas valdymas.

                                        Adaptyvus valdymas ir yra tam, kad sistema kuo labiau prisitaikytų prie eismo poreikių. Ir lentelė čia dalinai praranda prasmę. Piko metu gali būti sunku per raudoną pasukti į dešinę dėl didelio eismo. Ne piko metu žalias signalas gali būti iškviestas užvažiavus ant daviklio, todėl ilgai laukti nereikės.
                                        Kadangi jutiklai ir valdymo sistemos mistiniu būdu vienai sankryžai kainuoja neaiškiai kosminius pinigus ir jų pertvarkoma palyginus nedaug, todėl lentelė vis dar labai geras būdas tą pralaidumą padidint.

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Galima visko priprogramuoti, tik po to velnias žino, kaip viskas veiks. Galima pripaistyti visokių formulių ir algoritmų, tik kai reikės, kad jie veiktų, gali visas valdymas virsti chaosu.
                                          O tu galvoji, kad į kosmosą pirmu bandymu pavyko pakilti ar veikiančią kompiuterinę techniką pagaminti? - ne. Taip ir su tokią sistemą - iš pradžių bus kažkokių nesklandumų, bet laikui bėgant, manau, viską suderins ir bus adaptyvi-lentelinė sankryža.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X