Parašė Savitarnos kasa
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Elektromobiliai
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Pateiksiu asmeninį pavyzdį dėl sąnaudų skaičių tikslumo. Praėjusiais metais vasarį važiaviome nuo Vilniaus iki Nidos su VW ID.4. Sėdojome penkiese su pilna bagažine, lauke buvo apie +2. Į priekį buvau nustatęs 110 km/h greitį, vid. sąnaudos buvo 21.5 kWh/100km, atgal važiuojant nunulinau matavimus ir buvau nustatęs 120 km/h greitį. Sąnaudos buvo 22.5kWh/100km.Parašė Robyla Rodyti pranešimąTarkim, važiuoji 130 km/h, sąnaudos apie 30 KW/100 km, Ionity krovimo kaina Kryžkalnyje 0,79 KW (be subscription), tai iki Klaipėdos mano kelionė kainuos nei daug, nei mažai - 71 Eur. Su VDV varikliu tokiom sąlygom aš nuvažiuosi į abi puses. Pirmyn - atgal, EV mašiniuką turėsi krauti beveik 3 kartus ir papildomai sugaiši min. dvi valandas. Koks turėtų būti mąstymas ir planavimas su minuso ženklu - nelabai įsivaizduoju. Perku karvę už 2K, parduodu už 1K, svarbiausia mąstymą pakeist.
Atsižvelgiant į automobilio dydį ir kitas sąlygas, manau būtų klaidinga imti 30kWh/100km sąnaudas važiuojant ant 130 km/h.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Aukščiau buvo realios kelionės rezultatas ar teorinis paskaičiavimas?Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
ABRP gan tiksliai skaičiuoja, jei neklystu net lengvai pesimistiniai teoriniai skaičiaiParašė mantasm Rodyti pranešimą
Aukščiau buvo realios kelionės rezultatas ar teorinis paskaičiavimas?
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kinų stebuklas Seres 3, savaitės vidurkis važinėjant praeitą sausį leidžiamu greičiu 31,2 kWh/100 km.Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
Pateiksiu asmeninį pavyzdį dėl sąnaudų skaičių tikslumo. Praėjusiais metais vasarį važiaviome nuo Vilniaus iki Nidos su VW ID.4. Sėdojome penkiese su pilna bagažine, lauke buvo apie +2. Į priekį buvau nustatęs 110 km/h greitį, vid. sąnaudos buvo 21.5 kWh/100km, atgal važiuojant nunulinau matavimus ir buvau nustatęs 120 km/h greitį. Sąnaudos buvo 22.5kWh/100km.
Atsižvelgiant į automobilio dydį ir kitas sąlygas, manau būtų klaidinga imti 30kWh/100km sąnaudas važiuojant ant 130 km/h.
Kelionė Vilnius - Kelmė - Vilnius: krovimai ir specialus važiavimas iki stotelių užtruko daugiau negu pats važiavimas į tikslą.
Turiu pastebėti, kad greitas krovimas ne visą laiką vyksta maksimaliu greičiu.Paskutinis taisė gerietis; 2024.03.04, 09:18.-
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
"Realybė" ar programėlės parodymai?Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Aukščiau buvo realios kelionės rezultatas ar teorinis paskaičiavimas?
A Better Route Planner laikoma tikslia, tai panašiai ir būtų (aišku neįskaičius eismo ir kelio darbų).
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tavo kinietiškas stebuklas:Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Kinų stebuklas Seres 3, savaitės vidurkis važinėjant praeitą sausį leidžiamu greičiu 31,2 kWh/100 km.
Kelionė Vilnius - Kelmė - Vilnius: krovimai ir specialus važiavimas iki stotelių užtruko daugiau negu pats važiavimas į tikslą.
Turiu pastebėti, kad greitas krovimas ne visą laiką vyksta maksimaliu greičiu.
Šiuolaikiška mašina (pvz. IONIQ 6):
Dar ir to kiniečio akumas mažas, ir krovimo greitis tik 50 kW
							
						
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Pripažinsiu, gerai išsidūriauParašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąA Better Route Planner laikoma tikslia, tai panašiai ir būtų (aišku neįskaičius eismo ir kelio darbų).
 Galvojau rimtai taip greit gavosi nuvažiuot.
Dėl tikslumo tai su elektryčkom yra n+k dalykų ko vargu ar ta programėlė gali numatyti. Pradedant baterijos nusidėvėjimu, oro temperatūra, vėjo kryptimi, bagažo bei keleivių kiekiu. Baigiant stotelių užimtumu. Užtenka biški padrožtos baterijos, vėjo netinkama kryptimi, karštos ar šaltos dienos ir visas teorinis kelionės planas velniop. Net jei sąžiningai (= ne per daug optimistiškai) paskaičiuoja energijos sunaudojimą ir krovimo greitį.
Maža to, kad per tokį atstumą vargu ar pavyks stabiliai laikyti tokį greitį. Esu ne kartą važiavęs labai panašiu maršrutu su VDV. Nelakstant +30 tuštesnėse atkarpose praktiškai neįmanoma laikyt tokio vidutinio greičio. Nebent važiuoti savaitgalio naktį. Jei taip skaičiuojama važiavimo dalis, tai ir elektryčkos dalyje matyt toks pat perteklinis optimizmas.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Mano atveju lygiai tas pats ID4, gal dar batarkė "neprasitampius", bus proga išbandyt 130 km/h, tada matysim kiek ji tempia.Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
Pateiksiu asmeninį pavyzdį dėl sąnaudų skaičių tikslumo. Praėjusiais metais vasarį važiaviome nuo Vilniaus iki Nidos su VW ID.4. Sėdojome penkiese su pilna bagažine, lauke buvo apie +2. Į priekį buvau nustatęs 110 km/h greitį, vid. sąnaudos buvo 21.5 kWh/100km, atgal važiuojant nunulinau matavimus ir buvau nustatęs 120 km/h greitį. Sąnaudos buvo 22.5kWh/100km.
Atsižvelgiant į automobilio dydį ir kitas sąlygas, manau būtų klaidinga imti 30kWh/100km sąnaudas važiuojant ant 130 km/h.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Šiaip ABRP turi nustatymą įjungti kroviklių užimtumą ir realias oro sąlygas, tik už tai reikia susimokėti (lygtais kai kurie EV gamintojai turi šitą Premium dalyką integruotą į mašinos navigaciją). Taip pat pagal nutylėjimą šitas maršrutas buvo skaičiuotas su 5% akumuliatoriaus nusidėvėjimu, kurį irgi galima pakeisti pagal realią automobilio situaciją. Lygiai taip pat yra galimybė įvesti papildomą svorį. Tai „apie viską pagalvota“.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Pripažinsiu, gerai išsidūriau
 Galvojau rimtai taip greit gavosi nuvažiuot.
Dėl tikslumo tai su elektryčkom yra n+k dalykų ko vargu ar ta programėlė gali numatyti. Pradedant baterijos nusidėvėjimu, oro temperatūra, vėjo kryptimi, bagažo bei keleivių kiekiu. Baigiant stotelių užimtumu. Užtenka biški padrožtos baterijos, vėjo netinkama kryptimi, karštos ar šaltos dienos ir visas teorinis kelionės planas velniop. Net jei sąžiningai (= ne per daug optimistiškai) paskaičiuoja energijos sunaudojimą ir krovimo greitį.
Maža to, kad per tokį atstumą vargu ar pavyks stabiliai laikyti tokį greitį. Esu ne kartą važiavęs labai panašiu maršrutu su VDV. Nelakstant +30 tuštesnėse atkarpose praktiškai neįmanoma laikyt tokio vidutinio greičio. Nebent važiuoti savaitgalio naktį. Jei taip skaičiuojama važiavimo dalis, tai ir elektryčkos dalyje matyt toks pat perteklinis optimizmas.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tai viskas pagalvota. Bet koks gautųsi rezultatas visą tai įjungus? Nes kaip suprantu tamstos įmestas paskaičiavimas buvo nemokamas ir optimistinis.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Šiaip ABRP turi nustatymą įjungti kroviklių užimtumą ir realias oro sąlygas, tik už tai reikia susimokėti (lygtais kai kurie EV gamintojai turi šitą Premium dalyką integruotą į mašinos navigaciją). Taip pat pagal nutylėjimą šitas maršrutas buvo skaičiuotas su 5% akumuliatoriaus nusidėvėjimu, kurį irgi galima pakeisti pagal realią automobilio situaciją. Lygiai taip pat yra galimybė įvesti papildomą svorį. Tai „apie viską pagalvota“.
Ir šiaip, dėl kroviklio užimtumo, planuojant tokio dydžio kelionę, sakykim iš vakaro bus sunku nusimatyt ar kuris kroviklis pakeliui nebus užimtas pusės giminės važiuojančios iš baliaus sodyboje netoliese.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Nebuvo labai optimistinis, tik be gyvo oro (tik su sezoniniais vidurkiais, pvz. temp) ir tik su vairuotojo svoriu. Visa kita normaliai.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Tai viskas pagalvota. Bet koks gautųsi rezultatas visą tai įjungus? Nes kaip suprantu tamstos įmestas paskaičiavimas buvo nemokamas ir optimistinis.
Tu su šituo appsu važiuoji ir jis tau gyvai koreguoja maršrutą pagal užtimtumus.Parašė mantasm Rodyti pranešimąIr šiaip, dėl kroviklio užimtumo, planuojant tokio dydžio kelionę, sakykim iš vakaro bus sunku nusimatyt ar kuris kroviklis pakeliui nebus užimtas pusės giminės važiuojančios iš baliaus sodyboje netoliese.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Be gyvo oro ir su nenudrožta baterija. Vidurkiai labai savotiškas reikalas. Metų vidutinė temperatūra 10-15, bet gerą dalį metų reiks šildymo, kitą gerą dalį reiks kondicionieriaus. Nebent norisi visą dieną sėdėt šaltoj/karštoj mašinoj.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąNebuvo labai optimistinis, tik be gyvo oro (tik su sezoniniais vidurkiais, pvz. temp) ir tik su vairuotojo svoriu. Visa kita normaliai.
Ir tų koregavimų nematom šitam gražiam teoriniam vaizdelyje.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąTu su šituo appsu važiuoji ir jis tau gyvai koreguoja maršrutą pagal užtimtumus.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Nežinau kaip priėjai prie išvados, kad „vidutinė temperatūra“ reiškia kad tiesiog paima visų metų vidutinę temperatūrą. Be abejo įskaičiuoja kada reikia šildymo, kada reikia šaldymo. O ir skaičiuota su 5% nudrožtu akumu. Negi jau pamiršai du postus prieš?Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Be gyvo oro ir su nenudrožta baterija. Vidurkiai labai savotiškas reikalas. Metų vidutinė temperatūra 10-15, bet gerą dalį metų reiks šildymo, kitą gerą dalį reiks kondicionieriaus. Nebent norisi visą dieną sėdėt šaltoj/karštoj mašinoj.
Jo, be gyvo kroviklių užimtumo čia tėra „gražus teorinis vaizdelis“Parašė mantasm Rodyti pranešimąIr tų koregavimų nematom šitam gražiam teoriniam vaizdelyje.
 Gal dar kokių šiaudų rasi už kurių galėtum griebti, būtų smagu pasijuokti.
							
						
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Jei ima vidutinę, tai matyt ir tiks vidutiniu oru. Pusę metų ar metus pabus 5% nudrožtas, po to bus 10 ar 15 % nudrožtas ir pasikeis vaizdelis. Tuo tarpu su VDV mažai keičiasi situacija ir per 10-20 metų.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąNežinau kaip priėjai prie išvados, kad „vidutinė temperatūra“ reiškia kad tiesiog paima visų metų vidutinę temperatūrą. Be abejo įskaičiuoja kada reikia šildymo, kada reikia šaldymo. O ir skaičiuota su 5% nudrožtu akumu. Negi jau pamiršai du postus prieš?
Na tai atvažiuosi, krovikliai užimti ir rūkysi. Pora papildomų valandų tokioj kelionėj gali lemti nakvynę už degalinės ir griūnančius sekančios dienos planus.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąJo, be gyvo kroviklių užimtumo čia tėra „gražus teorinis vaizdelis“
 Gal dar kokių šiaudų rasi už kurių galėtum griebti, būtų smagu pasijuokti.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kažkokie kosminiai nusidėvėjimai pas jus, ypač žinant jog pirmus keletą metų nusidėvėjimas iš viso bus nulinis, nes baterijoje yra integruotas nusidėvėjimo rezervas.Parašė mantasm Rodyti pranešimąJei ima vidutinę, tai matyt ir tiks vidutiniu oru. Pusę metų ar metus pabus 5% nudrožtas, po to bus 10 ar 15 % nudrožtas ir pasikeis vaizdelis. Tuo tarpu su VDV mažai keičiasi situacija ir per 10-20 metų.
Nu tai važiuosi, tau appsas parodys kad užimtumas didesnis negu įprastai, ir nukreips ten kur yra vietos.Parašė mantasm Rodyti pranešimąNa tai atvažiuosi, krovikliai užimti ir rūkysi. Pora papildomų valandų tokioj kelionėj gali lemti nakvynę už degalinės ir griūnančius sekančios dienos planus.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Važinėjimas šviežiu iš gamyklos elektromobiliu yra ganėtinai nedidelė eksploatacijos dalis. Diskutuojant apie kelionių realumą reiktų žiūrėt ir kaip važiuoja po 5 ar 10 metų nubėgęs 100 ar 200 tūkstančių kilometrų.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąKažkokie kosminiai nusidėvėjimai pas jus, ypač žinant jog pirmus keletą metų nusidėvėjimas iš viso bus nulinis, nes baterijoje yra integruotas nusidėvėjimo rezervas.
Išsukinėt iš greitkelio ir ieškot kitos stotelės bei po to grįžt taip pat užtruks. O važiuojant su minimaliu rezervu nuvažiuot iki sekančios greitkelyje gali ir nebeužtekt.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąNu tai važiuosi, tau appsas parodys kad užimtumas didesnis negu įprastai, ir nukreips ten kur yra vietos.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Žiūrint iš Teslų, tai matau internete pavyzdžių su 25% degradacija po 250 000 km. Yra ir 12% po 210 000 km. Laisvai dar gali važiuoti.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Važinėjimas šviežiu iš gamyklos elektromobiliu yra ganėtinai nedidelė eksploatacijos dalis. Diskutuojant apie kelionių realumą reiktų žiūrėt ir kaip važiuoja po 5 ar 10 metų nubėgęs 100 ar 200 tūkstančių kilometrų.
Mes vis dar apie tą programėlę kalbame (kuri žino kurias stoteles pasieksi), ar tu planuoji popieriniame žemėlapyje ieškoti stotelių?Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Išsukinėt iš greitkelio ir ieškot kitos stotelės bei po to grįžt taip pat užtruks. O važiuojant su minimaliu rezervu nuvažiuot iki sekančios greitkelyje gali ir nebeužtekt.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Važiuot galima ir su 50% degradacija. Tiesiog skirsis nuvažiuojamas atstumas ir jautrumas temperatūrai.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąŽiūrint iš Teslų, tai matau internete pavyzdžių su 25% degradacija po 250 000 km. Yra ir 12% po 210 000 km. Laisvai dar gali važiuoti.
Taip. Gali žinot, kad pasieksi stotelę dėl kurios kelionės trukmė prailgės valanda ar daugiau. Dėl stotelės vietos, jos spartos, užimtumo ir t.t.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąMes vis dar apie tą programėlę kalbame (kuri žino kurias stoteles pasieksi), ar tu planuoji popieriniame žemėlapyje ieškoti stotelių?
Comment
 
Comment