Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Tinko perdavimo nuostoliai tokie yra nebent naudoji sovietinio amžiaus antžeminius laidus. Aukštos įtampos linijose perdavimo nuostoliai būna 1-2%.
    O kuo skiriasi sovietinis aliuminis orinis laidas nuo šiuolaikinio požeminio kabelio? Plastiko apvalkalu? Aliuminis kaip laidininkas liko tas pats.
    Pacituosiu skaitytą magistrinį darbą: vartotojai suvartoja 81 % pateiktos elektros energijos, technologinėms reikmėms suvartojama 9%, o dar 10% nepaskaičuojami, į tą dalį ieina įžemėjimai ir neteisėti veiksmai.

    Comment


      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
      O kuo skiriasi sovietinis aliuminis orinis laidas nuo šiuolaikinio požeminio kabelio? Plastiko apvalkalu? Aliuminis kaip laidininkas liko tas pats.
      Pacituosiu skaitytą magistrinį darbą: vartotojai suvartoja 81 % pateiktos elektros energijos, technologinėms reikmėms suvartojama 9%, o dar 10% nepaskaičuojami, į tą dalį ieina įžemėjimai ir neteisėti veiksmai.
      Aliuminis visada buvo prastas laidininkas kuris buvo naudojamas dėl to kad yra pigus. O būtent tuo ir skiriasi kad perdavimo nuostolių daug mažiau.

      Comment


        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

        Aliuminis visada buvo prastas laidininkas kuris buvo naudojamas dėl to kad yra pigus. O būtent tuo ir skiriasi kad perdavimo nuostolių daug mažiau.
        Pala pala.. o tai dabartinis aliuminis pagerėjo? Ar manai, kad dabar varį kloja?

        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

          Aliuminis visada buvo prastas laidininkas kuris buvo naudojamas dėl to kad yra pigus. O būtent tuo ir skiriasi kad perdavimo nuostolių daug mažiau.
          Kadangi varis ~ 60% laidesnis nei aliuminis tai naudojamas "vienu dydžiu" storesnis Al laidas, varža gaunasi itin panaši.

          Kiti Al privalumai - tankis ~ 2.5 k mažesnis nei Cu ( mažesnis orinės linijos laidų svoris, mažiau atramų ) , ir dar >3 k pigesnis pagl svorį.

          Ir, skirtingai nei Cu - Al ištekliai beveik neriboti, bent jau kol turi pigios elektros ir grafito


          Comment


            Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

            Pala pala.. o tai dabartinis aliuminis pagerėjo? Ar manai, kad dabar varį kloja?
            Tai dabar irgi galioja taisyklė - nesvarbu ar kokybiška, svarbu kad pigu.

            Comment


              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

              Tai dabar irgi galioja taisyklė - nesvarbu ar kokybiška, svarbu kad pigu.
              Na drįstu nesutikti su tokiu argumentu... šiuo metu visi tiek perdavimo, tiek skirstomajame tinkle, klojami kabeliai yra aliuminiai. Dažniausiai naudojama Prysmian Group gamintojo produkcija. Ar ji nekokybiška... labai abejočiau.

              Comment


                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                Tai dabar irgi galioja taisyklė - nesvarbu ar kokybiška, svarbu kad pigu.
                Rožinius vienaragius vaivorykštinėse pievose drugeliais maitinantys audiofilai tiki, kad idealią garso kokybę į ausines gali perduoti tik nekaltų mergelių rankomis surinktas bedeguonio vario laidas.

                Niekuo su kokybe tai nesusiję, nuostoliai perdavimo linijoje dėl ominės varžos ir kuo metalo laidumas blogesnis - tuo laidininko skerspjūvis turi būti didesnis.

                O su ekonomika ir tvarumu susiję ir dar kaip:

                5x16mm2 varinis, 38kW trifazės, 0.77 kg Cu/m, ~ 11€/m,

                5x25mm2 aliumininis, 35kW trifazės, 0.36 kg Al/m, ~3.5€/m.

                O kur reikės lankstumo - bus varinis, su gumine ar PUR izoliacija.
                O kur reikės atsparumo temperatūrai - bus nikeliuotas varis su stiklo audinio izoliacija.
                O kur reikės aukštam dažniui - bus sidabruotas varis su PTFE izoliacija.

                Comment


                  Kelių metų senumo išsamus straipsnis, kodėl elektromobilis CO2 generavimu ne itin skiriasi nuo įprastinio VDV :

                  https://www.dw.com/en/ifo-study-cast...als/a-48460328

                  Comment


                    Parašė zero Rodyti pranešimą
                    Volvo: gaminant elektromobilį išmetama 70 proc. daugiau teršalų:

                    https://www.carscoops.com/2021/11/vo...ol-equivalent/
                    Kai esi vienas iš nedaugelio gamintojų neturinčių elektromobilių, tai ir belieka tik tokias išvadas daryti.
                    Flickr

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                      Kai esi vienas iš nedaugelio gamintojų neturinčių elektromobilių, tai ir belieka tik tokias išvadas daryti.
                      Volvo turi daug EV, šiaip.

                      Comment


                        Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

                        Volvo turi daug EV, šiaip.
                        2 (XC40 ir C40) kažkaip sunku pavadinti daug, šiaip

                        Comment


                          Parašė transpondster Rodyti pranešimą

                          2 (XC40 ir C40) kažkaip sunku pavadinti daug, šiaip
                          Sakyčiau, kad Polestar irgi yra Volvo. Ar klystu?

                          Comment


                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                            Kai esi vienas iš nedaugelio gamintojų neturinčių elektromobilių, tai ir belieka tik tokias išvadas daryti.
                            Pagal tokią logiką, jei gamini tik elektromobilius... tai belieka teigti, kad nėra švaresnio dalyko už elektromobilį.
                            O jei rimtai.. tai pripažinkim, kad ne viskas taip gražu ir paprasta su elektromobiliais, kaip bandoma visiems įteigti.

                            Comment


                              Parašė transpondster Rodyti pranešimą

                              2 (XC40 ir C40) kažkaip sunku pavadinti daug, šiaip
                              Polestaras, hibridai su vienom geriausių jėgainių, čia mažai?
                              *censored*

                              Comment


                                Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                Pagal tokią logiką, jei gamini tik elektromobilius... tai belieka teigti, kad nėra švaresnio dalyko už elektromobilį.
                                O jei rimtai.. tai pripažinkim, kad ne viskas taip gražu ir paprasta su elektromobiliais, kaip bandoma visiems įteigti.
                                Niekas ir neteigė kad viskas gražu ir paprasta, tai šiaudinių baidyklių čia nereikia. Tiesiog buvo sakoma kad elektromobiliai yra ekologiškesnis už vidaus degimo, kas yra visiškai tiesa imant vidutinį automobilio naudojimą. Išskirčių kur automobilis padedamas į kolekciją ir nenaudojamas žinoma bus.

                                Comment


                                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                  Niekas ir neteigė kad viskas gražu ir paprasta, tai šiaudinių baidyklių čia nereikia. Tiesiog buvo sakoma kad elektromobiliai yra ekologiškesnis už vidaus degimo, kas yra visiškai tiesa imant vidutinį automobilio naudojimą. Išskirčių kur automobilis padedamas į kolekciją ir nenaudojamas žinoma bus.
                                  Na na.. niekas neteige... tai kažin kodėl iki šiol, bet kokie pasisakymai apie elektromobilių gamybos ir eksploatavimo realią taršą, priimami kaip kvailių kliedesiai. Yra ignoruojami arba sąmoningai nutylimi. Kodėl niekas garsiai nepasako, kad elektromobilis bus ekologiskesnis tik tada, kai vartos ekologiškai pagamintą energiją. Visur deklaruojama tik "pirk elektromobilį ir tapsi ekologišku"

                                  Comment


                                    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                    Na na.. niekas neteige... tai kažin kodėl iki šiol, bet kokie pasisakymai apie elektromobilių gamybos ir eksploatavimo realią taršą, priimami kaip kvailių kliedesiai. Yra ignoruojami arba sąmoningai nutylimi. Kodėl niekas garsiai nepasako, kad elektromobilis bus ekologiskesnis tik tada, kai vartos ekologiškai pagamintą energiją. Visur deklaruojama tik "pirk elektromobilį ir tapsi ekologišku"
                                    Reklamoje taip. Ne reklamoje sako, kad išnešama tarša iš ten, kur labiausiai užteršta.

                                    Comment


                                      Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

                                      Reklamoje taip. Ne reklamoje sako, kad išnešama tarša iš ten, kur labiausiai užteršta.
                                      Astravo elektrinės viena iš paskirčių irgi taršos išnešimas iš miesto(elektros gamyba elektromobiliams)... ar nuo to ramiau Vilniuje pasidarė?

                                      Comment


                                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                        Na na.. niekas neteige... tai kažin kodėl iki šiol, bet kokie pasisakymai apie elektromobilių gamybos ir eksploatavimo realią taršą, priimami kaip kvailių kliedesiai. Yra ignoruojami arba sąmoningai nutylimi. Kodėl niekas garsiai nepasako, kad elektromobilis bus ekologiskesnis tik tada, kai vartos ekologiškai pagamintą energiją. Visur deklaruojama tik "pirk elektromobilį ir tapsi ekologišku"
                                        Čia jau vos ne dešimt puslapių vyksta diskusija apie tai, taigi apie nutylėjimą ar ignoravimą tikrai nevertėtu šnekėti. Elektormobilis net varomas meekologiškai pagaminta elektra vis tiek bus ekologiškesnis dėl didesnio energijos perdavimo efektyvumo, apie ką jau buvo diskutuota. Pakeisk žodį "ekologišku" į "ekologiškesniu" ir bus teisybė.
                                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                        Astravo elektrinės viena iš paskirčių irgi taršos išnešimas iš miesto(elektros gamyba elektromobiliams)... ar nuo to ramiau Vilniuje pasidarė?
                                        Pagrindinė astravo elektrinės paskirtis yra panikos ir su to susijusiomis išlaidos kėlimas nemėgstamiems kaimynams.

                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                          Čia jau vos ne dešimt puslapių vyksta diskusija apie tai, taigi apie nutylėjimą ar ignoravimą tikrai nevertėtu šnekėti. Elektormobilis net varomas meekologiškai pagaminta elektra vis tiek bus ekologiškesnis dėl didesnio energijos perdavimo efektyvumo, apie ką jau buvo diskutuota. Pakeisk žodį "ekologišku" į "ekologiškesniu" ir bus teisybė.

                                          Pagrindinė astravo elektrinės paskirtis yra panikos ir su to susijusiomis išlaidos kėlimas nemėgstamiems kaimynams.
                                          1. Šis forumas ne plačioms masėms. Jeigu čia apie tai kalbame, nereiškia, kad vyksta visuotinė diskusija.
                                          2. Atmesk politinius motyvus ir pagrindinę paskirtį.. ir esmė nepasikeis, taršos išnešimas už miesto taršos pavojaus imant bendrai nemažina.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X