Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Energetika

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pasakė, kad iš akcininkų lėšų, jog dar labiau neerzintų klientų ir tiek. Atseit čia ne iš jūsų, gerb. klientai, pinigų. Šitie formalumai net neverti dėmesio. Yra įmonė, pajamas gauna iš klientų, tai ir naudoja savo nuožiūra. Ar mums labai didelis skirtumas iš kokių lėšų reklamos paslaugas perka, pvz., Maxima?

    Comment


      „Dalkios“ biokuro jėgainė Vilniui neužtikrins konkurencijos ir pigios šilumos, teigia prezidentės patarėjas
      Be realios konkurencijos yra labai reali grėsmė, kad dabar egzistuojantis monopolis ir jo piktnaudžiavimas tęsis tiek šilumos gamybos grandyje, tiek biokuro tiekimo grandyje. Tokio dydžio mieste, kaip Vilnius, šilumos gamybos rinkoje aktyvi ir vartotojui naudinga konkurencija taptų įmanoma, esant ne mažiau kaip 3-4 stambiems šilumos gamintojams.
      Kaip žinoma, kol kas Vilnius, didžiausias šalies miestas, neįsileidžia kitų šilumos tiekėjų, nors pavyzdžiui, "Grigiškės", jau dabar galėtų tiekti šilumos energiją, taip pat atsirastų kitų, norinčių gaminti šilumą miestiečiams. Klaipėda, būdama mažesnė, sugeba sukurti šilumos gamybos konkurenciją.
      Vilnius taryba užpernai birželį nepritarė siūlymui dar dvidešimčiai metų iki 2037 metų pratęsti Vilniaus šilumos tinklų nuomą koncernui "Dalkia". Anksčiau "Dalkia" teigė, kad į biokuro katilus investuotų tik su sąlyga, kad savivaldybė su įmone 2016-ųjų pabaigoje besibaigiančią sutartį pratęstų dar 20-čiai metų.
      Man tai keista, kad neturėdami garantijų dėl nuomos sutarties pratęsimo, žada statyti tą jėgainę. Čia kažkoks eilinis gudrus ėjimas arba tiesiog nuomonių tyrimas.

      Comment


        Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
        „Dalkios“ biokuro jėgainė Vilniui neužtikrins konkurencijos ir pigios šilumos, teigia prezidentės patarėjas



        Man tai keista, kad neturėdami garantijų dėl nuomos sutarties pratęsimo, žada statyti tą jėgainę. Čia kažkoks eilinis gudrus ėjimas arba tiesiog nuomonių tyrimas.
        Nuo 2014 m. berods reikės nemažą dalį šilumos/energijos gaminti iš atsinaujinančių šaltinių, todėl "senoji" VE ŠEC-3 užsilenks, o klestės visiškai privati "Dalkios" biokuro šiluminė elektrinė.
        Tokiu būdu tai yra nepralošiamas biznis.

        Comment


          Parašė Aleksas666 Rodyti pranešimą
          Ar tik ne isterija?


          Rusijos žiniasklaida baugina: Lietuvoje greitai prasidės „stalininė statyba“, be elektros paliksianti pusę šalies




          Kaži, o su Cargo lėktuvais iš Zoknių realu nugabenti, turiu omenį grynai techniniais parametrais?
          Visiška demagogija. Keisčiausia, kad jinai skamba iš rusų lietuviams, kai lietuviams nugabenti reaktorių nuo jūros yra tik 400 km ir puiki autostadinė infrastruktūra. Tiltų perstatyti tikrai nereikės. Įdomu kaip patys rusai savo reaktorius į kokį Kaukazą ar Sibirą gabena, kai nei jūros šalia, atstumai tūkstančiais kilometrų matuojami ir dar infrastruktūra apgailėtina.

          Comment


            O be to dar ir geležinkelis iki pat Visagino AE statybos vietos egzistuoja

            Comment


              Taip, jis visada veikiantis ir buvo.
              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

              Comment


                Parašė Aleksas666 Rodyti pranešimą
                Ar tik ne isterija?


                Rusijos žiniasklaida baugina: Lietuvoje greitai prasidės „stalininė statyba“, be elektros paliksianti pusę šalies




                Kaži, o su Cargo lėktuvais iš Zoknių realu nugabenti, turiu omenį grynai techniniais parametrais?
                Prorusiškos bobos kliedesiai ir tiek.

                Comment


                  Iš Klaipėdos į Mažeikius vilkikais buvo vežami du reaktoriai po 535 t. 140 km buvo įveikta per 5 paras. Yra nuotraukų:
                  http://www.vae.lt/lt/pages/transportavimas_ir_krovimas
                  Čia bendrai apie transportavimo studiją:
                  http://www.vae.lt/lt/pages/transportavimo_studija
                  Statant Visagino atominę elektrinę (VAE), turi būti suplanuotas ir užtikrintas pastovus sunkiasvorių (nuo 500 t iki 1200 t svorio), didžiagabaričių (didesnio kaip 20 m ilgio, nuo 4 m iki 9 m aukščio ir pločio) ir kitų krovinių transportavimo į VAE statybos aikštelę srautas, numatomas visą atominės elektrinės statybos laikotarpį, t.y. apie 5 metus.
                  Kiek supratau, ta studija dar nėra parengta. Vertinami visi transportavimo būdai nuo geležinkelio iki vidaus vandenų.

                  Comment


                    Tame straipsnyje juk rašo, kad 1000 tonų ir 7 metrų skersmuo. Klausimas tik, ar tikrai tokie skaičiai...
                    N N N

                    Comment


                      Parašė John
                      Kokie daugmaž yra Hitachi siūlomų reaktorių svorio ir gabaritų duomenys?
                      Kaip naujienose rašė, 4 tokie reaktoriai yra Japonijoje ir dar keli statomi Taivane, pagal tai ir pagal galią paieškojau, tai turbūt bus šis reaktorius, čia detaliai viskas aprašoma.

                      Ilgis (aukštis): 21 m.
                      Svoris: 1264 tonos
                      Pločio nėra
                      http://aris.iaea.org/ARIS/reactors.c...of_output=html

                      Šiaip problema manau yra ne transportavimas kažkokio reaktoriaus, o pats projektas. 1300 MW nėra daug. Turėjom viena šalis 3000 MW atominę prieš tai, dabar 1300 MW padalinus ant 4 šalių, gaunam geriausiu atveju apie 400 MW (net mažiau nei dabartinis naujas Elektėnų blokas), plius dar neaišku kiek milijardų visa tai kainuos. Žodžiu nieko gero nesišviečia...
                      Paskutinis taisė Lettered; 2012.01.24, 15:31.
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė LBP Rodyti pranešimą
                        Tame straipsnyje juk rašo, kad 1000 tonų ir 7 metrų skersmuo. Klausimas tik, ar tikrai tokie skaičiai...
                        Kadangi kaip rašoma "Rusijos ekonomistė Ana Meizer" tapo ir didžiagabaričių krovinių transportavimo, ir kelių stiprumo, ir energetikos linijų specialiste, bei žino kur ką reiks nugriauti ir kur ką sustiprinti. Tai tokie skaičiai kelia įtarimą ar jie neprasilenkia su tikrove.

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                          Šiaip problema manau yra ne transportavimas kažkokio reaktoriaus, o pats projektas. 1300 MW nėra daug. Turėjom viena šalis 3000 MW atominę prieš tai, dabar 1300 MW padalinus ant 4 šalių, gaunam geriausiu atveju apie 400 MW (net mažiau nei dabartinis naujas Elektėnų blokas), plius dar neaišku kiek milijardų visa tai kainuos. Žodžiu nieko gero nesišviečia...
                          Paskutinius penkis metus gyvenom su vienu reaktorium
                          O šiaip tai nors projektinis Ignalinos AE reaktorių galingumas buvo 1,5 GW, bet po Černobylio jis buvo pamažintas ir realiai reaktorius dirbo 1,15 GW galingumu. Taip, kad dabar turėsim netgi daugiau (1,38 GW) negu turėjom paskutinius penkis metus
                          Šaip pagal LitGrid Lietuvos poreikis sukasi apie 1,3 GW, o visų trijų Baltijos šalių kartu sudėjus apie 2,8 GW. Taip, kad sudėjus visus generavimo šaltinius turėtų kuriam laikui užtekti. Kartu reikės pagalvoti, kaip elgtis ateityje ir kokios bus tendencijos. Gal tai ir neblogai.

                          Comment


                            Parašė suoliuojantis Rodyti pranešimą
                            ... bet po Černobylio jis buvo pamažintas ir realiai reaktorius dirbo 1,15 GW galingumu...
                            Reaktorius dirbo 1,3 GW galingumu.

                            Comment


                              Parašė suoliuojantis Rodyti pranešimą
                              Paskutinius penkis metus gyvenom su vienu reaktorium
                              O šiaip tai nors projektinis Ignalinos AE reaktorių galingumas buvo 1,5 GW, bet po Černobylio jis buvo pamažintas ir realiai reaktorius dirbo 1,15 GW galingumu. Taip, kad dabar turėsim netgi daugiau (1,38 GW) negu turėjom paskutinius penkis metus
                              Šaip pagal LitGrid Lietuvos poreikis sukasi apie 1,3 GW, o visų trijų Baltijos šalių kartu sudėjus apie 2,8 GW. Taip, kad sudėjus visus generavimo šaltinius turėtų kuriam laikui užtekti. Kartu reikės pagalvoti, kaip elgtis ateityje ir kokios bus tendencijos. Gal tai ir neblogai.
                              Bet ateityje elektros poreikis augs (elektromobiliai, alternatyvūs šildymo šaltiniai ar elektrinės (geoterminės, šilumos siurblių) naudoja vėl tą pačią elektrą, taip pat auganti pramonė - tikėkimės Realiai iš kur bus paimti tie milijardai atominei, juk ES visko nefinansuos? Arba kitu atveju, kokia bus elektros kaina, jei skolinsimės? Ar ne pigiau būtų vietoj to nusitiesti elektros jungtis į Švediją bei Lenkiją ir tuomet per elektros biržą pirkti elektrą kas pigiausiai siūlo ir net nebūtinai iš vienos šalies? O pasirinkimas, atitinkamai ir kainos turėtų būti geros įvertinus tai kad išdygs naujos elektrinės Lietuvos pašonėje.
                              Flickr

                              Comment


                                Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                Bet ateityje elektros poreikis augs (elektromobiliai, alternatyvūs šildymo šaltiniai ar elektrinės (geoterminės, šilumos siurblių) naudoja vėl tą pačią elektrą, taip pat auganti pramonė - tikėkimės Realiai iš kur bus paimti tie milijardai atominei, juk ES visko nefinansuos? Arba kitu atveju, kokia bus elektros kaina, jei skolinsimės? Ar ne pigiau būtų vietoj to nusitiesti elektros jungtis į Švediją bei Lenkiją ir tuomet per elektros biržą pirkti elektrą kas pigiausiai siūlo ir net nebūtinai iš vienos šalies? O pasirinkimas, atitinkamai ir kainos turėtų būti geros įvertinus tai kad išdygs naujos elektrinės Lietuvos pašonėje.
                                Be abejo kokia bus kaina yra svarbiausias dalykas ...
                                Kol kas galime tik spėlioti. Nors man panašu darosi, kad ekonomine prasme gali ir neblogai gautis. Japonijos spaudoje buvo frazių, kad Visagino AE gali kainuoti iki 5 mlrd USD (up to 5 billion US dollars). Šis skaičius lietuviškoje spaudoje kažkaip stebuklingai pavirto į nuolat cituojamą frazę "kainuos apie 5 mlrd EUR" Lietuva pretenduoja į 34 proc. akcijų (taigi Lietuvos dalis būtų 1,5 mlrd, jei pavyktų išdėstyti per 6 metus tolygiai metinis įnašas būtų apie 300 mln., bet čia žinoma tik spėlionės), Latvija nori 16 proc. , Estija panašios dalies . Galima spėti, kad Hitachi dalis tokiu atveju bus likęs trečdalis. Iš Hitachi prezidento interviu lapričio mėn. jau buvo akivaizdu, kad statybai paskolas skirs Japonijos eksporto importo bankas EXIM ir Japonijos tarptautinio vystymosi bankas. O tai praktiškai Japonijos valstybės institucijos ir akivaizdu, kad tokiu atveju projektas turi Japonijos valstybės palaikymą. Todėl sąlygos turėtų būti gana neblogos. Nors be abejo tai tik spekuliacijos.

                                O dėl importo. Atvirai pasakius nemanau, kad iš Lenkijos pusės mes galėsim importuoti. Lenkai be abejo vystys savo energetika, bet su tokia Vokietijos politika, tai jie greičiau eksportuos perteklių į Vokietiją. Linijos į Švediją galingumas kiek mačiau 750 MW, todėl net sudėjus su linijomis tarp Estijos ir Suomijos (dvi atrodo po 400 MW) Baltijos šalims mažoka (be to Suomija vis dar yra elektrą importuojanti, o ne eksportuojanti šalis). Be to kiek žiūrėjau į grafikus NordPoolas turi gana bjaurią savybę - žiemos mėnesiais jie ir patys neturi pertekliaus (natūralu Šiaurės šalys, bet ir mum tada daugiausia reikia), o vasarą - milžiniškas perteklius (bet ir mum tada gerokai mažiau reikia).
                                Nekalbant apie tai, kad Lietuva ir taip turi chronišką einamosios sąsakaitos deficitą ...

                                Comment


                                  Parašė Metropolis Rodyti pranešimą
                                  Šiaip jau gabenti tokius krovinius pasaulyje nieko neįprasto - net ir Lietuvoje buvo gabenami reaktoriai (ar ne 530 t svorio) į Mažeikius, generatoriai ir turbinos į Kruonio HAE, Elektrėnus ir t.t. Ir gabenimo maršrutai bei keliai (geležinkeliai, automobilių, Nemunas) buvo skirtingi, o kroviniai buvo nugabenti. Tuo labiau, kad Lietuva turi tokių krovinių gabenimo transporto kompanijų, o tos kompanijos - jų gabenimo patirties. Patikėkit, krovinių gabenimo maršrutai JAU dabar yra numatyti.
                                  Šiaip tokia mintelė kilo: ar negalima krovinių (ir reaktorių) į VAE plukdyti barža Dauguva iki Daugpilio?

                                  Comment


                                    Parašė r08n Rodyti pranešimą
                                    Šiaip tokia mintelė kilo: ar negalima krovinių (ir reaktorių) į VAE plukdyti barža Dauguva iki Daugpilio?
                                    Dauguva ištisinė laivyba, deja, nėra galima, juolab stambių krovinių.

                                    Comment


                                      hm šaltinis http://regnum.ru - Rusijos valst. resursas įkurtas kažkada D.Rogozino inciatyva skirtas propagandai ir pagrinde Rusijos viduje, bei "artimojo užsienio šalims", ty trupai tariant resursas skirtas plauti smegenis tokiems lietuviams ir tt.

                                      Comment


                                        Parašė r08n Rodyti pranešimą
                                        Šiaip tokia mintelė kilo: ar negalima krovinių (ir reaktorių) į VAE plukdyti barža Dauguva iki Daugpilio?
                                        Dalyvis Sula teisingai atsakė - Dauguvos trys hidroelektrinės neturi įrengtų šliuzų. Ir, turbūt, toks kelias upe, per šliuzus, būtų dar sudėtingesnis.

                                        Comment


                                          Parašė John
                                          Geras straipsnis prie temos. Kažkodėl Lietuva nepaminėta, bet esmės nekeičia. Panašu, kad Maskva prisižaidė su savo dujų šantažu...
                                          Tiesiog Gazprom iki šiol nesuvokia, kad dujų pasiūla pastaruoju metu gerokai auga, o primygtinai lyginasi su nafta, kurios ištekliai yra kol kas tikrai riboti, o rinka geriau išvystyta.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X