Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Suskystintų gamtinių dujų terminalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Visvien pakankamai įdomi naujiena. Lietuva tam tikra prasme yra naujos technologijos pijonierė.

    Comment


      Įdomiai čia parašė

      „Financial Times“: Lietuva turės gerokai veiksmingesnį ginklą prieš Rusiją nei bet koks karinis laivas

      Lietuva tikisi, kad Pietų Korėjos laivų statytojai šios Baltijos valstybės užduotį atliks laiku. 330 mln. JAV dolerių vertės laivas, statomas Ulsano uosto statykloje, Lietuvai simbolizuoja gerokai veiksmingesnį ginklą prieš Rusiją nei bet koks karinis laivas. Laivo strateginę svarbą parodo net jo pavadinimas –

      Jeigu viskas vyks taip, kaip planuota, laivas iki gruodžio mėnesio bus parengtas veikti kaip plaukiojantis terminalas, į kurį bus gabenamos suskystintų gamtinių dujų (SGD) siuntos.

      Laikas labai svarbus, nes šį laivą ketinama panaudoti kaip kozirį derybose dėl pigesnių „Gazprom“ dujų, rašo leidinys.

      „Independence“ yra Vilniaus ženklas Maskvai, kad jis turi kitų šaltinių energijai apsirūpinti.

      Lietuviai tvirtina nebenorintys taikstytis su tuo, kad už dujas jiems tenka mokėti bene didžiausią kainą visoje Europoje. Jie taip pat nori atsikratyti įsisenėjusio pažeidžiamumo jausmo, kurį lemia žinojimas, kad kilus politiniam ginčui Rusija gali bet kuriuo metu užsukti dujų čiaupus.

      Vienas Lietuvos pareigūnas teigia, jog tai yra „gyvybės ir mirties klausimas“ – kad parengtas laivas Klaipėdos uoste būtų laiku, nes galėtų būti panaudotas kaip svertas derybose dėl kainos su Rusijos dujų koncernu.

      Suskystintomis gamtinėmis dujomis kaip būdu sumažinti priklausomybę nuo Rusijos, vis labiau domimasi visoje Rytų Europoje.

      Šiais metais didelio SGD terminalo Baltijos jūros pakrantėje statybą turėtų užbaigti ir Lenkija, į šį projektą investavusi 1 mlrd. eurų. Naujojo terminalo pajėgumas sieks 5 mlrd. kubų ir jį bus galima padidinti iki 7,5 mlrd. kubų.

      Terminalą nori statyti ir Suomija bei Estija, tačiau jos vis nesutaria, kurioje iš šių šalių jis turėtų būti įrengtas.

      Pareigūnų įsitikinimu, SGD terminalų teikiamas strateginis pranašumas dar padidės, kai JAV savo skalūnų dujas pradės eksportuoti į NATO sąjungininkes Europoje.

      Svarbios bet kokios į rinką pradedamos tiekti dujos, nes Rusija savo poziciją derybose su kiekviena šalimi derina atsižvelgdama į silpnąsias tos šalies vietas, sako Čekijos specialusis įgaliotinis energetikai Vaclavas Bartuška.

      „Jie kalba apie dujų kainų formulę, bet vienos bendros formulės nėra. Jie visada žino, kiek tu esi nepriklausomas, ir į tai atsižvelgia“, - teigia jis.

      Tuo tarpu „Gazprom“ visada neigė, jog nustatydamas kainas žaidžia politinius žaidimus.

      Vis dėlto Europos Komisija 2012 metais pradėjo antimonopolinį tyrimą, siekdama ištirti, ar Rusijos dujų koncernas varžo laisvą dujų tiekimą, trukdo konkurentams ir taiko nesąžiningas kainas susiedamas savo dujų kainą su naftos kaina. „Gazprom“ šiuos kaltinimus atmeta.

      Tačiau ne visi tiki, kad suskystintos gamtinės dujos padės Europai diversifikuoti energijos tiekimą.

      Daugelis analitikų atkreipia dėmesį į tai, kad laikas pereiti prie SGD yra itin netinkamas. SGD kainos Azijoje gali būti iki 50 proc. didesnės nei Europoje, dėl to dalis krovinių nukreipiama į Rytus.

      O Europos Komisija SGD importo perspektyvas vertina ne taip pesimistiškai. Briuselio pareigūnai sutinka, kad Rusija ir toliau bus pagrindinė Vidurio Europos dujų tiekėja, tačiau jie mano, kad dujų terminalai galiausiai padarys teigiamą poveikį kainoms. Tokios optimistinės prognozės iš dalies pagrįstos viltimis, kad per ateinančius dvejus ketverius metus eksportuoti dujas į ES pradės Afrika, Australija ir, svarbiausia, Jungtinės Valstijos.

      Kad įrodytų, jog tiki SGD projektų ateitimi, Komisija suteikė paramą ir Lietuvos, ir Lenkijos terminalams.

      Lietuvos atveju ji leido suteikti 448 mln. eurų valstybės pagalbą. Lenkijoje ji tiesiogiai skyrė terminalui 80 mln. eurų ir taip pat patvirtino 465 mln. eurų valstybės pagalbą nacionalinei dujotiekių infrastruktūrai, kuri bus prijungta prie naujojo terminalo.

      Tuo tarpu „Gazprom“ valdoma Europos rinkos dalis didėja – nuo 26 proc. 2012 metais iki 30 proc. 2013 metais. Vienas dujų koncerno vadovų Aleksandras Medvedevas praėjusių metų pabaigoje įrodinėjo, kad ši rinkos dalis toliau didės.

      „Iki 2025 metų Europai papildomai reikės importuoti 140 mlrd. kubinių metrų per metus. Tai bus tik vos po dešimties metų, o infrastruktūros šioms dujoms tiekti nepakanka“, - aiškino jis.

      Ginčai, ar verta importuoti suskystintas gamtines dujas, virs daugelį metų.

      Tačiau daugeliui rytinių Europos Sąjungos šalių energetinės priklausomybės problema yra svarbesnė nei kainos.

      Pasak V. Bartuškos, derybos su Rusija jam kartais primena apie jo konfrontaciją su slaptąja policija 9-ojo dešimtmečio pabaigoje, kai jis buvo vienas iš studentų, protestavusių prieš komunistinį režimą, lyderių.

      Comment




        Originalus FT staipsnis

        Energy security: The price of diversity

        High quality global journalism requires investment. Please share this article with others using the link below, do not cut & paste the article. See our Ts&Cs and Copyright Policy for more detail. Email ftsales.support@ft.com to buy additional rights. http://www.ft.com/cms/s/0/67308bb8-9...#ixzz2uHOJNNip

        Lithuanians are relying on South Korean shipbuilders to live up to their reputation for beating deadlines. To the Baltic country of 3m people, the $330m vessel launched from the port of Ulsan last week represents a far more effective weapon against its former overlord Russia than any frigate. The vessel’s strategic importance is even obvious from her name: Independence.

        Comment


          SGD terminalas: lieka tik užbaigti statybos darbus

          http://www.ve.lt/naujienos/jura/sgd-...arbus-1150432/
          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

          Comment


            Įleista pirmoji dujotiekio vamzdžio dalis

            http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika...dalis-1151751/
            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

            Comment


              Energetikos ministras SGD terminalu sieks sudominti Baltijos šalis

              http://klaipeda.diena.lt/naujienos/v...6#.UxjltrX4ITc
              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

              Comment


                Švedų dokumentikos kūrėjus įkvėpė Lietuvos energetinės nepriklausomybės siekis

                http://klaipeda.diena.lt/naujienos/k...2#.UygzVk34ITc
                GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                Comment


                  Šiek tiek statistikos

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą

                    Gana įspūdinga.

                    Man nežinomas buvo ir tas faktas, kad šitas laivas-saugykla yra pirmas pasaulyje FSRU:

                    HHI Holds Naming Ceremony for World’s First Floating Storage and Re-gasification Unit
                    http://www.businesskorea.co.kr/artic...storage-and-re
                    Šiaip ketinama pasinaudoti sukaupta know-how. Čia iš tiesų didelis ir toliaregiškas LT žvilgsnis. Vis dėlto labiausiai bijau, kad kai kurie politika neprikaišiotų pagalių į kojas.

                    Comment


                      Suskystintos gamtinės dujos iš Jungtinių Valstijų Lietuvą galėtų pasiekti anksčiausiai praėjus metams po Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalo įrengimo, nes JAV kol kas neturi techninių galimybių eksportuoti dujas, sako JAV ambasadorė Lietuvoje Deborah McCarthy.
                      http://www.delfi.lt/verslas/energeti...#ixzz2wmNWmu3j
                      GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                      Comment


                        Baigti SGD terminalo krantinės polių kalimo darbai

                        http://klaipeda.diena.lt/naujienos/k...8#.U0KEGHD4ITc

                        Baigti kalti SGD terminalo krantinės poliai

                        http://www.ve.lt/naujienos/jura/baig...oliai-1175757/

                        Foto.
                        Paskutinis taisė Eimantas; 2014.04.07, 17:21.
                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                        Comment


                          SGD terminalas: ruošiamasi "popierinei" stadijai

                          http://www.ve.lt/naujienos/jura/sgd-...dijai-1175882/
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            Nors tai nėra tiesiogiai susiję su terminalu, tačiau svarbi naujiena susijusi su suskystintų gamtinių dujų rinka - Japan approves energy plan backing nuclear power (BBC)
                            Japonija patvirtino energetinį planą, kuris apima ir branduolinę energetiką. Artimiausiu metu bus atnaujintas sustabdytų atominių elektrinių darbas. Tai reiškia, kad mažės Japonijos gamtinių dujų poreikis, o tai savo ruožtu turėtų kažkiek sumažinti suskystintų gamtinių dujų kainą pasaulinėje rinkoje.

                            Comment


                              BBC žinių reportažas

                              http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-27239734

                              Comment


                                Neverovičius yra vienas nedaugelio ministrų, kuris nedaro Lietuvai gėdos. Dar labai gerai yra tai, kad reportaže rodomi abu pašnekovai kalba angliškai, o ne per vertėją. Tai iškart kuria tam tikrą pozityvų ir šiuolaikišką valstybės įvaizdį.
                                Paskutinis taisė John; 2014.05.03, 22:52.

                                Comment


                                  Su žurnalistais, aukštu tarptautiniu lygiu, žinoma, vertėjai gėda.
                                  Tačiau tokiame europarlamente, kur tarp kalbų – ir lietuvių – kalbėjimas angliškai daugiau, nei juokinga.

                                  Comment


                                    Vadovai: terminalas dar nepastatytas, o jau mažina dujų kainą

                                    R.Masiulio teigimu, terminalas taps dujų infrastruktūros dalimi, o jo išlaikymą garantuos minimalus dujų kiekis - 540 mln. kubų pe metus - kurį pirks reguliuojami elektros ir šilumos gamintojai.
                                    Visgi regis, kad susitarimas pasiektas. Lietuva gaus dujas 20-24% pigiau iš Gazpromo. Lietuvos ekonomikai tai sutaupyti keli šimtai milijonų litų, netgi nemenka dalis BVP procento gaunas ir dujos iš Gazpromo visgi bus pigesnės, nei atsigabentos per SGD terminalą, dėl to per terminalą bus gabenamas tik minalus kiekis, reikalingas jo gyvybei palaikyti. Na, bet kad jo reikėjo ir kad jis turi kone didžiausią įtaką Gazpromo kainai - turbūt mažai kas nuneigs. Gazpromas šiuo metu tiesiog nori sukompromituoti pirmąjį rytų Europos terminalą, duodą geresnę kainą, kad terminalas be darbo sedėtų ir atrodytų kaip nepasisekęs projektas. Dėl to Lietuvos pusė taip nuo pat pradžių, dar net oficialiai nepaskelbus apie nuolaidas, jau pranešinėja, kad tai terminalo dėka. Teisingai, su Rusija reikia kovoti jų priemonėmis. O žiū ir Japonija savo atomines paleis, dabar tai jos sukėlusios suskystintų dujų paklausą pasaulio rinkoje. Jau kurį laiką. Bet dėl to, kad jau kurį laiką ta paklausa buvo sukelta - turėjo ir daugiau tiekėjų atsirasti. Taigi Japonijai staigiai atsisakius suskystintų dujų - jų kaina turėtų gan žymiai nukristi. Beto po metų kitų ir USA pradės savo skalūnus eksportuoti ir jeigu kartu dar ir Japonija paleis atomines savo - tai Lietuvai bus pats palankiausias laikas terminalo geram startui, nes netgi visos Rusijos nuolaidos nenusvers importuojamų dujų kainų. Tai bus ir geras startas į platesnius vandenis - jau Latvijos prezidentė Amerikoje dėl dujų tarėsi. Kur ir kada bus pastatytas naujas Baltijos šalių + Suomijos terminalas, kol kas lieka neaišku ir darosi aišku, kad jį paleis turbūt tik kokiais 2020, o gal dar vėliau, nes kol kas šalys tarpusavyje pjaunas, vėliau dar gal ir koks Gazpromas su Kremliumi savo nagus prikiš - šiais laikais čia jų specifika. Per tą laiką dujos iš Klaipėdos terminalo tikriausiai jau įsitvirtins Latvijoje, gal net pasieks Estiją, o Rusijai iškrėtus dar kokią staigmeną ir visus labai nustebinus - jų gali prireikti net ir kokiai Baltarusijai. Taigi kol bus pastatytas kitas terminalas šiaurinėje Baltijos jūros pakrantėje, Lietuviškasis jau bus susikūręs savo klientūra, infrastruktūrą, išmokėjęs nemenką dalį paskolų ir įgavęs nemažai patirties. Dėl to netgi gavę ES paramą šiauresniojo terminalo statytojai gali susidurti su nemenka konkurencija iš Klaipėdos. Juolabiau, kad iki Klaipėdos arčiau plaukti.

                                    Comment


                                      Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                      Vadovai: terminalas dar nepastatytas, o jau mažina dujų kainą



                                      Visgi regis, kad susitarimas pasiektas. Lietuva gaus dujas 20-24% pigiau iš Gazpromo. Lietuvos ekonomikai tai sutaupyti keli šimtai milijonų litų, netgi nemenka dalis BVP procento gaunas ir dujos iš Gazpromo visgi bus pigesnės, nei atsigabentos per SGD terminalą, dėl to per terminalą bus gabenamas tik minalus kiekis, reikalingas jo gyvybei palaikyti. Na, bet kad jo reikėjo ir kad jis turi kone didžiausią įtaką Gazpromo kainai - turbūt mažai kas nuneigs. Gazpromas šiuo metu tiesiog nori sukompromituoti pirmąjį rytų Europos terminalą, duodą geresnę kainą, kad terminalas be darbo sedėtų ir atrodytų kaip nepasisekęs projektas. Dėl to Lietuvos pusė taip nuo pat pradžių, dar net oficialiai nepaskelbus apie nuolaidas, jau pranešinėja, kad tai terminalo dėka. Teisingai, su Rusija reikia kovoti jų priemonėmis. O žiū ir Japonija savo atomines paleis, dabar tai jos sukėlusios suskystintų dujų paklausą pasaulio rinkoje. Jau kurį laiką. Bet dėl to, kad jau kurį laiką ta paklausa buvo sukelta - turėjo ir daugiau tiekėjų atsirasti. Taigi Japonijai staigiai atsisakius suskystintų dujų - jų kaina turėtų gan žymiai nukristi. Beto po metų kitų ir USA pradės savo skalūnus eksportuoti ir jeigu kartu dar ir Japonija paleis atomines savo - tai Lietuvai bus pats palankiausias laikas terminalo geram startui, nes netgi visos Rusijos nuolaidos nenusvers importuojamų dujų kainų. Tai bus ir geras startas į platesnius vandenis - jau Latvijos prezidentė Amerikoje dėl dujų tarėsi. Kur ir kada bus pastatytas naujas Baltijos šalių + Suomijos terminalas, kol kas lieka neaišku ir darosi aišku, kad jį paleis turbūt tik kokiais 2020, o gal dar vėliau, nes kol kas šalys tarpusavyje pjaunas, vėliau dar gal ir koks Gazpromas su Kremliumi savo nagus prikiš - šiais laikais čia jų specifika. Per tą laiką dujos iš Klaipėdos terminalo tikriausiai jau įsitvirtins Latvijoje, gal net pasieks Estiją, o Rusijai iškrėtus dar kokią staigmeną ir visus labai nustebinus - jų gali prireikti net ir kokiai Baltarusijai. Taigi kol bus pastatytas kitas terminalas šiaurinėje Baltijos jūros pakrantėje, Lietuviškasis jau bus susikūręs savo klientūra, infrastruktūrą, išmokėjęs nemenką dalį paskolų ir įgavęs nemažai patirties. Dėl to netgi gavę ES paramą šiauresniojo terminalo statytojai gali susidurti su nemenka konkurencija iš Klaipėdos. Juolabiau, kad iki Klaipėdos arčiau plaukti.
                                      Svarbu, kad su terminalu neatsitiktų tai, kas dabar vyksta su Mažeikių nafta. Jau dabar terminalo pajėgumai kelis kartus didesni nei Lietuvos poreikiai, šildymui Vilniuje vasarą iš vis tik biokuras bus naudojamas, taip pat vis daugiau miestų pereina prie biokuro ar atliekų kurenimo, pusę visų Lietuvos dujų sunaudojanti Achema mažina gamybą, renovavus daugiabučius dar kelis kartus šildymo ir tuo pačiu dujų poreikiai sumažės. Elektrėnų blokai rūdyja nenaudojami ir baigus elektros tinklus į Švediją greičiausiai niekada nebebus užkurti. Deep'as pateiktoje diagramoje matosi, kiek daug vien per 2 metus dujų vartojimas sumažėjo.
                                      Paskutinis taisė Lettered; 2014.05.09, 00:16.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Lettered, terminalui kiek ten reikia, kelių šimtų milijonų tų dujų, kad veiktų minimaliais pajėgumais. Vargu ar Lietuva sugebės visiškai atsisakyt dujų, todėl jis iš esmės turės kur parduoti savo dujas. Kitas dalykas, jeigu Lietuva svariai sumažins dujų vartojimą, tai daugiau dujų galės parduoti kitoms šalims. Susitvarkius infrastruktūrą, tai gali būti visai neblogu pelno šaltiniu.

                                        Comment


                                          Fantastika !

                                          Iš Korėjos pajudėjo Lietuvos energetinės nepriklausomybės garantas

                                          Užbaigus paskutinius bandymus, Lietuvos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalui skirtas laivas „Independence“ (liet. „Nepriklausomybė“) paliko didžiausią pasaulyje Pietų Korėjos Ulsano laivų statyklą „Hyundai Heavy Industries“.

                                          Laivo savininkė Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“ per Oslo vertybinių popierių biržą pranešė gegužės 12 dieną perėmusi laivą. Tai antrasis iš keturių „Hyundai Heavy Industries“ statykloje kompanijos užsakytų naujų plaukiojančių saugyklų su išdujinimo įrenginiu (angl. FSRU).

                                          „Mes didžiuojames pasiekę šį reikšmingą etapą kartu su „Klaipėdos nafta“ ir „Hyundai Heavy Industries“. Mes plečiame savo FSRU parką iki keturių laivų. „Independence“ yra pažangiausiomis ir efektyviausiomis technologijomis aprūpintas laivas šiuo metu rinkoje ir vaidina svarbų vaidmenį, diversifikuojant Lietuvos energetikos infrastruktūrą“, - pranešime sakė „Hoegh LNG“ prezidentas Sveinungas Stohle‘as.

                                          Laivų maršrutų duomenis skelbiančio tinklalapio marinetraffic.com duomenimis, „Independence“ šiuo metu plaukia į Singapūrą - šioje šalyje jis registruotas. Skelbta, jog plaukdamas į Klaipėdą, laivas gali pervežti dujų krovinį - planuojama, kad į Klaipėdą jis atplauks spalio pabaigoje - lapkričio pradžioje.
                                          http://www.delfi.lt/verslas/verslas/....d?id=64778623

                                          Comment

                                          Working...
                                          X