Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Foto 2024.10
    Gdynės centrinė stotis (Gdynia Główna)


    Tvarkaraštis tunelyje




    Viduje interjeras kažkuo priminė funkcionalistinę Hradec Králové stotį, tačiau iš išorės buvo labiau panašus į Varšuvoje pokariu statytus pastatus .Vis dėlto per karą sugriauta kitokai stotis po karo buvo atstatyta, o 1950 - 1959 m. pastatytas dabartini pastatas, kur persipynė socrealizmo ir prieškario modernizmo bruožai.
    W latach 1950–1959 ustąpił miejsca nowemu dworcowi według projektu prof. Wacława Tomaszewskiego (...) Dworcowe budynki stanowią niespotykane połączenie architektury socrealizmu z przedwojennym modernizmem
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gdynia_G%C5%82%C3%B3wna




    Kasų zona

    Comment


      Foto 2024.10
      Laukimas Gdynės stotyje. SKM traukinys




      Pendolino


      Atvažiavo traukinys iš Helio - turbūt mūsų




      Įlipome į tuščią traukinį, paskui pradėjo rinktis žmonės


      Grįžome į savo Pucką




      Pėsčiųjų perėja su šlagbaumu




      Tuoj pajudėsime

      Comment


        Lenkai: „Rail Baltica“ ruožas jau veikia pas mus

        Iki šiol Lenkijos infrastruktūros valdytojas „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.“ rekonstravo ir modernizavo visas Varšuvos–Balstogės stotis ir Luko (Elko) geležinkelio stotį.

        2025 m. sausį „Polskie Linie Kolejowe“ paskelbė didžiausią konkursą modernizuoti 96 km ilgio liniją nuo Balstogės iki Luko, kurio bendra vertė siekia 1,4 mlrd. Eur.

        Pasak „Polskie Linie Kolejowe“ valdybos nario, atsakingo už strategiją ir plėtrą Maciejaus Kaczoreko, kitas ruožas nuo Luko iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos yra sudėtingiausias „Rail Baltica“ Lenkijoje ruožas.

        „Kaip ir Baltijos šalyse, atkarpa nuo Luko iki Lietuvos sienos yra plyno lauko (angl. greenfield) projektas. Jo metu naujai pastatysime elektrifikuotą dvikelio geležinkelio liniją, kurios projektinis greitis – iki 250 km/h. Šiuo metu vykstančiam projektavimo dokumentų rengimo etapui turime užtikrintą finansavimą iš ES lėšų ir nacionalinio biudžeto.

        „Rail Baltica“ vertiname trimis lygiais: tarptautiniu ES lygiu, nes projektas sujungs valstybes, krovinių vežimo ir intermodalo galimybes, regioninės plėtros ir nacionalinės svarbos lygiu, taip pat – iš karinio mobilumo perspektyvos, kurio reikšmė pastaraisiais metais išaugo“, – kalbėjo „Polskie Linie Kolejowe“ valdybos narys M. Kaczorekas.

        Šiuo metu rengiamasi modernizuoti arčiausiai Lietuvos sienos esantį Lukas–Trakiškiai ruožą, atliekamas poveikio aplinkai vertinimas.

        Kitas „Rail Baltica“ Lenkijos geležinkelio ruožo modernizavimo etapas – geležinkelio linija Balstogė–Lukas. Jo metu bus panaikintos pervažos ir pastatytos dviejų lygių sankirtos su viadukais, tai padidins saugumą ir traukiniai galės važiuoti 200 km/val. greičiu – šį atstumą įveikti 35 min. greičiau, viso per 55 min.

        Naujai renovuota Balstogės geležinkelio stotis yra viena iš 5 didžiųjų Lenkijos geležinkelių stočių Lenkijoje, per metus aptarnaujanti 2,7 mln. keleivių. Neseniai čia įrengtas naujas geležinkelio eismo valdymo centras su vaizdo stebėjimo sistema.

        Taip pat modernizuota Luko geležinkelio stotis: nutiesti 40 km kelių, kad jais galėtų važiuoti daugiau krovininių traukinių, sumažintas pervažų skaičius, pastačius viadukus bei perėjas. Europos Sąjungos geležinkelių agentūra sertifikavo, kad stotis atitinka europinius reikalavimus.

        Comment


          Poland to launch direct train to Croatia in July https://tvpworld.com/86524085/poland...roatia-in-july
          Poland's national rail operator, PKP Intercity, is set to launch a direct train service from Warsaw to Rijeka, Croatia, starting July 1, 2025, aiming to boost tourism between the two countries. The initiative, confirmed by Polish Minister of Infrastructure Dariusz Klimczak, will offer one-way tickets starting at approximately 200 zloty (around €50), making it an affordable option for travelers heading to the Adriatic coast.
          The proposed route includes stops in Poland (Opoczno Południe, Włoszczowa Północ, Katowice), the Czech Republic (Ostrava, Břeclav), Austria, and Slovenia (Maribor, Ljubljana), and concludes in Rijeka.
          The journey is expected to take less than 24 hours, with departures from Warsaw around 14:00 and arrivals in Rijeka before 09:00 the next day.
          The service's launch is contingent upon coordination with international rail partners, particularly in Austria and Slovenia, where infrastructure constraints may affect scheduling. In 2023, over one million Polish tourists visited Croatia, making Poland one of Croatia's top tourist markets.
          PKP Intercity is also considering extending the route to Split, further enhancing connectivity to Croatian coastal destinations.
          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

          Comment


            Kol mes džiaugiamės nauju sustojimu Kalvarijoje, o poros km atšaką į Palangą ar net valandinį traukinį Naujoji Vilnia-Trakai nurašom vasiukam, Gdanskas statosi rimtą S-bahn sistemą https://pkm-poludnie.pl/o-inwestycji...wany-przebieg/:

            Click image for larger version

Name:	PKM_Mapa.jpg
Views:	567
Size:	461,8 kB
ID:	2232084

            Antrasis etapas kiek ambicingesnis :

            Click image for larger version

Name:	PKM_trasa.jpg
Views:	567
Size:	539,3 kB
ID:	2232085

            Comment


              Vakar 11.28 po 5 metų remonto atidarė Warszawa Zachodnia stotį. Kainavo € 600 mln.
              9 platformos, iki 1000 reisų per dieną, daugiau nei Warszawa Centralna.
              https://charter97.org/ru/news/2025/11/28/664782/
              Click image for larger version

Name:	aux-1764359401-unnamed6.jpg
Views:	421
Size:	202,9 kB
ID:	2232321
              Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
              Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

              Comment


                O štai dar keletas nuotraukų iš vidaus. Prie kiekvienos pridėjau šaltinį, kuriame jų yra dar daugiau.

                Šiuo metu dar statoma požeminė tramvajaus stotelė, kuri bus tiesiai po požemine perėja (kuri, beje, yra pagrindinė šios stoties erdvė - 500 metrų ilgio ir iki 64 metrų pločio).
                Darbai buvo koordinuoti, t.y. valstybė, nuo nulio statydama naują stotį senosios vietoje, iškasė du tunelius vieną po kitu, o dabar savivaldybė žemesniajame lygyje įrenginėja pačią trasą.

                ŁM, Rynek Kolejowy


                Redzio, SkyscraperCity


                Artur Węgrzynowicz, TVN Warszawa


                Kuba Atys, Wyborcza.pl Warszawa


                pawells, SkyscraperCity

                Comment


                  Peržiūrėjau požeminės tramvajaus linijos į Warszawa Zachodnia įrengimą. Nepasirodė kažkas technologiškai sudėtingo. Tiesiog santykinai nedidelė aklina atšaka nuo esamo tramvajaus tinklo. Iš esmės buvo prasikasta po parku ir pati požeminės linijos esmė yra aplenkti skirtingų lygių sankryžą kur tramvajaus įrengimas būtų komplikuotas. Tuo pačiu pačią stotelę įrengiant berods -1 lygyje.

                  Mums gali atrodyti sudėtinga tik dėl to, kad aplamai tramvajaus tinklų neturime Lietuvos miestuose. Kai jau turėtume tinklą, gaunasi ir visokios wow ir ne wow atšakos
                  Click image for larger version  Name:	dla bohaterow bitwy warszawskiej 1920 roku.jpg Views:	1 Size:	202,5 kB ID:	2232380
                  Paskutinis taisė PoDV; 2025.11.29, 14:44.

                  Comment


                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                    Peržiūrėjau požeminės tramvajaus linijos į Warszawa Zachodnia įrengimą. Nepasirodė kažkas technologiškai sudėtingo. Tiesiog santykinai nedidelė aklina atšaka nuo esamo tramvajaus tinklo. Iš esmės buvo prasikasta po parku ir pati požeminės linijos esmė yra aplenkti skirtingų lygių sankryžą kur tramvajaus įrengimas būtų komplikuotas. Tuo pačiu pačią stotelę įrengiant berods -1 lygyje.
                    -1 lygyje yra požeminė pėsčiųjų perėja ir prekyba - tramvajus bus -2, tiesiai po ja, kaip Krokuvoje. Tikrai taip, technologiškai tai yra žymiai paprastesnis dalykas, nei daugelis kitų elementų ir inžinierinių statinių naujojoje stotyje. Pridėjau šią informaciją dėl to, kad tai yra paskutinė dar neatidaryta jos dalis, t.y. statybos darbai ten tebevyksta.

                    Trasa yra aklina tik dabartiniame etape - toliau bus sujungta su kita linija šiaurėje (kol kas nežinia, ar tik vienoje vietoje, ar dviejose - kol kas 100% bus rytinė atkarpa, o dėl vakarinės dar diskutuojama). Atšaka buvo pakišta po žeme ne tik tam, kad aplenktų dviejų lygių sankryžą, bet ir tam, kad galėtų išlįsti kitoje stoties pusėje, taip sujungdama tarpusavyje du didelius rajonus ir žymiai pagerindama vietinį transportą iki šio geležinkelio mazgo. Kai statys, pačios stoties jau nebereikės antrąkart rausti, nes tunelio konstrukcija jau pastatyta.

                    Rytų-vakarų kryptimi tolimojoje ateityje planuojama ir metro jungtis, tačiau tai veikiausiai bus vėliausiai pastatyta linija mieste. Tačiau ir dabar šioje ašyje yra gerai - vietiniai traukiniai, kuriuose galioja dauguma miesto VT bilietų, važinėja kad kelias minutes (piko metu kas 3-4 link centro, kas 10-20 į vakarinius rajonus).
                    Paskutinis taisė tomczu; 2025.11.29, 16:42.

                    Comment


                      Click image for larger version

Name:	IMG_6363.jpeg
Views:	203
Size:	93,6 kB
ID:	2232642

                      Comment

                      Working...
                      X