Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Buv. geležinkelis Alytus-Varėna
Collapse
X
-
Ta jungtis sovietmečiu turbūt naudota ir manevrams ir kaip apsukimo trikampis? Ji stoties ribose įsilieja į Vilniaus-Varšuvos geležinkelį?
-
Dabar buvusi jungtis TR išardyta, likusi tik nedidelė šiaurinė jos atkarpa. Buvusios jungties pylimu nuo pietinio jos galo einu šiaurinio galo link. Kiek paėjus, vaizdas atgal.
Dešinėje matosi aklikelio, kuriame stovi miškovežiai, prizmė ir vagonai.
Einu pirmyn.
Pagaliau žolėje pasirodo bėgiai.
Toje pačioje vietoje, vaizdas iškrovimo estakados galan.
Einu toliau. Bėgiai žolėje.
Pagaliau pasimato šiaurinis TR jungties galas. Grįžau ten, kur jau buvau.
Tiesa, ties Savanorių g. prie šaligatvio yra likusi prizmė.
Einu prie Savanorių g. pervažos. Už pervažos, stoties link. Čia buvusi Alytaus - Varėnos linija (dabar privažiuojamasis kelias) ima glaustis prie Vilniaus - Varėnos linijos.
Ten pat. į priešingą pusę.
Dar arčiau magistralinės linijos.
Vaizdas atgal.
Pabaiga.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.23, 11:49.
Komentuoti:
-
Grįžtu šiek tiek atgal.
Dar vienas aklikelis ir jame stovintys vagonai, į kuriuos kraunama mediena.
Einu privažiuojamuoju keliu, ortofotonuotraukoje pažymėtu 1.
Miškovežių aklikelyje link.
Einu toliau.
Dar kartą miškovežių aklikelyje link.
Anksčiau kelias ortofotonuotraukoje pažymėtas 1 jungėsi su trikampiu TR. Pastarasis - buvusi minėta jungtis, leidusi aplenkti Varėnos stotį traukiniams iš (į) Vilnių iš (į) Alytų. Dabar tai aklikelis.
Už prizmės.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.23, 11:38.
Komentuoti:
-
Einu Varėnos stoties link.
Vaizdas atgal.
Dar kiek paėjus. Kairėn atsišakoja bėgiai. Kažkada tai buvo jungtis su Vilniaus - Varšuvos geležinkeliu. T.y. traukiniai iš Alytaus ar į Alytų nuo Vilniaus pusės galėjo važiuoti neužvažiuodami į Varėnos stotį ir nekeisdami judėjimo krypties. Keleiviniai traukiniai taip nevažiuodavo (nebuvo tiesioginio maršruto iš Vilniaus į Alytų ar Suvalkus, Varėnoje buvo persėdimas), tačiau prekiniai ar kariniai važiuodavo.
Kelių apšvietimo bokštas atnaujintas. Nauji šviestuvai.
Dar kiek paėjus, vaizdas atgal, Alytaus link.
Paėjus, pirmyn, Varėnos stoties link.
Dar kiek paėjus. Kairėje estakada birių krovinių iškrovimui. Ortofotonuotraukoje pažymėjau E.
Vaizdas atgal.
Dar kiek paėjus stoties link. Stovi miškovežiai.
Už miškovežių. Priekyje matyti Savanorių g. pervaža ir Vilniaus - Varėnos geležinkelio linija.
Vaizdas atgal. Miškovežiai.
Dar kiek paėjus Savanorių g. pervažos link.
Ten pat. Vaizdas atgal. Dešinėn atsišakoja privažiuojamasis kelias, pažymėtas ortofotonuotraukoje 1. Tiesiai - iškrovimo estakados kelias.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.23, 11:25.
Komentuoti:
-
Tęsinys. Varėna.
Ties Alytaus gatve. Varėnos stoties link. Buvęs pylimas.
Ten pat, į priešingą pusę. Keliukas ne buvusio pylimo vietoje, keliukas eina lygiagrečiai pylimui ir miške jį kerta. Geležinkelio pylimas yra kiek kairiau, jį užstoja medžiai.
Kiek paėjus nuo Alytaus g. Varėnos link. Prasideda bėgiai. Čia būta iškrovimo aikštelės.
Vaizdas atgal - prizmė. Tolumoje matosi Alytaus gatvė.
Transporteris.
Varėnos stoties link. Tolumoje matosi J. Basanavičiaus g. pervaža.
Ties pervaža, Alytaus link. Kairėje - privažiuojamasi kelias į katilinę.
Ties pervaža, Varėnos stoties link. Dabar tai privažiuojamasis kelias. O seniau tai buvo magistralinė linija Alytus - Varėna.
Katilinės privažiuojamasis kelias ties vartais.
Komentuoti:
-
Nemaža dalis pylimo naudojama kaip kelias. Kaip tą problemą spręs - neaišku. Juk žemė ir miškas dabar tikriausiai ne vienoje vietoje iki pat pylimo yra privati. Reikės nutiesti lygiagrečiai ir automobilių kelius.
Komentuoti:
-
Ačiū už atnaujinimą, reik tikėtis, kad bus nutiestas dviračių takas šia trasa
Komentuoti:
-
Derežnyčios pralaidos liekanos.
Vaizdas nuo Varėnos tvenkinio užtvankos.
Derežnyčia - menkas upelis ir pralaida buvo nedidelio skerspjūvio, lyginant su kitomis. Tačiau pylimo toje vietoje būta gan aukšto.
Pylimas dešiniajame Derežnyčios krante netoli pralaidos. Varėnos link.
Derežnyčios upelio link.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.22, 17:02.
Komentuoti:
-
Tilto (labiau panašu į arkinį tiltą, nei pralaidą) per Beržupį nuotraukos.
Priešingoje pusėje.
Komentuoti:
-
Tęsiu toliau. Tilto per Merkį prieigose. Vaizdas tilto link - iškasa.
Į priešingą pusę, Artilerijos link.
Tiltas per Merkį. Dešiniojo kranto atrama stovint ant pylimo (iš Artilerijos pusės).
Užlipus ant atramos - vaizdas į kitame krante esančią atramą.
Labiau priartinus.
Dešiniojo kranto atramos liekanos.
Vėl į priešingą kranto pusę, tik nuo pakrantės.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.22, 16:41.
Komentuoti:
-
To vagono prie pylimo nuotraukos iš arčiau nėra? Gal koks senesnio modelio refas?
Komentuoti:
-
Įtariu, kad čia rampos liekanos.
Tokia pati kaip ir Dauguose gelžbetoninė neaiškios paskirties dėžė, tik labiau apirusi.
Vandentiekio bokštas.
Stoties pastatas žvelgiant nuo vandens bokšto pusės.
Nuo Varėnos pusės. Kažkokio pastato pamatai.
Tvora
Varėnos link. Už Artilerijos pylimas pilnai užžėlęs ir nepravažiuojamas.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.18, 21:38.
Komentuoti:
-
Tiltelio liekanos prie Druckūnų.
Kiek paėjus, Varėnos link.
Ties Druckūnais buvo stotelė ar pralanka, kuri vadinosi Gojumi. Maždaug čia, Varėnos link.
Vaizdas Alytaus link. Čia matosi, kad būta negilios iškasos bent 3 keliams.
Kiek paėjus Varėnos link. Vaizdas atgal, Gojaus stotelės vieta.
Tilto per Varėnę liekanos.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.18, 21:49.
Komentuoti:
-
Daugų stotis. Buvusio kelyno vieta.
Mūrinis pastatas ir toliau medinis. Įdomu, kuris iš jų buvo stoties pastatu? Dabar abu nenaudojami. Mūrinis netgi parduodamas. Visgi mūrinis pastatas tai ne santykinai naujadaras, t. y. dalis jo tikrai ant betoninių pamatų (nuotraukoje priekinė dalis iki durų, o anas galas nuo durų ant tašytų akmenų pamatų). Vadinasi, tikriausiai stotis pastatas buvo medinis, arba tai buvo tas pastatas, irgi tikriausiai medinis, ant kurio pamatų dabar stovi pusė šio mūrinio pastato.
Kažkokio pastato pamatai tarp mūrinio ir medinio pastatų.
Sandėlis.
Šiukščių "dėžė"?
Rūsys. Betoninis priestatas prieš duris tarybinių laikų.
Paskutinis taisė Al1; 2018.05.16, 06:16.
Komentuoti:
-
Nors kelias ant pylimo nuo Šaukėnų per Novoplentą pravažiuojamas, tačiau dėl kiaulių maro ties Šaukėnais stovėjo draudžiantis juo važiuoti ženklas. Ir kaip tyčia ten stovėjo policija... Ką jie veikė tokioje skylėje, neaišku, bet teko apvažiuoti Novoplentą Alytaus - Vilniaus plentu. Ties Pocelonimis pasukau į rajoninį kelią ir grįžau prie buvusios geležinkelio trasos.
Stovint ant buvusios geležinkelio trasos. Vaizdas Varėnos link. Nuo čia geležinkelio vietoje nutiestas asfaltuotas kelias.
Ten pat. Vaizdas atgal.
Ortofotonuotraukoje 1 pažymėjau aukščiau esančių nuotraukų fotografavimo vietą.
Ortofotonuotraukoje taip pat pažymėjau Pavartėnų stotelės (pralankos, pusstotės) vietą. Nieko nėra išlikę, nors vokiškame žemėlapyje kažkokie pastatai yra. Varėnos link.
Alytaus link.
Tiltelis per Karmę.
Varėnos link.
Dar kiek pavažiavus, ties Dėliuko ežeru per bevardį upelį buvusio tiltelio liekanos.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.17, 21:29.
Komentuoti:
-
Už maždaug 700 metrų nuo Poteronių stoties yra tiltelio liekanos. Anksčiau čia kažkas tekėjo, dabar niekas neteka. Nuo Poteronių stoties kelias geležinkelio vietoje yra, pravažiuojamas kai sausa, kai šlapia sunkiai (yra kelios kritinės vietos, ne visas keliukas). Tiltelio prieigose keliukas nusileidžia nuo pylimo. Pylimas.
Minėto tiltelio liekanos.
Varėnos link nuo tiltelio atramos. Tolumoje matyti, kad keliukas sugrįžta ant pylimo.
Kiek pavažiavus. Pylimas Varėnos link.
Vaizdas į kairę. Vagonas laukuose paverstas sandėliu.
Dar kiek pavažiavus. Tiltelio per Kamšą liekanos.
Už kelių šimtų metrų vėl tiltelio liekanos. Per Gedinmiškę.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.17, 21:11.
Komentuoti:
-
Poteronių stotis. Alytaus link. Buvusio kelyno vieta.
Soties pastatas.
Rūsys naudojamas pagal paskirtį.
Dar vienas stoties komplekso pastatas. Buvo naudojamas kaip gyvenamas namas, dabar nebegyvenamas, bet šeimininkai yra.
Komentuoti:
Komentuoti: