Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Gelžk. Radviliškis - Rokiškis - Daugpilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Einu naujosios (dabartinės) Obelių stoties link.



    Latvijos link. Dykynė kelyno vietoje.



    Stoties panorama.



    Stotis užkaltais langais ir durimis.



    Didelis muitinės pastatas toliau nuo bėgių ir sandėlis.





    Sandėlis.







    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2013.09.12, 19:04.

    Comment


      O tas visas ruožas ar intensyviai naudojamas ?
      - Kas gi vyksta toje Ukrainoje?
      - Rusija su Amerika kariauja.
      - Ir ką, kaip ten reikalai?
      - Na, Rusija prarado tūkstančius kareivių, šimtus tankų.
      - O amerikiečiai?
      - Nepatikėsi, jie apskritai kare nepasirodė.

      Comment


        Ne. Tądien mačiau tik vieną traukinį - vakare ER20 važiavo į Daugpilį. Daugiau traukinių dieną ir negalėjo būti, nes kažkur tarp Kupiškio ir Rokiškio vyko balastavimas.

        Comment


          Tęsiu toliau.
          Ties kelio Nr. 122 pervaža Obelių pakraštyje. Latvijos link.



          Maždaug už 400 m nuo pervažos, Latvijos pusėn, yra tiltas per Kriauną.



          Vaizdas Latvijos link.





          Ties tiltu, pervažos link.



          Ties Andriūnų/Visdievių pervaža. Latvijos link.



          Obelių link.

          Paskutinis taisė Al1; 2013.09.11, 20:47.

          Comment


            Pirmasis nuo Obelių tiltas per Sulpį (visiškai išdžiūvęs). Už kelių šimtų metrų yra antrasis tiltas per Sulpį, bet iki jo privažiuoti neįmanoma, o eiti nebuvo laiko.





            Dručkių ežeras, malūnas ir geležinkelis tolumoje.



            Ties Rūmiškių pervaža, Latvijos link.



            Ten pat, Obelių link.



            Maždaug už 800 m nuo Rūmiškių pervažos Latvijos link Pirmojo pasaulinio karo metais būta Kalniškių stoties. Einų nuo pervažos link tos vietos. Kažkur priekyje su geležinkeliu kertasi naftotiekio "Družba" atšaka.



            Dar paėjus pirmyn. Stotis buvo kreivėje. Maždaug čia.



            O gal čia (dar kiek paėjus).



            Ten pat, kur ir aukščiau esanti nuotrauka. Vaizdas atgal, Obelių link.

            Paskutinis taisė Al1; 2013.09.11, 20:57.

            Comment


              Su Šapelių stotimi ne viskas taip paprasta. Paaiškinimai bus prie nuotraukų.



              Vertybiškių upelio (žr. ortofotonuotrauką) tiltelis.





              Ties tilteliu Latvijos link.



              Obelių link.



              Pagal vokišką Pirmojo pasaulinio karo kilometražą Šapelių stotis buvo už 11,5 nuo Obelių (senųjų!). T.y. maždaug už 300-400 m nuo Vertybiškio upelio Latvijos pusėn (pažymėjau 1 ortofotonuotraukoje). Galbūt čia.



              Kiek paėjus pirmyn. Galbūt čia.



              Pagal tarpukario (1926 ir vėlesnių metų bei prieš pat Antrąjį pasaulinį karą) kilometražą stotis buvo už 900 metrų Latvijos pusėn nuo Pirmojo pasaulinio karo stoties. Maždaug ten, kur ortofotonuotraukoje yra pažymėta Šapelių stotis. Tiksliau stotis buvo ties tais dviem matomais pastatais dešiniau Šapelių stoties užrašo.
              Pakeliui į buvusios stoties vietą. Priekyje matyti tiltelis net trims keliams.



              Tiltelis per bevardį upelį iš vienos pusės.



              Ir iš kitos pusės.



              Stoties pastatai buvo už maždaug 150 m nuo minėto tiltelio. Deja, jokių pastatų jau nėra. Aukščiau esanti ortofotonuotrauka iš maps.lt yra senesnė. Naujesnėje tų namelių jau nebėra.
              Nameliai buvo kairėje pusėje.



              Dar kiek paėjus Latvijos link ties buvusios Šapelių stoties vieta.

              Paskutinis taisė Al1; 2013.09.11, 21:29.

              Comment


                Tarybiniais metais nauja Šapelių stotis buvo perkelta į kitą vietą. Ortofotonuotraukoje pažymėjau S raide.
                Dabar Šapelių stotis yra panaikinta.
                Nuo buvusio rytinio kelyno galo.



                Sandėlis.



                Ties stoties pastatu (kairėje už medžių ir krūmų) Obelių link.



                Buvęs stoties pastatas nuo bėgių nelabai matosi.



                Nuo bėgių pusės. Šiame pirmojo aukšto gale buvo stotis.



                Antrame aukšte ir dalyje pirmojo aukšto lyg ir gyvenama. Tačiau nieko nebuvo ir atrodo, kad nuolat negyvenama. Šeimininkas vienas.



                Paskutinis taisė Al1; 2013.09.11, 21:36.

                Comment


                  Tiltelis per Kriaunelę Baraukoje.





                  Ties tilteliu Baraukos pervažos link.



                  Ties pervaža 1940 m. įrengta Noreikių stotis. Ilgai neveikė, likviduota tikriausiai pastačius naująją Šapelių stotį ar dar anksčiau.
                  Vaizdas Latvijos link.



                  Šapelių link.



                  Maždaug už 200 m nuo Baraukos pervažos Latvijos link yra tiltelis per Upytėlę





                  Už 100-200 m nuo Upytėlės Pirmojo pasaulinio karo metais buvo Borovkos stotis. Ten ji pažymėta vokiškame to meto topografiniame žemėlapyje. Tačiau tvarkaraštyje jos kilometražas nurodytas neteisingai. Pagal kilometražą stotis turėjo būti jau Latvijos teritorijoje.
                  Maždaug čia turėjo būti Borovkos stotis. Latvijos link. Siena už maždaug 2 km.

                  Paskutinis taisė Al1; 2013.09.11, 21:47.

                  Comment


                    Latvija. Eglainės stoties vakarinis galas. Vandens bokštas dar pernai buvo, o šiemet jau nebėra.



                    Stoties pastatas.



                    Nuo rytinio kelyno galo stoties link.



                    Tiltas per Įlukstę.







                    Įlukstės stoties link.



                    Vakarinis Įlukstės stoties kelyno galas.



                    Kiek dešiniau. Įlukstės stotis aptarnauja suskystintų dujų perpylimo stotį.



                    Įlukstės stoties patatas.



                    Suspausto oro kompresorinė.



                    Nuo pirmojo perono Daugpilio link.



                    Pabaiga.
                    Paskutinis taisė Al1; 2013.09.11, 21:54.

                    Comment


                      Ačiū už egzotiškas nuotraukas
                      Įdomu, kad tiltai buvo paruošti dviejų vėžių geležinkeliui.

                      Comment


                        Tarybiniais metais ten du keliai ir buvo. Bent pagal likusį skaldos balastą matyti, kad nuo Rokiškio iki Obelių būta dvikelio. O geležinkelis, aišku, tiestas kaip dvikelis (pylimas, tiltų atramos), bet iš pradžių būta tik vienkelio.

                        Comment


                          Vokiškas 1942 m. žemėlapis (rusiškojo kopija)
                          Lapas N135-0137 Sarassai (Zarasai)
                          Į rytus nuo Baraukos / Borowka (šiaip tai ten yra Noreikiai) pažymėta stotelė Karnočkiai (Karnotschkjai)

                          www.mapywig.org

                          Comment


                            1941 m. tvarkaraštyje (ikikariniame) tokios stoties nėra, vadinasi, vokiečiai ją įrengė.

                            Comment


                              1937 m.

                              Comment


                                /\ Turbūt vokiečiai šitą rusišką žemėlapį ir nusikopijavo.
                                Nepriklausomoje Lietuvoje to kampo topografinių žemėlapių nespėta išleisti iki 1940 metų.

                                Comment


                                  Tarpukario tarybiniai žemėlapiai Lietuvos teritorijai rėmėsi vokiškai Pirmojo pasaulinio karo ar cariniais žemėlapiais. Taip pat galėjo remtis latviškais šiaurinei Lietuvos daliai. Nei viename tarpukario tvarkaraštyje tokios stoties nėra. 1917 m. vokiškame tvarkaraštyje taip pat nėra.

                                  Comment


                                    To kampo buvo 1933 m. latviškų.
                                    http://www.mapywig.org/m/Baltic_stat...933_300dpi.jpg

                                    Comment


                                      Bet stoties nėra. Be to ir jokių Karnočkių apylinkėse nėra. Įtariu, kad stotį per klaidą "sukūrė" tarybiniai kartografai. Toje vietoje galėjo būti pasienio postas, ne stotis.

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Tarpukario tarybiniai žemėlapiai Lietuvos teritorijai rėmėsi vokiškai Pirmojo pasaulinio karo ar cariniais žemėlapiais
                                        Su pataisymais rėmėsi.

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Toje vietoje galėjo būti pasienio postas, ne stotis.
                                          Galbūt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X