Nereikia taip viską suprimityvinti. Žvelkite giliau. Formaliai netrukdys, realiai - taip. LG naudojasi ribotais finansiniais išteklias - politikai vis gviešiasi išmelžti kuo daugiau iš šios dar likusios valstybinės įmonės. Tad lėšos į Rail Baltica bus nurėžtos iš kitų LG projektų.
O deklaracija, kad visas pelnas yra reinvestuojamas į įmonės modernizaciją, dar nereiškia, kad ta modernizacija yra vykdoma efektyviai. Vien pažvelgus kokios politinės partijos, buvę ar esami (bet kuriuo atveju, vienaip ir kitaip susiję), atstovai sudaro LG aukščiausios administracijos branduolį galima padaryti pakankamai konkrečias prielaidas...
Tai kodėl Lenkija neplečia pas save 1520mm vėžės?
Nerašykite to ko nežinote. Yra rengiamos tokios galimybių studijos, kad pavargsiu berašinėdamas. Pradedant nuo to, kad greitieji traukiniai (ICE, TGV tipo) greičiau pasieks Helsinkį iš Stokholmo ir ta kryptis ekonomiškai pagrįsta, nes greitąsias linijas apsimoka teisti tik tarp didelių miestų ir pan. Ar neberašant kokie šiauriniai koridoriai yra braižomi. Teik to, nepatinka Suomija? Tai kodėl Lenkija neplečia pas save 1520mm vėžės?
Kam pinigus, kurių ir taip trūksta, investuoti ten kur nauda yra neįrodyta? Kartoju, dar 19 amžiuje įsitikino, kad šalies viduje, turi būti vieningas geležinkelio tinklas. 1435 mm ir 1520 mm vėžės ir riedmenys yra nesuderinami. Vien dėl linijos tarkim Kaunas - Suvalkai LG neapsimoka pirkti 1435mm vėžės lokomotyvų ir vagonų. Tai kam ši linija naudinga? Tikrai ne LG.
Antra, LG interesai nebūtinai atitinka valstybės interesus. Panašu, kad šiuo atveju taip ir yra. Tačiau, tai nereiškia, kad LG interesai gali būti suabsoliutinami.
Kažkada daug kas abejojo Būtingės terminalo naudingumu, juk Lietuva visą naftą importuoja iš Rusijos, o ir Mažeikių nafta yra pritaikyta perdirbti tiktai rusišką naftą. Tai kokio velnio mums terminalas...
Tie "pabandymai" kainuoja šimtus milijonų, net milijardus. Rimtam versle viskas pirma suskaičiuojama, o po to statoma. Raimundas Kuodis jau senokai pastebėjo, kad niekas net neskaičiavo išlaidų ir naudos santykio iš to Rail Baltica projekto:
http://www.15min.lt/naujiena/pinigai...auda-194-86137
http://www.15min.lt/naujiena/pinigai...auda-194-86137
Comment