Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna
Collapse
X
-
/\ Ačiū už papildymą.
Nesuprantu, kam reikėjo uždaryti tiltą per Merą Zalave.
Gal, kad žmonės nevažinėtų grybauti į Gelednės miškus, kur ruoželis geležinkelio yra pasienio zonoje.
O gal taip saugosi nuo kontrabandininkų - ten, skirtingai nuo Dieveniškių apendikso ar Prienų apylinkų, siena kol kas nėra aptverta.Paskutinis taisė Romas; 2010.07.06, 18:22.
Komentuoti:
-
Kadangi Romas padarė puikų fotoreportažą apie Pabradės - Adutiškio ruožą, aš įdėsiu keletą šviežių nuotraukų iš šio ruožo.
Pradėsiu nuo Pavoverės. Stotelė buvo kitoje kelio Pabradė - Švenčionys pervažos pusėje, link Pabradės. Pylimas buvusios stotelės vietoje nukastas vietinių - geras žvyras. Kad būtent čia buvo stotelė, liudija perono asfalto ir betoninių plytelių labai negausios liekanos, sumaišytos su gruntu, kai išardyto geležinkelio pylimą lygino buldozeriai.
Vaizdas nuo kelio Pabradė - Švenčionys Adutiškio kryptimi.
Toliau geležinkelis suko į kairę.
Tarp Pavoverės ir Zalavo, netoli Sarokpolio.
Zalavo stotelės vieta. Jei neklystu, ji buvo už pervažos, Adutiškio link. Vaizdas į Pabradės pusę.
Tiltas per Merą Zalave.
Gelednė.
Nuo buvusios pervažos link Zalavo. Čia, dešinėje, pagal žemėlapių duomenis turėjo būti stoties pastatas ir peronas.
Anksčiau kaimo būta didesnio. Senų pamatų kaime yra nemažai.
Geležinkelio būta dvikelio praktiškai iki pat linijos išardymo. Visgi tai buvo pasienio stotelė.
Sena rampa, o gal ir namo pamatai.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2010.07.02, 21:31.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąPavyko rasti rusišką 1943 m. žemėlapį, kuriame matosi numatyta tiesti 71 km Lepelio - Krulevščiznos geležinkelio trasa.
Atlaso lapas "Zapadnaja železnaja doroga" (Vakarų geležinkelis)
Atvaizdas
http://militarymaps.org.ua/
Jei tas projektas būtų įgyvendintas, Pabradės - Adutiškio geležinkelis būtų ne išardytas, o būtų alternatyva Vilniaus - Minsko - Maskvos trasai.
...
Komentuoti:
-
Pavyko rasti rusišką 1943 m. žemėlapį, kuriame matosi numatyta tiesti 71 km Lepelio - Krulevščiznos geležinkelio trasa.
Atlaso lapas "Zapadnaja železnaja doroga" (Vakarų geležinkelis)
http://militarymaps.org.ua/
Jei tas projektas būtų įgyvendintas, Pabradės - Adutiškio geležinkelis būtų ne išardytas, o būtų alternatyva Vilniaus - Minsko - Maskvos trasai.
Žinoma, tuomet nepavyktų per 1992-1994 m. taip lengvai pasidalinti Adutiškio geležinkelio stoties...
Komentuoti:
-
VU keliautojai ir vienas UABas Lietuvos tūkstantmečio proga 2009 m. vasarą organizavo keliones aplink Lietuvą.
Viena grupė ėjo buvusio Pabradės - Adutiškio geležinkelio trasa pačiu Baltarusijos pasieniu (su pasieniečių leidimais ir palyda).
Tiesa, internete aprašymai tokie, kad labiau įdomūs tik ten buvusiems, navigacija labai savotiška - iš visų šešių grupių sumesti pagal dienas, o ne pagal maršrutus.
Žygio atkarpa buvusio Pabradės - Adutiškio geležinkelio
trasa susilaukė tik tokių užuominų :
Adutiškis-Šalcininkai dienos naujienos
4 diena. Atkarpa N.Strūnaitis -Zalavas
Toliau laukė tolima kelio atkarpa, kurią įveikti padėjo pasieniečiai bei vokiečių aviganė.
(...)
5 diena. Atkarpa Zalavas - Pavoverė - Prienai
Taip pat ėjome senuoju Lietuvą ir Baltarusiją jungusiu geležinkeliu
Nuotraukos iš kelionės http://www.siluetaslt.lt/zygis/foto.html,
Rinktis: Adutiškis - Šalčininkai
Pasienio zonos pradžia už Zalavo
Toliau galima bandyti įžiūrėti sieną kertančią buv. geležinkelio trasą - sekanti stulpų pora
Komentuoti:
-
Poros savaičių skirtumu 2009 m. vasarą Pabradės - Adutiškio trasa keliavo ir kiti keliautojai
2009.07.04 žygis buvusia geležinkelio trasa Pabradė - Pastovys
Dar siaučiant žiemos speigams pagalvojau, kad vasarą, atradus laisvą dieną, reiktų pėsčiomis pakeliauti po įdomias Rytų Lietuvos vietas. Tyrinėjant žemėlapį akis užkliuvo už jame pažymėto geležinkelio Pabradė-Pastovys (balt. Postavy) ruožo
(...)
Taigi, nutariau pėsčiomis nukeliauti nuo Pabradės buvusia geležinkelio linija iki Gelednės, pasižvalgyti Gelednės miško biosferos poligone, kuris yra viena iš nedaugelio Lietuvoje likusių vietų, kur gali sutikti kurtinius, o vėliau keliuku nueiti iki Šutų, kurie jau yra šalia plento.
(...)
Iš viso pirmyn ir atgal sukoriau apie keturiasdešimt kilometrų per aštuonias valandas.
http://kadagys.livejournal.com/tag/Geledn%C4%97
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąGal paprašysiu paieškoti mažesnio žemėlapio arba pakeist nuorodą.
http://rzecz-pospolita.com/wilen/Paskutinis taisė Zorro; 2010.01.15, 11:34.
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimą/\ Taip, Lietuva su Sovietija neturėjo bendros sienos 1920 - 1939 m.
Komentuoti:
-
/\ Taip, Lietuva su Sovietija neturėjo bendros sienos 1920 - 1939 m.
Tokius žemėlapius reikia krauti su funkcija "save target as"
Jei gali, įspėk, apie nuorodą kad mapywig.org žemėlapiai yra labai "sunkūs" - 8-20MB.
Gal paprašysiu paieškoti mažesnio žemėlapio arba pakeist nuorodą.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTai TSRS ten ir buvo. Lenkija ten, kur parasyta Okupuota.
http://www.mapywig.org/m/wig300k/28_...EBURG_1933.jpg
Komentuoti:
-
Visų Krulevščiznos - Adutiškio - Lentupio linijos stočių Baltarusijos teritorijoje nuotraukos:
http://railwayz.info/photolines/showline.php?lineid=1
Komentuoti:
-
Lentupis (Lyntupy) - Krulevščizna
kelios nuotraikos iš baltarusiško tinklapio railwayz.info http://railwayz.info/photolines/main..._id=21&rw_id=1
Lentupis.
Foto 2008.07.22
Autorius Aleksej Terro (Алексей Тэрро)
Lentupis. Aklikelis į Lietuvos pusę
Foto 2007.08.10
Autorius Jevgenij Gromov (Евгений Громов)
Lentupis. Lyginio įleidimo šviesoforo iš Lietuvos pusės likučiai
Daugiau Lentupio nuotraukų: http://railwayz.info/photolines/show...php?stat_id=14
Krulevščizna (Kruleuščyzna) - mazginė stotis.
Čia Pabradės -Adutiškio - Krulevščiznos linija baigiasi ir jungiasi su Molodečno - Polocko linija.
Foto 2006.08.11
Autorius Jevgenij Gromov (Евгений Громов),
Daugiau Krulevščiznos nuotraukų: http://railwayz.info/photolines/show...php?stat_id=20
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimą/\ Ačiū už nuorodą, Zorro
Kiek geriau sutvarkyti tie duomenys - "Parovozo" siaurukų enciklopedijoje
2244. Свенцянско-Березвечская ж.д. http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?LNG=RU&ID=2244
Ten yra ir lietuviškas žemėlapis be pirminio šaltinio.
Klaidingai parašyta, kad jis yra 1921 m. - iki 1923 m. tarp Lietuvos ir Vilniaus krašto (Lenkijos) buvo neutrali zona, žemėlapis vėlesnis, kokių 1924-1925 (kol dar buvo neišardyti vokiečių nutiesti karo siaurieji geležinkeliai.
O kodėl rytuose parašyta SSRS, o ne PL?..
Atvaizdas
Komentuoti:
-
/\ Ačiū už nuorodą, Zorro
Kiek geriau sutvarkyti tie duomenys - "Parovozo" siaurukų enciklopedijoje
2244. Свенцянско-Березвечская ж.д. http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?LNG=RU&ID=2244
Ten yra ir lietuviškas žemėlapis be pirminio šaltinio.
Klaidingai parašyta, kad jis yra 1921 m. - iki 1923 m. tarp Lietuvos ir Vilniaus krašto (Lenkijos) buvo neutrali zona, žemėlapis vėlesnis, kokių 1924-1925 (kol dar buvo neišardyti vokiečių nutiesti karo siaurieji geležinkeliai.
O kodėl rytuose parašyta SSRS, o ne PL?..
Komentuoti:
-
/\ Žr. žemėlapius temoje Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna .
Viskas ten sutampa
Parašė Romas Rodyti pranešimąXX a. pr. Poznanėje leistas Mapa sześciu gubenji Litwy i Białej Rusi (Šešių Lietuvos ir Baltarusijos gubernijų žemėlapis)
1. Po 1899 m. - nutiestas Utenos-Švenčionėlių Lentupio geležinkelis
2. Nuo Lentupio per Adutiškį (Hoduciszki) iki Glubokoje (Głębokie) pažymėtas geležinkelis, turbūt siaurukas
Atvaizdas
Neišsenkamas informacijos šaltinis - www.mapywig.org
----
(...)
Po I pasaulinio karo atsirado nauji geležinkeliai, kuriuos vokiečiai ir rusai nutiesė karo reikmėms
Lenkiškas 1922 m. geležinkelių žemėlapis Polska mapa kolejowa
(...)
3. Turbūt rusai nutiesė geležinkelį nuo Krulevščiznos iki Voropajevo
4. Vokiečiai ~1916 m. nutiesė platųjį geležinkelį nuo Pabradės iki Lentupio.
5. Ruože nuo Lentupio iki Voropajevo po karo tikriausiai liko siaurasis geležinkelis.
Jis praplatintas jau lenkų laikais.
Atvaizdas
Polska mapa kolejowa, www.mapywig.org
Komentuoti:
-
Sveiki. Iki šiol maniau, kad XIXa. pabaigoje nutiestas siaurasis geležinkeliais iš Panevėžio driekėsi per Uteną, Švenčionėlius, Švenčionis iki Lentupio. Ir štai pasirodo, kad jis tęsėsi dar toliau — iki Gluboko! O tas Glubokas yra 19.600 gyventojų miestelis į rytus nuo Lentupio. Ar čia tik wikipedijos klaida, ar iš tiesų siaurukas buvo ilgesnis?
http://lt.wikipedia.org/wiki/Lentupis
Komentuoti:
-
Parašė aRa Rodyti pranešimąTai realu, tik reikia nuotraukas prisiruošt susitvarkyt...
Komentuoti:
Komentuoti: