Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buvusieji Klaipėdos krašto geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jei turima galvoje pažymėtas kelynas dabartinėje KLASCO teritorijoje, tai ten bus platieji. Yra nuotraukų iš tų vietų.
    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

    Comment


      Papildau:

      Comment


        Geriau paieškojus galbūt dar kokį geležinkelį būtų galima atrasti. Dar yra atšaka nuo Klaipėdos - Pėžaičių linijos žemiau tilto per Miniją link Rusijos imperijos sienos.

        Comment


          Linkėjimai iš Dovilų prie Klaipėdos. Apie 1909 - 1913 m. Leidėjas M. Erhardt, Memel



          www.bildarchiv-ostpreussen.de

          Comment


            Minėti keliais pranešimais aukščiau siaurieji geležinkeliai Rusnėje. Tai trijų lentpjųvių palei Atmatą geležinkeliai. Žemiausiai esanti lentpjūvė buvo visai netoli dabartinio tilto į Rusnę,

            Comment


              Įkeliu iš Vilkyškių temos:
              Ir pabaigai norėčiau pasidžiaugti Turizmo informaciniu centru.
              Savaitgalį nedirbo, bet jau lankytojus pasitinka išorinis terminalas.
              Jei kas planuojate keliauti - šeštadieniais pradės dirbti nuo birželio 15d.


              Paštu užklausus apie siauruką, maloniai nustebino. Pacituosiu:
              "Kas liečia siauruką, tai turime neblogų žinių - turizmo centre įrengta ekspozicija su žemėlapiu ir filmuota medžiaga ruožas Pagėgiai - Smalininkai."
              *
              "Siauruko objektų yra išlikę toje atkarpoje nemažai, kaip suprantu Jus konkrečiai domina Vilkyškiai - siaurukas Vilkyškiuose ėjo dabar pavadinta geležinkelio gatve (aiškus pylimas), prie mokyklos stovi dar buvusios stoteles raudonų plytų pastato dalis. Kiek turtingesnis objektais atšaka tai Mociškiai-Viešvilė-Smalininkai, O Vilkyškiai- Mikytai išarti laukai..."



              VšĮ ,,Pagėgių krašto turimzo informacijos centras"
              Elektros pastotė - siauruko stotelės dalis





              Tvarkoma Geležinkelio gatvė
              Senoji Klaipėda
              F.Nietzsche - "There are no facts, only interpretations."

              Comment


                Vargu, ar transformatorinė buvusio geležinkelio dalis. Tikrai ne. Tačiau ji buvo šalia geležinkelio.

                Comment


                  Klaipėdos siaurasis geležinkelis. Pavasarį buvau nuvažiavęs pasižiūrėti, kas liko. Pradedu nuo Klaipėdos. Pradžioje žemėlapiai - vokiški iki Pirmojo pasaulinio karo, nors kai kurie lapai buvo perleisti su pakeitimais iš Lietuvos atsiėmus Klaipėdos kraštą.

                  Klaipėdos stoties rajonas, tiltas per Danę, Bachmano dvaras.



                  Stoties pastatų kompleksas Klaipėdoje.





                  Siaurasis geležinkelis nuo siaurojo stoties ėjo ir per teritoriją, kurioje dabar yra autobusų stotis.



                  Būta atšakos ir į pramoninį rajoną dabartinėje Trilapio g. Geležinkelio magistralinė linija ėjo plačiojo geležinkelio link ir pralindo po juo šioje vietoje - žiūrėti dvi žemiau esančias nuotraukas.



                  Maždaug čia ėjo siaurojo linija.



                  Nieko nėra išlikę, ką būtų galima surasti. Liepų g. tiesimo metu buvo sunaikinti visi artefaktai, nes geležinkelis ėjo gatvės pakraščiu. Prieš tiltą per Danę iš abiejų geležinkelio pusių buvo fabrikai, kurie, galbūt, turėjo atšakas nuo magistralinės linijos.
                  Tiltas per Danę buvo kartu ir plento, atskiro tilto geležinkeliui nebuvo. Galbūt tiltas buvo bendras, bet bėgiai ėjo vienu pakraščiu ir buvo visiškai atskirti nuo važiuojamosios dalies, o gal ir ne. Sunku pasakyti, nemačius nuotraukų, o iš žemėlapio aišku, kad atskiro tilto nebuvo. Už tilto per Danę suko į pietus Maždaug dabartine Joniškės g. ar šiek tiek į vakarus nuo jos. Toliau ėjo dabar užstatytu Paupių rajonu.



                  Toliau geležinkelis ėjo ten, kur dabar pravesta Klemiškės g. Toliau - keliu Nr. 217. Ties Klausmylių (kelias Nr. 217) ir E. Purvinio g. geležinkelis išsišakojo - į šiaurės rytus linija į Plikius, į pietryčius - linija link Dovilų. Atrodytų ties linijų atsišakojimų turėjo būti stotis, bet stoties ties Klemiške nebuvo, ten būta tik stotelės. Bent jau taip parodyta žemėlapyje. Ten nieko neišlikę, tai ir fotografuoti nebuvo ką.



                  Toliau važiuoju į Plikius. Geležinkelis ėjo plento pakraščiu, kaip matyti iš žemėlapio, jokių stočių nebuvo, tik stotelės.





                  Plikiuose stotis buvo miestelyje. Ties pagrindine miestelio sankryža buvo mokykla, bažnyčia ir geležinkelio stotis.



                  Mokyklos pastatas išlikęs, mokyklos sena nuotrauka taip pat.



                  Beveik tuo pačiu rakursu Klaipėdos link. Bažnyčia kairėje gatvės pusėje.



                  Pasisukus į dešinę kitoje gatvės pusėje nei mokyklos pastatas buvo geležinkelio stotis. Deja, ta teritorija pilnai naujai užstatyta tarybiniais laikais.



                  Sena Plikių stoties nuotrauka iš nuspalvinto atviruko. Vaizdas Klaipėdos link iš šiaurinio stoties galo.



                  Kaip matyti iš paskutinio žemėlapio fragmento, už stoties būta geležinkelio pylimo toliau į šiaurę sienos su Rusija link. Punktyrinė linija irgi turbūt žymi kažką, susijusį su geležinkeliu, gal nebaigtą ar nenaudojamą pylimą ar būsimą geležinkelio trasą. Dabartiniu metu Klaipėdos g. Plikiuose ar kelias Nr. 217 pravestas būtent to supilto, bet nenaudoto geležinkelio pylimo vietoje, o senasis plento tiltas per Eketę nenaudojamas. Taigi, jokių geležinkelio pylimo ir galbūt buvusių geležinkelio tilto atramų liekanų nėra.

                  Tęsinys bus.
                  Paskutinis taisė Al1; 2015.10.03, 14:03.

                  Comment


                    Tęsiu toliau. Ruožas Klemiškė - Dovilai.
                    Ortofotonuotraukoje pažymėjau geležinkelį pagal topografinį vokišką žemėlapį.
                    Linijos iš Klemiškės į Dovilus vietoje nuo Klemiškės stotelės dabar yra E. Purvinio g. Toliau viskas suarta. Kaip matyti, ten, kur anksčiau buvo dvarai ar sodybos, dabar laukai. A1 magistralė kirstųsi su geležinkeliu kažkur tarp tilto per Smeltalę ir Lukoil degaline prieš Jakų žiedą. Toliau vėl laukas. Dar toliau buvusio geležinkelio vietoje eina lauko kelias, kuriam neseniai suteiktas Būrų gatvės pavadinimas. Deja, nors ortofotonuotraukoje atrodo, kad galima pravažiuoti iki pat Mažeikių miško, bet realybėje nebent tik su traktoriumi. Buvusio geležinkelio trasa (o kažkada ir geležinkelis) kertasi su keliu Jakai - Dovilai vietovėje, kuri seniau vadinosi Mižeikiais (dvaras). Dabar išlikęs tik pakoreguotas į "Mažeikiai" miško pavadinimas.







                    Ties Mižeikiais būta stotelės, kurios tarpukario nuotrauką radau flickr.com (buvau jau įkėlęs į forumą anksčiau). Nuo buv. Mižeikių pervažos geležinkelis netrukus suko tiesiai į pietus ir ėjo dabar užstatyta (kolektyviniai sodai) teritorija.



                    Vėl suko į pietryčius ir kirto Smeltalę tiltu (orotofotonuotraukoje pažymėta). Jo akmeninės atramos išlikusios. Vaizdas iš kairiojo Smeltalės kranto Klaipėdos link. Dešiniojo kranto atrama.



                    Nuo kairiojo kranto atramos viršaus.



                    Ten pat, į priešingą pusę, Dovilų link.



                    Dešiniojo kranto atrama iš arčiau.



                    Kairiojo kranto atrama gerai išsilaikiusi.



                    Dešiniojo kranto atrama kiek iš šono.



                    Pylimas tilto link kairiajame Smeltalės krante. Upė už 50-70 m. Į priešingą pusę, Dovilų link geležinkelio vietoje Kiškėnų sodų Putino g., pereinanti į žvyrkelį į Lėbartų dvarą. Ties dvaru būta stotelės ir pralankos bei kažkokio geležinkelio statinio, tikriausiai sandėlio (žr. paskutinį šio pranešimo žemėlapio fragmentą). Deja, jokių geležinkelio artefaktų neišlikę.

                    Paskutinis taisė Al1; 2015.10.04, 10:28.

                    Comment


                      Nuo Lėbartų dvaro dabar iki Dovilių eina žvyrkelis, šalia kurio anksčiau ėjo ir geležinkelis. Žvyrkelis išplatintas, jokių geležinkelio pylimo liekanų nėra.



                      Pasiekus Dovilus, geležinkelis nutolo nuo kelio (gatvės). Dabar ta teritorija užstatyta daugiausiai nuosavais namais.



                      Dovilų centras ortofotonuotraukoje. Atėjęs iš Lėbartų (kairėje) geležinkelis kirto Lašupį. Tam buvo supiltas pylimas ir pastatyta pralaida, kuri išlikusi ir tarnauja pagal paskirtį.



                      Lašupio pralaida.





                      Pylimas per Lašupį, vaizdas Klaipėdos link.



                      Ten pat, vaizdas buvusios Dovilų stoties pusėn. Pastatas pačiame nuotraukos centre yra vienas iš buvusios geležinkelio stoties statinių. Nuosavo namo kairėje kieme išlikęs geležinkelio šulinys, iš kurio buvo imamas vanduo. Šulinys uždengtas šiuolaikiniu dangčiu, lygtai nenaudojamas. Deja, nuotraukos nepadariau.



                      Taigi, vienintelis išlikęs geležinkelio stoties pastatas - šis, tikriausiai ūkinis. Geležinkelis ėjo kairėje. Jo senovinė nuotrauka yra žemiau esančiame atviruke. Likusi stoties teritorija dabar yra užstatyta privačiais namais.







                      Doviluose geležinkelis dar kartą išsišakojo - viena linija ėjo į Laugalius, kita į Pėžaičius.
                      Kaip matyti iš topografinio žemėlapio fragmento (antrojo šiame pranešime), šiaurės rytinėje Dovilų pusėje būta kalkakmenio karjero ir fabriko. Jis naudojosi geležinkelio paslaugomis, būta privažiuojamųjų kelių.
                      Žemiau esančiame atviruke yra fabriko ir geležinkelio nuotraukos. Šiuo metu fabriko vietoje ir geležinkelio magistralinės linijos vietoje laukas (žr. ortofotonuotrauką), kelias į Gargždus nutiestas ne buvusio geležinkelio vietoje.

                      Paskutinis taisė Al1; 2015.10.03, 20:36.

                      Comment


                        Dovilai - Laugaliai.
                        Atšaka į Laugalius gan trumpa, bet svarbi. Laugaliai buvo pasienio kaimas, o kitoje sienos pusėje buvo kur kas didesnis Gargždų miestelis.





                        Nuo Dovilų geležinkelio pylimas neišliko, ten, kur ėjo geležinkelis, tarybiniais laikais buvo pradėti eksploatuoti keli karjerai, pastatytas Gargždų pramoninis rajonas, į kurį atvesta plačiojo geležinkelio linija iš Rimkų stoties, dabar tai "Gargždų geležinkelio" aptarnaujama linija.
                        Šiauriau minėto pramoninio rajono yra lauko kelias, kuriam neseniai suteiktas Geležinkelio pylimo gatvės pavadinimas. Maždaug jos vietoje ir ėjo geležinkelio atšaka į Laugalius.
                        Ortofotonuotraukoje pagal žemėlapius pažymėjau buvusio geležinkelio trasą. Kiek netiksliai galbūt ties karjerais ir Gargždų pramoniniu rajonu.



                        Didesnio mastelio ortofotonuotrauka ties Laugaliais. Rodykle pažymėtas pastatas, kurio nuotraukos žemiau.



                        Sena nuotrauka, kurioje matosi traukinys ir dviejų aukštų pastatas, kuris, aišku, nėra jokia geležinkelio stotis. Nuotrauka iš flickr.com



                        Dabartinė nuotrauka panašiu rakursu. Bėgiai ėjo už pastato.



                        Bėgiai ėjo iš šios pusės.



                        Čia būta bėgių ir, tikriausiai stoties kelyno. O gal jis buvo šiek tiek toliau. Vaizdas šiaurės link. Ten, tolumoje geležinkelis baigėsi.





                        Vaizdas Dovilų link.





                        Šioje temoje anksčiau (http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=119) buvo ši sena nuotrauka, kuri, neaišku, ar tikrai, daryta Laugalių stotyje.



                        Tęsinys bus.
                        Paskutinis taisė Al1; 2015.10.03, 20:53.

                        Comment


                          Dovilų stoties šulinys:

                          Al1 - tikrai matei - ant dangčio stovi medinis nykštukas. Vėliau papildysiu iš šeimininko gautos tvarslės foto
                          Senoji Klaipėda
                          F.Nietzsche - "There are no facts, only interpretations."

                          Comment


                            Dovilai - Pėžaičiai.
                            Doviluose linija į Pėžaičius darė kilpą ir ėjo iškasa, bet vietoje nieko neaptikau, nes ten dabar mokykla, jos stadionas, o toliau į pietus nuosavi namai. Geležinkelis ties dvaru pasiekė kelią (dabar Nr. 2228) ir jį kirto. Toliau iki tilto per Minija ėjo jo dešine puse, jei judama iš Dovilų. Pagal topografinį žemėlapį matyti, kad atskiro tilto per Miniją nebuvo, buvo bendras plento ir geležinkelio tiltas.





                            Tiltas per Miniją. Neaišku, ar vidurinė atrama išlikusi iš tų laikų, ar tai pokarinio tilto atrama. Bet kokiu atveju dabartinis tiltas pastatytas tarybiniais laikais, o gal ir po 1990 m.
                            Kitoje Minijos kranto pusėje, Baičiuose (žr. žemėlapį ir ortofotonuotrauką aukščiau), būta kažkokio tai fabriko, kuris naudojosi geležinkelio paslaugomis ir iš jo teritorijos link Rusijos sienos ėjo siaurojo geležinkelio atšaka (ortofotonuotraukoje pažymėjau geltonai; ortofotonuotrauka neaptima teritorijos iki buvusios sienos su Rusija). Kas buvo vežama, neaišku. Iš žemėlapio neaišku, ar ten buvo karjeras, ar buvo vežama mediena. Ir kodėl linija iki pat sienos?





                            Iš Baičių geležinkelis ėjo į pietus. Dalis jo trasos dabar yra paversta keliais, o toliau papuola į dirbamus laukus, kur nieko neišliko. Tačiau šiauriau Grobštų yra miškeliai ir ortofotonuotraukoje gerai matosi buvusio geležinkelio trasa, aišku, jei žinai ko ieškai ir yra vokiškas topografinis žemėlapis. Ta vieta neprivažiuojama, todėl patikrinti, ar ten tikrai išlikęs pylimas nebuvo galimybės. Kiek arčiau Grobštų geležinkelio vietoje kelias. Šiauriau Grobštų geležinkelis kirto kelią į Pėžaičius (dabar Nr. 2202) ir toliau iki pat Pėžaičių ėjo dešine jo puse (jei judama link Pėžaičių), tik vienoje vietoje nuo kelio nutoldamas kiek toliau.





                            Paskutinis taisė Al1; 2015.10.04, 18:47.

                            Comment


                              Kaip minėjau, už Grobšų geležinkelis ėjo dešine kelio puse, jei važiuojama į Pėžaičius. Ortofotonuotraukoje už Grobštų jo jau nežymėjau. Nes už kelių šimtų metrų nuo Grobštų jau prasideda išlikusio pylimo fragmentai, kurie pažymėti rodyklėmis. Ties kelio posūkiu, ties trečia rodykle jis geriausiai matosi. Tačiau už posūkio pylimo nebėra. Toliau, už kelių šimtų metrų pylimas vėl išlikęs (4 nuo viršaus rodyklė).





                              Ten, kur ortofotonuotraukoje 4 rodyklė. Vaizdas Pėžaičių link.



                              Dar kiek pavažiavus, miške. Pėžaičių link.



                              Dovilų link.



                              Tilto per Agluoną liekanos. Ortofotonuotraukoje papildomai pažymėjau, bet per mažu šriftu. Vaizdas Pėžaičių link.



                              Nuo kelkraščio.



                              Dovilų link. Šio kranto atrama išlikusi geriau nei priešingo.





                              Ties Poškais (Paaschken) geležinkelis "kirto kampą" - kelias į Pėžaičius darė vingį, o geležinkelis ėjo tiesesne trasa. Toje vietoje ortofotonuotraukoje pranešimo viršuje vėl linija pažymėjau geležinkelio trasą. Už Poškų geležinkelis vėl ėjo lygiagrečiai keliui iki pat Pėžaičių.





                              Pylimas išlikęs ir už Poškų.

                              Paskutinis taisė Al1; 2015.10.05, 10:01.

                              Comment


                                Pėžaičiai.





                                Pėžaičiuose išlikusios geležinkelio tilto per Aisę atramos ir stoties pastatas (ortofotonuotraukoje pažymėti rodyklėmis). Geležinkelio tilto atramos panaudotos pėsčiųjų tiltui.







                                Ties pėsčiųjų tiltu stoties link. Tolumoje kiek pridengtas medžiais raudonų plytų pastatas - stoties.



                                Seni atvirukai su geležinkelio nuotraukomis.



                                Kaip matyti iš nuotraukos, Pėžaičiuose būta lentpjūvės. Neaišku, ar tai tik jos bėgiai ir vagonėliai, ar būta ir privažiuojamojo kelio nuo stoties.



                                Maždaug iš tos pat vietos ir tuo pačiu rakursu, kaip ir atviruke. Reikia pasakyti, kad čia yra įkalnė, ją turėjo įveikti ir traukinys. Pastato, buvusio dešinėje bėgių pusėje nėra. Atrodo, ten būta sandėlio su dengta rampa.



                                Iškilęs geležinkelio pastatas - gyvenamasis namas. Bėgiai buvo iš šios pusės. Ar jame buvo stoties administracinės patalpos, neaišku.







                                Vaizdas į šiaurės rytus - buvusio stoties kelyno vietoje lygus laukas.



                                O čia matosi pastato pamatų liekanos. Atrodo, kad tai galėjo būti depo pastatas - žr. antrojo atrviruko nuotrauką - pastatas dešinėje dviaukščio išlikusio namo pusėje su vartais dešiniame gale.



                                Šiaurės rytinis stoties galas ir pylimo pabaiga ties siena su Rusija (ji buvo dešinėje už kelių metrų).



                                Pabaiga.
                                Paskutinis taisė Al1; 2015.10.04, 19:42.

                                Comment


                                  O ŠI vieta ar susijusi su geležinkeliu. Kaip ir stotis galėtų būti ?

                                  Comment


                                    Parašė pan_zaibas Rodyti pranešimą
                                    Kaip ir stotis galėtų būti ?
                                    Manyčiau - pradinė mokykla (volkschule)
                                    Senoji Klaipėda
                                    F.Nietzsche - "There are no facts, only interpretations."

                                    Comment


                                      Pagaliau nuotrauka su siauruku Kuršių nerijoje

                                      Šaltinis , FB Lietuva senose fotografijose

                                      Comment


                                        Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                        Pagaliau nuotrauka su siauruku Kuršių nerijoje

                                        Šaltinis , FB Lietuva senose fotografijose

                                        Atvaizdas
                                        Kažkurioje temoje jau buvo.
                                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Su placiuoju kirstosi skirtinguose lygiuose. Zemelapyje pavaizduoti placiojo gelezinkelio tiltai, esantys salia vienas kito: vienas virs dabartines Liepu g., o kitas - virs siaurojo begiu. Taciau galejo buti, kad tiltas buvo vienas, o zemelapyje klaida. Nors tai mazai tiketina. Tiltas virs gatves tikriausiai buvo pastatytas tiesiant platuji gelezinkeli. Kazkaip menkai tiketina, kad gerokai veliau, tiesiant siauraji gelezinkeli, butu perstatytas tiltas. Tikriausiai pastate salia nauja tilta - juk taip pigiau. Nes trumpesnis tiltas, nei is naujo statyti ilgesni tilta.

                                          Atvaizdas
                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Klaipėdos siaurasis geležinkelis. Pavasarį buvau nuvažiavęs pasižiūrėti, kas liko. Pradedu nuo Klaipėdos. Pradžioje žemėlapiai - vokiški iki Pirmojo pasaulinio karo, nors kai kurie lapai buvo perleisti su pakeitimais iš Lietuvos atsiėmus Klaipėdos kraštą.

                                          Klaipėdos stoties rajonas, tiltas per Danę, Bachmano dvaras.

                                          Atvaizdas


                                          Stoties pastatų kompleksas Klaipėdoje.

                                          Atvaizdas


                                          Atvaizdas


                                          Siaurasis geležinkelis nuo siaurojo stoties ėjo ir per teritoriją, kurioje dabar yra autobusų stotis.

                                          Atvaizdas


                                          Būta atšakos ir į pramoninį rajoną dabartinėje Trilapio g. Geležinkelio magistralinė linija ėjo plačiojo geležinkelio link ir pralindo po juo šioje vietoje - žiūrėti dvi žemiau esančias nuotraukas.

                                          Atvaizdas


                                          Maždaug čia ėjo siaurojo linija.

                                          Atvaizdas


                                          Nieko nėra išlikę, ką būtų galima surasti. Liepų g. tiesimo metu buvo sunaikinti visi artefaktai, nes geležinkelis ėjo gatvės pakraščiu. Prieš tiltą per Danę iš abiejų geležinkelio pusių buvo fabrikai, kurie, galbūt, turėjo atšakas nuo magistralinės linijos.
                                          Tiltas per Danę buvo kartu ir plento, atskiro tilto geležinkeliui nebuvo. Galbūt tiltas buvo bendras, bet bėgiai ėjo vienu pakraščiu ir buvo visiškai atskirti nuo važiuojamosios dalies, o gal ir ne. Sunku pasakyti, nemačius nuotraukų, o iš žemėlapio aišku, kad atskiro tilto nebuvo. Už tilto per Danę suko į pietus Maždaug dabartine Joniškės g. ar šiek tiek į vakarus nuo jos. Toliau ėjo dabar užstatytu Paupių rajonu.

                                          Atvaizdas


                                          .

                                          Prie Liepų gatvės siaurukas standartinį kirto atskirai nuo gatvės, buvo mūrinis tiltukas (didelė pralaida). O gatvės gale per Dangę bendras neišvaizdus tiltas.
                                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                          Comment

                                          Working...
                                          X