Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buvusieji Klaipėdos krašto geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Paziurejus atidziau ir pamatavus bei ivertinus, vis delto begiu plotis panasesnis i 1435 mm nei i 1000 mm. Jei zmogaus ugis 1.70 m...





    Dar ivertinti galima nuvaziavus i Jonaicius ir pamatavus tilto liekanu ploti. Jei jis bus mazdaug 1.5 m plocio, tai mazai tiketina, kad gelezinkelis buvo standartines vezes. Jei platesnis - tada atsakymo nera. Jei tilto plotis mazdaug 1.2-1.5 m, tai tiketina, kad veze buvo 1000 mm.

    http://img142.imageshack.us/img142/5...ct0191afe1.jpg

    Comment


      #42
      Paliekam šį klausimą atvirą Ieškome daugiau įrodymų vienai ar kitai pusei

      Comment


        #43
        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Pagėgiai - Smalininkai, 1914-1944 m.

        Smalininkų stoties pastatas
        Atvaizdas


        Pylimas Smalininkuose link prieplaukos. Vaizdas nuo pagrindines miestelio gatvės.
        Atvaizdas


        Nuo Smalininkų iki Viešvilės neaptikau jokių liekanų, nors "daviausi" su žemėlapiais po miškus, laukus.

        Viešvilėje yra išlikęs pylimas - tiek rytinėje, tiek ir vakarinėje dalyje. Geležinkelis miestelio pakraščiuose ėjo palei plentą. Todėl dalis pylimo šiuo metu panaudota šaligatviams.

        Atvaizdas


        Viešvilėje buvo dvi stotys - Viešvilė ir Viešvilė-Vakarinė. Tiksliau - stotis buvo Viešvilė-Vakarinė, o Viešvilė buvo tik stotelė (pagal www.parovoz.com duomenis).
        Miestelis nemažas, tikriausiai buvo ir stoties pastatas. Bet aptikti jo nepavyko. Gal sugriautas ar nugriautas, o gal perstatytas.

        Toliau geležinkelis ėjo palei plentą ir už kelių kilometrų pasuko į Jūravos mišką. Čia išlikęs senasis pašto kelias, grįstas akmenimis. Nors iš grindinio jau beveik nieko nebelikę, nors dar pernai jo likučių buvo gerokai daugiau. Matyt pravažiuota greideriu, nes kelias veda ir į girininkiją. Lygiagrečiai keliui, iki girininkijos išlikęs pylimas.
        Nuotrauka pernai metų

        Atvaizdas


        Ties Mociškiais miške yra išlikęs geležinkelio pylimas. Toliau už Mociškių geležinkelis turėjo įveikti kliūtį - Jūros upę. Senuose žemėlapyje pavaizduota, kad geležinkelis "kerta" upę šalia plento tilto.
        Jokių tilto liekanų neaptikau. Jei jis buvo medinis, tai sunku kažką aptikti po tiek metų. Tačiau gali būti, kad atskiro geležinkelio tilto nebuvo, o bėgiai buvo pakloti plento tiltu.
        Tai tikėtina, nes šioje vietoje plente į Pagėgius yra net 4 tiltai - vienas iš jų per Jūrą, o kiti per ežerėlius. Visi jie statyti seniai, ne tarybiniais metais. Tarybiniais metais tik rekonstruoti. O šalia aukšto plento pylimo nėra jokio kito lygiagrečiai supilto geležinkelio pylimo, kuris, logiškai mąstant, taip pat turėjo būti aukštas. Kad jis būtų nukastas tarybiniais metais, mažai tikėtina. Todėl gali būti, kad taupant pinigus, bėgiai buvo pakloti plento tiltais. Siauruko traukiniai matyt nebuvo sunūs, eismas neintensyvus - keli traukiniai per dieną.

        Vilkyškiai. Didelis miestelis. Tikriausiai buvo stotis su pastatais. Tačiau nieko nepavyko aptikti. Pagal senus žemėlapius ir stotis turėjo būti ties "Vilkyškių pienines" teritorija. Pieninė pastatyta tarpukaryje. Logiška, kad statybai galėjo būti pasirinkta vieta šalia geležinkelio stoties.

        Nuo Vilkyškių geležinkelis atitolsta nuo plento ir šiuo metu nėra kelių privažiuoti arčiau prie buvusios trasos. Tačiau ir pylimo liekanų nelabai galėjo išlikti - daugiausia tai platūs dirbami laukai. Pylimas buvo suartas tarybiniais laikais.
        Siaurasis geležinekelis ties Mikytais darė dideli lankstą aplenkdamas piliakalnį.

        Mikytuose geležinkelis susijungė su Tilžės - Mikytų elektrinio tramvajaus linija. Jokių liekanų nepavyko aptikti. Turbūt buvo stotis su pastatais, nes Mikytai - nemažas miestelis, buvo dvaras. Be to tai persėdimo iš siaurojo geležinkelio į tos pačios vėžės pločio tramvajų stotis.
        Į Tilžę tramvajus ėjo plento pakraščiu. Taip pat jo bėgiai buvo pakloti plento tiltais, o per Nemuna bėgiai ėjo Karalienės Luizos tiltu.

        Į Pagėgius geležinkelis ėjo Būbliškių mišku.
        Siaurasis geležinkelis baigėsi prie Pagėgių stoties. Neaišku, buvo atskira stotis, ar naudotasi Pagėgių stoties patalpomis.

        Siaurukas Pagėgiuose. Nuotrauka iš interneto platybių.
        Atvaizdas


        Tramvajus. Nuotrauka iš interneto platybių.

        Atvaizdas
        Na ties Viesvile yra islike siauruko ir stotis ir tilto liekanos per upeli... gal kada imesiu kai grysiu i kaima nufotkint...

        Comment


          #44
          Viskas , radau iš aš įrodymų, kad tai buvo platusis geležinkelis:

          Vakarai. 1936, liepos 8 dienos

          Šilutės žinios
          . . Nuostolingas susisiekimas.
          bv. Nuo Šilutės iki Naumiesčio be moderniškų pašto autobusų, kursuoja. Rytprūsių,
          B-ves .traukinėlis, Tačiau nežiūrint jau blogu juo susisiekimu, jis daro valdžiai didelius nuostolius, nes beveik visas svarbesnis kelio remontas (iešmų taisymas. įdubų tais. ir kt,)' atliekamas plačiųjų geležinkeliu lėšomis. Be to, važiuojančių juo keleivių skaičius
          yra labai mažas, Taigi ar nevertėtų arka visai jį panaikinus ir leisti dažniu autobusus arba perimti Gelėž. Valdybai ir leisti automatricą, nes bėgių persiuvimas, yra toks pat kaip plačiųjų geležinkelių

          Comment


            #45
            Parašė udrius Rodyti pranešimą
            Viskas , radau iš aš įrodymų, kad tai buvo platusis geležinkelis:

            Vakarai. 1936, liepos 8 dienos

            Šilutės žinios
            . . Nuostolingas susisiekimas.
            bv. Nuo Šilutės iki Naumiesčio be moderniškų pašto autobusų, kursuoja. Rytprūsių,
            B-ves .traukinėlis, Tačiau nežiūrint jau blogu juo susisiekimu, jis daro valdžiai didelius nuostolius, nes beveik visas svarbesnis kelio remontas (iešmų taisymas. įdubų tais. ir kt,)' atliekamas plačiųjų geležinkeliu lėšomis. Be to, važiuojančių juo keleivių skaičius
            yra labai mažas, Taigi ar nevertėtų arka visai jį panaikinus ir leisti dažniu autobusus arba perimti Gelėž. Valdybai ir leisti automatricą, nes bėgių persiuvimas, yra toks pat kaip plačiųjų geležinkelių

            Tik truputi neaisku. Kaip tai jis taisomas placiuju gelezinkeliu lesomis, jei jis net nepriklause "Lietuvos gelezinkeliams", o buvo privacios vokieciu kompanijos nuosavybe... Vis delto jei Lietuvos valstybe dotavo remonta, tai negi ji tai dare "Lietuvos gelezinkeliu" lesomis ir rankomis???

            Comment


              #46
              Stai zadeti Klaipedos krasto gelezinkeliu zemelpiai.

              Is http://www.bildarchiv-ostpreussen.de
              Geras puslapis su Rytu Prusijos zemelapiais ir nuotraukomis. Zemelapiu perziura su didele skiriamaja geba atsirado neseniai. Tiesa, zemelapis perziurimas tik langelyje. Todel as sulipdziau pateikiamus zemelapius is keliu langeliu.

              Armalenai



              Klaipedos plytiniu gelezinkeliai



              Atsaka netoli Doviliu iki pat sienos su Rusijos imperija.



              Plikiai




              Netolis Smalininku, Kazikenai. Nelabai aisku, ar ta linija - gelezinkelis. Bet gali buti kad tai karjerinis gelezinkeliukas iki prieplaukos. Nesusijungia su linija i Smalininkus.




              Kalveliai, netolis Viesviles. Lentpjuves ir plytines gelezinkeliai, sujungti su magistraline linija Pagegiai - Smalininkai. Ir atsaka iki prieplaukos.




              Viesvile
              Paskutinis taisė Al1; 2009.05.10, 14:03. Priežastis: Nepadoriai didelės nuotraukos

              Comment


                #47
                Ar Smalininkuose buvo gelezinkelio atsaka ant prieplaukos pylimo? Zemelapyje jos nera.


                Paskutinis taisė Al1; 2009.05.10, 13:24.

                Comment


                  #48
                  Naujai aptikti buve (o kai kurie ir esami) siaurukai Klaipedos kraste.
                  Zemelapis iki Pirmojo pasaulinio karo laiku.

                  Bajorai. Net du siaurieji gelezinkeliai. Viena linija prasideda salia placiojo gelezinkelio begiu. Nors tokiu zenklu buvo zymima ir pramonine placiojo atsaka. Todel vis delto neaisku, ar tai tikrai siaurasis gelezinkelis.
                  Kitas siaurukas pavaizduotas ties siurbline - Pumpw.





                  Silutes plytines siaurukas. Taipogi tuo paciu zenklu pavaizuota atsaka nuo Silutes - Kulesu gelezinkelio. Taciau cia tikriausiai buvo placiojo gelezinkelio atsaka.




                  Traksedziu (Aukstumalos) durpyno siaurukas.

                  Paskutinis taisė Al1; 2009.05.10, 13:35. Priežastis: Per didelės nuotraukos - nieko neįmanoma įžiūrėti

                  Comment


                    #49
                    Paciuose Smalininkuose buvo pramoninio gelezinkelio linija. Buvo veziojamos durpes i fabrika is durpyno. Fabrikas buvo salia Smalininku - Pagegiu gelzinkelio linijos. Ar durpyno linija jungesi su Smalininku - Pagegiu gelezinkeliu, neaisku. Zemelapyje tai nepavazduota.

                    Comment


                      #50
                      Įkeliu 1918 metų Šilutės apskrities žemėlapio fragmentą.
                      (Kreis Heydekrug, 2 Auflage, M1:100000, 1918.)
                      Žemėlapyje pavaizduotas siaurasis geležinkelis iš Kūgelių į Žemaičių Naumiestį.


                      (miniatiūrą paspaudus, žemėlapis padidės)
                      http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

                      Comment


                        #51
                        Parašė rimsenas Rodyti pranešimą
                        Įkeliu 1918 metų Šilutės apskrities žemėlapio fragmentą.
                        (Kreis Heydekrug, 2 Auflage, M1:100000, 1918.)
                        Žemėlapyje pavaizduotas siaurasis geležinkelis iš Kūgelių į Žemaičių Naumiestį.


                        (miniatiūrą paspaudus, žemėlapis padidės)

                        O gal jis vis delto buvo nutiestas? Ar tik planuotas tiesti? Kai perziurejau vokiskus Klaipedos krasto Messtischblatt'us, tai daug gelezinkeliu "atradau". Dar vienas - Smiltyneje.

                        Comment


                          #52
                          Dėl to geležineklio tarp kuliešų buvo ginčų, bet vis tik radau pora nuorodų , kad jis toks buvo - vienas iš jų - knygoje Eisenbahnen im Baltikum - 32 puslapyje. Taip pat minima, kad siaurukas nuo Naumieščio ėjo į miškus, iškirstai medienai išvesti, o Naumiestyje buvo karo belaisvių stovykla.

                          Dėl smiltynės geležinkelio - irgi buvo, jis nutiestas II pasaulinio karo metu aptarnauti uostą ir Smiltynės bateriją.

                          Comment


                            #53
                            Parašė udrius Rodyti pranešimą
                            Dėl to geležineklio tarp kuliešų buvo ginčų, bet vis tik radau pora nuorodų , kad jis toks buvo - vienas iš jų - knygoje Eisenbahnen im Baltikum - 32 puslapyje. Taip pat minima, kad siaurukas nuo Naumieščio ėjo į miškus, iškirstai medienai išvesti, o Naumiestyje buvo karo belaisvių stovykla.

                            Dėl smiltynės geležinkelio - irgi buvo, jis nutiestas II pasaulinio karo metu aptarnauti uostą ir Smiltynės bateriją.
                            Tarp Kulesu ir Z. Naumiescio?

                            Del Smiltynes - patalpintas zemelapis yra isleistas arba tarpukaryje, arba pries Pirmaji pasaulini, arba Pirmojo pasaulinio metais.

                            Comment


                              #54
                              Dar galima pridėti, kad tiek ant šiaurinio, tiek ant pietinio molų buvo siauruko bėgiai, skirti aptarnauti švyturius (vežti anglį į juos) bei remonto ir priežiūros darbams.





                              Paskutinis taisė tricky_kid; 2009.05.30, 00:02. Priežastis: trinu vaizdus ...
                              Propoganda ir penas mintims >>>

                              Idėjos, mokslo pasiekimai ir įdomybės
                              www.ted.com

                              Comment


                                #55
                                Oho ... foto terpė kažką įdomaus pridarė arba hakeriai kokie buvo atslinkę, bo tik įkėlus viską rodė kaip reikalas.

                                Patvarkyta.
                                Propoganda ir penas mintims >>>

                                Idėjos, mokslo pasiekimai ir įdomybės
                                www.ted.com

                                Comment


                                  #56

                                  Viešvilė. Buvusio siauruko tilto liekanos per Viešvilės upelį

                                  Comment


                                    #57

                                    Viešvilė. Buvusio siauruko tilto liekanos per Viešvilės upelį

                                    Comment


                                      #58
                                      Buvusi Smalininkų geležinkelio stotis (2009 liepa)


                                      Viešvilė. Buvusio siauruko tilto liekanos per Viešvilės upelį (2009 liepa)
                                      Paskutinis taisė Romas; 2009.10.11, 13:40. Priežastis: Sujungti dubliai

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė tricky_kid Rodyti pranešimą
                                        Dar galima pridėti, kad tiek ant šiaurinio, tiek ant pietinio molų buvo siauruko bėgiai, skirti aptarnauti švyturius (vežti anglį į juos) bei remonto ir priežiūros darbams.
                                        Kai ką prisiminiau:



                                        Reversas. Banknoto kairėje pusėje pavaizduotas Klaipėdos švyturys, pastatytas 1796 m. Po 1819 m. rekonstrukcijos švyturio aukštis siekė 29,2 m, jo 45 tūkst. žvakių stiprumo šviesa buvo matoma 35 km atstumu. 1937 m. Klaipėdos švyturyje buvo įrengta radiogoniometrinė stotis. Šis švyturys buvo ne tik Klaipėdos simbolis, bet ir reikšmingas miesto akcentas, turistų lankoma vieta. Prieš Antrąjį pasaulinį karą nustojęs veikti Klaipėdos švyturys iki mūsų dienų neišliko. Banknoto reverso spalvos - violetinė, žalsva, ruda ir geltona.

                                        Info iš www.lb.lt

                                        Comment


                                          #60
                                          Buvo gražus tiltukas. Šiek tiek kitoks nei likusieji.
                                          Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                          Comment

                                          Working...
                                          X