Viešųjų pirkimų tarnyba rašo apie 7 pirkimus, tas parašyta ir jų web. Žurnalistai persiskaičiavo. O atsakymą VPT jau galima rasti tarp litrail.lt naujienų.
Kovo 10 d. "Financial times" yra tokia žinutė (tiesioginės nuorodos nebus, bet lengvai randama ft.com per paiešką):
Regulators raid Baltic rail freight companies
By Nikki Tait in Brussels
European competition regulators have raided companies involved in the rail freight business in Latvia and Lithuania because of concerns that they could be involved in cartel arrangements and/or abuse of a dominant position.
The European Commission said on Thursday that the unannounced inspections took place on Tuesday on the premises of companies involved in the rail freight sector in Baltic countries.
Both the state-owned Lithuanian Railways and Latvian rail company Latvijas Dzelzcels confirmed that they were visited, with the former adding that it believed the claims were “groundless”.
The probe is understood to be related to problems that Poland PKN Orlen, which owns the Lithuanian oil refinery Mazeikiu Nafta, has had in shipping cargoes to ports in the two countries.
Esmė - Europos Komisijos inspektoriai aplankė LG ir Latvijos geležinkelius, vykdydami tyrimą dėl piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi rinkoje. Žurnalisto nuomone, tai gali būt susiję su Mažeikių naftos reikalais.
Azerbaidžanas, Gruzija, Moldova ir Sirija ketina pasinaudoti geležinkelių projekto „Vikingas“ teikiamomis galimybėmis ir ateityje tapti šio projekto partnerėmis. Jų galimas dalyvavimas aptariamas Kijeve vykstančiame koordinacinės tarybos posėdyje.
Bendradarbiavimo pagrindu tampa Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos vykdomas geležinkelių projektas „Vikingas“, užtikrinantis krovinių gabenimą mišriojo transporto traukiniu maršrutu Lietuva (Klaipėdos uostas)–Baltarusija–Ukraina (Iljičiovsko uostas).
„Patogi transporto jungtis, konkurencingi tarifai, palankios krovinių vežimo sąlygos – tai privalumai, kuriuos įvertina ir kitos greta „Vikingo“ maršruto esančios valstybės. Aštuonerius metus sėkmingai veikiantis projektas turi puikias perspektyvas pritraukti vis daugiau krovinių, gabenamų tarp Europos ir Azijos“, – sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras, atstovaujantis Lietuvai koordinacinės tarybos posėdyje.
Traukiniu „Vikingas“ pervežamų krovinių kiekis kasmet auga. Palyginti su 2009 m., 2010-aisiais pervežta 5,8 proc. daugiau krovinių – iš viso 41,8 tūkst. TEU (sąlyginių konteinerių vienetų). Per Lietuvos teritoriją gabenamų konteinerių srautas pernai padidėjo 8,7 proc.
Pirmieji „Vikingo“ traukiniai tarp Baltijos ir Juodosios jūrų uostų pradėjo kursuoti 2003 m. Kaip ilgalaikis ir sėkmingai rinkoje veikiantis projektas, 2009 m. „Vikingas“ pelnė Europos intermodalinio transporto asociacijos apdovanojimą. Šis projektas įvertintas ir dėl greitų sienos kirtimo bei muitinės procedūrų.
2008 m. Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos transporto ministrai pasirašė trišalį susitarimą dėl krovinių vežimo maršrutu Baltijos jūra–Juodoji jūra plėtros. 2010 m. sudaryta šių valstybių trišalė koordinacinė taryba, kuri sprendžia konkrečius veiklos klausimus, tarptautiniame lygmenyje koordinuoja krovinių vežimo veiklą, rūpinasi krovinių vežimo sąlygų gerinimu bei geografijos išplėtimu. Jos darbui vadovauja minėtų valstybių transporto viceministrai.
Sveiki, norėčiau paklausi, kokios perspektyvos Lietuvos Geležinkeliuose yra dėl darbo? Kokių labiausiai specialistų trūksta, kokiuose miestuose didžiausios galimybės. Domina visa informacija apie profesines perspektyvas.
Trumpai apie darbo perspektyvas. Darbas LG šiek tiek primena darbą savivaldybėje ar net seime. Neužtenka tau vien gerai dirbti, dar reikia kovoti su tais, kurie trukdo dirbti, su tais, kurie nenori dirbti ir su tais, kurie nemoka dirbti. Pažintys taip pat labai daug ką lemia, kuo daugiau pažįsti, turi platesni kolegų ratą, tuo daugiau(arba greičiau) pasieksi. Šiuo metu tokia taupymo politika, kad pigiai kainuojantys dalykai žymiai pagerintų darbo efektyvumą, bet į siūlymus nelabai neatsižvelgiama, kartais netgi priima kaip įžeidimą.
Atrodo, kad LG "pūna" iš vidaus. Labai tikiuosi, kad ateityje ateis jauni ir darbštūs žmonės, kurie nugalės tuos, kurie tik sėdi kėdėje ir vadovauja visiškai nesuprasdami savo srities.
Trumpai apie darbo perspektyvas. Darbas LG šiek tiek primena darbą savivaldybėje ar net seime. Neužtenka tau vien gerai dirbti, dar reikia kovoti su tais, kurie trukdo dirbti, su tais, kurie nenori dirbti ir su tais, kurie nemoka dirbti. Pažintys taip pat labai daug ką lemia, kuo daugiau pažįsti, turi platesni ratą, tuo daugiau(arba greičiau) pasieksi.
Savivaldybėje reikia ne gerai dirbti, bet dirbti taip, kad nekliudytum ir į bėdą neįveltum kito. Tai kartais atvirkščiai - turi blogai dirbti, kad savo partiniam nepridarytum bėdų.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
2011-03-21, 08:38 2012 metais planuojama paleisti „Merkurijų“
Jau keletą metų vien tik kalbantys Lietuvos ir Rusijos geležinkelių atstovai 2012 m. pagaliau planuoja paleisti konteinerinį traukinį „Merkurijus“.
Jis kursuotų tarp Kaliningrado ir Klaipėdos uostų bei Maskvos logistikos centrų.
Apie tai prabilo Lietuvos geležinkelių bendrovės logistikos centro vadovas Rimas Kudzmanas. Jo nuomone, šiandien rinkoje yra tokių gabenimų paklausa, nes automobilių transportas dėl pasienio postuose susidariusių eilių nėra efektyvus.
Kalbant apie konteinerinį traukinį „Merkurijus“ jis lyginamas su sėkmingai kursuojančiu traukiniu „Vikingas“. Pagal analogiją, kad „Vikingas“ Lietuvos ir Baltarusijos sieną įveikia per pusvalandį, tikimasi, kad ir į Rusiją važinėsiantis „Merkurijus“ bus aptarnaujamas panašiais tempais. Jei sienos praleidimo procedūros „Merkurijui“ būtų palankios, atstumą nuo Baltijos jūros iki Maskvos jis įveiktų per 52 valandas.
Anot R.Kudzmano, „Merkurijus“ galėtų priimti iki 114 tradicinių jūrinių konteinerių ir vienu reisu pakeistų apie 100 sunkvežimių.
Savivaldybėje reikia ne gerai dirbti, bet dirbti taip, kad nekliudytum ir į bėdą neįveltum kito. Tai kartais atvirkščiai - turi blogai dirbti, kad savo partiniam nepridarytum bėdų.
Laba diena, man reikia keleto marsrutu po Lietuva gelezinkeliu turistiniais tikslais, gal kas gali patart?
Klausimas prašosi konkretizavimo.
Jei maršrutas iš Vilniaus, tai gal tiktų traukiniu iki Vievio, iš ten autobusu iki Trakų, iš Trakų į Vilnių - vėl traukiniu.
Arba. Iš Vilniaus į Trakus traukiniu, iš Trakų į Rūdiškes autobusu, iš Rūdiškių į Vilnių - traukiniu.
Klausimas prašosi konkretizavimo.
Jei maršrutas iš Vilniaus, tai gal tiktų traukiniu iki Vievio, iš ten autobusu iki Trakų, iš Trakų į Vilnių - vėl traukiniu.
Arba. Iš Vilniaus į Trakus traukiniu, iš Trakų į Rūdiškes autobusu, iš Rūdiškių į Vilnių - traukiniu.
Nežinau, neradau tinkamesnės temos Bėginio transporto skiltyje.
Tikriausiai iš čia diskutuojančių dauguma patys dirba LG ar su tai susijusose įmonėse, tad norėjau paklausti. Kaip žinia, visi, kurių darbas susijęs su su geležinkelių transporto eismu, VGI (Valstybinėjse geležinkelių inspekcijoje) turi išsilaikyti "Darbuotojų, kurių darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu pažymėjimą", sunkus ten egzaminas būna, daug reikia įdėti pastangų pasiruošti jam? Kaip mačiau, būna 30 testinių klausimų, iš kurių reikia teisingai atsakyti 24. Gal kas susidūręs ir galėtų daugiau pakomentuoti?
Laba diena, man reikia keleto marsrutu po Lietuva gelezinkeliu turistiniais tikslais, gal kas gali patart?
Priklauso iš kur važiuosi ir ką tikiesi pamatyti. Šiaip bet kurį maršrutą pasirinkus yra ką pamatyti. Pvz net maršrutas Vilnius-Kaunas (ar atvirkščiai) įdomus tuo, kad traukinys pravažiuoja Kauno geležinkelio tuneliu, o išlipus Panerių GS į vieną pusę paėjus kokį puskilometrį bus jau nebenaudojamas, vokiečių 1944m. vasarą susprogdintas Panerių geležinkelio tunelis (bene didžiausia Lietuvoje šikšnospranių buveinė), o tiek pat kelio į kitą pusę — Panerių memorialinis muziejus, įkurtas naikinimo stovyklos vietoje, išlikusios lavonų deginimo duobės ir kiti eksponatai. Išlipus Lentvaryje ir paėjus (tiksliai nebepamenu) virš kilometro į šiaurę, prieisi Lentvario dvarą ant ežero kranto ir šalia esantį įspūdingą parką.
Nežinau, neradau tinkamesnės temos Bėginio transporto skiltyje.
Tikriausiai iš čia diskutuojančių dauguma patys dirba LG ar su tai susijusose įmonėse, tad norėjau paklausti. Kaip žinia, visi, kurių darbas susijęs su su geležinkelių transporto eismu, VGI (Valstybinėjse geležinkelių inspekcijoje) turi išsilaikyti "Darbuotojų, kurių darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu pažymėjimą", sunkus ten egzaminas būna, daug reikia įdėti pastangų pasiruošti jam? Kaip mačiau, būna 30 testinių klausimų, iš kurių reikia teisingai atsakyti 24. Gal kas susidūręs ir galėtų daugiau pakomentuoti?
Šių metų klausimyną sudarė 181 klausimas. 89 klausimai iš TNN, 53 iš GST ir 39 iš GET. Egzamino dieną Eismo saugumo revizorius atsitiktinai surašo 30 klausimų (10 iš TNN, 10 iš GST ir 10 iš GET). Po egzamino raštu, kviečiami po vieną egzaminui žodžiu. Kuo daugiau klaidų - tuo daugiau klausimų žodžiu.
Comment